מחשבות כדורסל של שני בצהריים / רועי ויינברג

חזרתי. בואו נדבר כדורסל:

טייסון צ'נדלר – מה שהלייקרס צריכים?

טייסון צ'נדלר צפוי לחתום בלייקרס אחרי שתהליך הביי-אאוט שלו מפיניקס יושלם והוא ירחיב את מצבת הגבוהים של הקבוצה. הצורך די ברור: ג'אבל מגי הסנטר היחיד שלהם והוא בעונה נפלאה, אבל בלעדיו הם מתקשים מאוד בהגנה (דירוג הגנתי של 105.3 עם מגי, 111.6 בלעדיו – ירידה מהמקום השביעי ל-23 בהשוואה לשאר הליגה).

לכן הם צריכים עוד סנטר והם הלכו על האופציה הכי טובה בשוק, טייסון צ'נדלר. צ'נדלר היה עוגן הגנתי באלופה ושחקן ההגנה לשעבר, אבל זה קרה כשלונזו בול היה בחטיבת הביניים. כמה טוב הוא עכשיו?

בעונה הזאת צ'נדלר לא הרשים. זאת לא רק אשמתו – הוא תפקד כסנטר מחליף בקבוצת לוטרי בלי עושי משחק או שחקנים מהסוג שיפרח לידו (ראיין אנדרסון לא באמת נחשב).

בעונה הקודמת צ'נדלר היה באחוזון ה-86 ביעילות מפיק-נ'-רול והיה טוב בזה גם העונה במספר מהלכים קטן משמעותית. הוא רים-ראנר שיודע לעשות תנועה טובה בלי הכדור לא פחות ממגי ויכול להיות שחקן שימושי ליד קייל קוזמה.

השאלה שנשארה היא כמה דקות הוא יקבל. לדעתי הוא או מגי צריכים להיות על המגרש כשלברון משחק ובלעדיו יש מקום להרכבים ניסיוניים יותר. מגי משחק 27 דקות למשחק, אבל היסטורית הפציעות שלו מעלה חשד בקשר להמשך הכושר או היציבות הזאת לאורך העונה. לכן צ'נדלר יכול להפוך לשחקן של 15-20 דקות במשחק והחתמה חשובה של הלייקרס.

כמה עמוקה הבעיה של יוסטון?

הרוקטס לא נראים טוב. 3 ניצחונות ב-8 משחקים כששניים מול ברוקלין ושיקגו החלשות. מדברים לא מעט על ההגנה שלהם ובצדק – הם איבדו שני שחקני הגנה משמעותיים והשחקנים החדשים עדיין לא נכנסו למערכת.

אני רוצה לדבר על ההתקפה. נכון שקלינט קפלה, כריס פול וג'יימס הארדן לא שיחקו יותר מדי משחקים ביחד, אבל בעונות הקודמות ההתקפה עבדה גם כשאחד מהם היה על המגרש.

הם פשוט מגיעים לזריקות פחות טובות – 23.9% מהשלשות שלהן בשנה שעברה היו פתוחות מאוד לעומת 18.6% השנה. יכול להיות שזה קשור לעובדה שברוב המשחקים לא היו להם פול והארדן ביחד, אבל גם כששניהם שיחקו העסק לא זרם וראינו את זה למשל במשחק מול שיקגו.

הזריקות הפתוחות נכנסות באחוז נמוך משמעותית מהעונה הקודמת ואנחנו רואים ירידה חדה ברמה של אריק גורדון, לצד העדר המחליף לטרבור אריזה כמרווח מגרש. כרמלו אנטוני נותן את אחת העונות היעילות ביותר שראינו ממנו, אבל הוא גם לא מספיק למרות שזורק לא מעט שלשות ממסירה ונכנס למערכת.

סביר שזה משהו זמני. גורדון לא יקלע ב-23.6% מהשלוש לאורך עונה שלמה, טאקר אולי יזרוק יותר ולא מן הנמנע שמישהו מהשחקנים החדשים יכנס לקצב או שיוסטון תרים וטרן אחרי ביי-אאוט (דמארה קארול? טרבור אריזה? ג'יי אר סמית'?!) שישלים את ההתקפה. הם יעשו פלייאוף, אבל לא בטוח שהם הקבוצה השנייה הכי טובה במערב.

שחקנים מתחת לראדאר

יש כמה שחקנים שמשחקים כדורסל טוב מאוד העונה ולא מקבלים מספיק יחס. בואו נדבר עליהם:

דומאטס סאבוניס. הסנטר של אינדיאנה ממשיך את קו ההתקדמות הנהדר מהפלייאוף. הפייסרס מוכיחים שהשנה שעברה לא הייתה מקרית עם 5 ניצחונות מששת המשחקים האחרונים, כולל כאלה על בוסטון וסן אנטוניו. בתקופה הזאת סאבוניס שני בכמות הנקודות למשחק עם 14.7 ב-73.3% מצויין מהשדה, לצד 7.3 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים ב-22 דקות למשחק. הוא עוד יקח את המקום של מיילס טרנר בחמישיה ומסתמן ככוכב השני שויקטור אולדיפו צריך לידו.

טוני פארקר. אנחנו רואים רנסנס אצל הגארד בן ה-36, לראשונה מחוץ לס"א. הוא אחת הסיבות לכושר הטוב של שארלוט שהופך אותם למועמדת לפלייאוף ומשלב בין יצור נקודות ומסירה (16.2 נקודות ו-5.8 אסיסטים למשחק בחמשת המשחקים האחרונים). קמבה תמיד פרח ליד מוביל כדור נוסף כמו ג'רמי לין או רמון סשנס והשילוב שלו לצד פארקר, טוב משניהם, מאפשר לו לשחק יותר על קאץ' אנד שוט. נוסף על כך שעכשיו יש להורנטס רכז אמיתי בכל שנייה על המגרש, אמ.וי.פי הגמר בדימוס הוא אחת הסיבות להצלחה שלהם.

נמניה בייליצה. התלבטתי אם לכתוב על הקינגס או לא. דיארון פוקס נראה ממש טוב בשנה השנייה שלו בליגה, באדי הילד משלים נהדר בבק-קורט ובקו הקדמי יש את ווילי קאולי סטיין שמפציץ בשנת חוזה. הם לא יתנו עונה שלמה ביעילות כזאת והקינגס כנראה לא יעשו פלייאוף, אבל הם משחקים כדורסל נכון. בייליצה מוביל כשהוא משלב בין קליעה, תפקיד כמנהל משחק שני והגנה סבירה למדי. החוזה שקיבל מהקינגס בקיץ (21 מיליון ל-3 שנים) נראה היום כמו גניבה. אם ימשיך ככה יהיה קשה לרוקיז של סקרמנטו לקבל דקות והם ימשיכו לעשות חיים קשים לכל קבוצה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. תודה רועי.
    סבוניס היה התשובה שלי לשאלה שלך אז.
    דירגתי את אינדי ומילווקי ב-4 הראשונות במזרח ובינתיים אני בהחלט בכיוון.
    בייליצה מצויו. אם אני לא טועה הקצב ייבש גם אותו.

    1. בילייצה יכל לפרוח במינסוטה ליד טאונס. לא יצא לפועל וחבל. בינתיים אתה בהחלט בכיוון אבל אני מאמין שפילדלפיה תשיג ביתיות אם היא תוותר על פולץ ותעלה אותו מהספסל או אם ישתלב.

    2. אתה לא טועה אשך… הקצב די מחק אותו… הדבר הכי גדול שאני יכול להגיד על סאבוניס שברגעים מסוימים הוא מזכיר את אבא שלו…
      אידאלי כשחקן פנים במשחק המודרני (רק לחשוב על סאבוניס האבא משחק בעידן המודרני- קחו את יוקיץ' אז פי 2 לפחות גדול יותר לדעתי)

        1. וגם יותר גבוה.
          סבוניס ג'וניור יהיה שחקן נהדר, אני באמת אוהב אותו, אבל שחקנים כמו אביו מגיעים במתי מעט

  2. תודה רועי, לא מבין למה יוסטון לא עושים מהלך על צ'נדלר.
    דווקא ללייקרס יכול להיות בעייתי מבחינת התאמה אלא אם יורידו את הקצב, כמו שלברון נראה שרוצה.
    לגבי יוסטון- עדיין קשה מאוד לדעת. שיחקו משחק אחד ברוטציה מלאה. לא רק הארדן ופול החמיצו משחקים אלא ג'יימס אניס שהיה אמור להגיע על תקן מחליף לאריזה, ועכשיו גורדון פצוע. בלי לדבר על נייט שאמור להיות הבק אפ במקרה של פציעה.
    אין ספק שיש בעיה ולכן מייקל קרטר וויליאמס פחות או יותר יצא מהרוטציה, כי בשיטה של יוסטון אסור שיהיו קלעים שאפשר להשאיר אותם לבד, זה מבטל את כל היתרונות של הארדן/פול באחד על אחד. דווקא ההגנה מתחילה להסתדר וזה סימן טוב.
    בוא נראה איך יצאו מרצף המשחקים הקשוח ואז ניכנס לפניקה. בשבוע וחצי הקרובים יש פעמיים אינדיאנה, אוקלהומה, ספרס, דנבר ולקינוח גולדן סטייט. בול מה שהם צריכים לצאת מהסלאמפ.

      1. מספיק שיהיו ב 10-5 מה שמאוד הגיוני כמו שהם נראים (והפציעה של פול רק מחכה עם כל דקה שהארדן או גורדון פצועים), ואז באמת יתחיל שם ברדק.
        היום באינדיאנה משחק סופר חשוב לביטחון של שחקני הרוקטס.

    1. צ'אנדלר פתרון מצוין כמחליף למגי וגם העוגן הגנתי ברחבה.
      15-20 דק' הוא יהיה סופר יעיל וגם יאפשר ללייקרס לא להתקע דק' שלמות בהרכב הסמול הול המאוד בעייתי הגנתית שלהם.

  3. על ביילצה זיו חופר לנו כבר מתחילת השנה אז אין לי מה להוסיף.
    במשחקים של שארלוט שראיתי פארקר באמת נותן להם בוסט מהספסל וזה משהו שבאמת לא היה להם בשנים קודמות. לא מעט מזה קשור גם ליכולת של מונק שסוף סוף מראה את יכולות שלו.
    לגבי סאבוניס – זו מגמה שהוא התחיל בשנה שעברה, לא לעשות דברים שהוא לא טוב בהם. כלומר הוא חותף באגרסיביות את זריקות המיד ריינג' והשלשות שלו מה שהופך אותו לאפקטיבי בהרבה. עדיין לא רואה אותו תופס את המקום של טרנר. יותר קל לייצר מספרים טובים כשאתה משחק מול מחליפים (שה רוב הדקות שלו).

    1. טרנר מאוד פסיבי השנה ממה שראיתי מהפייסרס. יש משחקים שהוא לא מורגש בהם כמעט. השאלה הגדולה עם סאבוניס לעתיד היא כמה חד מימדי הוא ימשיך להיות – אם הוא יחזור לזרוק שלשות וישתפר גם בהגנה הוא באמת יהיה כוכב ולא סתם רול פלייר טוב מאוד.

      1. לדעתי כוכב הוא לא יהיה אבל בהחלט יש בו סטארטר. הם יכולים לשחק עם שניהם ביחד למרות שבעבר זה לא תמיד עבד הכי טוב.

        1. הופתעתי מאוד לראות את החוזה שהפייסרס נתנו לטרנר בקיץ בדיוק בגלל סאבוניס.
          אני לא יודע אם סאבוניס יותר טוב כרגע, אבל לתת לטרנר 20 לעונה כשהוא לא מראה שיפור ככ ועל הספסל יש את סאבוניס זה קצת לא ברור ויכול להיות משמעותי לעתיד של הקבוצה.

          בשביל לשחק עם שניהם כדאי שיתחילו לקלוע שלשות, מה שעל הנייר הם אמורים לעשות אבל זה לא בדיוק קורה. גם יאנג החמישייה לא קולע אבל הוא מביא איכויות אחרות והאמת שהיעדר הקליעה שלו מונע מהם לדעתי לעשות עוד צעד קדימה.

  4. סאבוניס מאוד הרשים אותי מסוף השנה שעברה וממשיך במגמה גם היום. יש לו את חוכמת המשחק שח סאבוניס סניור (אבל פחות את היכולות), הוא חכם, אגרסיבי, ממעט לטעות ובגדול לא עושה דברים שהוא לא יודע. ההתמצאות שלו מתחת לסל נהדרת וגם ההגנה שלו מפתיעה לטובה. היתרון שלו על טרנר הוא בעיקר ביציבות. פשוט שחקן מצוין

  5. תודה רבה!

    כל מי שמדבר על תרבות במועדון צריך לקחת דוגמא מאינדיאנה, שניצלו סיטואציה לכאורה שלילית של נטישה ע"י כוכב (לפחות בעל אספירציות) כדי לחזור למקורות של קבוצה אובראצ'יברית עם חבר'ה שמפצים בגריט ותשוקה על החסרונות המובנים שלהם. מיילס טרנר פשוט לא שייך לגישה הזו ולכן רואה את סאבו ג'וניור הפחות 'גיפטד' עוקף אותו בסיבוב

  6. יוסטון קבוצה לא כיפית. הרבי מזדקן ופסקי ההלכה שלו לא מובילים לשום מקום. כריס פול מעצבן כרגיל וקלינט קאפלה הוא סתם אפרו שוייצרי עם שם מוזר. מאחל להם הגעה מהירה לשלב הבנייה מחדש.

  7. מעולה רועי, נקודות מדויקות ביותר. היכולת של פארקר זאת הפתעה עצומה עבורי וכיף לראות אותו ככה ועוד מחוץ למערכת של הספרס. כלל ידוע בליגה שעל כל 10 יוצאי ספרס 9 ייכשלו, פארקר הוא האחד במקרה הזה (בינתיים).

    מודה שההתעסקות הבלתי נגמרת בלייקרס מעייפת אותי ונהניתי מאוד מהשקט שהיה בגזרה שלהם בשלוש השנים האחרונות…

    לגבי הרוקטס – מוקדם לשפוט אותם בגלל הפציעות, מבחינתי עדיין הפייבוריטיים לסיים במקום השני במערב.

  8. כל נקודה שנגעת בה הפכה לדיון משמעותי אתה הופך לטוב יותר ויותר. לא ייקח הרבה זמן ותיחשב לאחד ממומחי ה-NBA בישראל. תזכרו שאני הראשון שאמרתי זאת. בדיוק כמו שאמרתי על ערן סורוקה!

  9. ניב , עגל, בובי וכל השאר הנה החדשות הטובות ביותר ששמעתם מאז פתיחת העונה:
    Jeff Bzdelik, the Rockets associate head coach for the past two seasons, to end his retirement and return to the Rockets, a person with knowledge of the decision said.
    והעיר יוסטון שמחה וצהלה.

    1. הוא מתכנן לחזור רק לאימון אחד, להוביל את MCW וקריס לניצחון על אנתוני והארדן, לצעוק שהם לא יכולים לנצח בלעדיו וללכת.

        1. האמת שלא.
          ההחלטה שלו להפסיק לאמן היתה הפתעה לכולם במועדון, בטח בעיתוי שהיה, כמה ימים לפני ההכנה. מסיבות משפחתיות לפי מה שנאמר.
          כנראה שקיבל הצעה שאי אפשר לסרב לה כדי לחזור להציל את ההגנה.

    2. לא יודע מה הסיפור מאחורי זה, אבל יש אפשרות שהוא סיפור יפה – אם עזב על רקע נסיבות אישיות והחליט לחזור לנוכח המצב על מנת להציל את המולדת.

  10. תודה רבה!
    בחירת נושאים מצוינת וגם הכתיבה על כל אחד מהם.
    סקרמנטו מאוד מרעננת. בעוד שהפריצה של הילד עוד איכשהו הייתה צפויה, בייליצה הוא כבר ממש הפתעה. משחקן אירופאי מתקשה סטייל עמרי כספי הוא השתדרג משמעותית ומציג השנה יכולת גבוהה מאוד. גם אם הם לא יגיעו לפלייאוף לפחות אפשר להתעודד מהדרך. כשיש דרך בסוף גם יגיע פלייאוף. המודל שלהם צריך להיות אינדיאנה.

    1. נמניה ביליצה היה כוכב אירופי הרבה יותר גדול מכספי ומיצל וטיבודו גמרו עליו במינסוטה:
      הוא הגיע ל נבא אחרי שהיה האמ וי פי של היורוליג עם פנרבחצה, השחקן המוביל של סרביה סגנית אלופת העולם ב2014 ושל סרביה באליפות אירופה ב2015. זכור לי משחק ששיחק מול ספרד ועשה בית ספרנ למירוטיץ.
      זה שלא הצליח בנבא הפתיע וזה היה די ברור שזה בגלל שלא קבל הזדמנות אמיתית, טיבודו עוד נתן לו לשחק , מיצל כבר אותו בסוף הרוטציה.

  11. כמו רבים אחרים, גם אני מעניק לדומאטס יחס מועדף על רקע משפחתי. במקרה שלו, הוא באמת הופך לשחקן ליגה מצויין. יש משהו בגנים האלה, כנראה
    וכמובן, תודה רבה

  12. מעניין. אוהב את משפחת סבוניס…. האבא הוא בשבילי הסנטר הראשון שזרק שלשות כחלק מהארסנל שנים לפני שזה הפך לנורמה 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט