סימני שאלה / רועי ויינברג

לפני 2018/19, כמו כל עונה, יש לא מעט חוסר ודאות. בפוסט הבא נדבר על חלק מהדילמות של קבוצות הליגה השונות לפני העונה ומה השיקולים שיכולים להנחות כל אחת מהן.

*

מי הסנטר של אינדיאנה?

קשה לשחק היום עם שני גבוהים. סן אנטוניו התחילו את 2017/18 ככה והשתפרו משמעותית כשעברו לשחק עם גבוה בודד בחמישייה ופאו גאסול עבר לספסל. בדטרויט ניסו, לא הגיעו לפלייאוף ושנה הבאה נראה שם כדורסל שונה – אנדרה דרומונד מתאמן על קליעה מרחוק ומשחק לידו בלייק גריפין, גבוה שסיים את העונה עם 5.8 אסיסטים ו-2 שלשות למשחק. יוטה שיחקה עם שני גבוהים אבל לקראת סוף העונה ובפלייאוף נתנה יותר דקות לג'יי קראודר מאשר לדריק פייבורס. סגנון שנעלם.

אינדיאנה במצב דומה. יש להם את מיילס טרנר, הבחירה העשירית בדראפט 2015 ואת דומאנטס סאבוניס. סאבוניס היה מעולה בסדרת הסיבוב הראשון נגד קליבלנד ונראה שההתקפה יותר זורמת כשהוא על המגרש. הוא שחקן פוסט אפ טוב מאוד ומתואם עם אולדיפו, הכוכב של אינדי. מצד שני יש את טרנר. הוא לא נתן עונה כל כך טובה, אבל הוא סנטר שיכול לקלוע שלשות ולהגן על הטבעת, מה שכל קבוצה צריכה. על הנייר הם יכולים לחיות אחד ליד השני – אחד משחק בתוך הצבע ואחד בחוץ.

בפועל זה לא קורה. כאשר שניהם ביחד על המגרש היריבות זורקות המון שלשות (קצב של 34.4 במשחק שלם; רק ברוקלין ויוסטון זרקו יותר שלשות במשחק) וקלעו ב-39.2%, יותר טוב משיעור הפגיעה של גולדן סטייט. הקבוצות פשוט הולכות החוצה ושני שחקנים כבדים לא יכולים להתמודד עם זה. ההתקפה גם היא לא משהו. שני השחקנים לא מוסרים גדולים בלשון המעטה או מצטיינים יותר מדי בתנועה בלי הכדור. SB ניישן כתבו על כמה תרגילים שיכול להיות שנראה משניהם ביחד העונה, אבל קשה לראות את הפייסרס מצליחים כשהם אחד ליד השני לאורך זמן.

מה עדיף? אני חושב שסאבוניס. זאת שאלה מעניינת במיוחד בהתחשב בשנת החוזה של טרנר, אבל ההתקפה הייתה יותר יעילה עם הליטאי ולא היה הבדל כזה משמעותי בהגנה. בפלייאוף טרנר נזנח לטובת סאבוניס ואינדיאנה היו לא רעים בכלל למרות ההדחה בסיבוב הראשון. יכול להיות שווה להם לחשוב על טרייד של טרנר או למצוא דרך יעילה לשחק עם שניהם ביחד, כי סאבוניס יותר מתאים על הנייר. מעניין איך הבריאות של טרנר – 60 משחקים כרוקי, 65 בעונה האחרונה – תשפיע בנוסף, אבל בכל אופן יתכן שסאבוניס עדיף.

*

הקו האחורי של הקליפרס

פטריק בברלי ואייברי בראדלי. שיי אלכסנדר ולו וויליאמס. מילוש תאוסודיץ' וג'רום רובינסון. יש פה 6 שחקני קו אחורי שיחלקו ביניהם 96 דקות, עקב כך שכולם קטנים מדי בשביל לשחק כסמול פורוורדים ויהיו בעמדות הגארד. מי פותחים? מי על הספסל? מאוד לא ברור. מצד אחד יש לך את בברלי ובראדלי – שני שחקני הגנה מהטובים בעמדתם שיכולים לקלוע מהשלוש ויעשו חיים קשים מאוד ליריבות. הם אולי הקו האחורי הכי טוב בליגה מבחינה הגנתית. נוסף אליהם יש את וויליאמס שקלע 22.6 נקודות למשחק בשנה האחרונה, 2 בחירות לוטרי מדראפט 2018 ואת תאוסודיץ'. איך מוצאים מקום לכולם באותה רוטציה?

לא ברור. זה משהו שמאפיין את כל הקליפרס – יש עומק מרשים מאוד. הם יכולים לשחק כדורסל הגנתי קשוח עם בברלי, בראדלי, מוטה, האריס וגורטאט, יכולים לרוץ עם בברלי/אלכסנדר, וויליאמס, גלינארי, האריס ומייק סקוט כסנטר ויכולים ללכת לכל כיוון אחר. יש להם 12 שחקני רוטציה לגיטימיים בליגה ואין להם אף כוכב, אולי מלבד האריס ולו וויליאמס הסקוררים. עם אימון נכון הם יכולים להפתיע ואולי אפילו לגנוב מקום בפלייאוף. זה עדיין לא מלמד אותנו על מה שנראה שם בתחילת העונה.

הכי סביר שנראה את בברלי ובראדלי פותחים. הם הכי מנוסים, שחקני הגנה טובים וכאלה שיכולים גם להסתדר בלי הכדור. לצד גלינארי (אם כשיר), האריס וגורטאט זאת חמישייה פותחת לא רעה בכלל. לו וויליאמס עלה רוב הקריירה מהספסל וימשיך לקבל דקות כמחליף, אם כי פחות מה-33 שקיבל בשנה שעברה. השאלה היא איפה נכנסים פה אלכסנדר ורובינסון, הבחירות ה-11 וה-13 בדראפט האחרון. הם לא יקבלו יותר מדי זמן משחק בהתחלה, למרות שהנטייה של שני הפותחים לפציעות יכולה להיות לטובתם. רובינסון בכלל לא יהיה פקטור השנה להערכתי. אלכסנדר עוד יכול להיות, אבל הוא יצטרך להלחם על כל דקה. בניית הקבוצה של הקליפרס שמה את יהבה על כושר האימון של דוק ריברס. אפשר להגיד במובן מסויים שכל קבוצה עושה את זה, אבל במקרה של הקליפרס זה יותר בולט – הסגל שלהם יכול להתפס כבינוני, אבל עם האימון הנכון אפשר לראות אותם עושים עונה של 45 ניצחונות. אימון בעייתי וזה גם יכול להגמר ב-30. היציבות בקו האחורי יכולה להיות אינדיקטור לא רע להמשך.

*

הפורוורדים של פניקס

הסאנס במצב די מעניין. יש שני פותחים ודאיים – דווין בוקר כשוטינג גארד ודיאנדרה אייטון כסנטר. מה יקרה ב-3 העמדות האחרות? שאלה טובה. יכול להיות שנראה אותם מנסים לשחק עם דווין בוקר כרכז, או שנראה לידו רכז אחר (ברנדון נייט שחוזר מפציעה ארוכה, שאקיל האריסון ההגנתי או אלי אוקובו שנבחר בדראפט). רוב הדקות ילכו לנייט והאריסון בהתחשב בזה שאוקובו לא כל כך בשל.

שאלה אחרת שיותר ראויה לדיון היא מי יהיו הפורוורדים. ג'וש ג'קסון השיג נקודות ב-2018 עם 17.2 למשחק, אבל באחוזים לא טובים של 44% מהשדה ו-28% מהשלוש. הוא לא הרשים יותר מדי בהגנה ולכן לא בטוח שנראה אותו בחמישייה, במיוחד ליד שחקנים דומיננטיים עם הכדור כמו בוקר ואייטון. יש גם את טי ג'יי וורן, עוד סקורר חסר קליעה שהיה שחקן חמישייה בפניקס אשתקד וקלע 19.6 נקודות בערב. יש לא מעט דמיון בסגנון המשחק של שניהם, לכן אופתע אם וורן יסיים את העונה בפניקס. הם לא יכולים לשחק אחד ליד השני בחמישייה.

נוסף אליהם יש את טרבור אריזה שהגיע לסאנס על חוזה של 15 מיליון דולר לשנה אחת. אריזה הראה בעונה האחרונה שהוא השחקן המשלים האידיאלי – עושה הגנה וקולע באחוז טוב (כל עוד אתה לא במשחק 7 נגד גולדן סטייט). הוא מישהו שכן צריך לפתוח. שומר, משהו שבוקר ואייטון לא מתמחים בו כל כך ומסוכן בעיקר בלי הכדור. ליד שני שחקנים יוצרים זה חשוב ולכן הוא יזכה למקום בחמישייה. השאלה שנותרה עכשיו, אם כן, היא מי הפותח החמישי.

יש עוד 2 בחירות טופ 10 מ-2016 בפניקס: דראגן בנדר ומרקיז כריס. הראשון מראה ניצוצות לפעמים, אבל יש לו נטייה לפסיביות יתר על המגרש. הוא יכול למסור ויש לו קליעה טובה לשחקן בגובה 2.16 מ' אבל ביותר מדי משחקים הוא לא היה מורגש בכלל. על הנייר הוא שותף טוב לקו קדמי ליד אייטון, אבל הוא צריך לעשות יותר. מאמן כמו איגור קוקשוב, מאמן פניקס, יכול לפתח אותו מהבחינה הזאת ולהפוך אותו לשחקן יותר אגרסיבי. כריס מקבל 21 דקות למשחק כבר שנתיים אבל לא עושה יותר מדי. האתלטיות שלו מורגשת, אבל הוא שחקן התקפה חלש ולא משמעותי מספיק בהגנה. שניהם יקבלו דקות בקבוצה שגם ככה לא מתכננת לנצח השנה, אבל בשנתם השלישית בליגה פניקס כבר מצפה לתרומה על המגרש. הגיע הזמן של בנדר לקחת דברים בידיים.

בשורה התחתונה אני מאמין שנראה את האריסון, אריזה ובנדר פותחים ליד אייטון ובוקר. זאת החמישייה הכי טובה שפניקס יכולה לסדר מבחינת הגנה וקליעה מרחוק. וורן וג'קסון סקוררים טובים אבל כל עוד אין להם קליעה או משחק בלי הכדור אין להם מקום בחמישייה ולכן נראה אחד מהם, או את שניהם, מובילים את החמישייה השנייה. כריס יהיה איתם על הספסל. אף אחד פה לא פותח ודאי ולכן כולם יקבלו הזדמנות העונה, יכולות להיות הפתעות, אבל כרגע השילוב של שלושתם יתרום הכי הרבה לבוקר ואייטון, השלד של פניקס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. הפקק בפיניקס עוד יותר גדול כי יש גם את מיקל ברידג׳ס שיקבל דקות.

    וורן כנראה יוטרד כמו שאמרת, בשאיפה עבור רכז (אוי כמה שדראגיץ׳ היה מתאים להם – אולי טרייד של וורן וברידג׳ס בעד דראגיץ׳?).

    אני לא מאמין שאריזה יפתח. הם חייבים להריץ את הגרעין הצעיר שלהם בעיקר העונה שתהיה כנראה האחרונה בלי לחץ פלייאוף.

    ממרקיז קריס כנראה כבר לא יצא יותר ממחליף סולידי. על הפוטנציאל של בנדר לדעתי שווה להמר עוד עונה או שתיים כי התקרה בשמיים וגם כי אין מה להפסיד, לפחות בעונה הקרובה.

      1. אחלה אוף סיזן של פיניקס,הטעות היחידה היא אריזה,עוצרים פיתוח,ובזבזו אפשרות לאסוף בחירה עם סלרי דאמפ,הם גם ככה לא מתכננים לפלייאוף,

    1. תגיד אברי, מה רע במילה יוחלף? מילא להשתמש במילה לועזית כשאין מילה עברית מתאימה אבל במקרה הזה זה סתם שימוש קלוקל בשפה. בחייך.

      1. אני מבין מה אתה אומר וקצת מסכים. אבל זה בסך הכל סלנג שהתפתח פה באתר ולי לפחות זה לא מפריע לי במיוחד. מצטער אם זה מציק לך.

  2. אינדיאנה עם סבוניס היו שווים לקליבלנד בסדרה (הפסידו 4-3 בגלל חוסר ביתיות וקצת פיק בירכיים במשחק השביעי). למעשה נראו עדיפים על קליבלנד ברוב המשחקים ובשל חוסר נסיון פספסו כמעט את כל הצמודים.
    זה אומר שאשתקד הם כבר היו ברמות של קליבלנד, בוסטון, מילווקי וכד', השנה זה אמור להבשיל לעוד יותר

  3. היה איזה רעיון לנסות את בנדר כרכז, לא?

    אריזה, וורן, ג'קסון, ברידג'ס כולם SF , כשממש לא ברורה ההרירכיה בינהם גם אם נגיד אפשר לשחק עם שניים מהם (אולי 3?).

    נראה שטרייד של וורן ממש מתבקש:
    ג'קסון יהלום גולמי
    אריזה וברידג'ס החתמות טריות

    לא היה שווה להשקיע מינימום ולהחזיר את אייזאה תומאס? גם רונדו יכול היה להתאים יפה עם חבורת הצעירים.

    1. אני חושב שפיניקס יצרכו לעשות טרייד על גוש גקסון או על טי גי וורן ויצרכו להביא רכז טוב או פאוור פווארד טוב.

  4. מה שהכי ברור אחרי הניתוח שלך הוא שהקליפרס בינוניים להחריד בהכרב מלא וחלשים מאוד בהרכב ללא הפצועים הקבועים. ויהיו פצועים…
    בברלי ובראדלי זה מיסמאץ ענקי לטובת היריבות של הקליפרס כמעט מול כל קבוצות הליגה.
    בקיצור…. מקומות 10-15

    1. לא הבנתי את המשפט הזה – "בברלי ובראדלי זה מיסמאץ ענקי לטובת היריבות של הקליפרס כמעט מול כל קבוצות הליגה". אתה מדבר על שני גארדים הגנתיים מהטובים בליגה. גם בהתקפה שניהם סולידיים – בברלי מתאים ליד גארד יוצר בשביל לקלוע שלשות חופשיות, בראדלי בבוסטון היה שחקן התקפה טוב מאוד. אם שניהם בריאים, וזה אם גדול, הם קו אחורי לגיטימי לגמרי.

  5. אחלה רועי, אוהב מאוד לקרוא את הניתוחים שלך.
    טרנר נתן עונת רוקי מצוינת והיה נראה כמו פוטנציאל לשחקן פרנצ'ייז, חבל שמאז הוא בקושי התקדם. הוא מגן טבעת מהטובים בליגה עם קליעה אמינה מחצי מרחק ומשלוש. אם יצליח להפוך לשחקן פוסט טוב יותר יקפוץ מדרגה אבל הוא נראה רך מדי, בורח ממגע ומעדיף לזרוק מבחוץ. מתכון בטוח להפוך לצ'נינג פריי (משודרג..)

    לקליפרס יש המון נכסים ואני מתקשה להאמין שהסגל הזה יסיים את העונה, השאלה אם יעשו טרייד עם מבט לעתיד תמורת בחירות דראפט או טרייד בשביל שיפור להווה. מבט על תקרת השכר שלהם מראה שגלינארי והרוקיז של השנתיים האחרונות הם היחידים שחתומים. האריס, גורטאט, ברדלי, בברלי, סקוט, מ'בא מוטה, מריאנוביץ'. כולם נכסים לא רעים בכלל לטרייד לקונטנדרית.
    מצד שני, כל החבורה הזו בשנת חוזה וירצו להוכיח, אם הם נשארים בריאים, כולל גאלינרי הפצוע האיטלקי, לדעתי הם שווים פלייאוף.

    אריזה הגיעה לפיניקס על תקן מנטור לשחקני הכבף, אני רואה אותו מקבל לא מעט כי זה לא וינס קרטר שמשחק להנאתו. אריזה שווה מקום בחמישייה ופיניקס ירצו לראות אותו מוביל את החבורה הצעירה הזו ומקנה להם הרגלים ואופי.
    מבחינתו, אני חושב שהוא טעה עם החוזה הזה לשנה אחת בקבוצה בלי מטרות בהווה. היה צריך לכוון לחוזה של 30 ל-3 ככה בקבוצה עם שאיפות.

    1. מסכים בקשר לטרנר, למרות שהוא צריך לזרוק יותר שלשות לדעתי אבל הוא רך מדי בצבע ודי דורך במקום. אכזבה יחסית אחרי עונת רוקי נפלאה. לא חושב שהקליפרס שווים פלייאוף במערב (במזרח כן) ויש פה חומר לטרייד על סטאר.

  6. לגבי הפורוורדים של הסאנס –
    ג'קסון דווקא לא רע בהגנה, ויש לו את הפוטנציאל להיות מצוין.
    הניחוש שלי הוא שהסאנס ינסו לסגל לעצמם שיטת משחק שמזכירה במשהו את זו של יוסטון בעונה שעברה –
    2 פורוורדים שמסוגלים לשמור על עמדות 3 ו-4.
    המשמעות של שיטת משחק כזו היא שרוטציית הפורוורדים היא אריזה, ג'קסון, וברידג'ס.
    וורן, בגלל חוסר יכולתו לרווח את המשחק, הופך למיותר. ככל הנראה אתה צודק, והוא יוטרד במוקדם או במאוחר.
    הניסוי של בנדר, לדעתי, מתקרב לסופו –
    כישלון שהיה די צפוי.
    הרבה יותר מדי איבודי כדור,
    מעט מדי קליעה,
    0 כוח פיזי ויכולת להתמודד עם גבוהי ה-NBA.

    השורה התחתונה –
    אני מאמין שטרייד על וורן ובנדר זה רק עניין של זמן.
    סוגיית הרכז קשורה ישירות לאותו טרייד מתבקש.

    תודה, רועי. אחלה פוסט.

      1. וורן?
        אחלה שחקן בחוזה מצוין.
        אני בקלות יכול לראות טרייד של ווקר תמורת וורן.
        את בנדר תיקח קבוצה שמוכנה להמר על פוטנציאל לסטראצ' 4,
        אבל הרבה תמורתו לא נקבל.

        בנוסף, יש לנו את בחירת הדראפט העתידית של מילווקי,
        כך שתמורת שחקן מתאים, אני בהחלט יכול לראות טרייד משמעותי.

        היתרון הגדול של הסאנס הוא שהם לא בלחץ.
        אנחנו לא קונטנדרים, אנחנו לא קבוצה משלמת מס – אין לנו בעיה לשבת על הגדר ולנסות ולדוג את מה שאנחנו צריכים בשוק השחקנים החופשיים בקיץ הקרוב.

        1. טוב, הגזמתי עם וורן, התכוונתי שאני לא רואה מי תתן בתמורה רכז בעל ערך (אלא אם מוסיפים לו את הבחירה שציינת).

    1. מקווה לראות טרייד של וורן ואיזה בחירה על טיילר ג'ונסון, יכול לעשות טוב לשני הצדדים. אני דווקא אהבתי את בנדר שנה שעברה – נכון שאיבד אבל זה היה בקבוצה מאוד מבולגנת ו-36.6% מהשלוש זה טוב לגבוה מתחיל. עדיין יש פוטנציאל.

      1. בדרך כלל שחקנים שכבר צברו קצת קילומטראז', נראים בליגת הקיץ כמו כוכבים. קולינס, מונק, והארט, שחקני שנה 2, היו הקלעים הבולטים בליגת הקיץ, ותפסו את 3 המקומות הראשונים בטבלת הקלעים.
        ציזיץ' מהקאבס, שחקן שנה ב', נראה כמו סנטר מפחיד (20 נק', 12.5 רב', 63% מהשדה).
        בנדר היה חלש, עם קליעה בינונית מינוס מינוס (6.6 נק', 37% מהשדה, בליגת הקיץ).

        אני ממנו התייאשתי.
        (אבל מקווה שי אי שם GM שחושב כמוך…)

  7. זה פשוט כל כך מתבקש שהקליפרס יעבירו את אחד הרכזים לאורלנדו, השאלה מתי זה יקרה ובאיזה מחיר.
    פיניקס בהחלט עשו קיץ יפה, אריזה זה החתמה לא רעה,במיוחד לקבוצה צעירה.
    מיילס טרנר הזה מאכזב, הייתי בטוח שיתן חתיכת פריצה השנה. סאבוניס היה לא רע כששיחק סנטר.

  8. אם אני זוכר נכון את הסדרה של אינדיאנה נגד קליבלנד, סבוניס היה יעיל יותר מטרנר בגלל שיטת ההגנה של קליבלנד שהיו עושים טראפ על אולדיפו עם שני שחקנים. אז אחד הפתרונות המוצלחים של הפייסרס היה לשחרר את הכדור לסנטר שניצב על קו העונשין ויוביל משם את ההתקפה ב 4 על 3. בזה סבוניס עדיף בהרבה, אבל אולי אפשר לבנות סכמות התקפיות שינצלו יותר את האיכויות של טרנר

    אני חושב שבכלל טרנר הגיע לליגה בתור פאוור-פורווד, ורק בגלל שאל ג'פרסון איכזב הוא קודם לעמדת הסנטר. אולי התקרה שלו נראתה בהתחלה יותר גבוהה מזו של סבוניס, אבל אחרי שלוש עונות בליגה יכול כבר להיות שסטטיסטיקה של 13-7 זה המקסימום שהוא יכול להגיע אליו. אם זה ככה, אולי עדיף לפייסרס להמר על סבוניס.

    1. יכול להיות שכן, אבל עכשיו הוא סנטר במשרה מלאה. אין לו ראיית משחק בשביל להיות פאוור פורוורד או יותר מדי הגנה אישית או משחק התקפי. לא חושב שיהיה שחקן של 20-10 או משהו כזה בליגה.

  9. מי הסנטר של אינדיאנה? שניהם. טרנר הוא סקורר טבעי טוב יותר מסבוניס ושיפר מאוד את משחק הפוסט הקיץ. לדעתי הוא חייב לעלות בחמישיה השנייה כי סבוניס הוא יותר פרטנר מושלם לפיק אנד רול. הוא מכיר נהדר זויות חסימה ותנועה ובניגוד למה שכתבת בעיני הוא מוסר ממש טוב (במבחן העין שלי לפחות). הם יכולים כל אחד לשחק בין סביב ה-22/23 דקות כ"א ובכמה דקות אינדי יכולה לדחוף הרכב ללא גבוה טבעי. טרנר כבר מרגיש כוכב וזה עלול להיות לו מאוד קשה. הוא שחקן בסגל המורחב של הנבחרת האמריקנית ואני בטוח שלא מעט קבוצות היו רוצות אותו (בוסטון? מילווקי? הלייקרס?) תמורת כמה ווינג טוב ובחירה רעה. בכל מקרה אינדי כביכול טובה יותר השנה אך לא באמת מדגדגת כבר את העלית למרות הסדרה עם הקאבס

    הקו האחורי של הקליפרס? אני לאו דווקא חושב שהצמדים שעשית מחייבים. לו ווילאמס חייב לחזור לתפקידו על הספסל כמיקרו המשחק כ-30 דקות ומסיים משחקים כשצריך אותו. אך הרכז הפותח חייב להיות שיי ג. אלכסנדר מעתה נשתמש בכינויו החדש SGA. אחרת הבחירתו מתמסמסת. אם הוא לא מוכן אז דווקא עם תיאודוסיץ' ליד בברלי. את בראדלי הייתי שולח מהר בטרייד. מדובר על שחקן שעבר מהפך מבלתי ידוע, לאנדרייטד וכיום הוא אוברייטד ב-7 רמות. הוא שחקן התקפי ממוצע לחלוטין כאשר הוא נמוך לעמדה ומתקשה לעשות נקודות מחוץ לשיטה ששמה פוקוס על הקליעה שלו ביציאה מחסימות. ההגנה שלו היא אחת המוגזמות ALL TIME. בחיי שלא הבנתי כיצד הפכו אותו למעומד לאול דיפנסיב טים לפני כמה שנים. הוא דווקא שומר רכזים נמוכים ממש טוב בהגנה אישית אך הולך לאיבוד בסכמות הגנתיות ומתקשה עם גארדים גבוהים ואתלטים שעולים לקליעות מעליו או לוקחים אותו לצבע.

    הפורוודים של פיניקס
    לי אין דילמה. ארבעה פורוורדים ואייטון באמצע: בוקר, ברידג'ס, ג'קסון אריזה ואייטון. יש בה שני מוסרים ומובילי כדור (ג'קסון ובוקר), יש קליעה (בוקר, אריזה וברידג'ס שבחצי השני של העונה יראה לכולם איזה קלע מוכשר הוא) והכי חשוב בהגנה מחליפים על ה-כ-ל! החמישייה הזאת לא תשים הכי הרבה נקודות על הלוח אך בכל רגע נתון אתה מעלה את חמישיה ששומרת לוחצת ורצה. את ג'קסון וברידג'ס ניתן להוציא לטובת האריסון וורן (מסכים שצריך טרייד) או אפילו לשלב את נייט.

    1. 1.3 אס' על 1.5 איב' זה לא מוסר כזה טוב לדעתי. הוא גם הרבה פחות יעיל (61.4% מ-0 עד 3 פיט זה לא כזה טוב לסנטר פותח). זאת עדיין דילמה.

      הצמדים לא מחייבים, זה היה בעיקר דוגמה לעומק שלהם. לא יהיה טרייד על בראדלי אחרי שהחתימו אותו על הארכת חוזה בקיץ. יש הרבה שמאמינים מאוד ב-SGA, אבל הוא לא כזה מתאים ליד בברלי לדעתי. דומים מדי.

      פניקס? תלוי אם בוקר יהיה רכז, עדיין לא הראה מספיק חוכמה בניהול משחק בשביל להיות רכז במשרה מלאה לדעתי. לא הזכרת בכלל את בנדר וכריס והם יקבלו זמן משחק.

  10. תודה רועי. שתי הערות
    1. טרנר דופק רוי היברט? זה קטע של אינדיאנה לייצר סנטרים מאוד מבטיחים שמתמוססים?
    2. למה לא לשדך בין הקבוצות שעולות בטור?
    אחד הווינגים של פיניקס תמורת אחד הרכזים של הקליפרס. למשל וורן על בבארלי (בצורה שמסתדרת תקציבית, לשתי הקבוצות יש סגלים מספיק עמוקים כדי לסדר משהו).
    מפחית את הפקק של הקליפרס ונותן להם הזדמנות לפתח את הרוקיז (יש מספיק גארדים עם ניסיון כדי לחנוך אותם), נותן לפיניקס בעל בית בעמדה מספר 1, ועוד כזה שלא צריך את הכדור ביד + עוד טאצ׳ הגנתי בדומה לאריזה.

    1. 2 רעיון ממש טוב. וורן ובחירה כלשהי על מארינוביץ' ובברלי יכול לתרום לא מעט לשני הצדדים – הקליפרס מרוויחים עוד סקורר מהספסל ומישהו שיוכל לשחק במקום גלינרי כשהוא יפצע והוא יפצע, בברלי מתאים מאוד ליד בוקר. אהבתי

    2. יש לקליפרס 5 פורוורדים שיקבלו דקות, אני לא יודע כמה הם צריכים את וורן. מצד שני, הוא יכול להגיע כתחליף זול להאריס, ואז הקליפרס יוכלו להעמיד מקום ל- 2 חוזי מקס עם מעט מאוד עבודה (להיפטר מגלינארי או נראה לי שאפילו מבראדלי יספיק לדעתי).

      הבעיה היא שגם הקבוצה השניה של אל איי מתקשה בגיוס של 2 סופרסטארים, אז למה שהקליפרס יצליחו?

      1. כלומר, בהינתן והוא נותן דקות טובות, אז וורן מאפשר לקליפרס לברג' מול האריס בסוף שנה. יתגמש בחוזה ואף אולסטר לא מגיע, יקבל חוזה חדש. ירצה מקס' ו/או כוכב כלשהו ירצה להגיע – יגידו לו שלום יפה.

  11. אינדיאנה – אני דווקא חושב שטרנר וסאבוניס יכולי לשחק אחד ליד השני (השאלה מה עושים עם יאנג).
    הרוטציה תמשיך להיות בין השלושה האלה שכל אחד מביא את היתרונות שלו. אני עדיין חושב שסאבוניס יעלה מהספסל (עד שיאנג יועבר בטרייד) וגם אוקוטין נמצא שם.

    קליפרס – יש הרבה גארדים אבל רובם עם סימני שאלה בריאותיים. אלכסנדר חייב לשחק (והרבה) כדי לפתח אותו ולהצדיק את הבחירה. מניח שלידו בראדלי יפתח.
    וויליאמס יקבל את הדקות שלו כסקורר מהספסל כפי שהיה כל הקריירה, ויהיו הרבה הרכבים עם שלושה גארדים (בטח שזה אפשרי בליגה שהולכת לסמול-בול). תאודוסיץ יפגע בכמות הדקות.
    אני חושב שבראדלי לא יסיים שם את העונה וגם לא תאודוסיץ.

    פיניקס – פעם היה פקק בגארדים, עכשיו פקק בשחקני הכנף. טרייד על קמבה ווקר נראה הכרחי, הבעיה אם ווקר מוכן להתחייב והסכום שיבקש (לא חושב שפיניקס רוצים לתת לו חוזה מקס במידה ומביאים אותו).
    היתרון ששחקני הכנף שלהם יכולים לשחק בכמה עמדות. מניח שבוקר, אייטון וגם ג'קסון (בגלל הכישרון) די סגורים בחמישייה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט