בס"ד
הירהורים והארות (ב-א!) על הנעשה בנ.ב.א
הנ.ב.א הפכה להיות אחת מהליגות המסוקרות ביותר בישראל. כמות המילים הנשפכת על כל סיפור וסיפור היא עצומה, וזו תופעה כיפית ומשמחת. האפשרות לקרוא על כל מהלך גדול מנקודות מבט רבות ושונות וכיוון פנסי הכותבים לכל נקודה ומקום בליגה משדרגות את חווית האוהד ונותנות עומק לליגה.
אני רוצה להוסיף את נקודת המבט שלי על המשחק. בא לי לחלוק אתכם את המחשבות שרצות בראשי כשאני רואה משחקים, או קורא על המתרחש, מקווה שזה יצא מעניין. אני אנסה לכתוב על נרטיבים כלליים בליגה, פשוט כי זה המקום בו אני חושב שיש לי מה לחדש.
ארבע נקודות, תכלס כל אחת מהן מספיק מעניינת בשביל לכתוב עליה כתבה שלמה, אך לצערי אני לא מספיק מוכשר וקצת עצלן בשביל זה, אז אני פשוט אזרוק הכל בערבוביה פנימה ונקווה שיצא טעים.
1. מי כוכב?
לפני כמה ימים אחד מחברי זרק לי: "נראה לי שז'אק לאבין יזכה בשחקן המשתפר של העונה, הוא נראה ממש כמו אולסטאר". המשפט הזה הטריד אותי, ולא הבנתי עד הסוף למה, ורק לאחרונה הצלחתי לדקור את הנקודה. הסיבה שז'אק לווין נראה טוב כל כך פשוטה מאוד, הוא קולע הרבה נקודות (25.5). האם זה אומר שהוא כוכב? לא. איך הוא מגיע לכל כך הרבה נקודות? פשוט זורק מלא. זה עד כדי כך פשוט, בשביל להראות טוב כל מה שאתה צריך לעשות זה לקלוע.
אך מי שינתח את התמונה לעומק יראה שז'אק לא כל כך השתפר השנה. הוא שיפר את הקליעה לשתיים (44%) אבל הוא קלע באחוזים גבוהים יותר בשנותיו במיניסוטה. לעומת זאת, משלוש הוא קולע בפחות מ-30%, מה שלא מפריע לו לזרוק כמעט 6 כאלה במשחק. תמיד ידענו שיש לו יכולת יצירה ואתלטיות, אך הוא לא שיפר את ההגנה שלו בכלל והנט רייטינג שלו עדיין מחורבן (-10). הסיבה היחידה שהוא זורק כל כך הרבה היא שאין אף אחד בבולס שיודע לעשות את זה (אה וגם שיש לו חוזה מטורף להצדיק).
ועכשיו שאלה. כמה שחקנים בליגה מסוגלים לתת 25 נק' אם יתנו להם לזרוק 20 זריקות למשחק? (רמז– מלא מלא) ולא אתחיל להלאות אתכם בדוגמאות אך תאמינו לי שיש הרבה כאלה (קוק מהלוחמים, סת' קרי וכו'…). קצת מבאס לחשוב שכנראה יש מלא אולדיפואים מוכשרים לאללה שמה שעומד בניהם לבין ההצלחה זה יחסי ציבור מוצלחים ואשראי חופשי מהמאמן, (רק תראו מה קרה לרוזיר). אה, גם זכייה בתחרות הדאנקים עוזרת. לעומתם יש שחקנים שנחשבים כוכבים לכל דבר ועניין למרות שתכלס, כדורסל זה לא בדיוק הצד החזק שלהם (ברור שז'אק לאבין טוב מסת' קרי, ובפער. אבל הוא לא אולסטאר בשום צורה).
2. אין הגנה
בתחילת העונה כולם מיהרו להספיד את הצד הזה של מגרש (רק לאחרונה הבאקס המטירו 143 נק') ודריימונד גרין כבר הספיק לתלונן על זה בקול (אח כמה הוא אוהב את את זה). יש רק בעיה קטנה אחת, זה פשוט לא נכון. תסתכלו על כל נתון שמעיד על רמת ההגנה (חסימות, חטיפות, כפיית איבודים, ריבאונד התקפה לעומת הגנה), הנתונים בערך כמו השנים שעברו. גם האחוזים מכל הטווחים ירדו, (כן, גם ל-3). אז איך לעזאזל קולעים כל כך הרבה? נחשו לבד (רמז– תסתכלו למעלה).
זה שמשחקים מהר יותר לא גורם להגנה להיות פחות טובה, אלא לזה שמשחקים מהר וזורקים יותר ותו לא (זו תופעה מרתקת שמעניין מאוד לנתח אותה). לא מאמינים? תסתכלו דוגמא– ממפיס היא הקבוצה שסופגת הכי פחות נקודות בליגה, קצת יותר מ-100. לעומתה מלווקי סופגת 108.5 למשחק. למי מהם יש הגנה יותר טובה? הן מדורגות 3 ו-4 בהתאמה, פשוט מול מילווקי זורקים הרבה יותר… גם אוקלהומה, קבוצת ההגנה הטובה בליגה סופגת 5 נקודות יותר ממפיס. כלומר, קצב הנקודות המטורף קשור לקצב המשחק המטורף, ולא לרמת ההגנה.
וזו נקודה חשובה. אני לא יודע לקרוא ולנתח סטטיסטיקה בצורה טובה, בכלל לא, אבל לטעות הזו אפילו אני שמתי לב. בעולם בו המספרים מקיפים אותנו מכל עבר חשוב לדעת כיצד לקרוא אותם וללמוד לספר את הסיפור נכון (בדיוק כמו הכתבה הנפלאה של ניר על המהפך בוושינגטון). אל תהיו כסילים ותשפטו משחק לפי הבוקס סקורינג שלו (וכמובן שהיו כמה משחקים שלא הייתה הגנה, אבל בתמונה הכוללת..).
3. מערב מול מזרח
Western Conference vs Eastern Conference #NBA 🏀 pic.twitter.com/R4jvrCxhAk
— SuperBroMovies (@SuperBroMovies) July 3, 2017
עשרות כתבות כבר פורסמו על הפער בין המזרח למערב. במערב יש כרגע 14(!) קבוצות שמכוונות לפלייאוף. וגם אם נניח שדאלאס וסקרמנטו יחזרו לגודלם הטבעי (מה שלא בטוח בכלל) ישארו 12 קבוצות פלייאוף לגיטימיות במערב. במזרח לעומת זאת קבוצות כמו אורלנדו וברוקלין אשכרה עלולות למצוא את עצמן בטעות בפלייאוף. מאזן המשחקים עומד על 62:37 למערב.
אשאיר את ההצעות לפתרון/תחזיות לעתיד לאנשים חכמים ממני. אני סתם תוהה לעצמי כמה זה ישפיע על השחקנים והמועדונים. האם כוכבי המערב יפצעו יותר מכיוון שבצמרת המערב הצפופה כל משחק הוא אליפות בעוד לבוסטון לא מפריע להפסיד בכמויות מסחריות, כולם יודעים שהם יסיימו טופ 4. ביני לבין עצמי אני לוקח את הרעיון רחוק יותר (למרות שברור לי שזו הגזמה פרועה). אם זה ימשך כך, אולי כל המנטליות תשתנה, אנחנו נראה סגנון שחקנים שונה. שחקני המערב ושחקני המזרח, לאמן קבוצה במערב עם אפס מקום לטעות או לאמן במזרח שעד שלא תפסידו עשרה משחקים רצוף מצבך סבבה… ואולי הקיץ הכל יתאזן וכל והכוכבים ינדדו חזרה למזרח וכל מה שכתבתי יהפוך לערמת שטויות (לא, כי עכשיו…).
4. איפה אתה היית כשזה קרה
לכל תהליך גדול ומשמעותי יש נבטים ראשוניים העולים על פני הקרקע, מגיחים לאוויר לפני זמנם. חדי העין ידעו לזהותם ולהצביע על העתיד, החכמים ידעו להגיד במבט לאחור שכאן הכל התחיל. אני צעיר מדי ('כולה' 18) כדי להצביע על הנקודות האלו בתהליכים שאנו רואים היום אבל אני רוצה להצביע על אחד כזה לתהליך שאולי עוד יקרה.
ההתפרקות של וושינגטון. מנחם כבר כתב שג'ון וול הוא שחקן שיכול להפוך קבוצה מטובה לקונדטורית. פיזור שניים וחצי אולסטרים באמצע עונה הוא דבר שבהחלט עשוי לשנות את התמונה (במידה והם יפזרו את כולם). אך אולי זה מלמד על יותר מזה.
התחושה הקיימת בקרב כל אוהדי הליגה היא שכוח השחקנים רק הולך ומתחזק. הם יחליטו מתי ואיפה ישחקו ועל פיהם יקום הדבר. הקבוצות נשארו בגדר תפאורה. אולי כאן אנו רואים סימני תשובה של הקבוצות.
השנה היא שנה מתה, שנה שצריך להעביר. לראות איזה צעירים שווים משהו, איזה שילובים עובדים טוב, לתת לגולדן סטייט לקחת אליפות, מחכים לקיץ. בקיץ כל הקבוצות יתיישבו סביב שולחן הפוקר והמשחק יתחיל. הסכום שעליו משחקים הוא עצום (דוראנט, תומפסון, קוואי, קאזינס, רנדל, קמבה ועוד מלא שבטח שכחתי). כמובן שמרכז הכוח נמצא אצל השחקנים. אמנם המנג'רים הם אלה שמוציאים את החוזים אך הכל קם ונופל על רצון השחקן.
לפי המקרה של באטלר, ועוד יותר לפי הבעיות בעיר הבירה נראה שיש קבוצות המסרבות לקחת חלק במשחק הזה, הם מעדיפות לפרק באמצע, כשהצ'יפים עדיין אצלם, שהם יכולים לבחור תמורה הולמת לשחקניהם, בטח שכל עייני הליגה נשואות אליהם (באטלר עשה למיניסוטה בית ספר, אך ניהול המשבר, והסבלנות של ת'יבודו התגלו כמבריקים). הקבוצות הן מכתיבות התנאים ולא השחקן.
שמעון
26 נוב 2018 08:10:33סת קרי וקווין קוק לא יתנו 25 נק כל ערב גם אן יקחו 50 זריקות במשחק. וחייהם יהיו תלויים בזה
מי שמסוגל לשים 25 נק כל ערב באןביאיי שהיריב מתמקד בו הוא חתיכת כוכב. זאק לוין כוכב ולא משנה כמה תנסו להקטין אותו.
איתם
26 נוב 2018 09:10:21בתקופה שקרי נעדר קוק קלע 16 נק' באחוזים מעולים. וזה עוד עם שחקנים כמו דוראנט ותומפסון סביבו
סתכל מה קרה לרוזיר ,סתכל על מקרה ג'רמי לין לפני כמה שנים.
עכשיו ברור שלאבין טוב מכל הדוגמאות שהבאתי. (לפחות התקפית)., אבל אנחנו רואים שאין קורלציה ישירה בין כמות נקודות לרמת השחקן. זה נתון משכנע, נכון.
אבל צריך לדעת לקרוא את התמונה במלואה.
שמעון
26 נוב 2018 09:47:13אף אחד לא התמקד לא בקוק ולא ברוסייר במיגוד ללוין שקבוצות מתכוננות אליו. קוק כל הזריקות שלו בלי דמירה בכלל הוא לא יכול ליצור מול קונוס בטח לא להיות שחקן מוביל. קוק יכול להיות שחקן מוביל במכבי תא
איתם
26 נוב 2018 09:59:53פסדר מה נתקעת על הדוגמא. (אני לא מסכים, אני חושב שהוא שחקן טוב, אבל ניחא).
תתייחס לטענה.
כולם מסכימים שלאבין הוא יוצר ברמה גבוהה. זה הופך אותו לכוכב? שחקן שיש לו יכולת אחת סבירה (ואתלטיות מפחידה) ובהגנה הוא חור שחור, הוא כוכב? אתה באמת חושב ששחקן שהנט רייטינג ההתקפי שלו הוא 100 וזה עוד הצד החזק שלו, שווה 78 מליון דולר?
עכשיו לאבין הוא רק דוגמא לתופעה. להשפעה של יחסי ציבור ודנאקים מרהיבים על התפיסה שלנו.
שמעון
26 נוב 2018 11:02:26הוא לא סופרסטאר ולא אולסטאר אבל כן כוכב דרג ג שבסיטואציה מסויימת יכול להיות אולסטאר. הוא רק בן 23. מאד כשרוני. לא שומר זה לא פונקציה. 90 אחוז מהליגה והאולסטארים בה לא שומרים. גם בכדורגל מסי רונלדו אמבפה וגרינזמן לא שומרים אז?
Smiley
26 נוב 2018 11:08:57דוגמאות מוקדמות לזאק לווין: מונטה אליס, אייזיאה ריידר
יואל יצרן בובות מדופלם
26 נוב 2018 15:56:17רודי ג'יי,כרמלו,
Smiley
26 נוב 2018 22:51:38כרמלו בדנבר ורודי גיי בממפיס נראה איכשהו עוד הצליחו לסחוב את הקבוצות שלהם לאנשהו
שודד
26 נוב 2018 09:25:22הוא לא כוכב כי הוא עושה אתה זה בווליום גבוה על חשבון שאר הקבוצה.
אתה יכול לקרוא לו כוכב אבל להיות סקורר בקבוצה מוגבלת כמו שיקגו ולא להוביל אותה לניצחונות לא נקרא כוכב
שמעון
26 נוב 2018 08:14:27עוד דבר במזרח יש 4 קבוצות טובות+אחת חביבה. 10 פחי אשפה.
במזרח יש 3 פחי אשפה (מאבס, קינגס, פיניקס-עזבו מאזנים כרגע, על הנייר) ו-12 קבוצות טובות.
למען האמת בפלייאוף של 8 קבוצות לא רואה אף קבוצה מלבד בוסטון שנכנסת.
טורנטו זה בלוף שיתפוצץ בחצי השני של העונה ובעיקר בפלייאוף בסיבוב השני.
במזרח הרבה יותר קל להשיג מאזן טוב שאתה משחק 4 פעמים מול הניקס מאשר מול ממפיס
אסף
26 נוב 2018 08:20:11שמעון מה עם מילווקי ופילי? לדעתי שוות צמרת מערב
דר' M.D לא איזה ביולוג ימי...
26 נוב 2018 12:27:13פחחח עלק בלוף, אם יעופו או לא בסיבוב השני זה משהו אחר (בשלב הזה יהיו קבוצות קשוחות) אבל הם ללא ספק קונטנדרים לראש המזרח
יאיר זעפרני
26 נוב 2018 09:28:08טור מצוין!
הנקודה הראשונה לגבי זאק לאבין מעניינת מאוד ואני נוטה להסכים, הבעיה עם זאק שהוא מכור להייפ הזה ולא מספיק משקיע בלהשתפר, מצד שני מה שיש לו ואין לשחקנים אחרים שהזכרת זה הרצון לקחת אחריות. יש משחקים שלמים של שיקגו שהוא פשוט לוקח את המשחק עליו ומוביל את הקבוצה וזה כן משהו שהופך אותך לכוכב הרבה מעבר ל-25 נקודות בממוצע למשחק. בשביל להיות כוכב צריך דרייב להיות כוכב וזה יש לו.
לגבי הקבוצות המזרחיות והזלזול בהן, אני מבין על מה אתה מדבר אבל יכול להיות שזה בדיוק הפוך? אם נניח היית שם את אורלנדו במערב, האם יש סיכוי שהיא הייתה יותר תחרותית רק מזה שהיא נפגשת כל הזמן עם יריבות איכותיות יותר?
איתם
26 נוב 2018 09:37:40א. לא, לא נראה לי…
ב. לא זלזלתי במזרח, יכול להיות שעם עושים 4 על 4 עם צמרת המערב זה יהיה קרב צמוד… לא נכנסתי לזה.
פשוט במערב יש תחרותיות מטורפת, כל משחק חשוב. ככה זה שיש 12 קבוצות שממש מכוונות לפלייאוף בעוד במזרח…
איתם
26 נוב 2018 09:38:40שאם
במערב הבינוני אין כל חדש
26 נוב 2018 10:16:53צא מהקיבעון. "תחרותיות" היא *לא* הגעה לפלייאוף. מה זה להגיע לפלייאוף? 8 מ-15. יותר מחצי מהקבוצות. יותק קל מהטלת מטבע. להגיע לפלייאוף ואז לעשות שם יוטה, או פורטלנד, או ממפיס? נו אז מה עשינו. עוד 2 משחקי בית. 4, הכי הרבה. אבל כלום סיכויים.
