אליפות ארה"ב הפתוחה – היום השני/ שחר דלאל

החום הנוראי משפיע לא רק על תושבי ישראל, אלא גם על הספורטאים המובילים בעולם שמנסים להתמודד עם סיטואציה הלא פשוטה של משחק בתנאים לא פשוטים. שמונה (8!) טניסאים פרשו במהלך היומיים הראשונים מה-US OPEN  (שבעה גברים ואישה אחת) אך בניגוד ליום הראשון של התחרות, לא איבדנו טניסאים מובלים. עם זאת, יש קריאות של חלק מהשחקנים לקצר את המשחקים לשלוש מערכות (בגברים) עד לירידת הטמפרטורות.

אחד השחקנים שפרש אתמול הוא דויד פרר הספרדי, שהודיע היום בבוקר (שעון ארה"ב) שזה יהיה טורניר הגראנד סלאם האחרון שלו בקריירה. השחקן בן ה-36 נאלץ לסיים מוקדם את המשחק מול בן ארצו רפאל נדאל בפיגור 6:3, 3:4 ונאלץ לפרוש לראשונה בקריירה במעמד כזה – בניגוד גמור לאופי שהציג במהלך הקריירה. הוא הבטיח שהמשחק האחרון שלו יהיה בתחילת השנה הבאה בטורניר קטן מול הקהל הביתי.

מהצד הישראלי אפשר להיות גאים כאשר לאחר זמן רב גם לנו יש ניצחון באחד מארבעת הטורנירים הגדולים. יוליה גלושקו (162 בעולם) ממשיכה את הכושר הטוב שהיא מציגה בתקופה האחרונה ורשמה ניצחון ראשון בטורניר גראנד סלאם לראשונה מאז 2014 (אז הגיעה לסיבוב השלישי ברולאן גארוס). היא תפגוש בסיבוב הבא את נאומי אוסקה היפנית המדורגת 19 בעולם.

פרר. לא מגיע לו לפרוש ככה

 

גברים

 

המשחק המרכזי

נובאק דג'וקוביץ' (6) – מרטון פוצ'וביץ' 3-6, 6-3, 4-6, 0-6: לאחרונה נולה השלים הישג שאף אחד לפניו לא עשה וזכה בכל תארי המאסטרס לפחות פעם אחת כאשר ניצח בטורניר סינסנטי. הניצחון היה אמור לגרום לו להגיע חד יותר לטורניר, אך כנראה שהחום עושה את שלו גם על הגדולים ביותר.

הסרבי נאלץ לקבל טיפול לאחר שסבל מבחילות והיה חשש שקיבל מכת חום, ואף נקלע לפיגור 3-6, 6-3, 4-2 לפי שהצליח להתאושש ולסיים בצורה חלקה יותר את המשחק מול המדורג 63 בעולם לאחר שלוש שעות. נולה הודה לאחר המשחק שבמהלך ההפסקות בין המערכות הוא נכנס לאמבטיות קרח במטרה לקרר את גופו. כנראה שזה עשה את העבודה.

 

משחקים מעניינים נוספים

רוג'ר פדרר (2) – יושיהיטו נישיוקה 2-6, 2-6, 4-6: הפנומן השוויצרי לא התקשה מול יריבו היפני המדורג 177 בעולם תוך פחות משעתיים והוכיח שכרגיל בשלבים המוקדמים של טורנירי גארד סלאם אין לו באמת יריבים שמצליחים להתמודד איתו. הוא יפגוש בסיבוב הבא את בנואה פיירי הצרפתי.

אלכסנדר זברב (4) – פטר פולנסקי 2-6, 1-6, 2-6: פולנסקי הקנדי הצליח לשבור שיא שיישאר אצלו לתמיד. הוא הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמצליח להעפיל לכל ארבעת טורנירי הגראנד סלאם כ"לאקי לוזר" כשהצליח גם הפעם להגיע לסיבוב הראשון מבלי לנצח בשלושה משחקים במוקדמות. אך כמו שקרה בשלושת הפעמים הקודמות, זה נגמר מהר מאוד בהפסד בשלוש מערכות לגרמני שיפגוש בסיבוב הבא את הצרפתי ניקולס מאהו.

פולנסקי. שיא שאף אחד לא יוכל לשבור

 

מארין צ'יליץ' (7) – מאריוס קופיל 6-7, 1-6, 1-1: אלוף 2014 שלא מצליח לשחזר את ההישג מאז פתח חלש מאוד את היום הראשון שלו בתחרות, לאחר שנקלע לפיגור 5-1 במערכה הראשונה. אך אז התעורר הקרואטי, ניצח שישה משחקונים ברציפות ושייט גם במערכה השניה. בשלישית הרומני כבר סבל מפציעה בשוק ונאלץ לפרוש.

דייגו שוורצמן (13) – פדריקו דלבוניס 2-6, 6-7, 2-6: הטניסאי היהודי הטוב בעולם העפיל בקלות לסיבוב השני לאחר שגבר על דלבוניס בדרבי ארגנטינאי. שוורצמן, שמציג יכולת מצויינת בשנתיים האחרונות יקווה לעשות צעד אחד נוסף לפחות לאחר שבשנה שעברה הגיע לרבע הגמר. בסיבוב השני הוא יפגוש את חואמה מונאר הספרדי בהופעת הבכורה שלו בטורניר.

 

תוצאות נוספות:

פאבלו קרניו בוסטה (12) – מאלק ג'אזירי 5-7, 2-6, 2-6

רישאר גאסקה (26) – יואיצ'י סוגיטה 3-6, 1-6, 3-6

ניק קירגיוס (30) – ראדו אלבוט 5-7, 6-2, 4-6, 2-6

 

 

נשים

 

המשחק המרכזי

יילנה אוסטפנקו (10) – אנדראה פטקוביץ' 4-6, 6-4, 5-7: הגרמניה-סרבית לא מצליחה לשחזר בשנים האחרונות את ההישגים אליהם הגיעה בתחילת הקריירה (בשיאה דורגה 9 בעולם), אך היא תמיד יודעת להציג טניס משובח, גם אם לא תמיד כזה שמשיג תוצאות.

הפעם היא היתה קרובה, אך אוסטפנקו הליטאית (10 בטורניר) ידעה להעלות ברגע האמת, להצליח לשבור את פטקוביץ' במערכה האחרונה ולנצח את המותחן שנמשך 2:18 שעות. היא תפגוש בסיבוב הבא את טיילר טאוסנד האמריקאית (73 בעולם) שגברה על בת ארצה אמנדה אניסימובה בת ה-17.

פטקוביץ'. תמיד נותנת תמורה לכסף

 

משחקים מעניינים נוספים

יוליה גלושקו – מוניקה ניקולסקו 6-3, 5-7, 4-6: הישראלית ממשיכה את הכושר הטוב שלה מהמוקדמות כאשר היא מצליחה לנצח את הרומניה שמדורגת 100 מקומות מעליה. במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה הצליחה גלושקו לשמור על העצבים שלה טוב יותר מיריבתה, כאשר גם העובדה שהיא רגילה לחום בארץ לא הפריעה, והיא תמשיך לסיבוב השני.

קרוליין ווז'יניאקי (2) – סמנטה סטוסור 3-6, 2-6: הדנית שבעבר הצליחה מאוד בטורניר הגדול האחרון של השנה (הגיעה פעמיים לגמר ב-2009 וב-2014) ומעוניינת לעשות הפעם את הצעד הנוסף, פתחה ברגל ימין. ווז'יאניאקי עשתה את המצופה ממנה, נמנעה ממותחן מול האוסטרלית הוותיקה וסיימה את העבודה תוך 1:24 שעות.

אנג'ליק קרבר (4) – מרגריטה גספריאן 6-7, 3-6: הגרמניה שזכתה בתואר ב-2016 מקווה לשחזר זאת שוב גם השנה, כאשר היא אחת המועדות הבכירות לעשות זאת, אך כמובן שהכל תלוי בכושר של סרינה וויליאמס. היא אומנם סיימה עם הניצחון, אך לא יכולה להיות מרוצה מהיכולת שלה, לאחר שהתקשתה מול הרוסיה בהופעתה הראשונה בפלאשינג מדו. היא תקווה אולי לירידה בטמפרטורות, אחרת קשה יהיה לראות אותה בשלבים המאוחרים יותר, אם תמשיך בכושר הנוכחי.

וונדווי. במגמת ירידה

כריסטין פליפקינס – קוקו וונדווי (24) 3-6, 6-7: האחיינית של קיקי, בעבר פעמיים אולסטאר ב-NBA, לא הצליחה להתמודד עם הבלגית העיקשת ולמרות שב-2016 העפילה לגמר, הפעם היא מודחת כבר בסיבוב הראשון של הטורניר הביתי שלה לאחר שהציגה יכולת לא מחמיאה בלשון המעטה.

 

תוצאות נוספות:

פאבלו קרניו בוסטה (12) – מאלק ג'אזירי 5-7, 2-6, 2-6

קיקי ברטנס (13) – קריסטינה פלישקובה 0-6, 5-7

נאומי אוסקה (20) – לאורה זיגמונד 3-6, 2-6

ארינה סבאלנקה (26) – דניאל קולינס 0-6, 6-4, 4-6

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. לג'קוביץ' לא ניגמרות הבעיות. הוא שיחק עם בעייה בבטן ויריבו ההונגרי (מס' 141 בעולם) שלךט בו במערכה השנייה? רק בשלישית ג'קוביץ חזר קצת לעצמו

    1. מקום 41 בעולם, לא 141. ואתה צריך עזרה בכיסוי בטניס? אם אתה מחפש מישהו שראה את פויג עושה דאבל בייגל ליריבה שווייצרית במגרש מספר 8, את גופין מול גאיו ואת סיבולקובה מול רוס במגרש מספר 7. וכמובן את דיוקו בארתור אש, אז יכול להיות שיש לי מישהו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט