יש משהו טיפה מוזר בלכתוב אגדת כדורסל על שחקן שהוא בסה"כ בן 26 ושעדיין לא הגיע לשיא, אבל בקיירי אירווינג יש משהו מיוחד שלא משאיר הרבה מקום לספק שיגיע להיכל התהילה, ולו רק בגלל הזריקה הזאת, שגם הביאה לקליבלנד תואר אליפות ראשון וגם שינתה את פני ה- nba למה שאנחנו מכירים היום.
נתחיל בקצת נתונים יבשים:
קיירי נולד ב- 26/03/1992 במלבורן באוסטרליה, שם אביו שיחק בתור שחקן מקצועני.
בתיכון שיחק כבר בארה"ב ונבחר למקדונלדס אול אמריקן בעונת 2009-10. במכללות קיירי בחר לשחק אצל קואוץ' ששבסקי בדוק והספיק לעשות את זה 11 פעמים לפני שנפצע בבוהן וגמר את העונה (17.5 נק' ו- 4.3 אס' בממוצע למשחק). בנוסף, הוא זכה כחלק מנבחרת ארה"ב הצעירה באליפות פיב"א אמריקה עד גיל 18.
הפציעה שגמרה לקיירי את עונת המכללות לא מנעה ממנו להיבחר ראשון בדראפט ע"י הקאבס בעידן פוסט לברון הראשון של הקאבס. קיירי תפס מקום בחמישייה כבר מהעונה הראשונה בדרך לזימון למשחק האולסטאר של שחקני העונה הראשונה והשנייה, וזכייה בתום העונה בתואר "רוקי העונה".
מאז עונת הרוקי, קיירי הוסיף חמש הופעות במשחק האולסטאר, כולל ה- mvp של המשחק ב- 2014, הופעה בחמישיית העונה השלישית בעונת 2014-15, וכמובן טבעת אליפות עם הקאבס ב- 2016.
למי שפספס בסוף עונת 16-17 קיירי דרש טרייד מהקאבס וקיבל את מבוקשו בדמות מעבר לבוסטון שם הציג יכולת מרשימה עד שנאלץ לעבור ניתוח חוזר בברך שנפצעה בגמר 2015, מה שסיים לו את העונה עוד לפני הפלייאוף.
בנוסףף הוא זכה עם נבחרת ארה"ב באליפות העולם ב- 2014, והוסיף מדליית זהב אולימפית ב- 2016.
נכון לעכשיו, ממוצעי הקריירה של קיירי עומדים על 22 נק' למשחק ביחד עם 5.5 אס' ו- 3.4 ריב' ב- 34 דק' בממוצע.
אבל הסיפור של קיירי זה ממש לא סיפור של מספרים או הישגים. קיירי מייצג לדעתי סוג של קונפליקט בין אנשי המקצוע, עיתונאים וכו' לבין האוהדים של הליגה.
קיירי הוא אחד השחקנים המלהיבים בליגה וכנראה המכדרר הטוב ביותר. השליטה שלו בכדור, היכולת לסיים בעזרת שימוש בלוח מכל מצב אפשרי ומול כל שחקן אפשרי, הזריזות שבה הוא משנה כיוון והיכולת שלו לחמוק בין השומרים, כל אלה הופכים אותו למהפנט לצפייה, וזה ממקם אותו במקום מאוד גבוה ברשימת הפופולריות בקרב אוהדי הליגה – בעיקר הצעירים – אלה שקונים הכי הרבה חולצות ונעליים. בדצמבר 2014 נייקי השיקה את הנעל "קיירי 1", מה שהפך את קיירי לשחקן ה20 בליגה שמקבל נעל על שמו. כיום הוא ממקום באופן די קבוע במקום השני במכירת נעליים ובמקום השלישי במכירת חולצות. בנוסף, במאי 2012 הוא השיק פרסומת בשביל פפסי כשהוא תחת הדמות uncle drew שזכתה למיליוני צפיות ביוטיוב, והפכה לסדרת סרטונים ואפילו לסרט שיצא ביוני האחרון בארה"ב (לצערנו זה לא מגיע לארץ כרגע) תוך שיתוף פעולה עם לא מעט שחקנים. עוד חותמת לפופולריות הרבה של קיירי.
אז למה קונפליקט? כי אם תחזרו אחורה לרשימת ההישגים, תראו שרק בעונת 2014-15 קיירי הצליח להשתחל לאחת מחמישיות העונה של הnba , ואנחנו מדברים על שחקן שבמשך שלוש עונות היה מספר 2 באחת משתי הקבוצות הטובות בליגה באותה תקופה, תטך שהוא לוקח על עצמו את הנטל ההתקפי בדקות בהן לברון נח, ועושה זאת ביעילות מרשימה ברוב המוחלט של הזמן. ועדיין, הוא לא מקבל הכרה אפילו כאחד מששת הגארדים המובילים בליגה, למרות שאם עושים בחירות היום אני לא יודע איזה גארד אפשר לקחת לפניו חוץ מאשר סטף והארדן.
בגלל הקונפליקט הזה מעניין מאוד לאן הקריירה של קיירי עוד תתפתח. אחרי עונה אחת בבוסטון שהתחילה בצורה מדהימה מבחינה אישית, בה ראינו איך קיירי שומר כמעט על אותם מספרים אבל ביעילות גבוהה יותר ובכמות דקות מועטה יותר ומשתלב בצורה חלקה בשיטת המשחק של סטיבנס כשהוא גם נראה יותר כמו מנהל משחק משך דקות ארוכות, אך מצד שני הוא יודע לנצל את הכישרון הייחודי להשתלט על משחקים גם בתוך השיטה הקבוצתית. הפציעה שלו אולי מנעה מבוסטון את ההגעה לגמר, את שבירת ההגמוניה של לברון וכנראה גם סדרת-גמר צמודה יותר מול הלוחמים.
מצד שני, יש לא מעט דיווחים הקיץ שקיירי מתכוון לעזוב בסוף העונה הנוכחית את בוסטון, וזה דווקא לפני עונה שבה הם נראים כמו המועמדים הוודאיים להגיע לגמר ויש להם בסיס שיכול לרוץ כמה שנים בתור קונטנדרית מובילה, מה שאמור להפוך גם את קיירי למועמד ודאי בשיחות על MVP וחמישיות העונה בדרך להכרה גם מהצד הזה של הליגה.
אסור לשכוח שמדובר על שחקן עם ניסיון עשיר בסדרות הגמר לשחקן בגילו. רק פעמיים מתוך 13 משחקים בגמר, הוא ירד מ- 23 נק', תוך שיש לו שני משחקים עם 40+ נקודות. הוא סקורר מוכח גם ברגעים הכי חשובים של העונה, והוא פשוט בלתי ניתן לעצירה. אם יצליח להישאר בריא ויעשה החלטות חכמות בקיץ הבא, הוא יכול לסיים את הקריירה עם עוד כמה טבעות ואולי אפילו גביע MVP, או לפחות מקום בחמישיית העונה הראשונה והשנייה. לעומת זאת, אם הברכיים לא יחזיקו מעמד, או אם יחליט לעזוב את בוסטון וסטיבנס לבלאגן של ניו יורק, מי יודע אם נזכה לראות שוב את קיירי במעמדים האלה.
כמו שאמרתי בהתחלה, קצת מוזר לכתוב אגדת כדורסל על שחקן שהוא בסה"כ בן 26, אבל עזבו את המילים ותעשו לעצמכם טובה, פשוט לכו ליוטיוב ותיהנו מההיילייטס של אחד השחקנים הכי מהפנטים בליגה היום וכנראה מאז ומעולם.
Berch
9 אוג 2018 08:47:36ושכחת להזכיר את הפדיחה הקטנה עם כדור הארץ השטוח…
https://www.youtube.com/watch?v=GtahJP42gjY
שחקן שאני מאד מעריך לא רק בגלל המשחק אלא גם בגלל הכנות בעזיבה של קליבלנד…. 🙂
אדי
9 אוג 2018 08:55:39הבעיה הגדולה שלו בדרך להיות סופרסטאר אמיתי – חוסר יציבות, לצד משחקים גדולים המון משחקים חלשים ואז הוא מחרב את המשחק לקבוצה, זה הפקטור שמפריד בין כוכבים גדולים באמת לכאלה שכמעט שם – היציבות
רג'ה בול
9 אוג 2018 09:13:56עדיין לא שמה ולא בטוח שיהיה לאור כל הפציעות שלו.
כשמגדירים אגדות או משווים בין שחקנים
אני בעד לפסול כל הערכה או טענה שהמילה "אם" נכנסת בה.
ולדי קוגן
9 אוג 2018 09:52:11לא יודע איך תימשך הקריירה, אבל האליפות הזו תיזכר לתמיד. הול אוף פיים הוא בטוח יהיה
מתן גילור
9 אוג 2018 10:07:50תודה רבה. בהחלט מהפנט לצפייה ושחקן נפלא.
אני אישית חושב שהוא אכן לא היה בין 6 הגארדים הטובים בליגה בוענות האחרונות. ווסטברוק, באטלר, דרוזן , לילארד, קרי, הארדן ופול היו טובים ממנו.
כמובן שהכל נתון לויכוח והכוונה אינה לייצר פוסט דירוגי גארדים. אני רק טוען שאין פה משהו מוזר שהוא לא נבחר.
צריך גם לזכור שבשתיים משלוש העונות האחרונות הוא הפסיד למעלה מ-20 משחקים, וכן שב-3 מ-4 העונות האחרונות לא היה השחקן המוביל בקבוצתו.
וזה גם הסיפור הגדול איתו – עד כמה הגוף שלו יצליח לסחוב. יחסית לשחקן בגילו הוא כבר נפצע המון. זה לא דבר שמשתפר עם הגיל בד"כ.
מתוך 4 הפלייאופס האחרונים הוא הפסיד אחד וחצי, כשבשניהם אמנם היה חסר מאד, אבל הקבוצות תפקדו טוב גם בלעדיו. זה גם סימן שאלה.
אני מחכה לראות אותו מוביל קבוצה לריצת פלייאוף עמוקה. אני מאמין שיש לו את זה, אבל חובת ההוכחה עליו.
אחרי זה ארגיש יותר מנוח להעניק לו תווית של טופ 5 בגארדים, מה שלדעתי היום הוא עדיין לא.
ולגבי העולם שטוח – מעדיף כאלה על פני מתנגדי חיסונים. 🙂
Avri
9 אוג 2018 11:57:12מסכים עם המשפט האחרון שלך. וזהו.
עידן
9 אוג 2018 12:05:30חוץ מקרי שיותר טוב מקיירי בקצת כל שאר השמות שרשמת קיירי עולה עליהם ואם הפציעות לא יכריעו אותו הוא יקח עוד אליפויות.
כאחד שעל העגלה של הווריירס הוא השחקן היחידי שפחדתי ממנו במהלך כך התקופה וברגע שעזב בקיץ שעבר מצד אחד ירד לי כל הפחד ומצד שני סוף סוף יכולתי לאהוב אותו.בגמר השנה נגד קליבלנד הייתי נינוח מאי פעם בלי שום מתח כי ידעתי שקיירי לא נמצא
מתן גילור
9 אוג 2018 12:11:58אני בטוח שאם לברון היה עוזב וקיירי נשאר עדיין היית מאד חושש מקליבלנד והמתח היה משגע אותך…
עידן
9 אוג 2018 12:20:20לא אבל אם היית מוסיף ללברון במקום קיירי את לילארד ווסטברוק או כריס פול גם לא הייתי חושש.במשחקים נגד קליבלנד חששתי יותר מקיירי מאשר מלברון.זה לא אומר שהוא שחקן יותר טוב מלברון אבל לברון תמיד ידאג לסטטיסטיקה שלו והוא יותר יציב מבחינת סקור אבל שקיירי נכנס לזון כמו ב 2016 אתה מרגיש כל נקודה שלו בניגוד ללברון שעושה הרבה נקודות שקטות.הרבה פעמים במשחקים של לברון פתאום ברבע שלישי אומרים שיש לו 20 נק ואני לא מבין איך הוא הגיע לזה בקושי הרגשתי אותו.בגלל זה תמיד אמרתי אין לי בעיה שלברון יקלע כל משחק נגד הווריירס 30-35 נק.לא הוא זה שינצח אותם
עידן
9 אוג 2018 12:32:08אם קיירי היה בריא בפלייאוף האחרון בוסטון היו בגמר ולא קליבלנד.אם קיירי יהיה בריא בפלייאוף הבא זה אומר גמר מול הווריירס ששם אף אחת לא פייבוריטית וזה 50-50. 6-7 משחקים שאין לי מושג מי לוקחת בניגוד לעונה שעברה שההתלבטות היחידה הייתה בין סוויפ לווריירס או 4-1.
נמרוד
9 אוג 2018 12:42:26אני רואה שהקונפליקט נמשך גם בתגובות 😉
מצד אחד כשקיירי היה בלי לברון הוא לא היה קרוב לפלייאוף, אבל גם לא הייתה קבוצה סבירה לידו.
מצד שני הנוכחות של לברון ללא ספק פגעה בהכרה המקצועית שלו בגלל שהוא היה בעצם מספר 2 וסביר להניח שגם הסטט' נפגעו.
גם העונה בבוסטון, אולי אם לא היה נפצע היה נבחר לאחת החמישיות, ולדעתי גם בוסטון היו עולים לגמר. אבל גם אין ספק שבקבוצה אחרת שהוא יהיה מספר 1 שלה הוא יכול לייצר יותר נק'. אני עדיין מעדיף אותו אצל סטיבנס.
ומבין כל החבר'ה שציינת, כמו שאמרתי בפוסט אני לא מצליח לראות שם מישהו חוץ מקרי, ואולי הארדן שאני לוקח לפניו.
מתן גילור
9 אוג 2018 12:47:14אולי הארדן? לי זה מוזר, אבל כמובן שזה סובייקטיבי. אני מבין יותר טוב את הטענות של אפלטון עכשיו.
דווקא לצד לברון קיירי נתן קפיצה סטטיסטית יפה, מה שלא ממש עשה בעונות הראשונות וגם העונה הסטט' שלו היתה דומה לעונה שעברה.
אני חושב שהשנים האחרונות בקליבלנד (עם או בלי קשר ללברון) מאד שדרגו את המשחק שלו.
מה שבטוח הוא שבלי לברון לא היה לו את ניסיון הפלייאוף העשיר שיש לו עכשיו.
מסכים שסביר להניח שהיה נבחר לאחת החמישיות אם לא היה נפצע. מצד שני גם קרי אם לא היה נפצע היה יותר גבוה מהחמישייה השלישית.
בכל מקרה, אחלה טור על אחלה שחקן.
נמרוד
9 אוג 2018 12:59:38עם הארדן יש לי בעיה אישית, פה זה סובייקטיבי לחלוטין, על הנייר הוא בהחלט עדיף.. אבל חוץ ממנו לא רואה עוד מישהו.
לגבי העניין עם לברון- שיפור הסטט' היה צריך לבוא ככה או ככה כחלק מהתהליך צמיחה של קיירי, אבל אין לי פה שום טענה נגד לברון כמובן. גם אם מעמידים את אותו סגל ומחליפים את לברון השחקן מהלבל השני בעמדה אני לא יודע כמה רחוק הקאבס מגיעים, וברור שקיירט הרוויח ממנו המון (מאמין שגם בצד של העבודה על. המשחק- סטייל אולדיפו מראסל). פשוט אני אומר שזה כביכול פגע בו בהכרה אישית.
והסטט' דומה לשנה האחרונה בקליבלנד אבל ב4 דק' פחות למשחק. אדבר מסכים גם לגבי קרי והחמישייה השלישית, חשבתי גם על זה.
נמרוד
9 אוג 2018 13:01:50רק עוד נגיעה בקשר להארדן. כשמסתכלים על הסטט וכו' ומה שעשה בשנתיים האחרונות הוא נראה ביי פאר עדיף על קיירי. השאלה היא מה יעשה קיירי אם ישחק בשיטת משחק דומה שהכל סביבו ומוקף בקלעים, לא אופתע אם נראה סטט' דומות…
מתן גילור
9 אוג 2018 13:11:32אני כופר בטענה של X יותר טוב מ-Y כי אם X היה משחק בשיטה של Y הוא היה מצליח לא פחות.
א. זו ספקולציה מאד בעייתית.
ב. אולי יש סיבה למה X משחק בשיטה הזו ו-Y בשיטה אחרת.
לדעתי, יש טענות בעלות סבירות גבוהה, כמו "אם קיירי היה בריא הוא היה נבחרת לאחת מחמישיות העונה" ולבין ביקורים ביקומים מקבילים, דוגמת "עם קיירי בוסטון לוקחת את ג"ס לסדרה ארוכה" או "בשיטה של יוסטון גם לקיירי היו הסטט' הללו."
היתרון שביקום מקביל אפשר להניח מה שרוצים ואי אפשר לסתור את זה.
נמרוד איתן
9 אוג 2018 13:38:41מבין את הטענה שלך, למרות שאוהדי ספורט משתמשים בה כל הזמן כמובן.
ובכל זאת- אני לא אומר שקיירי יותר/פחות טוב מהארדן בגלל השיטה, אלא שלא אופתע אם יציג סטט' דומה בשיטה שונה.
כמו שציינתי כנראה שהסטט' האישי שלו נפגע כתוצאה מהיותו מספר 2 של לברון ואח"כ בשיטה הקבוצתית של סטיבנס. אני באופן אישי חושב שעדיף המצב הזה ולהגיע להישגים שהגיע ועוד יכול להגיע.
אבל כשמסתכלים על הארדן וקיירי ותצוגות הפלייאוף שלהם ב4 שנים האחרונות- את מי היית לוקח? אני עדיין הייתי לוקח את קיירי במקרה הזה (והפעם כנראה שהוא מרוויח מהשיטה/קבוצות ששיחק בהן).
מתן גילור
9 אוג 2018 14:19:41הדרישה מהם עד עכשיו היתה מאד שונה.
קיירי היה צריך לקלוע שלשה מכריע במשחק 7 כשבקוצה שלו היה שחקן שקלע יותר מנקודה לדקה בדקות האחרונות (9 נק' ב-7 דק' אאל"ט).
כלומר, הוא היה צריך לקלוע 3 מ-12 הנק' האחרונות של קבוצתו כדי להיות מכריע. הארדן צריך להיות השחקן שקולע את אותן 9 נק' וששחקן המשנה שלו ישלים אותו עם סל חשוב. זה הבדל גדול מאד וזה מבחן שונה מאד. (הערה: זה כמובן ברמת העיקרון. לא מדובר על המספרים המדויקים או על קליעה, אלא על מי צריך לסחוב את הקבוצה ומי יכול "רק" להתבסס על "הבלחות" חשובות ככל שתהיינה).
מנחם לס
9 אוג 2018 15:19:49אילו ניתנה לי בחירה בין הארדן לקיירי (עם 'הבטחה' שאין פציעות…) הייתי בוחר בקיירי. הוא – במחברת שלי – 'ווינר' עם קבלות. הארדן עדיין לא זכה בשום דבר קבוצתי.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
9 אוג 2018 11:28:06תודה רבה נמרוד.
שחקן, ובן אדם, מאד סימפטי.
צריך לקוות להימנע מפציעות ולשפר את ההגנה.
ממש מקווה שישאר בבוסטון, דווקא בגלל שהוא לא ה"שתנץ" שלהם הוא מוסיף שם המון
נמרוד
9 אוג 2018 12:43:37מסכים איתך לגמרי לגבי העובדה שחייב להישאר שם. הוא בדיוק מה שהיה חסר להם בפלייאוף הזה, הסקורר הבטוח שיגיע במאמרי טיים וייצור לעצמו
רפיקי
9 אוג 2018 11:36:21קיירי רכז טופ 3 לדעתי
Avri
9 אוג 2018 11:57:29+100
Avri
9 אוג 2018 12:12:46אנחנו רגילים בבוסטון לחוסר כבוד. אל תתנו לסטיבנס את תואר מאמן העונה. אל תספרו את קיירי (או את אייזיה לפניו) לתארים אישיים. תסתכלו על טייטום מוביל קבוצה לגמר המזרח ועדיין לא באמת תכניסו אותו לשום מירוץ לתואר רוקי העונה. אל תתנו להורפורד את שחקן ההגנה, או יודעים מה, אפילו אל תשימו אותו בחמישייה ההגנה. לא צריך. אנחנו האוהדים יודעים מה שיש לנו ביד, ונלך עם זה באש ובמים. או לפחות עד שדני ישלח אחד מהם בטרייד לאטלנטה בעד בחירות הדראפט שלהם בשני עשורים הקרובים. מה שיגיע קודם.
ולדי קוגן
9 אוג 2018 12:36:39אתה צריך להיות מבסוט,כל הדברים שלא קרו רק ידליקו את כולם.
Avri
9 אוג 2018 18:24:23צודק
רפיקי
9 אוג 2018 21:39:48כל מילה בצבע
בוסטון וטייטום במיוחד אהובים עליי מאוד
עידן
9 אוג 2018 12:06:29טופ 2.זה קרי והוא
רפיקי
9 אוג 2018 21:36:25אפשר לומר
קשה להשוות בינו להארדן
שמש העמים
9 אוג 2018 12:37:56"קיירי ארווינג לא הגיע לשיא".
האיש קלע את סל הנצחון במשחק 7 בפינאלס בקאמבק הגדול אי פעם על הקבוצה הטובה בהיסטוריה בביתה, על הפנים של הmvp המכהן.
האיש קלע את הסל הגדול בתולדות ה-NBA.
בהחלט הגיע לשיא.
נמרוד
9 אוג 2018 12:45:14שחקן כדורסל מגיע לשיא בגיל 28-30 בדכ. קיירי קלע את הזריקה הזאת בגיל 24. הוא עוד יכול להשתפר המון.. זה מה שמפחיד, שאותו שיא בזריקה הזאת צריך להישבר
שמש העמים
9 אוג 2018 14:56:57כנראה משהו אבד בתרגום.
זה ה-שיא של ה-nba, אי פעם. איש פרט לקיירי לא הגיע לרגע הזה. ספק אם יהיה בעתיד מישהו שישווה אליו. גם לא קיירי עצמו. לא יהיה לו שיא גדול מזה, ב-99 נקודה 99 אחוז סיכוי.
רפיקי
9 אוג 2018 21:38:20כבר העונה הוא היה יותר טוב מאז
למעשה זאת היתה העונה הכי טובה שלו, אם לא היה נפצע היו לוקחים את המזרח
שמש העמים
10 אוג 2018 00:50:46מבחינת אוהד גולדן סטייט, ברור שהוא היה העונה יותר טוב מסל הנצחון על הראש של הוואטאר שלך.
די נו, שניכם עושים צחוק. זה רגע השיא הכי גדול של ה-NBA. אין לו מקבילה. שום דבר לא יכול להאפיל עליו.
שחר
9 אוג 2018 12:58:39תודה. כנראה הוירטואוז הכי גדול בליגה, תענוג לצפייה שהוא טוב.
כמו שאמרו לפני, פציעות. עדיין לא חווה פציעה קשה כמו קריעת רצועה, או בעיות גב. אבל במצטבר המון פציעות ברכיים, כפות רגליים ובערך כל הגוף, מזכיר את אייברסון עם הוירטואזיות והכניסות חסרות פחד לסל, אבל יש מחיר, גם לאייברסון שהיה יחסית עמיד לדברים שביצע, זכור לי התרשימים שהיו שמים לפעמים באמצע משחק עם תמונה שלו וכל הפציעות שעבר, גם לקובי עשו את זה ונראה לי שקיירי בגיל 26 גם נמצא שם כבר.
מתן גילור
9 אוג 2018 13:03:21https://www.reddit.com/r/nba/comments/35ry7l/visual_of_kyrie_irvings_injuries_over_the_years/
זה מלפני 3 שנים. מאז היו עוד כמה.
אוהד
9 אוג 2018 13:41:09תודה על הפוסט ממש מעולה
לדעתי מגזימים קצת עם סל הניצחון של קיירי במשחק 7 סל גדול אבל בודאי לא הגדול בהיסטוריה בטח שאחרי הסל נשארה יותר מדקה.
דביר
9 אוג 2018 13:45:14מדובר באחד מ10 השחקנים הטובים בליגה ובאחד מ2 הגארדים הטובים בליגה ( קרי השני) .הארדן ווסטבורק ? איפה הם בפליאוף? הם כל פעם נעלמים במעמדים החשובים. רק על ההופעה ב2016 בגמר מגיעה לקיירי כניסה להיכל התהילה תצוגת וונריות ענקית עם 41 נקודות ב70 אחוז מהשדה ברגע הכי קריטי בסדרה עם 20 נקודות במחצית הראשונה במשחק 6 שבעצם סגרו את המשחק וכפו משחק 7 כי הלוחמים לא יכלו לסגור פער כזה גדול. עם תצוגה ענקית במשחק 7 26 נקודות וקליעות מאני טיים גדולות בכל פעם שקליבלנד נתקעה ללא ספק גדול מראסל הארדן שלא נדבר על ג'ון וול לילארד וכדומה.
צביקה
9 אוג 2018 13:53:11פוסט נהדר. באמת וירטואוז, וקילר. בלי דירוגים, פשוט תענוג לצפיה, ומביא קבלות. עוד נראה ממנו הרבה, אני בטוח.
אישית אני לא בטוח שהבנתי למה זה היה לו טוב לדרוש טרייד השנה ולא לעשות עוד ריצה לפיינלס יחד עם לברון. לא רואה איך זה היה מזיק ללגסי שלו. מצד שני, אם הוא ישאר בבוסטון ויקח שם אליפות בשנים הקרובות – אני לא רק שאבין את זה, גם כאוהד בוסטון אוהב אותו לנצח!
דביר
9 אוג 2018 14:11:16לפני שלברון הגיעה קיירי שיחק רק 3 עונות בליגה ברובם נפצע באמצע לתקופת זמן ארוכה כשלוקחים בחשבון את זה שלא שיחק גם במכללות כמעט בגלל פציעה ואת הסגל הגרוע של קליבלנד אפשר להבין למה היכולת. כמו כן שחקנים רבים בליגה לא פרצו ישר כמו סוף קרי והארדן לא כולם כוכבים ישר כמו אמביד. ועדיין קיירי העמיד ממוצעים של 20 נקודות ומעלה באחוזים טובים. בכל מקרה השדרוג ביכולת קרה תחת דיוויד בלאט .
שגיא נאור
9 אוג 2018 14:30:42פוסט מעולה, זיקקת יפה מאוד את ההרגשה בנוגע לקיירי. הפציעות, העובדה שעוד לא הוביל קבוצה לבד להצלחות, הפציעות – כל אלו משאירים את קיירי מעט מאחור. מצד שני ההופעות בפלייאוף, ההתעלות בקלאץ' והמהלכים הבלתי אפשריים שאף אחד אחר בליגה לא מסוגל לעשות.
שחקן שגורם לך לתפוס את הראש, אין כמעט כאלה בליגה.
מבחינתי הפקטור המשמעותי הוא רק הפציעות – אם יהיה בריא הוא אולסטאר לעוד 6-7 שנים והכרה כגארד על בליגה עמוסה בכאלה.
נמרוד
9 אוג 2018 21:15:18תודה
מנחם לס
9 אוג 2018 15:22:38אני תמיד אהבתי את קיירי. יש בו מין חוצפנות ועארסיות חיובית. הוא שחקן שלא פוחד ולא חושש משום דבר בכדורסל. אהבתי את הפוסט, נמרוד.
נמרוד
9 אוג 2018 21:14:50תודה מנחם
עידו גילרי
9 אוג 2018 16:58:29השליטה של קיירי בכדור היא באמת משהו להתבונן בו בפליאה. לדעתי הוא עוד לא הגיע למיצוי התקפי וארחיק ואומר שיש בו אפילו פוטנציאל MVP. הבריאות שלו היא גורם משמעותי לדאגה ולאיך הקריירה שלו תיתפס בסופו של דבר.
יניב
9 אוג 2018 18:56:33תודה רבה. מאוד אוהב אותו. ישקר 2 בעיות איתו לטעמי אחת הברורה זה שהוא שחקן מאוד פציע והדבר השני שלפחות אותי מטריד לגביו זה עניין האופי. קודם כל זה שהוא דרש טרייד כאשר הוא בקבוצה ששלוש שנים בגמר ברציפות אבל אם זה עוד מובן אז עכשיו יש מלא דיבורים שגם בבוסטון הוא לא מתכוון להישאר. לי זה קצת מריח שלזכות באליפויות זה לא הדבר הכי חשוב לו
עידו גילרי
9 אוג 2018 18:59:05אנשים מדברים כי זה אןף סיזן וצריך להרוויח את מנת הקליקים היומית או למלא זמן מסך. אתה שמעת אותו אומר משהו בנידון?
יניב
9 אוג 2018 19:12:59ככה זה התחיל גם עם קוואי. נראה לי שאין עשן בלי אש ויש דברים בגו.
עידו גילרי
9 אוג 2018 19:33:12עם קוואי היה גורם שהוביל לאי שביעות רצון שלו.
יניב
9 אוג 2018 20:01:41נהיה יותר חכמים לקראת העונה הבאה. בכל מקרה הרגשתי היא שהוא לא יאריך חוזה בבוסטון אבל כפי שאמרת כרגע זה רק הרגשה. אם הוא יחתום בבוסטון אז סיבה שנייה לא רלוונטית ונשאר רק הפציעות
FAN
9 אוג 2018 19:08:29השחקנים שמבחינתי הצפייה בהם זאת הנאת הכדורסל הגבוהה ביותר זה קיירי ודרק רוז
מעל כל כוכבי העל..פשוט כדורסל ברמה אחרת
ד"ר רזי הופמן
9 אוג 2018 19:11:58השליטה של קיירי בכדור ייחודית לו. אין עוד שחקן עם כזו יכולת פנומנאלית.
יוסי
9 אוג 2018 19:55:46קיירי לפליקנס יכול להיות מעניין ולהיות מצויין לצד ג'רו
ד"ר רזי הופמן
10 אוג 2018 03:57:18קחו קיירי ותנו גבה 🙂
Dr.Faisel
9 אוג 2018 20:05:53הגראד האהוב עליי בליגה ואחד האהובים עליי איי פעם (כשהוא לא נפצע..)
השליטה שלו בכדור והמהירות שבה הוא עובר שחקנים היא פנומנלית ועשו על זה כתבה ב2016 במהלך סידרת הגמר.
מקווה שישאר בבוסטון ונראה שם שושלת ארוכת שנים כשהוא מוביל אותה (מאמין שאם השלד הזה יישאר הם יכולים לקחת בין 2-4 אליפויות ב8 שנים הקרובות)
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
9 אוג 2018 21:38:29שחקן תענוג לצפיה בזכות השליטה הפנומנלית בכדור ובגוף וקליעה מכל זוית אפשרית. מאוד מזכיר את סטף קרי ביכולת שלו להתפוצץ התקפית וגם בהגנה החלשה שלו, רק שהוא הרבה יותר קילר מקרי.
אם הוא עוזב את בוסטון הוא משוגע עם קבלות
מעין
9 אוג 2018 21:47:24בעיני הקונפליקט מול קיירי קשור למידת ההשפעה שלו על המשחק.
סט היכולות של קיירי הוא של סקורר הרבה יותר משל רכז (וכמות האסיסטים הבינונית שלו גם בעונות בהן הוביל לבד את קליבלנד קצת ממחישה את זה)
יש משחקים, או אפילו רגעים במשחק, בהם הוא באיזשהו זון, ואז הוא מזכיר לי את בראיינט/אייברסון בהשפעה שלו על המשחק.
לעומת זאת, ברגעים בהם הוא לא בזון הזה, אין לו הרבה דרכים נוספות להשפיע על המשחק. בהגנה הוא גם ככה די נטל.
אצל בראד סטיבנס הוא הראה שיפור מסוים בהשפעה שלו גם כשאינו מבצע דריבלים שהם לגמרי מיינד-בלואינג, אבל זה היה נראה לי יותר קשור לשיטת המשחק המגוונת של בוסטון (אל הורפורד כמוביל כדור, למשל), ופחות לאבולוציה משמעותית בסט הכישורים של קיירי.
לדעתי אם הוא יצליח להתפתח או במסלול של הסקורר (היה דיבור בעבר על קשר עם קובי כדי ללמוד ממנו קצת black mamba mentality, לא? גם תנועה משמעותית יותר ללא כדור סטייל קארי תעשה את העבודה) או של הרכז (יותר קשה לי לדמיין את זה קורה), אז הוא יעשה את הקפיצת מדרגה הנוספת וינעץ את מקומו בטופ של הטופ של הגארדים בליגה
שמחי בן משה
9 אוג 2018 21:59:29הוא כמו ווסטברוק, שחקן בעמדת רכז שאינו רכז.
למה החליטו בקבוצות להעמיד קלעי שיודע למסור אך אינו רכז בעמדת רכז זו שאלה מענינת.
הארדן כשהסבירו לו החליט גם לתפקד כרכז.
קיירי ווסטברוק אף פעם…
וחוץ מזה הוא לא שומר…
אפלטון
9 אוג 2018 22:20:11תודה נמרוד. שחקן שהוא ווירטואוז כדורסל. הארלם גלוב טרוטרס בליגה של הגדולים.
לא פלא שאנשים שנותנים שיקול לאסטטיות כשהם בוחנים רמה של כדורסל יעדיפו שחקן כמו קיירי על פני הארדן.
אבל להשוות ביניהם מבחינת כדורסל נטו? רחוק מזרח ממערב (תרתי משמע). ההשפעה של קיירי על המשחק פחותה בהרבה, ולא בגלל שיטת משחק כזו או אחרת, אלא בגלל סגנון המשחק שלו.
ראיית המשחק, האפקטיביות, העמידות. מדובר על רמה אחרת לגמרי של שחקנים.
ועדיין שחקן נהדר, טופ 15 בליגה כשהוא בריא.
ברוך רובין
10 אוג 2018 04:57:17בדיוק, אין מקום להשוואה כתבו פה היום כל כך הרבה שטויות שזה מצחיק, אני אתייחס אליהם.
1. קיירי היה השחקן הכי מסוכן בקאבס רחוק מהאמת, לברון היה השחקן הטוב ביותר בפער בסדרה, הוא רצח את גולדן סטייט ולא ספק היה השחקן המסוכן בקאבס.
2. לברון סירס את קייריי , רחוק מהאמת ללברון ולקיירי הייתה רוטציה מהממת ביניהם שכל אחד הוביל לפרקים את ההתקפה, אין הבדל משמעות בכמות הזריקות של קיירי בקליבלנד וליוסאג לעומת זה של בוסטון (בקליבלנד הוא זרק 1.5 למשחק יותר והיוסאג קטן ב0.2), כל מי שאומר שלברון סירס את קייריי מוטה משנאה עיוורת ללברון.
3. הארדן לעומת קיירי, אין בכלל מקום להשוואה, הארדן הוא מכונת ההתקפה המשולמת שחקן שאין לו חיסרון התקפי פרט לסיבולת לב ריאה אני לא חושב שיש שחקן בליגה פרט ללברון ודוראנט שמסוגל לעשות מה שהארדן עושה ןיכול לקחת קבוצה כמו יוסטון ולהפוך אותה למועמדת לתואר, מדובר בשחקנים בשני רמות לבל שונות לגמרי.
מקסימוס
9 אוג 2018 23:12:06אוהב אותו! אבל הארדן יותר טוב.
קיירי יקח את הארדן באחד על אחד, אבל אם אני בונה קבוצה, הארדן נבחר לפניו.
הארדן יודע להוביל קבוצה, להשפיע ולגרום לה להיראות יותר טוב כאשר ברור לכולם שהוא המנהיג והוא מס׳ 1.
קיירי, לעומת זאת, צריך קבוצה טובה כדי לפרוח. קבוצה עם כישרון שמאומנת היטב או התארגנה על אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה.
נתן
10 אוג 2018 01:00:50מהם ההישגים הקבוצתיים של קיירי בלי לברון?
האם בוסטון לא היתה קבוצה מעולה בלי קשר לקיירי?
מה התרומה ההגנתית שלו למשחק?
כמה הוא באמת דומיננטי ושולט במשחקים?
כמה הוא מוביל ויציב?
פינגבק: אזכור לפרוייקטים שונים של האתר – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן – Hoops