"הקרב על הפלייאוף במערב" זה בולשיט של יחסי ציבור מטעם הליגה, בזמן שאין בה תחרותיות, במיוחד לא במערב. איש לא יזכור את "הקרבות הצמודים" האלה בין הקליפרס לממפיס בעוד דקה. המערב הוא ערימה של הרבה מאוד בינוניות, בלי שום סיכוי תחרותי למקום הראשון. ככזה – הוא לא שונה בגרוש ממה שקורה במזרח.
איתם
26 נוב 2018 10:23:14וואלה ,מעניין. לא חשבתי על זה ככה
גיא א
26 נוב 2018 23:25:29+ 1 ואני עוקב אחרי לאבין מקרוב כבר שנתיים. הוא לא כוכב, אבל הוא כרגע היחיד שלוקח אחריות. ועדיין הוא לא מצדיק את החוזה שקיבל.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
26 נוב 2018 09:34:17מעולה!!!!! אחלה סוגיות לדיון.
מסכים איתך בעניין הכוכב, וגם בעניין המזרח מול מערב זה נכון כבר שנים ארוכות. בסוגיות האחרות עדיין מוקדם להכריע, אבל השחקנים בוודאי לא יחזרו למעמד הסחורה שהיו בו.
עידו גילרי
26 נוב 2018 09:54:00מאד שמח שהעלית את הנקודה השנייה. הרבה נקודות לא אומרות שאין הגנה. באמת הגורם לאינפלציה בסקור הוא הקצב המוגבר אך הוא גם חלק מהגורם לתחושה. כשיש יותר התקפות מעבר מקבלים גם יותר סלים קלים. מעבר לזה עידן המורי-בול הציב בפני ההגנות אתגר שעדיין אין להם תשובה עבורו: איך שומרים גם על קשת השלוש וגם על הטבעת.
מי שימצא את הפיתרון יעשה את המהפכה הבאה בליגה.
Zvila
26 נוב 2018 10:01:39טור נהדר. מסכים לגבי לוין, הוא לא יעיל ולא מגן. הפוטנציאל עדיין שם אבל לא מבין את ההתלהבות כרגע לגבי מה שהוא עושה כי זה לא באמת משמעותי. לגבי התגובה של הקבוצות, תכלס זה בלתי נמנע. ברור שיעשו מה שהם יכולים בהתאם להבנה של התנאים המשתנים.
לגבי מערב מול מזרח, באמת משהו לא עובד לליגה ולכולנו אם בסוף בפלייאוף לא מקבלים את 16 הקבוצות הכי חזקות או לפחות שלא יהיו נמושות. הייתי קובע כלל שבסוף השנה, אתה נמצא בטופ 8 ובקונפרס השני יש קבוצות עם מאזן טוב יותר בחוץ – הם נכנסות במקומך.
איתם
26 נוב 2018 10:07:03או בעברית פשוטה.
מבטל את החלוקה לקונפרסים…
לא בטוח שזה פתרון טוב. בחלוקה לאיזורים יש הרבה הגיון, הן מצד קילומטרז' שצריך לעבור והן מצד תחושת השייכות.
Zvila
26 נוב 2018 23:05:34לא משנה את החלוקה לקונפרנס, רק מוסיף כלל מעל זה. כל השאר נשאר אותו דבר.
אבשלום חום
26 נוב 2018 10:23:26אתה כותב נחמד מאוד, עלה והצלח.
טיפ למתחילים – לעולם אל תשתמש במילה שאתה לא בטוח במשמעות שלה, או באיות שלה. מילים הן כלי העבודה שלך, זה לא רציני לטעות ביסודות. ואם אתה לא בטוח – תבדוק בפעם המאה.
אז למשל, "קונדיטורית", שיבוש נפוץ ומגוחך. זה מגיע מעולם האפייה, לא קשור לכדורסל. הכוונה היא ל"קונטנדרית", או בעברית, "מתמודדת", או "טוענת לכתר". אם זה מסובך מדי, אפשר בהחלט בעברית. אחרת זה יוצר רושם לא מי יודע.
הופס זה מקום עם הרבה מאוד עילגים, כמו בחיים. תיזהר ותבדוק.
איתם
26 נוב 2018 10:29:46האמת שזה התיקון האוטומטי. אבל תודה בכל מקרה, אקח לתשומת ליבי.
עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
26 נוב 2018 12:54:18הטעויות האלה נהיו כל כך נפוצות שכבר התרגלתי אליהן ולא יכול בלי זה.
כשמולי כותב פליקנס זה כואב לי בעין כי כולם כאן כותבים פלקינס.
ומה עם המילה המעצבנת מכולן, פרנצ'ייז, מה רע במועדון?
הציפור הנדירה
27 נוב 2018 00:40:15עדיף תמיד לכתוב עברית בעברית כשיש חלופות עבריות טובות ו"מתמודדת" ו"טוענת לכתר" הן חלופות טובות בהחלט ונדיפות בהרבה מאשר מילים לועזיות מסורבלות שפחות מתאימות לשימוש בתוך טקסט עברי.
המילה "טקסט" למשל היא מילה לועזית שאינה מסורבלת ויכולה להתאים לשימוש בתוך טקסט עברי וגם אין לה חלופה עברית טובה.
הציפור הנדירה
27 נוב 2018 00:50:36השלמה: ישנה תופעה של שימוש בריבוי מילים לועזיות שהופכות את השימוש בהן למגוחך ואף פתטי וחושבים שאם ישתמשו בכמה שיותר מילים לועזיות זה יראה אותם יותר חכמים. ההפך הוא הנכון: זה מראה שהם טפשים.
אנו צריכים להיות גאים בתרבות שלנו ובשפה שלנו ומה שיש חלופות עבריות טובות למילים לועזיות, אין כל סיבה אמתית ורצינית לא להשתמש בהם ולהשאיר את המילים הלועזיות, ובוודאי אם הן מסורבלות, לשימוש בשפות הלועזיות (מדובר בעיקר באנגלית).
הציפור הנדירה
27 נוב 2018 01:00:20*צ"ל: "ואין כל סיבה אמתית ורצינית שלא להשתמש בחלופות עבריות טובות למילים לועזיות."
במקום: "ומה שיש"-שלא להשתמש בהן".
גלעד
26 נוב 2018 10:32:34טור בכורה נהדר. ברוך הבא איתי.
1. אני מסכים שזאק לא כוכבץ לדעתי ההגדרה הפשוטה של כוכב זה מישהו שמצוין לפחות בדבר אחד וטוב בשאר חלקי המשחק.
לאבין הוא סקורר מצוין אבל לא מנהל משחק ולא שומר או עושה שום דבר חוץ מלקלוע נקודות.
ועוד דבר – אם אתה מתיימר להיות כוכב על סמך היכולות שלך בהתקפה אתה לא יכול שתהיה לקבוצה שלך ההתקפה הגרועה בליגה.
2-3. ניסחת נהדר. מסכים.
4. רוב הקבוצות בדרך כלל העדיפו להעביר שחקן בטרייד מאשר שילך בסוף השנה ללא תמורה.
אבל וזה אבל גדול. אני מאוד לא אוהב את כל עניין השביתות האיטלקיות והGENERAL SORENESS. אם אתה חתום על חוזה אתה יכול לבקש לעבור אבל תכבד את החוזה ואת מי שמשלם לך המון כסף (הראשון שעשה את זה היה וינס כדי לברוח מטורונטו לפני מליון שנה)
ריו פרדיננד
26 נוב 2018 11:18:29נקודות מעניינות ונכונות ברובן מאוד שעלו לא פעם בשיחות שהיו לי עם חברים בתקופה האחרונה. אל תזלזל בעצמך וביכולות הניתוח / כתיבה שלך.
לגבי ההגנה – לדעתי המשחק פשוט נהיה מהיר יותר ויותר מבוסס על שלשות. צריך לבדוק כמה פוזשנים יש לקבוצות בממוצע ביחס לעונה שעברה. הימור שלי שנראה שהייתה עליה.
מערב / מזרח – זה מצב לא בריא שאני בטוח שמדיר שינה משנתו של הקומישינר. לדעתי לא יהיה מנוס מלשנות את מבנה הליגה לליגה כל-אמריקאית, כך ש- 16 הקבוצות הכי טובות יעלו לפלייאוף.
ככל שהפערים יגדלו, זה יהפוך להיות בלתי נמנע.
עידו גילרי
26 נוב 2018 11:22:37מה שיש זה עלייה בפוזשנים ב3 למשחק לכל קבוצה.
הציפור הנדירה
27 נוב 2018 00:52:49זה יביא ליותר מדי טיסות מחוף אל חוף.
Berch
26 נוב 2018 11:19:111. אני.
2. ממש מעניין מה שהעלית.
3. קיצוני זה הכי, אחי. שועשעתי.
4. החוכמה הכי גדולה זה לבוא בדיעבד ולשכנע את כולם שראית את זה קודם. בעזרת הכישרון הזה פרשנים פוליטים, בטחוניים ומדיניים בטלויזיה מצליחים לשמור על העבודה שלהם.
אה וכדורסל. גם 🙂
עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
26 נוב 2018 12:56:06טור בכורה מצוין, תמשיך!
אהבתי את ההומור ובעיקר את הסרטון בו האלק מנגב את הריצפה עם לוקי
אלי
26 נוב 2018 13:23:56יופי של טור. לגבי לוין, אני מסכים וחושב שמה שתיארת כאן הוא "כוכב של קבוצות קטנות". שום קבוצה גדולה לא תיקח אותו כשחקן מרכזי.
שחר
26 נוב 2018 14:50:52נקודות מעניינות, תודה!
האווי לאסוף
26 נוב 2018 15:33:28אחלה טור, תודה רבה
יואל יצרן בובות מדופלם
26 נוב 2018 16:19:04אחלה טור,תודה איתי
האם אתה חומר ל -ללל?
אנחנו מגייסים חברים חדשים,במסגרת בלאק פריידי,נותנים בובה+בובה עלינו.
האם אתה נגעל מבהונות עקומות שמזכירות עץ בונסאי חולה?
האם אתה לא אוהב נרקסיסטים שהורסים קבוצות?
האם אתה נגעל מזקנים שיהדיים ?
האם אתה נגעל מיצור שמנהל קבוצה בפועל מהמגרש,והורס כל מרקם שנבנה.
אם התשובות מעל 50% ,בוא אלינו איתי,נשקיע בך,ניסיון קודם לא רלוונטי
מנחם לס
26 נוב 2018 16:44:01תודה איתם. שיפור גדול מהטור הקודם, ותודה לעידן אוורץ על העריכה
תומש
26 נוב 2018 22:37:23אתה כותב נהדר, תודה
משה
26 נוב 2018 23:36:01שמע חבר אתה כותב ממש יפה
אל תפסיק ואל תתעצל
ותודה כמובן
הציפור הנדירה
26 נוב 2018 23:39:07אם הסלטיקס ימשיכו להפסיד בכמויות המסחריות האלו, הם לא יהיו בטופ 4 וספק אם בין שש המובילות במזרח. הם בקצב של 41 הפסדים, מחצית ממשחקי העונה..,
רועי ויינברג
27 נוב 2018 01:27:59פנטסטי איתם. תמשיך ככה
Dan
27 נוב 2018 01:41:33כל קבוצה בליגה צריכה למכור מרצנדייז וכל קבוצה צריכה כוכב שהשם שלו יעמוד בראש הארגון, בלי קשר לרמה האמיתית שלו, או בתרומה לנצחונות במצטבר
זאק לאוין הוא מה שיש לשיקגו להציע ולכן הוא מקבל כל כך הרבה זריקות, הוא הכוכב של שיקגו
אוהד ס"א
27 נוב 2018 15:32:31לפני מליון שנה, היו 2 מנהיגים לליגה: טימי וקובי.
לכל אחד מהם היתה פילוסופיית משחק שונה:
טימי האמין בקבוצתיות, ללא אגו, ללא חשיבות לגבי סטטיסטיקה אישית, היחד שווה מסך כל החלקים, המשכיות, אפילו עם היררכיה ברורה של מאמן.
קובי היה הממבה השחורה: אני, השורה הסטטיסטית שלי והניצחון מעל הכל. לא חשוב מה אחוז הקליעה, לא חשובים החברים לקבוצה (הם רק כלי כדי לשרת את האגו שלי).
כל אחד מהם לקח 5 אליפויות והשאיר ומורשת אחריו.
עכשיו, אחרי ששניהם פרשו, ברור לכולם מהי המורשת שניצחה לצערי הרב, חרא מורשת. גועל נפש של משחק.
רפיקי
27 נוב 2018 15:38:57איתי אחד הטורים היותר טובים שקראתי בתקופה האחרונה
תכתוב יותר