לוס אנג'לס קליפרס – פריוויו לעונת 18/19 / רון טחן

לאחר שאיבדה תוך שנה את "ארבעת הגדולים" (פול, רדיק, גריפין וג'ורדן), הקליפרס תקווה לצאת לדרך חדשה ומוצלחת. האם הסגל הנוכחי יסייע לה לעשות זאת?

אולם ביתי: 19,088 צופים יכולים להיכנס לסטייפלס סנטר.

מאזן בעונה שעברה: 40-42 (מקום 10 במערב).

מאמן: דוק ריברס, בן 57, אחד המאמנים הוותיקים בליגה עם 19 שנות ניסיון כמאמן ראשי.  מאזן כולל של 846 ניצחונות מול 624 הפסדים (57.6%).

מה שהיה

כצפוי, אבל באמת שכצפוי, המצטרף הטרי דנילו גלינארי סבל מפציעות והחמיץ שלושת רבעי עונה (שיחק 21 משחקים בלבד).
למרבה הצער, לספסל הטיפולים הצטרפו אליו פטריק בברלי (11 משחקים בלבד), מילוש תאודוסיץ' (45 משחקים), ואפילו אייברי בראדלי, שהספיק להיפצע לאחר 6 משחקים בלבד מאז שהצטרף לקבוצה.

שלא כצפוי – מי שלא בילה על ספסל הטיפולים של הקליפרס זמן רב היה בלייק גריפין – ולא בגלל שהעביר עונה נטולת פציעות (שיחק 58 משחקים סה"כ אשתקד).

הסיבה לכך נבעה מהטרייד המפתיע שביצעה עליו הקבוצה, מספר חודשים בלבד לאחר שנתנה לו חוזה מקסימום.
טוב נו, לפחות תמיד יהיה לנו את הדאנק ההוא על פרקינס…

במסגרת הטרייד השיגה הקבוצה את טוביאס האריס, אייברי בראדלי, בובאן מריאנוביץ' ולא פחות חשוב – שתי בחירות דראפט, והמשיכה להישאר בתמונת הפלייאוף.

אחד האחראים הראשיים להישארותה בתמונה היה לו וויליאמס, שסיפק את עונת השיא שלו בקריירה עם 22.6 נק' למשחק מהספסל ב-32.8 דק' (שיאי קריירה), ובגיל 31 חגג זכייה שנייה בתואר השחקן השישי של העונה.

לקראת הישורת הסופית הקליפרס איבדה סיכוי להעפיל, וסיימה במקום העשירי המכובד.

קיץ 2018

שלום ולא להתראות: דיאנדרה ג'ורדן (דאלאס), סם דקר (קליבלנד), אוסטין ריברס (וושינגטון), סי ג'יי וויליאמס (מינסוטה).

למי מכם שזוכר, רגע לפני תחילת העונה שעברה הודיעה הקליפרס כי דוק ריברס לא ישמש יותר כמנהל המקצועי, ויהיה אחראי על אימון הקבוצה בלבד.

המצב החדש בוודאי יצר מספר רגעים של מבוכה בבית משפחת ריברס, לאחר שהקבוצה החליטה להיפרד מבנו של המאמן (אוסטין ריברס) בטרייד ישיר תמורת מרצ'ין גורטאט מ-וושינגטון.

ארבעה ימים לאחר מכן הקבוצה נפרדה באופן רשמי גם מדיאנדרה ג'ורדן, שלאחר עשור במדי הקבוצה ויתר על אופציית השחקן שלו כדי אשכרה לחתום בדאלאס.

בעוד ריברס ייחסר יותר לאביו מאשר לאוהדים, הקליפרס ללא ספק תתגעגע מדי פעם לסנטר וההטבעות הנהדרות שלו.

בעצם, אם חושבים על זה, עזיבתו של ג'ורדן (שהיה השחקן הוותיק בקבוצה) – מסמלת סופית את עידן Lob City.
טוב נו, לפחות תמיד יהיה לנו את הדאנק ההוא על ברנדון נייט…

ברוכים הבאים: מרצ'ין גורטאט (וושינגטון), שיי גילגוס-אלכסנדר (רוקי, בחירה 11 בדראפט), ג'רום רובינסון (רוקי, בחירה 13 בדראפט), לוק אמבה א-מוטה (יוסטון), מייק סקוט (וושינגטון).

בעוד גורטאט מגיע לקבוצה ככל הנראה לעונה אחת בלבד (ועוד עלול להיחתך לפני סיומה), הקליפרס תקווה לפתח ולשמור את צמד הרוקיז שלה לתקופה ארוכה.

מי שנראה כפרוקט המעניין יותר מבין השניים הוא גילגוס-אלכסנדר ממכללת קנטאקי, אותו השיגה הקבוצה דרך טרייד על הבחירה מס' 12 (מיילס ברידג'ס המצוין), ו-2 בחירות סיבוב שני.

הרכז הארוך מתנשא לגובה של 1.98 מ', עם מוטת ידיים של לא פחות מ-2.10 מ'.
הוא מאוד רזה (81 ק"ג) ואינו נחשב לאתלט-על, אך בליגת הקיץ זה ממש לא הפריע לו, וייתכן ויהפוך לאחד השחקנים הכי טובים במחזור הדראפט.
עד שנקבל תשובה לגביו, הוא יסתפק בלהיות השחקן עם שם המשפחה הכי ארוך (18 אותיות) על החולצה בליגה.

לגבי אמבה א-מוטה, זו תהיה הקדנציה השנייה של השחקן בקבוצה, ובעוד הוא יעלה מהספסל למשימות הגנתיות,  מייק סקוט (שנתן עונה יפה מאוד בוושינגטון) ינסה להיכנס לרוטציה בזכות כישוריו ההתקפיים.

מה שיהיה

חמישייה צפויה: פטריק בברלי, אייברי בראדלי, טוביאס האריס, דנילו גלינארי, מרצ'ין גורטאט

ספסל: לו וויליאמס, אמבה א-מוטה, גילגוס-אלכסנדר, מונטרזל הארל, בובאן מריאנוביץ', מילוש תיאודוסיץ', ווסלי ג'ונסון, מייק סקוט, ג'רום רובינסון, סינדריוס תורנוול, טיירון וואלאס.

על פניו, החמישייה של הקליפרס לא מבטיחה או מרשימה יותר מדי, אך כשבוחנים את הסגל עצמו, קשה שלא להתרשם מהעומק והאפשרויות השונות של הקבוצה.

השאלה היא האם דוק ריברס מסוגל לחבר את כולם ליחידה אחת חכמה ומגובשת שתצליח להפתיע ולהתיש את כולם בדרך לפלייאוף, או לפחות להילחם על ההעפלה.

כדי שזה יקרה ריברס יצטרך להתפלל לנס רפואי בגזרת גלינארי (כלומר, 60 משחקים ומעלה), ולקבל יכולת שיא מצדו טוביאס האריס, שיגיע לעונה עם מוטיביציה מיוחדת להוכיח שעשה בשכל כשוויתר בקיץ על הצעה של 80 מיליון ל-4 עונות, במה שתהיה עונתו האחרונה בחוזה הנוכחי.

האריס אגב הוא לא השחקן היחיד במועדון שמסיים חוזה (בברלי, גורטאט, מילוש, בובאן, ג'ונסון, וואלאס, אמבה-א-מוטה), אבל הוא השחקן היחיד מביניהם עם ביקוש גבוה בשוק, ואם לא יגיע עם הקבוצה לסיכום בקרוב היא עוד עשויה לסחור בו.

כמו כן, בשלב מסוים הקליפרס תצטרך להחליט מה היא עושה עם פטריק בברלי ותאודוסיץ', כי אם היא לא מתכוונת לחדש להם את החוזה, אולי עדיף לה להיפרד מהם כבר עכשיו כדי לפנות יותר דק' לצעירים (ולהשיג איזו בחירת סיבוב שני על הדרך).

ורגע, אי אפשר בלי בובאן.
לצערי הענק הסרבי אינו אחד השחקנים החשובים בסגל, אבל הוא כן חתיכת אטרקציה, ויהיה נחמד אם יקבל פה ושם דק' כדי להפגין את כישוריו (ויש לו), או דברים אחרים…

בכל מקרה, לאחר שהתרגלה להיות הקבוצה החזקה בלוס אנג'לס בשנים האחרונות, הקליפרס תחזור העונה למקומה הטבעי כמס' 2 בלוס אנג'לס. לפחות עד הקיץ הבא.

תחזית אופטימית

ריברס עושה את הבלתי ייאמן ובונה רוטציה רחבה ומגוונת שמתסכלת את מאמני הליגה שלא יודעים למה לצפות, וגילגוס-אלכסנדר מתגלה כבינגו.
גארדים יריבים מזייפים פציעות כדי להימנע מעימותים עם הצמד של בברלי-בראדלי, גלינארי נשאר כשיר והאריס מאריך חוזה.
כנגד כל התחזיות, הקבוצה מעפילה לפלייאוף ולאחר הדחה מכובדת הולכת בכל הכוח על שוק השחקנים החופשיים.

אה וכמעט שכחתי, התכנית של קווין גארנט ב-TNT נגנזת לטובת הלהיט החדש – רוקדים עם בובאן והאריס.

תחזית פסימית

מכת הפציעות מכה פעם נוספת, ורצף הפסדים בשלב מוקדם מוציא לכולם את החשק לשחק כדורסל.
צעירי הקבוצה לא מקבלים הזדמנות להוכיח את עצמם, והקבוצה מסיימת במקום ה-14 במערב.
התכנית של קווין גארנט מחודשת לעונה נוספת, בעוד בובי וטובי נשארים ביוטיוב

תחזית ריאלית

כל הסימנים מעידים על כך שמדובר בעונת מעבר של הקליפרס, שתהיה חלשה מדי כדי להגיע לפלייאוף, אך יותר מדי חזקה (וגאה) כדי להתבזות.
זה ייגמר עם המקום ה-11 במערב, אבל עם המון אופטימיות לקראת הקיץ.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. תחזית אופטימית – מריאנוביץ' לוקח שיעורי באלט עם עבדול ג'באר…. הלוב סיטי חוזר ! ובגדול !!!
    תודה על הפרוויו 🙂

  2. פוסט מעולה רון. לדעתי אלכסנדר בחמישייה לצד בראדלי. אחלה קבוצה יש שם שחקנים טובים אבל לא כוכבים. מאמן אחר אולי היה עושה פלייאוף. דוק הוא החולייה החלשה. יש להם הרבה נכסים לקראת פברואר שקונטנדריות ירצו לואיס וויליאמס בברלי בראדלי האריס כולם על הלוח. אני מאמין שהם יהיו מאד פעילים בשוק הטריידים. לא אופתע אם גם יעשו פלייאוף. יש שם כמה סקוררים טובים. כל השלישייה של קאנטקי נראים טוב נוקס אלכסנדר ודיאלו.

    1. חושב כמוך
      דוק לא טקטיקן גדול. יותר מוטיבטור בר מזל שקיבל שחקנים טובים ב 10 השנים האחרונות ולכן יש לו פלוס יותר ממינוס ברזומה מבחינת נצחונות על הפסדים.

        1. אני דיי מסכים עם זה.
          נפוטיזם לא טוב בשום מקום, גם לא בספורט.
          מקווה שיהיו לינקים בענייני דיומא. אולי פילי-מאבס?

    2. רציתי להצטרף אליכם כי במשך שנים הרגשתי שהוא היה צריך לקחת את הקליפרס יותר רחוק, אבל בעונה שעברה הוא די הפתיע אותי כשהוביל את הקבוצה למאזן יפה.

    3. אני גם חושב שריברס האב הוא הריברס הגרוע מבין שניהם. הבעיה היא שמאחר ואין ציפיות השנה, הסיכוי שריברס יפוטר מאוד מאוד קטן.

      יש בקבוצה הזו המון שחקנים טובים שחייבים להוכיח את עצמם אז אני צופה מקומות 9-10 עם מרחק סביר ממקום בפלייאוף

  3. מה שמבדיל בין התחזיות האופטימית, הראלית, והפסימית,
    זה כדור פינג פונג.

    אני לא מאמין שהקליפרס שווים פלייאוף.
    אני לא מאמין שהקליפרס יהיו קבוצת טנקינג שמתחרה על אחד מהמקומות האחרונים בליגה.

    זה משאיר אותם ב-no man's land

    את הדרך החוצה מאותו שדה מוקשים,
    יכולה להוביל רק ידה של אלילת המזל.
    בשיטה החדשה, לקבוצה עם המאזן ה-11 הכי גרוע (שזה המקום הראלי של הקליפרס) יש כמעט 10% סיכוי לסיים את הלוטרי עם בחירה טופ 4.
    ולקליפרס, להם יש את ג'רי ווסט מאחורי הקלעים. הוא ידוע בכך שיש לו יחסים טובים עם אלילת המזל.
    (היא חייבת לו. אחרי שכאשר היה שחקן, כל טיפת מזל שיש בעולם הכדורסל חולק לביל ראסל…)

    תודה, רון. פריוויו נהדר.

  4. "זהירות, כאן בונים" – שלט ע"י ג'רי ווסט.

    קבוצה שלא תסיים את העונה בסגל הנוכחי ויהיו שם טריידים לקבל עוד נכסים ו/או שחקנים לעתיד.
    עדיין יש להם סגל יחסית עמוק (של שחקנים משלימים טובים בליגה). יעשו צרות לכל קבוצה שתשחק מולם אבל את הפלייאוף יראו מהבית.

    איכשהו נראה שפשר להיות אופטימיים עם המהלכים שג'רי ווסט עושה ומכך שכל הזמן יש שמועות שהם אופצייה רצינית לכוכבים בקיץ שרוצים לנחות ב-LA.

    סטיב באלמר ו-ווסט הפכו את המועדון הזה (לכמעט) אטרקטיבי.

  5. מצוין רון, תודה רבה.
    קבוצה מעניינת וסימפטית. אני בעדם ובעד ווסט קשישא.
    מעניין אם טוביאס ישאר שם, ומי יגיע בקיץ.
    הופתעתי שלא נפרדו מדוק, אולי בקיץ הבא?

  6. יש למפרשיות תקרה מאוד ברורה. אם בעונה שעברה הם לא הצליחו להגיע בפלייאוף, ולדעתי הסגל נחלש טיפה, הם יסיימו בערך כמו שאמרת, או אפילו יותר נמוך.
    קבוצה חביבה שצריכה להבשיל טיפה. ואם כבר מדברים על בישולים, אני מחכה לקיץ הבא כדי לראות מי יחליט שהוא משחק שם. יש שם קרקע פורייה לסופרסטאר.

  7. קליפרס ישארו קלפירס

    לעולם יהיו שוליים
    ומקוללים…

    עם 4 תותחים לא הגיעו לכלום ושום דבר
    אז עם נפולת הנמושות של עכשיו ?
    אמרנו שוליים לעד…

  8. במסגרת הדעות הלא פופולאריות אני חושב שהקליפרס עלולים להפתיע ולאיים על הפלייאוף. ווסט לא בנוי לטנקינג וזקן מידי בשביל לשבת ולא לעשות כלום. לקליפרס הרבה נכסים אטרקטיביים וכאלה שיכולים להיות אטרקטיביים במהלך העונה (כי איזו קבוצת פלייאוף לא תרצה איזה בברלי נשכן מהספסל). מה שכן הם חייבים לדלל את מצבת הגארדים כדי שאלכסנדר יצבור קילומטראז כבר העונה. היחידים שצריכים להיות מוגנים הם האריס ו-וויליאמס. האריס סקורר מעולה והוא אחת מאבני הפינה לבניית הקבוצה החדשה. וויליאמס הוא נווד NBA קלאסי שבשנה שעברה נתן עונת אולסטאר ולכן חוסר ההערכה אליו שמתבטא בסחירות הגבוהה שלו מפתיע. לצערי ווסט (ועוד כמה) כנראה לא חושב כמוני וגם וויליאמס על השולחן. אני צופה שעם כמה מהלכים נכונים הקליפרס יכולים להפוך לתחרותיים מאוד

    1. זרקו קללות, הערות והתחיל מכות בין המחנות (היה גם בילד אפ לקרב החוזר שיערך, כולם משחקים הם בהלם ומחייכים מבפנים כי זה יביא עוד כמה מיליוני דולרים נוספים לקרב החוזר

  9. תודה רון.
    הדבר שמוזר לי זה למה השאירו את ריברס כמאמן.ברגע שלקחו לו את תפקיד המנג'ר ואחד הצעדים הראשונים היו להעיף את הבן שלו,זה מראה על אי אמון בריברס ובמה שהוא עשה,אז בשביל להתחיל באמת התחלה נקייה היו צריכים להעיף אותו יחד עם הבן שלו

  10. צריך לזכור שהבן של הלך.
    סוף סוף הרעל בחדר ההלבשה אמור להתאדות (בכל זאת האבא נשאר).

    הקבוצה מעניינת מאד, עם שחקנים נחמדים, אבל בלי מנהיגים טבעיים שייצרו היררכיה אמיתית. יש לה פוטנציאל, אבל אין לה כיוון.
    עוד לא התחילה הבנייה מחדש.

  11. nba.com חושף את הימוריו

    who’s going to be in the playoffs this year?

    East: Boston, Philadelphia, Toronto, Indiana, Milwaukee, Washington, Detroit, Miami.

    West: Golden State, Houston, Oklahoma City, Utah, Denver, Memphis, L.A. Lakers, San Antonio.

    First round: Boston, Philadelphia, Toronto, Indiana; Golden State, Houston, OKC, Utah.

    Conference semis: Boston, Philly; Golden State, Oklahoma City

    Conference finals: Boston over Philly; Golden State over Oklahoma City

    NBA Finals: Golden State over Boston, seven games.

  12. קבוצה בלי עתיד, בלי תקווה בלי חלום. איזה בזבוז של הקצאה. רשום על הקבוצה הזאת מקום 10 במערב, כמובן אלא אם כן הלוגו עושה איזה טריק לא צפוי. לצערי עם כל הביקורת על בלייק, בלעדיו הם חוזרים לתהומות השעמום וחוסר העניין.

  13. איזה באסה איתם.
    אמנם לא הפח זבל של לפני הלוב סיטי, אבל עדיין חלשים מדי.
    מה שרק מחמיר את המצב זה שעכשיו הלייקרס חזרו להיות קבוצת פלייאוף, מכה כפולה…

    פריוויו מעולה, תודה.

  14. מיאמי של המערב. אסופת שחקני one way בלי סופרסטאר ועם עומק בספסל, מיקום מוצלח ושועל ותיק בתור GM שכולם מצפים שיעשה קסמים.
    מיאמי יכולים להגיע לפלייאוף כי מזרח וספולסטרה, קליפרס לא כי מערב.

  15. עם כל הכבוד לשאר השחקנים. תאודוסיץ' זה השחקן הכי טוב בקבוצה, אני לא רואה אותו נופל מסטיב נאש. לא הייתי מוריד אותו לדקה מהמגרש והייתי מקיף אותו ב-4 אתלטים מעופפים.

  16. עונת מעבר ולא מעבר.

    אם לנסות להכנס לראש של ווסט:

    – בתום העונה מסתיימים חוזים על סך בערך 60 מיליון דולר (נכון?)
    – הסגל בינוני ורחב, שיתן במה ללא מעט שחקנים להעלות את הערך שלהם, לקראת הקיץ הבא.
    – דוק ישאר, כי זה לא באמת משנה מקצועית וכי זה ישמור על תדמית נקייה של שני הצדדים, בתוך ערבוביית ריברס.

    קיץ הבא, פינוי בינוי עם אחלה ארכיטקט.

  17. תודה רבה רון
    ריברס עשה דברים יפים בעונה שעברה ללא פול וגריפין
    אני חושב שהקליפרס יהיו יותר טובים מהצפוי
    אובר לכמות הניצחונות של ואגס

  18. תודה רון.
    שנת מעבר, שיוט וחיפוש הזדמנויות לטריידים לקראת השנה הבאה.
    אני אגב לא חושב שאוסטין ריברס כזה גרוע, היתה לו התחלה קשה אבל בשנתיים האחרונות הוא די הוכיח את עצמו.

  19. פריוויו מצוין. אחת מהבעיות שלהם היא שריברס לא מאמן הרבה יותר טוב ממה שהוא מנהל.
    למרות זאת יש מצב שהם כן יתחברו, אם יהיו בריאים, וילחמו על סף פלייאוף.

  20. תודה רבה רון פריוויו מצוין. זו קבוצה של שחקנים מצויינים אבל מהסוג שאני קורא להם שחקני "עזוב אותך". אלה שחקנים שאם יגיעו ביום האחרון של העונה לקרב על המקום השמיני הם יפסידו אותו בכונה. עזוב אותך מפליאוף הספיקו לי 82 משחקים העונה תן ללכת לים ממילא מקבלים את אותו הכסף.
    קצת יותר ברצינות קבוצה מעולה שחסר בה כוכב ולאף אחד מהשחקנים שבה אין את הכריזמה להפוך לכזה. יכולה לעשות פליאוף אפילו במערב למרות שלא סביר.

  21. אחת הקבוצות הנשכניות בליגה, יש להם אפשרות להעמיד חמישיה הגנתית מאד.
    ומצד שני יכולים להעמיד קבוצה מאד התקפית עם כמה תותחים. (לו, טוביאס, גלינארי)

    מאמין שווסט יתחיל את העונה ויראה לאן זה יתפתח.

    יש להם נכסים מצויינים לטריידים, אפילו טוביאס האריס.

    חייבים חיזוק בעמדות הפנים, מישהו להגן על הטבעת.

    קבוצה אפורה ומסקרנת, יכולה להיות סוס שחור שאף אחד לא סופר

  22. יומן מעולה. לדעתי יגיעו למקום 9-10. האריס חתיכת שחקן. עשה בשכל שוויתר על ההצעה. הקבוצה צריכה להיבנות סביב לו וויל והאריס.

  23. אחלה פריוויו, תודה רבה
    מדהים כמה יכולת והשפעה מיוחסת לווסט. אשכרה יש כאן אנשים, ואני ביניהם, שזו הסיבה היחידה שלהם להתעניין בקליפרס…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט