דיון הופס ליום חמישי PM: ללא הווריורס, מזרח או מערב? / אורן מנור

פורסם ב - 13. ספט, 2018 ע"י ב - כללי

*
*
אני לא מבין את כל רפי ונטולי ההבנה באתר המאמינים שהמערב חזק מהמזרח.

רק בדבר אחד אני מסכים: נכון לעכשיו הווריורס היא הקבוצה הטובה ביותר בליגה ואני מוציא אותה מהדיון.

(שוב, ובפעם האחרונה, אנחנו מוציאים את הווריורס מהדיון, ויש תמיד לזכור שפציעה אחת מסיימת עונה – טפו-טפו; שלא יקרה! – לדוראנט או סטפן קרי אז אפשר לכלול גם אותם בהשוואה)

הבה נסתכל על ארבע הטובות ביותר במערב נגד ארבע הטובות ביותר במזרח, ובואו נוותר לצורך הדיון הזה על הספסלים: יתרון זעיר שווה 1, יתרון שווה 2, יתרון גדול שווה 3.

הרביעית במערב נגד הרביעית במזרח:
הלייקרס: לונזו בול, קנטביוס קלדוול-פופ, ברנדון אינגראם, לברון ג'יימס, ג'בל מגי (או, אם אתם מעדיפים, קייל קוזמה PF ולברון סנטר)
שינגטון
אינדיאנה פייסרס: דרן קוליסון, ויקטור אולדיפו, בוגן בוגדנוביץ', ת'דיוס יאנג, מיילס טרנר (או דומנטס סבוניס)
יתרון זעיר ביותר לפייסרס אבל אסכים לשוויון  (0)
שלישית במערב נגד שלישית במזרח:

יוטה ג'אז: ריקי רוביו, דונובן מיצ'ל, ג'ו אינגלס, דריק פייבורס, רודי גובר

טורונטו רפטורס: קייל לאורי, דני גרין, קוואי לינארד, אוג'י אנונובי, ג'ונאס ולנצ'קיונאס

יתרון קטן למזרח (1+ למזרח)
שנייה במערב נגד שנייה במזרח:

אוקלהומה סיטי ת'אנדר: דניס שרודר, ראסל ווסטברוק, פול ג'ורג', אנדרה רוברסון (או ג'רמי גראנט), סטיב אדאמס

פילדלפיה סיקסרס: בן סימונס (או מרקל פולץ), ג'ייג'יי רדיק (או בן סימונס), רוברט קובינגטון, דריו סריץ', ג'ואל אמביד
יתרון קטן למזרח אבל אסכים לתיקו (0)
ראשונה במערב נגד ראשונה במזרח:
יוסטון רוקטס: כריס פול, ג'יימס הארדן, כרמלו אנטוני, פיג'יי טאקר, קלינט קפלה
בוסטון סלטיקס: קיירי אירוינג, ג'יילן בראון, גורדון הייווארד, ג'ייסון טאטום, אל הורפורד
יתרון קטן למזרח (1+)

תוצאה סופית: המזרח 2+ (אפילו אם נותנים שוויון ביו טורונטו ויוטה, זה עדיין 1+ למזרח).

מסקנה: ההבדל היחיד בין המערב והמזרח היא הגולדן סטייט ווריורס, אבל פציעה אחת לדוראנט או סטפן קרי, והיתרון בליגה עובר למזרח.

אז מה הקישקושים האלה יומם ולילה על המזרח "החלש"? מזרח חלש מיי אס!

40 תגובות ל - “דיון הופס ליום חמישי PM: ללא הווריורס, מזרח או מערב? / אורן מנור”

  1. שמואל

    13. ספט, 2018
    18:20

    לקחת רק את ארבעת המקומות הראשונים. אשמח להשוואה במקומות 4-8.
    שם מצוי ההבדל הגדול.

    Reply to this comment
  2. ד"ר רזי הופמן

    13. ספט, 2018
    18:24

    גישה מעניינת למרות שאני בין רפי ההבנה שחושבים שגם בלי גולדן המערב קצת יותר חזק מהמזרח.

    Reply to this comment
  3. איתי

    13. ספט, 2018
    18:33

    בוא נתחיל מזה שאי אפשר להוציא את גולדן מהדירוג ואם אתה מכניס אותה אז זה גולדן- בוסטון +1 למערב
    יוסטון מול פילי+1 למערב
    אוקלהומה מול טורונטו תיקו(למרות שאני חושב שיש יתרון לokc
    יוטה מול אינדיאנה תיקו
    אבל לא בזה נעוץ היתרון הענק של המערב על המזרח אלא בכך שיש 12 מתחרות(יוסטון גולדן סן אנטוניו יוטה פורטלנד אוקלוהמה ניו אורלינס מינוסוטה לייקרס ממפיס(יש נטייה לזלזל בה אבל חמישייה של קונלי גאסול ג'רן ג'קסון דילון ברוקס וקייל אנדרסון)דנבר וקליפרס(בברלי בראדלי האריס גלינארי וגורטאט עם ספסל חזק) על הפלייאוף במערב שכל אחת מהן הייתה עולה לפלייאוף דרך המזרח ובגלל זה בחרת דווקא את ב4 הראשונות בגלל שאחרי זה רמה פשוט נמוכה(אולי מילווקי סוף סוף יתנו את הפריצה אבל בינתיים לא)

    Reply to this comment
  4. גיא רוזן

    13. ספט, 2018
    18:35

    גם "פרו מזרח" שכמוני, חושב שהמערב (גם ללא גולדן סטייט) חזק מהמזרח.
    בחינת מאזן מזרח/מערב של העונה שעברה (גם בניכוי גולדן סטייט) תומך בדעה זו.
    על אחת כמה וכמה אחרי מעברו של לברון ללוס אנג'לס.

    אבל הפער קטן מהמצופה, כאשר 2 מ-3 הקבוצות היחידות עם סיכוי כלשהו להפתיע את גולדן סטייט הן קבוצות מזרחיות (הסלטיקס וטורונטו, לצד יוסטון).

    Reply to this comment
  5. בלעם

    13. ספט, 2018
    18:39

    תגיד מנחם, המזרח לא היה אמור לעקוף את המערב כבר לפני שנתיים-שלוש לפי התחזיות שלך? מה קורה עם זה בעצם? יש לך הימור על ההפרש באולסטאר?

    באמת, אני מבין שצריך לייצר תוכן בקיץ ואתה עושה את זה מעולה, אבל הדיון הזה הוא כמו לפתוח דיון עכשיו: "האם אפשר לקחת אליפות עם שלשות?" לא רלוונטי לכל מי שראה כדורסל בשנים האחרונות.

    Reply to this comment
    • אברי ג'ונסון

      13. ספט, 2018
      19:07

      אף אחד לא בנה על זה שהשחקן הכי גדול יעבור לקונפרקס הנגדי.

      Reply to this comment
  6. מנחם לס

    13. ספט, 2018
    18:48

    המזרח היה אמור לעקוף את המערב וזה התחיל לפני שנתיים. זה תהליך שלא קורה ביום אחד. צריך 5-6 שנים להשלמתו.

    Reply to this comment
    • אברי ג'ונסון

      13. ספט, 2018
      19:09

      מנחם זה לא כוחות כרגע.

      גם בלי הגולדן ולברון תוסיף את המעבר של רוזן מטורונטו.

      Reply to this comment
    • שמעון

      13. ספט, 2018
      21:47

      זה אמור לקרות בתיאוריה כי יאניס בימונס אמביד וטייטום במזרח והם אמורים להיות הסופרסטארים הבאים בעוד 5 6 שנים שכוכבי המערב דוראנט קרי לברון הארדן ראס יהיו אחרי הקריירה. אבל אם תיקח את 20 השחקנים הטובים בליגה רובם הגדול במערב וזה למה המערב חזק בהרבה. איזה קבוצה מהמזרח הייתה נכנסת בפלייאוף למערב למעט בוסטון? אני לא רואה אף אחת כזאת.

      Reply to this comment
      • ברוך רובין

        13. ספט, 2018
        22:42

        אתה צוחק נכון ? טורנטו ופילדפיה ובוסטון וגם אני מוכן לשים את כספי שמילווקי עם מאמן טוב יכולה לעשות פלייאוף במערב . טורנטו ופילדלפיה בלי ספק בכלל נכנסות במערב לפלייאוף שניהם טובות משמעותית מדנבר מינסוטה וגם טובות יותר מהספרס ואוקלהומה. בכללי המזרח למרות המעבר של לברון גיימס גם התחזק משמעותית, אבל המערב פשוט רצחני במזרח יש 4 קבוצות חזקות והשאר ירידה ברמה, במערב יש קבוצת על ועוד 9-10 קבוצות שכל אחת מהן יכולה להיות בפלייאוף.

        Reply to this comment
        • שמעון טבדי

          13. ספט, 2018
          23:08

          הספרס טוחנים את פילי וטורנטו, גם OKC, בקלות. גם מיניסוטה אני חושב. הן לא היו נכנסות לפלייאוף, אולי אחת מהן הייתה זוחלת למקום ה-8.

          מה חזק בטורנטו? אין שם כלום וקאווי יגלה מהר מאד שהחיים בלי פופ קשים.

          פילי? עוד בתולים, אם סימונס רכש קליעה אז יש מצב לפלייאוף מערבי, אם הוא כמו עונה שעברה שום סיכוי.

          מיניסוטה ודנבר ה"חלשות" יכולות לקחת את המזרח.

          Reply to this comment
        • ברוך רובין

          13. ספט, 2018
          23:37

          אוקלהומה זה בדיחה עצובה סגל חזק על הנייר אבל שחקנים אינבידואלים שחושבים רק על סטטיסטיקה אישית יש סיבה למה אוקלהומה לא עברו סיבוב כל עוד דוראנט לא איתם.
          אני לא יודע עד כמה ראית את קוואי אבל אין לך מושג על מה אתה מסבר קוואי עד לפני הפציעה היה 1 מחמשת השחקנים הטובים בליגה לא סתם כל ההתקפה של הספרס הפכה לבידודים עליו. החמישייה של מינסוטה הייתה אחת מהחמישיות הקטלניות בליגה והצעירות הגנתית והתקפית. ואת טורנטו בכל יום העונה אני לוקח לפני דנבר פורטלנד יוטה ומינסוטה. ההבדל בין המערב למזרח זה בעיקר בעומק של אחרי 4 הקבוצות הראשונות. אבל בטופ פרט ללוחמים שהיא קבוצת על אין כל הבדל

          Reply to this comment
  7. אברי ג'ונסון

    13. ספט, 2018
    19:06

    מנחם רק פציעה רציניתשל דורנאט יכולה לפרק את הגולדן סטאט.
    הגולדן תיסדר בלי קורי כמו בשנה שעברה.

    ברגע שלברון עבר למערב מאזן הכוחות הפך לליגת על נגד ליגה ארצית.

    Reply to this comment
  8. שחר דלאל

    13. ספט, 2018
    19:08

    הבעיה הגדולה היא בכמות הכישרון שנמצא ברובו במערב – לא רק בקבוצות הפלייאוף.

    לצערי הבעיה הזאת תמשיך לפחות עוד עשור, מכיוון שקבוצות שהיו עולות בקלות לפלייאוף במזרח מקבלות בחירות דראפט גבוהות ממשיכות לאסוף אליהן כישרונות צעירים. מהצד השני קבוצות בינוניות במזרח עושות פלייאוף ותקועות באיזור ביניים שאי אפשר לצאת ממנו – טובה מידי כדי להגיע ללוטרי אך לא טובה מספיק כדי לנצח סדרה בפלייאוף…

    Reply to this comment
  9. Avi

    13. ספט, 2018
    19:43

    צודק מנחם ותראה אתסטיבן איי סמית' שמיום ליום טוען שבוסטון שווה ביכולתה לגולדן סטייט

    Reply to this comment
  10. FAN

    13. ספט, 2018
    20:00

    2015
    מקום 9 במערב- 45 נצחונות
    מקום 6 במזפח- 41 נצחונות

    2016
    מקום 4 במערב- 53 נצחונות
    מקום 3 במזפח- 48 נצחונות

    2017
    מקום 3 במערב- 55 נצחונות
    מקום 1 במזפח- 53 נצחונות

    2018
    מקום 9 במערב- 46 נצחונות (מחוץ לפלייאוף)
    מקום 6 במזפח- 44 נצחונות

    Reply to this comment
    • אור

      13. ספט, 2018
      20:40

      וזה כשקבוצות המערב משחקות אחת עם השנייה יותר (כנ"ל המזרחיות), כך שהפער למעשה גדול יותר. בכל מקרה עדיף למדוד לפי משחקים קרוס-קונפרנס

      Reply to this comment
    • מנחם לס

      14. ספט, 2018
      00:07

      את מי זה מעניין כיצד הם עשו נגד סקרמנטו או אורלנדו??
      לך למפגשים ראש בראש והתןצאות תהיינה הפוכות לחלוטין

      Reply to this comment
  11. רן הנרגן

    13. ספט, 2018
    20:08

    אם כבר ג"ס אז לשאלת השאלות?

    האם הם יעשו זאת 4 פעמים ברציפות – זאת = יזכו באלפות.

    לש כך הם צריכים לצלוח 3 משוכות

    אחת – זכיה באליפות השניה. סיכוי = 95%

    שניה – להחתים את הרביעיה הגדולה. סיכוי = 90%

    שלשית – לזכות באליפות רביעית. סיכוי = 80%

    סיכוי לטריפקה? 68.4%

    פחות או יותר (באנגלית over or under)

    Reply to this comment
    • דוקטור שקשוקה

      13. ספט, 2018
      20:26

      בהנחה שהאחוזים האלה נכונים, גידול עגבניות הופך למשימה הרבה יותר דרמטית.

      Reply to this comment
  12. FAN

    13. ספט, 2018
    20:09

    2018- 24 נצחונות יותר למערב
    2017 -42 נצחונות יותר למערב
    2016 -14 נצחונות יותר למערב
    2015 -76 נצחונות יותר למערב

    Reply to this comment
    • מנחם לס

      14. ספט, 2018
      00:08

      את מי זה מעניין כיצד הם עשו נגד סקרמנטו או אורלנדו??
      לך למפגשים ראש בראש והתןצאות תהיינה הפוכות לחלוטין

      Reply to this comment
      • Captain Beefheart

        14. ספט, 2018
        09:24

        אבל הוא צודק. משוואה של עונה (30 קבוצות X 82 משחקים בהתפרשות אחידה של אזורים) היא מודל מתמטי שכל סטטיסטיקאי היה נותן לו ציון גבוה מאוד. הוסף לכך את המגמה המובהקת על פני שנים וקיבלת תוצאה חד משמעית.
        ניקח לדוגמה את עונת 2016, שבה הפער היה הכי קטן וגם האליפות הלכה בסופו של דבר למזרח.
        היא הלכה למזרח לא בגלל שהוא היה יותר טוב (סה"כ צמצם פערים וגם זה התגלה כזמני) אלא בגלל סדרה אחת של הטוב מ-7. אבל מה היה קורה לקליבלנד אם היתה משחקת במערב? במהלך העונה היא היתה נשחקת קצת יותר. בפלייאוף בכלל היתה אוכלת חצץ.

        Reply to this comment
  13. ולדי קוגן

    13. ספט, 2018
    20:09

    מנחם אין קייס למזרח גם בלי גולדן. גם הרעיון לקחת רק את הארבע הראשונות ולא את הטוטאל לא חכם, אם תיקח קבוצות 5-8 בקלות אפשר לרשום 3 נצחונות למערביות. המאזני מזרח מערב בשנים האחרונות מספרים את הסיפור, רק ב-2009 המזרח היה בפלוס

    Reply to this comment
    • מנחם לס

      14. ספט, 2018
      00:08

      אם תלך 'ראש בראש' תראה שאתה טועה

      Reply to this comment
  14. Dumpa

    13. ספט, 2018
    20:11

    אני לא חושב שקןואי יחזור לכושר הקודם שלו ובלעדיו טורונטו במינוס פלוס כמו שאמרו לפני ההבדל הוא שבמערב כל הקבוצות יותר חזקות אם היינו משווים ממקום 5 עד 13 אולי ניצחון אחד למזרח

    Reply to this comment
    • Dumpa

      13. ספט, 2018
      20:17

      לדוג הפליקנס הולידיי ודוויס לליארד ומקולם השלישייה של מינסוטה דרוזן וכ'ו ואפילו במקומות הנמוכים יש את בוקר ובמזרח מי יש ווקר ווול?

      Reply to this comment
  15. FAN

    13. ספט, 2018
    20:15

    יש עוד רשימה ארוכה של הסברים למה המערב הרבה הרבה הרבה יותר טוב מהמזפח
    אבל נראלי שגם אם אטלנטה וברוקלין (במצבם הנוכחי) יהיו המובילות במזרח עדיין תגיד שהם יותר טובים..

    תודה רבה על המעורבים הדו-יומיים מנחם,תענוג!
    תשמור על עצמך מההוריקנים למיניהם..

    Reply to this comment
  16. שמעון

    13. ספט, 2018
    21:25

    ברור שהמערב. תוציא את גולדן ובוסטון. הקבוצות הכי טובות בליגה אחריהן הם אוק יוסטון ספרס דנבר לייקרס נא פורטלנד ויוטה שפילי וטורנטו קצת יכולות להתחרות מול הרביעייה האחרונה שציינתי. המערב בגדול. אגיד כזה דבר המערב של השנה הוא המערב החזק אי פעם שהיה בליגה. רק בוסטון ואולי פילי או טורנטו היו נכנסות לשמיניית המערב.

    Reply to this comment
    • שמעון

      13. ספט, 2018
      21:26

      אהה ושכחתי את מיניסוטה. אם הייתי צריך לשים כסף בוסטון היחידה שהייתה נכנסת לפלייאוף במערב מקבוצות המזרח.

      Reply to this comment
    • מנחם לס

      14. ספט, 2018
      00:11

      וושינגטון ומילווקי יותר טובות מכל המערביות מלבד גולדן סטייט, OKC, יוסטון ויוטה

      Reply to this comment
  17. שמול

    13. ספט, 2018
    21:37

    2 בעיות בהשוואה כזו

    1. אם מוציאים את ג" ס אז צריך להוציא את בוסטון.
    2. ה" צמרת " של המזרח כוללת 4-6 קבוצות וזאת של המערב כוללת 7-10 קבוצות.

    Reply to this comment
  18. ברבור שחור

    13. ספט, 2018
    22:03

    קיירי אירווינג הולך לטרוף את הליגה השנה.
    מועמד מס 1 שלי ל mvp

    Reply to this comment
  19. אסף

    13. ספט, 2018
    22:06

    מנחם מסכים עם אלו שמעלי שהזכירו שהפער הוא בעומק בין האזורים …קח למשל קבוצות כמו ניו אורלינס, דנבר או פורטלנד ואפילו הספרס אף אחת מהן לא פחות טובה מהקבוצות מחוץ לרביעייה הראשונה שהזכרת במזרח בעיניי שאם נתייחס לגולדן סטייט אחת מהן תשאר מחוץ לפלייאוף בסבירות גבוהה. יודע מה אפילו ממפיס והקליפרס לא נופלות יותר מדי מהקאבס, פיסטונס או מיאמי ששתיים מהן עלולות לתפוס מקומות 7-8 במזרח.

    Reply to this comment
    • מנחם לס

      14. ספט, 2018
      00:12

      וושינגטון ומילווקי (ואפילו מיאמי וקליבלנד) טובות מכל אלה שהזכרת

      Reply to this comment
      • אסף

        14. ספט, 2018
        08:14

        מנחם וושינגטון ומילווקי אולי יותר טובות מהקליפרס וממפיס בטח לא מהשער, קליבלנד ומיאמי במערב מסיימות בעונה טובה 10-11

        Reply to this comment
  20. רועי ויינברג

    14. ספט, 2018
    01:47

    אני חושב שכל קבוצה ממקומות 3-11 במערב (כל הפלייאוף של השנה שעברה להוציא יוסטון וגולדן סטייט, בנוסף לדנבר, לקליפרס וללייקרס) שווה טופ 6 במזרח. אני לא בטוח שיותר משלוש מזרחיות עושות פלייאוף במערב.

    Reply to this comment
  21. Benjo

    14. ספט, 2018
    12:14

    מנחם ברור לגמרי שהמערב הרבה יותר חזק מהמזרח. המערב היום הוא אחד מהקונפרנסים הכי חזקים גם בראיה הסטורית… מבחינת תחרות על הפליאוף אם בשנה שעברה היו עשר קבוצות בתמונה ממש עד הסוף (השמונה שהגיעו פלוס דנבר והקליפרס שנשרו רק בסוף) השנה מצטרפות לעשר האלה לתחרות על הפליאוף גם הלייקרס , פיניקס (יש שם טונות של כשרון אני מאמין שזה מה שהם מכוונים השנה) , ובסבירות גבוהה גם ממפיס (אם קונלי חוזר כמו שהיה לפני הפציעה) ואפילו דאלאס אם יתברר שדונצ'יץ' טוב לפחות כמו שמצפים ממנו. זה אומר 14 מתוך 15 קבוצות תחרותיות שמכוונות לפליאוף ולכולן יש סיכוי. אני לא אפול מהכסא לגבי אף אחת מהקבוצות האלה אם תגענה לפליאוף. זה אומר שנה מטורפת מבחינת הפוטנציאל והתחרותיות והאמת שאני לא זוכר מצב כזה בהסטוריה. המזרח מצד שני? נו… לא נפרט אבל כרגיל יש שם לפחות 5 קבוצות שמתחילת העונה או חודש אחרי יתחילו לחשוב על טנקינג.

    Reply to this comment
    • Benjo

      14. ספט, 2018
      12:21

      בעצם נפרט… אטלנטה ברוקלין אורלנדו ניקס (מתי יחזור פורזינגיס?) שרלוט ולדעתי גם קליבלנד ושיקגו. כל אלה קבוצות שבגדול הן חלשות ודי יפתיעו אם יגיעו לפליאוף. בקיצור הרבה תחרות במזרח השנה לא תהיה.

      Reply to this comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *