2. טוני פרקר מסביר למה החליט לעזוב את הספארס
טוני פרקר הפתיע את כל עולם הכדורסל כשהחליט לעזוב את סן אנטוניו ספארס ולחתום עם שרלוט הורנטס.
אני הייתי בטוח שהוא "LIFER" בספארס ושם יסיים את הקריירה בדיוק כמו מאנו ג'ינובלי.
*
*
"הספארס הציעו לי אותו חוזה כמו שרלוט מבחינת כסף ואורך זמן, אבל זה היה יותר עניין של איזה ROLE הם מתכננים עבורי. חשוב לי לומר זאת כי היו הרבה שכעסו מאד על הספארס שכאילו לא הציעו לי חוזה מכובד. הם הציעו לי אותו חוזה כמו ההורנטס, אבל לא הייתי מוכן לעבור לקבוצה ולהיות עוזר מאמן. זה – במילים קצובות – מה שהם הציעו לי ואני לא מרגיש שזהו הזמן הנכון עבורי. אני מרגיש שיש בי עוד כדורסל לתרום ואני רוצה לשחק, ולא להיות שחקן שתפקידו, למעשה, הוא לעבוד עם הצעירים".
*
אחרי שהוא בילה את כל 17 שנות הקריירה שלו בספארס והיה שחקן ראשי בכל אחת מארבע האליפויות (ובאחת מהן MVP של סידרה הגמר, ושבעה אול סטארס), פרקר חתם על חוזה של 10 מיליון לשנתיים בהורנטס, אחרי שבעונה שעברה הוא שיחק רק 19.5 דק' למשחק, והיה רק הפוינט גארד השלישי אחרי דג'ונטה מוריי ופטי מילס. בהורנטס רק קמבה וולקר ישחק לפניו, ואני בטוח ששניהם יעלו יחד בחמישייה לפחות בחצי מהמשחקים.
*
3. מיאמי מוכנה להעביר את דראג'יק "IF THE PRICE IS RIGHT"
מיאמי הודיעה ברבים כדי שיהיה זה קול שנשמע ברמה, שהיא מוכנה להעביר את גורן דראג'יק "אם הערך שיתקבל בחזרה יהיה מתוק". "אם הפרס יהיה נכון", אבל היא הציעה רק חלק אחד מהמתיקות: בחירת דראפט סיבוב ראשון ופיצוי כספי.
*
איך היו שואלים החברים שלי מפרדס כ"ץ? "איזה פיצוי? אלף דולר או מיליון דולר, או עשר מיליון דולר נקי ומצוחצח? לפי איירה וינדרמן מהסאנס-סנטינל
למיאמי ישנה שורה שלמה של גארדים (דיון וויטרס, טיילר ג'ונסון, ג'אש ריצ'רדסון, ג'סטיס וינסלו, וויין אלינגטון, ורודני מקרודר) אבל גורן דראג'יק הוא הגארד המנוסה ושבע הקרבות שיש להם. מצד שני יש לו בחוזה 127 מיליון (כמעט 20 מיליון לעונה) ומיאמי מוכנה לוותר עליו אם הכסף הנכון יתנופף לפני פניה.
עוד כמה הודעות קצרות מההיט:
*
קלי אולניק הסכים לשחק את שני המשחקים הראשונים עבור קנדה במשחקים המוקדמים לאליפות העולם, ביום רביעי (אמש) וב-17 לספטמבר, כך שהמשחקים לא יפגעו במחנה האימונים של מיאמי. ב-NBA ישנם מספיק שחקנים קנדיים למלא קבוצה שלמה (ועוד שני שחקנים עודף), ובינתיים אין לי מושג מי החליט לשחק בנוסף לאוליניק. הנה הם הקנדים ב-NBA:
This is a list of basketball players from Canada who play in the NBA.
Active players[edit]
הוא ענק. הוא עצום. הוא מסיבי. הוא שמן (הרבה יותר מאשר בתמונה הזאת).
ויש לו שתי טבעות עם הלייקרס.
ועתה הוא מתכנן COMEBACK והמטרה היא יחידה – הלייקרס (https://www.silverscreenandroll.com/2018/9/9/17838384/nba-rumors-lakers-andrew-bynum-attempting-comeback-training-camp?_ga=2.114592067.570539566.1535147162-981392514.1528237886)
לפי שאמס צ'רניה הוא מתאמן 'תחת עין בוחנת' של 'אנשי צוות' הלייקרס ("under current Lakers leadership” כפי שהם מכנים את המצב, 'בלי שהם מאמנים אותו…')
כולם יודעים מה היא 'הנקודה הרכה' של הלייקרס: סנטר לגיטימי.
שיחתימו אותו, המטומטמים. שיתנו לו להרוס את מה שנשאר ממה שהם ניסו לבנות אחרי שהחתימו את מייקל ביזלי, ג'מל מגי, ראז'ון רונדו, ולאנס סטפנסון.
*
הוא לא מתאים לסוג המשחק של הלייקרס, לסוג השחקנים שיש להם, לאווירה החדשה בקבוצה, ו'בתרבות החדשה' יעני שהחלונות הגבוהים מנסים להשתיל בנפשות צעירות שלא יודעות מימינם ושמאלם.
ממש, אבל ממש לא מעניין אותי הלייקרס עכשיו. עלי לעלות למעלה ללטף את גייל ולומר לה שאין לה מה לחשוש מ'פלורנס' כי מנחם הגדול ישמור ויגן עליה מכל רע!
5. היו ימים…
ישנם באתר יותר מדי גולשים המאמינים שמה שיש היום עולה על כל מה שהיה בעבר. למשל, הם מאמינים שהגולדן סטייט ווריורס מודל 2018 היו מנצחים את הבולס של – נניח – שנת 1996, או את הסיקסרס של 1984, או את הסלטיקס של 1986, או הלייקרס של 1987.
אני יודע – וזאת עובדה כי אני אומר זאת – שכל המוזכרות למעלה היו מנצחות את הווריורס על 15 עד 20 נקודות למשחק. הן היו פשוט הרבה יותר מאוזנות עם פרונט-ליינים עדיפים בהרבה, ועם כוכבים שעלו על כוכבי היום.
החלטתי, בעונת מלפפונים זאת, להכניס בכמה מעורבים כמה תמונות נבחרות של סרטים, זמרים, כוכבי קולנוע, כוכבות קולנוע – מה שתבקשו – כדי להוכיח לכם שהעבר היה טוב יותר מההווה בכל.
למה?
כנראה שהסמארט-טלפונים מוציאים את הרוח מכל דבר טוב; זיהום האוויר מחרבן את הכל; האוכל הפך מלא בחומרים מלאכותיים המרעילים את הגוף והמוח, והשמחה והרעננות של פעם נעלמו ואינם.
תגידו שאני מין אשמאי זקן החי על נוסטלגיה. תגידו מה שאתם רוצים. אבל זהו האתר שלי ואני מכניס אליו מה שאני רוצה. אז הנה כמה תמונות המוכיחות שהעבר היה טוב יותר מההווה, ואמשיך לעשות זאת כל יום, כמעט כל יום, או מתי שבא לי – עד שהעונה תתחיל.
ומי שיגיד ש"זה לא ספורט" לא חייב להסתכל. ניתן לעבור למשבצת הבאה, ולכן שמתי זאת כאייטם אחרון!
(אגב, אני חובב סרטים, ואוהב לשמוע שירים ולהקות אבל אינני מומחה גדול באף שטח. את הקטעים שהוספתי תחת כל תמונה קיצרתי מחומר כתוב של מומחים. כמובן שנשמח לשמוע בתגובות הערות ותוספות למה שכתבתי).
1) GHOST BUSTERS
הנה תמונה קלאסית של ביל מוריי, דן אייקרויד, והרולד רמיס בסט של ה-GHOSTBUSTERS. הקומדיה הסופר-טבעית של 1984 ששני השחקנים אייקרויד ורמיס גם כתבו אותה. ביל מוריי, האחד ואין שני לו, מוביל קבוצה של 3 פרה-פסיכולוגים שהתחילו עסק חדש בניו יורק של "תפישת רוחות רפאים".
הסרט האייקוני הזה יצחיק לעולם ועד. ב-2015 ה-US LIBRARY OF CONGRESS הכיר בסרט כ- "culturally, historically, or aesthetically significant”, וכזה יישאר לעולם.
איפה היום יש קומדיות כאלה שאתה יושב ולא מפסיק לצחוק מהרגע הראשון עד האחרון?
2) אלוויס פרסלי החייל רוצה להקשיב לכמה משיריו
בשנת 1958 US ARMY קרא לזמר אלוויס אהרון פרסלי (אחרי שכבר נחשב ל'אלוהי' בעיני אוהדיו הרבים) להתייצב לגיוס בבסיס פורט שפה, ארקנסאו. הוא שירת שנתיים בשרות סדיר בשני ARMY BATTALIONS בגרמניה, ושוחרר "עם כבוד" במרץ 1960.
בצבא הוא היה אחלה חבר ואחלה שחקן בייסבול בבסיס. אתם מכירים עוד זמר היום שאחרי מותו אנשים יבואו מכל קצוות עולם לבקר בקברו, ולא רק זה, אלא שמיליוני אוהדיו מאמינים שכמו ישו – או שהוא לא מת או שהוא מת ויוחזר לחיים ע"י הבורא שבשמיים!
3) להקת פינק פלויד
להקת פינק פלויד התחילה בלונדון כלהקת PSYCHEDELIC MUSIC אבל היא שינתה את שיריה בהדרגה ככל שהמוניטין הבינלאומי שלה גדל. ההבדל בינם לבין להקות פסיכדליק אחרות היו הלחן שבשיריהם שהיו הרבה יותר פילוסופיים, וכן הופעותיהם 'החיות' היו מוצלחות יותר מכל האחרות בגלל הכריזמה הבלתי נדלית של זמרי הקבוצה. הם הפכו לאחת הלהקות החשובות בהיסטוריה, וכן לאחת הלהקות שהשפיעו ביותר על מוסיקת הלהקות של השנים הבאות.
4) THE MAGNIFICENT SEVEN
היכן הימים שמערבון היה מערבון, והקאובויז היו טיפוסים גדולים מהחיים כמו יול ברינר, סטיב מקליין, רוברט וון, צ'ארלס ברונסון, אלי וולאך, ובראד דקסטר?
אני הייתי הולך איתם למלחמה נגד כל רוסיה!
5) אפילו מאוסטרליה הן באו – ניקול קידמן
ניקול קידמן עדיין GOING STRONG, אפילו 32 שנים אחרי שהגיעה להוליווד. כאן היא עם שערה בשנות ה-80 המוקדמות עדיין בסידני, בסרט BMX BANDITS. היכן היפהפיות כמוה כיום (התמונה הזאת לא עושה עמה כל חסד!).
הברייקאאוט שלה היה בהוליווד בשנות ה-80 המאוחרות עם תום קרוז בסרט DAYS OF THUNDER. היא נישאה לו בנישואין מתוקשרים, וגרושין מתוקשרים אפילו יותר.
היום היא שוב נשואה, ומתפקדת ב-GOODWILL AMBASSADOR עבור UNICEF בנוסף לסרטים שהיא ממשיכה לככב בהם בהצלחה..
שמעון
13 ספט 2018 05:36:39חח איזה דירוג של רפי הבנה. כריס פול לפני אנתוני דיוויס צחקתי הרבה ולפני יאניס. קאווי לפני הארדן וראסל גם בדיחה יפה במיוחד אחרי שלא שיחק כמעט שנתיים. הבדיחה הכי טובה זה דריימונד הנגר חפני פול גורג וגימי באטלר וגון וול לפני ליליארד חח.
Ido
13 ספט 2018 05:49:27Money talk ballshit walk
Simon – remind me what great achievement your guys did?
First place at the ladder and seven game Vs future champ or you have other refs you consider?
Nature disaster sucks Mel. It is the biggest. I hope you have solid house. Let us know if ok . Once it pass you
שמעון
13 ספט 2018 06:01:30My guys took the mvp
חצבני
13 ספט 2018 15:53:06Ben Golliver and Rob Mahoney
חתומים על הדירוג.
לגבי גוליבר, עם הפודקאסט המעולה OPEN FLOOR – אני יכול להבטיח לך שכל ההבנה שלך נכנסת לקצה הציפורן שלו.
ואני מבטיח לך שכל השגה שיש לך על בחירה כלשהי, מקבלת הסבר מלומד ומדוייק. ברור שלא מדובר פה על מדע מדוייק, אבל קצת צניעות שמעון.
למשל: קיירי מדורג רק 17 בגלל הפציעות שלא עוזבות אותו
Smiley
13 ספט 2018 05:49:42יש דירוג ב-SI.com (פורסם 11-100 ומחר כנראה 10 הגדולים:
https://www.si.com/nba/2018/09/10/top-100-nba-players-2019-lebron-james-stephen-curry-dirk-nowitzki
קצת שונה ממה שרשום (כנראה לא אותו אחד)
Smiley
13 ספט 2018 05:53:17הלינק פה הוא לדירוג של 2019 שמתפרסם בימים אלה, כנראה מחר יהיו הטופ 10
Smiley
13 ספט 2018 06:33:0411. פול ג'ורג'
12. קוואי
13. דריימונד גרין
14. רודי גובר
15. לילארד
16. הורפורד
17. קיירי ארווינג
18. ניקולה יוקיץ'
19. KAT
20. אולדיפו
21. למרקוס
22. קלי תומפסון
23. לאורי
24. וול
25. גורדון הייוארד
26. בן סימונס
27. בראדלי ביל
28. מידלטון
29. הולידיי
30. דרוזן
שמעון
13 ספט 2018 07:17:40זה העדכני. מעניין מי חושב שליליארד וקיירי םחות טובים מדריימונד וגובר הנגרים. קליי מסכן גם פה חח.
שמעון טבדי
13 ספט 2018 12:54:42ראיתי עכשיו את הדירוג-ממש דירוג של רפה הבנה מי שדירג.
אני חושב שאם הייתי נותן לאדם מהרחוב לדרג שאין לו מושג באןביאיי הוא היה מדרג טוב יותר.
Ido
13 ספט 2018 05:51:05Btw. Irving is Cavs on the list while Blake still LA
קרים
13 ספט 2018 05:52:14מנחם הרשימה ששמת היא לא מהשנה הזאת נראה לי (קיירי בכלבלנד וכו)
Smiley
13 ספט 2018 05:52:41מנחם, לדעתי נתת את הדירוג של 2018:
https://www.si.com/nba/photo/2017/09/15/top-100-nba-players-2018#4
הדירוג של 2019 מתפרסם בימים אלה
גיא רוזן
13 ספט 2018 06:00:29דווקא הפרסום של הטופ 100 מהשנה שעברה, הוא מעניין.
נותן פרספקטיבה ליכולת החיזוי של SI.
אני חושב שהם עשו עבודה לא רעה בכלל.
הארדן לפני ווסטברוק.
דרוג גבוה לכריס פול.
כמובן שישנן כמה נפילות –
דייויס, בראש ובראשונה (אם אהיה כנה, גם אני בקיץ שעבר לא הייתי מהמאמינים הגדולים בפליקנס),
וקיירי שדורג אחרי ג'ון וול וקונלי.
בגדול?
בהתחשב שזו הרשימה של 2017,
יש היגיון פנימי סביר.
זה גם מלמד אותנו עד כמה אי אפשר באמת לחזות מה צפוי להיות.
מנחם, אני מאחל לך לצלוח בשלום את ההוריקן. רק בריאות.
ותודה על המעורב.
שמעון
13 ספט 2018 06:04:12כריס פול לא טופ 7 בשום יקום. דריימונד לא טופ 10 גם ביקומים מקבילים. קללי תומפסון מסכן ככה זה שאין חברים בתקשורת חח גון וול לפניו צחקתי הרבה. לקליי ולילארד אין חברים בתאגיד שירוממו אותם. מזל שאני עושה את זה פה 🙂
גיא רוזן
13 ספט 2018 06:09:44כריס פול היה השחקן הטוב ביותר במדי יוסטון בסדרה מול גולדן סטייט, זו שהלכה ל-7 משחקים.
הוא הראה שמקומו עדיין בטופ. 7 זה אכן גבוה מדי (לדעתי), אבל לא מופרך.
ווסטברוק, בינתיים, כשחקן הטוב בקבוצתו, עדיין לא עבר סיבוב בפלייאוף.
גם אחרי שצורפו לקבוצתו עוד אולסטאר מוכח. גם כאשר הייתה לקבוצתו את הביתיות.
לא מכיר את התאגיד עליו אתה מדבר, ככל הנראה הוא תומך גם בראסל ווסטברוק.
מזל שאני פה בשביל להסדיר את הפער בין מוניטין למציאות.
מצטער, ראסל . . .
שמעון
13 ספט 2018 07:01:05כריס פול מעולם לא היה מספר 1 ביוסטון. די לרמות. ראס עבר ביבוב גם עבר עשה גמר ליגה וגמר מערב די לרמות. פול הוא העוזר של הארדן אל תהפוך אותו למשהו שהוא לא. שכריס פול יהיה אמויפי דבר איתי.
חגי "התותח" ניסני
13 ספט 2018 07:06:04שמעון הרני מכתיר אותך לרב אומן וMVP של עונת המלפפונים בטיעונים מעגליים. בתקופת הלימודים שלי בישיבה שמעתי הרבה טיעונים מעגליים אבל אתה עלית על כולנה
גיא רוזן
13 ספט 2018 07:24:15די לרמות?
יש לי תחושה ששוב צפית בתקצירים.
משחקים 4 ו-5, כאשר הרוקטס עלו ליתרון 3 – 2 בסדרה מול גולדן סטייט.
זה היה כריס פול ב-2 המקרים שהיה המצטיין של הרוקטס, והגורם המרכזי לניצחון שלהם, הן בהתקפה (עם כמה סלי קלאץ' מכריעים), והן בהגנה.
אין בדברי זלזול כלשהו בהארדן. כמו שבגולדן סטייט משחקים 2 שחקני ענק, כאשר הנוכחות של האחד לא הופכת את השני לשחקן פחות משמעותי,
כך ביוסטון משחקים 2 שחקנים גדולים.
ווסטברוק?
הוא, לבנה אחרי לבנה, חצב במו ידיו את החור שגרם לטביעת הת'אנדר בפלייאוף של השנה שעברה.
מתי ווסטברוק עבר סיבוב כשחקן המוביל של הת'אנדר?
די לרמות.
3 הזדמנויות היו לו –
בעונת הפציעה של דוראנט (להבדיל מדוראנט, שפרח כאשר ווסטברוק לא שיחק, ווסטברוק נכשל בניסיון להוביל את הת'אנדר לפלייאוף כאשר דוראנט היה זה שלא שיחק),
ובשנתיים האחרונות (אולי אתה זקוק לתזכורת) –
הת'אנדר עפו אחרי הסיבוב הראשון.
כאשר ווסטברוק יוביל קבוצה כשחקן הטוב ביותר לסיבוב השני בפלייאוף,
דבר אתי.
דרך אגב, גם לדרק רוז יש MVP. הוא, להבדיל מווסטברוק, כן הצליח לעבור סיבוב בפלייאוף כשחקן המוביל של קבוצתו. . .
הממזר של סטוקטון
13 ספט 2018 07:48:17ובגלל זה הוא אף פעם לא היה קונטנדור ל MVP..
גם לא בעונת ה TD הראשונה..
שמעון
13 ספט 2018 06:08:11אני שם לב לעוד דברים מצחיקים בדירוג טריסטן תומפבון מקום 52 חח וכל מיני גורטאטים מופיעים פה נראה לי מי שהכין את הרשימה לקח מהחומר הלבן לפני.
Dor
13 ספט 2018 06:11:15אח מנחם רק שמור על עצמך שנזכה לבנות מהפנינים שלך כל בוקר עוד הרבה שנים! go Ghost busters
הממזר של סטוקטון
13 ספט 2018 06:41:42https://www.si.com/nba/2018/09/10/top-100-nba-players-2019-lebron-james-stephen-curry-dirk-nowitzki
אריק "טופ 49" גורדון !!!
LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL
באמת ליסט למאותגרי בינה –
הוא לפחות טופ 25..
מנחם לס
13 ספט 2018 06:49:54הוטעיתי ע"י SI שהודיע שהוא מפרסם את ה-100, וזה מה שמצאתי. מיד הרגשתי שמשהו לא בסדר אבל כשהוריקן מתקרב אליך (עתה שינו את קו התנועה שלו והוא שונה לז-דרום מזרח – הווה אומר ישר עלינו, אבל עד שהוא מגיע הנה הוא מאבד את אוב האנרגיה שלו).
הורדתי את ה-100 שהכנסתי ואכניס את ה-100 מחר (או יספיקו 50) ואז נראה מי ניצח.
מנחם לס
13 ספט 2018 06:50:24סליחה: דרום-מערב
מנחם לס
13 ספט 2018 06:51:38ב-OUTER BANKS של צפון קרולינה (היכן שהאחים רייט ביצעו את הטיסה הראשונה) נמצאים כמה מאות סוסים – WILD HORSES – שכנראה לא ימצאו מנוס.
מנחם לס
13 ספט 2018 06:55:39עכשיו מראים סרטון של הסוסים מהליקופטר. אולי לא מאות; אולי כמה עשרות. הם חופשיים לנפשם ורובם נמצאים עתה על האי קרוב למים. אני לא רואה כיצד יינצלו כי כל התושבים באיי האאוטר-בנקס עזבו כבר את בתיהם.
מנחם לס
13 ספט 2018 06:57:56עכשיו שמעתי כמה מומחים שאומרים שבאאוטר בנקס ישנן כמה גבעות גבוהות אבל לא בטוחים שהסוסים האלה שהם לא ממש חיים ב-WILD כי התושבים – בגדול – דואגים להם, יידעו באופן טבעי לברוח אליהן. הסוסים מפוזרים על פני מיילים רבים ולא קל היה לתפוס אותם בכל מקרה
תומר
13 ספט 2018 08:31:45האמת שישר כששמעתי על ההוריקן, חשבתי על האיזור הזה, אוסף דיונות חוליות בגובה אפס פחות או יותר שהולך לחטוף חזק (האגב, בנתי שבינתיים התחזית היא לסופה בדרגה 2 "בלבד")
יש שם באמת סוסי בר שנראים חזקים וכנראה גם יודעים לשחות אבל אין שם באמת גבעות גבוהות (אולי בדרום, ליד כף הטרס). יהיה להם קשה.
Berch
13 ספט 2018 07:02:28אחלה מעורב.
כדאי גם לשים בצד בגד ים ומגבת, על כל מקרה 🙂
וברצינות…. בהצלחה עם הסופה, מקווה שלא תהיה חזקה יותר מהסופה הגדולה בפונטי-פאנדי
החקלאי מאי שם
13 ספט 2018 07:05:37מנחם בהצלחה עם פלורנס .זה המצב אנחנו כגרגר אבק ביקום ולפעמים הטבע מזכיר לנו את העובדה הזאת. לא נשאר אלא לחייך ולקבל את הדברים כמו שהם. שלח לנו דווחים מהשטח כשתוכל ותהיו חזקים 💪
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
13 ספט 2018 08:12:38אחלה מעורב מנחם תודה רבה.
אין על אלביס דה פלביס דה קינג.
שיעבור הכי קל שאפשר.
ברוך רובין
13 ספט 2018 08:15:08מנחם גולדן סטייט הייתה מפרקת מוחצת ומביסה 4-0 כל אחת מהקבוצות שהכנסת, השחקנים של היום טובים מאלו שבעבר משמעותית זו אבולציה של המשחקת אני בכלל לא מדבר על כך שלעולם לא היה ריכוז כזה של כישרון בקבוצה אחת. גם אני חסיד של נוסטלגיה אבל ההוה טוב משמעותית מבעבר, האיכות חיים עלתה משמעותית הרפואה הטכנולגיה הכל התקדם משמעותית וימשיך להתקדם בעתיד,לגבי הבחורות אתה גר בחור כמו גרינוויל הבחורות היום יפות משמעותית מבעבר
מנחם לס
13 ספט 2018 16:13:33החור הזה גרינוויל ניבחר ע"י נשיונל גיאוגרפיק לאחד מחמשת הדאונטאונים היפים בארה"ב, וע"י AARP כמקום מס' 1 בארה"ב לגימלאים.
תומר
13 ספט 2018 08:28:21השחקן ב'שבעת המופלאים' (מצטער, השם באנגלית לא פורט על אותם המיתרים) הוא כמובן סטיב מקווין ולא מקליין
ד"ר רזי הופמן
13 ספט 2018 09:05:53The Cincinnati Kid
מנחם לס
13 ספט 2018 16:14:08כמובן
איתי קדם
13 ספט 2018 08:31:30מנחם שמרו על עצמכם ועברו את הסופה בשלום
תודה על טור מהנה כרגיל!
קוין ג'ונסון
13 ספט 2018 08:39:501) יש לי שיטת קסם לעצירת הוריקנים – כשההוריקן באמצע האוקיינוס, מטילים אל מרכזו ננו-פצצה שתשגע את המערכת, הסיבוב ייפסק.
2) אלוויס פרסלי יהודי כשר. ננסי בורדין הולידה את מרתה, שהולידה את אוקטביה, שהולידה את גלדיס, שהולידה את אהרון (אלוויס).
3) "אַל תֹּאמַר מֶה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה כִּי לֹא מֵחָכְמָה שָׁאַלְתָּ עַל זֶה." (קהלת ז י). אני בטוח שהפער בין הדור הקודם לדור הנוכחי בשנות ה70 היה אותו פער בין הדור הזה לדור הקודם. הם בטוח חשבו שמכסחי השדים זה הומור פופולרי וולגרי לעומת ההומור הפופולרי שלהם, (מה שנכון), ושהפינק פלויד מתבכיינים כמו נשים ולא חזקים כמו שגברים צריכים להיות ("מה שנכון") וכו'.
תומר
13 ספט 2018 08:45:311. לי יש שיטה אפילו יותר טובה לעצירת הוריקנים: בשלב שההוריקן כבר יחסית מפותח, מבטלים איכשהו את כוח המשיכה בשטח של מטר רבוע בשולי ההוריקן, כל הסופה תישאב דרך המטר הרבוע הזה לחלל ותיפסק לחלוטין.
2. רגע של עברית: נשים יולדות, גברים מולידים.
קוין ג'ונסון
13 ספט 2018 08:49:511. תחשוב רגע על כיתה מתפרעת בבית ספר, מהומה. ואז פורץ לכיתה מישהו מחופש לגורילה ורודה וצורח "פרעה בפיג'מה באמצע הלילה". כולם ישתתקו ויבהו. אותו דבר, במרכז הסערה יש טמפרטורות נמוכות (יש סרט "הסערה הגדולה" אז אני זוכר את זה משם), ואם תחמם את המרכז, כל שאר העננים יבהו ויגרדו בראש – אז מה עושים עכשיו ? ויפסיקו את הטירוף.
2. אז באנגלית:
In “Gladys and Elvis,” a 1985 biography of Presley, Elaine Dundy cited a Presley cousin, Oscar Tackett, who told her that Elvis’s maternal great-great-grandmother, Nancy Burdine Tackett – also an ancestor of Oscar’s — was Jewish.
That would mean that Nancy’s daughter, Martha Tackett Mansell, and her daughter, Octavia Mansell Smith, and her daughter, Gladys Love Smith Presley, were all Jewish, according to traditional Jewish law
בארי
13 ספט 2018 08:59:50דיברתי כם כמה חבר'ה מדורהאם אתמול, ונראה שהאיזור עצמו יהיה בסדר. זה לא גרינוויל כמובן אבל לפחות שם הם אמורים להיות "רק" עם גשמים ורוחות חזקות.
שיעבור בשלום אמן.
ד"ר רזי הופמן
13 ספט 2018 09:03:01מעורבב משובח.
שוב ערבבת הכל וטוב שכך.
לגבי סרטים שמצחיקים מהשנייה הראשונה. לא אשכח שראיתי בקולנוע את הפרודיה SPACEBALL כשהשתחררתי מהצבא ולא הפסקתי לצחוק. עוד אחת מיצירות הפאר של מל ברוקס הגאון.
Mongo is straight אבל זה כבר מסרט אחר שלו 🙂
ד"ר רזי הופמן
13 ספט 2018 09:04:46אההה ומנחם, מקווה מאד שהסערה תחלש עד שתגיע אליכם. טוב שהתכוננתם. מקווה שהסופה לא תגבה קורבנות הפעם ושהנזק לא יהיה גרנדיוזי.
ולדי קוגן
13 ספט 2018 09:42:52מנחם תשמור על עצמך. תודה על המעורב. ממש בא לי לראות גוסט באסטרס עכשיו, איזה סרט אדיר.
האווי לאסוף
13 ספט 2018 09:52:42אחלה מעורב, שווה רק בשביל המשפט 'אני יודע – וזאת עובדה כי אני אומר זאת'… לפנתיאון של האתר, ומייד.
בהצלחה לכם בסערה, מי ייתן שתהיה קלה ככל האפשר
וולטייר
13 ספט 2018 10:30:49מנחם ביקשת הערות והרחבות, אז לגבי פינק פלויד:
קודם כל הבדל חשוב ביניהם ללהקות רוק פסיכדלי אחרות הוא שפינק פלויד לא ממש ממוקמים בזרם הזה, או באיזשהו זרם מוזיקלי בכלל. הכי קרוב יהיה לקטלג אותם כשילוב בין רוק פסיכדלי למתקדם (progressive).
מעבר לזה, מה שייחד את פינק פלויד מאז הפריצה שלה בdark side of the moon זו איכות ההקלטה והיצירתיות שבה, וכמובן גם היצירתיות בהופעות. דווקא מבחינה מוזיקלית נטו הם לפחות דרגה מתחת להקות פרוגרסיב אחרות בעיניי. זו הסיבה כנראה שהם זכו לכזו פופולאריות – מרמה מסוימת עלייה במורכבות ותחכום מוזיקליים פוגעים בנגישות ומקטינים את קהל היעד.
וולטייר
13 ספט 2018 11:05:45ובאותו הקשר: השירים של פינק פלויד לא היו פילוסופיים יותר משל להקות אחרות. הם כן עסקו בתופעות אוניברסליות יותר ובצורה פשוטה יותר מלהקות אחרות, שחלקן כתבו על חוויות פסיכדליות (בכל זאת רוק פסיכדלי), מה שלא יותר מדי אנשים יכלו להזדהות איתו. אני סתם זורק לצורך הדוגמא להיט כמו astronomy של blue oyster cult – שיר מעורפל מאוד, שמדבר על חוויה מיסטית כלשהי כנראה, ושטווח הפרשנויות האפשריות שלו רחב מאוד. הרבה יותר קל להתחבר לmoney של פלויד או לshine on you crazy diamond.
שמעון טבדי
13 ספט 2018 12:58:02איזה פילוסופים? כמו רוב הזמרים, לקחו מהחומר הלבן, דמיינו משהו ורשמו ואז התפלספו והציבור חושב שהם פילוסופים
וולטייר
13 ספט 2018 14:13:08ברור שזה לא פילוסופי במובן החמור של המילה, אבל בז'רגון המקובל בציבור הרחב (במיוחד בארה"ב), גם הגיגים חופשיים נהוג לכנות פילוסופיה. לראיה דבריו של מנחם שאני רק התייחסתי אליהם. מיותר לציין שכדי להיות ראוי לתואר פילוסוף במובן החמור צריך ניסיון והתמקצעות של שנים בחשיבה פילוסופית, ממש כשם שכדי להיות ראוי לתואר רופא צריך ניסיון והתמקצעות ברפואה.
הציפור הנדירה
13 ספט 2018 10:38:05מדובר בפילדלפיה של 1983. בעונה שאחריה הסלטיקס זכו באליפות בשנייה של בירד.
משה
13 ספט 2018 11:39:15מנחם אני מסכים איתך בקשר למוסיקה (במיוחד הפינק פלויד) שאז היא היתה טובה יותר אבל בכל השאר אני ממש לא חושב ככה
תנסה היום לראות סדרה או סרט מלפני 15 שנים ותראה אם אתה מסוגל לראות יותר מ5 דקות
נוסטלגיה נוסטלגיה אבל ברור שהאיכות והדור מתקדמים מה שהיה פעם נשאר פעם..
גיא רוזן
13 ספט 2018 11:55:00כחובב קולנוע נלהב, אני נאלץ למחות.
הקולנוע לפני 20 שנה היה טוב יותר, ובהפרש.
הסיבה לא קשורה לכך שנדבקתי בחיידק הנוסטלגיה,
אלא בגלל המציאות של איך שאנחנו צורכים את הבידור שלנו כיום.
לפני 20 שנה, מיטב התסריטאים עבדו עבור המסך הגדול.
בעקבות המהפך שחל בטלוויזיה בארה"ב (אין צנזורה על הכבלים),
ועם יציאתן של כמה מסדרות המופת הגדולות של הטלוויזיה (סופרנוס, הסמויה), התחיל שינוי בשוק הבידור,
שינוי שהפך את המסך הגדול לנחלתם של "סרטים גדולים" (כל סרטי גיבורי העל), כאשר את המאמצים בתחום התסריטאות והמשחק, מפנים יותר לכיוון המסך הקטן.
סרטים כמו "קן הקוקיה" (1975), "חומות של תקווה" (1994), או "בשם האב" (1993), כיום כבר כמעט ואי אפשר לראות על המסך הגדול.
איירון מן חטף אותו. . .
נתי
13 ספט 2018 13:30:16גיא,
יודע שזו סטייה מן הדיון, אבל אני פחות מכיר: תוכל לכתוב בקצרה מה התכוונת, האם המהפך שחל בטלוויזיה הוא הסרת הצנזורה מהכבלים (שאגב, מתי זה קרה?), וזה איפשר יציאה של סדרות כמו הסופרנוס, או שזה בנוסף, מהפך+ביטול צנזורה. ואם זה שני דברים אז מה ליבו של המהפך?
גיא רוזן
13 ספט 2018 14:16:16בארה"ב, הצנזור זה ה-FCC (פדרל קומיוניקיישן קומישין). ה-FCC אחראי רק על כל מה שהוא "חופשי".
תחנות רדיו, תחנות טלוויזיה ארציות (חינמיות) –
הן, בגלל שכל אחד יכול להקשיב/לצפות בהן, נתונות לצנזורה.
תחנות הכבלים, דוגמת HBO, לא.
HBO הם פורצי הדרך.
בגלל שהם לא נתונים לביקורת הצנזור,
ובגלל שהם לא מרוויחים מפרסומות (ולכן לא צריכים לספק את רצונות המפרסמים להימנע מנושאים מעוררי מחלוקת),
הם יכלו לפתח סדרות ששברו את איך שהטלוויזיה נראית.
"אוז", שיצאה ב-96' (אם אני זוכר נכון), ו-"הסופרנוס" שיצאה שנתיים אחר כך (שוב, ט.ל.ח), היו הסדרות הראשונות של הפריים טיים, בהם הגיבורים הם אנשים רעים. בהם גבולות המוסר מטשטשים.
ב-2002 יצאה "הסמויה", והיא הייתה הסמן לתהליך שהפך את טלוויזיה למעוז התוכן הדרמתי האיכותי.
אם בעבר, ניתן היה לצפות בכל פרק של סדרת סינדיקציה בנפרד,
כאשר לכל פרק התחלה/אמצע/סוף, ומבנה צפוי, וידוע מראש,
"הסמויה" הייתה יצירה אחת שלימה. כל עונה הייתה סיפור אחד. אי אפשר היה לצפות בעונה כלשהי החל מפרק 2 או 3.
העומק של התסריט היה יוצא דופן –
הוא נשען על ספרים ומאמרים של הספור והעיתונאי דייויד סיימון,
ובכל עונה הסדרה תקפה אספקט כלשהו ביחסים בין זרועות החוק, העבריינים, והסביבה המידית בבלוטימור. פעם ההתמקדות הייתה במבנה הארגוני של הכנופיות, פעם בפוליטיקה המקומית, ופעם ביחסי העיתונות, המשטרה, והפשע.
מספיק להתבונן ברשימת הזוכות בפרס האמי בעשור האחרון, ולראות איך רשתות הכבלים/טלוויזיה לפי דרישה (הולו, ואמאזון, לדוגמה), השתלטו על התוכן האיכותי.
מאז 2006 לא הייתה זוכה מרשת ארצית כלשהי.
סיפורה של שפחה, משחקי הכס, מאדמן, שובר שורות, הומלנד, הסופרנוס –
כולן של רשתות הכבלים/טלוויזיה לפי דרישה.
מספיק להשוות בין הזוכות של העשור האחרון, לזוכות של לפני 2 עשורים, בשביל להבין עד כמה התסריטאות של הטלוויזיה השתנתה.
"מאדמן" ו-"סיפורה של שפחה", מול "הבית הלבן" ו-"בלוז לכחולי המדים".
לבו של המהפך?
העובדה שבאזורים בהם רשתות הכבלים היו דומיננטיות (החוף המזרחי), יש ציבור שמוכן היה לנסות את התכנים החדשים של HBO,
ומשם, הסקרנות של שאר הציבור ניצחה את ה-PC ואת השמרנות.
Ljos
13 ספט 2018 14:40:04מסכים עם כמעט כל מילה (זה לא פיסי, אבל זה מה שמתכוונים אליו כשהרבה אנשים אומרים פיסי היום, אז בסדר).
אוסיף שחלק חשוב בשינוי הזה הוא ההקלטה. עד הכנסת הוידאו היו חייבים לסיים כל פרק בנקודה שהתחילה כדי שמי שפספס פרק לא יפספס התפתחות עלילתית חשובה. עם התפתחות טכנולוגית ההקלטה (מטיבו, הורדה באינטרנט ועד נטפליקס והבחירה החופשית איזה פרק לראות מתי), אפשר לסמוך על הצופה שיחזור וישלים פרטים חסרים. ואז אפשר לעשות תעלולים תסריטאיים שעד אותו רגע ובמיוחד בקולנוע אי אפשר היה לחשוב עליהם. גם אם תוריד את הצנזורה, הסמויה לא הייתה יכולה להתקיים בשנות השמונים כי הצופים היו מאבדים את קו העלילה מהר מאוד.
ברוך רובין
13 ספט 2018 16:12:03גיא זו דעה שלך שאני מסכים איתה לחלוטין, עם זאת הסרטים של היום נועדו לפנות לקהל רחב של משפחות ילדים… כשאני לוקח את הנכדות שלי לסרטים של היום ביניהם הavengers, captain America, Jurassic world ….ורואה אותן מרותקות למסך, אני לא בטוח שקן הקוקיה היה מעניין אותן באותה מידה.
גיא רוזן
13 ספט 2018 16:58:59ברוך,
אני ממש לא פוסל את הקולנוע בן ימינו.
יש משהו כיף בבידור לכל המשפחה מהסוג של "שומרי הגלקסיה" ודומיו.
אני גם לא טוען שאין סרטים מצוינים כיום.
אבל –
אני חושב, שהכסף הגדול הולך כיום לאריזה, ולא לתוכן.
אני אביא לדוגמה 2 זוכי אוסקר שאני פחות אוהב, אבל שמדגימים היטב את הכוונה שלי –
"טיטניק" יצא ב-97'. כאשר יצא היה אחד מהסרטים המושקעים ביותר בכל רמה אפשרית.
לטעמי, התסריט מעט בנלי, המשחק מוגזם. זה לא משנה את העובדה שבסרט היקר ביותר באותה שנה הייתה השקעה עצומה על תחקיר, על פס קול, על הניסיון ליצור יצירה שלמה.
"פורסט גאמפ" הוא זוכה האוסקר של 94'. כמו "טיטניק", גם זו סאגה היסטורית שלכתיבת התסריט שלה ניתנה עדיפות, שלליהוק ניתן עדיפות, שלבניית יצירה שלמה ניתן עדיפות.
כמו טיטניק, גם "פורסט גאמפ" היה אחד הסרטים היקרים בשנה בו הוא יצא לאור.
(במאמר מוסגר –
ב-94', לדעתי, "ספרות זולה היה הסרט הטוב ביותר. ב-97' "ללכת עד הסוף")
בשנת 2018 הסרטים היקרים ביותר היו:
הנוקמים, סולו, הפנתר השחור, משפחת סופר על.
בשנת 2017 הסרטים היקרים ביותר היו:
ליגת הצדק, מלחמות הכוכבים, היפה והחיה, שודדי הקריביים.
התמונה ברורה.
שמעון טבדי
13 ספט 2018 12:56:44סרטים מלפני 15 שנה הם מעולים וגם מלפני 20-30 שנה.
כמו שגיא אמר היום זה מאיירון מן לשומרי הגלקסיה לקפטן אמריקה הענק הירוק או בקיצור מהפח אל הפחת.
קשה לי לחשוב על סרט נורמלי מ10 השנים האחרונות
קוין ג'ונסון
13 ספט 2018 13:12:25להציל את מרק ווטני
Interstellar
וואלס עם באשיר
The Man from Earth – לפני 11 שנה, וסרט ההמשך שלו The Man from Earth: Holocene לפני שנה
אלי לס
13 ספט 2018 13:30:45אכן בין כוכבים סרט גדול ויש גם את וויפלש,ממזרים חסרי כבוד, שאטר איילנד, ההתחלה ובטח עוד כמה
קוין ג'ונסון
13 ספט 2018 13:46:03Unthinkable
אזרח שומר חוק
מפריז באהבה
Margin Call
שמעון טבדי
13 ספט 2018 15:29:15סרטים משעממים למוות. מארק וויטני שעמום היסטורי.
כל מה שציינת גרוע מאד חוץ מ-ממזרים ואזרח שומר חוק שאחלה סרטים.
עידו גילרי
13 ספט 2018 15:37:40אמר מי ששם את פייסאוף, קון אייר, דמעות של השמש זודיאק ומי זוכר מה עוד בטופ של הסרטים של כל הזמנים…
ברוך רובין
13 ספט 2018 16:15:49כשהייתי ילד קטן לפני קצת יותר מ70 שנה, היו אומרים לי שעל אם וריח אין טעם להתווכח, אני לא יודע איך אתה יכול לזלזל בדעה של אדם שנתן את הרשימה שלו לדעתו האישית לסרטים הטובים ביותר.0
שמעון
13 ספט 2018 17:04:25סרטים אדירים הלוואי היום היו עושים סרטים כאלו במקום לראות גיבורי על משנים צורה וקופצים. כמו שאמרו זה בעיקר סרטים שמיועדים לילדים החדשים יעני לכל המשפחה אותי זה משעמם בטירוף. לא החזקתי 20 דקות בקפטן אמריקה וכל החרא הזה. לא בשבילי. אני תן לי סרטי אקשן עם גם שיסוף גרונות כדורים בראש ואיכות מספיק לי. גם סרטי מתח אחלה.
שמעון
13 ספט 2018 17:05:56ברוך אם התכוונת אליי אני לא מזלזל בכלום. זכותי לומר שסרט משעמם תחת זה לא נקרא לזלזל בו. כמו שאמרת על טעם וריח אין להתווכח. גם על סרט שאני אוהב אתה יכול לומר שהוא משעמם תחת זה לגיטימי. מה האובר רגישות ומי זלזל?
ברוך רובין
13 ספט 2018 17:35:45לא דיברתי עלייך דיברתי אל גילרי
ברוך רובין
13 ספט 2018 17:36:40אני לא מבין איך אפשר לזלזל בדעה של אדם בגלל שהוא אוהב סרטים שונים ממך
וולטייר
13 ספט 2018 14:23:42קולנוע זה לא התיום שלי ולכן אני לא נכנס לויכוח האמפירי, אבל מבחינה עקרונית סביר לטעון שיש התקדמות באופן כללי, ועדיין צריך לזכור שיש תקופות שיא ותקופות שפל ביצירה. הרנסנס הייתה תקופת שיא באומנות שהיצירות מאה שנה אחריה לא התעלו עליה בהכרח. יוון הקלאסית הייתה תקופה כזו בכל התחומים. כך גם בסוף שנות ה60 וכל שנות ה70 היה פרץ יצירה אדיר בתחום של הרוק, ובעיניי עשו שם דברים שלא שוחזרו באותו היקף.
שחר דלאל
13 ספט 2018 17:21:45"אני יודע – וזאת עובדה כי אני אומר זאת" – כל הטור שווה רק בשביל המשפט הזה…
תשמרו על עצמכם בגרינוויל, נקווה שהסופה תיחלש עד שתגיע אליכם.
אור
13 ספט 2018 18:18:02מצטרף
מנחם לס
13 ספט 2018 20:09:17תודה לכולם
ד"ר רזי הופמן
13 ספט 2018 20:10:36עכשיו שידור חי ממנהטן
רינגו במיטה עם יוקו וג'ף בריג'יס הגדול, כולם עושין V לשלום.
מקסים.
ד"ר רזי הופמן
13 ספט 2018 20:11:59אני חושב שרינגו תפס לאט לאט את מקומו של ג'ון בשנים האחרונות בכל מה שקשור בפרופגנדת שלום עולמי.
Yovavinio
13 ספט 2018 22:29:54מנחם גרינוויל זה פאקינג חור של רדנקס…
אל תיתמם
ד"ר רזי הופמן
14 ספט 2018 07:05:05אין מעורב היום, כנראה בגלל הסערה אז הנה נצל"ש מעורבב ישן ומי שכותב את הפרוויו על הסלטיקס השנה מוזמן להשתמש בציטוט למטה
" That is just how Brad Stevens has designed this team to be. He likes interchangeability and trusts each player on his roster to perform when called upon. He gets the most out of the players he coaches because he believes in allowing them to play within themselves and refuses to limit a guy because of a weakness they may have. The trust he offers each player is returned, and that trust builds confidence. That confidence translates into production."
הלינק לכתבה של בובקוק:
https://wtpsports.com/2018/09/13/could-bostons-depth-be-an-issue-or-a-good-problem-to-have/
ד"ר רזי הופמן
14 ספט 2018 07:19:04כשאני חושב על זה ועל כך שהסלטיקס הפסידו בשנה שעברה את גמר האן בי איי, כשלו עשה שחמט לסטיבנס, בגלל שלסטיבנס היה אמון מופרז בבראון, רוזייר, סמארט ושאר זורקים בחצי השני כשהמשחק נשמט מהידיים לניסיון של לברון , אני קצת מפקפק בשיקול הדעת שלו, למרות שהוא נהדר כמאמן. אולי זה יגיע עם הניסיון. ברור לי שהשחקן החם היה טייטום והכדורים היו צריכים להגיע אליו ולא לבראון ורוזייר. הוא נתן 18 נקודות ב 60% וב 31 דקות…
אגב מרכוס סמארט החטיא שם 4 שלשות וקיבל חוזה של 13 מליון לשנה….
הסלטיקס יסגרו סוויפ עונתי על הקבס השנה.
ד"ר רזי הופמן
14 ספט 2018 07:25:22אופס טעות, הסתכלתי על סטט של משחק אחר…
טייטום נתן 24 נקודות ב 42 דקות עם 53%
בראון היה עם 3 מ 12 ל 3
רוזייר עם 0 מ 10
סמארט עם 0 מ 4
המשחק שהיה ביד פשוט נשמט שם בגלל הביטחון של סטיבנס ב 3 השחקנים האלה….