1. דבר ראשון – ההוריקאן
שטפונות בגובה מים עד 4 מטרים
הוריקאן פלורנס הוא המיוחד במינו והמוזר ביותר שהיכה את חופי ארה"ב מאז שהחלו למדוד ולסווג הוריקאנים. הוא – כך אומרים – המאסיבי ביותר מבחינת קוטרו (קוטרו הוא כרוחב שתי מדינות החוף – דרום קרולינה וצפון קרולינה). בגלל קוטרו העצום (400 מייל) והמסה האדירה של המים שהוא נושא, ההוריקאן נע במהירות איטית כי מומנטום זוויתי שווה ל-I כפול w כש-I הוא המומנט אוף אינרשיה – MOMENT OF INERTIA – (שאולי עגל יכתוב את התרגום העברי שלו) שהוא שווה למסה כפול הרדיוס בריבוע וה-w – המהירות הזוויתית ( שהיא המהירות הליניארית v חלקי הרדיוס). בקיצור, מאחר והמומנטום הזוויתי של ההוריקן הוא CONSERVED (לא משתנה אלא אם איזה שהוא כוח עוצר אותו), הרי ברור שככל שהרדיוס גדול יותר, המהירות הזוויתית (הסיבובית) קטנה יותר.
הוריקן שקוטרו גדול יותר מכל מדינת פלורידה (משמאל) הוא בעל מומנטום זוויתי עצום ביותר שנשמר.
רואים זאת במשחק Thederball בתמונה למטה: אחרי החבטה הראשונה, המומנטום הזוויתי של הכדור "נשמר" והמשתנים היחידים (בגלל שהמסה קבועה) הם המהירות הזוויתית והרדיוס של הכדור מהעמוד.
עכשיו, ההוריקאן שואב (יונק) את האנרגיה שלו להמשיך בסיבובו ממימי האוקיאנוס החם. תוספת האנרגיה הזאת מספיקה (ולעתים אפילו גדולה יותר) מההתנגדות של האוויר, וכך ההוריקאן מתעצם וגכדל בתנועתו באוקיאנוס. אבל כשהוא מגיע סוף סוף לחוף, ומרכז ההוריקאן עובד מעל קרקע יבשה, הוא מאבד מהר מאד את האנרגיה שלו, והתנגדות האוויר מאיטה את ההוריקאן.
הוא כבר הפך לסופה טרופית כי המהירויות שלו קטנו ל-120 ו-100 ק"מ לשעה.
הבעייה היא שבגלל גודלו ועוצמתו הנדירה של ההוריקאן המהירות שלו איטית, הוא "יושב" עתה על חופי קרולינה (דרום וצפון) ורק מוריד גשמי זלעפות הגורמים לשטפונות. עד שהוא יגיע אלינו (וגרינוויל היא בול בקו תנועתו של קודקוד הסערה) הסופה תהפוך לעוד סערה המורידה 15 ס"מ של גשם ולא יותר (על חופי קרולינה נמדדו 80 עד 100 ס"מ של גשם כשמודיעים על כל מיני 'שיאים').
אנחנו נהיה בסדר יותר מאוחר הערב והלילה כשהסופה תגיע הנה.
2. מזכיר שוב: להוסיף תמונה מגרבטאר
הוספת תמונה לאימייל שלך באתר מוסיפה לנו צבע ו'חיים'. לך ל- gravater.com והכנס כל תמונה שתרצה שעליך לשמור קודם במחשב או בסמרטפון. ההוראות פשוטות ביותר, רק זכור לבחור באופציה "G".
3. 'היכל התהילה' של האבסורדי, מגוחך, גרוטסקי, ותפל (1)
הנה 'היכל התהילה' של דברים מגוחכים, מטומטמים, ואבסורדים שקרו ב- NBA לפי זאק לואו משך השנים.
הוא הכניס רק כמה, ואני אכניס כמה משלי. אשמח אם תשלחו לי לינקים לעוד. מדי כמה מעורבים אכניס עוד ועוד.
אין ספק שה-NBA היא הליגה המטורפת ביותר מכל הליגות המקצועניות באר"הב. אין ליגה אחרת בה קורים דברים אבסורדיים, מגוחכים, תפלים, חסרי הגיון, חביבים, ומצחיקים כמו באן.בי.איי.
לדעתי – ואני מבקש מעידו גילרי שלא יבקש ממני הוכחות לאמיתות ההצהרה הבאה – ליגת ה-NBA היא האינטיליגנטית ביותר. זוהי הליגה בה נמצאים הטיפוסים המיוחדים במינם יותר מאשר בכל ליגה אחרת ולכן קורים בה ה-BLOOPERS המצחיקים ביותר, הדברים האבסורדיים ביותר, והמלודרמות הגדולות ביותר. זוהי הליגה העסוקה מכולן בסושיאל מדיה; שחקניה הם המוכרים ביותר מכולם גם בגלל חוסר קסדות הפנים, כובעים, ומדים מצחיקים, אבל גם בגלל שזוהי הליגה בה גדלו אייקונים כווילט צ'מברליין, ביל ראסל, ד"ר ג'יי, קרים עבדול ג'אבר, מג'יק, לארי בירד, מייקל, צ'ארלס בארקלי, שאקיל אוניל, ועתה לברון ג'יימס – שהפכו ידועים בארה"ב ובעולם ברמה שרק מוחמד עלי ויוסיין בולט הגיעו עליה.
אף ספורטאי באף משחק קבוצתי אחר בארה"ב לא הגיע לרמת הפופולריות של שחקני הכדורסל ב-NBA (כמובן שגם בגלל שפוטבול ובייסבול הם משחקים 'אמריקאים' בתכלית, ואפילו הוקי הוא ספורט די מצומצם בפופולריות שלו), אבל בנוסף אני לא מכיר ספורט אחר בו הופיעו טיפוסים כג'ורג' מורסן, מנוט בול, וורלד-פיס, דניס רודמן, ביל למבייר, קווין גארנט, ואני יכול להמשיך עוד ועוד בלי לשכוח את ניק יאנג.:
שחקנים כאלה גורמים ל-Dumbest, funniest and most ridiculous things.
מדי פעם אכניס קטע(ים) ל'היכל התהילה של המגוחך והאבסורדי בספורט" בעיקר מה-NBA אבל לא רק!, ואשמח לתרומות – לינקים שיזכו לקרדיט – מהגולשים על קטעים אבסורדיים, מצחיקים, ומגוחכים בספורט!
THE BANANA BOAT
התמונה הזאת נלקחה ע"י צלם לא ידוע ב-INTERCOASTABL של מיאמי ביץ'. אני לא בטוח מיהו האמצעי. אני רואה את דוויין ווייד השני אחרי הנערה ואת לברון שלישי. מי האמצעי? כריס בוש?
הסיפור הוא שה'סירה' הזאת (INFLATABLE! – 'מנופחת') בשם BANANA BOAT התהפכה כמה דקות אחרי הצילום, וטוב שללברון ג'יימס ישנה חגורת הצלה כי הוא לא יודע לשחות!
זה לא מגוחך ששלושה מולטי מיליונרים, בין השחקנים המעולים ביותר בעולם, שטים להם על 'סירת בננה' מנופחת לאורך האינטרקוסטל של מיאמי ביץ', ומתהפכים? אילו מישהו קלט אותם מתהפכים זאת היתה תמונת הספורט לפנתאון של הפנתאונים!!!
4. האם ב-NBA ישנן 531 שחקנים מהירים מג'ון וול? לא מאמינים? לכו לאתר ה-NBA!
מאמר זה מבוסס בחלקו על פוסט שנכתב עליו בוייס.ספורט ע"י מיכאל פינה.
https://sports.vice.com/en_us/article/bja8a4/is-john-wall-slowing-down-or-about-to-speed-up
לא הייתי נכנס למאמר אם לא היתה מסגרת המציינת שג'ון וול הוא שחקן איטי יותר מ-531 שחקני NBA.
איטי יותר מפאו גאסול? איטי יותר מגרג מונרו?? וכותב המאמר עוד טוען שג'ון וול איבד צעד?
בקרוב נדע ממקור ראשון אם אמנם ג'ון וול איבד צעד. ככה טוענים היום הרבה מהאנליסטים של ה-NBA. בקרוב נדע ממקור ראשון כששלהבת יסקר לנו כמה משחקי בית מהאולם של הויזרדס.
תיכף נגיע למהירות של ג'ון וול.
מבחינת כדורסל זאת היתה שנה קשה לג'ון וול. היו לו כל מיני HEALTH ISSUES והיו ששאלו אם יש לו את היכולת והאופי להיות מנהיג של קבוצה המתעתדת להגיע רחוק. הקבוצה נתנה לו חוזה מקסימלי (וב-SA קראתי שבעונת 2023 הוא ישתכר 46 מיליון!).
הצעיר עטוף כולו בשאלות וחוסר בטיחות ששחקן ביכולתו לא צריך להתעסק איתן.
*
אבל לפתע כותב המאמר טוען שהסוד התגלה!
והעתקתי את החלק הבא:
מכל 539 שחקני ה-NBA ששיחקו לפחות דקה למשחק… (ואת השאר אתם יכולים לקרוא בעצמכם):
Out of 539 players listed on NBA.com as having logged at least one minute last season, Wall ranked 532nd in average offensive
defensive speed, and 531st in average overall speed. Dirk Nowitzki, DeMarcus Cousins, and James Harden were the only rotation players slower in the latter category, which means Wall clocked in below—among many, many others—Marc Gasol, Zach Randolph, and Greg Monroe. He placed near the bottom in 2017, too, continuing a steady decline from the 2013-14 season (the earliest this data is available, and also his first All-Star season), but last year’s drop—mid-season surgery aside—shouldn't be ignored.
Let’s focus on his average offensive speed, which was 3.83 miles per hour in 41 games. (And 3.80 before he had surgery in late January.) During the 2016-17 season, Wall's average offensive speed was 4.07 miles per hour. In 2015-16, it was 4.43. In 2014-15, it was 4.39. And in 2013-14, it was 4.48. There are myriad reasons why any player’s average speed might fluctuate from year to year—injuries, surrounding personnel, and playing style, to name a few—and the data provided by NBA.com doesn’t nearly go deep enough to form any conclusion either way.
מה? מה? מה? וזה לא כתב איזה ג'ו-שמו. זה הכל כתוב בדפים הרשמיים של ה-NBA.
מסתבר ש-SPEED הוא לא הדבר (ואני עדיין בשוק על מה שקראתי!). אחרת לברון ג'יימס וג'יימס הארדן לא היו בין השחקנים האיטיים ביותר ב-NBA (האצבע שלי מסרבת ללחוץ על המקשים כשאני כותב זאת כי אני עדיין לא משוכנע שזה נכון). מה שקובע זה "תאוצה" ו-"EXPLOSIVENESS" ובזה גם לברון וגם הארדן, טובים מאד . מה שקובע זה ה-"HIGH USAGE OF THE PLAYER'S ULTIMATE IMPACT".
מיכאל פינה מסביר גם שג'ון וול ירד בקליעתו ב-TIGHT SPACES כשהוא אינו פתוח, כלומר בכניסה לסל, כשאחוז דיוקו הוא רק 46.2% (לפי סינרג'י ספורטס) בעוד שבאף שנה מ-5 השנים לפני ניתוח הברך הוא לא ירד מ-50%!
אין שאלה שג'ון וול סובל מקשיים מנטליים. הוא תמיד היה נהדר תחת הסל עם ה-1.93 מ' וכוחו הרב. תמיד הוא היה מסיים שם בלי שתבין איך הוא עושה זאת. בעונה האחרונה, אחרי הניתוח, הוא נראה יותר ויותר כשחקן שלא סומך על רגליו, שהם תמיד היו כלי העבודה הבטוח והיעיל ביותר שלו.
אתה חושב אם כן שג'ון וול גמור?
"חכו עד אחרי הקיץ ותראו ג'ון וול אחר לחלוטין!"
ג'ון וול לא מדבר. אחרים שראו אותו מדברים עבורו: "אתם תראו ג'ון וול ולא תאמינו איזה ג'ון וול אתם רואים. אולי זה לא יאומן אבל הוא מהיר היום יותר משהיה לפני הניתוח ויותר מהיר משהיה לפני 5 שנים. תראו ג'ון וול מהיר מהברק!
אבל רגע. לא כתבו שהוא ה-532 בליגה במהירות? לא כתוב באתר ה-NBA שבליגה ישנם 531 שחקנים מהירים ממנו? לי ברור שזה בולשיט, אבל זה כתוב ברפרנס של הליגה. אז כיצד זה ייתכן? אין לי ברירה אלא ללכת לישון בתקווה שגיא רוזן יסביר לנו את כל הקונפליקט הזה.
5. היו ימים… (המשך לאיך שהעבר שם את ההווה בכיס הקטן)
*פארה פוסט. כל מילה מיותרת
.
למי שהתמונה הזאת לא מסבירה את מה שאני מנסה להסביר לכם כבר באיזה 2,000 מילה, מאומה לא יסביר!
אפילו אלוהים לא יכול היה לברוא אלוהית יותר מפארה פוסט!
*אווה גרדנר ופרנק 'עיניים כחולות' סינטרה
שניהם היו חצי שתויים כשמיהרו לכנסייה הראשונה שמצאו (שניהם היו קתולים מאמינים), ושניהם טענו שנים אח"כ שהם לא זכרו שהם התחתנו!
פרנק סינטרה – הגדול מכולם!
התאמינו שזאת מדונה האלוהית? (כאן עם דייויד לי רוט)
התאמינו שזוהי מדונה, שאיזה 40 שנה אח"כ הגיעה לפארק הירקון ושיגעה את כל ישראל כשהיא כבר די זקנה ובלה!
על מדונה אפשר לכתוב אנצקלופדיה בריטניקה. היא אולי ה-QUEEN OF POP הגדולה מכולן. לעולם לא תהיה מדונה אחרת (ואנא, תשכחו ממה שדניס רודמן אמר עליה שהיא 'ממוצעת במיטה', אוקיי?). מדונה, שנולדה ב-1958 במישיגן הפכה לזמרת, שחקנית, מלחינה, אשת עסקים, מה לא – הגדולה במאה ה-20, וה-21.
כאן היא עם דייויד שהיה המלחין והזמר של להקת VAN HALEN, ואז ב-2006 ערך מסע הופעות בארה"ב ששבר את כל השיאים ו-אני מצטט ממה שנכתב עליו כשניכנס להיכל התהילה – the highest grossing tour in the band's history
שמעון
15 ספט 2018 08:46:16מנחם אני חוזר ואומר גון וול אוברייטד ברמות. אין לו קליעה ואין לו שום חלק שהוא מדהים בו. גארד טוב ונחמד וזהו. קצת יותר טוב מקייל לאורי. הוא לא יוביל כלום ואם יוביל זה יהיה לשום מקום. אף פעם לא תפסתי ממנו ולא יודע למה אנשים מאד תפסו או תופסים ממנו. יש מישהו שלוקח היום את וול לפני הארדן ראס קיירי ליליארד קרי סימונס מורי כריס פול יותר צעיר ולעונה הקרובה אני עדיין לוקח את פול הזקן. קיצר הוא רכז ה9 בטיבו בליגה ולך תדע אם לא ידרדר יותר העונה.
אשך טמיר המקורי
15 ספט 2018 10:25:18אני אומר את זה מאז ומעולם. בנוסף גם אופי חרא. נרקיסיסט וחצוף
ד"ר רזי הופמן
15 ספט 2018 11:09:51בנוסף לכל התגלה שהוא הומלס בפוטנציה…
עידו גילרי
15 ספט 2018 08:47:27הסיפור לגבי המהירות של וול הוא באמת שטויות. צריך לזכור שמה שהנתון הזה מודד הוא מהירות ממוצעת. כלומר מה שזה באמת מטדד זה ניידות – עד כמה השחקן זז על המגרש. אין לזה שום קשר למה המהירות שהוא מייצר כשהוא רץ או כשהוא נכנס לסל.
מתן גילור
15 ספט 2018 09:22:20צריך להעביר פה קורס על ההבדל בין הפונקציה AVERAGE לפונקציה MAX 🙂
Newbionekanubi
15 ספט 2018 08:49:56זה כריס פול.
המטרה של סירת בננה זה להתהפך וכו'… לא כזה ביג דיל-גם אם אתה אום סטאר מולטי מיליונר מותר לך להנות טיפה ממהירות
Smiley
15 ספט 2018 08:55:05ישנם עכשיו סדרת סרטוניםביוטיוב שעוקבים אחרי הקיץשל ג'ון וול.
נראה יותר כמו סוג של יחסי ציבור…
בכל מקרה, לפי איך שוול נראה שם (הרבה בלי חולצה) – הוא נראה ממש עם גוף שיש עליו כמה קילו עודפים
סכין בגב האומה
15 ספט 2018 09:05:59אני חושב שמי שאשם בתופעת ג'ון וול אלו וושינגטון. אם אתה בוחר לחרב את העתיד הפיננסי שלך עם חוזה מקסימום מופרך, אתה חייב להתאים את הקבוצה שלך לשחקן הזה. לסמוך על בנאדם בגיל עשרים ומשהו שיידע לנווט לך את התאגיד (לא התאגיד של שמעון, תאגיד מלשון חברת ענק) זה מגוחך, ואם זה ככה אז השחקנים צריכים לקבל חלק הרבה יותר גדול מהעוגה.
יוסטון הפכו את הארדן לרכז, הביאו לו את כריס פול, התאימו לו מהלכים שיחודיים לנתונים הפיזיים שלו, והם קבלו תמורה עבור החוזה המטורף שלו. וושינגטון לא עשתה רבע מזה (או שלפחות אני לא רואה כלום).
הטרגדיה של קבוצות בינוניות זה שלא ברור מתי הם יוכלו להביא כוכב נוסף באותו סדר גודל (החוזה של קונלי בממפיס, וויגינס במיניסוטה, בוקר בפניקס), ומאחר ולכל GM יש משכנתא וילדים לשלוח לבתי ספר פרטיים, אף אחד מהם לא יתאבד וישלח את הכוכב שלו, למרות שלא מגיע לו מקס. זה הסיבה שלדעתי אין למה להרחיב את הליגה, כי זה יצור בטן הרבה יותר עמוקה של קבוצות שלא יכולות להגיע לשומקום.
שלהבת
15 ספט 2018 10:18:38במקרה הזה אני מסכים, היה אפשר לסגור על %30 במקום %35 מה-CAP. אבל אני לא בטוח שאפשר היה לרדת מזה.
עידו גילרי
15 ספט 2018 10:22:17וול לא היה חותם על פחות ממקסימום לדעתי.
שלהבת
15 ספט 2018 10:53:35מי היה מציע לו יותר?
עידו גילרי
15 ספט 2018 10:57:02אף אחד לא היה יכול להציע לו יותר. אבל אם אתה שחקן שזכאי לסופרמקס והקבוצה לא מתכוונת להציע לך את זה אז יש כאן אמירה. לדעתי הוא היה לוקח את זה באופן אישי וחותם על מקסימום במקום אחר בסוף השנה.
שלהבת
15 ספט 2018 21:50:50דוראנט קיבל בהבנה. למה שוול לא? אם הוא רוצה לעזור למועדון להביא עזרה.
עידו גילרי
15 ספט 2018 21:55:03מה דורנט קיבל בהבנה? הוא לא פינה שום מקום מתחת לתקרה ורק עשה הנחה ללייקוב. להזכירך לא סתם קוראים לחריגה הזו על שם דורנט מכיוון שהיא אמורה לתת תמריץ לשחקן לחתום במועדון בו הוא היה ולא לעבור לקבוצה אחרת.
שלהבת
16 ספט 2018 01:03:45החוזה של וול הוא גרוע כיוון שהוא היה extension שנעשה שנתיים לפני תום החוזה המקורי. לא היתה שום סיבה למהר, אפשר היה לחכות שנה ואז לעשות הארכה (כלומר בקיץ הזה).
ולדי קוגן
15 ספט 2018 09:35:42וול סתם עוד שחקן טוב עם חוזה שיראה מזעזע ככל שנתקדם.כלום כבר לא יצא מוושינגטון, במיוחד אם סומכים על סקוטי ברוקס.
אוהב את התמונות שאתה מביא מנחם, נותן לך בוסט של התעוררות בשבת בבוקר
שלהבת
15 ספט 2018 10:20:06בעונה נטולת פציעות אני חושב שדווקא הרבה יכול לצאת.
תומר השני
15 ספט 2018 09:52:37תודה מנחם על מעורב מצויין , וול שחקן טוב מאוד אבל לא מצליח לעשות את הצעד הנוסף לסופרסטאר אני מקווה שהשנה הוא ייתן עונה טובה אבל בהתחשב שסקוט ברוקס הוא המאמן ויש חיכוכים עם ברדלי ביל אני לא אופטימי
שלהבת
15 ספט 2018 10:13:58מנחם, אנסה להסביר לגבי הנתון המדהים (שאגב, מראה את ההבדל בין הצוות הרפואי של וושינגטון לג"ס, למשל). ג'ון וול נפצע בנובמבר 2017 במשחק עם דאלאס בברך, אך הפציעה לא אובחנה נכון בתחילה. הוא המשיך לשחק אך עם כאבים גדולים, ולכן שינה את משחקו וממש לא זז בלי הכדור, והיה די מתירני בהגנה. לאחר כמה שבועות הפציעה החמירה והוא עבר תהליך PRP, אך גם זה לא עזר יותר מידי. כל הזמן הזה הוא שיחק פצוע. ואז, בינואר הוחלט להשבית אותו לניתוח רציני יותר, והוא נח למשך חודשיים. דעתי היא שהיה צריך להשבית אותו עד סוף העונה, וזה מה שהיו עושים בג"ס או בבוסטון. כיוון שוושינגטון החליטו להחזיר אותו כבר לאחר חודשיים, הוא לא חזר לכושר מלא. אבל כבר בפלייאוף ניתן היה לראות שיפור מהעונה הרגילה, והתנועה שלו היתה גמישה יותר. אני משוכנע שהוא יפתח את העונה בכושר טוב יותר מהשנה שעברה, שהיתה נוראית בהרבה מובנים. הבעיה העיקרית היא שהוא מועד לפציעות בשלב הזה. הברכיים שלו עברו כבר כמה ניתוחים, וזה לא דבר מעודד. אם יקרה נס ולא יפצע כל העונה אני משוכנע שנראה את ג'ון וול הטוב ביותר עד עתה. יש לזכור שהשנה שעברה היתה נקודת אור במובן אחד, וול שיפר את האחוזים מה-3, כיוון שנאלץ לזרוק יותר (בגלל הפציעה). יש לי הרגשה שזה משהו שישאר ואולי אף ישתפר, ונראה אותו בסביבות ה-37 אחוז, מצב שבו הוא יכול לחדור פחות, וכך גם להיפצע פחות.
מנחם לס
15 ספט 2018 17:42:02שלהבת, אני אתך בקשר לוול. אני מאמין בו, ומרגיש שנראה שחקן 'חדש' העונה!
שלהבת
15 ספט 2018 21:51:12כולי תקווה
Mbk
15 ספט 2018 10:30:02תודה מנחם
נראה שהפוסט הבאה שלך יהיה על פארה
ד"ר רזי הופמן
15 ספט 2018 11:13:01מצטרף לבקשה ואם אפשר כמה תמונות עם האיש השווה מליונים… לי מייג'ורס האחד והיחיד…
דדי
15 ספט 2018 11:42:32אני לא בטוח שהבנת את רזי התגובה של מידן.
מחליף שמות אובססיבי
15 ספט 2018 13:39:46זה כי הוא *דוקטור* לרזי הופמן (למקרה שלא שמת לב לתואר) ולא דוקטור לרזי התגובה של מידן.
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
15 ספט 2018 10:39:44ג׳ון וול שחקן מצוין. הוא לא מעולה בגלל איזו סיבה שהיא שילוב של אופי עם הפציעות שהיו לו בשנים האחרונות. מה הקשר בין מה שאנחנו קוראים המהירות של שחקן לבין הדרוג שבו ג׳וןצוול הוא המקום ה 531, הרי זו המהירות הממוצעת?
ברור שלברון גם יופיע במקום נמוך כי הרבה פעמים הוא הולך להתקפה ולא רץ.
מנחם תרגמת את התנע הזוויתי בסדר גמור. האמת היא שלא ברור לי למה הוא צריך להישמר במקרה של סערה, הרי אויר נכנס מהצדדים וגם ישנו חיכוך (dissipation) מאוד גדול.
נשים יפות היו פעם ותודה לאל תהיינה גם בעתיד . . .
מנחם לס
15 ספט 2018 17:45:44הוא לא באמת 'נשמר' בגלל חיכוך האוויר מסביב אבל המומנטום של הסערה כזה אדיר שכל התנגדות לו היא כל כך מינימלית. אתה צודק – הוא לא "CONSERVED" ממש
shohat
15 ספט 2018 11:06:411. ג'ון וול בשיאו היה אחד השחקנים המהירים ביותר (סקוט ברוקס אמר המהיר בהיסטוריה באן.בי.איי). זה כאשר מבודדים מהלך, או מיאוץ.
2. הממוצע הוא נתון אחר לגמרי, שקשור לקצב המשחק (אישי וקבוצתי) לאורך המשחק, ולא כשהשחקן מחליט לנצל המהירות. יש משמעות לנתון הזה, ואפשר להסיק ממנו תובנות, אבל שום קשר ל"מהירות" כשהשחקן מחליט ללכת לסל.
אפשר להשוות לחלוצים מצטיינים ב כדורגל. שמוציאים פחות אנרגיה כדי לשמור לשלב של המיאוץ הקצר הדרוש ברגע הנכון. (מעניינת ההשוואה לקשרים)
או אפשר לחשוב על מהירות ממוצעת של יוסיין בולט אם נשים אותו בריצת 5000. ברור שזה לא היתרון והייחוד שלו.
3. נתוני המהירות הממוצעת 4-4.5 מייל לשעה אלו נתונים מאד נמוכים, כי יש הרבה שלבים בכדורסל בהם הקצב איטי באופן מכוון.
4. הדבר המהותי יותר מהכתבה היא מגמת ההאטה המובהקת במהירות הממוצעת של וול. לאורך השנים ירד מ4.48 עד ל3.83. זה מצביע על כך שמשהו מפריע לו. לא יודע אם זו מהירות השיא (אולי גם) אבל בוודאי שהוא מבצע פחות מיאוצים.
5. יתכן שזה קשור גם לתפקיד על המגרש, כשברדלי ביל משמש יותר כמוביל הכדור בעונה האחרונה? (גם כדי לשמור על וול כשחזר מפציעה)
עידו גילרי
15 ספט 2018 12:39:01הירידה במהירות הממוצעת של וול לא נובעת מבעיה אישית. זה לגמרי הבדל בין שני מאמנים. השיטה שברוקס הביא איתו מ-OKC היא הרבה יותר סטטית ומתבססת על וול שמחזיק יותר זמן בכדור בכל פעם שהוא אצלו. דווקא בסגנון של ברוקס הכניסות של וול לסל עלו משמעותית. מה שאומר שהא דווקא מבצע יותר מאוצים.
דווקא העובדה שהכדור יותר אצל ביל אמורה לעבוד בכיוון ההפוך כי אז וול אמור אמור לנוע אבל בדרך כלל הוא פשוט ופס עמדה (או בצד או בפוסט).
shohat
15 ספט 2018 20:11:26הגיוני
מנחם לס
15 ספט 2018 17:47:41כמובן. כתבתי את המאמר ב-1 בלילה ולא קראתי את המקור והסתמכתי על הכותרת בלבד. פאשלה שלי!
Zivke
15 ספט 2018 11:27:25תודה מנחם.
נזכרתי בטור שכתבת בעבר והבאת ציטוטים מהרופא של הוויזרדס שכמה שוול היה מהיר קודם, אחרי שהוציאו לו איזו חתיכת עצם מהברך (אולי אני לא מדייק…) הוא יהיה מהיר עוד יותר. מה קרה???
Berch
15 ספט 2018 12:04:15האמת, די התיאשתי כבר מוול
מצד שני בקיץ אחד דראמונד הצליח לעלות מעל 35% מהעונשין והארדן למד ששמירה זה חלק מהתפקיד אז הכל אפשרי 🙂
חגי "התותח" ניסני
15 ספט 2018 12:13:44תודה מנחם אין על ה"שאפות" של הדור הקודם לראיה ציפי לוקחת את בר בהליכה.
לא מצליח להבין את התגובות על ההתנהלות של וושינגטון. זה לא שאתה יכול לייבא כוכבים כהזמנתך ולהחתים את מי שאתה רוצה. מה הם יכלו להחתים את קרי/ הארדן/ דורנט/ לברון? חוץ מזה מה זה כשאומרים שלוושינגטון לא יגיעו לשום מקום מה חצי גמר איזורי במרחק נגיעה מגמר איזורי זה כלום? כמה קבוצות לקחו אליפות או אפילו הגיעו לגמר הליגה ב30 השנה האחרונות? אז מה כל הקבוצות הללו הם כלום?
לגבי וול עצמו הוא דומה קצת לראס עם חוסר ההפנמה שהוא לא קלע גדול ושהוא חייב לייעל את קבלת ההחלטות שלו בכל הנוגע לזריקות.
גיא רוזן
15 ספט 2018 12:31:21וול עדיין רחוק מווסטברוק.
פר פוזשין, בקריירה, ווסטברוק זורק 22% יותר (ביעילות בינונית מינוס שדומה לזו של וול).
בהשוואה בין עונות השיא בניסיונות קליעה, ווסטברוק בכלל קופץ לספירה אחרת –
34 ניסיונות קליעה בכל 100 פוזשנים לווסטברוק,
24.9 ניסיונות קליעה בכל 100 פוזשנים לוול.
פער של 36%
ובפלייאוף?
אז בכלל הפערים הופכים לעולמות שונים:
29.2 ניסיונות קליעה לכל 100 פוזשנים לווסטברוק.
17.1 לוול. פער של 70%
השורה התחתונה –
וול אכן לא קלע גדול. לזכותו צריך לציין את העובדה שהוא מכריח הרבה פחות זריקות מווסטברוק,
ושבמאני טיים (פלייאוף), הוא דווקא בוחר לזרוק פחות, ולמסור יותר.
ההפך מווסטברוק.
חגי "התותח" ניסני
15 ספט 2018 12:48:44אכן ראס יש רק אחד
בכל מקרה שים לב לדמיון בבחירת הקליעות (מבוסס על העונה האחרונה)
ראס לוקח כ80% מזריקותיו לטווח של 2 נקודות מתוך אלו 37.5% הם ממרחק של פחות מ3 פיט וקולע אותם ב61%. את בשאר הטווחים ל2 הוא קולע בפחות מ40%. וול לוקח 75% מהזריקות מסך הזריקות שלו ל2 31% מהם הוא לוקח עד טווח של 3 פיט וקולע אותם ב63% ואת שאר הזריקות ל2 הוא קולע בפחות מ32% (!) וול היה איכשהו עם הראש מעל המים באחוז אפקטיבי כי הוא היה בעונה די טובה מ3. (כ37%). נכון שראס לוקח וגם כופה הרבה יותר ועדיין לוול יש הרבה עבודה לעשות בקשר לקבלת ההחלטות שלו בכל הקשור לזריקות (לטעמי הוא מנהל משחק מצוין שנופל רק מפול בכל הקשור לניהול משחק שליטת הקצב וכו')
בקשר לפלייאוף לדעתי קצת קשה להתייחס כי מדובר על מדגמים מאוד קטנים, ובסיטואציות מאוד שונות.
דביר
15 ספט 2018 22:41:26בלבלת אותי
שלהבת
15 ספט 2018 21:52:09מעניין, תודה על הניתוח
גיא רוזן
15 ספט 2018 15:09:45אני מסכים ב-100% עם מה שכתבת.
בטוח בכל הנוגע לאיכות הזריקות/בחירת הזריקות.
מה שאני מנסה לומר זה שוול, יחסית לכוכב במעמדו, מציג המון איפוק בכל הנוגע לנפח הזריקות שלו.
ווסטברוק, למרות אחוז אפקטיבי מזעזע, סיים את העונה עם הכי הרבה ניסיונות קליעה במשחק ב-NBA.
וול?
הוא אפילו לא ראשון בקבוצתו (ביל זרק הכי הרבה מבין שחקני הוויזרדס).
וול מדורג 26 ב-NBA בניסיונות קליעה למשחק,
כאשר שחקנים כמו לו וויליאמס, קמבה ווקר, ודניס שרודר, זרקו יותר ממנו בממוצע למשחק.
Captain Beefheart
15 ספט 2018 12:20:18למדונה כתב אפרים שמיר את השיר "עברתי רק כדי לי רות'". יא אללה איך אהבתי את ואן היילן וגם עכשיו הולך לשים תקליט 😉
Cruv Memula
15 ספט 2018 12:32:08מנחם, זה כריס פול על הבננה
גיא רוזן
15 ספט 2018 12:36:51אישית, אני הייתי ממש שמח אם להנהלת וושינגטון יקפוץ פיוז, והם יחליטו לוותר על וול.
אני עוד יותר הייתי שמח אם הסאנס היו הקבוצה שתזכה בשירותיו של וול בתרחיש דמיוני זה.
(ג'וש ג'קסון + צ'אנדלר תמורת וול. עובד)
וול יודע לשחק ליד סקוררים. וול יודע לשתף גבוהים. וול מגן ברמה גבוהה.
תפור על הצרכים של הסאנס.
קדימה, מקדונו.
!make it happen
שלהבת
15 ספט 2018 21:53:38וול תמורת אייטון ועוד בחירה (+פילרים). לא פחות!
עידו גילרי
15 ספט 2018 21:55:54חחח. אז תשכח מזה.
שלהבת
15 ספט 2018 22:07:29וושינגטון IS וול…
סכין בגב האומה
16 ספט 2018 03:01:57טרייד מרגש שלא יקרה. הופך את פניקס לקבוצה מאיימת ושולח את וושינגטון לבניה קלה מחדש (עם חתיכת חוזה חסר תחת התקרה). ה- GM של וושינגטון בחיים לא יסכים.
יוסף מרמלדה
15 ספט 2018 14:14:45מנחם, אתה בטוח שאתה פרופסור?
אפילו הילד שלי בן 7 עם הבנה ממוצית הצליח להבין את ההבדל בין מהירית מקסימלית לממוצעת… ואתה עוד מתיימר לדעת אנגלית.
זה לא מאמר מסובך מידי.
ממליץ לך לשאול בקורס הבא שאתה מעביר על ההבדל בין מהירות מקסימלית לממוצעת. ואז אולי תוכל ללמוד את זה…
מנחם לס
15 ספט 2018 17:50:46תודה. כתבתי את המאמר ב-1 בלילה, והסתמכתי על הכותרת. מודה שהיתה זו פאשלה שלי ולמעלה הסבירו זאת כבר כמה.
חכם קאטו
16 ספט 2018 00:30:28מה נטפלים פה לחוזה של וול? זה מה שגמר את תיקרת השכר של וושינגטון? מה עם ביל (מקס)? פורטר (מקס)? ובל נשכח את החוזה לפנתאון של איאן מהינמי… אין סרט ששחקן בקליבר של וול היה חותם איפשהו על פחות מהמקסימום – אלא אם כן הוא מחליט לעשות דוראנט או משהו כזה – ותכלס הוא לגמריי שווה את זה.
שלהבת
16 ספט 2018 01:02:57החוזה של וול הוא גרוע כיוון שהוא היה extension שנעשה שנתיים לפני תום החוזה המקורי. לא היתה שום סיבה למהר, אפשר היה לחכות שנה ואז לעשות הארכה (כלומר בקיץ הזה).
עידו גילרי
16 ספט 2018 01:35:21כן אבל וול לא היה יכול לקבל אותו אם היו מחכים לקיץ הזה.
עידו גילרי
16 ספט 2018 01:36:03לכן הם היו חייבים לתת לו את זה בקיץ שעבר.
שלהבת
16 ספט 2018 04:07:16לא בדיוק. יכלו בתיאוריה להציע לו יותר בקיץ
הנוכחי, אם היה שוב מגיע לקבוצת ALL NBA
עידו גילרי
16 ספט 2018 04:16:55נו, אבל זה סיכון שוול לא היה מוכן לקחת. אני חוזר אל מה שאמרתי קודם. אם לא היו מציעים לו את החוזה זו הייתה השנה האחרונה של ווול בוושינגטון.
שלהבת
16 ספט 2018 09:00:09בקיץ 2017 וול היה חתום לעוד שנתיים. ההיגיון אומר שהמועדון מחכה לקיץ 2018 לעשות extension. בקיץ 2018 מציעים לו extension, למה שיסרב? וכל ההיגיון אומר שייתן הנחה למועדון, אחרת אי אפשר לבנות קונטנדרית.
Smiley
16 ספט 2018 02:52:32לפני שנתיים לדעתי וול היה נחשב ל-PG בכיר (ולדעתי הוא עדיין כזה מבחינת יכולות וסטטיסטיקה).
עכשיו, מהן החלופות? במידה ו-וול לא חותם על הארכה הזו מה מביאים במקום, אם יש בכלל חלופות בשוק?
לדעתי החוזה העצום לאוטו פורטר הרסני יותר מאשר זה של וול. וול שחקן הרבה יותרחשוב לוושינגטון מאשר פורטר.
וול וביל זה קו אחורי מהטופ 5 שיש היום ב-NBA (קארי-תומפסון, הארדן-פול, לילארד-מקולום, ארווינג-היווארד, במידה ומקטלגים אותו כ-SG).
שנתנו לו את החוזה לדעתי וושינגטון סיימו פלייאוף טוב מאוד, ששוב פציעות עצרו אותם. הבעיה של וושינגטון זה העניין הבריאותי (ונעזוב לרגע את המתח בין וול לביל). הם פשוט לא בקו הבריאות, למרות כל הכישרון שלהם, הם לא מצליחים להישאר על המגרש.
אולי קודם שיבדקו בצוות הרפואי שלהם.
סכין בגב האומה
16 ספט 2018 02:59:53אני לא זוכר שהם הגיעו אפילו לגמר המזרח אז שום פלייאוף לא נראה לי מחזיק בטייטל טוב מאוד (לעבור סיבוב ראשון?).
מה שאתה רושם תואם את מה שרשמתי קודם. מגיעה הנהלה ומחליטה שילדים בני 20 ומשהו ינהלו לה את הארגון. הייתה פה 0 מחשבה מאחורי ג'ון וול (למה לא לעשות טרייד על בראדלי ביל, יכלו לקבל לפחות מה שטורונטו קבלו על דרוזן), וזו התוצאה הסופית.
Smiley
16 ספט 2018 03:24:25השאלה אם באמת הם היו מקבלים. ג'ון וול הוא שחקן מקסימום, איך שלא מסובבים את זה. אין PG ברמה שלו בליגה.
מה החלופה? איזה PG היו מקבלים במקומו, אם בכלל?
ההחלטה לתת לוול חוזה גדול היתה הגיונית (כמו הפליקנס עם הולידיי, שלא היה להם ברירה, או פיניקס עם בוקר). זה הימור מושכל וככה זה עובד בליגה.
אני דווקא חושב שהחוזה לפורטר יותר שערורייתי, או למשל הצוות הרפואי שלא מצליח להשאיר את וול וביל בריאים.
שלהבת
16 ספט 2018 04:10:35פורטר – מסכים. היו צריכים להציע לו extension שנה לפני.
זה מה שיקרה עם אוברה, ככל הנראה.
חמי
16 ספט 2018 11:20:55יש אפשרות לקבל מייל לתגובה לתגובה?