מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1. לא היה, אין, ואולי לא יהיה שוב דוקטור כזה!

כתבתי לכם כמה וכמה פעמים שד"ר ג'יי היה הדאנקיסט הטוב מכולם.

לא היה לו את הניתור הגדול מכולם – אם כי היה לו ניתור מצויין – אבל היה לו את הצעד הארוך ביותר, הזרועות הארוכות, ואת כף היד העצומה בגודלה שהחזיקה את הכדור כאשכולית. כמה מהדאנקים הרגילים שלו במשחקים (בעיקר כששיחק ב-ABA אבל לא רק) הפכו לדאנקים המהממים ביותר בתולדות הכדורסל, והוא תמיד עשה אותם כבדרך אגב.

דוקטור ג'יי היה גם שחקן עליון. לדעתי הוא אחד מהאנדרייטד בין כולם. הוא וג'ורג' גרווין סבלו מכך שאת שנותיהם הטובות ביותר הם בילו בליגת ה-ABA.

2. למלו בול ישחק כג'וניור בתיכון SPRITE INSTITUTE בג'נבה, אוהיו

.https://ftw.usatoday.com/2018/11/lavar-lamelo-ball-high-school-spire-ohio-geneva-return-nba-draft-jba-basketball

מאחר וזה "מכון" תיכון ולא בי"ס תיכון, שאלת היותו מקצוען או לא אינה תופסת כי ה-INSTITUTES הללו (שרבים משחקני ה-NBA סיימו אותם מאחר וכמה מהם מתמחים בכדורסל, כמו ב-AUTO-MECHANICS וכו') אינם חייבים לעקוב אחרי הדרישות של ה-HIGH SCHOOL INSTITUTIONS.

חברו לקבוצה יהיה רוברט בובצ'סקי בן ה-16 הנחשב לשחקן הגבוה בעולם (7'7= 2.32 מ').

הוא מתאר את הרגשתו מלהיות הגבוה ביותר בעולם:

My father used to tell me that it’s a blessing or a curse – it’s up to you how you see it. And it is, indeed. When I was young I tried to look at it as a blessing but I was not mature enough so most of the time I looked at it as if I wished I was shorter so people wouldn’t look at me. But when I realized there was more than just you, things changed. You don’t work just for yourself. You also work for your family, for your community, for your friends. In my case you work for my country so I just want to make everybody proud and not let them down. That’s the motivation.

הנה על למלו בול בבית הספר החדש:

He’s entering his third year at SPIRE, a place that he said it has been “the biggest opportunity of my life.”

And while Ball will get a lot of attention, here’s hoping that Bobroczky can impress, too.

Because the big man deserves it.

3. מה עם פרוז'ינגיס?

בניו יורק החלו השמועות שERHXYPTX פרוז'ינגיס לוקח את זמנו המתוק ולא מתאמן ברצינות בארצו.

-האם הוא יכול כבר לדלג? לרוץ ריצה קלה?, מאמנו דייב פיסדייל נשאל.

-"BEATS ME" – המאמן ענה (סלנג אמריקאי ל-'אין לי מושג").

הדין והדברים הגיעו עד ליטא (או לטביה, שכחתי מהיכן הוא), והוא מיד שלח את האינסטגראם הזה (לי זה נראה יותר כמו טוויטר):

 

אז אני שואל את שמעון: אם הוא יכול לרוץ, למה הוא לא שלח וידיאו שלו כשהוא רץ?

4. כריס וובר נשאל להשוות את ה-FAB FIVE לחמישייה של 'דוק' שכבר מכנים 'הטובה אי-פעם':

5. האם הגיע הזמן להאשים את ההגנה של לברון בכשלון של הלייקרס (ולא את לוק וולטון)

גולשים יקרים! אני כותב מעורב זה בין המנות של ארוחת ערב ששי שבתי סיגל הכינה לנו ולמשפחתו של ליאור. אני ממש 'גונב' רגעים פה ושם. את הפוסט הבא אין לי זמן לתרגם עתה אז אני מכניסו כפי שהוא, ואם לא נוח לכם לקרוא אותו – וותרו עליו.

Can Luke Walton hold LeBron James accountable for middling Lakers' defensive lapses?

Last Sunday, after the Lakers were destroyed by the Kawhi Leonard-less Raptors to fall to 4-6 on the season, I made an impulse decision. The Lakers looked so bad in that game. LeBron James was laughably disinterested in playing any kind of defense whatsoever. I went to my iPad, started watching clips to make sure my eyes weren't fooling me in real time and, in the middle of the night, convinced myself that a column calling out LeBron's defense was in order.

The next morning, my editor checked me. Thought the column as a little too harsh, or at least short-sighted. Reminded me how early in the season it is to be writing a "Lakers are in trouble, and LeBron's defense is a big reason why" hit piece. So I held off. Went back and watched more film. It's certainly not all terrible, which perhaps frustrates you even more because LeBron is still clearly capable of great defense. The Lakers were much better in their win against the Timberwolves on Wednesday. LeBron said it was the best defensive effort of the season.

Still, one game of focus to narrowly edge a bad team isn't enough. So let's be clear: LeBron has, by and large, been playing some James-Harden-meme-level defense. In the clip below, watch how he instructs Lonzo Ball to switch onto OG Anunoby, leaving Kyle Lowry as James' responsibility. Then watch what he does with that responsibility as Lowry cuts unimpeded to the rim for a layup:

Embedded video

BBALLBREAKDOWN@bballbreakdown

LeBron switches on to Lowry and then……..

929 people are talking about this

Watch here as Kentavious Caldwell-Pope gets blown by at the point of attack, and LeBron, in position to at least try to slide over and help, instead just stands there, watches a rebound battle ensue that he has no interest in joining, then hangs his head and walks back when the Raptors finally secure the ball and score:

Embedded video

#Mickstape (Scary Hours)

@MickstapeShow

Lakers defense 🔥🔥🔥

134 people are talking about this

Even when it doesn't appear to be a lack of effort, at least not a blatant one, LeBron is still, too often, just not a focused defender at this point in his career. Look at this next clip, in which the SunsJosh Jackson throws an entry pass to Deandre Ayton, and LeBron, for some unknown reason, decides to sprint into no-man's land, where literally no offensive player is within 6 feet, leaving Trevor Ariza wide open for a corner 3:

There are plenty more examples where these came from. Yet there are a lot of impressive defensive clips, too. He's blocked big shots. He's cut off penetration plenty. I asked Justise Winslow and Josh Richardson of the Heat what makes a great defender, and they both talked a lot about communication. Winslow said DeAndre Jordan is one of the best at quarterbacking a defense, talking to guys, anticipating actions, getting everyone in the right spot. LeBron is, for the most part, all over this. He's one of the smartest players ever, and he's always talking on defense.

Problem is, he is too often out of position himself, or just not giving 100 percent — not always, but too often, at least in the early going. I know LeBron's in his 16th season. I know he's pacing himself. I know he carries a huge load on the offensive end. But the defense he's been playing, for the most part, can't continue if the Lakers are going to be a secure playoff team.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. העובדה שבול שיחק בחו"ל היא לא המכשול העיקרי בדרכו לקולג' כך שלא ברור לי מה שיחות עם נציגי קונגרס יועילו כאן.

      1. זו גם דעתי. לא יודע מאיפה הגיעו שיחות עם נציגי קונגרס. מצד שני אצל לאבאר בול הקשר למציאות הוא לא הכרחי.

        1. הקונגרסמנים הם המחוקקים. הם יכולים לחוקק שאף שחקן מתחת לגיל 16 אינו מקצועני אפילו אם חתם באירופה חוזה מקצועני, והוא יכול לשחק כפרשמן בכל אוניברסיטה

          1. הקונגרסמנים יכולים לחוקק ש/הוא לא איבד שום אליג'יביליטי וכל אוניברסיטה שטוענת אחרת עוברת על החוק, ונשיא האוניברסיטה הוא-הוא ש/יהיה האחראי על כך

          2. סליחה מנחם אבל אתה מדבר שטויות. האליג'יביליטי נקבע על ידי ה-NCAA ואף מחוקק לא יכול לקבוע לגוף הנ"ל ברמה הארצית את כללי התחרות שלו ואף אחד גם לא ינסה. מעבר לזה איפה ראית אנשי קונגרס שטוענים שהם יכולים? ב-TMZ זה לא.
            הבעיה העיקרית של לאמלו היא שהוא שכר סוכן לא זה שהוא שיחק בחו"ל. אפשר עקרונית לנסות ולהריב עם זה חוקית כי עקרונית אמור להיכנס חוק (של -NCAA) שמאפשר גם למי שעשה את זה לחזור לקולג' אבל הוא לא תקף עבור הזמן שבו לאמלו עשה את זה. מצד שני למה לו לריב על זה כשיש אופציות אחרות.

  2. הסיפור של רוברט בובצ'סקי מעניין מאוד. אם אני זוכר נכון אז הבעיה העיקרית שלו זה שהוא לא מצליח לעלות במשקל ועד שלא יצליח לעשות את זה לא יהיה ממש רלוונטי למשחק. הפעם האחרונה שכתבו עליו בהרחבה היתה לפני שנה, אז מעניין לראות מה קרה איתו מאז.

  3. "האם הגיע הזמן להאשים את ההגנה של לברון בכישלון של הלייקרס (ולא את לוק וולטון)?"
    ברצינות,הפלול מנהל דה פקטו את העניינים בלייקרס,הוא מראה ונותן דוגמא לאחרים שם,הוא הוציא את המיץ לשלשה מאמנים בליגה,אולי יותר,לא ידוע,הוא לא עושה הגנה,זילץ,נאדה,גורניש,האחרים רואים…… או לא עושים גם,או שמינימום מאבדים את הריספקט לוולטון,האשמה על מג'יק על לברון וגם על וולטון שלא מעמיד אולטימטום

  4. חייב להגיד שאני לא מבין את כל הרעש סביב 'הכישלון של הלייקרס'.
    איזה כישלון? הפסידו לקבוצות ברמתם וניצחו את מי שהיו צריכים לנצח. אפשר לחשוב שיש כאן איזו מועמדת לאליפות.
    יוסטון זה כישלון. לייקרס? סך הכל תואמים את הציפיות הריאליות מהם.

    1. במשך שנים היה את המשפט הזה, שהרבה חזרו עליו שוב ושוב עד שנהיה כמו מנטרה – לברון הופך כל קבוצה לקונטנדרית. אמרו וחזרו שכל קבוצה שהוא יגיע אליה, מיד תהיה מועמדת לאליפות. סיפרו לנו שזה חלק מהגדולה שלו.
      במשך שנים אפילו לברון עצמו לא האמין בזה, עד ששנה שעברה זה באמת קרה וקליבלנד הגיעה נגד כל הסיכויים לגמר.
      אז עכשיו הוא בלייקרס, ולא מצליח להוכיח את התיאוריה שבנו לו (לפחות לא ברמה שניפחו אותה). יותר מזה, הוא ב*לייקרס* ולא מצליח להוכיח את התיאוריה. אנחנו יודעים מה היחס בקול הבולט בקהל של הלייקרס כלפי סבלנות – יש להוציא אותה לחצר ולירות בה.
      אז כישלון, כי כששתי בועות תקשורתיות מתנפצות אחת אל תוך השנייה זה אומר בעיקר מים ולכלוך על הרצפה.

      1. צריך למסגר את האמירות שלך LJOS ,חחחחחח,יפה כתבת,אתה חבר
        ב -ללל?
        אם לא,אני רוצה לגייס אותך,אתה יודע ,בונוס על חבר מביא חבר וכל זה,

        1. אתה צודק.
          במשך שנים היה המשפט הזה, שהרבה חזרו עליו שוב ושוב עד שנהיה כמו מנטרה – יוסי הוא אדם על רמה. כתיבה שמזיעה ממאמץ להיראות איכותית, כל מיני מיתולוגיות של אלים נורדיים שאיש לא מכיר ולא באמת מתעניין אבל למפגרים זה נשמע מרשים, אפילו החליף את השם וברא לעצמו ממלכה חדשה.
          בסוף מסתבר שגם הוא, קודם כל הוא, כמו גור חתולים עזוב, מחפש מסגרת, משפחה, חום – והמקום היחיד שנמצא לו הוא בית השימוש של ללל. באנלוגיה פואטית, האינטלקטואל הגרמני שנכנע לקסם הפשיסטי של הרחוב. בשפה ישירה יותר, גם הוא רוצה לתקוע אצבע בתחת וליהנות מהריח.
          וב-ללל אפשר לעשות את זה ביחד עם שורת אנשים, כל אחד על חותמת הריח הייחודית שלו. כמו החרדתי ששונא את לברון מאז שהגיע לליגה והדבר היחיד שמקנה לו יציבות בחייו המעורערים ובעולם המשוגע הזה, הוא עוד הפסד של לברון; או הכותב הכושל שהרים ידיים, ונסוג לבדיחות פיפי-קקי – שוב קקי – כדי להרשים את מעט החבר'ה בשירות המילואים הנצחי שמשמר את נעוריו; או האיש המבוגר, העילג והאגרסיבי, שפורק את התסכול מחיי הבית והמשפחה, כשהוא מתגנב למסך בשעות הבוקר המוקדמות, לפני שעוד יום אפור מתחיל.
          אתה צודק. יוסי וה-ללל, אתם ראוים זה לזה.

          1. חמוד אתה, אחוריים של מאזדה.
            תגיד, נתעלם משאר השטויות שלך ונלך לשגיאה הכי בסיסית בכל מה שכתבת – איך קוראים לי? זה קל לגלות, באמת. לא צריך להתאמץ יותר מדי. הרי בבירור מרשים לך משום מה גישה לאינטרנט. אבל אפילו בדבר הכי בסיסי אתה מצליח לטעות.

            ולשאר – אתם נהנים מזה? חושבים שהוא מוסיף לאתר? לא מנסה להרוס או להפריע בשום צורה? עגל, אפלטון, דעתכם?

          2. לא, לא נהנים מזה בכלל. כמו שאמרתי לא פעם ואני חוזר ואומר בפני הצוות, הלוואי והיתה הרשמה לאתר, עם אי מייל מסודר והיינו יכולים למחוק אחת ולתמיד מגיבים שכותבים רעל מסוג כזה.
            לצערי אנחנו עוד לא שם.

          3. צודק אפלטון. כל ירידה כזאת לפסים אישיים צריכה להימחק מהאתר.
            ההשתלחות של סומסום לא ראויה ואני מגנה אותה לחלוטין.
            אבל לא בטוח שהרשמה לאתר היא הפתרון הנכון.

          4. וזה נכון באותה מידה לאלו שמתייחסים לאלו שלא מתאימים לאג'נדה הקיצונית שלהם כמו שגדולי שונאי היהודים במשך הדוקות התייחסו ליהדות וליהודים.

        1. זו לא הייתה תגובה נגד לברון.
          אני לא אומר שהעונה הזו של לייקרס היא כישלון ובטח לא מאשים אותו בכישלון.
          אני אומר שכאשר מחברים את הציפיות התמידיות של אוהדי הלייקרס עם הציפיות של אלו מאוהדי לברון שאומרים לנו כל הזמן שהוא יכול להפוך את סקרמנטו לקונטנדרית, אז בעולם הקטן שנברא שם זה נחשב כישלון.
          ולא הייתי צריך לחכות 16 שנים. רק שנה מאז שקליבלנד התחילה את הניסוי הזה (שכמו שאמרתי, כן הצליח שנה שעברה).

          1. לא אמרתי אם הטענה ולידית או לא. אמרתי שהציפיות עדיין נמצאות אצל חלק מהאנשים במקום ההוא. גם אצל אוהביו (שמחפשים להבין מה קורה) וגם אצל שונאיו (שנהנים מ"הנפילה").

            (ירד בעריכה מההודעה הקודמת החלק שבו כתבתי שזכור לי שמעולם לא טענת את הטענה הזו)

  5. האופנה החדשה, של שחקני פרנצייז' שלא מקיימים קשר עם המועדון (קוואי, באטלר, החד קרן) קצת נמאסה עליי. יש גבול להתנהגות של שחקן, בטח ינוקא כמו הלטבי.
    ותודה על המעורב כמובן

    1. הוא בקשר עם המועדון ומתאמן במתקנים שלהם. אני חושב שהיתה שם אי הבנה בינו לבין המאמן.
      הציטוט של פזדייל היה: "אני לא חושב שיש שינוי מתחילת העונה (בנוגע לפציעה) ואני לא לא יכול לדאוג מתי הוא חוזר, אני צריך לדאוג למי שכאן… אני בטוח שיהיה ניתן למצוא לו מקום כשהוא יחזור".
      לא חושב שיש שם משהו מעבר ולא נראה לי שזה באמת מעניין מישהו מהמועדון.

  6. תודה על המעורב דוק

    אין תהילה בהגנה, היא לא נמדדת באסיסטים, נקודות (הי! השיא של קארים אפשרי..) אז בשביל מה?

    תמיד אפשר לזרוק את כשלון הקבוצה על המאמן

    ברוך הבא למערב MR. FLOPER

  7. תודה רבה מנחם, כל מי שלא חבר בתאגיד או תחת מרותו רואה ויודע שלברון מחרבן את הלייקרס ובפרט את ההגנה.
    הוא בור בהגנה כבר שנים ודורש פועלים שחורים שיכסו עליו ואז עוד שיקבלו על הראש.
    צעירי הלייקרס לא ממש בקטע הזה.

  8. לברון צריך את באטלר וקליי שיעבדו בשבילו בהגנה ויסורו למרותו בלי דברים וגם יקלעו סלים בהתקפה. קליי לא יגיע אבל לבאטלר יש סיכוי טוב ואולי יגרדו את קמבה או ביל או משהו כזה. את הסנטר הם סגרו עם מגי וצנדלר שיתחלקו בדקות התאגיד שולח תודה לפיניקס. קוזמה לוהט. חסר שוטינג וסמול. לברון יהיה הרכז. פופ ישאר כי הוא חתום בתאגיד. רונדו לונזו ואינגראהם זה הישרדות. רונדו מניאק אז יכול להיות שלברון אוהב את הפאסיב אגרסיב שלו.

  9. כתב אמיץ. לכתוב כך שהמלך עירום (לפחות בהגנה). זה לא שזאק לואי ודומיו לא מבינים את זה. הם פשוט יודעים שאסור לכתוב את זה אם הם רוצים להמשיך להצליח

    1. כתב אמיץ? אנשים מלכלכים על לברון בכל דרך אפשרית, שרפו כבר חולצות שלו, אמרו עליו כל מה שאפשר להגיד. גם הטענה הזו לא חדשה, קואוץ' ניק העלה אותה כבר באתר יוטיוב שלו.
      הלייקרס תמיד מעניינים, ולברון גם, חוסר ההצלחה שלהם אולי נובע מההגנה של לברון, ואולי לא, אבל זה לא ממש אומץ לאמר את זה.
      אגב, סביר להניח שלברון נח בעונה הסדירה, ובהגנה. קובי עשה את זה בזקנתו, סטף קרי בונה על זה קריירה, הוא לא מסוגל לעצור שחקני ג'י ליג.
      אם הבעיה היחידה שלך היא להחביא שחקן כמו לברון בהגנה, המצב שלך בתור מאמן לא רע בכלל.

      1. ההבדל היחיד הוא שסטף לא אומר שהקבוצה שלו לא שווה בהגנה. אני לא חושב שההגנה של לברון היא הסיבה למצב. הוא ללא ספק שחקן שגם עם הגנה מינימלית נותן לקבוצה הרבה יותר מכמעט כל שחקן אחר.
        בעיניי השליטה הגבוהה של מערך המדיה שלו בנרטיב (דרך הרבה כתבים מקושרים) הוא מדהים והכתבה הזו היא בבחינת היוצא מן הכלל המעיד על הכלל ומראה משהו על המדיה האמריקאית בעידן בו הכוכבים משפיעים בהרבה צורות על גם מחוץ למגרש

      2. סטף לפחות מנסה בהגנה מה לעשות שהוא לא גבוה וחזק ואתלטי כמו המתחרים שלו ללברון אין את התירוץ של הגוף והוא גם לא מנסה

  10. לא מסכים על זה שאחרי 10 משחקים כבר קובעים שהלייקרס כישלון.
    להזכירכם, גם מיאמי וקליבלנד התחילו בצורה מקרטעת את העונות הראשונות של לברון.
    מעבר לזה שכבר שנים לברון לא מתאבד על העונה הסדירה, בטח לא בהגנה. אחרי הכול אנחנו מדברים פה על אחד הספורטאים עם הקילומטראז' הכי ארוך בקריירה. לא לשכוח שהוא כבר 8 עונות רצוף משחק עד הגמר.
    לגבי ההגנה שלו, כן היא גרועה, אין דרך אחרת להציג אותה. אבל זה נובע בעיקר משמירה של אנרגיות. בפליאוף בשנה שעברה הוא היה לא רע בהגנה ולעיתים אפילו טוב.

    תמתינו עם החריצת גורלות, העונה רק התחילה..

  11. קרי חייב את דוראנט קליי וגרין על ידו
    וגם זה לא עוזר לו בפליאוף מול…קווין לאב…על האליפות
    חביבי תראה את ההגנה של לברון במאי לא בנובמבר

  12. תודה על המעורב.
    לא יאומן איך פציעה אחת משנה לגמרי גורל של שחקן וקבוצה. עד הפציעה הלטבי היה מהשחקנים החמים בליגה. עכשיו לך תדע מתי יחזור ואיך.
    מתסכל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט