חם מהתנור: ג'ורג' קארל נבחר למאמן העונה/רועי ויינברג

פרסי העונה הגיעו לסיומם, עם בחירת מאמן דנבר, ג'ורג' קארל, לתואר מאמן העונה של השנה ב-NBA. עוד זכו בפרסים-השחקן השישי ג'יי אר סמית', השחקן המשתפר פול ג'ורג', שחקן ההגנה מארק גאסול וה-MVP לברון ג'יימס

קארל
מאמן העונה, ג'ורג' קארל.

זוהי הזכייה הראשונה של קארל, אשר מאמן כבר 25 שנה בליגה. הוא זכה פעמיים בתואר מאמן החודש העונה, והוביל את דנבר למקום השלישי במערב עם מאזן ביתי של 3-38. קארל אימן את האול-סטאר 4 פעמים, כולן במערב, ואימן את סיאטל של גארי פייטון ושון קמפ. יש לו מאזן של 756-1,131 (59.9%) כמאמן ראשי ב-NBA. הוא במקום השישי ברשימת מלכי הניצחונות בכל הזמנים מבין המאמנים, ועבר העונה את 1,100 הניצחונות. הוא מאמן הנאגטס השני שזוכה בתואר אחרי דאג מו.

קארל זכה ב-62 קולות (51.2%) למקום הראשון ו-404 בסך הכל. במקום השני זכה מאמן מיאמי, אריק ספולסטרה, עם 190 קולות ו-24 בחירות למקום הראשון. למקום השלישי הגיע מאמן ניו יורק, מייק וודסון, עם 127 קולות. מאמן העונה המכהן, גרג פופוביץ' הגיע למקום הרביעי עם 120 קולות, ופרנק ווגל סגר את החמישייה עם 60 קולות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. אני איתך. בחירה מצחיקה.
    יש לו כל כך הרבה כישרון שם, שהמאזן לא מפתיע. בה בעת – הוא לא הצליח לגוון את המשחק של דנבר, לבנות את היכולת שלהם להתמודד עם כדורסל שונה, כזה שמשוחק במאי.
    מה שיפה הוא שדקות לפני הפירסום- הוא בוודאי היה מועמד מוביל לתיטורין. עכשיו זה יהיה קצת יותר קשה.
    אבל עדיין – הוא עולה עשרות מונים על הגולם שנבחר אחריו. קארל הוא לפחות יצירתי, ושיטתי, ובעל נוכחות ויכולת, והקנה לקבוצה שלו שיטת משחק.
    ספולסטרה – לא.

    ואחרי כל זה – נדמה לי שכולם רואים בפלייאוף הזה מי המאמן הכי גדול בליגה. בואו תזרקו שם אחד שעולה לכם כשאתם חושבים על מאמן שמוציא מהקבוצה שלו, נגיד שיקגו, הרבה יותר מהפוטנציאל שלה.

  2. רק לישראלי כמוך ישנה החוצפה לכנות מאמן כאריק ספואלטרה "גולם". הבנאדם הגיע לגמר ה-NBA פעם אחת; זכה באליפות פעם שנייה; אימן קבוצה שסיימה השנה עם הרקורד הטוב ב-NBA שכל שחקניו מכבדים ואוהבים.

    רק לישראלי כמוך – ולא משנה אם הוא גר בישראל או ארה"ב, ולא משנה באיזו אוניברסיטה הוא קיבל MBA – ישנה את גסות הרוח, יהירות, ועזות הפנים לכנות מאמן ב-NBA שכל אוניברסיטה (כולל הרווארד ופן) רצו אחריו כשסיים תיכון, והוא ידוע כאחד האינטיליגנטים ביותר בליגה – "גולם".

    תתבייש לך.

    1. שיאוו! איזו תגובה!
      בסך הכל אמר עליו גולם,
      אם אני לא טועה כתבת דברים יותר גרועים על פופוביץ ואם אני לא טועה הוא מאמן קצת יותר מצליח מ"הגאון" שלך…

      1. Doc never calkled Popovich anything except "FALACH" and 2 weeks ago he wrote a very positive article about him, quoting the SI article on Popovich. There is a big difference between kidding around and calling the NBA Winningest Coach – GOLEM.

      2. לי לפחות יש את הקרדיט והרזומה לדבר ביותר אוטוריטה ממך: אני הייתי מאמן כדורגל של אונ' אדלפי משך 10 שנים, ולקחתי איתה את אליפות המכללות (74-75') ומקום שני ושלישי שנה לפני ושנה אחרי. הייתי מנהל המכון למאמנים של אדלפיי מ-1980 עד 1988, ולימדתי 4 קורסים שונים באספקטים שונים של האימון. מה הבקראונד שלך להביע דיעה מלבד "מה שרואות עיני"?

  3. היו כבר בעבר מאמנים הרבה יותר גרועים שנבחרו
    כמו אייברי ג'ונסון וסם מיצל
    ס"ה קארל מאמן טוב אבל ברור שתיבודו ופופוביץ ואפילו מארק ג'קסון עשו עבודה יותר טובה ובשבילך מנחם גם ספואלטרה…

    1. קרא את התגובה שלי למעלה. מה הבקראונד שלך להביע בכלל דיעה על מי מאמן טוב ומי מאמן רע? מה מקור הידע שלך ועל מה דעתך מתבססת? אלה שבחרו לפחות אימנו ב-NBA, או היו קשורים לקבוצות בהנהלה וכו'.

      1. אז בשביל מה כולנו פה אם לא בשביל להביע דעה ?
        תמיד אתה תוכל לומר "הם יודעים מה הם עושים כי הם המקצוענים"
        אגב קל לראות שהבחירות שלהם לא קשורות תמיד למציאות ויש שם הרבה פוליטיקה
        הידעת שפיל ג'קסון המאמן המעוטר ביותר בתולדות הNBA זכה רק פעם אחת! בתואר מאמן העונה?
        מה זה אומר על הבחירות האלה?

        1. אתה יודע מה הקריטריון לבחירה? "המאמן שעשה הכי הרבה עם הקבוצה שלו". דנבר עד הפלייאוף היתה הקבוצה המתקדמת והחקה ביותר בליגה, ולכן 121 מטובי כתבי ה-NBA בארה"ב כנראה בחרו בו. גם אני לפני הפלייאוף הייתי כולי עבור דנבר כי היא הפכה לקבוצה מצויינת, שניכשלה בגדול בפלייאוף, אבל המועד האחרון לבחירה היה 15 לאפריל, הרבה לפני הפלייאוף.

  4. מבחינתי וודסון היה צריך להיבחר, אבל גם כל השמות שהזכרת ואפילו ספולסטרה היו ראויים יותר מקארל, שלא לדבר על הולינס שאיבד את גיי לטובת טרייד "כלכלי" ועדיין עשה עונה מצויינת.

  5. דוק, אתה גדול.

    אמנם אישיות בורדר ליינית לגמרי, אבל חגיגה אמיתית.

    ברור לי שאתה מתרגז כשמישהו חולק עליך, אבל חשוב לשמור על איזושהי קירבה למציאות, גם כשאתה בפאתי הדמנטיה.

    התרגלת לעדת המאמינים שאומרת אמן על כל נפיחה שיוצאת לך מהמקלדת. אשתדל להתיישר בהמשך. האמת? אם רק אקלע למה שנראה לך – אולי אזכה באתגר שלך!

    לענייננו – בדוק במילון מה הפירוש של גולם, וחזור אלי. אני עומד מאחורי מה שכתבתי- ספולסטרה ממלא פונקציה זהה. קארל עולה עליו עשרות מונים, וגם- קארל הוא בחירה מצחיקה ל- COY. ת'יבס, ווגל, הולינס, וודסון ולטעמי גם ריברס- עשו עבודה טובה יותר ועומדים גבוה בהרבה ביחס בין הישגים לנכסים.

    רק טוב, חביבי.

    1. מה הבקראונד שלך להביע בכלל דיעה? אני לפחות אימנתי 10 שנים ולקחתי אליפות מכללות. הייתי גם מנהל ביה"ס למאמנים של אדלפי. אתה, דדי, ואלי לס מביעים דיעה ללא ידע, ללא בקראונד, ללא אוטוריטה, רק לפי מה שנידמה לכם. אימנתם פעם בימי חייכם? הייתם מעורבים בספורט? שלושתכם נשמעים לי כמו יורמ'ים שתמיד ניבחרו אחרונים במגרש המשחקים ולכן אתם מוציאים את כל האגרסיביות והשנאה שלכם על כאלה שהצליחו הן כספורטאים והן כמאמנים.

      1. איזה טיעון מגוחך – אז בוא תסגור את האתר וזהו.

        הרי בשביל מה בכלל להגיב או להביע דעה ?
        נחפש למי יש הכי הרבה קרדנשיילס – אולי זה אפילו לא אתה – אפשר לחפש גם מחוץ לאתר, ופשוט נקרא ונשתוק…

        אגב, אם אחרי כל מה שאמרת והיללת את ויני דל נגרו כמאמן עילית בנבא ומועמד למאמן העונה, הוא יפוטר הקיץ כמו שאני ואחרים צפינו – מה זה בדיוק אומר על המשמעות של "בקראונד" ?

        לי נשמע שלהיות צודק בנושא כזה ובקיצוניות כל כך גדולה כנראה אומר יותר על היכולת של מישהו לשפוט מאמן מכל "בקראונד" שלא יהיה…

        1. דדי, אתה יודע מה הקריטריון לבחירה? "המאמן שעשה הכי הרבה עם הקבוצה שלו". דנבר עד הפלייאוף היתה הקבוצה המתקדמת והחקה ביותר בליגה, ולכן 121 מטובי כתבי ה-NBA בארה"ב כנראה בחרו בו. גם אני לפני הפלייאוף הייתי כולי עבור דנבר כי היא הפכה לקבוצה מצויינת, שניכשלה בגדול בפלייאוף, אבל המועד האחרון לבחירה היה 15 לאפריל, הרבה לפני הפלייאוף.

    2. רק מטומטם – סלח לי – יקרא למאמן שברזומה שלי סגנות אליפות NBA, אליפות NBA, והעונה הרקורד הטוב בליגה – "גולם".

  6. מנחם,

    במלוא הכבוד, ובאמת שלא נשאר הרבה ממנו, קרא את ההודעות מחדש ואז ספר מי מוציא אגרסיביות על מי. כל הניסיון שבעולם לא יכול לקנות לך קלאס, וגם לא כשרון.

    היחיד שחש צורך להתפאר בהישגי העבר המפוקפקים שלו, באופן קונסיסטנטי, הוא אתה. "אליפות המכללות" בה זכית אמנם עדיין מדירה שינה מעיניו העייפות של דין סמית' אבל חשובה לי כקליפת השום בשלג דאשתקד.
    אין לי שום צורך לפרוס בפניך את הישגי ואת ההיסטוריה הכדורסלנית שלי. הצורך הכפייתי להשוות למי יש יותר גדול (כסף, חליפות, משחקי כדורסל בהם הייתי, וספינות דיג בהן הקאתי) רלבנטי לך ולחציל. כל השיח הזה הוא כלכך מתחת לכבודי שאני נבוך מדי לנהל אותו.

    אתה זכאי לדעתך. גם כשהיא שגויה. מעולם עוד לא קראתי אותך מודה בטעות (רוצה תזכורת – דנבר מנצחת את המערב, האשים תאביט סופרסטאר, עזוב, יש בלי סוף).

    אתה זכאי אפילו לשנות אותה מדי שבוע, כמנהג מוכי האלצהיימר (מיאמי עלובה, לא מיאמי מופלאה).

    זה לא חשוב. כל הג'ל והחליפות שבעולם לא יהפכו את ספולסטרה למאמן. עם זאת – הוא טוריסט שזכה במקום ישיבה נפלא בקרקס הגדול בעולם. עד שהוילון יתחיל לרדת.

    תהיה חזק, איש יקר.

    1. מה עשה לך החציל כפרה ?
      סיבכת את מומי עם דיבורים גבוהה גבוהה שאפילו לא תורגמו בגוגל טרנסקסוקאל
      אם מנחם מפוקפק , אז מומי צריך לשבת 7 שנים בקלבוש

      אמיתי , גם מומי בדעה שספולסטרה לא המאמן הכי גדול שיש וגם לא ג'ורג' קארל שהיה בינוני אפילו בריאל מדריד
      מומי מחזיק אש מפרנק ווגל , מרק ג'קסון ואפילו קווין מקהייל למרות שהוא מבוסטון שנואת נפשי.

      אין ויכוח מי הגרוע בליגה , המשופם מלוס אנג'לס שמתאים לאמן את מוניות הקסטל בליגה למקומות עבודה

  7. צחוקים איתך,
    אם לא הייתי מכיר אותך הייתי בטוח שהחלקת על בננה.

    בשביל מה כולנו פה אם לא בשביל להביע דעה ?
    תמיד אתה תוכל לומר "הם יודעים מה הם עושים כי הם המקצוענים"
    אגב קל לראות שהבחירות שלהם לא קשורות תמיד למציאות ויש שם הרבה פוליטיקה
    הידעת שפיל ג'קסון המאמן המעוטר ביותר בתולדות הNBA זכה רק פעם אחת! בתואר מאמן העונה?
    מה זה אומר על הבחירות האלה?

    1. אלי, לפני שאתה כותב "אגב קל לראות שהבחירות שלהם לא קשורות תמיד למציאות ויש שם הרבה פוליטיקה" כדאי שתדע מי בוחר: 121 עתונאי NBA בכל רחבי ארה"ב וקנדה. אז מה 'הפוליטיקה' שיש להם? מי יארגן אותם להצביע לזה או אחר?
      שטויות.

  8. מומי,

    עזוב, אני בעדך. אתה אכבר גבר וממש אין לי עניין איתך.

    כל מיני כרובים ושאר ירקות יצאו פה באיזו קמפיין על גודלו של החציל ועל מידת הבאלדיות שלו, תחרויות גודל של אנשים קטנים.

    במאמנים, אגב, אתה מבין-רצח. אם כי אני טוען שיש גרוע מקואץ' פרינגלס בטעם דאנטוני- והוא מייק בראון, באמת תת רמה. אגב, מנחם, גם הוא הגיע לגמר הליגה, ועם סגל רחוק שנות אור מזה של ההיט. גם הוא גדול בתורה?

  9. מנחם עם כל הכבוד אלייך, ויש הרבההה, וחוץ מזה שרוב הפעמים אני נוטה להסכים איתך, עד שאריק היקר לא יאמן קבוצה אחרת מלבד קבוצה שמכילה את לברון ווויד וחבורת צלפים הטובה בnba, אני נמנע לדרג אותו בתור מאמן טוב או אחד ששייך לטובים ביותר. ראינו כבר מאמנים שדורסים את הליגה רק עם קבוצה אחת, ועושים פאדיחות לשמם הטוב עם כל קבוצה אחרת שהם אימנו אחרייה, ולזה אתה קורא one trick pony לא? יש גם דוגמאות טובות כמו ד׳אנטוני ואפילו ביירון סקוט שבעונת האליפות של הסלטיקס כמעט סיים עם ניו אורלינס במקום הראשון במערב ומשך את הספרס לשבעה משחקים.
    אתה טוען שכל מאמן אחר שהיה מאמן את מיאמי היה מגיע להישגים שונים? לא נראה לי וחוץ מזה את הפאדיחה שלו הוא כבר עשה כשהוא הפסיד לדאלאס לפני שנתיים לפני שהוא ״המציא״ את הכדורסל מחדש עפ״י לדעתך. לפעמים כל מה שצריך להיות זה במקום הנכון בזמן הנכון ולמזלו פט ריילי דאג לכך. כפי שאמרתי אני מחכה ליום שבו יאמן קבוצה אחרת ואז נוכל לראות ממה הגאון שלך עשוי באמת, כי אין קשר בין ציונים באוניברסיטה לבין אימון כדורסל מנחם אתה חייב להסכים עם זה הסופו של דבר.

    1. ומה עם פיל ג'קסון? האם הוא פעם אימן קבוצה ללא הכוכבים הגדולים ביותר שהיו ב-NBA? רק מאמן גדול יכול לקחת כמה שחקני-על ולעשות מהם קבוצה. ראיית המשחק של ספואלטרה וההחלפות שלו בדיוק בזמן ולרוב האיש הנכון הן מלאעת מחשבת ממש.

  10. הדיון כאן מכיל הרבה דברי טעם והרבה דברי חוסר טעם.

    מאמן באן-בי-איי לא חייב להיות גאון הדור עם תארים אקדמיים. זה לא מזיק כמובן. האימון שם כולל הרבה אלמנטים של פסיכולגיה וגישה משתנה בין שחקנים.

    קיי סי ג'ונס, שאימן את הסלטיקס של לארי בירד (אולי בתקופה שמנחם אהד אותם לראשונה, לא בטוח) טען שהוא משתדל "לא להפריע יותר מידי לשחקניו". הם כבר יודעים את העבודה. היה לו את בירד בשיאו עם קו קדמי מפלצתי. אז מה הוא מאמן גדול או לא ?

    ספולסטרה יכול היה להיכשל כמו הכשלון השנה בלייקרס ובשנה שעברה של הניקס (קבוצות עמוסות כוכבים).
    לכן השגיו כן ראויים להערכה.
    BirdWatching אני נהנה לקרוא אותך מאד, אבל "גולם" זו לא בחירה טובה.

    מתוך מילון אינטרנטי ("גולם"):
    טיפש, חלמאי, אידיוט, מטומטם, נבער, שוטה, בור, כבד-חשיבה, מסורבל, כבד-תנועה; רובוט, בובת אדם, אוטומט; דמה (צבאי) , תבנית אדם, חיקוי אדם, דמות אדם המשמשת להטעיית האויב, דחליל

    1. גם פיל ג'קסון – הנחשב ע"י רוב האנשים כגדול המאמנים – אף פעם לא אימן קבוצה שלא היו בה 4-5 אנשי היכל התהילה.

  11. אותן קבוצות עמוסות ״כוכבים״ נפלו בעיקר בגלל מאמן רע או גיל של אותן כוכבים שאמנם הם ביחד אבל הם לקראת שלהי הקריירה או אוסף כוכבים ששילובם ביחד רק מפריע אחד לשני כי מדובר לרוב בסקוררים לא יעילים שיכולים לקלוע 30 כל משחק ולראות את הקבוצה שלהם מפסידה ב10. כגון רודי גיים למיניהם או ג׳יי מאיויים כרמלו אנטונים או דוויט האוורדים למינהם. פרוייקט הגלקטיקוס של הסלטיקס יכל ליפול גם בקלות ללא אימון טוב של ריברס ועוזרו דאז תיבודו. אני חוזר ואומר עם קבוצה שמכילה את לברון וויד שהם הסקוררים הכי יעילים בשנים האחרונות גם אותו ג׳ורג׳ קארל או אפילו איזה קרלמיסימו וכל שאר הבינוניים היו מגיעים איתם לאותם הישגים. עד שספורלטה הזה לא יאמן קבוצה אחרת אני פשוט נמנע מלהביע את דעתי עליו בתור מאמן נקודה. ותזכרו את התגובה הזאת פה כשעוד איזה 4 שנים הוא יאמן איזה מילווקי או פורטלנד.

    1. למה אתה לא אומר אותו דבר על פיל ג'קסון שאימן את הבולס עם מייקל ופיפין (ושאר הכוכבים) ואת הלייקרס עם קרים ומג'יק ועוד איזה 2-3 שיהיו או כבר בהיכל התהילה)?

      1. פיל ג'קסון לא אימן את הלייקרס עם מג'יק וקארים
        אימן את קובי ושאק ,, קובי וגאסול
        ג'קסון תותח על 11 טבעות

        בשנות השמונים ריילי היה האיש

  12. מסכים לגמרי אם מקסי.מה שספורלטה עושה מגיע הערכה. המאמן הטוב.ב NBA היסחפות טוטאלית של אנשים.כמו שכולם מעריכים את פפ עד שלא יוכיח בקבוצה אחרת/שחקנים אחרים הוא לא יוכל להיות הגדול מכולם.

  13. וואוו יש רגעים פה שהדיון ממש רציני ויש רגעים שבא לך פשוט להקיא על המקלדת.
    אני לא מתיימר להגיד מי צודק ומי לא, אני כן חושב שבלהט הדיון הלכתם קצת לאיבוד.
    ספולסטרה הוא מאמן טוב, בטח שלא גולם ובטח שלא המאמן הטוב בדורו. הוא אחד מהמאמנים הטובים בליגה ובחירה במקום השני לתואר מאמן העונה היא ראויה מאוד, במיוחד כשיש סוללת מועמדים ראויים כמו הולינס, ג'קסון, ווגל, מקהייל, וודסון, ת'יבודו ופופוביץ'.
    עם זאת, הוא לא מעל כולם, לטעמי. כדי שהוא יזכה בתואר מאמן העונה הוא צריך להיות סוג של פפ גווארדיולה, ובמובן מסוים הוא כן פפ גווארדיולה, כי הוא לקח קבוצה טובה ושיפר אותה לרמה של מדהימה, אבל קשה למדוד כמה הוא באמת אחראי לכך וכמה לברון, ומקום שני היא פשרה הולמת.
    דווקא הדוגמא של פיל ג'קסון לא מתאימה לדעתי. על אותו משקל שטענת שג'קסון לא אימן קבוצות בלי סיכוי לאליפות, אפשר לשאול מה השחקנים שהוא אימן עשו בלעדיו? התשובה היא 1. שאק במיאמי, וגם זה היה בעזרתם האדיבה של דוויין וויד, פט ריילי והשופטים.
    בקשר לדיון על ג'קסון, יש לי עוד הרבה מה להגיד להגנתו אבל נשמור את זה לפעם אחרת.

    הבעיה עם תואר מאמן העונה היא שהוא הכי מושפע מתזמון וסיטואציה, כך שאפשר להתדיין עליו בלי סוף. במיוחד העונה, כשלא היה מישהו ברור שהולך לזכות (כי נמאס כבר לבחור בפופוביץ'), הדיון הזה הופך לרב-משתתפים. אבל זה לא אומר שאפשר לרדת לרמה של ירידות בגן.

    דרך אגב, מאסאי יוג'ירי ה-GM של העונה. חבל שלא התערבתי על זה עם מישהו.

  14. חברה'לך מה זה משנה "מאמן העונה" או "השחקן השישי" וכיוב'?
    את מי זה מעניין, התארים והסטטיסטיקות המיותרים האלה? איך אמר בירדווצ'ינג, מעניין לי את ה….תנו להינות מכדורסל. אין צורך להתלהט כל כך. אני מזמן הגעתי למסקנה שגם לאוהדי מיאמי-לייקרס ושאר ירקות מותר לנשום, חלקם אוהדים קבוצות נפל כאלה שלא באשמתם (אבא, דוד, חברים רחמנא ליצלן). כמובן שבעיניי אוהדי בוסטון שיקגו ספרס הם אנשים טובים יותר, אבל ברור שדעתי לא מזיזה לאף אחד.
    לכל אחד יש חסרונות ויתרונות. ואת זה אני אומר כבעל תעודת בגרות מלאה, תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית ובוגר לימודי תעודה במכללת "עלמא", וכן, גם מאמן קטסל וילדים. יאלללללה הפועל!

  15. לי אין ספק שקארל היה צריך להיבחר כמאמן העונה (אגב בחרתי בו בהופס).אם זה היה לאחר הסיבוב הראשון בפליאוף הייתה טענה רצינית למארק ג'קסון.אך בליגה הרגילה קארל עשה הכי הרבה.
    בנוסף התואר מגיע לו גם בתור הסתכלות כללית.הבן אדם 25 שנה בליגה הוא עבר הרבה כולל אמון בריאל מדריד. ולכן מגיע לו בגדול.הוא בערך האפי בירינביום של הנ.ב.א

כתיבת תגובה

סגירת תפריט