להרוג TURKEY ולנוח – לקראת משחקי חג ההודיה ב- NFL / פריים-טיים זק

להרוג TURKEY ולנוח – לקראת משחקי חג ההודיה ב- NFL / פריים-טיים זק

 

בשנת 1934 הייתה לג'ורג' ריצ'רדס, בעלים של תחנת רדיו בדטרויט, בעיה. הוא קנה קבוצת פוטבול מאוהיו בשם פורטסמות' ספרטנס (שנוסדה חמש שנים קודם לכן) והעביר אותה לדטרויט הגדולה של אותה תקופה בתקווה להפוך אותה לפופולרית, תוך ניצול החשיפה של הקבוצה בתחנת הרדיו המצליחה שלו. למרות שהקבוצה שיחקה היטב, הוא לא הצליח לייצר עבורה מספיק תשומת לב בעיר שנשלטה ע"י קבוצת הבייסבול המעולה דטרויט טייגרס שהובלה אז ע"י האנק גרינברג האגדי (אחד מכוכבי הספורט היהודים הגדולים של כל הזמנים), ומספר הצופים במשחקי הקבוצה לא חצה את קו ה- 15,000. ריצ'רדס חיפש נואשות אחר טריק שיווקי כדי לעורר התלהבות סביב הקבוצה והחליט לשחק משחק בחג ההודיה. המסורת של משחקי פוטבול חובבניים בחג ההודיה ברמת התיכונים והקולג'ים היתה קיימת כבר מאז סוף המאה ה-19 אך קבוצות מקצועניות לא שיחקו ביום זה באופן סדיר מחשש שהקהל לא יגיע ביום המוקדש מסורתית לארוחות וכינוסים משפחתיים. הוא הצליח לשכנע את רשת NBC  לשדר את המשחק (שהיה כמובן היחיד באותו יום) בכ-100 תחנות אזוריות ברחבי ארה"ב. דטרויט ארחה את האלופה שיקגו ברס והמשחק היה הצלחה גדולה, מילא את האצטדיון ב- 26,000 צופים וקיבל תשומת לב לאומית . למרות שדטרויט הפסידה את המשחק, ריצ'רדס המאושר השיג את מה שקיווה לו והרבה מעבר לכך. מאז ועד היום – זה 85 שנה, עם הפסקה רק בשנות מלחמת העולם השניה – דטרויט ליונס מארחים משחק פוטבול בחג ההודיה.

ב-1966 קפצו על העגלה גם הדאלאס קאובויס שנוסדו שש שנים קודם לכן. הקבוצה בראשות המאמן (הצעיר אז והאגדי בהמשך) טום לנדרי לא הייתה אז הצלחה גדולה ומנהל הקבוצה ואיש השווק המצוין טקס שרם (שבין היתר היה הראשון להכניס מעודדות לליגה) החליט ללכת בדרכו של ריצ'רדס. הוא השיג הבטחה לשריין עבור דאלאס משחק ביתי קבוע בחג ההודיה אם המשחק הראשון יצליח, וכשזה קרה – דאלאס המשיכה לארח את המשחק השני (בנוסף לדטרויט) בחג ההודיה (למעט שנתיים במהלך שנות השבעים). ב-2006 נוסף גם משחק ערב ביום זה אך הוא לא שוריין עבור שום קבוצה והמשתתפות בו משתנות מדי עונה.

אז היום חג ההודיה ובין תרנגול ההודו עם רוטב החמוציות לפשטידת הדלעת, האמריקאים (וגם אנחנו) מקבלים מנה גדושה של פוטבול. המיני-פריוויו שלפניכם נותן את התחזית עבור שלושת משחקי חג ההודיה (שהם חלק ממחזור 12 של העונה) שישוחקו היום. ביום א יפורסם הפריוויו הרגיל שמסקר את משחקי יום ראשון ושני של המחזור.

זמני כל המשחקים לפי שעון ישראל.

  1. דטרויט ליונס (4- 6) מול שיקגו ברס (7- 3) (דטרויט, חמישי ב-19:30)

שתי הקבוצות נפגשו רק לפני שבועיים בשיקגו והברס ניצחו במשחק זה די בקלות, תוך שהגנת שיקגו מאמללת את מתיו סטאפורד שספג שני יירוטים ושישה סאקים. הליונס התאוששו ושיחקו טוב יותר השבוע בניצחון על קרולינה בו הצליחו להגביל את משחק הריצה של ניוטון ומקאפרי ל-55 יארד בלבד – המספר הנמוך ביותר שלהם העונה. התקפת שיקגו שמתבססת במידה רבה על משחק ריצה חזק (למרות העדר רץ דומיננטי עם מספרים גדולים) ייקוו להצליח מולם יותר מאשר במפגש הקודם, בו משחק הריצה של הברס נעצר ב- 54 יארד קבוצתיים בלבד. הגנת המסירה של דטרויט היא אחת משתי הגרועות בליגה ותיתן הרבה מרחב לתופסים המעולים של שיקגו שהשיגו מולם 350 יארד במפגש הקודם. טרוביסקי ממשיך לעשות טעויות (שני יירוטים מול הויקינגס השבוע) אבל המערכת סביבו  – ובעיקר ההגנה המעולה – מספיק חזקה והקבוצה ממשיכה ברצף הניצחונות ואחרי הניצחון החשוב על מינסוטה נמצאת בעמדה מצוינת לזכייה סנסציונית בראשות בית ה- NFC צפון. סטאפורד יינסה לקלקל להם את החג אבל בלי תופסים מנוסים (הטרייד על גולדן טייט עדיין צורב) ומול חליל מאק וחבריו זה לא יהיה קל, במיוחד שכנראה גם הרץ הצעיר והמצוין קריון ג'ונסון יחסר בגלל פציעה.

ההימור שלי – למרות השבוע הקצר שנותן יתרון לקבוצה הביתית, שיקגו יותר טובה ובמומנטום מצוין והם ינצחו כאן ויבססו את יתרונם בראשות הבית

מיטש טרוביסקי – יצליח לא לטעות ולהוביל את שיקגו לפלייאוף?
  1. דאלאס קאובויס (5- 5) מול וושינגטון רדסקינס (6- 4) (דאלאס, חמישי ב- 23:30)

משחק בעל חשיבות עצומה בתוך בית ה- NFC מזרח. הבית נפתח מחדש אחרי ההפסד של וושינגטון השבוע ובעיקר עם פציעתו מסיימת העונה של הק"ב אלקס סמית. דאלאס ניצחה את אטלנטה ועם ההפסד של פילדלפיה היא ממוצבת כנהנית הפוטנציאלית מנפילה של וושינגטון, אם וכאשר תגיע בעקבות אירועי יום ראשון.  וושינגטון שעוד לפני הפציעה איבדה את התנופה מתחילת העונה (וגם במשחק ביום א היתה בפיגור משמעותי עוד קודם לארוע) תתיצב למשחק עם הק"ב המחליף קולט מק'קוי (שדווקא שיחק לא רע כשנכנס וכמעט הצליח להחזיר אותם למשחק) אבל הבעיות בקו ההתקפה שאיפשר השבוע 5 סאקים מהגנת יוסטון ושוב לא נתן מספיק מרחב לאדריאן פיטרסון (שגם השבוע לא עבר יותר מ- 50 יארד) כנראה יקשו גם עליו את החיים. הגנת דאלאס לא אגרסיבית (כופה מעט איבודי כדור) אך לא מאפשרת הרבה יארדים ונקודות כך שהתקפת וושינגטון כנראה לא תצליח לייצר הרבה תפוקה. מהצד השני זיק אליוט נותן עונה לפנתיאון וסוחב את התקפת דאלאס על הכתפיים (השיג ביום א מול אטלנטה 200 מ-330 היארדים של הקבוצה כולה – 120 על הקרקע ועוד 80 באוויר).  מול הגנת וושינטון הגרועה מול הריצה (מקום 28 בליגה) הוא ימשיך להצטיין גם השבוע.

ההימור שלי – הפציעות כנראה יהרסו את העונה של וושינגטון. בקבוצה יש יותר חורים משחקנים ופציעת הק"ב שלה היא מכת מוות לסיכויה להצליח. דאלאס ינצחו בבית אחרי עוד תצוגת ריצה של אליוט ויעלו לראשות הבית.

אזקיאל אליוט – גם השבוע יריץ את דאלאס לניצחון?
  1. ניו אורלינס סיינטס (9- 1) מול אטלנטה פלקונס (4- 6) (ניו אורלינס, שישי ב- 03:20)

הסיינטס משחקים לאחרונה כמו במשחק מחשב – כל המסירות של בריס מגיעות למטרה (בשבועיים האחרונים השיג 7 ט"ד מול 11 מסירות שלא הושלמו!! וכמובן 0 חטיפות…). הרצים משיגים מספרים פנטסטיים (מארק אינגרם כבר שבוע שני רצוף עם מעל 100 יארד), ההגנה משחקת מצוין והקבוצה רומסת את יריבותיה בהפרשים של 30 ו-40 נקודות. הקרבן האחרון היתה פילדלפיה האומללה ועכשיו אטלנטה מגיעה לדום בניו אורלינס אחרי שבוע קצר והפסד כואב לדאלאס… צריך לקרות כאן משהו באמת מוזר כדי שנראה אפילו משחק צמוד. ההגנה של אטלנטה נותנת ליריבות לחגוג מולה כבר מתחילת העונה אבל לאחרונה גם ההתקפה הפסיקה לייצר נקודות (35 נקודות בשני המשחקים האחרונים ביחד) והקבוצה, שעוד היה לה שביב תקווה להציל את העונה אחרי שלושה נצחונות רצופים מאז אמצע אוקטובר, הפסידה שניים רצופים וכנראה תתארגן לפגרה ארוכה ומשמימה מהרגיל. מול ההתקפה הביונית של ניו אורלינס אין להגנה שלה סיכוי לחזור עם פחות מ-40 נקודות ברשת וההתקפה לא נמצאת במצב בו היא יכולה לעמוד בקצב.

ההימור שלי – לא ברור עד עכשיו? ניצחון קל לניו אורלינס שתמשיך במרוץ שלה מול הראמס על הביתיות בגמר החטיבה.

איגרם וקמארה – כמה יארדים ונקודות ישיגו מול הגנת אטלנטה?

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אהבתי את הכותרת.
    טרוביצקי כנראה בחוץ וצ'ייס דניאל צפוי לפתוח במקומו.
    92 כדורים בריס זרק לכיוון מייקל תומאס. 82 סיימו בחיקו החמים של התופס. זה פשוט בלתי נתםס עבור מטרה ראשית אפילו כשהק"ב מדויק כמו בריס.

    1. אני דווקא חושב שזה יהיה טוב לתת לטרוביסקי מנוחה היום. צ'ייס דניאל הוכיח בקדם עונה שהוא בשליטה מלאה על ההתקפה (אפילו יותר מטרוביסקי) ואין טעם להקריב את הק"ב הפותח שלך 3 ימים אחרי שנפצע.
      התייחסתי כבר לפני שבוע להיבט של הפרשי השעות לגבי המשחק הזה, היה ברור שיהיה שחקנים שייפגעו מהשיבוץ.

      (אגב, מפתיע אותי שלמרות יחסי הציבור שהסיפור הזה קיבל הליגה עדיין לא קנסה את דניאל האנטר על הכניסה המלוכלכת הזאת בטרוביסקי)

  2. טור נפלא.
    אגב, דטרויט נגד שיקגו היה המשחק המסורתי של חג ההודייה. דטרויט נשארת בבית עם המשחק המסורתי אבל היריבה מתחלפת. היום חוזרת שיקגו – שהיתה לפני הרבה שנים היריבה המסורתית.
    היום הפוטבול חטף תחרןת בטיווי שלא ציפה לה: האחד נגד אחד בגולף בין טייגר וודס למיקלסון על 9 מיליון
    מצויין, זק!

  3. טטור נפלא.
    אגב, דטרויט נגד שיקגו היה המשחק המסורתי של חג ההודייה. דטרויט נשארת בבית עם המשחק המסורתי אבל היריבה מתחלפת. היום חוזרת שיקגו – שהיתה לפני הרבה שנים היריבה המסורתית.
    היום הפוטבול חטף תחרןת בטיווי שלא ציפה לה: האחד נגד אחד בגולף בין טייגר וודס למיקלסון על 9 מיליון
    מצויין, זק!

  4. מה שקורה בליגה הזוי.
    פשוט תספרו בכל קונפרנס לכמה קבוצות יש בין 4 ל 6 נצחונות.
    טוב נו אחסוך לכם – 15!. 15 קבוצות נלחמות על בערך 6 מקומות. הזוי.
    אפילו לבראונס ולג'איינטס במאזן די נוראי יש עדיין סוג של סיכוי.

    תודה על הסיקור האדיר כרגיל!

  5. טוב, קיוויתי ששחר יגיע וייתן לנו את הסקירה ההיסטורית המלאה אבל עד שהוא יבוא אז אציין שגם לפני 1934 שוחקו באופן קבוע משחקי חג ההודיה. השנה ההיא פשוט התחילה את המסורת של דטרויט (שבאמת כמו שמנחם ציין בהתחלה הייתה מול שיקגו כל שנה). אפילו באותה עונה שדטרויט התחילו לשחק בתנקסגיביניג היו עוד כמה משחקים.

    1. בעונה הראשונה של הסופרנוס, המשפחה המורחבת יושבת לסעודת חג ההודיה ובסוף הגברים יורדים לחדר העבודה בבייסמנט לראות פוטבול.
      אז יאניס אחות של טוני שואלת נגד מי דטרויט משחקים, וכשטוני שואל אותה איך היא ידעה, היא סיפרה שידוע שבטנקסגיווינג תמיד יש דטרויט.
      אני למדתי על זה לראשונה מפיה.

      1. חחח. אשתי מכירה רק קבוצה אחת בגלל שיש פרק של פרנדס שבו יד משחק של גרין ביי נגד דטרויט בתנקסגיבינג.

    2. זאק התייחס לכל הנקודות ההיסטוריות המרכזיות בנוגע למשחק ב-NFL, לא חושב שהיה טען להיכנס עמוק יותר.

      אבל אוסיף סיפור בנוגע למשחק הראשון:
      מיותר לציין כי שיקאגו שלטה באותם ימים ביד רמה בליגה, בעיקר בהיבט הניהולי (למי שמעוניין להרחיב: הסיפור על הבחירה הראשונה אי פעם בדראפט – ג'יי ברוונגר – מסבירה את זה מצוין) והיתה מושכת הקהל מספר אחת בליגה.
      בעלי הברס והאבא של הפוטבול המקצועני, ג'ורג' האלאס, הציע לריצ'רדס את רעיון לקיום המשחק ונידב את קבוצתו כיריבה. מאז יש לנו את מסורת המשחקים של דטרויט בחג ההודיה ועל הדרך גם נולדה אחת היריבויות החזקות בליגה (לפחות עד האיחוד, היום היא חזקה בעיקר בדיבורים, פחות על המגרש).

  6. עזבו אתכם עדיף לראות שידור חוזר של הראמס-צ'יפס או לפחות לחכות ל-3 בלילה.

    המשחק הראשון נראה כמו ענף אחר.

  7. הזדמנות להודות לפריים טיים ז’אק ושחר על הסיקורים המצויינים של הליגה. ממש רמה מדהימה בלבל של התקשורת האמריקאית ואף יותר.
    ביחד עם גיא רוזן (כי אוהדים לא מתייאשים לעולם) – גו ברונקוס!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט