פינת הגולש הצעיר: האם ווילבקין יפרח ללא דיוויד בלאט? / אליסף גלפנד

(לא נגעתי בכתבה; היא נכנסה כפי שהיא ללא עריכה ובשפה של הכתב הצעיר)

שחקן של מאמן: האם ווילבקין יפרח גם ללא דייוויד בלאט?

 

הדימיון בין השחקן והמאמן החיבור המופלא הסגנון הדומה ורוח הלחימה הבלתי פוסקת שמאפיינת את סקוטי ווילבקין ודייוויד בלאט, היא זאת שהביאה לדרושפאקה את גביע היורוקאפ. אבל כאן נשאלת השאלה: האם סקוטי ווילבקין יצליח גם תחת מאמן אחר, בשם נבן ספאחיה?

היה היה גארד קטן בשם טייריס רייס. הוא שיחק בקבוצות בינוניות באירופה כגון: פאניוניוס, ריטאס וילנה וכדומה. הוא הגיע לבאיירן מינכן וחווה עונה מצוינת שכללה ממוצע 15.8 נקודות ו4.4 אסיסטים.

יום אחד זימן אותו, מאמן אחד, דייוויד בלאט שמו, לשיחה, כמה דיבורים ופלפולים ונחתם לו חוזה.

אותו רייס פתח את עונתו הראשונה ביורוליג כשחקן משלים, וסיים אותה כMVP של הפיינל פור אחרי סל ניצחון בחצי הגמר.

היה היה עוד גארד קטן הפעם שמו הוא סקוטי ווילבקין. הוא גם שיחק בקבוצות בינוניות כגון: קיירנס טייפנס ואאק אתונה. גם אותו זימן, סתם ככה, איזה דייוויד בלאט אחד, לשיחה, גם בסופה נחתם לו חוזה, אמנם את כל העונה הראשונה חווה כשחקן מחליף לוואניימקר (וגם נפצע במהלך העונה), אך את עונתו השנייה הוא סיים כMVP של היורוקאפ ושל פיינל פורו, גם אחרי סל ניצחון בחצי הגמר.

הסיפור של רייס מסתיים בשנז'ן  לאופרדס כבר בגיל 31, הסיפור של ווילבקין עוד לא קרוב לסיום, והאוהדים בצהוב גם יקוו שלא.

החיבור שנוצר בין בלאט לרייס ואחר כך לווילבקין, לא נבע סתם.

בלאט, כידוע, דוגל במשחק פתוח והתקפות מהירות, בדיוק ההגדרה של גארד קטן וזריז עם שליטה בכדור ו…כן, גם קצת פוקסים. זה בערך התיאור של שני השחקנים האלו.

בואו נספר לכם עוד סיפור קטן על רייס. קבוצתו הייתה בפיגור 12 הפרש פחות מ2 דקות לסיום, במשחק מכריע ברבע הגמר, אך הקבוצה, בהנהגתו של בלאט, לא ויתרה עד השנייה האחרונה, כשעל סל השיוויון שהוביל להארכה, חתום מי אם לא טייריס רייס.

במשחק הראשון של סדרת הגמר של היורוקאפ, גם קבוצתו של ווילבקין הייתה בפיגור, הפעם של 5 אבל 22 שניות לסיום. גם פה איכשהו המשחק הלך להארכה (בה ניצחו) כשעל שלשת השיוויון 3 שניות לסיום חתום, מי אם לא, סקוטי ווילבקין.

שניהם עשו את זה תחת בלאט, ושניהם אם הייתם שואלים אותם שנתיים קודם אם בכלל ישחקו, כל אחד בקבוצתו שלו, הם היו צוחקים לכם בפנים (טוב… אולי לא כי הם אנשים מאוד נחמדים).

רייס המשיך להצליח רק עוד שנה אחת ואז דעך, ווילבקין? ימים יגידו.

אמנם בקטע של המגרש הפתוח ווילבקין וספאחיה הם אחד לאחד (ולכן אל תהיו בטוחים שקול יישאר אחרי החתמתו של הטורקי), אבל בקטע של ההתקפות מהירות… 😪

ספאחיה דוגל בלהמשיך עם התרגיל עד הסוף, בלי שטויות באמצע, ווילבקין דוגל בסתם להעיף שלשה באמצע המשחק ולקוות (לרוב זה גם קורה) שזה ייכנס.

אם נסתכל על ההחתמות עד כה של מכבי (ריי, קלויארו, רול, קיין, ווילבקין ופארגו) ונוסיף להם את השלד הקיים (ג'ונדי, כהן, טיוס, אבדיה, זוסמן, משעור ובולדן), להוציא את משעור ובולדן שכנראה יימכרו, כל הסגל מלבד טיוס וקיין, קולעים שלשות, אבל לא סתם קולעים, קולעים טוב. אם העונה הקלעים היו: ג'ונדי (שלא שיחק הרבה ביורוליג), תומאס, רול, אבדיה (שלא שיחק), זוסמן (שלא שיחק במיוחד), כהן (ששיחק כגבוה), קול (כביכול) וג'קסון, 8 קלעים, 3 מתוכם לא שיחקו וכל השאר (למעט רול וג'קסון) הם קלעים סבירים, לסיכום העונה מכבי שיחקה רק עם 2 קלעים טובים באמת. אז ג'ונדי ישתפר בינתיים וכנראה יקבל יותר קרדיט ביורוליג, כנ"ל זוסמן ואבדיה, כהן יישאר כשהוא, וכל השאר, למעט טיוס וקיין, קלעים, ולא סבירים, קלעים באמת.

כרגע עיקר הבעיות של מכבי זהו שוק הישראלים שנסגר לאט לאט, וגבוה נורמלי (וג'יימס אוגוסטין יהיה העונה בן 34 אז אל תקראו לו נורמלי). אם יהיה פיצול, יצטרכו גם 3 ו4 טובים, וכמובן לבנות קבוצה ראויה גם לליגה. עם צירופו של לוי, ההגנה של מכבי מתחזקת מעט, אך היא תצטרך עוד לפחות שני שומרים טובים כדי לצאת למירוץ.

תחשבו רק שנייה על חמישייה פותחת שכוללת את פארגו, ווילבקין, רול, כהן/קלויארו (ונשאיר בצד רגע את טיוס או הגבוה האחר שיבוא), כל השחקנים שלך הם אופציית מסירה החוצה, בדיוק מה שפארגו, רול וווילבקין אוהבים. וגם אם זה נתקע, אז יש לך שני מוסרים מצוינים ואיזה אתלט אחד בצבע (יד אליהו תתכונן…).

וגם אם מישהו ביום רע, יכול לעלות איזה ריי מהספסל, וקיין שישמור קצת, וג'ונדי וקלויארו/כהן (תלוי מי יפתח), כל כך הרבה אופציות, שבעיקר בנויות על ריווח וקליעה מבחוץ.

אז תתכוננו ליותר משני משחקים (ביורוליג) העונה של לפחות 10 שלשות, כמו בעונה שעברה.

כן זה נשמע מוזר, אבל נראה כי ספאחיה וווייצ'יץ' בונים את הקבוצה, כדי לרצות את ווילבקין ופארגו. אבל מה רע בזה בעצם?

על פי ההחתמות והסגנון שספאחיה התחיל לתרגל לקראת סוף העונה, זה נראה באמת שווילבקין יוכל לעבוד תחת ספאחיה, ספאחיה שכאן כדי לרצות את כוכביו.

אתרי הכתבות של אליסף:

https://t.me/joinchat/AAAAAEjNtYMTtTlSzW67Qg

לרובוט 👇

https://t.me/Catavot_Bot

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. כתבת טוב מאוד, תמשיך לכתוב לנו 🙂 אני חושב שווילברקין יצליח במכבי. הקבוצה מעשית נבנית סביבו. יתרה מזאת, זאת הבנייה הכי רציונלית שראיתי במכבי הרבה זמן. אולי יגיעו להצלבה. פיינל פור קשה בהנתן הפער הכלכלי.

  2. מכבי שוב בונה על שני גארדים קטנים (ומוכשרים מאוד) בקו האחורי שיובילו אותה.
    פארגו היה טוב מאוד, אבל הוא מבוגר ויכול להיות שרכבת היורוליג ברחה ממנו.
    אני חושב שווילבקין הוא אחלה החתמה לגארד שממש נכנס לתקופת השיא שלו, אבל חובת ההוכחה ביורוליג עדיין עליו.
    ועכישו, איך שני אוהבי הכדור הדומיננטים האלה יסתדרו? ווילבקין עם הקליעה יכול לשחק ליד הכדור, אבל השאלה איזה אגו ינצח פה ומי לא יעשה בעיות שבונים על האחר.

    בקשר לשאר הסגל, מכבי לוקחת הימורים על ריי ועל האיטלקי. רול נחמד, אבל כשחקן רוטציה סביר ביורוליג (יחד עם קיין).
    הישראלים טרם הוכיחו שהם שווים יותר מ-10 דקות יורוליג.
    ועדיין חסר שחקנים לקו הקדמי (לדעתי בולדן כבר לא במכבי אך איני ממש יודע).
    מכבי הייתה צריכה להביא שחקן כנף איכותי ברמת היורוליג שיכול לעזור בהובלת כדור. והייתי מוותר על פארגו בשביל שחקן כזה.

  3. כשפארגו נאריך חוזה הוא ידע שווילבקין כבר חתם והוא לקח את השיקולים האלה. הוא כנראה הבין שבגילו הוא לא יכול להיות הגוטוגאי היחיד על המגרש, ביורוליג. בעיקרון לבולדן יש חוזה לעוד 2 עונות אבל יש לו אופציית יציאה לNBA לקיץ הזה.
    מבחינת החתמות, מכבי עוקבת אחרי הרבה שחקנים ורובם שחקנים מאסיביים ששומרים טוב ויש להם גוף.

    1. אני מדבר על ההחלטה של מכבי להביא שני גארדים דומים. ברגעים המכריעים נראה איך זה עובד. עד עכשיו השיטה הזו לא עבדה ממש טוב למכבי.

      מצד שני, הם הביאו גארד שנכנס לשיא שלו ויש לו מה להוכיח (ווילבקין) וגארד ותיק שיודע את מקומו (פארגו). מקווה שלא תהיה ביניהם מלחמת אגו

  4. תודה רבה.כרגיל אצל מכבי הקיץ נראה טוב ואז הם מתרסקים.נקווה שהעתיד שלווילבקין יהיה טוב יותר מהגארדים האחרים.
    מה שכן הייתי רוצה זה שאבדיה יקבל דקות משחק לא משנה מה.לא חשוב מה המצב במשחק או בקבוצה הוא חייב לקבל 15 דקות כל משחק.פשוט רמת כישרון שהרבה זמן לא הייתה בארץ ואם ריאל יכלה לתת לדונציץ לשחק בגיל כזה אז גם מכבי צריכה ויוכלה לתת לאבדיה.
    ואחרי שאמרנו את כל זה אין סיכוי בעולם שזה יקרה

  5. אחרי שרואים איזה הישגים מביאיה נבחרת העתודה, לא מבין אין כל התותחים האלו לא מקבלים את המקום הראוי להם בקבוצות שלהם: זיסמן, רוינה, בריסקר, אבדיה, בני – איזה הצגות הם נותנים בטורניר הזה!

    1. נכון שהם צריכים וחייבים לקבל הזדמנות וחבל שלא נותנים להם.

      אבל אל תשכח שהם משחקים מול בני גילם ולא מול שחקנים בוגרים ואף לא מול זרים

  6. תודה על הפוסט
    לדעתי הוא יצליח
    מכבי שגתה בשחרור המהיר של נוריס קול השילוב שלו עם פארגו היה טוב יותר הגנתית

    1. אחד היתרונות היחידים של קול זה היציאות המהירות שלו להתקפה. כשאתה מביא שחקן כמו ווילבקין, קול מבין שהוא לא יהיה יותר שחקן משמעותי ולכן הוא יחפש קבוצה שכן תרצה אותו כשחן מוביל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט