מעורב אמריקאי: משכורות, רווחים, תיכוניסטים, ושאלות למומי החציל / מנחם לס

***משכורות מאמנים: ששבסקי שובר 10 מיליון***

היום התפרסמה בפורבס משכורתו של מייק ששבסקי, מאמן דוק יוניברסיטי, לשנת 2013 (ז"א לעונה הבאה ולשנה הבאה) – $10.001,450, וזאת הוא הופך למאמן הראשון בארה"ב בכל מקצועות הספורט, מקצוענים או מכללות, המשתכר למעלה מעשרה מיליון.

משכורתו החדשה של ג'ון קליפרי עדיין לא התפרסמה. אבל מאחר והוא טען הבוקר ביו.אס.איי. טודיי שקבוצתו בעונה הבאה היא "עם הרבה סכויים להיות בלתי מנוצחת כל העונה כולל טורניר ה-NCAA", לך תדע מה קנטקי תשלם לו.

זוהי קפיצה משמעותית ברשימת פורבס על המאמנים המשתכרים את המשכורות הגבוהות ביותר בארה"ב לשנת 2012:

1. בילי ביליצ'ק – ניו אינגלנד פטריוטס (פוטבול) – 7.9 מיליון

2. מייק שנהן – וושינגטון רד סקינס (פוטבול) – 7.5

3. דוק ריברס – בוסטון סלטיקס – 7.1

4. פיט קרול – סיאטל סיהאוקס (פוטבול) – 7.0

5. גרג פופוביץ' – סן אנטוניו ספארס – 6.8

וכן הלאה.

לכן איני מבין את המשכורות שהתפרסמו על מאמני כדורגל באירופה המפגרת והגוועת כלכלית בעוד שהכלכלה כאן פורחת, וליגות הפוטבול, בייסבול, כדורסל, והוקי קרח הן המרוויחניות הגדולות (עשרות מונים יותר!) מכל ליגה אירופאית. הנה המשכורות האירופאיות:

 

MARCH 18, 2013 11:36 AM

Jose Mourinho named highest-paid coach by France Football

BY JAIME URIBARRI

The "Special One" is also the best paid one.

Jose Mourinho makes the highest salary of any coach in world soccer, according to France Football's annual earnings list (via ESPN Deportes) that puts the Real Madrid manager's wages over the last year at $18 million.

Mourinho – who pulled in $15 million in salary and an additional $3 million in endorsements – has topped the salary list since France Football first started compiling the ranking in 2004. That same year, Manchester United boss Sir Alex Ferguson finished in first place, while Brazilian coach Luis Felipe Scolari, with Chelsea at the time, did the same in 2009.

This year, Mourinho is followed by Paris Saint-Germain's Carlo Ancelotti ($15 million) and fellow Italian Marcelo Lippi, who makes $14 million coaching Chinese club Guangzhou Evergrande F.C.

Gus Hiddink ($14 million) of Russia's FC Anzhi Makhachkala and former Liverpool manager Kenny Dalglish ($13 million) round out the top five, followed by Arsenal's Arsene Wenger ($11 million), Rusia's national team coach Fabio Capello ($11 million), as well as Manchester City's Roberto Mancini, Ferguson and China national team coach Jose Antonio Camacho, who each make $7 million.

משהו לא מסתדר לי בראש עם זה!

*******************************

האתלטים המובילים ב-2012 לפי פורבס (מבוסס על דו"ח מס הכנסה):

1. המתאגרף פלוי מריוות'ר – 91 מיליון

2. לברון ג'יימס – 56.5 מיליון

3. דרו בריס (הקוורטרבק של ניו אורלינס סיינטס) – 47.8 מיליון

4. קובי בריאנט – 46.9 מיליון

5. טייגר וודס – 40.8 מיליון (ב-2004 הכנסתו היתה 128.8 מיליון…)

 

50 המרוויחנים הגדולים ביותר כוללים 25 שחקני בייסבול, 13 שחקני NBA, ו-8 שחקני NFL. אף אתלטית לא נמצאת ברשימת 50 הראשונים.

 

**************************************

ענייני כדורסל בקיצור נמרץ:

*כל עתוני העיר בתפוח הגדול עלו על מייק וודסון עד ה-3.4 דקות שהוא נתן לשחקן הארגנטינאי פבלו פריגיוני. כשהוא העלה אותו לחמישייה בסיום העונה הניקס היו 2-16. מאז שהוא לא בחמישייה, וג'ייסון קיד משחק, הקבוצה התדרדרה פלאים. מה קרה לג'ייסון קיד היא השאלה החמה ביותר: הוא פתאום ניכנס לפוביה של זריקה. פשוט מפחד לזרוק לסל, ותרומתו לניקס היא אפסית. לדעתי הסוס פשוט ניגמר לצעיר המתקרב לגיל 40.

* עתוני סאן אנטוניו מבקשים מכולם להפסיק לדבר רק על 'השלישייה הגדולה' (דנקן, פרקר, וג'ינובלי) ולדבר על 'השלישייה הצעירה': מה שבן ה-21 קאווי ליאונרד,  בן ה-25 דני גרין, ובן ה-21  קורי ג'וזף עושים לספארס לא נופל כהוא זה מתרומת 'השלישייה הגדולה', וזאת גדולתו של הקלוב הזה עם הפלח בראשו: מאמינים שדור הולך ודור בא, והספארס לעולם נשארת. כל הכבוד להם!

* עם ההודעות המפתיעות של שני שחקני התיכון המובילים במדינה לאיזה מכללות הם חתמו – אנדרו היגינס לקנזס,  וג'ברי פרקר לדוק, כל עשרת הראשונים חתומים, ארוזים, ומוכנים למשלוח למכללות הבאות:

1. אנדרו וויגינס – קנזס (הפתעה עצומה!)

2. ג'ברי פרקר – דוק (הפתעה עצומה; אפילו ששבסקי הוכה בהפתעה!)

3. ג'וליוס רנדל – קנטקי

4. אהרון גורדון – אריזונה (המכללה המערבית היחידה; כולם רוצים לשחק במזרח הנאור!)

5. אנדרו הריסון – קנטקי

6. ג'ואל אמבייד – קנזס

7. דקארי ג'ונסון – קנטקי

8.  ג'יימס יאנג – קנטקי

9. אהרון הריסון – קנטקי

10. קייסי היל – פלורידה

הווה אומר 5 מהעשרה הטובים במדינה הולכים לקנטקי. בעונה שעברה זה לא עבד, אבל אסור לשעוח שמהשנה שעברה 4 מה-5 נשארים לפחות לשנה נוספת ורק אחד הולך ל-NBA, הווה אומר – שוב הווה אומר – שלקנטקי העונה יהיו 9 מ-20 שחקני התיכון הטובים ביותר בארה"ב בשנתיים האחרונות!

********************************

בלבולי חג השבועות – אולי מומי החציל יעזור?

מומי, וואלה אני מבולבל. קבלתי כל מיני כרטיסי ברכה לחג השבועות (אתה יודע, כרטיסי E כי בקיבוצים – כמו בשאר הארץ – כבר אין בולים ומעטפות) מהנכדים ונכדות של אחותי מרנינה ז"ל (ברוך השם היו לה בן וחמש בנות. הבן, ערן, הוא2.00 מ' ומשהו אבל אהב מחשבים כבר בגיל 6 בקיבוץ גבת ולא בא לו לשחק סנטר, אם-כי נייסו, והיום הוא חולב כסף בהיי טק). הם מפוזרים היום בכל הארץ, אבל כרטיסי הברכה הכניסו אותי מה זה לסיחרור יעני. וורטיגו כמו שאומרים. אז אולי תסביר לי אתה את ההבדלים בין המילים כי בכל כרטיס ברכה היתה על הפרות שאוכלות בתאבון את הדברים הבאים ולא משנה מה אוכלות, תמיד יוצא חלב לבן. אז הואיל נא בטובך להסביר לדוקטור בגולה את ההבדלים כדי שיוכל ללמד נכון בסנדיי סקול. אבל אם אתה לא יודע, לא נורא. נסתדר כמו שאומרים גם בלי זה. אז הנה, מה ההבדלים בין:

1. חיטה

2. שעורה

3. דגן

4. חציר

5. שבולת

6. קש

7. אוסם

8. בר

9. קמה

10. תבואה

11. מספוא

12. שחת

13. תבן

14. מוץ

 

מכולם יוצא חלב. בכל כרטיס היו שירים בחרוזים על שמחת בית השואבה (מה זה 'בית השואבה'?) ועל ריקודים עם בר וקמה ושאר הבילבולים. עבורי הכל זה בערך אותו דבר, לא? אז רק עם בא לך נשמה שלי!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. אנדרו היגינס!!!! זה אחד הפרופסרים אצלנו במחלקה.

    זה אנדרו וויגינס. והוא בכלל קנדי.

    גם אהרון גורדון זה שם של אחד הוותיקים מהקיבוץ שלי

  2. לא שערתי שבאירופה משלמים יותר מאשר בארה"ב למאמנים. זה נשמע הזוי.
    דוק הוא המשתכר הגבוה ביותר בין מאמני הליגה, ועוד בבוסטון הקמצנית?

  3. מנחם האם הסכומים הללו (גם רשמת בעבר שנייט רובינסון מהבולס חתום על חוזה מינימום לוותיקים של 1.1 מיליון דולר)הם נטו או שמזה יורד 50% מס?

    1. בארה"ב המס הוא 39% מקסימום. כמובן שעל הכל יש מס. היכן בעולם אין מס, מלבד שחקנים אמריקאים בישראל ואירופה (אבל מישהו משלם את המס עבורם!)

  4. לגבי הסכומים שמשולמים באירופה,מוריניו הוא מעל הממוצע אבל בכל אופן
    קבוצות הכדורגל הגדולות באירופה מגלגלות(אני בכוונה לא רושם מרוויחות) יותר כסף מקבוצות הנ.ב.א-איצטדיונים של80 – 100 אלף צופים מכורים מראש לעומת 20 -25 אלף מקומות בנ.ב.א ומיליונים רבים בתמלוגי שידור ליגת האלופות-.
    ודבר אחרון מנחם הדולר על הפנים מול היורו..

    1. משה, אתה בוודאי חושב שאני אמריקאי מטומטם ללא מוגש. "איצטדיונים של 100 אלף"? כמה כאלה יש באירופה כולה? אולי 2-3. גם 80,000 יש רק במכללות (ל=59 מכללות איצטדיונים מעל 70,000) וב-NFL (לכל הקבוצות) ואולי בקושי ל-5-6 קבוצות בכל אירופה.
      הנה מספרים עבורך:
      מספר הצופים הממוצע העונה (2013) באירופה:
      1. בורוסה דרטמונד – 80,512
      2. מנצ'סטר יונייטד 75,527
      3. ברצלונה 74
      4. ריאל מדריד 72
      5. ביירן מינכן 71
      6 שלקה
      7. ארסנל 60
      8ץ המבורג 52
      9. אייקס 51
      10 ניוקסל 48
      \ממוצע הצופים באנגליה, הגדול ביותר בכדורגל האירופאי- 38,000

      בארה"ב במכללות ממוצע השנה
      1. מישיגן – 112,678
      2. טנסי- 106,890
      3. אוהיו סטייט – 104,991
      4. פן סטייט – 104,334

      ממוצע 644 המכללות בדיביזיה הראשונה בפוטבול – 48,958, שזה הממוצע של ניוקסל, העשירית האירופה במספר צופים. אצלנו 644 מכללות (הכל בויקיפידיה ובאתר ה-NCAA) מכניסות כל שבוע כמו העשירית באירופה בכדורגל.

      וב-NBA הממוצע הוא בערך 20,000, אבל ל-82 משחקים!
      אז משה, איתי אל תשחק משחקים. ארה"ב היא פשןט מדינה שאוהבת ספורט, ומה מחיר הדולאר לעומת היורו אין לזה כל קשר בכלל למצב הכלכלי של ארה"ב נגד אירופה. אתה מדבר כאן על הכלכלה הגדולה בעולם, והמתפתחת בחזרה לשליטה מחלטת, נגד כלכלה שיש לה את ספרד, יוון, פורטוגל, אירלנד, איטליה, וכל מזרח אירופה. למזלנו רק ישראל בסדר גמור.

        1. מנחם לס דבר ראשון אני לא חושב שאתה אמריקאי מטומטם ללא מושג…
          ואם נהיה רצינים אז ככה-אני לא מכיר את כדורסל המכללות, את ממוצע הצופים בהם ומה מחיר הכרטיס שם,דיברתי על הנ.ב.א שזוהי ליגה שמשוחקת לאומה של כ 300 מיליון איש והמספרים המרשימים שציינת לגבי הליגה הגרמנית-אומה של כ 80 מיליון והאנגלית פחות .
          ישנם עוד דרכים רבות לעמוד על ההבדלים אבל בגדול מי שמחליט לשלם כנראה יודע למה אחרת הוא יביא כסף מהבית או יפשוט רגל.
          אין לי ויכוח איתך שאמריקה היא אומה שאוהבת ספורט

  5. 1. = הצמח עצמו. סוג של דגן
    2. = סוג שונה של דגן. אפשר לומר בנדוד של #1
    3. = שם כולל למשפחה אליה שייכים הבנידודים מלמעלה.
    4. = אוכל לבהמות, מופק בין היתר מ#1 ו-2 לאחר שנלקח ממנו המוץ (בהמשך) לצרכי הכנת קמח.
    5. = עוד סוג של דגן
    6. = ר' #4 רק שקש הוא יחידה אחת בעוד #4 הוא שם קיבוצי (בלת חציר)
    7. = תיקון: אסם (asam) ולא אוסם (osem) – פשוט מילה נרדפת למחסן (רק בהקשר חקלאי). אוסם (בחולם חסר אבל אין לי כוח להתחיל לנקד) היא החברה שמייצרת ביסלי ובמבה וכו'
    8. = #10 = שם כולל ליבול השדה
    9. = נראה לי שזה פשוט מילה גבוהה לשדה חיטה ("…בתוך קמה מול שדה חיטים גואש…" נתן יונתן/ורד הקציר)
    11. = מילה נרדפת למזון בהמות
    12. = #6
    13. = idem
    14. = החומר שלוקחים בשביל ליצור קמח, בהשאלה: העיקר (להפריד את המוץ מן המלל)
    יש לך מילים כמו שלף וניר (שדה) אם אתה רוצה לעשות דאווינים בסאמר סקול.
    זהו.
    אני לא מומי ולא חציל אבל הייתי פעם קיבוצניק.
    עכשיו בתמורה נראה אותך מאיית לי ששבסקי באנגלית

    1. תודה. אני שמח שעדיין ישנם בני קיבוץ מהימים שהיתה חקלאות בקיבוצים, וכל הכבוד על הידע, אבל כשאתה מכנה את הסגל של מיאמי "מהטובים בהסטוריה", אז בטח שהכדורסל שאתה יודע הוא משער העמקים או גונן.

      1. נראה לי שזה מסוג המקרים שאפשר יהיה לבחון רק בראי ההיסטוריה ז"א כשהשושלת תסתיים. בכל מקרה זו רק דעתי.
        🙂

  6. כמה רעש, לאיפה שלא אפנה. כל-כך הרבה אנשים ורעש, טלוויזיה צורחת במיליון ערוצים, ומסיבות בימי שישי והזמנות למסיבות שכל מיני מאופרות מטומטמות דוחפות לי ליד, ואנשים מדברים כל הזמן, לא מפסיקים לדבר על השטויות שלהם, כל אחד חושב שהשטויות שלו מעניינות מישהו, לי כבר אין כוח לנסות להגיד משהו, אני רק שונא יותר ויותר כל הזמן וכועס כל הזמן, לא יודע על מי, ועיתונים עם כותרות ענק, מעט מילים והמון תמונות, ומקומונים זולים, ובלוגרים שלא מפסיקים לנפח את המוח, ופרסומות שמטמטמות את המוח, ותמונות של דוגמניות שמרעילות לי את הנשמה, ואנשים טיפשים שמקבלים במה, וכל מיני פסיכים שמאמינים באלוהים ומציקים לכל העולם בגלל השטויות שלהם, ואני נסוג ופתאום רק רוצה לישון איזה לילה עם בחורה שהיא לא זרה לחלוטין.

    1. אתה שואף למשהו מאוד קטן. מסתפק במועט. תמצא לך אחת לכל החיים ותבנה איתה חיים – זה אפשרי וזה הדבר האמיתי. ואז כל הרעש לא ממש משנה.

    2. הי, "THE TRUTH", אז למה שלא תנסה להירגע עם איזה פוסט נחמד להופס? (כשרון כתיבה יש לך. ידע? אין לי מושג. נחכה ונראה!)

  7. ד"ר מנחם
    מה אומר ומה אדבר , מומי שבוז מאוד , פרטים בפוסט שאשלח לך מייד
    למומי אין חשק אפילו לראות שידור חוזר של חדשות הספורט

    אם הפרופסור דוקטור שואל ,מומי מייד עונה

    מה הקשר בין שמחת בית השואבה החל בסוכות ? לחג השבועות ? הוליחו אותך שולל יא מנחם !

    יותר קל לענות על האתגרים שלך

    1. חיטה – אחד משבעת המינים וחמשת מיני דגן משמש להכנת לאפות , פיתות או כמו שהאשכנזים אוהבים פוקצות
    2. שעורה – גם כן אחד מ – 5 דגנים , משמש להכנת בירה , המשקה הכי טוב שיש לימות השנה
    3. דגן -דוד דגן , שופט עבר יו"ר איגוד השופטים , מאיר דגן , מושתל כבד וראש המוסד בעבר
    4. חציר – חומר רך המשמש כרקע לתמונת שער ואמצע של המגזין פליי בוי
    5. שבולת – ואלה יש גבול למה שמומי יודע , שם של ספרנית
    6. קש – מה שמומי אכל שהגיע לחזות בקבוצתו בית"ר
    7. אוסם – מותג ישראלי , במבה , במבה אדומה וביסלי גריל
    8. בר – יצוא מס 1 של מדינת ישראל , בר רפאלי ובר פאלי
    9. קמה – בית קמה , צומת מרכזית בדרום , שם מומי עוצר ללגום בירה שמוכנה משעורה בדרך לבאר שבע
    10. תבואה – דוגמא לסימון המוכיח את קיומם של יצורין מן החלל
    11. מספוא – מזון לבהמות
    12. שחת – הכוונה לגיהנום , שד משחת
    13. תבן – וואלה תפסת את מומי לא מוכן
    14. מוץ – הזבל , הקליפה שעוטפת את הגרעין

    1. מומי! וואללה החכמתי ו, צחקתי, נהניתי מההסבר שלך לא פחות מההסבר של הקיבוצניק לשעבר, שהיום הוא בוודאי ראש לישכה בקופת חולים בכפר שמריהו.

    2. OBEY כאן. קיבוצניק בעברו וחניך של אסכולת החציל בהוויתו.
      אני מקבל עליי את תורתו של מומי. הוא הקרוי החציל. אפר אני לרגליו. ובזאת באתי אל החתום. OBEY.

  8. אתה שואף למשהו מאוד קטן. מסתפק במועט. תמצא לך אחת לכל החיים ותבנה איתה חיים – זה אפשרי וזה הדבר האמיתי. ואז כל הרעש לא ממש משנה.

  9. מנחם, לפי פורבס, מנצסטר יונייטד וריאל הן קבוצות הספורט עם השווי הגבוה ביותר, אחריהן היאנקיס. זה יכול להסביר את המשכורת.
    עוד סיבה, הפעם ממוחי הקודח, בנבא ופוטבול יש יותר קרדיט לעוזרי מאמן או מאמני הגנה והתקפה, וייתכן שסך המשכורות של צוות האימון משמעותית גבוה יותר משל מועדון כדורגל מפואר. לגבי בייסבול אין לי מושג, ההתרשמות שלי שלא צריך שם מאמן, אני בספק אם זה בכלל ספורט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט