אירועי דיומא – 12.09.2018: הוואלטה מגיעה לביסקאיה

כדורסל / רועי ויינברג

WNBA – סדרת הגמר – משחק 3

03:00-וושינגטון מיסטיקס-סיאטל סטורם (2:0 לסטורם). הסדרה מגיעה מזרחה לוושינגטון אחרי שני משחקים שהיו כולם סטורם. המשחק השני היה הגנתי יותר מהראשון אבל הופעה גדולה של סטיוארט, לצד אחת של לויד, שמר על הבית. המיסטיקס היו טובות בבית בשנה שעברה, אבל סיאטל יכולה לגמור כאן את הסיפור בצורה די משכנעת בסדרה שבדומה ל-NBA לא צמודה במיוחד.

 

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס בשנחאי – שמינית הגמר

9:30: ראיין דיי-ג'ון היגינס

9:30: מארק וויליאמס-אנתוני מקגיל

14:30: רוני אוסליבן-ניל רוברטסון

אתמול ננעל הסיבוב הראשון עם נצחונות של בריטים על יריביהם הסינים, כשראיין דיי גבר על צ'אנג בינגיו האלמוני, בעוד שאנתוני מקגיל גבר על יאן בינגטאו. אתמול גם נפתח שלב שמינית הגמר. אלוף העולם לשעבר, מארק סלבי, הזיע קשות לפני שגבר על ז'או יואלונג בפריים מכריע. קיירן ווילסון, שנמצא בכושר פסיכי, הסיר מדרכו בקלות את ג'אד טראמפ, וכך עשה גם בארי הוקינס לסטיבן מגוייר. דינג ז'ונווי נותר הנציג הסיני היחיד בתחרות כשגבר על מארק אלן.

היום יושלם שלב שמינית הגמר. הסשן המוקדם יביא לנו שני מפגשים וולשים-סקוטים. אלוף העולם, מארק וויליאמס יפגוש את אנתוני מקגיל, בעוד שסגנו, ג'ון היגינס, יפגוש את ראיין דיי. בסשן המאוחר נראה לראשונה העונה את רוני אוסליבן מול ניל רוברטסון, שפתח אף הוא את העונה בכושר טוב. שידורים ביורוספורט ב-9:30 וב-14:30.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 17

קטע 16 היה קטע הנג"ש של המירוץ. כפי שהיה צפוי עוד לפני הקטע, אף אחד מהמתחרים לא הצליח להשתוות ליכולות של רוהאן דניס בדיסצפלינה זו, והוא זכה בקטע תוך שהוא מקדים את מתחריו הקרובים ביותר (רוסקופף וקסטרובייחו) ב-50 שניות. האוסטרלי קד את קידת הסיום שלו במירוץ זה, לפני שהוא נפנה להתחרות באליפות העולם הקרבה. בגזרת ה-GC, התוצאה הטובה ביותר הייתה שייכת לסטיבן קרוייזוייק, שהחמיץ בשנייה בודדת את הפודיום של הקטע. התוצאה קידמה את "הקולב" למקום השלישי במירוץ.  הספרדי אנריק מאס השיג אף הוא תוצאה מצויינת שקידמה גם אותו בדירוג. המוביל במירוץ, סיימון ייטס, הראה שהשיפור בנג"ש שהפגין בג'ירו לא היה חד פעמי, והגיע בזמן טוב למדי של כדקה וחצי מאחורי המנצח, כשהוא מקדים במעט את ואלוורדה ואיזאגיר. לעומת אלו, קינטאנה, לופז ופינו, שמעולם לא היו שענים טובים מדי, איבדו כ-40 שניות לייטס. התוצאות הגדילו את הפער של ייטס בתמונת ההובלה, כשאחריו ואלוורדה (33+), קרוייזויק (52+), קינטאנה (1:15+), מאס (1:30+), לופז (1:34+), פינו (2:53+), יון איזאגיר (3:04+), אורן (3:15+) וגלופאן (4:43+).

*המלצת צפייה* קטע 17 מחזיר אותנו לטיפוסים. קטע לא ארוך, עם מספר טיפוסים בדרגה נמוכה יחסית לפני ההגעה לבאלקון דה ביסקאייה. הטיפוס המסכם הנ"ל בחבל הבאסקים הוא באורך 7 ק"מ, וכפי המקובל בוואלטה, מגיע לשיפועים תלולים של עד 24%. סיימון ייטס בינתיים שולט במירוץ בנינוחות, והיום בהחלט עשוי להיות עוד יום בשבילו. מה שמעניין הוא הסטטוס של מתחריו ובעיקר של אלו מקבוצת מוביסטאר. אף אחד מאלו בינתיים לא עבד עבור רעהו, ונראה שזה ימשיך כך לפחות בינתיים. שידור ביורוספורט ב-14:00.

 

 

 

 

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. זה נכון, אבל עובד טוב בעיקר אם הוא היחיד שנמצא איתם, אחרת זו חרב פיפיות. יש מספיק חבר'ה ב-GC (קרוייזויק, לופז, פינו, מאס) שיכולים לענות להתקפות מסוג זה.

      1. נכון. בלי קשר, לירוקה בוואלטה ולירוקה בטור אין אותה משמעות. בשני המקרים מדובר בחולצת נקודות, אבל בטור השיטה מתעדפת קטעי ספרינט, בגלל זה החולצה נחשבת לחולצת ספרינטרים. בוואלטה אין כזה תיעדוף, ופשוט מקבלים בכל קטע מס' נקודות לפי המיקום. בגלל זה הסיכוי של ואלוורדה לשמור על החולצה הוא גדול.

          1. כן. בטור לא רק שלספרינט הבינייים יש ערך גבוה יותר אז גם הניקוד בסיום גבוה יותר עבור קטעי ספרינט לעומת קטעים הרריים או נג"ש.

    1. יש עוד שני שלבים שטוחים וגם בשאר הקטעים ספרינט ביניים, לא מאמין שסאגאן בפיגור של 2 נק' (אולי אפילו ויויאני) לא יעבור אותו.

      1. אור, בנוסף למה שכתבתי למעלה, לספרינט ביניים אין כמעט משמעות מבחינת נקודות. מי שזוכה בו מקבל 4 נקודות, בעוד שמי זוכה בקטע מקבל 25. זאת שיטה אחרת לגמרי ממה שקורה בטור. בגלל זה ואלוורדה די בטוח יסיים עם החולצה.

      1. באליפות העולם ישתתפו כל התותחים הכבדים? נראה שהשנה ה-road race מיועד יותר למטפסים / פאנצ'רים. מה עושה מישהו כמו דומולאן שמצטיין גם בנג"ש, משתתף באחד מהם או בשניהם?

        1. דניס כמובן מכוון לנג"ש. אין לי את כל הרשימה בראש אבל רוגליץ' למשל ויתר על הנג"ש. אני מניח שדומולאן יילך על שניהם כי יש לו תואר להגן עליו. פאקו?

          1. לא יודע עדיין לגביו. הרשימה עוד לא התפרסמה רשמית, וחיים פה מטפטופים של דיווחים. פרום ותומאס למשל הודיעו כבר שהם גמרו את העונה ולא ישתתפו באליפות כולה (למרות שיכלו להשתתף גם במירוץ הכביש, גם בנג"ש וגם בנג"ש הקבוצתי).

          2. אגב במקומו לא יודע אם הייתי משתתף במירוץ הכביש. לא כזה מתאים לו, וגם דורש זמן להתאמן, כולל עם הנבחרת. בשנה שעברה הוא כיוון במיוחד לנג"ש מתחילת העונה (והצליח לו).

  2. ב-10 בערב שלנו מכסיקו כאן נגד ארה"ב בכדורגל. ארה"ב החליטה להתחיל עם סגל צעיר – ממש כמעט נוער – למונדיאל הבא (ז"א בעוד 4 שנים)

  3. הסיום היום הולך להיות סיוט לטלוויזיה. ערפל פסיכי על הקו, ובהנחה שה-GC יתפרק, והמסוקים לא יצליחו לראות כלום, הם יצטרכו את כל האופנועים שהם יוכלו לגייס.

    1. כלל האצבע (המאד רפוי) הוא 10 ק"מ לדקה בקטע שטוח. בקטעים עם עליות, היתרון לבריחה אף נמוך יותר ותלוי בקושי של הטיפוסים. כמובן תלוי הרבה בעד כמה קבוצת הבריחה גדולה, כמה יש שם שיתוף פעולה, רוחות (למשל רוחות פנים דופקות את הבריחה בענק), ועד כמה הפלוטון מעוניין להשקיע בתפיסה של הבריחה.

      1. זה מאד תלוי בהמון גורמים, אבל בגדול ממוצע של חצי דקה על 1 ק"מ בשיפוע של 10 אחוזים נראה לי סביר, בהנחה שמי שמקדימה כל היום היה בבריחה ורוצים לסגור אותו.
        אבל זה תחושה ולא מבוסס סטטיסטית.

להגיב על אור לבטל

סגירת תפריט