אירועי דיומא – 19.08.2018: פדרר-נולה בגמר סינסנטי, קטע הסיום בטור בינקבנק

כדורגל

גביע הטוטו – חצי גמר + משחק על המקום החמישי / מתן גילור

19:30 הפועל באר שבע-מכבי נתניה (ספורט 5 לייב). המשחק על מקומות 5-6.

21:00 מכבי תל אביב-הפועל תל אביב (ספורט 5). הפועל ת"א סיימה את שלב הבתים עם המאזן הטוב ביותר, ולכן "זכתה" לשחק מול העולה מרבע גמר האירופאיות ולא מאלוף האלופים. הואיל ומכבי ת"א שיחקה באירופה ביום חמישי שעבר ותשחק גם ביום חמישי הבא, הפועל ת"א נהנית הן מפרופיל המשחק עבור יריבתה העירונית והן מטריות שחקניה המרכזיים. מכבי ת"א תהנה מהביתיות וכושר טוב יותר. יצוין כי במקרה של שוויון לא תהיה הארכה והקבוצות תועברנה מיידית לבעיטת הכרעה.

פרמייר ליג – מחזור 2 / שגיא נאור

15:30 מנצ'סטר סיטי – האדרספילד (ספורט1). האלופה פתחה את העונה עם ניצחון באמירויות על ארסנל ועם המטרה להיות הראשונה להשיג 2 אליפויות רצופות בפרמייר ליג, מה שאף קבוצה לא עשתה כבר עשור. טוטנהאם וצ'לסי פתחו עם 2 ניצחונות וסיטי בהחלט לא מעוניינת להתחיל את ועונה בעמדת נחיתות. האדרספילד קיוותה להפתיע את צ'לסי במשחק הפתיחה אולם ניגפה עם תבוסה 0-3. אף קבוצה לא מעוניינת לפתוח עונה עם שני הפסדים, אולם זה יתקבל בהבנה כשמדובר בשתיים המועמדות לתואר.

18:00 ברייטון – מנצ'סטר יונייטד (ספורט1). הקבוצה הביתית אכזבה במשחק הפתיחה עם הפסד 0-2 לווטפורד ותנסה במשחקה הביתי להפתיע את החבורה של מוריניו. המצב של תומר חמד עדיין לוט בערפל כרגע ואמנם חלון ההעברות בפרמייר ליג נסגר, חמד עדיין יכול למצוא את עצמו בקבוצה מהפרמיירשיפ. בירם כיאל לא שותף מול ווטפורד ויקווה לקבל דקות ראשונות העונה. השדים האדומים אמנם פתחו עם ניצחון על לסטר אבל היכולת מהווה המשך לעונה שעברה. לוק שואו, שחקן שמוריניו ביקר קשות בעונה שעברה והיה נראה כי לא ילבש עוד את מדי השדים האדומים, כבש את שערו הראשון בקבוצה אבל כמו בעונה שעברה – השחקן המצטיין של הקבוצה היה דוד דה חאה השוער וזה אומר הכל. אם ציפינו לראות את פול פוגבה בכושר וביכולת שלו מהמוניאל, קיבלנו את פוגבה של יונייטד: אנמי מדי, לא מצליח להשתלט על הקישור ולא תומך מספיק בהתקפה. מי שנראה חלוד במיוחד היה אלכסיס סאנצ'ס – אחד המשתכרים הגבוהים בליגה לא הראה שמץ מהיכולת שהפכה אותו לאחד השחקנים הטובים בפרמייר ליג בשנים אחרונות והסבלנות באולד טראפורד כלפיו לא תימשך עוד הרבה זמן כשעל הספסל מחכים כישרונות גדולים כמו ראשפורד, לינגארד ומרסיאל.

לה ליגה – מחזור 1 / שגיא נאור

23:15 ריאל מדריד – חטאפה (ערוץ one). אלופת אירופה בשלוש השנים האחרונות עברה קיץ סוער כשאיבדה את הפרצוף שלה בעשור האחרון עם מכירתו של כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס. ג'ולן לופגי נזרק מהנבחרת לפני המונדיאל כי סגר עם ריאל ונדמה כי הוא בונה על הבסיס הספרדי של הקבוצה כשהמושכות להובלת הבלנקוס צפוי להיות מונח על כתפיהם של איסקו ואסנסיו. הנעלם הגדול ומי שיכול למלא את חסרונו של כריסטיאנו בצורה טובה הוא גארת' בייל שאין עוררין לגבי היכולת שלו על המגרש, הבעיה היא היכולת שלו להישאר על המגרש. הוולשי, שכבש בגמר ליגת האלופות, ינסה לשחזר את היכולת שהפכה אותו לשחקן היקר בעולם לפני ארבע שנים ועם מעמד מחודש עם עזיבת הפורטוגלי, הכל מוכן לחזרתו לבמה הגדולה של הכדורגל האירופי. בסופר קאפ מול אתלטיקו לופטגי קיבל הוכחה כי ישנה לו עבודה רבה, בעיקר בחלק שאמור להיות הכי יציב בקבוצה – ההגנה. 4 שחקני החוליה האחורית נשארו כשהרכש העיקרי הוא בשער עם הגעתו של קורטואה מצ'לסי. בסופר קאפ היה זה נבאס שפתח בין הקורות אבל קורטואה יכול היה לחייך מהיציע לנוכח השערים שהקוסטה ריקני ספג והיום הבלגי אמור להיות זה שיקבל את ההזדמנות.

סרייה איי – מחזור 1 / רועי ויינברג

19:00-טורינו-רומא (ONE). אליסון עזב אבל זאת רומא שסיימה בטופ 4 והגיעה לחצי גמר ליגת האלופות בשנה שעברה. רובין אולסן ודניאל פוזאטו המבטיח יתחרו על אפודת השוער, אלכסנדר קולארוב, חואן חזוס ופרדריקו פאזיו ימשיכו לככב בהגנה, חאבייר פסטורה וסטיבן נזונזי הצטרפו לדניאלה דה רוסי וקווין סטרוטמן בקישור שהתחזק (ינסו לחפות על העדרו של נאינגולן שנמכר לאינטר), ובהתקפה שווה לעקוב אחרי ג'סטין קלוייברט, הבן של, שיצטרף לאל שראווי ודז'קו בקבוצה חזקה מאוד. טורינו אותה קבוצה שסיימה באמצע הטבלה בשנה שעברה ועשו קיץ די שומם, מה שצופה להם עונה נוספת של אמצע הטבלה.

21:30-סאסולו-אינטר. אחרי שאינטר סיימה במקום הרביעי בשנה שעברה ולרבע גמר הגביע, עונה לא רעה אחרי שנים קשות, הם הולכים בגדול. נאינגולן הגיע כאמור מרומא, סטפן דה וריז' הנהדר הגיע מלאציו כשחקן חופשי ויחד עם לאוטרו מרטינז המבטיח מראסינג יש חיזוק טוב בכל עמדה במגרש. כשמוסיפים השאלות חכמות (קייטה בלאדה ממונאקו וסימה ורג'ליקו מאתלטיקו מדריד), שניהם עם אופציות קנייה, יש פה קיץ מצויין של קבוצה שרוצה לדבר חזק בכל המסגרות מליגת האלופות ועד לליגה. סאסולו עשו קיץ לא ראוי יותר מדי לציון אבל נחלשו בהגנה, מה שהופך אותם לאנדרדוג במשחק זה.

21:30-פארמה-אודינזה. משחק החזרה של פארמה לליגה הבכירה. אחרי הפירוק של אגדת העבר, הם עשו רצף מרשים של עליות ליגה, זכו באליפות הסרייה בי ועלו מהאפר כקבוצת אוהדים. אין להם כוכבים או רכש בולט, אבל יש לב גדול ואת עמנואל קלאיו המזדקן שנתן עונה נהדרת בליגה השנייה. הם יאבקו על ההשארות בליגה וזה יתחיל מול אודינזה, קבוצת אמצע-תחתית גם היא. הם קנו את רונלדו מנדרגורה חזרה מיובנטוס והוא השם הבולט ביותר אצלם, בקבוצה מלאת כישרונות צעירים. הסיבה המרכזית לראות את המשחק היא האווירה של הקהל המרשים של פארמה שהשלים את החזרה לסרייה הראשונה.

21:30-בולוניה-ספאל.

21:30-אמפולי-קליארי.

* המשחקים בין פיורנטינה לסמפדוריה ומילאן לגנואה נדחו בשל אסון הגשר בגנואה.

 

טניס / מתן גילור

טורניר סינסנטי (1000) – גמר

*המלצת צפייה* 23:00 נובאק ג'וקוביץ'(10)-רוג'ר פדרר(2) (ספורט 2). מפגש שהוא אחת הקלאסיקות הגדולות של הדור האחרון ואולי בהיסטוריה של הטניס בין שניים מגדולי כל הזמנים. שני הטניסאים לא הרשימו מאד עד כה. לצד דקות של טניס מדהים, הם גילו חוסר יציבות ושיחקו לא מעט גם טניס בינוני. בחצי הגמר נדרשו לג'וקוביץ' שעתיים וחצי ושלוש מערכות כדי לנצח את צ'יליץ'. פדרר ניצח את גופן בשובר שוויון במערכה הראשונה והאחרון פרש בתחילת השניה. מצד אחד פדרר לא הצליח לשבור, אך מצד שני לא היתה אפילו נקודת שבירה אחת לחובתו. המאזן בין השניים עומד על 22:23 לזכותו של נולה, כשהוא ניצח את שני המשחקים האחרונים. השניים, למרבה ההפתעה, לא נפגשו מאז שנת 2016. השנה לפדרר 3 תארים ולג'וקוביץ' 1, כשכל אחד מהם גם זכה כבר במייג'ור, אך שניהם מחפשים את ה- 1000 הראשון. מהיבט היותר רחב של הקריירה פדרר מחפש את התואר ה- 99 ונולה ישאף להשלים למספר עגול של 70. ג'וקיביץ' זכה בעבר בכל אחד מארבעת המייג'ורס, בטורניר סוף השנה ובכל אחד מהמאסטרס זולת… סינסנטי. הוא הגיע לגמר 5 פעמים בעבר, 3 מתוכם נגד פדרר (ו- 2 נגד מארי) ולא הצליח לזכות ולו במערכה בודדת. ואיך פדרר בסינסנטי? טוב, תודה ששאלתם. שיאן הזכיות עם 7 כאלה. המנצח פה יקבל גם יופי של בוסט לביטחון לקראת הטורניר החשוב ביותר שעוד נותר העונה שיחל בניו יורק בשבוע הבא.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור בינקבנק – קטע 7

קטע 6 היה קטע קלאסיקות כהלכתו עם אינספור התקפות, שהפכו את הקטע לקשה מאד למעקב. ההתקפה המכריעה הגיע ק"מ לסיום, כשהגרמני גרגור מוהלברגר תקף מתוך קבוצה של ארבעה רוכבים, והגיע ראשון אל הקו. טים וiלנס וזדנק שטיבאר השלימו את הפודיום. לאוסטרי הצעיר והמוכשר מקבוצת בורה זוהי זכייה ראשונה בקטע במירוץ משמעותי. המוביל במירוץ, מאטיי מוהוריץ', הצליח לשרוד עוד יום קשה עם הפלוטון, והוא ממשיך להוביל במירוץ לפני מתיוס (30+), ואן דר הורן (32+), אנדרסן (34+), שכמן (35+), בודנאר וקמפנארטס (36+), וולנס (37+), לאמפר (43+) ו-ואן בארלה (44+).

*המלצת צפייה* קטע 7 הוא הקטע האחרון של המירוץ, וכדרכו של המירוץ הזה מדובר בדובדבן הנשמר לסוף. זהו קטע עם תוואי שלא היה מבייש אף קלאסיקת אביב – ארוך (210 ק"מ), ובעל תוואי קופצני במיוחד, בעיקר בחציו השני. הסיום שלו כולל את הקיר המפורסם של חרארסברגן – אמנם לא קיר תלול מהסגנון שאנו רואים בפלש וואלון, אבל זהו ק"מ שעשוי להכריע את המירוץ כולו. למאטיי מוהוריץ' המוביל יש אמנם פער של 30 שניות, אלא שזהו פער שעשוי לא להספיק לו, ודאי כשכל אלו שאחריו מרוחקים שניות בודדות זה מזה. אנו צפויים לקטע כאוטי במיוחד, עם הרבה מאד התקפות, שכל תוצאה בו לא תפתיע. שידור ביורוספורט ב-15:30.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. ב-10 בערב, אולי ערן שור (או מוש השור) יוכלו לדווח לנו מהשטח, כאשר דיוק ממשיכה את המסע הקנדי שלה במשחק מול אונ' מקגיל במונטריאול.
    בדיוק משחק אר ג'יי בארט הסנסציוני, בנו של רואן שכיכב בראשל"צ בשנות ה-90, וכן ציון וויליאמסון הכישרוני.
    לא יודע אם ואיפה יש שידור.

  2. פדרר – ג'וקוביץ' – נפלאות דרכי הטניס
    פדרר זה פלא אנושי
    ג'וקוביץ' בהתאוששות מדהימה מהמפולת הפיזית/נפשית אותה חווה.

    אם זה היה 5 מערכות, הייתי הולך על נולה.
    ב – 3 מערכות – פתוח לחלוטין (הלב עם נולה)

    תודה רבה, מתן, וכל העוסקים ב דיומא

  3. בלינג לוקח את הקטע, אבל מוהוריץ' מחזיק מעמד כדי לנצח במירוץ. פשוט רכיבה מרשימה של מוהוריץ', שהדף בלי קבוצה את המתקפות של כולם עליו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט