אז אולי תפרשו כבר ? / MBK

לפני כמה ימים יצא לראות במקרה את הסרט המופתי של אפרים קישון השוטר אזולאי.

זה סרט שצפיתי בו לראשונה בגיל 6 או 7 , הזמנים היו אחרים. מדינה של ערוץ אחד בלבד פה ושם קולטים ירדן או שורדים את ביל וסבסטיאן בערוץ המזרח התיכון לפני שידור חוזר של עוד משחק NBA.

באותם שנים תופעת הכבלים הפיראטים ותכלס ההיצע דל ויש ביקוש  לסרט ישראלי בכל יום וגם ג'ימס בונד רץ בלופ ,רוקי ורמבו והקארטה קיד היו הקרם דה דלה קרם של אותה תקופה.

למי שלא ראה את הסרט השוטר אזולאי מוזמן לדלג פסק או לרוץ ולראות אותו.

הסרט של קישון מראשית שנות ה 70 מספר את הסיפור של אברם אזולאי שוטר יפואי לא הכי מוצלח בעולם שרואה את העולם בעיינים קצת שונות.

הוא שוטר די שלומיאל שהשלים 20 שנות שיטור ,הוא חביב במיוחד על העבריינים ביפו שרואים בו יותר כשותף ופחות כאיש שאמור לשמור על החוק.

שייקה אופיר ז"ל מגלם את השוטר בצורה כל כל טובה שגם 37 שנה לאחר שהסרט יצא לאקרנים הוא עדיין מצליח להיות רלוונטי.

בסרט יכולות השיטור של אזולאי מוצגות בצורה מאוד משעשעת הוא מוותר לעבריין תנועה על דו"ח ונאלץ לשלם אותו בעצמו , הוא מתקשה לעצור זונות רחוב ואף מתאהב באחת מהן ,העבריינים מערבבים אותו בסיפורים והוא אוכל לוקשים כמו שכרמלו אנתוני אוכל סופגניות.

מפקדיו של אזולאי רומזים לו קלות שכדאי לו לפרוש ,למרות שהוא מפגין יכולות אנושיות גבוהות ועוזר בפיזור הפגנה טעונה מאוד של חרדים ,הוא מתחבב עליהם בגלל ידעיתיו בתורה. משלחת של שוטרים מצרפת נדלקת על אזולאי והוא הופך לחביבם. כל זה לא ממש עוזר לאזולאי.

בסופו של יום ולאחר פאשלה נוספת של אזולאי שהשתתף באופן פעיל במרדף חארקות ברחובות יפו עם מכונית גנובה ( שלא באשמתו ) ,לפקוביץ המפקד שלו שעובר במקום חוטף את הסעיף ומודיע לאזולאי שהחוזה שלו לא יחודש.

הג'מעה ביפו נרתמת לעזור לאזולאי והם "מביימים" שוד על מנת לשקם את כבודו של אזולאי.

אזולאי עולה לדרגת סמל בעקבות פעלותו האמיצה בזמן השוד וסיכולו למרות זאת החוזה שלו לא מחודש ,הוא נפרד לשלום מהתחנה ( לא לפני שהוא מעניק אחר כבוד בורקס מעשה ידי רעייתו בטי למפקדיו) ,הוא זוכה לכבוד אחרון ממסדר של שוטרים ( להם חודש החוזה … ) אשר מצדיעים לו בפעם האחרונה.

אזולאי מתרגש מאוד ,זולגת לו דמעה והוא מבין שזה נגמר.

מה לסרט זוכה גלובוס הזהב לסרט הזר ומועמד לאוסקר ולהופס ?

בשנים האחרונות יותר ויותר שחקנים זוכים להגיע לציון הדרך של 20 עונות בליגה.

כיאה לחצי מהפוסטים בהופס לאחרונה נוסיף דירוג.

פאריש ,קווין ויליס וגארנט עם 21 עונות בליגה במקום הראשון.

קארים,קובי,נוביצקי וקארטר עם 20 ( השניים האחרונים בדרך ל 21 )

11 שחקנים עם 19 עונות ( ג'ייסון טרי יגיע ל 20 ,דאקנן,פול פירס,ג'ייסון קיד עם 19 , קרופרוד עם 18 יגיע ל 19)

מה שמשותף ל 19 השחקנים במועדון ה 19 עונות בליגה שלהוציא וינס קארטר,צ'ארלס אוקלי ,מלון וסטוקטון כולם עם טבעת אליפות אחת לפחות.

פאריש וקארים שיחקו בגמר בעונה האחרונה שלהם בליגה ( פאריש היה שחקן שולי בבולס של 97 ,קארים היה שחקן חמישייה בלייקרס 89 ).

קווין ווילס הקשיש זכה באליפות בגיל 41 עם הספרס והמשיך עוד מספר עונות בליגה.

קווין גראנט היה לא כל כך רלוונטי לאחר שעבר לנטס בגיל 37. הוא משך את הקרייירה וסגר עונה אחרונה בטימברוולס ( מרגש אבל לא אותי ) אני חושב שאם היה פורש 3 עונות קודם היה עושה חסד גדול עם עצמו.

קובי בריאנט ועל אף הייותו גדול הלייקרים עם 20 עונות היה עצוב לראות אותו בשנים האחרונות מתאושש מקרע בכתף ,אכילס קרוע ובעיקר בוזז 48.5 מיליון דולר מהלייקרס. לפחות היה לו מסע פרישה כמו מסיבת יום הולדת בלתי נגמרת בעונה האחרונה ( משהו דומה לקארים בזמנו, כנראה קטע של הוליווד )

החשיבות של ווטרן לקבוצה הוא ברור אבל אני בתחושה שיש שחקנים שפשוט מושכים את הקריירה שלהם ללא כל סיבה,ומוטב היה שיפרשו כבר.

וינס קארטר מכונת היי לייט יכנס לעונתו ה 21 בליגה ( שיא לשחקן שאינו סנטר או PF ) אבל ראבק הוא משחק בהוקס שצפויה להיות עמוק במקתף הליגה שאת לאחר שבשנה שעברה הוא היה בקינגס עוד שקבוצה שהיא לא בדיוק האופציה לקבוצה מנצחת.

יכול להיות שההוקס התרשמו מהמשחק של וינס מולם בעונה שעברה ?

המקרה של נוביצקי שונה כי הוא בדרך לקבוע 21 עונות באותה קבוצה בדרך אולי ל 22. הוא מזוהה עם הקבוצה חלק בלתי נפרד ממנה.

נוביצקי מזוהה עם המאבס והוא עדין שחקן רלוונטי שמסוגל לשחק ובעיקר לתרום

בסופו של יום כדורסל הוא ספורט מיקצועני ,אולי צריך מישהו כמו הפקד לבקוביץ שיכבה את האור על הקריירה של חלק מהשחקנים שפשוט מאריכים אותה שלא לצורך.

אני בטוח שקבוצות ישמחו לשלב שחקניי עבר בצוות המיקצועי של הקבוצה וזו דרך לא רעה להמשיך בקריירה חדשה/ישנה.

ג'ייסון קיד פרש מהניקס כי היה לו כבוד עצמי הוא נראה רע מאוד על המגרש ולמרות חוזה לעוד שנתיים בניקס הוא פרש. סטיב נאש לעומתו התעקש לשחק 3 עונות בלייקרס למרות שתכלס ממש לא היה לו מקום על המגרש ועוד בקבוצה מהחלשות בליגה.

חלק מהשחקנים פורשים ( קרל מלון ) לאחר פציעה למרות שיש להם עבור מה לשחק ( אליפות ,לעבור את קארים ) ,הקריירות של בירד אייזה תומאס ומג'יק הסתיימו כשהם קרובים לשיאם. ( מג'יק עוד חזר ב 96 לכמה משחקים ). ג'ורדן חזר בגיל 40 והיה עדיין לגיטימי.

ייתכן שהצוותים הרפואים ואורח החיים של השחקנים כיום מאפשר להם לרוץ על קריירות ארוכות יותר. הרגע הזה שאתה מבין שהנה הגיע הזמן לתלות את הנעליים הוא לא פשוט.לפעמים זה אפילו מגרד לחזור אחרי 3 עונות בחוץ

אני בטוח שכל שחקן NBA ותיק מסוגל לתת תפוקה ברגעים מסויימים אבל לאורך עונה שלמה של 82 משחקים זה נראה על גבול הבלתי אפשרי.

שחקן כמו דאנקן יכל למשוך עוד שנתיים אבל החליט שהספיק לו.

האם קארטר ימשיך לעונה 22 בליגה וישבור את שיא כל הזמנים לעונות ? אני מקווה שלא. אעדיף לזכור אותו כאייר קנדה ולא כקשיש לא רלוונטי שפשוט לא תלה את הנעליים בזמן.( אלא אם תגיע פניה מגולדן סטייט ….)

השוטר אזולאי לא ידע לפרוש בזמן למרות שכל הסימנים היו שם עבורו ,הוא היה חביב ובעיינו רלווונטי יותר מתמיד אבל החלטה נעשתה עבורו.

העולם שייך לצעירים כך אומרים יכול להיות ששכל שאנחנו מתבגרים יותר קשה לנו להבין שהגיע הזמן לתלות את הנעליים.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 83 תגובות

  1. פוסט מרתק מידן. בהרבה תחומים בחיים לאנשים קשה לשחרר בזמן ככה כנראה גם לשחקנים בליגה שאחרי הכל זה המקצוע היחיד שמכירים. לא פשוט פתאום בגיל 35+ לצאת לדרך חדשה .
    ופשוט יכול להיות שהם נהנים ולכל מנסים למשוך כמה שאפשר ..
    קרטר למשל ממש נראה ככזה בשנים האחרונות.

    1. אף מנכ"ל לא עושה טובות לאף שחקן. אף שחקן לא היה נחתם לעוד עונה אם הוא לא טוב לקבוצה, אלא אם שמו קובי או ניביצקי. אפילו הם היו טובים מספיק להיות בצוות ה-15 של הלייקרס והמבריקס, כך שההחתמה שלהם היתה גם תודה על קריירה, אבל הם בהחלט שייכים ל-15 אפילו אם יכולתם לעומת שיאם היא נניח 55-60%.
      ההחתמה שאני ממש לא מבין היא של אדוניס האסלם ממיאמי כי כל העונה שעברה הוא כמעט לא שיחק. ייתכן שהוא הוחתם כשחקן אבל למעשה הוא עוזר מאמן ונמצא שם כדי ללמד את הצעירים מה זה כדורסל מקצועני.
      אבל אם כך, מדוע לא לשלם לו 300,000$ כמו לעוזר מאמן במקום ווטרן מינימום שזה מעל מיליון?

      1. יש ב-NBA תפקיד היסטורי לשחקנים ווטרנים שמקשרים (פחות או יותר) בין צוות המאמנים לשחקנים. הם אמורים לחנוך שחקנים צעירים, להוות דוגמה ובגדול לעשות מהצד של השחקנים את מה שהמאמנים היו עושים.
        בראיין סקלבריני, הווייט ממבה, עשה על זה קריירה. גם מאט בונר קיבל כבוד לא מבוטל על זה בספרס. בקבוצות הגדולות של הבולס עשו את זה ג'ון סאלי, רוברט פאריש ודיקי סימפקינס. אגב, חלקם הופכים בסוף להיות מאמנים כמו פרד הויברג (למרות שבתקופה שלו בבולס הוא היה שחקן חמישייה – אבל ביצע את אותו תפקיד).

  2. תודה מידן. בהחלט חומר מעורר מחשבה.
    אני דווקא בדיעה הפוכה לגבי רוב השחקנים, אני מעריך את האומץ שלהם לעלות ולשחק מול צעירים ״ולהתבזות״ בעיני רבים. ברוב ה יקרים יש להם עדיין מה לתרום. הבעיה היא אצלנו, שאנחנו רומנטיקנים שזוכרים את השחקן כשהוא היה צעיר. וינס קרטר כבר מזמן העביר דף ממה שהוא פעם היה והיום הוא שחקן אחר לגמרי.
    אני חושב שכל בן אדם במערכת בה הוא נמצא, מאמין שיש לו עוד מה לתרום וקשה לו לקבל את זה שהוא מיותר. זה כואב. אבל בגדול כן, מי יתן וכולנו נדע לפרוש בזמן.

  3. לגבי הסרט – קלאסיקה, מי שלא ראה חייב (כמו שאר הסרטים של קישון). כשאני חושב על זה הוא בטח היווה השראה למומי וחבריו.

    לגבי הספורטאים, אני לא מבין מה הלחץ לקרוא להם לפרוש. מה זה מפריע לך? ואם פדרר למשל היה פורש לפני כמה שנים? ניכר שקארטר נהנה לשחק כדורסל ולא דחוף לו לשחק דקה פה או שם כדי לזכות באליפות שהוא לא באמת תרם לה, אלא לקבל כמה שיותר דקות "בלי לחץ" ולעשות מה שהוא אוהב, וכל עוד יש לו ביקוש אז איפה בדיוק הבעיה?

    1. פדרר עדיין רלוונטי
      תחשוב שבמקום לפרוש הוא ימשיך לשחק בצ'אלנג'רים באייזרביג'ן
      אם קארטר האריך את הקריירה ב 3 עונות ושיחק בממפיס,סקרמנטו ועכשיו אטטלנטה אני לא חושב שזה יוסיף במשהו לקריירה שלו
      אני לא בעד פרישות ,בעד שמי שכבר לא רלוונטי לא יגחיך את עצמו

  4. אחלה פוסט, תודה רבה
    חייב לציין שאני לא מסכים בהכרח עם המסקנה שלך. יש מיליון סיבות למה שחקן ירצה להאריך את הקריירה שלו ככל שיוכל, וכולן לגיטימיות בעיניי. פחד מהעתיד, צורך בכסף, ומעל הכל, אהבת המשחק. נושא ה'מורשת', הפגיעה בממוצעים או בדרך בה הוא ייזכר, חסר רלוונטיות בעיניי. יש לשחקנים קריירה קצרה, ואם אתה מוצא סיבות לקום בבוקר ולהמשיך לזרוק לסל, תהנה. אני, כאוהד של המשחק, הייתי מוכן להתחלף איתם אפילו רק בשביל העונה האחרונה שלהם…

  5. אני לגמרי לא מסכים איתך מידן. אני לא חושב שאנחנו אלה שרשאים להגיד לשחקן מתי לפרוש. אם הוא נהנה ממה שהוא עושה ומרגיש שיש לו מה לתרום על המגרש אז הדרך שבה אנחנו נזכור אותו ממש לא צריכה לעניין אותו.
    מי שמכבה כאן את האור הוא ה-GMים. לא מאמין שיש מי שייתן מקום ברוסטר לשחקן שהוא לא חושב שיכול לתרום לקבוצה.
    ניקח את אחת הדוגמאות שהבאת – ג'ייסון קיד פרש מהניקס כי הוא רצה לאמן ומצא סידור בנטס. נאש מאד רצה לשחק וכשעבר ללייקרס כולם דיברו על זה שזה לא פייר שבונים שם קבוצה שתיקח את המערב בהליכה וכו כו. נאש היה פקטור משמעותי בשנה הראשונה. בשנה שאחרי פשוט לא יכול היה להיות על המגרש מסיבות פיזיות ובעונה השלישית פרש כי הגוף לא אפשר לו לשחק יותר. אני חושב שאם בגיל 41 אתה פורש כי אתה חייב לא כי אתה רוצה זה סימן שעוד היה לך מה לתת מבחינת כדורסל.

    1. הלייקרס נתנה 3 שנים לשחקן פציע בן 39
      העונות שלו בלייקרס הן בושה וחרפה לספורטאי שהיה
      הוא שיחק רק על מנת לקבל את הכסף שהגיע לו
      לגביי קיד עם כל הכבוד שלו לאמן הוא סיים את הפלייאוף של אותה עונה עם 0 סלי שדה ב 10 המשחקים האחרונים שלו אם זאת לא סיבה מספיק טובה ….

      1. זה ממש לא כך.
        נאש רצה לשחק ולתת את המקסימום על המגרש. השנה השנייה הבהירה לו באמת שהוא לא יכול ולכן הוא ויתר על השלישית.
        אין פה שום בושה וחרפה. אולי כריס פול צריך לפרוש בגלל שיש לו נטייה לפציעות?

        1. אתה מתייחס לגובה החוזה אולי – וזה כבר ענייין של ההנהלה של הלייקרס. אבל כשהוא היה יכול להיות על המגרש היה לו בהחלט מה לתת.

        2. עדו אל תבלבל ואת תדמגג
          כריס פול משחק בקבוצה בכירה בליגה
          נאש בשנתיים האחרנות שלו נראה כמו אחרון הנוכלים בביטוח לאומי
          הוא היה די גמור וזאת הייתה טעות מטורפת לתת לשחקן בן 39 חוזה ל 3 עונות

          1. שוב אתה מדבר על מה שעשתה ההנהלה . אני מדבר על השחקן. נאש שיחק רק שנתיים בלייקרס בסופו של דבר.הוא רצה להמשיך והגוף פשוט לא נתן לו. אז לא ברור לי למה אתה מתעקש להשוות אותו לנוכל ביטוח לאומי. הוא ממש לא שיחק בשביל הכסף (לדבריו ואני נוטה להאמין לו).

          2. ושוב ההשוואה לכריס פול הייתה כי כשנאש עבר ללייקרס הם נחשבו לקבוצה בכירה במערב. זה שזה לא התממש זה סיפור אחר. הוא היה צריך לפרוש בהנחה שהגוף שלו לא יחזיק מעמד? הוא קיווה שכן.

          3. עידו במקרה של נאש אני זוכר במפורש שהוא אמר שהוא לא פורש כי הוא רוצה לקבל את הכסף שמגיע לו.
            (אבל זיכרוני אף פעם לא היה מן המשובחים)

          4. הוא בהחלט אמר את זה. אבל הוא התייחס לעונה האחרונה שנשארה לו בחוזה. עונה שאותה הוא לא שיחק ובסופו של דבר התכוון לפרוש לפניה (למרות הכל). הוא דחה את הפרישה לבקשת הלייקרס שקיוו להעביר את החוזה הנגמר שלו בטרייד.

          5. מידן מזכיר לך שהתחילו לו בעיות עצביות בגב שלא השפיעו לפני כן ,
            ברור שהלייקרס פישלו שלא בדקו את זה כראוי וגם באורך החוזה בגילו.
            אבל מצד נאש יש לא מעט במה שעידו ענה לך, הוא האמין שמסוגל לתרום ולשחק וויתר אחרי שנתיים שראה שזה לא הולך.
            איך אמרה הסבתא הפולניה שלי ז"ל: נותנים לך תיקח…

      2. אין בושה בלקבל מיליונים אם יש מי שנותן.

        אני בטוח שאם עכשיו מציעים לך חוזה בהוקס כנער מגבות של טרי יאנג בשכר מינימום של ה-NBA אתה וכל אחד מאיתנו פה אצים ורצים.

        זה טיפשות לסרב ל10 מיליון דולר אם יש מי שמציע מטעמי "בושה".

        אני הייתי מתבייש לוותר על סכום כזה 🙂

      3. מידן,

        העונה של קיד בניקס הייתה עונה מעולה , בטח של הקבוצה וגם שלו.
        אז אולי הוא לא קלע סלי שדה במשחקים האחרונים זאת הייתה העונה הכי מהנה והכי מוצלחת ב13 שנים האחרונות שאני כאן בעיקר בגלל הריכוז של קיד שגם כרמלו ואפילו אחד כמו נובאק נראו מדהים.

        1. קיד הוא דווקא דוגמא חיובית
          הוא דעך (מאוד ) לקראת סוף העונה ולמרות עוד שנתיים בחוזה פרש
          אני לא אומר לקטוע קריירות אבל להבין כשזה לא זה לתלות יפה את הנעלים ( זה מה שקיד עשה )
          אני לא חושב ששחקן ותיק שהיה כוכב כל הקריירה שלו צריך להמשיך כשחקן שולי בקבוצה מפסידה ,מה הטעם בזה ?

          1. מידן.
            בסופו של יום אני אישית די מצדיק את אלה שממשיכים לשחק עד הסוף.
            יש את אהבת המשחק, זה משהו שאי אפשר להסביר ואם אפשר להמשיך לשחק ברמה הגבוהה גם בקבוצות קטנות ולקבל מעל 2 מיליון דולר זה אחלה. ואם מקבלים שכר יותר גבוהה אז בטח להמשיך.
            לא לכולם יש עתיד גדול שמחכה להם אחרי הפרישה, למי שאין השקעות ועסקים כמו לברון כרמלו, דוראנט ועוד יכול להיות מפחד מהיום שאחרי.

            יש שחקנים כמו כרמלו שכבר 10 שנים בטוחים שהם כוכבי על וחיים בסרט שהם כאלה והוא כנראה יישחק כל עוד מישהו יישלם לו.

  6. תודה מידן, נושא מעניין מאוד וסרט באמת נהדר (השיר זה החלק הכי טוב שלו) שדרך אגב עברו כבר 47 שנה מאז שיצא, איך הזמן טס כשנהנים…

    אני מתלבט, מצד אחד היה הרבה יותר נחמד ואגדי אם דאנקן היה פורש אחרי הגמר של 2014 וכמוהו ג'ינובלי, שלא נשבר על מייקל שלא היה צריך לחזור אחרי הסיום מהסרטים של 1998 (בעיניי החזרה שלו למגרש בוושינגטון היא הדבר הכי פתטי שהיה ממה שהזכרת. לא בגלל הסטטיסטיקה שהייתה סבירה אלא שזה פשוט סדק את הזכרון ממנו).
    אבל מצד שני, זה לא שלנו, זה שלהם ואם הם רוצים להמשיך לשחק ונהנים מהמשחק אז למה לא?
    לא הייתי רוצה להיות בנעליים שלהם ולהבין שזה נגמר ואולי עדיף.לפרוש.

    ודרך אגב, כמה שחקנים גדולים בכלל פרשו בשיא? אני מתקשה למנות אחד. לדעתי, אין באמת דבר כזה

    1. יש לפרוש בשיא ויש לפרוש כשאתה רלוונטי
      פאריש פרש בשיאו עם טבעת !! ( לא באמת )
      מייקל ב 2 הפרישות שלו היה בטופ ,בוושינגטון הוא לפחות איתגר כשניסה להשיג פלייאוף ונראה כמו שחקן לגיטימי בליגה
      אני חושב שדאנקן מאנו ונוביצקי רלוונטים בעדנתם.
      וינס קארטר קווין ווילס נאש וגארנט נראו רע מאוד בשנים האחרונות ,מילא היו משחקים בקבוצות מנצחות הם שיחקו בקבוצות רעות.
      לקובי הייתה סיבה כלכלית.
      אם יש מי שיכול לשחק עבור הישג כלשהוא ( אליפות ,ציון דרך בקריירה ) זה נראה לי סביר
      אבל לשחק בהוקס והקינגס … אני לא הייתי שואב מכך הנאה 😀
      אם הייתי GM בליגה הייתי מעדיף ללכת על שחקן צעיר לא מוכח

      1. לפעמים משחקים עבור הכסף וההנאה וכי אין משהו אחר לעשות ומושכים ככל שניתן.

        אני באופן אישי אם הייתי במעמדם הייתי גם מושך עד כמה שהייתי יכול או עד שהיו אומרים לי די.

      2. אם אני זוכר נכון וויליס היה משמעותי עד הסוף. מכונת ריבאונדים שסוגרת את הסנטר היריב. היום כנראה לא היה לו מקום בליגה, אבל אז הוא בהחלט היה רלוונטי.

  7. תודה מידן על הנושא. חייב להגיד שפעם חשבתי בדיוק כמוך ולא הבנתי איך לעזאזל הם כל כך מבזים את עצמם אבל בשנים האחרונות הבנתי שכל עוד הם נהנים מהמשחק מי אנחנו או מי בכלל יכול להגיד להם לפרוש. כל עוד הם רוצים לשחק שישחקו אפילו עד גיל 50. מקודם נתת את הדוגמא של פדרר שהוא עדיין רלוונטי אבל רק לפני כמה שנים לא מעט אנשים צעקו לפדרר לפרוש כי הוא מבייש את עצמו ועובדה שהוא עשה מהפך. אתה למשל חושב שקרטר מבזה את עצמו אני לעומתך נפעמתי מהז’אנר שהוא ביצע שנה שעברה בגילו..

  8. אחלה פוסט מידן.

    אני לא מסכים עם זה שהם צריכים לפרוש בשיא. שחקן יכול לעשות מה שבא לו אם הוא נהנה מזה ויש חלק חשוב גם לכסף.

    נכון שכר של 2-4 מיליון זה זוטות בשביל רובם אבל אם יפרשו זה כסף שלא כ"כ קל להרוויח אותו מחוץ לכדורסל. כאן בגיל 40 הם מקבלים 2-4 מיליוןם, מה רע? כל עוד יכולים והגוף עומד בזה שיהיה להם לבריאות.

    יש מלא פחונים צעירים בליגה שוינס קרטר ונוביצקי גם היום טובים מהם.

  9. לצערי בשל החג הציפור הנדירה מנועה מלהגיב על הפוסט אבל בדיוק נתקלתי בקרמר אחרי תקיעת שופר והוא ביקש לציין שאי אפשר לערער בכלל על כך שהפרישה של גארנט הרבה פחות מביכה מהפרישה של נוביצקי לכשתגיע.

  10. בפעם השלישית, מעביר תגובה עניינית, שמישהו מייד מוחק באובסס.
    חברי הצוות, כדאי שתעצרו אותו:

    כנראה גם כאן, מי שיתווה את הדרך להמשך הוא לברון ג'יימס.
    האיש הוא מכונה. שומר על ה-7-7-27 שלו מהשנה הראשונה (אוקיי השניה) בדייקנות של שעון שוויצרי. לברון הוא אייג'לס.
    לכן נראה שלברון יפרוש כשתבוא הנפילה הגדולה. והיא תבוא. הוא לא ימשוך כשחקן משנה, או כצל של עצמו.
    ועם כמויות הכסף ששחקנים מקבלים היום, כלומר אין צורך להאריך את הקריירה עבור רווחה כלכלית כי משיגים אותה בשנות הפריים – אפשר לצאת יחסית מוקדם. ולהמשיך הלאה לעסקים אחרים. לברון משמש דוגמה בהרבה דברים אחרים לשחקן ה-NBA של היום, אולי גם פה. אותו לא נראה בעונות פרישה חצי בזיוניות, עם שכר שסותם את התקרה, על חשבון קבוצה חסרת סיכוי.

    1. יכול להיות אבל לא בטוח. יכול להיות שאת השנתיים האחרונות שלו הוא "יקדיש" לשבירת שיא הנקודות של קארים

  11. גם אני סבור ששחקנים יכולים לשחק כל עוד הם רוצים ויכולים ושיש להם דרישה.

    הערה לגבי השיר שבמאמר-אושיק לוי ב'בלדה לשוטר' שנכתב ע"י אהוד מנור והולחן ע"י נורית הירש.
    יש עוד שיר קצת פחות ידוע אבל לא פחות יפה והוא 'שירה של מימי' ששרה צילה דגן (זמרת איכותית ביותר שאיננה אתנו כבר לא מעט שנים)
    https://www.youtube.com/watch?v=2iXAG119GQw

  12. השחקנים לפעמים פשוט נהנים לשחק את המשחק ומוכנים, כמו קרטר, להתחיל לטייל בליגה, ולהגיע לקבוצות כמו אטלנטה שבכלל לא הולכת להגיע לאנשהו וקרטר (באמת שלא ברור לי) מה הוא מחפש שם (דקות משחק?)

    חוץ מזה, אנדרו ביינום מתכנן קאמבק.https://www.youtube.com/watch?v=Am2_89Nsq1c

  13. נושא מעניין מאד.
    אחלק את תגובתי ל 2
    מקצועית, כל עוד וינס נדרש בכל קבוצה שהיא, לא משנה אם היא ב NBA, אירופה, סין או ליגה איזוטרית והוא נהנה להמשיך לשחק, שיבוסם לו. לטעמי זה בכלל לא מוריד מהגדולה שלו בשנות השיא. אותו הדבר עם וויין רוני שסיים דרכו בליגה האנגלית ואירופה וממשיך להינות ב MLS. מקרה קובי היה קצת שונה כי הוא שחט את הלייקרס כלכלית בסוף הדרך וזה לא יפה, מצד שני הביא להם 5 אליפויות אז הם הרגישו שחייבים לו שיסיים בלייקרס בכל מחיר.
    החלק השני נוגע לקישון ובעיקר לשייקה גולדשטיין המכונה אופיר שהיה שחקן פנטומימאי ובדרן גאון. השוטר אזולי זו יצירת מופת של המדייה הישראלית לדורותיה ומנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית.
    התמזל מזלי ובילדות הייתי ידיד של בנו גיגי כך שהייתי מזדמן מידי פעם בביתו ורואה את מר אופיר משחק בתוך הבית. מבחינתו כל העולם היה במה עליה יכול היה לשחק (כשעוד היה בריא). זכור לי ביקור בביתם בו ישבתי עם בנו בסלון כשהלז נכנס בסערה לחדר בחולצה לבנה שלומפרית והתחיל לדבר עם עצמו ולעצמו כאילו אנחנו בכלל לא בחדר. התיישב על הספה לידנו והמשיך לדבר כאילו הוא שני אנשים מתווכחים, ככה וככה ואז קם בפתאומיות יצא מהסלון בזריזות ונעלם לעבר האופק 🙂
    למי שזוכר, גם מר אופיר בסוף דרכו וממש לפני המחלה הארורה הפך לחלטוריסט ולא התפרנס כל כך טוב. זו בעייה של כוכבי כדורסל ורבים מהשחקנים והקומיקאים שצריכים לעשות הרבה כסף בזמן קצר, לשים בצד ליום סגריר בו אין יותר עבודה…

  14. יפה, מידן, אהבתי את ההשוואה, אבל לא מסכים עם המסקנה.

    רגע הפרישה של השוטר אזולאי הוא טרגדיה. לא רק אישית של אדם שנאלץ לעזוב את הדבר היחיד שהוא אהב, אלא גם של המשטרה כולה. אולי הוא שוטר שמסוגל לשלוט בסמטאות רק כשהן ריקות, אבל הוא גם השוטר שמאמין שתפקיד המשטרה הוא לעזור ולתקן ולא רק להיות המקל. למשטרה היה הרבה מה ללמוד ממנו, אבל הם בחרו להעיף אותו כי הוא לא עומד בתלם הקשוח שהם חושבים שחייב להיות. הוא האיש התמים בעולם הציני שהצליח לגעת בכל מי שעבר לידו, אפילו בגדולי העבריינים.
    ואין יותר תמים משחקן כדורסל מבוגר שרק רוצה להמשיך לעשות את מה שהוא אוהב. לוינס קרטר יש עוד הרבה לתרום, גם אם פחות על המגרש. לטריי יאנג וחבריו הצעירים יש מה ללמוד מלעבוד בצמוד לוינסניטי, בתוך ומחוץ למגרש.
    כשיצאה הגרסא של מייקל ביי לצבי הנינג'ה, היו הרבה קריאות של אנשים ש"נרצחה להם הילדות". הסרט היה זוועה, כן, אבל גם אם נתעלם מכך שהסדרה המקורית (סדרת הטלוויזיה, לא הקומיקס האפל המקורי) הייתה קאש גרב ממדרגה ראשונה, את הזכרונות שלנו כילדים ממה שהסדרה נתנה לא יקחו לנו לעולם.
    אז שימשיכו לשחק כמה שהם רוצים ויכולים. כל עוד אנחנו והם יודעים שזה לא המקור, אלא רק פרשנות נוספת לסדרה ישנה ואהובה, אין לי שום בעיה שימשיכו לשחק גם עשור מעבר לשיא.

    1. ובהערת צד, יש סרט בריטי חביב בחלקו מתעסק בדיוק בקטע של פרישה בשיא. FAQ About Time Travel. מומלץ, גם אם סתם בשביל לשמוע את המבטא של כריס או'דאוד.

    1. אכן כן דדי.
      היינו שכנים ברחוב בארי ואתה היית בלסין בבניין עם דני מקוב או שזה היה אהרלה קמינסקי שהתאמן אצלכם במיקלט? 🙂

  15. תודה, בהחלט טור מעורר מחשבה.
    שני הסנט שלי.
    כנראה שהחבר׳ה האלו לא מושכים את הקריירה בשביל הכסף. הם פשוט אוהבים לשחק את המשחק וכל עוד מישהו נותן להם את האפשרות לעשות את זה ברמה הכי גבוהה אז הם ימשיכו. בדיוק מאותה סיבה שאני התייצבתי כל יום שישי ב4 אחה״צ למשחק עם החבר׳ה עד שפיזית הברכיים שלי נגמרו. אחרת הייתי ממשיך עד היום.

    וממש אותו הדבר לגבי הפורשים. אין כמעט שחקנים שפורשים כי הם לא רוצים לבייש את צעירותם. שחקנים פורשים כי פיזית או נפשית הם כבר לא מסוגלים להמשיך, או כי פשוט אין מי שיתן להם מקום ברוסטר. המורשת והכבוד משחקים תפקיד מאוד קטן לדעתי.

    1. הפסקת לשחק בגלל פציעה וזה לגיטימי
      מה עם הח׳ברה ? עוד ממשיכים לשחק ?
      האם אחרון השחקנים ימשיך לשחק גם שכולם כבר ייפסיקו ? האם הוא ימשיך לשחק לצד ילדים בני עשרה או שבלתי ברירה ירגיש לא שייך ויחבור אליכם בבית הקפה הקרוב לשוט של מקיאטו ?

  16. רוצה להוסיף על מה שכתבו, לשחק כדורסל זו פריווילגיה עצומה, בטח בגיל 40, בטח בקבוצת נבא. לא משנה החוזה. יש שחקנים שפשוט אוהבים את זה. לגבי הכסף, מי שמרחם על בעלים בליגה, זה כמו לאסוף כסף למתנה לשרי אריסון, שתקנה לה כובע חדש. האנשים האלה ביליונרים. אם אתה מצליח לקבל מהם, אתה איש עסקים טוב.
    מעבר להכל, יש כאן בעיה קשה בנקודת הראייה שלך. אתה מסתכל על הכל כמו אוהד, אבל יש כאן בני אדם, שחקנים שאוהבים לשחק, או להיות במרכז העניינים, או שקשה להם לוותר על מה שהם עושים הכי טוב, מה שזה לא יהיה, זה עולם עסקי, ואם לא היו רוצים אותם, לא היו משלמים להם. דווקא דירק, כמו קובי, הוא דוגמא לשחקן שיכול להיות שיפעיל לחץ על המועדון להחתים אותו כסמל נאמן, אבל וינס? מי חייב לו משהו?
    ובתור אוהד, מי חייב לך משהו? שתזכור אותו בשיאו? שתהיה לו טבעת? מה הוא מפריע לך בפועל? אם זה עושה לו טוב, שישחק, ויהנה מזה, כי אחר כך יש לו עוד 40 שנה להעביר בלי הדבר שהוא יודע לעשות.

  17. מי שיש לו כבר מספר עשורים נכבד ברזומה תמיד יזכור כמוני את השוטר אזולאי כפראפרזה מקומית על דמותו של אינספקטור קלוזו בגילומו המופתי והמצחיק עד דמעות של פיטר סלרס מהטרילוגיה האגדית של סרטי הפנתר הורוד .
    הנה אחד הקטעים הבלתי נשכחים .
    How do know he was blind ? Because he told me so

    https://www.youtube.com/watch?v=WnlIWpZSPXU

    1. פיטר סלרס זה לא פחות מגאון למרות שהנוער של היום לא יכול להבין את ההומור הזה, גם לא את זה של דה פינס, צאפלין מל ברוקס ומונטי פייטונס.

      1. למה לא?
        יש בדיחות שאבדו עליהן הכלח בגלל שינוי בנקודת המבט של התרבות. אבל הלהיטים הגדולים של החבורה הזו לגמרי שרדה. מל ברוקס גידל אותי כמעט כמו ההורים שלי (וההשפעה החיובית שלו גדולה הרבה יותר).

  18. תו'דה יעדן על אחלה פוסט מעורה מחשבה.

    כתבתי זאת כבר בהתחלה, אבל הנה זה שוב:

    אף מנכ"ל לא עושה טובות לאף שחקן. אף שחקן לא היה נחתם לעוד עונה אם הוא לא טוב לקבוצה, אלא אם שמו קובי או ניביצקי. אפילו הם היו טובים מספיק להיות בצוות ה-15 של הלייקרס והמבריקס, כך שההחתמה שלהם היתה גם תודה על קריירה, אבל הם בהחלט שייכים ל-15 אפילו אם יכולתם לעומת שיאם היא נניח 55-60%.
    ההחתמה שאני ממש לא מבין היא של אדוניס האסלם ממיאמי כי כל העונה שעברה הוא כמעט לא שיחק. ייתכן שהוא הוחתם כשחקן אבל למעשה הוא עוזר מאמן ונמצא שם כדי ללמד את הצעירים מה זה כדורסל מקצועני.
    אבל אם כך, מדוע לא לשלם לו 300,000$ כמו לעוזר מאמן במקום ווטרן מינימום שזה מעל מיליון?

  19. הסיבה שהאנשים האלה לא פורשים, קשורה באופן ישיר להשתוללות של סארינה אתמול בגמר.
    וזה קשור לאנשים שעושים את האקזיט בסטארט אפ שלהם, מרוויחים מאות מליונים, ולמחרת הולכים למשרד כאילו כלום.
    מדובר בתשוקה אמיתית למשחק ולניצחון, ברמה שאנשים רגילים לא מבינים.
    יש סיבה למה האנשים האלה נגעו בשמיים, וממשיכים לנסות להגיע לשם, כשרוב בני התמותה לא.

  20. אחלה פוסט תודה מידן ואין ספק שיש שחקנים שהיה עדיף שיפרשו וצריך איזה מישהו כמו בסרט המיתולוגי הזה שיגרום לזה אבל מה .. כל עוד יש מי שמוכן לשלם ושחקן שעדין רוצה ויכול לשחק שיהיה לשניהם לבריאות. קונה מרצון מוכר מרצון…

  21. להיות שחקן בליגה זה הרבה יותר מזמן פרקט, נקודות, ואפילו הישגים. בטח יותר מהשכר, שעבור רובם כבר פחות משמעותי.
    שחקנים כמו קרטר ונוביצקי, שכבר כמה שנים מעבירים את הזמן בקבוצות לא תחרותיות, המשמעות היא להיות חלק מקבוצה, מהוויה, מחברותא של אנשים שעוסקים באותו מקצוע שהם אוהבים.
    להבדיל, או שלא, לצאת למילואים בגיל 45.

    1. לא הכי קונה את זה, למשל לצאת למילואים זה בעיקר לברוח מהשגרה לכמה ימים. כאן לעומת זאת יותר מפתה לצאת לפנסיה מכל האימונים והטיסות, במיוחד במצב הכספי שלהם וברמת האינטנסיביות שהם חיו בה מספר חודשים בשנה, או לפחות כך נדמה לי מהצד.

  22. היה פה דיון מעניין על המניעים של שחקנים להמשיך גם כשהקריירה שלהם נראית גמורה. בזמנו גרנטלנד תיעדו את סטיב נאש עובר את התהליך הדי כואב הזה. אז למי שרוצה עוד זווית (4 פרקים של 10 דקות + ראיון ארוך עם ביל סימונס שקצת מייגע):

    https://www.youtube.com/watch?v=q4qbRY_P5V4&list=PLHgYPnOorp_8QDgLsR1ODYnwmH-NnXH7U

  23. תודה מידן.
    לא מסכים עם המסקנה שלך.

    אני בעד שימשיכו לשחק כל עוד יש להם רצון להמשיך לשחק, ובעיקר – ביקוש.

  24. מספיק לראות את יוסי בניון מבזה עצמו במחוזותינו
    אפילו שלדעתי בליגה של היום אין 10 שחקנים ישראלים ברמה שלו
    מספיקה ההתנהלות שאני שואל את עצמי בשביל מה?
    כך גם וינס
    מתבזה בקבוצות לא רלוונטיות
    אם היה מוסיף כח אש בקונטנדרית אפשר היה לקבל
    או חוזר לקבוצת האם על מינימום

  25. אני זוכר שאמרו על פדרר שהוא צריך לפרוש.
    אם היה מקשיב לקהל, ולא לעצמו,
    היינו מחמיצים כמה רגעי קסם.

    פעם, גם אני רציתי את הכוכבים "שלי" פורשים בשיא.
    כיום, כאשר גם אני לא ממש בשיאי, אני דווקא נהנה לראות שחקני כדורסל או פוטבול, שמצליחים להישאר בכושר מספק בשביל להיות שחקנים פעילים אחרי גיל 40.
    זה מפיח בי תקווה . . .

    תודה, מידן. פוסט מצוין.

  26. פוסט מצוין. אם קבוצות עדיין חושבות ששחקנים יכולים לתרום ומחתימות אותן אז אני לא חושב שיש סיבה שיפרשו, למרות שיש המון אגדות שפרשו מאוחר מדי (או פרשו בזמן וחזרו לקאמבק מיותר).

  27. תודה מידן.
    אני באופן עקרוני חושב שלא מתפקידנו ל"הפריש" שחקנים.
    לא אוהב את הנוהג הזה. לדעתי אין כל רע בשחקן שממשיך לשחק אחרי השיא שלו ולעולם לא פגשתי במקרה שבאמת "הפריע" לי שהשחקן המשיך לשחק או שזה פגע במורשת שלו, להפך, זה רק נותן עוד זוויות על אותו שחקן כיצד הוא מתמודד עם אתגרים נוספים בקריירה שלו, גם כשהוא לא בשיאו.

  28. הנושא מעניין, והקישור לסרט הנפלא הוא נהדר. אבל תכל'ס – בסוף זה קשקוש. מי שמצליח לקבל חוזה לעוד עונה, בליגה הכי טובה בעולם, שהיא עסק מסחרי פרטי, זאת שיש בה 450 שחקנים ברוסטר, מתוך מיליונים בכל העולם שמתים להגיע לזה – אז כבר זה אומר שהוא מספיק טוב בשביל זה, שהוא מביא ערך עבור הקבוצה והבעלים, והוא עושה זאת תוך כדי משחק במה דשהוא הכי אוהב לעשות. הוא ממשיך לחיות את החלום. אני מעריך את זה בהרבה ל אלו ש"פרשו בשיא" – פרישה בשיא אומר שנגמר לך הדלק, המוטיביציה, לתת את אותם 150% הנדרשים כדי להיות בטופ הזה. אני מעריץ את אלו שממשיכים, לא את אלו שפורשים בשיא. במקרה של קובי, מה שלא אהבתי, וזה בעיקר הצד של הניהול של הקבוצה, זה העניין הכספי – הוא לא היה שוו את החוזים שהוא קיבל, זה מהצד של ההנהלה. הוא מצידו נתנן את הנשמה והמשיך להיות מקצוען ואובססבי. הקבוצה כשלה להעמיד לו גבולות, לתת לו חוזה הגיוני, ולהביא לידו עוד שחקנים, ולעשות טרנספר הגיוני. אז זה נהיה פאתטי גם מצידו, אבל הכשל הוא של ההנהלה, הרבה יותר מאשר שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט