מילווקי ניצחה את הראשון, והדודג'רס את אטלנטה / מנחם לס ויניב שושני

שליטה מוחלטת של הדודג'רס, ניצחו 0-6 את אטלנטה ברייבס

הלילה הדרמה בנשיונל ליג הצטמצמה למשחק אחד, ובלוס אנג'לס שייטו הדודג'רס לניצחון קל ועלו ליתרון של 0-1 בסדרה מול הברייבס.

ההחלטה לפני המשחק לא לפתוח עם האייס קרשאו אלא עם יהן-ג'ין ריו גרמה לכמה גבות להתרומם פה ושם, אבל הוכיחה את עצמה "ביג טיים". הקוריאני שיחק מעולה, ושיתק לחלוטין את החובטים של אטלנטה למשך 7 אינינגים (4 סינגלס ללא הולכות, 8 חובטים שרופים). ההתקפה עשתה את שלה, כאשר כבר החובט הראשון של הדודג'רס מעיף את הכדור ליציעים, ומסמן ערב ארוך למגישים של אטלנטה.

אצל הברייבס פתח על הגבעה פולטינוויץ', ששיחק פשוט רע, ספג 4 ריצות והוחלף אחרי האינינג השני בלבד. בגזרת החובטים המצב לא נראה טוב יותר, והם נפסלו בקצב מהיר במשך כל המשחק.

מעניין יהיה לראות כיצד הקבוצה הצעירה של אטלנטה תתמודד עם תוצאת המשחק, וזה לא הולך להשתפר כאשר קרשאו עומד לפתוח את המשחק השני.

אגב, בסדרות של 5 משחקים בפורמט של 1-2-2, קבוצות שניצחו את המשחק הראשון, המשיכו וניצחו את הסדרה כולה ב- 75 אחוז מהסדרות. מישהו מוכן להמר כנגד הדודג'רס?

איזה משחק! יהן-ג'ין ריו

מילווקי  ברוארס היתה צריכה את מייק מוסטקאס, וקצת מזל לנצח את משחק הפלייאוף הראשון נגד הקולורדו רוקיס 2-3

 

הוותיקים שבינינו יודעים שאתה לא מנצח משחקי פלייאוף בלי להיות טוב, ובלי קצת מזל.

למילווקי ברוארס היה הערב את שניהם.

הם פתחו הובלה כמעט מיידית של 0-2 ואז היו 8 אינינגים של כמעט כלום.

אבל בפלייאוף אין דבר כזה 'כלום'. אינינג אחד או שניים משנים את כל הסיפור.

מה שקרה הוא שהברוארס זרקו הובלה של 0-2 בתשיעי, ואז בעשירי היו זקוקים לאלילת המזל – למעשה היו זקוקים לה פעמיים – כדי לנצח 2-3 ולהוביל 0-1 באליפות הדיביזיות. היה זה הנצחון ה-9 ברציפות של מילווקי, והפסד די אכזר לרוקיס שיכלו לנצח ב-9.

לברוארס היה את כל המומנטום כשכריסטיאן ייליץ' – פני ילד והכל, ומי אם לא הוא, אחד החובטים הארסיים ביותר בבייסבול, חבט TWO-RUN HOMER, ובעזרת "STARTER" שהיה קומבינציה של 4  מחליפים שהירשו רק HIT אחד בשמונה אינינגים די משעממים, כשלקהל באיצטדיון הסגור לא היה אכפת השיעמום – העיקר שכבר ייגמר.

אבל לפתע הברוארס איבדה את כל האוויר מגלגליה בתשיעי כשהפיצ'ר ג'רמי ג'פריס נותן 3 סינגלים ישרים מיד בתחילת האינינג, ואני וסהר שהיינו היחידים באתר כותבים "למה לא מחליפים אותו?" ושוב, "למה מחכים?". אחד מהסינגלים ימינה הביא הביתה את הרץ הראשון, ואז נולן ארנדו המשיך ב-SACRIFICE FLY שהישווה את התוצאה. כדור אחד שנחבט אחריו נפל 3 מילימטר מקו החוץ ורק הילוך חוזק במשרדי ה-MLB בניו יורק קבע שהכדור נחת בחוץ

איך, איך חצי אינינג אחד משנה את מהות משחק שלם! פתאום הברוארס – שהיו השליטים המחלטים במשחק – הפכו להולכים עד חבל דק ביותר.

פתאום הרוקטס שולטים במשחק.

טוב, כשייליץ' מגיע לחבוט בתחתית העשירי חייב לקרות משהו. הפעם מרוב חשש לכדור טוב שהוא יחבוט אל מחוץ לאיצטדיון (איתו זה ייתכן אפילו באיצטדיון סגור…) הוליכו אותו בארבע כדורים.  אחרי זה כדור פרוע ברח מהקצ'ר וייליץ' הלך לשני.

ריאן בראון (החצי יהודי) – שחבט טוב כל הערב – נישרף, והרוקטטס החליטו להוליך את טראוויס שואו. זה נראה היה כתרגיל טוב כי מיד אחריו הם השיגו OUT שני של קרטיס גרנדרסון (ב-FIELDER CHOICE) שהירשה לייליץ' ללכת לשלישי. ההחלטה של הולכת שואו ע"י מנג'ר קולורדו באד בלק היתה כדי להגיע למייק מוסטקאס לאאוט אחרון.

למה אני לא יודע. הרי זה אותו מוסטקאס שחבט 6 הום ראנס ו-DROVE 15 ראנס עבור קנזס סיטי, ואותו מוסטקאס שעזר מאד לרויאלס לנצח את הוורלס סרייס לפני כמה שנים.

בסדר. הוא מבוגר. בסדר, לא היו לו שבועות אחרונים טובים במיוחד.

אבל הוא כלב נושך. וותיק שיקבור אותך ברגע הקריטי. עם שני סטרייקים הוא חבט בכדור השלישי לעבר האאוט פילד הימני, ורץ עם יד מורמת לבסיס הראשון כשייליץ' מגיע הביתה.

משחקי הפלייאוף האמיתי מתחילים היום בשני משחקי NL

האקשיון האמיתי מתחיל היום בחצות, במילווקי. עם כל הכבוד לוויילד-קארד, בייסבול פלייאוף זה הטוב מ-5 או הטוב מ-7.
*
אז היום יש לנו שני משחקים:

*

00:07 בתל-חי:  מילווקי ברוארס – קולורדו רוקיס

המנג'ר של מילווקי קרייג קאונסל עדיין לא החליט מי יזרוק היום את הכדור הראשון.
*
מי שזה לא יהיה הוא כנראה לא יזרוק יותר מדי כדורים כי הוא כבר הכריז שמשחק הפתיחה יהיה "BULLPEN DAY" כש-"ג'ו-שמו" יזרוק את הכדור הראשון, ז"א אף אחד מארבעת האסים שלו.
*
הוא אמר:
*
"We're going to use a bunch of guys and are still deciding on the exact order of that scenario," Counsell said. "Everybody is rested.""There aren't going to be hard and fast rules to how we use any of our pitchers," Counsell said. "We really think when we're going to put together our pitching staff for this series, every one of the guys we're adding is going to pitch significant innings … that's what allows us to consider different ways to get 27 outs."
*
הרוקיס, בפוסט-סיסון הראשון שלהם כסריה יתנו את הכדור לאנטוניו סנזטלה. סנזטלה הצעיר מאד (עבור פיצ'ר פותח) בגיל 23, יזרוק את הכדור הראשון באיצטדיון בו הוא עלה לשחק כמייג'ור פלייר רק שנה לפני.
*
הבוקר הוא אמר ל-GOOD MORNING AMERICA שהגיעו למילווקי לראיין כמה אנשים:
*
"I feel ready," Senzatela said. "I'm focused on the game, just like any other game."
*
הוא היה העונה 6-6 עם ERA של 4.36 ב-13 משחקי עונה.
*
*

3:00: לוס אנג'לס דודג'רס – אטלנטה ברייבס

*

*
ראיתי את אטלנטה יום או יומיים לפני יום כיפור והתאהבתי בקבוצה הצעירה הזאת.  הערב הם פוגשים את "הלוס-אנג'לס לייקרס" של הבייסבול בעיר המלאכים, הקבוצה העשירה הזאת שכל כך הרבה ציפו ממנה ב-4-5 השנים האחרונות עם הפיצ'ינג הטוב – אולי! – בנמצא, שלא הגיע ל-FRUITATION, כפי שאומרים החברים שלי ברמלה.

הדודג'רס הפתיעו את עולם הבייסבול אתמול כשהודיעו שהפיצ'ר הפותח שלהם יהיה יהן-ג'ין ריו הדרום קוריאני ולא האס שלהם – עם הרפיוטציה של הטוב בליגה – קלייטון קרשאו. (אם תראו את המשחק הלילה ותחשבו שאתם בסיאול, אז תדעו לכם שאתם מסתכלים על עשרות – אולי מאות, ואני לא מגזים – עתונאים וצלמים שהגיעו מקוריאה)

לאלה מכם שלא חיים בעולם הזה הנקרא בייסבול, ההחלטה על מיהו הפיצ'ר הפותח חשובה כמוה כהסכם על אי-שימוש בנשק גרעיני.

האם אני מבין את ההחלטה?

לא.

בעצם כן. ההחלטה הזאת מחזירה את ה-PITCHING ORDER של הקבוצה לסידרו אחרי הפציעה הארוכה של הדרום-קוריאני, דבר חשוב ביותר בעולם המשוגע הזה של הבייסבול. קרשאו – שהוא כבר לא ה-POWER HOUSE שפעם היה, החליק למקום שני בסדר הפיצ'רס של הדודג'רס, ועתה 'הכל חוזר על כנו', כמו שאומרים החברים שלי מלוד.

הבנאדם זרק את הכדור האחרון בשבת, ו-5 ימי מנוחה הם הדבר האידיאלי ביותר עבור פיצ'ר. ששה ימי מנוחה? השיכחה מתחילה להפריע, או כך לפחות אמר פעם הפיצ'קר הגדול מכולם, אחינו סנדי קופקס, שסירב לזרוק פעם בוורלד-סרייס ביום הכיפורים.

הברייבס מאטלנטה, שאני מחשיב כקבוצה הביתית שלי, סיימו 18 משחקים מתחת ל-500. בעונה שעברה, ותראו אותה היום!  הקבוצה צעירה, בטוחה בעצמה, המשחקת באיצטדיון החדיש והמודרני ביותר בליגה, תיפתח עם הזורק הימני מיק פולטינוויץ' ששמו משונה, אך השורה הסטטיסטיעת שלו העונה עטופה שושנים:

2.85 ב-ERA ו-1.082 ב-WHIP ב-183 אינינגים!

*********

*אולי הגיע הזמן לכמה הגדרות לגולשים החדשים בבייסבול: ה-ERA ( שהוא ראשי התיבות ל-EARNED RUN AVERAGE) הוא סטטיסטיקת בייסבול המציגה את מספר הראנס בממוצע שהושגו נגד הפיצ'ר בכל 9 אינינגס שהוא זרק. זהו אחד המספרים החשובים ביותר להציג את 'יכולת' הפיצ'ר נגד פיצ'רים אחרים.ה-WHIP היא צורה אחרת לתאר את טיב הפיצ'ר, וזו סטטיסטיקה המראה את מספר ההליכות והחבטות שהפיצ'ר הירשה באינינג אחד. לכן זה המספר המראה את ה-PROPENSITY ('נטייה'?) של הפיצ'ר להרשות לחובט להגיע לבסיס.לכן גם ב-ERA וגם ב-WHIP ככל שהמספר נמוך יותר, 'ערך' הפיצ'ר גדול יותר!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. תודה רבה מנחם
    אני ממש לא מבין את ההחלטה לא לפתוח עם קרשאו בגיים 1
    זה א ב של בייסבול מאז שאני עוקב אחרי המשחק
    אתה פותח עם האס שלך בגיים 1 ומרוויח אותו בגיים במידת הצורך
    אם לא הולכים ל 5 ,יש לך אותו רענן למשחקים 1,4,7 בסדרה הבאה
    קרשאו נתן את העונה הכי גרועה שלו ( במונחים שלו ,הלוואי על כל אחד )
    הוא סיים את העונה טוב עם 1-8 ו 5-9 בסך הכל עם ERA סביר במונחים שלו
    אני מקווה שיוריד כבר את הקוף מהגב הוא אולי הפיצר הכי טוב בהיסטוריה של המשחק

    1. מידן, אני בטוח שבדודג'רס דיברו על הכל. הם לא סתם החליטו על הקוריאני.

      אבל הפיצ'ר הטוב בתולדות המשחק??? קאמ-און! היו עשרים טובים ממנו. אילו היה פורש היום הוא לא היה מוזכר בכלל בין טובי הפיצ'רים.

      1. מנחם הוא היה MVP ,עשה את הטריפל קראון אתה יודע כמה זה קשה לפיצר
        הסטטיסטיקה שלו והמספרים שלו היסטורים ( הוא טיפה פציע )
        בתקופה שאני צופה בביסבול הגדולים ביותר שיצא לי לראות
        רוג’ר קלמנס ,רנדי ג’ונסון ,פדרו מרטינז ( לפני הפציעה ) ,רוי הלאדיי (ז״ל)
        וההוא מאטלנטה גרג מדקוס
        תראה את ה WHIP של קרשאו
        https://www.baseball-reference.com/leaders/whip_career.shtml

    2. עד שלא יוכח אחרת, קופאקס הוא המגרש הטוב ביותר בכל הזמנים והוא נבחר שישי בבחירת שחקני הבייסבול הטובים בכל הזמנים וראשון בין המגישים, לפני כמה שנים כשחגגו מאה שנים לבייסבול או לקיומה של ליגת הבייסבול.
      השאלה אם קרשאו השיג מספיק כדי להיחשב לטוב מקופאקס.

      1. מה אתה דוחף את סדני קופאקס לכל דיון ?
        כי הוא יהודי ?
        הוא ללא ספק פיצ׳ר עצום אבל צריך לקחת בחשבון שרוב שיאי הפיצרים בתקופה שמגישים הגישו 60 משחקים בשנה
        היום זה נראה מצחיק
        הנתון שהצגתי – WHiP הוא פרמטר לא רע שאמור להציג טיב של פיצר
        קרשאו שיחק 11 עונות וגם אם יפרוש מחר יהיה HOF

        1. לקופאקס היה את הפיק הכי טוב, שלט בליגה ביד רמה והביא אליפויות עם תצוגות בלתי נשכחות. לצערנו זה היה פיק קצר מדי בשביל לקבוע שהוא הראשון אי פעם, למרות שזו טענה לגיטימית.

      2. לא אני בחרתי את קופאקס לשישי בכל הזמנים וראשון בין המגישים, אלא אחד מירחוני הספורט היוקרתיים, ובחירתם לא הייתה בגלל שהיה יהודי.

  2. מל, אתה יודע יותר טוב מכולנו שסנדי קופאקס הרס לעצמו את הקריירה עם חוסר המנוחה שלו. אין ספק שזה הוסיף להילה שלו, אבל לא לאיכות החיים, והיום אין מאמן שהיה נותן לו לזרוק בעומס שהוא זרק.

  3. לגבי קרשואו אני לא חושב שזה משנה. הוא כבר לא האייס שיגיש במנוחה קצרה (או 1-4-7 כמו שמידן מצפה) ולא היחיד שסומכים עליו עם ריו וביולר אז הכל בסדר.

    מנחם, כתבת 5 ימי מנוחה במקום 4 (שזה הסטנדרט). מה שקורה שאם קרשואו היה מגיש קודם הייתה לו מנוחה רגילה (4) ואילו לריו מנוחה קיצונית (6), ועכשיו שניהם יהיו אחרי 5.

    לגבי גדולתו ההיסטורית, לא הכי גדול אבל בין הגדולים ביותר. בזמן הקריירה שלו הוא הכי גדול אבל אין לו קבלות בפלייאוף (רק באחרון הוא סחב את הקבוצה כמעט לאליפות) וזה גם משהו שיזכרו לו. השנה הוא היה טוב אבל לא ברמת סיי יאנג כמו בשנים עברו.

    1. אני חושב שהוא יכול להיות אחד הגדולים אי פעם
      העונה האחרונה שלו ממש לא טובה במונחים שלו
      אבל ה ERA שלו ( 2.39 קריירה )
      ה WHIP ( סביב ה 1 ,בעונה שעברה היה מס 1 בכל הזמנים וקלקל העונה)
      הוא 5 בכל הזמנים ב % W\L
      8 בסטריקאוט פר 9 אינינגס

      הפיצרים שהכי הרשימו אותי הם קלמנס פדרו ורנדי
      יש בקארשו משהו אלגנטי יותר ,לצערי הוא דעך קצת העונה אני מקווה שיחזור לעצמו בעונות הבאות

      1. מה המיקום של קופאקס בנתונים האלו?

        העובדה שרבים מאוד רואים בקופאקס כפיצ'ר הגדול בכל הזמנים ולא ברנדי ג'ונסון ולא בפדרו.

        1. קופקס היה ענק אבל לא אני ולא אתה ראינו אותו
          ה ERA שלו 2.76 ( זה מעולה אבל רחוק מקרשו )
          כמן קארשו הוא היה MVP
          הנתון הכי פסיכי לגביו 3 פעמים טריפל קראון
          שלא כמו קארשו קופקס היה גדול בפלייאוף בתקופה שהיה WS בלבד
          הוא נבחר פעמיים ל MVP של הגמר

          קופאקס היה ענק אבל הערצה שלך אליו לא מובנת לי

      2. הוא כבר אחרי כמה פציעות והזריקה ירדה בכ-5 mph שזה משמעותי. לאור זאת העונה הזו הייתה מצוינת. זה שהוא בטופ 5-10 אי פעם זה בטוח.

        אני הכי אהבתי את רנדי, הוא היה סוס עבודה, ווינר, משפיל את היריב, גם בסוף הקריירה הארוכה. הכי טוב מכל אלו שראיתי משנות ה-90 ואילך.

        1. למרות שהביג יוניט הביא אליפות למדבר אני תמיד העדפתי את מדוקס. ג'ונסון הסתמך הרבה על כח. מדוקס היה מהנדס כל אט באט.

          1. הוא היה בשיאו לפני תקופתי, ונתקעה לי הדמות של הסבא החביב שמגיש סביב ה-80 אחרי גיל 40… התחלתי לעקוב מסוף שנות ה-90 ואילך

    1. גם לוח המשחקים וגם קבוצה שהייתה מראש באובראצ'יבינג. מתישהו נגמר הדלק. פלוס אנינו עדיין לא רואים תמורה על כל הכסף שנשפך על גריינקי.

  4. אסור לשבת ליד אשתי גייל כשהדודג'רס משחקת, ומנצחת. היא היתה פעם האוהדת השרופה ביותר שלהם כששיחקו בברוקלין, וכשברחו (כמו גנבים בלילה) ללוס אנג'לס היא הפכה לשונאת הגדולה ביותר (לפחות בכל דרום ארה"ב)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט