שאלות ליום הדראפט / רועי ויינברג

השבוע הדראפט. חוץ מהבחירות של אייטון, דונצ'יץ' וביגלי יש עוד כמה שאלות מעניינות שנקבל עליהן תשובה בלילה הזה:

מה הקליפרס יעשו?

לקליפרס יש את הבחירות ה-12 וה-13 וקבוצה שמסיימת חוזה בשנה הבאה – רק גלינארי ולו וויליאמס חתומים על חוזים מעל המינימום שיהיו בתוקף ב-2019/20. לכן מעניין לראות מה הם יעשו.

יש שמועות לניסיון לטרייד תמורת כוכב, כשעלתה ספקולציה על טרייד של הבחירה ה-12 וטוביאס האריס תמורת קוואי לנארד. אם הספרס יסכימו זאת האפשרות הטובה ביותר כמובן, אבל לא שווה לס"א לקבל את האריס לשנה.

עוד אופציה מעניינת היא טרייד אפ, כלומר טרייד שיביא בחירה גבוהה יותר. הקליפרס יכולים לספוג את המשכורת של צ'נדלר פרסונס והבחירה הרביעית, אולי תמורת הבחירה ה-13 וחוזה נוסף (דנילו גלינארי יהיה מעולה ל-2 הצדדים), יכול לאפשר לקליפרס לבחור פרנצ'ייז פלייר לעתיד.

אם הם לא יעשו משהו כזה, מה שפחות סביר לדעתי, יש להם 2 בחירות לוטרי. הם לא קבוצת פלייאוף בהרכב הנוכחי ולכן סביר שילכו על בנייה מחדש (לא בטוח שדיאנדרה ג'ורדן ישאר וכל השאר, מלבד טוביאס האריס, אחרי השיא). מעניין את מי יבחרו – שחקנים שמתאימים לתלכיד הקיים או הטובים ביותר על הלוח.

שם מעניין מבחינתם הוא רוברט וויליאמס. וויליאמס סנטר שמאוד מזכיר את ג'ורדן, אתלט לא פחות טוב ממנו ושחקן זריז בהרבה, מה שיכול להפוך אותו למגן טוב יותר. הוא מאוד ארוך ויכול להיות סנטר העתיד של המועדון, למרות שהזריקה טעונת שיפור. בבחירה הנוספת הם בטח יקחו את השחקן הטוב ביותר הזמין, כששחקן כמו קווין נוקס יכול להתאים להם לשיטה כאן ועכשיו ולהיות בחירה טובה בטווח הרחוק, אבל יותר סביר שהם ילכו על סליפר כמו מיילס ברידג'ס או קולין סקסטון אם יהיו פנויים. בכל מקרה, קבוצה ששווה לעקוב אחריה.

סקסטון או יאנג?

הדראפט הזה, בניגוד לשנים הקודמות, לא עשיר ביותר מדי רכזים. יש קבוצות שמחפשות (אורלנדו, שרלוט) בלוטרי ויש כמה יהלומים בבחירות נמוכות יותר כמו שיי גילגיוס אלכסנדר, אבל 2 הרכזים המובילים הם קולין סקסטון וטריי יאנג.

סקסטון פחות מוכר משניהם. הוא סקורר ורכז עם הגנה טובה מאוד, אבל לא מסר יותר מדי בתיכונים ובמכללות והקליעה שלו מאוד טעונה שיפור, בנוסף למידת ההסתגלות לליגה פיזית יותר כמו האנ.בי.איי. ליד שוטינג גארד עם קליעה טובה מרחוק הוא יכול להיות משמעותי, אבל צריך למסור יותר. הוא יכול להיות רכז טוב, אבל גם לסיים כמו איזה ג'ורדן קרופורד כשחקן שישי בינוני ולא מעבר.

יאנג היה שחקן מכללות נפלא. הוא קלע באחוזים נהדרים, רואה את המשחק ושחקן התקפה מגוון שסיים את העונה במכללות עם 27 נקודות לערב, נתון מכובד ביותר. גם בקשר אליו יש לא מעט סימני שאלה – היו שחקנים שחוררו רשתות בקולג' אבל לא הצליחו לעשות את המעבר לליגה (ג'ימר פרדט), הובילו מכללות קטנות ולא הצליחו בתפקיד משני יותר (ג'ימר פרדט) או נכשלו בגלל חסרונות הגנתיים (ג'ימר פרדט). זה הופך אותו לשחקן מטריד.

בכל מקרה, קשה לראות מישהו מהם נופל מהלוטרי כי כן יש להם פוטנציאל והליגה צמאה לרכזים. יאנג יותר מוערך מסקסטון, למרות שהוא יכול להתקשות יותר במקצוענים. לדעתי נראה את יאנג מסיים באורלנדו/ניו יורק וסקסטון בשרלוט, אבל יכולות להיות הפתעות.

שובם של הסנטרים?

אולי השאלה הכי מעניינת בדראפט. כמו 2015 זה דראפט של ביג-מנים. דיאנדרה אייטון, מו במבה, ג'ארן ג'קסון ו-וונדל קרטר סנטרים לכל דבר שצפויים ללכת בטופ 10. ב-2015 היו טאונס, טרנר ופורזינגיס, גבוהים עם קליעה מרחוק והגנה (על הנייר).

באותו דראפט היה גם ג'ליל אוקפור, מומחה פוסט שנפלט מהליגה. אין ביקוש לשחקנים כאלה היום – גדולים חסרי ניידות עם ארסנל מהלכים בצבע. רובם הופכים לשחקני קצה ספסל, כמו גרג מונרו או אמיר ג'ונסון. גורל כזה צפוי לאחד הפרוספקטים שלנו?

אני לא חושב. אייטון, במבה וג'קסון קלעו לא רע מהשלוש ויכולים לפתח קליעה. במבה, ג'קסון וקרטר שחקני הגנה טובים בצבע ורובם ניידים ויכולים לשמור על כמה עמדות. אנחנו מדברים די הרבה על האבולוציה של המשחק והתפקיד של הסנטרים ובדראפט זה גם בא לידי ביטוי. לא כולם יהיו שחקנים משלימים (אייטון יהיה סקורר מרכזי), אבל הם לא בהכרח יעמדו בצבע ויחכו לכדור. מעניין איך הם היו נראים אם היו מגיעים לליגה בניינטיז ויותר מעניין מה התפקיד שהקבוצות שלהם ייעדו להם בעתיד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. תודה רבה רועי.
    הקליפרס במצב מעניין. במקומם הייתי מנסה לצוד שחקן פרנצ'ייז פוטנציאלי על חשבון הבחירות הקיימות ואולי גם נכסים נוספים. צריכים להתחיל מההתחלה, ועם ג'רי ווסט אין סיבה שלא יצליחו.

    1. מסכים, לכן חושב שיעשו טרייד אפ. הייתי מנסה אפילו על 2 הבחירות בנפרד, אז אולי אפשר להגיע לבחירות 4 ואיזה בחירה 8 (הבחירה של קליבלנד תמורת טוביאס האריס וה-13). יכולים לצאת כמו מנצחים מהדראפט

    2. + 1. ווסט ממשיך להיות MVP בכל קבוצה שהוא מגיע. אולי הוא צריך להיות הGOAT, הרי העז הנוכחית לא ממש תורמת בתפקידה החדש

  2. תודה רבה רועי.

    מוזר לי שחסר לי משהו בכתבה שלך אבל חסרים לי יותר מספרים. אתה בדרך כלל לא משאיר מקום לקורא לתעות/לתהות. למשל סקסטון לא מסר יותר מידי והקליעה שלו טעונה שיפור- לחדלי אישים כמוני שלא בקיאי בדראפט חסרים המספרים. על כל פנים זה מעולה להכנס לעניינים מבחינתי.

    1. צודק, חסרונות של כתיבה מהטלפון…בכל מקרה סקסטון עם 3.8 אסיסטים למשחק באלבמה ו-49.3% אפקטיבי. שני נתונים רעים לרכז

  3. אני נורא סקרן לגלות מי האול סטאר שמתחבא במקומות היותר נמוכים:
    דונובן מיצ'ל או קייל קוזמה מהשנה האחרונה או
    שחקנים כמו טרי רוזייר, קפלה או אפילו סטיבן אדאמס או רודי גוברט

    יש הימורים?

      1. מנסה את כוחי בשאלה הזו.
        הרבה פעמים הגניבות האלה הן:
        * מישהו עם חוצפה גדולה (כלומר מוטיבציה ו"מנוע" חזקים מאוד), ומספיק בסיס כדורסל ונתונים כדי להתפתח ממנו ולא להיעלם (אדאמס).
        * שחקן מוכשר מאוד מאוד אבל עם נתון אחד שמוריד אותו בניתוחי הסקאוטים (כמו הגובה של דונובן מיצ'ל וטרי רוזייר, היעדר האתלטיות של מארק גאסול)
        * גבוהים אתלטיים עם פוטנציאל רים פרוטקשן + סיכוי לפתח עוד תכונה טובה אחת לפחות (כמו הבנת משחק, קליעה וכו'). אלו מהווים % משמעותי מהגניבות (גובר, איבקה, ד.ג'ורדן), אבל יש גם הרבה כאלו שלא הצליחו מן הסתם.
        אני מודה שגם פרופילים כאלו לא יצליחו ב% גבוה, כי אם כן הם היו הופכים לפרופיל שקבוצות בוחרות גבוה, ועל כל טוריאן פרינס יש חמישה ברייס ג'ונסון.
        בדרפט הזה אפשר אולי לסמן את:
        לוני ווקר (מוכשר מאוד אבל מספרים לא מספיק מרשימים בקולג' שבגללם לדעתי לא בדיון טופ 10)
        טרוון דובאל (רכז דיוק, מוכשר עם חיסרון – קליעה)
        דונטה דיוינצ'נזו ("חוצפה" טייפ, אבל גם אתלט וקלעי עם בסיס יכולות טוב)
        ארון הולידיי (סוג של רוזייר, טיפוס "חוצפה")
        חיירי תומאס ("חוצפה" עם בסיס יכולות טוב)
        ג'יילן ברונסון (גם טיפוס "חוצפה" וגם מוכשר עם חיסרון, הבעיה שזה שני חסרונות – גם גובה וגם אתלטיות; עדיין שחקן מאוד חכם שהיה מצוין בכל מקום שהיה בו, כולל אליפות העולם לנוער שבה נדמה לי אפילו שהיה MVP).
        גרייסון אלן ("חוצפה" וקליעה)
        דזנאן מוסא (מוכשר מאוד עם חיסרון – אתלטיות)
        מיטצ'ל רובינסון (טיפוס הגבוה האתלטי)
        ג'ייקוב אוואנס ("חוצפה" עם יכולות)

          1. אני הולך על גרום רובינסון מבוסטן קולג.
            הוא לפחות סטרטר בממדים שלי ויכול להיות אחלה גנבה.
            לדעתי יהיה הבחירה של סאן אנטוניו

            וזהיר סמית במידה ויחליק מהלוטרי מה שלא נראה לי, נראה כמו הבחירה של פילי.

  4. אני חושב שפגעת בול עם שיי גילגיוס אלכסנדר.
    אני חושב שגם הוא, גם יאנג, , וגם סקסטון יבחרו עד הבחירה ה-14.

    בנוסף, אני מאמין ששיי גילגיוס אלכסנדר הולך להיות ה-"טייטום של הדראפט הקרוב.
    1.98 עם מוטת ידיים של פורוורד,
    עם חוש לחטיפת כדור מבלי לוותר על העמדה בהגנה.
    ההגנה הנ"ל, לצד יכולתו להחליף בהגנה ולשמור על פורוורדים (פחות בפוסט, אבל זה משהו שיגיע כאשר יוסיף כמה קילוגרמים),
    ולצד 40% מהשלוש,
    הופכים אותו למודל של כדורסלן בכדורסל של ימינו.
    השמועות הן שטורונטו עושים מאמצים ניכרים בניסיון לטפס לעשירייה הראשונה בשביל לבחור בו.
    גם מכיוון הסאנס יש שמועות שאולי שווה למצוא את הדרך ולהשיג בחירת דראפט נוספת (דנבר?) בשביל להפוף אץ 16 + הבחירה הנוספת לבחירת טופ 10 בשביל להשיג אותו או את יאנג.

    בכלל, יש תחושה של המון פעילות מתחת לפני השטח, כאשר יש כמה וכמה קבוצות שיש סיכוי שנראה אותן עושות מהלכים כבר לפני הדראפט.
    הקטליזטור הוא למרבה הפלא (או שלא) לברון.
    נראה לי שממתינים לראות אם הוא מממש את האופציה בקאבס או הופך לשחקן חופשי.
    אחרי החלטה זו, נתחיל לראות תנועה של קוביות הדומינו בליגה.

    תודה, רועי.

    1. תודה גיא,
      בהמשך לשאלה שלי אתמול – אם לברון מודיע רק בסוף החודש, והדראפט כבר בעוד יומיים – המשמעות היא שקבוצות יצטרכו לבחור לפני שידעו מה החליט. לכן, יש הגיון בכך שלא יחתימו את הבחירות שלהם, כך שיהיה קל יותר לסחור בהן. הבנתי נכון?

      1. יש מספר דוגמאות לחתימה על חוזי שחקן חופשי/טריידים שיצאו לפועל (אחרי סיכום עקרוני) רק כמה שבועות אחרי הדראפט, בדיוק בגלל ששחקן שהיה חלק מהעסקה/פיירול היה צריך לעבור בטרייד, ומותר היה להעבירו רק אחרי חודש.

        קבוצות שמאמינות שהן יעבירו את הרוקי בו בחרו בטרייד, אכן ימתינו עם ההחתמה שלו.

        1. כלומר שאם לברון כבר החליט, וכבר סגר, אבל לא חתם, יתכן שנראה בחירות שמושפעות מכך כבר השבוע. אם אכן כך, הנה אתגר, לOCD שבינינו, ולאלה שלא – נניח שלברון בלייקרס, האם יהיו אינדיקציות לכך בדראפט, ואם כן – מה הן? ואם סגר בפילי?

          1. ללייקרס יש רק את הבחירה ה-25 (אותה קיבלו מהקאבס).
            אני לא חושב שאפשר יהיה ללמוד משהו ממה שהם בוחרים.

            אבל –
            אם נראה את הבחירה עוזבת בטרייד שמטרתו לפנות עוד מקום מתחת לתקרת השכר (נגיד: דנג + הבחירה לקבוצה שיש לה מקום מתחת לתקרת השכר) אז הספקולציות על כך שלברון וג'ורג' כבר יצרו קשר עם חברם הטוב, לונזו בול, בשביל להודיע לו "תכין מקום, ותכין את פנקס הצ'קים. אנחנו באים!",
            יצוצו כמו פטריות אחרי הגשם.

            מה הסיקסרס יעשו עם בחירת הדראפט שלהם זה מסקרן באותה המידה.
            האם הם יבחרו בשחקן הטוב ביותר שיש, בלי קשר לצורך?
            (מרמז על טרייד אפשרי)
            האם הם ינסו להתקדם לבחירה גבוהה יותר?
            (יש שמועות שזה משהו שהם שוקלים לעשות. זה ירמז על כך שאין להם כלשהן הבטחות מצדו של לברון)

  5. תודה באמת מעניין הדראפט השנה. אגב גם חמשת המקומות הראשונים מעניינים מבחינת מי ייקח מה?

    תמשיך לכתוב, מעולה.

  6. הדיון הזה בין טריי יאנג לסקסטון הארדקאסל מרתק. לא יכול לחשוב על שני רכזים שונים יותר. סקסטון נראה בימים טובים כמו קמבה ווקר מסונן להיילייטס. בימים רעים הוא נראה כמו קמבה ווקר מסונן להיילייטס. זה אותו שחקן שכאשר הוא נתקע מול שומר טוב כמו שי סוורס-אלכסנדר, במקום לחשוב ולחפש למי למסור הוא כבר ידע למי הוא רוצה למסור – לעצמו – https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/kilY68blC0tjpaRsKm9alVd_oLc=/800×0/filters:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/10405539/ezgif.com_optimize__44_.gif
    מאחל שהדיון הזה ימשך ושני השחקנים יגיעו לסיטואציות טובות ויצליחו להתפתח למה שאנחנו מקווים שהם יהיו.
    או שסקסטון פשוט ינחת במג'יק אצל קליפורד. גם אפשרות.

    1. ובקשר לקליפרס, אולי אנחנו עדיין לא יודעים מה הם יעשו, אבל אנחנו כן יודעים מה התוכניות בקיץ של אחד משחקניה. המפלצת של מריאנוביץ' נבחר לשחק מתנקש בסרט השלישי בסדרת ג'ון וויק (למי שלא מכיר, סדרת סרטי אקשן בכיכוב קיאנו ריבס, שהיא בית ספר לבניית עולם, אחרי טולקין, וגם בית ספר לכל סרטי האקשן שיצאו אחרי סרטי זהות מבורננת ואומר להם "לא. לא. אתה רואה? ככה עושים אקשן. ככה מראים מה קורה. פעם הבאה שתחליפו אקשן במחלת ים אני שולח אליכם את ג'ון וויק").

  7. תודה רבה רועי
    כהרגלי ממשיך לאתגר אותך עם שאלות. האם אתה רואה אופציה של טרייד משולש, בין קליבלנד ספרס ושרלוט שבסופו קוואי וקמבה נמצאים בקליבלנד? לא יודע להרכיב את החבילות אבל מעניין אם האופציה קיימת (השאלה מנוסחת בגוף רועי אך מכוונת לכל מביני העניין למיניהם)

      1. היה פה פרוייקט על בחירות דראפט, נראה לי של מידן. הוא הראה שבבחירות טופ 3 יש יציבות מבחינת התפוקה שתקבל, כמובן שהיו באסטים אבל, מבחינת 4-10 ואני אשליך ואקצין את המסקנה על 12-13 זה די אותו הדבר. מכאן שסטטיסטית לפחות, אם את לא מחליף לבחירה טופ 3 לפחות (כמובן שיש לשקול את איכות ההיצע וכאלה) עדיף לנסות להמר על 2 בחירות סביב בחירותיהם בעבר של מיצל ובוקר לדוגמא מהדאפטים האחרונים או קובי אם מסתכלים אחורה..

  8. תודה רועי. מעניין אותי מה פילי יעשו לדעתך בעיקר בגלל שהם דיי סגורים ברוב העמדות. אולי שחקן כנף או באמת השחקן הטוב ביותר על הלוח מתוך מחשבה על עסקה קרובה. עוד קבוצה מעניינת היא דנבר שלדעתי תיכנס הפעם חזק לשוק הטריידים ואני רואה גם את הבלייזרס משתדלים להזיז כלים על הלוח אחרי הפיאסקו בפלייאוף.

      1. לא מת עליו. אני מעדיף את מיילס וזהיר סמית על פניו גם את פורטר.
        לקינגס ב2 זה רק לוקה
        באגלי וגארן גקסון זה פרסי נחומים

  9. תודה רבה רועי. מה שלא יהיה, הדראפט (והקיץ) הזה הוא סיבוב מכריע במאבק בין הקסם של הלוגו לקללת הקליפרס. אישית אני שם את הכסף שלי על הקללה, אבל מצד שני גם כשהוא מפסיד הוא לוקח MVP אז לך תדע…

  10. תודה רועי על הפוסט ! אני חושב שגניבת הדראפט תהיה מיקאל ברידגס שמצויין גם בהגנה וגם בהתקפה ויש לו אופי מנצח

    1. אני לא.
      שחקן רוטציה טוב אולי קצת מעל טוב, לא כוכב.
      עמדות הכנף מאד עמוסות בדראפט הזה לפני מיקייל אני לוקח כמה אחרים. גרום רובינסון למשל.

  11. תודה רועי מעולה.
    שאלת הסנטרים מעניינת. יש לי ספקות לגבי היכולת של סנטרים לקחת שליטה. הם חייבים להיות קודם כל מוקד ההגנה כדי באמת להשפיע באפקטיביות על המשחק ושני הביגמנים הבכירים די מפוקפקים במחלקה הזו.
    דווקא במבה נראה לי הרבה יותר מתאים. הוא לא איזה סופרסטאר אבל נראה לי שההשפעה שלו במשחק המודרני יותר משמעותית מאייטון ובאגלי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט