אירועי דיומא 29.06.2018: אין מונדיאל היום

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם – אירופה – סיבוב ראשון – מחזור 5

בית ה

21:30: בלגיה (4:0) – רוסיה (2:2) – בלגיה אמנם הפכה להיות שם דבר בכדורגל אבל בכדורסל היא עדיין די חלשה ולמרות שהיא מעפילה לרוב לאליפות אירופה היא רחוקה עדיין מהצמרת האירופאית. בבית הקשה אליו היא נקלעה היא עדיין לא ניצחה משחק והערב מול רוסיה, שניצחה אותה בסיבוב הקודם 69:76, יש לה הזדמנות אחרונה לנצח ולשמור על סיכוי קלוש להעפיל לשלב הבא. רוסיה מצידה אמנם הפסידה את שני משחקי החוץ הקודמים שלה, מה שיקשה עליה במידה ותעלה לסיבוב הבא ותגרור את התוצאות איתה, אבל תנסה לרשום ניצחון על הבלגים שלפחות יבטיח את ההעפלה. אלכסיי שבד, הכוכב הרוסי החליט לנוח ולא יעמוד לרשות הנבחרת הרוסית אבל טימופיי מוזגוב, שחקנה החדש של שארלוט, ויטלי פריזדון, סרגיי קרסב, סימון אנטונוב ודימטרי קרבסטוב ינסו למלא את החסר.

21:30: בוסניה (2:2)- צרפת (0:4) -הצרפתים עם מאזן מושלם ורוצים לשמור אותו כזה גם אחרי משחק חוץ לא קל בבוסניה. לשם כך הם מגיעים עם סגל טוב בהרבה ממה שהיה להם עד כה, שכולל שמות כמו ננדו דה קולו, בוריס דיאו (שמתייצב תמיד), אוון פורניה, רודי גובר, תומא הורטל ואחרים. בוסניה מצידה תגיע עם יוסוף נורוקיץ' מפורטלנד ודז'נאן מוסא בן ה-18 בחירת הסיבוב הראשון של הנטס ותקווה להפתיע ולהבטיח עלייה רשמית לסיבוב הבא. בסיבוב הקודם ניצחה צרפת 65:84.

בית ו'

18:00:  בולגריה (3:1) – איסלנד (2:2)  – הבולגרים אחרונים בבית וינסו להשוות את מאזנם לזה של איסלנד, אותה היא ניצחה כבר בחוץ 74:77.

19:00: צ'כיה (1:3) – פינלנד (2:2) – הצ'כים כבר ניצחו בפינלנד בצורה מרשימה 56:64 וינסו להשלים ניצחון כפול על הנבחרת של הנריק דיטמן על מנת להבטיח העפלה לסיבוב הבא מהמקום הראשון. אלא שהפעם כשלאורי מרקונן יוביל את הפינים לא יהיה פשוט לחבורה אותה מאמן ננו גינזבורג לעשות זאת, בטח בלי הכוכבים סטורנסקי וואסלי.

בית ז'

18:00: גיאורגיה (3:1) – סרביה (1:3)  – הבית שמצטלב עם זה של ישראל כולל שתי נבחרות חזקות מאוד ואחת מהן היא ללא ספק הנבחרת הסרבית. לחלון הנוכחי תציג סרביה את בובאן מריאנוביץ', נימניה נדוביץ', ניקולה מולטינוב ולצידם כמה צעירים כישרוניים והם אמורים לסחוב אותה לנצחון על גיאורגיה הלא מרשימה שניצחה רק פעם אחת עד עתה (את אוסטריה החלשה), אבל תקווה שבשני משחקי הבית שנותרו לה היא תוכל להוציא עוד ניצחון. ובה אמורים לככב גיורגי שרדמיני, מרקושווילי והגיאורגי החדש טד מקפאדן. בסיבוב הקודם ניצחה סרביה בקלות בבית 87:105.

20:30: גרמניה (0:4) – אוסטריה (4:0) – המאזן המושלם של הגרמנים אמור להישמר גם הערב מול אוסטריה החלשה שהובסה על ידה במשחק הקודם ביניהן שנערך בעיירה הקטנה שווחאט 49:90. דניס שרודר יוביל את הסגל הגרמני שיכלול גם שמות כמו רובין בנזיג, מאודו לו, דנילו ברטל ויונאס פויגטמן.

בית ח'

21:30: בריטניה (4:0) – אסטוניה (2:2) –  נבחרת ישראל הובסה אתמול מול יוון 96:78 (כצפוי) אבל היא עדיין יכולה להבטיח עלייה לשלב הבא וזאת בתנאי שאסטוניה תנצח הערב את בריטניה ובכך תדיח את הבריטים שרחוקים שני ניצחונות מישראל. מאידך, לבריטים יש שני משחקי בית והם תלויים בעצמם בלבד אם הם רוצים להעפיל לסיבוב הבא. שני ניצחונות בהפרשים ראויים (הפסידו 73:70 לאסטוניה ו75:82 לישראל) והם יכולים למצוא את עצמם אפילו במקום השני בבית ולסבך את ישראל ואסטוניה עד מאוד.

 

טניס / מתן גילור

טורניר איסבורן (250) – חצי גמר

16:30 לוקאס לצקו-מרקו צ'קינאטו(4) (ספורט 5 לייב). לצקו ניצח את נורי בשתי מערכות. צ'קינאטו חזר מפיגור מערכה לניצחון על ג'ון מילמן. זהו המפגש הראשון בין השניים.

אחריו מישה זוורב-מיכאיל קוקושקין (ספורט 5 לייב). זוורב ניצח את שפובלוב בשתי מערכות. במשחק בין קוקושקין לאדמונד המערכות הראשונות היו צמודות והלכו אחת לכל אחד. במערכה השלישית הקזחי פתח מבערים וניצח בקלות. המאזן ביניהם בסבב עומד על 1:2 לטובת הגרמני ו-2:3 בסה"כ.

 

טורניר אנטליה (250) – חצי גמר

14:00 ג'ירי וסלי-דאמיר דז'ומור(2) (ספורט 5+). וסלי ניצח את בסילשווילי בשתי מערכות. דז'ומור ניצח את הרברט גם כן בשתי מערכות. מאזן ביניהם עומד על 1:0 בסבב ו-3:0 בכלל לטובת הבוסני.

17:00 אדריאן מאנארינו(1)-גאל מונפיס(4) (ספורט 5+). והנה קיבלנו חצי גמר בלי הפתעות שזה סוג של הפתעה, כששני המדורגים הבכירים של החצי העליון של ההגרלה מעפילים אליו לדרבי על טהרת הטריקולור. שניהם ניצחו בדיוק באותה התוצאה ברבע הגמר. 6:7(3) במערכה הראשונה ו-4:6 במערכה השניה את סוזה וגארסיה לופז, בהתאמה. המאזן בין השניים עומד על 1:1, כששני המשחקים התקיימו בטורניר ווימבלדון.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. אני לא מבין איך היוונים העניים מביסים אותנו. אין להם (ואני לא זוכר אם היה להם) שחקני NBA כמו טורקיה למשל, אז למה הם מביסים אותנו, ועוד בביתנו?

    1. לשאלה שלך יש שתי תשובות:
      הראשונה יוון היא נבחרת מעולה. יש להם כמה שחקני nba (קופוס, פפאיאניס וגם אחת שמכנים אותו גריק פריק) וכמה ששיחקו בליגה (קלאתיס, פפאניקולאו) אבל גם בלעדיהם (והם לא שיחקו) יש להם המון עומק כתוצאה מליגה שחוץ מהגדולות היא די ענייה ולכן נותנת המון מקום לשחקן היווני (שלא נדבר על זה שהגדולות נותנות לא מעט מקום לשחקן היווני, בעיקר אולימפיאקוס) ויש להם תשוקה לכדורסל ומחלקות נוער טובות ושיטה וכשהם נלחמים על המגרש כמו אתמול עם שחקנים חכמים כמו בוריסיס, מיטוגלו או ואסילופולוס שיש להם יסודות כדורסל נהדרים – אז קשה מאוד מולה.
      החלק השני קשור כמובן בנבחרת שלנו שמגיעה לשפל חדש בטורניר הזה אבל לתחושתי השיא עוד לפנינו. זה לא רק שהנבחרת היא אוסף של שחקנים שמעבר לשיאם עם שחקנים ששיאם אולי לא יגיע ושחקנים ששיאם זה לא משהו, זה גם העובדה שאין שיטה ואין דרך, אין הרכב קבוע שרץ יחד ואין שום מטרה חות מהמשחק הספציפי. לתומי חשבתי שקטש ינסה לבנות משהו חדש אבל לא בונים משהו חדש עם גייק כהן וגיא פניני. פשוט לא. וכשמוסיפים לזה, חוסר כללי במוטיבציה ועייפות שבאה לידי ביטוי עוד לפני שבכלל מקפיצים כדור אז התוצאות בהתאם.

      1. מעבר לתשובה המצויינת של יאיר, יש פה גם עניין של מסורת. כדורסל הוא ענף פופולרי ביוון במשך שנים, מה שהביא להצלחות כבירות של המדינה הזאת בענף. כמה שנים של עוני לא ישנו את המצב. אפשר לראות את זה גם במדינות אחרות כמו אקס יוגוסלביה וליטא. אם כבר היה אפשר לשאול את השאלה ההפוכה – איך לעזאזל ישראל נמצאת בצמרת הענף כל כך הרבה שנים, גם אם לא הצמרת הגבוהה, כשמדובר בענף שהיתרונות הפיזיים חשובים בו יותר מאשר בהרבה ענפים אחרים. והתשובה היא זהה – המסורת (למרות שאם לא תהיה התעוררות, הדגרדציה תאכל גם את זה).

    2. מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה?

      ועכשיו ברצינות מנחם. הימים של ברקוביץ, ג'מצי, הנפלד, קטש, שפר וכו מאחורינו. כשרונות אולי יש אבל לא יודעים לעבוד אתם לא פיזית לא מנטלית וגם לא מכניסים להם בראש את חשיבות האימון. אני אולי לא מבין גדול, בטח שלא מתקרב לקצה קרסוליך אבל אני רואה עכשיו בפגרת האן בי איי אין סוף סרטונים בהם שחקני ה NBA, למשל אמביד, טייטום, רוזיי במבה, ועוד רבים מאד וטובים, לא מפסיקים להתאמן. יום יום הם מקדישים שעות מהפגרה המאד מאד ארוכה לאימונים. פגרה בישראל זה בעיקר מנוחה והאימונים בעצימות זניחה. ככה אין תוצאות….

  2. קצת על מה שצפוי מחר ב 9
    זה הולך להיות פיצוץ אם פורטוגל ינצחו את אורוגוואי החזקה וגם ארגנטינה תעבור את צרפת כי התוצאה תהיה לא פחות מ The clash of the Titans
    הלוואי שקבל רונאלדו מול מסי ברבע גמר. חלום שמתגשם 🙂

  3. רבעים פוטנציאלים בווימבלדון:
    פדרר/צ'וריץ'-אנדרסון/קווארי.
    צ'יליץ'-דימיטרוב/ראוניץ'.
    תיים/ג'וקוביץ'-זוורב/קריוס.
    דל פוטרו/מארי-נדאל.

    רפא יכול לעשות פה אפילו חצי. נפל על הגרלה נוחה. פדרר בהחלט יכול ליפול מול צ'וריץ' בשמינית. לדעתי, הסיכוי שיפול בשמינית יותר גדול מאשר ברבע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט