יוטה משפילה את הספרס, דאלאס מנצחים את פורטלנד – סיקור משחקי יום שלישי / דובי עופר

תוצאת תמונה עבור ‪luka doncic dallas scores‬‏

לסקר בחורף זה חתיכת מבצע. אתה קם כשחושך, גורר את עצמך למקום שיש בו מחשב, מגרש את הכלבה מהכורסה הכי נוחה בבית, מתיישב ומברך בלב שחום הגוף של הכלב גבוה מזה של הבן אדם. ואז, אתה מגלה שפיניקס מקבלת בראש ביג טיים. מה זה ביג טיים…. שלושים הפרש ברבע הראשון נגיד? בדרך לתבוסה קולוסלית היסטורית נגיד? ואז אתה נזכר בידידיך האומללים אוהדי פיניקס, ושאתה אדם מוסרי, וישר יורדות חצי מהבדיחות. למשל אין שוווום סיכוי שבעולם שבפתיחת החלק שמוקדש לסנאפ שהתרחש באריזונה אני הולך לשאול את גילרי וגיא אם הם רוצים את זה עם וזלין או בלי וזלין. שום סיכוי. גם לשאול אם יש אוהדי פיניקס ביציע ולהגיד נכון שזה איכס, לא יקרה. כבוד ומוסר, אתם יודעים.

אבל אי אפשר להסתיר את העובדה שה"קבוצה" מאריזונה ננשכה, נטחנה, יצאה בזרם דק של חלקים לעוסים, ואז עשו לה את זה שוב.

אז אתם כן תשמעו על זה, ועל ארבעה משחקים נוספים, לא פחות מעניינים, ואולי אפילו יותר.

וגם על יום השנה ה-227 לפטירתו של וולפגאנג אמאדאוס מוצארט. ביקשתי ממטאליקה לשאת דברים. בבקשה חברים.

אינדיאנה פייסרס (7-14) 96 – שיקגו בולס (20-5) 90

עדיין ללא ויקטור אולדיפו, אירחו הפייסרס את הקבוצה החלשה משיקגו, מודרכת לראשונה ע"י ג'ים בוילן, עוזר המאמן שתפס את מקומו של פרד הויברג המפוטר על הקווים. הבולס אכן הראו רוח לחימה משופרת, הובילו במחצית ולאורך כל המשחק היו צמודים למארחים, אבל בסוף התוצאה הייתה מוכרת. הפסד מספר עשרים לבולס, שממשיכים לחלום ציון בלילות הקרים של מישיגן.

הפתיחה הייתה צולעת מצד שתי הקבוצות, ואחרי רבע ראשון דל באירועים, פרצו המארחים בדהרה קלה עד יתרון 9. האורחים לא וויתרו, חזרו למשחק, ואפילו, כאמור, הובילו במחצית 43-45. כך זה נמשך לו ונמשך, עד שבפתיחת הרבע הרביעי רצו הפייסרס 4-11 ל-73-81, 7:11 לסיום. היתרון נשמר, ובסיום 90-96 לטובת אינדיאנה, מאמן חדש, תוצאה ישנה עבור הבולס.

קוליסון תרם לפייסרס 23 באחוזים מצוינים, טרנר עם דאבל דאבל של 18 ו-11 עזר.

בשיקגו מארקנן עם 21 והולידיי עם 15 לא עזרו למנוע הפסד תשיעי ב-11 משחקים.

מיאמי היט (14-9) 90 – אורלנדו מג'יק (12-12) 105

ההיט אירחו את המג'יק בדרבי של פלורידה, ואחרי שהובילו במחצית 46-50 היו די בטוחים בעצמם לקראת ההמשך. אחרי הכל, האורחים מאורלנדו הפסידו עד כה העונה תשעה מעשרת המשחקים שבהם פיגרו בהפסקה. אבל סטטיסטיקה, כמו שאמר מי שאמר על סקרים, היא דבר נחמד להריח, אבל לא לשתות.

במחצית השנייה לקחו את עצמם המג'יק בידיים, הידקו הגנה ואיפסו כוונות, ועם רבע של 12-30 הראו שגם כישרון מסתתר שם מתחת למדים הלבנים. משוויון 60-60, 4:39 לסיום הרבע, רצו האורחים 2-16, סגרו את הרבע על 62-76 והתרחקו למקומות אליהם לא הצליחו ההיט להגיע. רבע רביעי שקול השאיר את המצב על כנו, ובסיום 90-105 לטובת אורלנדו, שחוזרים למאזן 50% ומורידים את ההיט ל-14-9.

גורדון הוביל את המג'יק עם 20 נקודות, 11 ריב', 5 אס' ו-3-3 מהשלוש. ווצ'ביץ' המשיך את העונה המצוינת עם 19, 10 ו-3 משלו וטרנס רוס עלה מהספסל עם 19 משלו. האורחים פגעו ב-28-14 משלוש, 50% מרשימים.

בצד ההיט של ההתמודדות, ווינסלו עלה מהספסל עם 14 ו… זהו למען האמת. 5-2 מהקו היה המאזן של כל ההיט, כל המשחק. שופטים עוינים או רפיסות מוחלטת? תחליטו לבד.

40 שניות לסיום החליט חסן ווייטסייד שמספיק לו וירד לחדר ההלבשה.

יוטה ג'אז (13-12) 139 – סן אנטוניו (13-11) 105

הג'אז המגמגמים, שניצחו בבית לאחרונה לפני קרוב לחודש, אירחו את הספרס המתקשים בעצמם. עצוב ככל שיישמע עבור מי ששומר לאלופים לשעבר מסן אנטוניו חסד נעורים, הם בדיוק מה שהחברים הצעירים מיוטה היו צריכים. צעירים אמרנו, אבל קייל קורבר הוותיק ערך בכורה מחודשת במדי הג'אז, קבוצתו מקדם. לראות את הקהל מקבל את הצלף המזדקן בסטנדינג אוביישן היה מחמם את הלב.

המארחים פתחו חזק, סגרו רבע ראשון החלטי ביתרון 14, 20-34, ומשם לא הסתכלו לאחור. הרבע השני עוד היה צמוד, אבל משם זה הלך ונעשה גרוע.

כמה גרוע? בואו נגיד שבתחילת הרבע השלישי הספרס צמצמו ל-14, 53-67, לפני שמיטשל ואינגלס צלפו שלשות, ודקות ספורות אח"כ זה כבר היה 59-84, והמשחק היה גמור. רבע אחרון של 27-35 לטובת המארחים סגר את הסיפור על 105-139. 34 הפרש מרשימים עבור הג'אז, מחפירים מצד הספרס.

מיטשל עם 20 וגובר עם 18, בנוסף ל-10 ריב' ו-4 חס', הובילו שבעה ג'אז בספרות כפולות, כשקורבר עולה מהספסל עם 15, כולל 4-3 מחוץ לקשת, שהזכירו שהידית עדיין עובדת.

בצד השני עלה מהספסל הרכש מטורונטו, פולטל, עם 20. אולדריג' ודרוזן תרמו כל אחד 16 שממש, אבל ממש לא הספיקו.

דאלאס מאבריקס (10-12) 111 – פורטלנד טריילבלייזרס (11-13) 102

איזו דאלאס תופיע למשחק, נשאלה השאלה לפני המשחק, והאם לוקה דונצ'יץ' באמת כל כך טוב?

אז איך נשמע לכם ניצחון תשיעי מתוך 11 משחקים? או שמונה ניצחונות בית רצופים, לראשונה מזה שמונה שנים? יודעים מה קרה בפעם האחרונה שדאלאס ניצחו שמונה ברצף בבית?

אז טבעת המאבס לא יקטפו העונה, אבל את רוקי השנה, כמו שזה נראה עד עכשיו, בהחלט יתכן שהם מצאו.

אחרי פתיחה חלשה ולא מאופסת מצא הרוקי הסלובני את הראש והיד, צלף, קטף, מסר, ו-1:20 לסיום ראה את הבלייזרס מצמצמים את יתרון ה-19 של דאלאס מתחילת הרבע לשש בלבד. מה עושה שחקן בשנתו הראשונה שמקבל כדור מכריע על הקשת? נכון מאוד, סוגר את המשחק. דקה לסיום, 99-108, גיים אובר.

למען האמת, זה היה מאבס כמעט לאורך כל הדרך. 3:45 לסיום הרבע הראשון מתיוס צולף שלשה ומעלה את המקומיים ל-17-20. סמית ודיאנדרה מוסיפים סל ועבירה כל אחד, האריס שתיים משלו, ומה-17-28 הבלייזרס כבר לא מצליחים לחזור. לקראת הסיום, אמרנו, הצליחו האורחים לצמק לשש, ואז הגיע דונצ'יץ'. בסיום 102-111, והבלייזרס רושמים הפסד שמיני ב-11 המשחקים האחרונים.

דונצ'יץ' סיים עם 21 ו-9 ריב', מתיוס תרם 17 למאמץ המלחמתי, ודיאנדרה ג'ורדן, לצד 17 ריבאונדים מרשימים, קלע 12 נקודות. 12 היו גם לדניס סמית, שהציג שן משופצת לתפארת, מתנת מרפקו האוהב של פטריק בוורלי. ג'יי ג'יי בריאה הציג ארבעה תפרים בפה, מתנת אותו בוורלי, שהורחק בכלל על מסירת כדור לאוהד. לך תבין.

בצד המפסיד לילארד קלע 33, כולל כל ה-15 האחרונות של הבלייזרס ברבע השלישי, לצד 8 בריב' ואס'. מקולום הוסיף 18, וטרנר עלה מהספסל עם 13, אבל חוץ מהם באמת לא היו שם אורחים.

פיניקס סאנס 105 (20-4) – סקרמנטו קינגס (11-12) 122

וידוי קטן לפתיחת החלק האחרון – התחלתי לכתוב על המשחק בתחילת הסקירה, כשהמצב של הסאנס נראה טוב אך במעט ממצב אפו של המנהיג בסרטו של וודי אלן "ישנוני". למי שפספס, אפו של המנהיג, אחרי שנחטף ע"י וודי אלן וזוגתו, נרמס ע"י מכבש. בקטע הבא ממחיש את מצב הסאנס בתחילת המשחק, והוא גם די וודי אלן במיטבו, כשעוד היה במיטבו.

ואז היה שיפור. זה היה שוק די רציני, כי בתכנון היה כבר לכתוב על תבוסה של 540 הפרש, לראשונה בהיסטוריה המתועדת. אז נעשה ככה. אני משאיר את הקטע הלא ערוך, כולל מנגינת האשכבה של מוצארט, ואנחנו נפגשים אחריו לסגור את המשחק.

זוכרים שבפריצה לאלקטרז (The Rock בשבילכם) משהו ממש גדול וממש כבד נופל על מישהו, ומועך אותו לחלוטין, ואז ניקולס קייג' כשעדיין היה שחקן בדיוק מפרק טיל כימי, ופתאום מתחילה לרעוד הרגל של המעוך ולעצבן את גודספיד, כלומר קייג'. אז הוא צועק על שון קונרי אם הוא יכול לעשות עם זה משהו, וקונרי מסתכל עליו במלוא הבוז הסקוטי של סוכן הוד מלכותה ושואל אותו: like what, kill him again?

אז שתי דקות בתוך הרבע השני ג'סטין ג'קסון צלף שלשה ועשה את זה 9-40 לטובת סקרמנטו.

אחרי זה המשחק הסתובב סביב הקינגס שהורגים את הסאנס שוב ושוב. ושוב. ושוב.

שבע דקות לסיום המחצית הראשונה זה היה 13-46. כמעט שכחתי לכתוב לטובת מי. האורחים היו בשלב זה עם 11-6 מהשלוש ו-32-18 מהשדה. המקומיים – 12-0, 27-5.

זוכרים את מוצארט מההתחלה? אז רקוויאם. זאת מוזיקת אשכבה וזה של מוצארט הוא אחד הגדולים. למי שתהיה סבלנות לשמוע לפחות דקה יגיע לחלקים אדירים. תנסו.

תאמינו לי, לא יודע מה פתאום עלה לי בראש רקוויאם.

נדמה לי שהפרש השיא היה 34, 67-101 בתחילת הרביעי, ואתם כבר הבנתם שלמשחק הזה היה הרבה יותר ערך מוזיקלי והומוריסטי מאשר ספורטיבי. אז בואו נסכם ונגיד ככה – סקרמנטו קינגס הגיעו לפיניקס ופירקו לסאנס את הצורה כבר מההתחלה, באופן שלא השאיר למקומיים סיכוי. למען האמת, קצת הגזמתי. שלא תבינו לא נכון, פיניקס אכן נטחנה לחלקים ראשוניים מדממים, זה כן, אבל מצחיק ככל שיישמע (את מי שדברים כאלה מצחיקים אותו), המשחק דווקא היה די שקול, אחרי שהרבע הראשון הסתיים 9-36 לטובת הקינגס. מסתבר שכשאתה חופר לעצמך בור של 30 הפרש, קצת קשה לחפור החוצה, גם כשיש לך עוד 36 דקות לעשות את זה, בטח כשמולך קבוצה צעירה ונלהבת (קריצה לזיו) שנהנית מהחיים.

חזרתי אליכם. האמת צריכה להיאמר, ברבע האחרון אפילו נרשמה התאוששות, יחסית, כמו שמכנים לפעמים 24 הפרש, ובסיום זה נראה סתם כמו הפסד לא נעים, כלומר מינוס 17, 105-122. אבל אנחנו היינו שם, נכון? ואנחנו יודעים מה היה שם.

הילד עם 20 הוביל שבעה קינגס בספרות כפולות, ארבעה מהם מהספסל. פוקס עם 16 ובוגדנוביץ' עם 14 היו הבולטים בהם.

עבור פיניקס, ששיחקו ללא בוקר ו-וורן הפצועים, מלטון מהספסל אסף מספיק זבל כדי להגיע ל-21. ג'קסון ואריזה תרמו 14 כ"א לסאנס, שאחרי 12 החטאות ברצף משלוש סיימו עם 43-12. עלוב, אבל פחות.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 151 תגובות

  1. קייל קורבר עובר דרך חסימה ומשחרר קליעה, זה עדיין אחד הדברים הכי יפים בעולם הכדורסל.
    מישהו כבר המציא לו ולאינגלס את הכינוי, splash uncles.

    יוטה צריכה להמשיך את שת"פ המוצלח עם קליבלנד ולהעביר את קווין לאב, שתפור על הקבוצה והואהדים שלה מכל בחינה אפשרית.

    1. ממש מסכים. שיוטה העבירו את קורבר חשבתי שזה משיקולים כספיים ואז ראיתי אותו משחק… תשמע, הבנאדם משחרר כדור במהירות מטורפת! ולהבדיל ממני הוא גם קולע…

      1. קורבר ידוע ממזמן כאחדמקלעי השלשות הגדולים עם יכולת קליעה שלא מביישת גם את קארי. ובשביל להגיע ליכולת קליעה כזאת צריך לשחרר את הכדור מאוד מהר…

  2. איזו שנה מוזרה. מעט מאוד קבוצות שומרות על העוצמה שלהם לאורך זמן. עזבו את יוטה אבל גולדן סטייט? יוסטון? ספרס? כל תוצאה אפשרית פרט כמובן לנצחון של פיניקס/ שיקאגו.

  3. תודה רבה דובי! תענוג!

    גם כשדאלאס התחילו גרוע לא ויתרתי עליהם ואמרתי שישתפרו ויכנסו לפלייאוף.
    הסיבה? לוקה הוא שחקן היסטורי בעל השפעה עצומה על הקבוצה, וראיתי את הפוטנציאל שלהם בתור קבוצה במשחקי ההכנה.
    והוא גדול מאוד.

    וודי אלן עדיין מצוין, פשוט שינה סגנון עם השנים.
    סרטו האחרון שראיתי, "גלגל ענק", היה סרט קטן ונהדר, תיאטרון בקולנוע, ממש נהניתי.

    יוטה- לצערם של הספרס הם חוזרים למה שהיו עם חזרתו של מיצ'ל ושילובו של קורבר.
    טעיתי לגבי הטרייד, הוא היה מצוין ליוטה ויש לבחור עוד הרבה כדורסל לתת.

  4. מעתיק את התגובה שהשארתי עבורך בפוסט של מנחם:

    יש לי סירטון מיוחד עבור דובי, לצפייה מול האח בחורף עם כוס תה חם ביד, לחמם גם את הלב ולהעלות חיוך של שמחה לאיד על שפתיו.
    הסיפור של כרמלו אנתוני – מדוע הוא גמר בנ.ב.א, ואיך הזרע היה שם מההתחלה והוא הביא את הכל על עצמו.

    https://www.youtube.com/watch?v=itl-iq80gEs

    תהנו

      1. מבטיח למצוא זמן לצפות אחרי הטיפולים.
        מה שיכול לעורר דאגה ביוסטון זה החשד שהארדן הוא גם מטיפוס הנהנתן הבטלן שמסתפק בכמויות כסף בלתי נגמרות ותואר אישי.

        1. חשד?? חשד??? הוא הורשע בכך על סמך אינספור עדויות, צילומי משחקים, סרטוני אבטחה, ודגימות ד.נ.א…
          הוא הסיבה שתמיד זלזלתי ביוסטון, הוא והשיטה המפגרת של מורי.

      2. כרמלו אנטוני יזכר על האליפות ההסיטורית עם סירקיוז והמפעל חיים שעשה בנבחרת האמריקאית.
        חוץ מזה הוא יהיה עוד סקורר ברשימה ארוכה ב-NBA.
        סטיבן אי סמית אמר שם שכרמלו לא ברמה של קובי רק בגלל הטבעות (אחד היציאות המגוכחות ששמעתי). קובי היה שומר כמו משוגע, בא לעבוד בהגנה להבדיל מכרמלו

        1. באמת מגוחך, ודווקא אני לא מאלה שעושים מסמית' ליצן אבל פה הוא יצא כזה.
          ממבה מנטליטי לעומת מלו מנטליטי…

    1. כמה שטויות בסרט אחד, הניקס איתו סיימו שניים במזרח והגיעו לסיבוב שני בפלייאוף, נראה לאן יגיעו בלעדיו. יוסטון ממש פורחת מאז שהשתחררה ממנו (אם ד'אנטוני כל כ סבל ממנו, למה הביא אותו ליוסטון?) ואוק' סיטי סיימה רביעית בשנה שעברה – לא רע בכלל – והפסידה ליוטה לא רק בגללו (ג'ורג' קרס במשחק 6, כרמלו עלה וירד בלי לגעת בכדור).
      ג'ורג' קארל היה מאמן גדול שאימן שחקנים גדולים אבל לא זכה באליפות – והוא אומר על כרמלו שהוא לא ווינר; ד'אנטוני, אם אני לא טועה, אף פעם לא הגיע לגמר הכללי. ג'קסון היה ממש "כוכב-על" בניו יורק, נתן שם קדנציה מדהימה – פתחו שמפניות שהוא עזב; הכי קל להם זה ללכלך על כרמלו.
      הדבר היחידי ששווה צפיה בסרט העלוב הזה – זאת הקליעה של כרמלו.

        1. קודם כל – סרטון מעניין – צפיתי בכולו אז תודה.
          אתה יודע שלכל מאמן שפוטר יש דברים להגיד על הכוכב בקבוצה בזמן שפוטר, כך שלהוציא דברים ולקבץ אותם זו טכניקה ישנה ומוכרת שלצערנו עובדת. מסכים שכרמלו לא מגן כפי שהיו רוצים ממנו, וכנראה עם אגו גדול מאוד ולפעמים בעייתי, אבל אני לא חושב שהוא היה "מחרב" חדרי הלבשה כפי שמנסים להדביק לו; עובדה שיש מעט מאוד עדויות למקרים מהסוג הזה ואף פעם לא שמענו שחקנים מלכלכים עליו. לכל הכוכבים יש בהיסטוריה שלהם רגעים שבהם הם "לא נחמדים", זה חלק מהכוכבות. כמה כאלה יש ללברון ג'יימס? קובי לא היה אגו-מאניאק? מייקל לא פיטר את קולינס או הכה את קר? מה עם רונדו ואלן בסלטיקס? מה עם שאק וקובי? עזוב – מה עם הנעל שפרגוסון בעט על בק'האם? זה לא מעיד על לוזריות, ומעבר לזה – לא חכמה להוציא כביסה מלוכלכת ולעשות מזה סרט – אתה יודע כמה כביסה יש בספורט?
          יאללה, חפרתי יותר מדי מתוך רגשי, העיקר שמישהו ייקח אותו (אם אני פילי, אני לוקח) שנמשיך לראות אותו.

          1. אתה מתרץ כל טענה שמובאת בסירטון ופוטר אותה בתירוצים שונים ומשונים.

            הנקודות החשובות שעקביות במהלך כל הקריירה ע"פ הסירטון הן:
            1. מלו לא מוכן להשקיע בהגנה
            2. מלו לא מוכן להקשיב למאמנים
            3. לא רק שהוא לא מקשיב להוראות טקטיות והכוונה, אלא גם יתעלם ממאמנים בקטע של לרדת / לעלות למגרש אם צריך, ויעשה פוטש למאמנים אם יעזו להתעמת איתו בעזרת הבעלים.
            4. מלו מאוהב באור הזרקורים ויפגע בקבוצה בשביל זה (ראה סיפור לין)
            5. מלו לא מוכן להעלות מהספסל.

            אלא טענות שדי קשה להתעלם מהן ולפטור אותן כלאחר יד, וכל פעם להשתמש בתירוץ אחר.
            מדובר בשחקן לא מקצוען.

        1. אני חושב שהכל בסופו של דבר זה איקסים ועיגולים – קרי ירידה ביכולות הטכניות שלו במקביל לשינוי בקצב המשחק. הוא עלה מעט במשקל, טיפה הזדקן והעביר את המרכז של ההתקפה שלו לאיזור הפוסט והמיד-ריינג'. לצערו, הריווח והמהירות הקשו עליו להגן (הוא לא מספיק נייד בחילופים) ולהתקיף. כדור לפוסט בהתקפה עומדת נהיה דבר אנאכרוניסטי ולא יעיל. כמעט כל הכוכבים המובילם היום יודעים לכדרר, חריגים שממחישים את הקושי של שחקן לא מכדרר להוביל קבוצה הם גריפין, למרכוס, אמביד ואפילו דייוויס. מבחינה סטטיסטית קרה – מה בדיוק ההבדל בין הסיפור שלו בניקס, לבין הסיפור של דייוויס בניו אורלינס? הניקס זאת מערכת מטורפת שקטונתי מלנתח אותה – אני משאיר זאת ל(דובים) גדולים ממני; העובדה היא שקשה מאוד להצליח שם. תשאל את פיל ג'קסון, ד'אנטוני (פעמיים מאמן העונה), סטודמאייר ועוד רבים וטובים (לדעתי הם לא עושים מספיק כבוד לחבר'ה של יואינג ושנות ה-90 המוקדמות והעליזות).
          באוק' סיטי כרמלו ניסה לזרוק יותר שלשות אך לא בהצלחה ולדעתי לא קיבל מספיק כדורים בפוסט, התלוננתי על זה כל השנה. אני מניח שלו רוברסון לא היה נפצע, אוק' סיטי היו יכולים להגיע לסיבוב השני ואולי אפילו לגמר המערב – ואז כרמלו לא היה נחשב לכזה כישלון. לסגנון של דונובן הוא אכן לא מתאים, כי דונובן מאמן הגנה (מכללות) ובתקופתו אוק' נתנו תצוגות הגנה מרשימות (פלייאוף 2016, שנה שעברה עד הפציעה של רוברסון, וכמובן השנה). אני מבין שאוק' רצו לשחרר אותו, להצעיר את השורות ולחזור להגנה חזקה עם שחקנים שאוהבים להגן (ג'ורג', אדאמס והצעירים). אני לא מבין למה יוסטון מיהרו להיפטר ממנו, אבל כבר כתבתי כאן שזאת הייתה טעות מצדם שתעלה להם ביוקר.

  5. מעולה דובי. לא מבין את העונה הזאת, כמות הכובעים שלעסתי כבר בלתי אפשרית. סצנה גדולה עם ״גודספיד״ קייג׳ (שחקן נוראי) וקונרי (ענק). דובי קבל תיקון קטן לגבי שיקגו – אילינוי

    1. פורטלנד קבוצת סף פלייאוף ביכולתה.
      גם כשסיימה שנה שעברה מקום 3 הייתה קבוצת סף פלייאוף ביכולתה והתברגה גבוה בפוטו-פיניש בגלל הצמידות המטורפת במערב בסיום העונה (עם שינויים קלים יכלה גם לסיים בחוץ).
      דאלאס ביכולתה טובה מפורטלנד והוא רק מתחילה להמריא בעוד פורטלנד כבר כמה שנים מדשדשת באותה נקודה.

  6. ראיתי את המשחק של הסאנס (צריך להוסיף על זה משהו או שזה מספיק?).
    עקרונית ברור שאין מה להוסיף והיה עדיף לסתום אבל בכל זאת:
    זה מה שקורה לקבוצה שמשחק בה שחקן שהוא אובר דומיננטי,שברגיל לוקח רבע עד חצי מהזריקות שלה ואז כשהוא לא משחק מסיבה כלשהיא כל יתר השחקנים שרגילים לא לשחק ממשיכים לא לשחק (עיין ערך קליבלנד אחרי לברון,לייקרס/קובי וכ').
    ברידג'ס ג'קסון אריזה שרגילים לזרוק איזה פעמיים במשחק לא קלטו שאין מי שיעשה את העבודה בשבילם זרקו 11 12 13 פעמים כל אחד. ברידג'ס הפליא עם אפס מ 7 מהשלוש . איטון ? זרק 8 פעמים לסל.. רכז בקבוצה הזאת אין .
    לא אוקובו ולא מלטון על 21 נקודתיו שלא מרשימות אותי בכלל הושגו בגרבאז' לגמרי. שניהם מקסימום יורוליג ופירגנתי.
    ומעל הכל – לא נראה לי בכלל שלמישהו בקבוצה הזאת יש חשק לשחק – קבוצה בדכאון – וזה מה שקורה כשיש אחד שהוא סטאר מורם מעם וכל היתר נתפשים כמשרתים. אף אחד לא הופך ממשרת למלך בין לילה.
    ולתחושתי יש שם הרבה שחקנים וג'קסון בראשם שלא יגידו את זה לאף אחד אבל מתים פשוט לברוח משם. המשחק לא ממש נראה שעיניין אותם היום.
    דכאון.
    נקוה שישתפרו.
    אני מתכונן להמשיך לראות אותם השנה.

    1. קבוצה ופרנצ'ייז שבמקום מתוקן הייתה צריכה מזמן לרדת 3 ליגות / להעביר עיר / לפרק.
      אין לה קשר לספורט או להתנהלות ספורטיבית, תחרותית ותקינה.

      1. בבוקר הזה קשה שלא להסכים איתך…
        אני גם לא יכול להבין את ההגיון של לעשות טנקינג גם השנה . גם אם יהיו אחרונים זה רק סיכוי של 14% לבחירה ראשונה ונראה שיש להם מספיק כלים כבר בארסנל כדי להיות תחרותיים.
        אכזבה עצומה השנה.
        אני ציפיתי מהם ליותר כנראה שבאמת הדבר שהכי קשה להיפטר ממנו זה מנטליות וכשמתנהלים תקןפה ארוכה בצורה לא ספורטיבית קשה לשנות את זה גם כשכבר רוצים.
        יחד עם זאת אני עדין לא מאבד תקוה עליהם.

          1. כן כל הקבוצות מבקשות אותו שיהיה חלק מכל טרייד הוא כנראה לא ישאר שם עוד הרבה זמן ברגע שיחזור להיות סחיר כרגע עדין אסור להעביר אותו.

    2. מספר הפעמים שבוקר זרק 25% או יותר מהזריקות של הקבוצה – 5
      מספר הפעמים שבוקר זרק 33% או יותר מהזריקות של הקבוצה – 0
      מספר הזריקות הממוצע של ג'וש ג'קסון -8
      העיקר שלך יש סיפור לספר.

      1. גילרי אין תופסים בן אדם בשעת צערו וגם אני מבואס כמוך… עובדתית בוקר זורק השנה בערך 20 זריקות למשחק… ג'קסון 8… מה זה אומר מי דומיננטי יותר? ברור שהוא לא זורק 50% מהזריקות אבל גם 25% זה הרבה יחסית וה usge שלו הוא מעל 30 זה בן הגבוהים בליגה.
        האם הוא אפקטיבי? השנה לא מי יודע מה בבקשה :
        https://bleacherreport.com/articles/2809001-metrics-101-who-are-the-nbas-actual-best-3-point-shooters

        בגדול מה שאומרים עליו כאן:

        6. Devin Booker, Phoenix Suns

        31.3 percent on 7.6 attempts per game with 40.0 percent created

        The bad news: Devin Booker has been so inefficient with his three-point shots that he'd probably help out the Phoenix Suns by moving into a tier that allows him to accept more set-up feeds or take fewer attempts. 

        The good news: Booker's history indicates that his shoddy percentage won't last for long. During the 2017-18 campaign, while creating 38.8 percent of his own makes, he converted 38.2 percent of his 7.1 deep balls per contest. During his career as a whole prior to 2018-19, while creating 28.8 percentof his own makes, he converted 36.5 percentof his 5.2 threes per game. 

        Though the 22-year-old is doing more for the Suns than in previous campaigns, he's still a better shooter than this. 

        בכל מקרה הוא כרגע פיניקס ובלעדיו הם נראים אבודים אבל גם איתו לא מי יודע מה למרות שחייב להגיד שהשנה היו לא מעט משחקים שכן נהנתי ממנו ומהם.
        עזוב נו ברור שהוא הפרנצ'ייז שלהם נקוה שבכל זאת יחזור השנה אבל אולי הפציעה הזאת שלו תהיה הזדמנות לנער קצת חלק מהכשרון שיש שם ואני בטוח שיש והרבה.

        1. אם זה ברור שזה לא ככה אז למה אתה כותב את זה? אתה כבר מהעונה שעברה חופר על זה שג'קסון לא מצליח בגלל בוקר. חשבת לרגע שאולי ג'קסון לא מצליח בגלל ג'קסון?

          1. ג'קסון לא קולע טוב לא מוסר טוב, מאבד כדורים, משחק מפוזר לא קטסטרופה אבל קרוב לשם. הוא גרוע . אין מילה אחרת. אני הראשון שאומר את זה. אבל מצד שני הוא לרגע אחד לא קיבל הזדמנות אמיתית. תחשוב על ההבדל הינו לבין טייטום. שיחק שנה שעברה בבוסטון כל משחק 30 דק. זה נותן שקט. זה נותן לשחקן אפשרות לבוא לידי ביטוי ולא להיות בלחץ שכל טעות שהוא עושה הוא יורד לספסל כמו שקורה לג'קסון.
            ג'קסון בשנה שעברה לקראת סוף העונה קיבל הזדמנות כזאת כי כל הסגל של פיניקס הושבת לצרכי הטנקינג או פציעות ואז פתאום התברר שהוא לא באסט שהוא יודע לתת תפוקה. הוא שיחק טוב. השנה עוד פעם נעצר . משחק עם הסקנד יוניט של פיניקס שהיא בעייני ממש גרועה. אני לא מאשים את בוקר כי זה מה שהוא. קודם כל הוא יושב על העמדה הטבעית של ג'קסון שלדעתי היא לא SF אלא SG. שנית הוא בעצמו שחקן שמשתלט על המשחק ופחות נותן בעייני לאחרים לבוא לידי ביטוי. הוא אמנם מוסר הרבה אסיסיטים אבל הוא פשוט מחזיק בכדור המון אז מידי פעם נותן אסיסט. אם תשווה שחקנים עם ה usge שדומה לו תראה שהרוב מוסרים לא פחות ממנו.
            אני חא אומג שהוא לא שחקן טוב אני אפילו אוהב אותו לפעמים הוא נראה כמו היחיד בקבוצה הזאת שמסוגל לעשות משהו. אבל אני לא חושב שזה נכון. המעט שאני מצליח לראות את ג'קסון אני כל הזמן בתחושה שלא מרפה שבסביבה יותר מפרגנת אם עותר דקות ושקט שהוא לא צריך להילחם על המקום שלו ובסיטואציה פחות מסובכת הוא היה יכול לצאת שחקן מעולה.

          2. גם ג'קסון קיבל הזדמנות אמיתית (והוא גם לא היה נורא עבור רוקי). 25 דקות למשחק זה יותר ממספיק. התירוץ שהוא משחק עם הסקנד יוניט לא תופס כי בדיוק זה מאפשר לו לקבל את הכדור ליד (כמו שהוא אוהב).
            כל דבר בליגה הוא תלוי סיטואציה. הוא סובל בדיוק כמו כל אחד אחר בקבוצה מהעובדה שאין רכז. דרך אגב גם בהיעדר רכז הסאנס התחילו את העונה אם שיטה התקפית שנראתה דווקא לא רע (א פ היה שם רכז) ובשבועיים האחרונה נראה שכל זה נעלם. זה סימן מאד גרוע בכל הנוגע לאימון.

          3. מסכים לגמרי ברור שיש שם משהו ברמה המערכתית בהחלט נראה בעיה באימון. משהומלא עובד שם נקודה. מה אני אגיד לך ? אין דרך אחרת להגדיר את זה העונה … זה פשוט מבאס. פשוט כל כך מבאס.

  7. יעילות הגנתית, סן אנטוניו ספרז:

    2013, מקום 3 בליגה
    2014, מקום 3
    2015, מקום 4
    2016, מקום 1
    2017, מקום 2
    2018, מקום 4
    2019, מקום 28

    Well that escalated quickly

    1. הספרס אבדו השנה שני שחקנים שהיו עוגן הגנתי אצלם ואלו גרין ולאונרד. בנוסף הספרס גם אבדו את מארי שהיה אמור להיות הגארד ההגנתי הבכיר שלהם. אין ספק שזו הבעיה העיקרית שלהם, לא זוכר אותם חוטפים תבוסות כאלה בדחיפות כזו.

  8. בסוף התחזית שלי שפורטלנד יהיו מקום 8 עוד תתגשם. קבוצה לא ברורה כשרון יש אבל תמיד יסבכו את עצמם.
    לוקה מבחינתי צריך לקבל רוקי העונה רק על איך שהוא סיים את המשחק עם שלשה ואז עם מסירת קווטראבק על מגרש שלם לדאנק של סמית. לדעתי נשאל את עצמנו עוד 5 שנים איך לעזאזל הוא לא בחירה 1?

    1. לא צריך למהר, אאל"ט דיוויס לא סיים רוקי העונה(נראה לי לילארד לקח), יש שחקנים שלוקח להם יותר זמן להבשיל. לוקה שחקן מדהים, אבל צריך לקחת בחשבון שהוא גם בא מאוד בשל בניגוד לשאר הרוקים.(בדומה לליארד שבא אחרי שנה 4 במכללות או משהו כזה).
      אולם גם בזמנו אני זוכר שאמרו על דמיאן שהוא בא בשל והגיע לתקרה,אז אמרו.
      מה שאני בא להגיד שעוד מוקדם לדעת איך השחקנים יתפתחו.(קרי למשל זכה לפריחה מאוחרת יחסית,אבל אני לא בטוח שהיו עוד הרבה שחקנים במהלך ההיסטוריה שעשו קפיצה כזאתי גדולה).

  9. אל תאמר נטקינג
    אמור מעתה – ציונות.

    דובי סיקור גדול
    מטאליקה עושים מוצארט נהדר והפריצה לאלקטרז הוא נוסטלגיה מופלאה

  10. מבלי לראות דקה בלייב של טריי יאנג אמרתי שאטלנטה עשו טרייד שיצטערו עליו בשנים הקרובות ויותר מזה מדובר באחד הטריידים ההזויים שראיתי.
    שחקנים כמו טריי יאנג יגיעו לליגה הזאת כמו שלשול אחרי אוכל מקולקל.
    זה לא משנה אם הוא יהיה שחקן סבבה או לא.
    לכל היותר יהיה שחקן סולידי.

    שחקן כמו לוקה מגיע פעם בעשור. לא שהוא כזה כשרוני בצורה מיוחדת אבל הסך הכדורסלני שלו הוא נדיר.

    ואם נקשור את הגרעין הצעיר של הלייקרס ללוקה או לכל שחקן צעיר כשרוני אחר- אם יש את זה לשחקן רואים מיד. מה שאין גם לא יתפתח בעתיד. ולא מדובר רק על היכולת הפיזית אלא מה השחקן משדר.

    ושם למעשה טמון ההבדל הבין עוד שחקן בליגה הזאת- להלן הלייקרים לבין שחקנים שבאמת ישפיעו על המועדון שלהם

    1. דקסטר אתה שוב מערבב בין דברים.להגיד על כל שחקן שמהשנייה הראשונה שאתה רואה אותו אז אתה יודע שהוא משהו מיוחד אז יש מעטים כאלה,מאוד בודדים שמהרגע הראשון ויש כאלה שלוקח להם זמן להבשיל.
      לגבי הלייקרס אז הנחת המסקנות שלך מהירה וחפוזה,בהחלט יכול להיות שאתה צודק וככל שהעונה מתקדמת זה נראה לי כמו יותר ויותר נכון אבל להגיד שמהשנייה הראשונה ראיתי את זה ולקבוע את זה כסוג של עובדה ומנטרה זה לא רציני.
      מעניין מה היית אומר על השנתיים הראשונות של קרי או על אולידיפו
      ועוד דבר מעניין אותי זה מה תגיד אם נעביר את אינגרם בטרייד ושנתיים אחרי זה הוא יתפוצץ(ופוטנציאל יש לו אי אפשר להגיד שלא) בקבוצה אחרת

      1. ראית אותי כותב משהו על קרי?
        לא הבעתי את דעתי.
        לא על כל שחקן אני יכול לזהות מה יהיה איתו בעוד כמה שנים אבל כשיש כאלה אני אומר.
        יותר קל לזהות אם יהיה כשלון מאשר הצלחה.

        לגבי אולאדיפו דווקא כן החזקתי ממנו שחקן עוד כשנבחר 2 בדראפט אז דווקא בחרת דוגמה לא טובה

        לגבי הלייקרס הדבר האחרון שאתה יכול להגיד שהנחת ההנחות שלי היא חפוזה כי דבר ראשון אני לא טועה בלייקרס – אתה מוזמן לחטט בכל הפוסטים שלי על הלייקרס עוד מימי מייק בראון ודבר שני יש לי מדגם מייצג של 100 משחקים כמה עוד אתה צריך?

        אינגראם לא יתפוצץ על אף אחד אל תדאג.

    2. אני רוצה לצנן את ההתלהבות מלוקה דונציץ, ידענו שהרצפה שלו מאוד גבוהה, התקרה שלו עדיין לדעתי היא אולסטאר, אני לא רואה בדיוק במה הוא יכול להשתפר (את הגדילה הפיזית הוא כבר עבר) הכלים שלו הטכניים שלו כבר ברמה גבוהה , יש לו את הניסיון שלשחקנים כמו טריי יאנג אין עדיין (וזה מתבטא בבחירת זריקות ומהלכים), לדעתי רחוק מאוד משחקן של פעם בעשור ולדעתי הוא ישאר פחות או יותר באותה רמה בעונות הבאות, אני הרבה יותר מתרשם ממה שאייטון מציג מאשר דונציץ.

      לגבי יאנג הוא ממש לא אמר את המילה האחרונה, הילד מקבל שמירות כפולות ללא הפסקה, עדיין לא עבר את הגדילה הפיזית, ויש לו יכולת מסירה וגם קליעה (עדיין אין לו בחירת זריקות כמו של לוקה).

      1. ברוך אתה שבוי בקונספציה השגויה של בוא נראה לאן יש לו עוד להתפתח.
        אצל דונציץ זה לא העניין כי יש 2 דברים שמפרידים אותו מכל השאר.
        1.אין לו צורך להתפתח ולגדול,יש לו צורך להכיר את המשחק בNBA בצורה טובה יותר וברגע שהוא יבין את המשחק האמריקאי ויידע להתאים את עצמו לזה הוא יהיה הרבה יותר טוב ממה שהוא היום ובשביל זה הוא לא צריך לגדול פיזית או משהו כזה.
        2.הגדולה של דונציץ זה הIQ כדורסל שלו שהוא פשוט מדהים וזה לא הולך להיעלם אלא רק להשתפר(ראה נקודה 1).
        מעבר לזה לא יודע כמה פעמיים ראית את דאלאס השנה או את דונציץ לפני אבל אין מה לעשות שהוא משחק יש הרגשה של קסם של משהו חמקמק שמה לעשות אין את זה כמעט לאף שחקן.
        הקיצר אתה הולך מה זה לאכול את הכובע לגביו

      2. בדיוק כל מילה סלע. יאנג מקבל שמירה שלוקה אפילו לא חולם עליה. ראינו מול שמירה קצת רצינית מול הלייקרס איזה איירבולים שחרר.

      3. יניב ענה יפה, אבל אני מוסיף עוד משהו – לא מסכים שלוקה עבר את הגדילה הפיזית.
        שחקני נבא משפרים בעיקר כוח, עם ניתור מגיעים כבר מהתיכון.
        דונצ'יץ' בן 19 ורואים את זה עליו, עוד יש לו מסת שריר לגדל.
        הוא שחקן סופר חכם שמשתמש המון בגוף שלו כדי ליצור מרחק מהשומר וכדי לסיים נגד שומרים גדולים מתחת לסל, תוספת כוח תהפוך אותו לעוד יותר יעיל, ותקל עליו גם בהגנה כשכבר היום הוא שומר על עמדה 4 ואין סיבה שלא יהיה בה שומר ממוצע ומעלה.

        לגבי יאנג, יש הרבה מקום לדאגה אבל עוד בהחלט יכול להיות כוכב. הוא מוסר ומנהל משחק מצוין, בטח בגילו הצעיר ובהתחשב בזה שאין אף אחד שימשוך את ההגנה מסביבו.
        הזריקה בהחלט משאירה מקום לדאגה, אבל האחוזים שלו מהעונשין טובים והיו מקרים בעבר של שיפור דראסטי (לדוראנט, למיטב זכרוני, היו אחוזים דומים בשלב הזה).

    3. אתה טועה דקסטר. מלוקה יש התלהבות יתר כי הוא לבן. הוא לא יהיה סופר סופרסטאר תרשום ותדביק. שנה הבאה יחנקו אותו, השנה השמירה עליו די רפויה בהרבה קטעים. לוקה נפל למערכת מושלמת וזה הכל בניגוד לסחי שנפלו אייטון ויאנג. אצל יאנג זה היה ברור שנצחונות לא יהיו בהוקס כי הסגל שלהם הוא החלש בליגה בפער מטורף. השחקנים שם כמעט כולם לא מתאימים ליורוקאפ. הם משחקים עם 3 רוקים בחמישייה. יאנג תותח, מנהל משחק אדיר ואם היה לו למי למסור היו לו עוד מלא אס ויותר נקודות כי קבוצות התחילו לשמור אותו דאבל טים כי יודעים שאין למי למסור.

      לוקח את יאנג ואייטון גם היום לפני לוקה. זה שהם עם מאמנים דפוקים והנהלות דפוקות בעיקר אייטון שהפכו אותו לקאפלה זה לא אשמתו. דונציץ היה נראה וניל פחון הן בהוקס הן בפיניקס והן בסקרמנטו.

      1. גם מערכת מושלמת צריך לדעת לנצל
        לוקה לא יהיה סופרסטאר אבל ב NBA של היום הוא יהיה כוכב ובכל מקרה שחקן שהערך המוסף שלו יותר גבוה מטריי יאנג או שחקן אחר בסגנון.

        יש לו לדעתך מקום בחמישייה בלייקרס של היום?

        1. דקסטר ״מי שחקן שמגיע פעם ב10״, הוא פתאום לא יהיה סופרסטאר ? שינית את הגישה שלך מהר מאוד. לוקה לא מדובר בפוטנציאל מפלצתי מהסוג שיש לאייטון (תן לו מאמן נורמלי ורכז וכבר העונה הוא קולע 25+ נקודות בשינה), לוקה זה שחקן שהתפתחות הפיזית שלו כבר הייתה שנפל למערכת מושלמת, יאנג נפל לארגון רקוב מהיסוד בדיוק כמו אייטון ומה שקורה לחברה שבורחים מאורלנדו. אם לאייטון היה רכז שמוסר לו (בכל זאת מדובר בסנטר) ולא את כך הזבלים האלה שזורקים לסל והוא רץ מצד לצד בלי לקבל כדור כבר השנה הוא אולסטאר.
          לגבי לוקה ברור שיש לו מקום בלייקרס העונה, כמו ששמת לב הסגל של הלייקרס פרט ללברון הוא לא וואו, ולוקה הוא שחקן חמישייה כמעט בכל קבוצה בליגה (פרט מהלוחמים)

          1. מה זה קשור ישנם שחקנים שלא נועדו להיות סופרסטארים אלא כוכבים מסוג אחר. שחקן של פעם בעשור זה עניין של מוכנות לא כוכבנות.
            ואם יש לו מקום בלייקרס בחמישייה אז זה מצדיק את מה שכתבתי..
            הרי דיברנו על אינגראם ולונזו בתור הדבר הבא אז אם ללוקה יש מקום בחמישייה של קבוצה בטופ 5 במערב כבר אחרי כמה משחקים שראינו אותו מדובר במשהו מיוחד.

        2. לא מתווכח לוקה יהיה שחקן טוב, מעולם לא טענתי אחרת. אם יהיה סופרסטאר או טופ 10 בליגה? אני לא חושב אבל ימים יגידו.

          אני הכי מרחם על אייטון, לא תיארתי לי שפיניקס מסוגלים לחסל אותו ככה. הבן אדם ילד ככ שקט וטוב, לא מוציא מילה רץ בלי סוף הלוך חזור את המגרש בלי לפגוש כדור יעני קאפלה וזורקים לו איזה הלייאופ אומר תודה.

          יאנג בדיוק מה שציפיתי שיהיה בהוקס אפילו מפתיע אותי קצת לטובה. ראיתי העונה הוקס כמו שלא ראיתי אותם בכל חיי (עד העוונה מעולם לא בהיתי אפילו בהוקס), הבן אדם תותח שמקבל שמירת לחץ ודאבל טים כל משחק מוסר לשחקנים שלא יודעים מה לעשות עם הכדור. הורטר הזה לא מתאים לליגה ארצית בארץ. יש לו בקבוצה שני שחקני אן בי איי בייזמור ופרינס. היתר לא קשורים לענף. וינס קרטר בגיל 41 מקבל שם דקות במאני טיים ולא הוא לא כזה טוב. הם קבוצה שלא מגיע לפיינל פור יורוליג.
          אם לוקה היה שם הוא היה נרקב ברמות שהיה פרדט תאמין לי. ללוקה אין את האחד על אחד של טריי שזה מה שעוזר לו לעשות נק.

          כל החכמת משחק של לוקה הייתה מתה בהוקס, מה היה עושה איתה? היה נרקב למוות יותר מיאנג תאמין לי.

          אני לא נגד לוקה, אני מאד תופס ממנו פשוט חושב שמתלהבים ממנו יותר מידי כרגע, הוא לא כזה טוב והמאבס לא תלויים בו ברמות כאלו. צריך לראות איך יהיה עונה הבאה ועוד שנתיים ואז נקבל פרספקטיבה אם הוא סופרסטאר, אולסטאר או סתם שחקן טוב.

          אגב סטף קרי עונה ראשונה היה נראה לך תותח על? לא שיאנג יהיה קרי.

    4. זה כנראה הדיון שיהיה השנה .האמת שאני מחזיק מאוד משלושתם והייתי מוסיף אליהם גם את JJJ . לדעתי ארבעתם הולכים להיות שחקנים מעולים מבחינה טכנית (היחיד שבסימן שאלה בעייני זה יאנג) אבל לוקה כרגע הכי מעניין אין מה לעשות כי יש לו את השילוב של יכולת עם אותו משהו- תקרא לזה סטאר קוואליטי שאין לשני האחרים שאתה יודע שהכדור אצלו משהו הולך לקרות. השחקן השני שיש לו את זה JJJ. איטון יעיל מאוד אבל במקום שכרגע גרוע והוא עדין נותן יותר מידי כבוד לסביבה שלו . טריי יאנג – יש לו דברים מדהימים השאלה אם באמת יצליח להפתח להיות קלעי גדול. אם כן הוא לא פחות טוב מהשלושה האחרים. לדעתי ארבעתם יהיו בעתיד משמעותיים מאוד בליגה ועדין מוקדם לקבוע מי מהם יוביל קבוצה לטבעת.

      1. סטאר קווליטי יש לכל כך הרבה שחקנים, דאנגלו ראסל 2015 הוא דוגמה טובה לכך, רוב שחקני הNBA עוברים את הקפיצה הפיזית בליגה (אמביד סימונס, דוראנט…) דונציץ עבר את זה לפני ומעניין אותי כמה התקרה שלו תהיה אני חושב שיהיה מדובר במקרה של מייקל קרטר ויליאמס (רק עם רצפה גבוהה בהרבה). יש התלהבות יתר ממנו כיוון שהוא לבן ועוד אירופאי ומאז בירד הליגה מחפשת שחקן לבן, ההגנה שהוא מקבל די רפוייה ומזכירה את ההגנה שטייטום קיבל עונה שעברה, אני לא רואה מקום לגדילה רבה אצלו מקווה מאוד שאני טועה ויאכל את הכובע בעוד כמה שנים.

        1. יכול להיות… באמת קשה לדעת . למדנו שרוקיס זה דבר שיכול לתעתע. התחושה שלי דומה לשל האחרים. הוא מיוחד. נראה. 🙂

        2. טייטום ומיצל היו קובי ו-וויד עונה שעברה והיום נראים כמו אינגלס וגו גונסון. רוקים מקבלים שמירה רפויה לרוב בעונתם הראשונה ורק אם עושים לעצמם שם מתחילים לשמור אותם.

  11. לספרס של השנה יש 2 אופציות:
    א. ללכת בכל הכוח לטאנקינג – ציון התשאלי לשלום אסירייך
    ב. להכריז שהיא עוברת חד צדדית למזרח. והמקום בפליאוף מובטח.

  12. אני כל הזמן מחכה לנפילה של סקרמנטו אבל זו לא באה וכנראה שלא תבוא העונה. איינג' מורט שערות בקרחת 🙂

    1. עם המזל של אינג' אפילו אם סקרמנטו יעשו פלאאוף הוא יבחר את השחקן הטוב ביותר בדראפט…
      מה שמצחיק שגם ממפיס והקליפרס משחקות נפלא אז ערך הטריד של הבחירות האלו גם כן יורד ככל שהעונה מתקדמת.

          1. אין כאן בחירה. אם ההגנה מתקיימת אז הבחירה נשארת אצל הקבוצה. במקרה של ממפיס זה בשנתיים הקרובות ואז היו מקבלים בחירה בעוד שלוש שנים שיכולה להיות גבוהה מאד.אצל הקליפרס זה הופך בסוף לבחירות סיבוב שני אס פחות משתלם. בכל מקרה לא נראה שההגנות יתקיימו.

          2. אז לא הבנתי למה זה עדיף לסלטיקס. אני מניח שההגנה היא לא על בחירות מאוחרות ואם הקליפרס וממפיס יסיימו טוב את העונה הבחירה תהיה נמוכה ובוסטון יקבלו אותה.

  13. מבקש מכל הקוראים (ואם יש אז גם קוראות) לעצור הכל לרגע.

    יש מילה באנגלית שנקראת 'familiarity'.

    בגדול, היא מדברת על אותם הדברים שאנחנו – כתוצאה מהרגל, נוחות, שכחה ועוד – הופכים בחיינו ל'מובנים מאליהם', לכאלה ש"נו, ברור שזה מה שיהיה עכשיו".

    בין אם זו העובדה שיוצאים לנו מים מהברז (ולא ניירות טואלט, למשל), בין אם זו העובדה שאנחנו מסוגלים לכתוב בשפה שאחרים יוכלו להבין, בין אם אנחנו נושמים אוויר ולא, להבדיל, נשורת גרעינית.

    זה כמובן מתרחב למעגל הקרוב לנו, לשיחת טלפון מהאח או החבר ביום הולדת שלנו, או לעובדה שיש לנו קורת גג ומזון.

    כל הדברים האלה, וכמובן עוד אינסוף דוגמאות, אם אנחנו שוכחים לתת להם ערך, אם אנחנו שוכחים שהם לא מובנים מאליהם – הופכים להיות 'עוד משהו שברור שצריך להיות, ושאין בזה כל חדש או משהו מרגש'. וזו מחלה מסוכנת.

    ולמה אני כותב את כל זה?

    ובכן, כי כשישבתי לי עם הקוראסון שקדים והאספרסו בבוקר בבית קפה נידח ומומלץ היום בכרמיאל, וקראתי את הסיקור של דובי, לא יכולתי שלא להעריך את האדם ואת הכתיבה.

    הרבה פעמים מה שיפה בכתיבה של בני אדם הוא לא הדיו השחור אלא מה שנמצא במרווחים הלבנים שבין הדיו.

    אז דובי – תענוג היה לקרוא את הסיקור הזה, את ההומור הנקי (שנדיר בימינו ושלא יורד מתחת לחגורה), את ההבנה בכדורסל, את הדיוק ואת ההשקעה.

    תודה.

    1. שמע ידידי, נכון שאנחנו כותבים מתוך צורך, ואהבה לכדורסל, ומחויבות לצוות ולקוראים, אבל תגובות כמו שלך נותנות את הדלק להמשיך והחשק להשקיע.
      תודה רבה.

        1. אותו אני מכיר מצויין. אבל הוא כתב בכרמיאל. צריך לגלות אופציות כאלו עם קיימות.
          ועכשיו בפולניות – אם אתה כבר בסביבה למה אתה לא בא לבקר?

          1. אני מוציא את האף מערד פעם בשבוע, לדימונה, מטפל וחוזר מייד.
            את המשפחה בצפון אני מקפיד לבקר פעם בחצי שנה, כי הילדים לוחצים.

      1. סדר בבלאגן

        סקירת 3 בתי הקפה הנזכרים בתגובות (מיועד לתושבי משגב והסביבה בפרט ולחובבי זמן איכות בכלל):

        קפה יודפת –
        ממוקם במתחם קניות ותיירות ביודפת. יש ארבע אפשרויות ישיבה: בחוץ באיזור המקורה, בחוץ באיזור הלא מקורה, בפנים ובפינה קטנה נוספת בחוץ, באיזור אחר עם 3 שולחנות.
        הקפה סביר, השירות סביר, רועש כמעט תמיד בפנים, קריר כמעט תמיד בחוץ, ובסך הכל זו חוויה נעימה, סבירה ולא יותר מכך.

        קפה 'אסיף' – ממוקם בסמוך לאיזור התעשייה בכרמיאל. המקום בן כ20 שנה. אפשר לשבת בפנים (כ15 שולחנות) או ב2 השולחנות שבחוץ. (אין ספק שבפנים נעים בהרבה). מבחר גדול של מאפים, מתוקים ושאר מרעין בישין (המקום מוגדר כקונדיטורייה ושכזה הוא מייצר ומכין עוגות ועוגיות מצוינים, וכעת בחנוכה גם שלל סופגניות מסוגים שונים).
        המקום נקי מאוד, מסודר ונעים. השירות אדיב. הקפה טעים ובסך הכל השהות נעימה, שקטה ומבורכת.

        ולשלישי והקטן שבחבורה, אשר בו נכתבה התגובה הקודמת:
        'ברד שופ' – קונדיטורייה ומאפייה קטנה הממוקמת באיזור התעשייה בכרמיאל בסמוך לתחנת דלק 'מיקה'. במקום מכינים בעיקר לחמים איכותיים מכוסמין עם תוספות של תאנים, זיתים וכו', כמו גם קוראסונים טריים, פיצות איכותיות ועוד.
        יש בסמוך לחלון של המקום (שמשקיף אגב על ההתרחשות הערה שמתחוללת תדיר בתחנת בדלק הסמוכה) מין מדף-שולחן ולידו 3 כסאות עגולים מוגבהים שבהם יושבים יוצאי הדופן ונהנים ממוזיקה שבוקעת ברמקול הממוקם בזווית 45 מעלות אלכסונית שמאלה ולמעלה מהם.
        הקפה נהדר, המקום מיוחד, התנועה מסביב מלאת חיים והסך הכל הוא כיף. החסרון הגדול הוא שלמי שקוראסון זה קינוח גדול מדי וחושק בעוגייה קטנה או שתיים – אין פתרון במקום הזה. אבל היתרונות מחפים על החיסרון הזניח הזה.

        עד כאן למען הבהירות.

    2. עצם העובדה שהבן אדם קם בלילה הקר , ראה את המשחקים וסיקר אותם כבר מחייבת הכרת תודה ענקית (שאני תמיד לוקה בה).
      חוץ מזה שהסיקור ממש מצויין, כמו שכתבת ולא ידעתי להסביר

      תודה רבה דובי ולכל המסקרים האחרים

    3. בדיוק.

      בתקופה קשה זו, של אנשים חולים שמחליטים ללכת בכל זאת לעבודה ולהתנזל בכל מקום, שחיכינו מעל לשנה לעונה החדשה של משחקי הכס ועדיין יש עוד כמה חודשים טובים, שנטפליקס חושבים ברצינות להפוך את האתר של גווינת' פאלטרו, גופ (אינפוורס לאמהות), לסדרת טלוויזיה – טוב שיש דובי להתכרבל איתו בטלפון ולשכוח מהצרות.

  14. לגבי מוצרט: https://news.walla.co.il/item/849850
    לא מעטים רואים בבטהובן את גדול המלחינים במוזיקה הקלאסית, אך אני תומך בטוענים שמוצרט הוא האיש, כיוון שהוא גם החל להלחין מגיל 5 (סונטות לפסנתר) וגם, לפי הידוע לי, המלחין המגוון ביותר מבחינת סוגי היצירות וסוגי הכלים והרכבי הכלים שעבורם הלחין את היצירות, והספיק להלחין כ-700 יצירות ב-31 שנות הלחנה עד לפטירתו בגיל 36, מהם מהגדולות שביצירות הקלאסיות בכל הזמנים.

    בכל מקרה הוא המוזיקאי הגדול בכל הזמנים כשגם היהנגן פסנתר נפלא והחל לנגן מגיל 3 לפי שמיעה מאחותו שהייתה נגנית מחוננת, והפיע ברחבי אירופה, בליווי אביו לאופולד, מגיל 4.

    1. + 100
      מוצארט ובטהובן הם אכן השניים לבחור מביניהם, עם זאת חשוב לזכור שבאך היה היחידי(!) בכל הזמנים, שהיה מסוגל לכל דבר – לרבות הרמוניות שלא היו ידועות, מוכרות או מקובלות בזמנו. באך היה כל יכול, סופרמן.

  15. עצם העובדה שהבן אדם קם בלילה הקר , ראה את המשחקים וסיקר אותם כבר מחייבת הכרת תודה ענקית (שאני תמיד לוקה בה).
    חוץ מזה שהסיקור ממש מצויין, כמו שכתבת ולא ידעתי להסביר

    תודה רבה דובי ולכל המסקרים האחרים

  16. שנון ומעניין, תודה רבה דובי ! רוקי העונה ללא ספק נמצא בדאלאס, ולמי שיש ספק שיסתכל על טור הניצחונות של פיניקס.

  17. איך 3 קבוצות ויתרו על לוקה?
    פניקס חטפו יורופוביה. "הוניל הלבן" וכל זה. על כל נוביצקי, מישהו יגיד מיליצ'יץ' והפחדנים יפחדו.
    אטלנטה הלכו הפוך – סטפופיליה. כולם מחפשים את הקארי הבא. הימור עם סיכוי קלוש. עדיין ככה.
    וסקרמנטו היו סקרמנטו.

    ד"א ריק קרלייל אמר כבר, "מההתחלה היינו בעניין שלו, זה כישרון שאי אפשר לפספס. מדובר בשחקן שהוא אבן יסוד של פרנצ'ייז. אבל היינו בטוחים שאין לנו סיכוי שהוא יישאר עד הבחירה שלנו". אז הנה, נהיה.

  18. שמעון תרשום, טריי יאנג יתברר כפלופ. במקרה הטוב הוא יהיה קוין מרטין. לולא מהפיכת קרי, יאנג לא היה בכלל נבחר בדראפט, בגלל קרי כולם מחפשים את הספלאש הבא, אטלנטה היו הראשונים שנפלו בפח הזה. אז סבבה, הוא מוסר טוב, אבל דחילק, בחרו אותו כדי שיקלע שלשות, האחוזים שלו מביכים לאור העובדה הזו. שלא לדבר על ההגנה שלו.

    איך אני שמח שאתה בוחר אותו על פני לוקה, כי אחת השמחות שלי כאן באתר מאז שהצטרפת זה לראות את הכובעים שאתה עורם לעצמך בצד.

    1. נראה לי שהאכלתי אותך יותר כובעים אבל סבבה רשמתי לעצמי שיאנג פלופ. גם הוא קלע אתמול 20 נק. אתה מדבר על ההגנה של יאנג? לוקה אוויר ועם הגודל שלו זה הרבה יותר מביך מיאנג.

    1. חחח התאגיד במיטבו. אני מחכה לראות אחרי זה את התגובה של גיא שלא יגיע אולסטאר העונה. זה לא יגמר בזה נראה לי ודיוויס הוא סופרסטאר לא אולסטאר. הקינג יצטרך גם אולסטאר רגיל סטייל חאב ובוש מעניין מי יפול בגורל על מי אתם מהמרים? איזה בושה שנא מעבירים אותו דווקא ללייקרס חחח. בטח לתאגיד יש חומרים של דמפס עם דוויט והטרנסגנדר וסוחט אותו lol. לברון הולך לקבל מתנה יותר גדולה ממה שקובי קיבל

      1. שמעון התגובות שלך ירודות מפרשת הפין של גרין,
        לא מבינים את המסר מרוב שהוא ירוד.

        לא יחזירו אןתך לצוות בדרך הזאת כדי שתשתדל לפחות

      2. אתה קצת קפצת קדימה.בוא נראה את זה קורה ואז נדבר.
        דרך אגב תמורת דיוויס אני מוכן לתת ה-כל כולל מג'יק וג'ני

      3. רק על זה שווה להביא את הקינג ללייקרס
        אחרת היינו מקבלים חתיכות פאזל של לופז ואיזה בחירת סיבוב ראשון מחוזה מעפן..
        יחי ההבדל הקטן

        1. ברור שהייה שווה להביא אותו. הוא יעשה אצלכם ניקוי אורוות מלא זמנם של וללטון והיתר קצוב. רק קוזמה ישרוד אלא אם כן מישהו ממש תותח יגיע אבל לא נראה. קוסמה יד ימין המלך יש להם כימיה טובה. אולי ברדלי ביל יגיע אין להם 2 או קמבה שהם חוזים נגמרים. אם קמבה יגיע יהיה להם אש קמבה הארט לברון קוזמה דיוויס בהחלט מסוגלים להתמודד עם גולדן ואנתוני דיוויס אוהב לחגוג על גולדן קבוע הוא נק תורפה שלהם. הקינג יודע זאת. קאזינס לא יהיה שם אחרי העונה בטח אז בכלל טוב. המזל שלנו זה שמייקל לא אוהב את לברון ולא יתן לו את קמבה לדעתי אז נשאר לאיים על ברוקס האוטיסט שיקח את הארט על ברדלי ביל.

          1. קמה לברון ודיוויס, ואני כבר עכשיו שם 10 אלף ירוק על הלייקרס לאליפות , עם לילארד יגיע במקום קמבה אז בכלל, הקאפקייק וקרי יהיו בבעיה.

          2. לא חושב שהם יקחו אליפות אבל אם גם קמבה יצטרף אז יש סיכוי 50 50 לגמרי. אל תשכח שזה יכניס גם בלוחמים דרייב שלא הרגישו הרבה זמן. אם דמיאן מגיע בכלל אני בטוח שלברון נותן פיץ כל יום לדמיאן בטלפון. חכה שהם יתראו באולסטאר אז לברון ודיוויס יחד יתנו לו פיץ והבטחות לדירוג גבוה בערוץ הבית😁 לברון יגיד לו אתה ככ הרבה יותר מקיירי ןלא מעריכים אותך. אתה תמיד מדורג אחריו קושי נבחר לאולסטאר עושים לך עוול קלאץ פמילי דואגת לחברי משפחה דמיאן. אנתוני מצטרף ואומר לו דמיאן אני יודע איך סה להיות תקוע בחרא גם כני כהבתי את נא אבל החרא שם לא צף כמו בפורטלנד לאיפה תגיע עם סי גיי ויוסף אחי? לאיפה שאני הגעתי עם גרו ומירו. אתה איש קלאץ בדם למשפחה.

    2. עכשיו רק נותר לחכות לתגובת לאבר בול 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 די ברור מי הולך בטרייד חח בול אינגראהם הארט ופופ בטח 🤣🤣🤣

      1. שמעון, תחזור ותבדוק את המקורות –
        אני במפורש כתבתי לך שזה לא אפשרי להביא העונה 2 אולסטארים נוספים.
        שום דבר לא השתנה.
        אחרי טרייד פוטנציאלי שכזה (המקור לא סובל מעודף אמינות), הלייקרס לא יכולים להביא העונה כוכב נוסף.

        1. נו גיא דיוויס לבד שווה 2 אולסטארים זה סופר סופרסטאר. השני גם יגיע מה לא אפשרי רונדו לאנס ומגי תמורת איסה אולסטאר פרווה. אם לא אז בקיץ מה זה משנה. לברון צריך 2 כוכבים כדי להתחרות על טבעת זה הנקודה. הוא ישיג את זה. הוא כבר בתכנונים ממזמן וזומם גיוסים. הוא פשוט נדפק בגדול עם גורג אחרת זה היה גורג לברון ודיוויס אבל הוא ישיג את השני מתישהו. אני לא האמנתי אבל שדיוויס יגיע ככ מהר חשבתי יקח עוד שנה.

          1. נו באמת.

            כל הוויכוח היה שאתה כתבת שהלייקרס יביאו כבר העונה 2 כוכבים,
            ואני כתבתי לך שזה פשוט לא אפשרי.
            זה עדיין לא אפשרי.

            עד כמה דייויס טוב?
            זה בכלל לא רלוונטי לדיון.
            הרי לא טענתי לרגע שלברון לא רוצה קבוצה חזקה.
            כל מה שטענתי זה שפעם אחר פעם לכתוב "לברון ישחק רק לצד 2 סופרסטארים", זה פשוט להתעלם מדברים קטנים כמו עובדות וכללים.

          2. אח גיא גיא תרשום עוד אולסטאר יגיע לשם בתהליך מה אתה לחוץ. אז יגיע אולי בקיץ העיקר יגיע. אמרת ששום אולסטאר לא יגיע העונה ללייקרס זה מה אמרת

        1. נו ברור אמרתי זה עם החתימה אבל אם הוא עושה כת סה ככ מהר הוא תותח. חשבתי יצטרך איסה עונה וחצי עם ספינים של דיוויס על נא אבל ככ מהר עם חוזה ככ קשה שנשאר לו הרבה זמן זה הישג כביר.

        2. שמעון אתה שוכח שמדובר ב״תאגיד ״(מת על המילה הזאת), לברון חזק יותר מכל GM בליגה, יש לו עוד קהילת תקשורת שתומכת בו (ונוסיף לכך שהוא עדייין ביכולת היסטורית).

    3. איזה קטע, היום בדקתי בטרייד משין אם טרייד קקפ+לונזו+אינגראם עובר תמורת דייוויס, היה נראה שמבחינת משכורות כן אבל היה כתוב שקקפ זמין לטרייד רק מה-15 לחודש.

      נראה בעל סיכויים גבוהים מאוד לקרות

      1. פיקססת…. חחחח
        אבל אני חושב שזה פייק. נ"א יחכו לחתימה/אי חתימה של קיירי בסלטיקס לפני שיזיזו את המלך לטריידים. הם יכולים להשיג הרבה יותר מהסלטיקס והם יודעים את זה!

    1. הוא יושב על הטלפון מאז שפוטר, כל צלצול מקפיץ אותו. בינתיים ג'ני מונעת את השיחה, לא עוד לזמן רב.

  19. סיקור נהדר. תודה רבה.
    ראיתי את המחצית השניה של דאלאס ופורטלנד, והתחבר לי המעורב של מנחם על dsj ולוקה- באמת נדמה שמשהו שם חורק.
    לוקה היה אדיר בסוף- שלשה ענקית ומסירת מגרש שלם נהדרת. פשוט תענוג..

להגיב על דה שוט לבטל

סגירת תפריט