אליפות ארה"ב הפתוחה – היום השלישי/ שחר דלאל

אחת הדרכים של מארגני ה-US OPEN למשוך צופים לטורניר של השנה היא להגיד שזאת אחת ההזדמנויות האחרונות של הקהל המקומי לבוא ולראות רוג'ר פדרר ("אתם חושבים שהוא ימשיך לנצח כמו טום בריידי, אבל לא בטוח שזה יקרה", היא אימרה שחזרה, בשינוי כזה או אחר, כמה פעמים בשידור אתמול).

לאחר הניצחון שלו בסיבוב הראשון, הפנומן השוויצרי עשה הכל מלבד לשלול את האמירות האלה כאשר אמר בראיון לאחר סיום המשחק "אני שמח לחזור לניו יורק ולהיות בריא. כמעט הגיע הזמן לפרוש, אבל עדיין לא". משפט שכל חובב טניס חושש ממנו…

הרשת התחילה לבעור בעקבות המשפט הזה, שהחל מחול שדים של ספקולציות, פדרר הכחיש במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) שהתכוון לפרוש: "אל תגידו את המילה הזאת לידי, בטח כשזה נוגע אלי". אמר הטניסיאי שחגג לאחרונה יום הולדת 37 (היי, ג'ימי קונורס המשיך עד גיל 42…).

אז לאחר שהרגענו את כל אוהדי הטניס, אפשר לעבור למשחקים האמיתיים.

נדאל. המשחק המרכזי 

 

גברים

 

המשחק המרכזי: רפאל נדאל (1) – ואסק פוספיסיל 3-6, 4-6, 2-6

 

משחקים מעניינים נוספים

דומיניק טים (9) – סטיב ג'ונסון 7-6, 3-6, 7-5, 4-6, 1-6: אחד המשחקים הבודדים עד כה בטורניר שהגיע לחמש מערכות. האוסטריה היה צריך להאבק קשה מול ג'ונסון, שבקלות היה יכול למצוא את עצמו מדורג בטורניר ולקבל הגרלה יותר נוחה, אך לבסוף מצא את עצמו אורז את החפצים לאחר 3:34 שעות.

סטפנוס ציציפאס (15) – דניל מדבדב 4-6, 3-6, 6-4, 3-6: במפגש בין שניים מהצעירים המבטחים בסבב, היתה דווקא ידו של הלא מדורג על העליונה והוא ימשיך לסיבוב השלישי לראשונה בקריירה. למעשה זהו שחזור של הישג השיא שלו בטורניר גארנד סלאם אותו השיג בווימבלדון האחרון.

מילוש ראוניץ' (25) – ג'יל סימון 3-6, 4-6, 4-6: הקנדי, שלא זכה בתואר יותר משנתיים, יכול להיות להיות מעודד מהתצוגה שלו בסיבוב השני, שאולי מעידה לגבי הבאות. הצרפתי הוותיק המדורג 40 בעולם היה אמור להוות יריב קשה יותר, אך ראוניץ' עשה לעצמו עבודה קלה וסיים את המשחק כבר לאחר 2:06 שעות.

פרננדו ורדסקו (31) – אנדי מארי 5-7, 6-2, 4-6, 4-6: תשע שנים חיכה הספרדי לשחזור הרגע הזה, אז ניצח בפעם האחרונה את הסקוטי. אבל הרבה מאוד מים עברו מאז בתעלה ומארי הוא כבר לא אותו שחקן שאנחנו זוכרים מ-2009. המדורג 382 שרד מותחן בסיבוב הראשון שהסתיים לאחר שלוש וחצי שעות וכנראה שזה היה יותר מידי בכושרו הנוכחי. למרות ניצחון במערכה השניה הוא נראה עצבני וביכולת הנוכחית לא היה יריב שקול לוורדסקו שימשיך לשלב הבא.

סטניסלס וואוורינקה – אוגו הומברט 6-7, 6-4, 3-6, 5-7: השווצרי התקשה בתחילת המשחק מול הצרפתי הצעיר שרשם הופעה ראשונה בטורניר גראנד סלאם. הוא ניצח בקושי את המערכה הראשונה, הפסיד את השניה, אבל כנראה שהניסיון הכריע ובסיום הוא היה עם ידו על העליונה.

 

תוצאות נוספות

חואן מרטין דל פוטרו (3) – דניס קודלה 3-6, 1-6, 6-7

קווין אנדרסון (5) – ג'רמי שרדי 2-6, 4-6, 4-6

ג'ון איזנר (11) – ניקולאס חארי 7-6, 4-6, 6-3, 6-7, 4-6

דניס שפובלוב (28) – אנדראס ספי 4-6, 6-4, 7-5, 6-7, 4-6

סרינה. תמיד במוקד העניינים, גם מהמקום ה-17

 

נשים

 

המשחק המרכזי:

סרינה וויליאמס (17) – קרינה וויטהופט 2-6, 2-6: אין הרבה מה לרשום על זה מלבד העובדה שסרינה ממשיכה להראות שהיא עדיין הגדולה ביותר, אך היא מקווה שבניגוד לווימבלדון האחרון, במגרש הביתי שלה היא תצליח לחזור עם התואר. לצערה בסיבוב הבא היא פוגשת את אחותה ונוס. יהיה מרתק כרגיל.

 

משחקים מעניינים נוספים

סלואן סטיבנס (3) – אנהלינה קלינינה 6-4, 5-7, 2-6: האלופה המכהנת לא מקבלת כבוד בשיבוץ המשחקים, לאחר ששובצה לצהריים הלוהטים בניו יורק, ולא מהיריבה המדורגת 136 בעולם. האמריקאית התקשתה מאוד מול האוקראינית הצעירה והפסידה את המערכה הראשונה. היא התקשתה, אך הצליח לנצח את השניה לפני שסגרה את הסיפור בשלישית במשחק שכמעט ונמשך שלוש שעות.

ונוס וויליאמס (16) – קמיליה ג'יורג'י 4-6, 5-7: האמריקאית שזכתה בטורניר לפני 18 שנה ידעה שזה לא יהיה טיול מול האיטלקיה המדורגת 40 בעולם. ונוס התקשתה לשבור את יריבתה, אך עשתה את זה ברגעים המכריעים וסיימה את המשחק תוך פחות משעתיים.

דריה גברילובה (25) – ויקטוריה אזרנקה 6-1, 6-2: הבלארוסית, שבעבר היתה מדורגת במקום הראשון בעולם, רושמת את ההופעה הראשונה שלה בטורניר לאחר שנתיים קשות בהן היתה מעורבת בהליך משפטי בנושא משמורת. בינתיים מדובר בקאמבק מוצלח והיא מטיילת לסיבוב השלישי בטורניר בו הופיעה פעמיים בגמר.

 

תוצאות נוספות

אלינה סביטולינה (7) – טאטיאנה מריה 2-6, 3-6

קרולינה פילסקובה (8) – אנה בוגדאן 2-6, 3-6

ג'וליה ג'ורג'ס (9) – ייקטרינה מקרובה 6-7, 3-6

גרבין מוגורוזה (12) – קרולינה מוצ'ובה 3-6, 6-4, 4-6

 

טניס זוגות

יוני ארליך ואיישם קארושי – אוסטין קרייצ'ק וטניס סנדגרן 3-6, 4-6: הישראלי הבלתי נגמר (בן 41) רשם היום את הופעתו ה-15 שחבר לאיישם קארושי הפקיסטני. השניים הפסידו לצמד מקומי שכלל את בן דודו של ריצ'רד קרייצ'ק האגדי אבל בעיקר את טניס סנדגרן שהעשה הרבה רעש באליפות אוסטרליה האחרונה לאחר שנחשף כי הוא נגד הקהילה הגאה, פרסם ציוצים מעליבים נגד סרינה וויליאמס ובאופן כללי תומך בכל תיאורית קונספירציה שהופצה במערכת הבחירות האחרונה בארה"ב על ידי דונלד טראמפ. נקווה שמשחק הבא של ארליך יהיה טוב יותר.

****************

בשל הפרשי השעות החלטנו להפוך את סיכום היום ל-ט'רד פתוח בו אתם יכולים להגיב במהלך כל יום המשחקים ואנחנו נעדכן את הפוסט עם התקדמות המשחקים.

שאלה ראשונה לדיון: האם על מארגני התחרות לקצר את משחקי הגברים ל-3 מערכות עד לירידת הטמפרטורות?

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. הבעייה עם קיצור המשחקים ל-3 מערכות היא שהשחקנים האלה רגילים יותר מדי ל-5. ג'קוביץ למשל תמיד מתחיל EASY ולא איכפת לו אפילו להפסיד מערכה אחת.
    החום בניו יורק הוא חד פעמי. אני הייתי אולי ב-25 US OPENS ואף פעם לא היה חום איום כזה.
    אולי בעתיד יחשבו על משהו כי היחיד בעולם שלא מאמין ב-GLOBAL WARMING הוא הנשיא טראמפ. לפחות הם נותנים לשחקנים 10 דקות מנוחה (אתמול זה הפך לפחות ל-20 דקות) אחרי המערכה השנייה, וישנה לשחקנים אפשרות להיכנס לאמבטיות קרח.

    1. הייתי אתמול במשחקים במהלך היום ובחילה נכנסתי למשחק של פדרר. היה חם ולח בצורה לא נורמלית. רק מללכת שם קיבלתי שפשפת. אין לי מושג איך הם משחקים ככה. בעיקר בתוך האיצטדיון המרכזי, כנראה בגלל המבנה שלו, חם ולח בצורה אפילו עוד יותר קשה.
      חוץ מזה מאוד נחמד לשבת מטר ממונפילס פואיל וכו.

  2. החום באמת נהיה בעיה גדולה,בעיקר באוסטרליה וארה"ב.לדעתי אפשר לעשות איזה הפסקות שתייה של 10 דקות בין כל מערכה, או איזה דקה שתיים כל 3 גיימים.צריך קצת יצירתיות.
    ביום שפדרר יפרוש נראה לי אני אבכה בלי סוף.מ-2012 יש קולות שיפרוש,וואלה לא צריך. מאנו סחב עד גיל 41,הלוואי גם פדרר.

    1. ולאד

      החום בעייה ענקית גם פה בישראל. אולי זה יעזור הערב למכבי. אני רואה את זה במחקרים שלי בים. אנחנו כבר פחות סובטרופיים ויותר טרופיים עם 3 ארועי גשם מקומי השנה בקיץ. ייתכן שמגמת גשמי הקיץ תתגבר בשנים הבאות.

  3. שאלה למבינים – למה פסלו לסארינה את "חליפת החתול" ?
    זה היה נראה לי אלגנטי ומהוגן גם אם מלא סטייל….. הייתי רוצה לדעת אם הייתה סיבה ספציפית.

    1. עוד יום בספורט הלבן.

      (אני חושב שהסיבה הרשמית הייתה "זה לא מכבד", ואז הוא הוסיף נחירה, קרא לג'יבס שיוציא בקבוק דומיין לרואה וניגב את המונוקל שלו על החולצה של האנשים שהוא בחיבה מכנה הסמרטוטים שלי)

    2. פסלו את החליפה רק ברולאן גארוס. הטענה הלא רשמית היא שהיא "לא צנועה מספיק" וחושפת הרבה מהגוף של סרינה. הנושא מעורר הרבה תרעומת בארה"ב, והשאלה שעולה הרבה אם זה נובע רק בגלל מימדי הגוף שלה.

      סרינה עצמה פתרה את זה בקלות כשאמרה: "באופנה זאת טעות לחזור על אותו לבוש פעמיים".

  4. ניצחון יפה של סטיבנסון (סטפנסון? איך אמורים להגות את זה?), למרות הפסד במערכה הראשונה.
    הפייבוריטית שלי בסבב הנשים

    1. הוא חוזר מפציעה די ארוכה. עדיין רחוק מהשיא שלו. ורדאסקו באמת שחקן חזק מאוד שחובט טוב ביד שמאל. לא יריב קל עבור אף אחד.

      1. צודק. אותו פקיסטני שיחק גם עם אמיר חדד ב-2002 והתבטא בעד שלום ויחסים עם ישראל, למרות שאיימו עליו שלא יוכל לחזור למדינתו.

  5. לדל פטרו חסר משהו כדי לעשותו בכיתה של פדרר , נדאל, ואו ג'קוביץ. הבעייה שאני לא יודע מה חסר לו כי הוא נראה כאילו יש לו הכל. אולי בגלל שהוא גבוה מדי לטניס

    1. היו לו הרבה פציעות בקריירה בתזמונים גרועים. אולי גם חסר לו משהו שקשור לריכוז ושקט נפשי ברמה הכי גבוהה אבל קטונתי מלקבוע זאת.

      1. נראה לי שהוא עומד להפסיד את המערכה הרביעית, וזה ייגמר. אני יודע על הניתוח האחרון אבל נראה שהוא נע ללא בעיות. אבל מתלונן, מדבר אל עצמו. לא סימפטי

  6. משחקון אחרון מרתק בין מארי לורדאסקו, שארך כ-12 דקות. לסקוטי היו 5 נקודות שבירה, שאת כולן הספרדי הדי ותיק (בעוד מעט יותר מחודשיים יחגוג 35) הציל בעזרת הגשות יעילות ומשחק מאוד התקפי (ניגוד לסגנון ההגנתי יותר של מארי). בתווך, היו לורדסקו שתי נקודות משחק שסר אנדי הצליח להציל אף הוא. שני השחקנים הפגינו גם הרבה מאוד אמוציות.
    ורדאסקו (שחווה על בשרו במשחקון הזה את החוק החדש של שעון ההגשות, כשאיבד את אחת מהגשותיו הראשונות עקב החריגה מהזמן המותר) ניצל את נקודת המשחק השלישית ועלה לסיבוב השלישי, שם יפגוש במשחק מאוד מסקרן את חואן מרטין דל פוטרו.

  7. תודה רבה על הפוסט. כן ירבו פוסטים על טניס, במיוחד במהלך טורניר מייג'ור.

    בסיבוב הראשון ג'וקוביץ' נראה די גמור וחיוור בגלל החום. בסוף ניצח.

    אני מקווה שמזג האויר ישתפר בהמשך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט