רשמי מולינדיאל – אנגליה מול קרואטיה בחצי הגמר / מולי

 

תשמרו על הידיים שלכם אצלכם

אין לי דרך לתאר כמה מרגיז אותי השימוש בידיים של שחקני השדה במונדיאל. אני אמנם מישהו שכותב טור יומי על המונדיאל בשפה שיש לה אולי שמונה מיליון קוראים בכל רחבי העולם כולו,  בארץ שולית מבחינת הכדורגל העולמי שכמעט יובל לא הגיעה למונדיאל, ועוד באתר שאמור להיות מוקדש לאן.בי. איי. ולא לכדורגל, אבל אני אומר לכם שפשוט נמאס לי משחקני שדה שמשתמשים באלימות ברגליים ובעיקר בידיים שלהם.

אם במשחק בין אנגליה לשבדיה האלימות היתה במינון נמוך יחסית, הרי המשחק בין רוסיה לקרואטיה שימש בעיקר כזירת התגוששות שפה ושם עירבה גם כדורגל.

אני בעד להרחיק לשנה לפחות כל שחקן שישתמש בידיו כדי ללפות, להדוף, להפיל, להטיל, לרתק ושאר תרגילי האבקות באמצעות ידיו.

כמו כן עליו לחתום שהוא מודע לכך שאם הוא יורחק נסיבה זו, ותהיה לכך הוכחה מצולמת, הוא גם  מוותר מראש על כל משכורתו בשנה הזו, עד כדי כך התופעה הזו מרגיזה ומקוממת אותי.

רוצים להשתמש בידיים – לכו לכדוריד!!!

 

החולצות במונדיאל

בין החולצות של הנבחרות השונות במונדיאל יש דומה ושווה. האמת הגיוני שתהיינה הנחיות לגבי איך חולצות הנבחרות במונדיאל אמורות להיראות.

"שווה" אחד הוא למשל שבשרוול יד ימין, הן של השחקנים והן של השופטים, יש את הלוגו של המונדיאל, ובצד השמאלי יש את הכיתוב:

FIFA WORLD CUP

RUSSIA 2018

תגים בשרוולים

מה שאינו שווה, לצערי,  הוא הגופן של שמות השחקנים וזה גורם לעתים לבעיות. ראו למשל את הגופן שעל חולמות נבחרת שבדיה. גופן זה הוא בהשפעת הגופנים הקירילים. קחו למשל את החולצה הבאה:

 

נסו להקריא את השם

האם זיהית שעל החולצה כתוב אוגוסטינסון? כי אני לא…

 

הארי קיין? הארי לא!

דבר אחד שהנבחרת השבדית כן הצליחה לעשות אתמול במשחק מול אנגליה היה לנטרל את הארי קיין. כל פעם שהכדור היה אצלו, ישר תקפו אותו שני שחקנים שבדים לפחות. אין פלא שאחרי ששה משחקים בהם הוא כבש, הפעם, מול שבדיה, הרצף נפסק שהרי הוא נגע בכדור בפעם הראשונה רק בדקה ה- 16 של המשחק.

ועדיין, הארי קיין תרם בדרך אחרת. לא יודע אם שמתם לב, אבל הארי קיין דיבר עם מגווייר לפני הבקעת הגול הראשון ותיאם איתו את התרגיל. האמת תרגיל מגניב: השחקנים האנגלים הסתדרו בשני טורים במאונך לקו השער במרכז רחבת השש עשרה, ועם הבעיטה נעו כל אחד לצד שלו וכך נוצר מעין שביל, סוג של נתיב שמגווייר פשוט נכנס דרכו ונגח את הכדור פנימה (בלי קשר, שמתם לב שאנגליה הבקיעה בנגיחה את שני השערים מול שבדיה?).

 

הפרדה בין הקבוצות? מתברר שלא בהכול

סתם נקודה קטנה ששמתי אליה לב. לכל קבוצה יש את הספסל שלה. אזור טכני, וכדומה. ועדיין, משום מה, שחקני שתי הקבוצות מתחממים יחד לקראת כניסתם. היית מצפה שכל קבוצה תתחמם בצד שלה. אבל לא, הם מתחממים יחד ואני לא מבין מדוע דווקא פעילות זו אינה מופרדת. סתם אנקדוטה.

 

קרואטיה מול רוסיה

האמת, יצאתי מבולבל. דקתיים אחרי שאמרתי לעצמי שאף קבוצה לא תצליח להבקיע בקצב הזה, רוסיה הבקיעה את השער הראשון. וכך היה גם עם שערי המשווה של קרואטיה ורוסיה. השער היחיד "שהרחתי", היה שער היתרון של קרואטיה.

בכל מקרה, שאפו לרוסיה  על שהגיעה "עד הלום",  שאפו לקהל הרוסי שעודד נון-סטופ ובמיוחד שאפו לקרואטיה שהיתה הטובה מבין השתיים. לפחות היום שתי הקבוצות ששיחקו טוב יותר ניצחו, מה שלא תמיד קורה בכדורגל…

 

אז מה היה לנו אתמול?

  • אנגליה ניצחה את שבדיה 0:2 במשחק בו היא שלטה לחלוטין.
  • קרואטיה ניצחה 3:4 בבעיטות העונשין את רוסיה אחרי 1:1 בסיום תשעים הדקות ו- 2:2 בסיום ההארכה.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. "אם לאלוהים מותר אז גם לי מותר"
    דברי ימי מראדונה, פרק כ"ה פסוק 17

    תודה על הטור המצויין הזה. אני תומך במחאתך הצודקת !!!!
    🙂

  2. מולי עמדתי באתגר והצלחתי לקרוא
    אגב ,לשחקן עם שם ארוך זה הגיוני מאוד להקטין את הגופן על מנת שהשם יכנס בשורה אחת
    לגביי השעייה משנה על שימוש ביד אני חושב שזה מוגזם תמיד שיחקו כדורגל והשתמשו בידים מי שעושה זאת באופן חריג נענש

  3. תודה מולי .
    אני עם מיידן לגבי ההשעיה לשנה.
    הזכרת את קיין אז אתמול הרהרתי בכך שבעצם מלך שערי מונדיאל בעיני זה פחות נחשב מלמשל מלך שערי הליגה האנגלית וזו בניגוד לעמדתי עד כה.
    אני זוכר למשל כילד כמה החשבתי ללינקר את היותו מלך שערי המונדיאל .אבל כיום זו בעיקר פונקציה של הגרלה.
    בעוד רונאלדו קיבל את ספרד וההגנות הקשוחות של איראן ואורוגוואי ומסי קיבל את קרואטיה ,איסלנד,ניגריה וצרפת.
    קיבל קיין נבחרות כמו פנמה וטוניסיה מולם הרשית חמישה שערים ופנדל נוסף עשה אותו מלך השערים.
    אז נכון גם ההגרלה הקלה הביאה את אנגליה עד הלום זה חלק מטורניר גביע ..ובכל זאת טורניר גביע לוקחים לאחר שמנצחים גמר וחצי גמר ושם בסוף נגמרות הנבחרות החלשות עד בינוניות .
    אבל בשביל להיות מלך השערים מסתבר שמספיק לכבוש נגד פנמה וטוניסיה (מזכיר לי שמלך שערי 94 עשה זאת בזכות חמישייה במשחק אחד ונבחרתו לא עברה את שלב הבתים בכלל ).

  4. תודה מולי.
    אני בעד שירחיקו שחקן שמשתמש ביד לכל החיים וגם יכרתו לו את האצבעות… לא צריך להיסחף. עבירת כדורגל רגילה. כל מה שצריך כדי למגר את התופעה הוא פשוט לשרוק לעבירות.
    לגבי החימום – יש רק אזור אחד שמוקצה לחימום. אצטדיון כדורגל מודרני הוא מתקן עם מצוקת נדל"ן. אי אפשר להקצות מקום לשני אזורי חימום.

  5. מה שאותי מעניין לדעת הוא אם הטאקלים של היום אגרסיבים ופרועים יותר מאשר בעבר, או הסרטון בצילום איטי רק מראה זאת ביתר תוקף, וגם בשנות ה-60 של המאה הקודמת טיקלו אותו דבר.

    אני מת לראות גמר בין אנגליה וצרפת.

    1. אין ספק שלצילומים יש חלק גדול מאוד בעניין. תיכנס פעם ליוטיוב ותצפה בכמה סרטוני הילוך איטי (לאו דווקא של כדורסל) ותראה כמה זה מעצים בערך הכל. בטח כשמדובר באימפקט כלשהו.

  6. קרואטיה ניצחה נבחרת חלשה בדמות רוסיה ואת דנמרק, שזה בערך כדורגל אנגלי רק עם שחקנים פחות טובים. אנגליה תעבור, היא ניצחה נבחרת מצויינת כמו קולומביה ועברה בקלילות את שבדיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט