הדרך לגביע של ראפה / עידו מוריה

הדרך לגביע של ראפא

רצה עכשיו פרסומת בטלויזיה של ראפא שבשיאה הוא אומר: "התרגלתי לנצח". תחשבו על זה, עם הלך רוח כזה אי אפשר להפסיד. בואו נבחן את האלוף:

ראפא מחזיק טופ ספין קטלני אותו הוא משגר ביד שמאל. הכדור שלו הולך גבוה מעל הרשת נוחת עמוק בתוך המגרש ויוצר קפיצה גבוה שמכריחה את היריב לענות אולטרה מוקדם בטיימינג מושלם או ללכת אחורה.

אם הימרת על טיימינג מושלם אתה מסתכן בטעות, עם הלכת אחורה אתה נותן לראפא זמן שבו הוא מכוון זווית קשה ולוקח את הנקודה או הוא פשוט יפציץ אותך עוד פעם ועוד פעם וישיג את הטעות.

מלבד זאת ראפא בורך בעבודת רגליים מעולה. הוא לא מוותר על שום כדור ומגיע גם לכדורים אבודים ומכריח את היריב לתת עוד חבטה ועוד חבטה עד שתגיע הטעות.

בנוסף  ראפא מושלם בכל סוגי החבטות קרוס, וואלי, דאון דה ליין. אין מגרעות.

ראפא נאדאל מחזיק  במאזן מול כל שחקן בעולם! הוא גם מחזיק את אחוז הנצחונות הגבוהה ביותר מאז ומעולם. יותר מבורג יותר מפדרר יותר מכולם.  לא לחינם רץ סרטון שבו הטופ 10 עונים על שאלות. על השאלה מול מי הכי מפחיד לשחק? התשובה החד משמעית היא ראפא נאדאל. מאזן הקריירה שלו על כל המגרשים הוא 2.5 הפסדים על כל 20 משחקים (0.875 !!!) מאזן הקריירה על חיימר 3 הפסדים על כל 40 משחקים (0.935 !!!!).

החיימר הוא הבית של ראפא. החיימר סופג הכי הרבה מהירות ונותן לראפא עוד חצי שנייה על כל כדור, החיימר מייצר גם את זוויות הקפיצה הכי גבוהות ודוחף את היריבים שלו אחורה. לכן מאזן הקריירה שלו הוא 2 הפסדים בלבד ברולן גרוס.

אז מי יכול לנצח אותו?

בואו נבנה את מתמודד תאורטי שבתאוריה אולי יכול לעשות לראפא איזשהיא בעיה…

הוא צריך להיות גבוה מראפא כדאי להתמודד עם קפיצות הכדור הגבוהות. הוא צריך להיות שמאלי על מנת לא לעוף מהפורהאנד של ראפא. הוא צריך להיות בעל סרב חזק בשביל להשאר במשחק בכלל והוא צריך עבודת רגליים טובה.

גבירותי ורבותיי מרטין קלייזן, שמאלי גבוה, סרב קטלני רגליים זריזות וכמה טריקים כמו דרופ מסובבת וטיימינג מהיר. בחרתי בוא כאחד הצעירים שיפרוץ ב 2013 והנה הוא קיבל עונש להתמודד מול נאדאל סיבוב שני המאזן בין השניים עד כה  0:0 .

מערכה ראשונה: קלייזן עולה כמו אש!! הוא עונה על הכדורים מוקדם ומשאיר לראפא מעט זמן, השבירה מגיע במשחקון השביעי.  והמומנטום אצל קלייזן. קלייזן משחק טוב אבל ראפא שומר על הסרב ושובר את המומנטום. קלייזן גם שומר על הסרב ולוקח את המערכה. הכותרת הזמנית שלי היא "נמצאה תרופה למכה"…

מערכה שנייה: לפני שנתיים ראפא הגיע למלבורן חולה, בגלל שהוא "התרגל לנצח" הוא ניצח את השבוע הראשון והגיע לרבע מול שחקן קיר. דיוויד פרר. המשחק שובץ בערב ואני הייתי העיר באותו יום. נסיתי להכנס אחרי שעה ולא היה שומר בשער וחצי אולם היה ריק. התוצאה הייתה 1:0 לטובת פרר. נאדאל הזיע כמו צלעות כבש על המנגל. ומה עשה פרר הריץ אותו ימינה שמאלה ימינה שמאלה. לרגע אחת הוא לא הוריד את הרגל מהגרון של ראפא. אחרי המשחק החום של ראפא היה 39 מעלות, הוא שיחק חולה משחק של 3 שעות בלי לוותר על אף כדור.
אם תזכרו בנצחונות הבודדים על ראפא כמו רוסל שנה שעברה או פדרר בגמר הסבב, רק ככה אפשר לנצח את ראפא. לא להוריד את הידיים מהגרון שלו. גם אם זה לוקח 6 שעות כמו גמר מלבורן 2012.
אז מה עושה קלייזן? מוריד את הידיים מהגרון של ראפא ומשחק רך, תוך 10 דקות 4:0 לראפא. קלייזן עושה את תרגיל המחבט ומחליף למחבט המזל שלו ומצמצם ל 6:3 ומחזיר לעצמו את הבטחון.

מערכה שלישית:

לפני חודש שיחקתי סקווש אחרי הרבה זמן שלא שיחקתי. את המערכה הראשונה ניצחתי בשיניים. זרקתי את המערכה השנייה בשביל לנוח וקיבלתי בייגל. במערכה השלישית עליתי כמו נמר אבל המוח כבר היה על מצב שאנטי היריב שלי כבר למד איך מנצחים אותי. נחזור למשחק:
ראפא במומנטום מטורף, הוא למד את קלייזן ורואה את הכדורים מוקדם, שבירה במשחקון הראשון, שמירה קלייזן שומר, ראפא שומר, קלייזן שומר קלייזן שובר !! ראפא מעלה מהלך שובר את שאר הנקודות. קלייזן בתסכול דופק כדור ברצפה, שזה שלב אחת לפני שהוא זורק את מחבט המזל שלו ברצפה.

מערכה רביעית לפרוטוקל …. ככה משחק מי שרגיל לנצח.

בסיבוב הבא לא ישחק עם ראפא רוסול, שהרג אותו בווימבלדון שנה שעברה. פיגיוני האיטלקי ניצח ויקבל את הפינוק לנגב את הבוץ ממגרש פיליפ שאטייה….

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. תודה רבה על הפוסט.
    מהו המאזן של דיוקוביץ' נגד נדאל ?
    לא ציינת את הנטייה לפציעות של נדאל.
    נדמה לי שב – 2011 דיוקוביץ' למד איך לנצח את נדאל על חימר.

    בכל מקרה הכל פתוח.

  2. ראיתי עכשיו את נדאל מנצח בסיבוב השלישי. לא התרשמתי. הוא אומנם לא מוותר על אף כדור אבל איננו מפחיד בכלל, והיריב הצרפתי, עם קצת ריכוז, היה יכול לקחת מערכה.

    1. Tsunga cant win nadal on clay .
      Out of 100 games raffa will win all

      One hander cant win nadal on clay the ball simply jimp too high on the left hand side

      In the event of 7hrs game in the semis and in the zone federer in final it a 30%…

  3. עד עכשיו אין הפתעות מרעישות. האקשן יתחיל ברבע גמר.

    לוקו – טומי האס המלך (הגרמני היחידי שאני אוהב)
    פדרר – טסונגה
    נאדאל – סטן דה מן (בעצם לא כוחות שחקן יד אחת)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט