רשמי מולינדיאל – הרהורים אנגלו-בלגיים / מולי

 

הרהורים אנגלו-בלגיים של שבת בבוקר

היום, שבת, ייערך משחק על המקום השלישי במונדיאל בין בלגיה לאנגליה.

לכאורה, אין הרבה משותף בין שתי הנבחרות. עוד לפני המונדיאל בלגיה היתה ברשימת המיועדות להגיע לגמר, והאמת היא שעבורה אי ההגעה לגמר היא כישלון, לפחות במידה מסוימת. אנגליה, לעומת זאת, לא היתה ברשימת המשחקות בגמר של כמעט אף אחד מלבד אוהדיה, וגם הם הכניסו אותה לתמונת הגמר, בעיקר כדי לצאת לידי חובה.

מבחינת ההגרלה ונתיבות המזל שהיא שרטטה, שוב גדול השוני כהבדל בין מזרח ומערב בעולם שאינו כדורי. בעוד על אנגליה ניתן לטעון שההגרלה האירה לה פנים, ושסביר שאם דרכה לחצי הגמר היתה דרכה של בלגיה היא לא היתה מגיעה כל-כך גבוה; הרי על בלגיה נאמר בדיוק ההפך: שאם דרכה היתה דרכה של אנגליה – היא היתה בגמר המונדיאל.

אישית, אגב, אני לא חושב כך. אישית אני חושב ששתיהן היו מוצאות עצמן בדיוק באותו מקום כי לטעמי אנגליה כן היתה מגיעה עד המשוכה הצרפתית, ואילו בלגיה היתה נעצרת בדיוק במשוכה הקרואטית. ואולם, לא במשחקי "אם…" עסקינן.

הרשו נא  לי לטעון שגם בכדורגל אין דימיון רב בין הנבחרות, מלבד – אולי – הקביעה ששתיהן מאומנות היטב.

ראינו שאנגליה באה מוכנה למשחק שהתבסס על תנועה, על כדורים ארוכים ובמיוחד על ניצול מירבי של מצבים נייחים. בלגיה, לעומת זאת, התבססה על הנעת כדור וניצול האיכות העדיפה של שחקניה, לפחות עד שהגיעה לצרפת שאיכות שחקניה עלתה על זו שלה.

אגב, שמתם לב לתופעה שלפחות יחסית, אנגליה לא שולחת כדורגלנים לשחק בחוץ לארץ? חשבו נא על הקבוצות הספרדיות (מלבד גארי בייל והוא וולשי), האיטלקיות, הצרפתיות. האם זכורים לכם שחקנים אנגליים בולטים יותר או פחות בהרכבי הקבוצות מהליגות הללו השנה? לעומת זאת, כמה משחקני ההרכב בבלגיה משחקים מחוץ לליגה הבלגית?

אז מה יהיה? עד כמה שזה משונה, תוצאותיו של המשחק הזה, המיותר לכאורה, על המקום השלישי, יכריעו לטעמי הרבה יותר מאשר את מי תזכה במקום השלישי. בנבחרת אנגליה, המשחק הזה יכריע לדעתי את עתידו של המאמן, סאות'גייט. אישית, אני מאוד אוהב אותו. אני מאמין שהוא המאמן הנכון לנבחרת הנכונה. יסודי. חדשן. בעל קור רוח. ובעיקר אחד שלומד מטעויותיו. אני מקווה שהוא יאמן את אנגליה עוד הרבה שנים.

אצל בלגיה, השאלה היא שאלה של דרך. אני מהמר שמרטינז, המאמן,  ימשיך לאמן את נבחרת בלגיה ללא קשר לתוצאה, אך השאלה היא אם הוא ימשיך באותה דרך או ישנה את התפישה לגבי מהי הדרך להגיע לתוצאות אופטימליות. אני גם מאמין שהנרי יעזוב את סגל האימון של בלגיה ללא קשר לתוצאה ויהפוך למאמן ראשי.

אז מי לדעתכם ינצח?

ואם כבר שאלות, האם אתם מסכימים אתי שהמשחק על המקום השלישי אינו מיותר?

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. 1 . המשחק על המקום השלישי הוא מאז ומעולם המשחק המיותר ביותר במונדיאלים . וגם הפעם אין לי כוונה לבזבז עליו אפילו רגע של צפיה.
    2. אנגליה לא שולחת שחקנים לליגות אחרות , כי אין לה שחקנים ברמה הגבוהה ביותר שירצו הגדולות ביותר ביבשת ותהיינה מוכנות לשלם עליהם יותר מאשר הם מקבלים בפרמיירליג העשירה.

  2. אני לפחות הימרתי (גם בפריוויו) שאנגליה תגיע לחצי הגמר. מה שממחזק את הסטטיסטיקה שלי שבכל פעם שאנגליה ומצרים משחקות יחד במונדיאל, האנגלים מגיעים לחצי.
    אני מאוד אוהב את המשחק על המקום השלישי, מיותר או לא, לפחות רואים הרבה גולים, מה שלא קורא בדרכ בגמר

  3. תודה מולי.
    המשחק על המקום השלישי ודאי מיותר. דרגה אחת מעל משחק ידידות, כי בכל זאת מדובר בבמה הגדולה עם הנבחרות בהרכב החזק. מסוג הדברים שלא היו קורים בחיים אם אמריקאים היו מנהלים את העסק.
    ולדעתי העתיד של סאותגייט מובטח בנבחרת, והוא בטח לא תלוי במשחק הזה. סאותגייט לקח נבחרת מוגבלת למדי מבחינת כישרון, והביא אותה למקום הרבה יותר גבוה מכפי שהייתה ראוייה לו. היה פה מן הסתם הרבה עניין של מזל (בהגרלה), אבל עדיין, לא יהיה אחד בתוך ומחוץ לאנגליה שלא יראה בהישג של הנבחרת הזאת הצלחה עם הקלפים האלו.

  4. אני חושב שהתופעה של האנגלים שמשחקים אצלם "בבית" היא בגלל שיחסית הליגה האנגלית מאוד עשירה. גם הקבוצות הקטנות קיבלו הרבה כסף בגלל הסכם הטלוויזיה (אם כי זה לאחרונה).

    לאנגלים יש אמונה שהם ארץ הכדורגל וזה איכשהו משאיר את השחקנים אצלם בבית. בנוסף, לא היו כאלו כשרונות גדולים ברמה העולמית וילכו וישחקו בחוץ בתור "זרים".
    בטח אם אפשר להביא דרום אמריקאים שטובים מהם. לאנגלים פשוט אין כאלו כשרונות.
    בנוסף, הכדורגל האנגלי שונה מהכדורגל (למשל) הספרדי. והאנגגלים לדעתי לא מספיק טכניים ויותר פיזיים, והסיבה ההפוכה שאומרים שלברזילאים קשה באנגליה (בגלל הסגנון הפיזי והפחות טכני, וגם בגלל התרבות).

  5. תודה מולי
    אין כיום שחקנים אנגלים ברמה של וורלד קלאס
    גראת בייל הוא דוגמא לשחקן בריטי שלא משחק בליגה האנגלית
    בעבר שחקנים כמו סטיב מק׳נמן ,בקהאם ואוון שיחקו מחוץ לגבולות הממלכה
    אני לא רואה שחקן אנגלי שישפר קבוצת צמרת איטלקית ,ספרדתית ,גרמנית או אפילו צרפתית

  6. תודה על הפוסט.
    1. המשחק איננו מיותר, כפי שנאמר, הוא חימום לגמר אחרי הפסקונת הכרחית אך "משכיחה". מעבר לכך, הקבוצות יילחמו כדי לנצח ונראה משחק טוב.
    2. בניגוד לנאמר, אני חושב שבלגיה החזקה הייתה מגיעה לגמר מהמסלול של אנגליה. המונדיאל הנוכחי הציג שלוש קבוצות שהיו ברמה אחת מעל כל השאר – בלגיה, ברזיל וצרפת. רק אחת מהן הייתה מסוגלת להדיח אחרת מהן. בלגיה וצרפת הן רמה אחת מעל כולם מבחינה פיזית ואתלטית, כמו גם מבחינת כישרון ומעמד השחקנים המובילים. ברזיל הייתה חזקה מבלגיה והעלימה אותה לחלוטין במחצית השנייה. היכולות הטכניות של שחקניה, בשילוב עם כוח ומהירות הפכו אותה לנבחרת עם חמישה הילוכים. היא הודחה בגלל חוסר מזל.
    3. אי לכך ובהתאם לזאת – ניתן לראות עד כמה אומלל היה הניצחון הבלגי על אנגליה בסוף הבית המוקדם. בלגיה הייתה חייבת לפתח ציפיות ממשיות להגעה לגמר ולדאוג, בכל דרך, להישאר במקום השני בביתה (שהיה שלה לפני המשחק המדובר). זה לא ריאלי לצפות לעבור את ברזיל ואת צרפת בדרך לגמר.
    4. בגמר צרפת תדרוס את קרואטיה הסימפטית בהפרש של שלושה שערים לפחות. לא זו בלבד שקרואטיה נחותה מצרפת בכל תחום (למעט מודריץ'), הרי שהיא גם מותשת וחבולה. בניגוד לאופי הלוחמני והמרשים של שחקניה, קרואטיה תסתפק הפעם בהישג הנהדר שלה ותעשה טוב אם תשתדל להימנע מתבוסה משפילה.

    לגבי סעיף 4, יכול להיות שאני טועה…

  7. 1. אני חושב שהצורה בה הנבחרות מתייחסות למשחק היא שהופכת אותו למיותר או בעל ערך. במקרה הזה, שתי נבחרות שלא רגילות להגיע למעמד חצי הגמר, אני חושב שבשבילם המשחק בעל ערך. עם כל הכבוד לכוכבים הבלגים הגדולים, זאת עדיין בלגיה, לא איזה אומת כדורגל ברמה של ברזיל, גרמניה או איטליה. גם אנגליה, שבתחילת הטורניר היה סיכוי גבוה יותר שלא תעלה לרבע הגמר מאשר שתעשה חצי גמר, אני חושב שגם בשבילם מקום שלישי יהיה סיום נחמד לטורניר.

    2. לגבי האנגלים שלו משחקים מחוץ לאנגליה – הכסף בפרמייר ליג הכי גבוה מכל הליגות לכן אין להם סיבה מיוחדת לצאת החוצה. יונייטד, סיטי, צ'לסי – רק ריאל, ברצלונה ופאריז יכולות להתחרות בסכומים שהן משלמות. מאחר והשחקנים האנגלים לא בשורה הראשונה בעולם (חוץ מקיין ולכן היו הרבה דיבורים על מעבר שלו לריאל) אין להם סיבה לצאת מחוץ לאנגליה.

    3. גם אם אנגליה תקבל היום חמישייה סאות'גייט יישאר, זה בכלל לא על הפרק.

  8. אין שום סיכוי בעולם שהאנגלים היו מגיעים למשוכה הצרפתית כדבריך, לא היו עוברים את יפן ובטח שלא את ברזיל. הבלגים ילמדו שבמונדיאל אל תהיה צודק, תהיה חכם, והנצחון על האנגלים בשלב הבתים חיסל להם את חלום הגמר. הבלגים לדעתי היו עוברים את קרואטיה שבאה מאד עייפה אחרי שתי הארכות. צריך להיות טיפה ערמומים בשביל לזכות במונדיאל ראו ערך דייגו מאראדונה, שאלמלא שער האלוהים אני לא בטוח שהיה זוכה במקסיקו. בנוסף אסור לשכוח שמקום שלישי מבטיח כסף, אז יש על מה לשחק היום. בהצלחה לקבוצות.

    1. בלגיה בכלל לא הייתה מגיעה לחצי ללא היום המדהים של השוער שלה נגד ברזיל ששלטה במשחק נגד בלגיה יותר מצרפת עם יותר מפי שלוש יצירת הזדמנויות ופי שלוש בעיטות למסגרת אך קורטואה ביטל במו ידיו את היתרון הזה. וברזיל גם לא קיבלה פנדל שהייתה צריכה לקבל.

  9. קטנה לגבי כל סוגיית אנגליה וההגרלה הנוחה –
    בחייאת, זאת אנגליה. בלא מעט טורנירים של השנים האחרונות, הם נפלו מול משוכות נמוכות יותר מקולומביה ושוודיה.
    זה שהם הגיעו לחצי הגמר הוא הישג גדול עבורם, ולא צריך להקטין אותו.

  10. יש לך טעות רצינית: ברזיל עלתה על בלגיה יותר מצרפת אלא שהשוער הבלגי תפס יום מדהים אבל לפחות 2:5 לברזיל היהמשקף יותר את יחסי הכוחות במשחק.

    אם בלגיה הייתה מפסידה לברזיל כפי שניה קןרה ברוב מכרחע המשחקים ביחסי הכוחות שהיו במשחק ביניהן, זה לא היה יכול להיות כישלון לבלגיה, אפילו לא קצת.

    1. ברזיל אולי היו עדיפים על הבלגים במחצית השנייה.
      במחצית הראשונה לעומת זאת, הבלגים שלטו ללא עוררין והיו יכולים להבקיע אפילו 3 שערים.
      בשקלול 2 המחציות היה משחק צמוד שבהחלט היה יכול להסתיים בתיקו או בניצחון דחוק של ברזיל, אבל 5-2? קצת נסחפת לדעתי..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט