אירועי דיומא – 24.07.2018: הטור מגיע לפירנאים, ב"ש במוקדמות האלופות

 

כדורגל / דור בלוך

מוקדמות ליגת האלופות – סיבוב שני

21:00 דינאמו זאגרב (קרואטיה) – הפועל ב"ש (ספורט 1)

ישראל נגד קרואטיה, סיבוב שני. אחרי הניצחון של העתודה על הנבחרת הקרואטית בכדורסל דינאמו זאגרב תנסה לנקום את נקמתם של המודריצ'ים מול הפועל באר שבע שלנו.

דינאמו זאגרב היא מעצמה אמיתית בתוך מדינה שהתגלתה במלוא תפארתה כמעצמת ספורט ב-2018. עם 9 מ-10 האליפויות האחרונות שחולקו בקרואטיה, כשבשנה האחרונה האי השלימה דאבל הדומיננטיות של דינאמו מוחלטת. עם זאת באירופה הקבוצה הרשימה פחות ובעונה שעברה הודחה מול סקנדברו האלבנית. המשחק מול הפועל ב"ש יהיה משחקה הראשון של הקבוצה העונה, בעוד ב"ש כבר השתפשפה בשני משחקים. כשמצרפים לכך את היציבות היחסית בסגל של ב"ש לעומת התחלופה הרבה אצל דינאמו, הדבר עשוי לספק לבחורים של בכר יתרון. בנוסף לכך, הקרואטים צפויים לחסור את השוער הראשון שלהם דניאל ליבאקוביץ' הבלם פיליפ בנקוביץ' ואת האיראני סאדג' מוחראמי הפצוע או מחרים פוליטית תלוי את מי שואלים. שווה לשים לב למריו גברנוביץ', שחקן נבחרת שוויץ ששיחק בשני משחקים עבור ארצו, והבקיע בעונה שעברה 8 שערים ב-15 משחקי ליגה.

הפועל באר שבע לא התקשתה לעבור בסיבוב הקדום את פלורה טאלין האסטונית, וזכתה לאהדה כשהעלתה הרכב כל ישראלי. גם הבאר שבעים מבינים שמול הקרואטים זה יהיה סיפור אחר לגמרי והם נערכים בהתאם. בשער יפתח דודו גורש, כאשר הבלם הצרפתי ז'וליאן סטו, הרכש היחיד של הקבוצה שצפוי לפתוח, יתאמץ למנוע מהקרואטים לכבוש. התלבטות אחת שעדיין קיימת היא בין חן עזרא לחנן ממן ובן שהר יפתח בחוד. כמו בכל משחק חוץ ראשון במסגרת אירופית, ב"ש תשאף לכבוש שער חוץ שיהפוך את החיים להרבה יותר קלים באצטדיון המאוד ביתי שלה, ולאור רמת הבשלות והחיבור שלה יש לה סיכוי לא רע לעשות זאת.

טניס / מתן גילור

טורניר המבורג (500) – סיבוב ראשון

אתמול התקיימו 6 מתוך 16 משחקי הסיבוב הראשון. היום יתקיימו 10 הנותרים.

שידורים בספורט 5 לייב.

12:00 ניקולס ז'ירי-פיטר גוזוקזיק.

12:00 פרננדו ורדסקו(8)-דושאן ליוביץ'.

אחריו בנואי פייר-רישאר גאסקה(7).

אחריו ג'ון מילמן-יאן לאונרד סטרוף.

12:00 ג'יל סימון-טיאגו מונטרו.

אחריו מרטון פוקסוביץ'-פאבלו קואבס.

אחריו אלז' בנדה-הנרי לקסונן.

14:00 מרקו צ'קנאטו(6)-גאל מונפיס.

16:00 ניקולוז בסילשווילי-פיליפ קולשרייבר(5).

18:30 דומיניק תיים(1)-קורנטין מאהו.

 

טורניר אטלנטה (250) – סיבוב ראשון

אתמול התקיימו 4 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון. היום יתקיימו 8 הנותרים.

18:00 קמרון נורי-מאלאק ג'זירי.

אחריו טנניס קוקינאקיס-נוח רובין.

18:00 ג'רמי צ'ארדי(6)-ריקרדס ברנקיס.

אחריו ראמקומאר ראמאנתן-טיילור פריץ.

אחריו מריוס קופיל-פרנסיס טיאפוא.

00:00 (משוער) טים סזמיק-מישה זוורב(7).

02:00 מיכאיל יוז'ני-אמיל ריינברג.

04:00 (משוער) אלכס בולט-מרקוס בגדטיס.

 

טורניר גשטאט (250) – סיבוב ראשון

אתמול התקיימו 5 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון. היום יתקיימו 7 הנותרים.

11:30 פקונדו בגניס-ג'ו סוזה(6).

12:30 לאסלו דייר-דניס איסטומין. המנצח יפגוש בשמינית הגמר את בורנה צ'וריץ'.

אחריו מטאו ברטיני-ראדו אלבוט. המנצח יפגוש בשמינית הגמר את אנדרי רובלב.

אחריו גידו פלה-פאולו לורנצי.

14:00 רובין האסה(5)-ויקטור גלוביץ'.

16:00 פדריקו דלבוניס-פליסיאנו לופז(8).

18:20 מארק אנדראה הוסלר-ניקולס אלמגרו.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 16

קטע 15, שכלל עלייה גדולה אחת במרחק רב מהסיום, היה עוד אחד בשליטת קבוצת הבריחה. לקראת סיום הקטע, שלושה רוכבים מהבריחה התנתקו ממנה בדרך לסיום – מאגנוס קורט נילסן, יון איזאגיר ובאוקה מולמה. מבין השלושה, נילסן היה היחיד בעל סיומת טובה במישורים (השניים האחרים מטפסים), כך שניצחונו בקטע היה צפוי למדי. הדני הביא לקבוצת אסטנה ניצחון שני ברציפות, והקבוצה יכולה כבר עכשיו לסכם טור מוצלח מאד מבחינתה. בגזרת ה-GC לא קרה שום דבר מעניין, וכל רוכבי ה-GC הגיעו בדבוקה אחת במטרה כבר להגיע אל יום המנוחה. דבר אחד מעניין שקרה בכל זאת היה הרחקתו מהמירוץ של ג'אני מוסקון, הדומסטיק של סקיי, לאחר שחבט באלי גסבר הצרפתי (לא תקרית משמעתית ראשונה של האיטלקי). תמונת ההובלה נותרה כשהייתה עם גראן תומאס בראש, ואחריו פרום (1:39+), דומולאן (1:50+), רוגליץ' (2:38+), בארדה (3:21+), לאנדה (3:42+), קרויזוויק (3:57+), קינטאנה (4:23+), פוגלסאנג (6:14+) ומרטין (6:54+).

*המלצת צפייה* קטע 16 פותח סדרה של חמישה קטעים בפירנאים, שתהיה זו שתכריע את המירוץ. הטיפוסים בפירנאים שונים באופיים מאלו שראינו באלפים. האחרונים היו ארוכים ובעלי שיפוע מתון וקבוע (יחסית) בעוד שאלו שנראה השבוע הם קצרים יותר וחדים הרבה יותר. קטע היום הוא דוגמא מצויינת לכך, בו ניתן לראות את שלוש הפסגות המסיימות, לכולן שיפועים ממוצעים החדים משבעה אחוזים. גם הירידות מהפסגות האלה, כולל המסיימת לעיירה באנייה דה לושון (עיירה המשתתפת דרך קבע בטור), חדות ומסוכנות ביותר, ויכולות להזכיר לחובבי הטור את זאת מהר החתול בשנה שעברה (בתקווה ללא נפגעים הפעם). מטבע הדברים מדובר בפרופיל הפחות מתאים למטחנה של סקיי, אם כי גם כאן היא מן הסתם תגלה דומיננטיות מול שאר הקבוצות. לכריס פרום היום תהיה הזדמנות אמיתית לזכות בקטע ולהרוויח זמן על מתחריו (כן, גם מקבוצתו), כי מדובר כרגע בדסנדר הטוב מבין המתחרים, יחד עם רוגליץ'. האחרון, יחד עם דומולאן, נראים כשניים היחידים העשויים לערער את ההגמוניה של הצמד הבריטי, כך שהעין של קבוצת סקיי צפוייה להיות פקוחה בעיקר עליהם. בכל מקרה מדובר בקטע חשוב ביותר שההנאה ממנו מובטחת. שידור ביורוספורט ובספורט 5 מ-12:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. דרור פקץ' חפש שכרגע קורם טור וגידים (הטעות מכוונת) טור ד'ישראל מביה"צ של הג'ירו ד'יטלה, אשר אמור לכלול סביב 5 קבוצות וורלד-טור ומה שיבטיח לפחות עוד שנת השתתפות בג'ירו של סייקלינג אקאדמי.

      1. תודה רבה
        אני באירוע ערב מקווה שייגמר עד 18.00-18.30 .
        לתחושתי זה יהיה שבוע לפנתאון .
        אני כמעט ומשוכנע שפרום יעשה מהלך בסגנון אותו היום בגירו .
        הוא יעשה זאת איפה שלתומאס המוביל יש הכי הרבה נקודות תרופה יחסיות ויכול מאד להיות שהיום הוא היום לכך .
        (כמובן אני מבין קטן מאד).

  2. עוד שאלה .
    מכיוון שתומאס בקבוצתו הוא האם פורום מסוגל בכלל להפתיע בלי תיאום עם הקבוצה .
    מבחינת פרום נניח שהוא הולך על מהלך רעיוני שעשוי להפתיע את תטמאס אך יעמיד אותו וקבוצתו בסכנה מול השלישי דומולאן האם הוא ייעשה דבר שכזה ?.

    1. אני לא ממש מבין את כוונתך. צריך דוגמה.
      אם אחד מהם יתקוף סביר להניח שהשני ישב על הגלגל של דמולן עד למימוש ההתקפה.
      נגיד זאת כך – אם לפרום יש ברגליים את מה שהיה לו באותו קטע בג'ירו (למרות שהיה מדובר על קטע ייחודי), אז תומאס יזרום. אי אפשר להוציא התקפה כזו לפועל בלי תאום קבוצתי מושלם – הן מצד הרוכבים והן מצד שאר אנשי הצוות.
      שתבין כמה המתקפה בג'ירו היתה מתוכננת לפרטי פרטים – אפילו הדירקטור ספורטיב (המנהל המקצועי של הקבוצה) עמד בצד הדרך עם אספקה בנקודות שנבחרו מראש (ככל שמפצלים ליותר נקודות אספקה הרוכב צריך לשאת על עצמו תצרוכת לפחות ק"מ, כלומר פחות משקל וסרבול).

      1. מסכים לגמרי. זה יהיה מתואם לחלוטין. יהיו מין הסתם תרחישי משנה שיתוכננו לפי המצב בשטח, כמו שראינו באלפ דואז, שבו המתקפה של פרום תוכננה (תומאס אף הוליך אותו), אבל פרום לא החזיק ואז תומאס פרץ קדימה. זה אחד התרחישים שהקבוצה מתכוננת אליהם.
        ומתן – תיקון קטנוני: מי שעמד בפינסטרה בצד וחילק מזון עם כולם היה מנהל הקבוצה, דייב בריילספורד, לא מחזה שכיח. הדירקטור ספורטיף של הקבוצה, ניקולאס פורטל, ישב ברכב כנגזר מתפקידו.

        1. אתם חושבים שיש סיכוי שנראה את דומולאן ואת רוגליץ' כורתים ברית? כלומר, הם יגיעו להסכמה שאם מישהו מהם תוקף, השני לא מגיב ונותן לסקיי להגיב במקום?
          עקרונית, אם רוגליץ' תוקף, אז דומולאן אחראי לרדוף אחריו, כי הוא הכי קרוב אליו בדירוג (ולהיפך). אבל אולי כדאי להם ללכת בדרך אחרת, ולשתף פעולה נגד סקיי. זו הדרך היחידה שלהם להצליח לעשות משהו לדעתי.

          1. מעשית גם בלי בריתות זה די מה שקורה נגד פרום בהרים בכל הטורים האחרונים. המישור אחרי מאונט שה זה היוצא מהכלל.
            בלאו הכי סקיי מגיבים כקבוצה עד לק"מ האחרונים.

  3. בינתיים דרמה בקטע היום: קרוב לדרך הייתה הפגנה של חקלאים שהמשטרה פיזרה עם גז מדמיע. חלק מגז הגיע עם הרוח לעיניים של הרוכבים.

  4. בשעה טובה אחרי שעתיים עצבניות יש לנו את הבריקאווי ממנו יצא המנצח היום. אפשר לעבור למוד מנוחה עד להרים.

      1. כלומר לא את אלו שבטופ. מי שירצה לשמור על המקום בטופ 10 ידרג לצמצם פערים עד הסוף (ממילא כשיתחיל המירוץ בין רוכבי ה-GC הפער ירד).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט