יומן אליפות גרמניה (2) – תסמונת אלופת העולם / מתן גילור

אחרי ההפסד 1:0 למקסיקו:

במילניום הנוכחי ישנה תופעה – מקרית או לאו – אשר ניתן לכנות בשם "תסמונת אלופת העולם". צרפת, אלופת 1998, כשלה בשנת 2002 כבר בשלב הבתים. ברזיל, אלופת 2002, אמנם עברה את בית סופר קל ושמינית נגד גאנה, אבל מול צרפת הפסידה 0:1. על פניו רבע גמר זה כמובן לא כישלון, אבל אז דובר על 4 המופלאים ועל חוט השני שעובר בין הנבחרות של 1970, 1982 ו-2006. איטליה, אלופת 2006, הודחה בשלב הבתים בשנת 2010. ספרד, אלופת 2010, הודחה בשלב הבתים בשנת 2014.

האם גרמניה היא הבאה בתור? האם נגזר עליה להיות שרשרת ברצף? בקרוב תהיינה לנו התשובות.

מה שכן, צריך לקחת בחשבון שגרמניה הפסידה לנבחרת הטובה בבית חוץ ממנה. ניצחונות בשני המשחקים הבאים והיא תעלה לשלב הבא. 4 נקודות גם לא פוסלות עליה. איטליה כבר עשתה גמר אחרי 4 נקודות בשלב הבתים. (בית משוגע בשנת 1994, בו כל הנבחרות סיימו עם 4 נקודות.)

כמובן שחובה להדגיש שגרמניה הפסיקה לשחק על המקום הראשון בבית והחלה לשחק על העליה, מה שלהלכה אומר מפגש עם ברזיל בשלב שמינית הגמר (לכל הפחות, נכון לכתיבת שורות אלה). ברור שאף אחד בגרמניה (או ברזיל) לא מעוניין במפגש כזה, אבל זה לא סוף העולם. גרמניה בהחלט מסוגלת לנצח את ברזיל. ובכלל, מדובר על סגנון משחק שונה לחלוטין. ברזיל לא נבחרת שתסתגר ותצא למתפרצות.

*

תנו לי להפתיע אתכם. מה שצריך להדאיג את גרמניה היא לא המחצית הראשונה, אלא דווקא המחצית השניה. נכון, במחצית הראשונה מקסיקו היתה עדיפה וככל שחלפו הדקות המטוטלת נעה לצד השני. לא מעט בזכות הסגנון הגרמני של החזקה בכדור שמעייף יותר את היריב. הן כי הוא הרודף והן כי מתפרצות היא שיטת התקפה מעייפת בהרבה. בלמים בלאו הכי רצים פחות, ולכן לא משלמים בעייפות מבחינה הגנתית בשיטה הזו.

גרמניה צריכה לדאוג מהמחצית השניה, כי היא נראתה בפאניקה. נבחרת בטוחה בעצמה לא מאבדת את העשתונות. מבינה שאפשר להפסיד וזה לא נורא גם לקבל את ברזיל בשמינית. גרמניה מעל הכל, כפי שנכתב במאה ה-19. אבל נראה שלב לא מאמין בזה. בשיטת אלישע לוי, הוא זרק כל כלי התקפי שהסתובב לו בין הרגליים, על חשבון שחקנים הגנתיים יותר. לזכותו יכתב שיש סיבה למה הוא בתפקיד הזה ולא אני. בסופו של דבר ההימור "השתלם". נכון שגרמניה לא הבקיעה, אבל כשלוקחים כזה הימור הבעיה היא בצד השני. ביכולת לעצור מתפרצות ולהרוויח כדורים. במתפרצת, בעיקר תודות למקסיקו, היא לא ספגה, ואת הכדור הצליחה להרוויח די מהר. אבל החריגה הזו מתבנית המשחק והמסר לשחקנים של הכל או כלום, כשבדקות הסיום אפילו מנואל נוייר עלה לנגוח קרן, עלולה לפגוע בביטחון. יש ללב ולצוות לא מעט עבודה מנטלית לקראת המשחק הבא.

היתרון הוא עוד יום מנוחה. כשמדובר על המכבש הגרמני זה עשוי להשפיע.

*

לסיום, רק אזכיר דבר אחד – במונדיאל 2010 ספרד הפסידה 0:1 את המשחק הראשון.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. מתן תודה רבה גם על המהירות
    בגדול אני מסכים עם מה שכתבת
    חוץ מזה
    1. שאיטליה עלתה עם 4 נקודות היא עלתה מהמקום השלישי שהפעם שווה הדחה .
    2. מצד שני איטליה לקחה גביע גם עם 3 נקודות ומקום שני ( 3 תיקו 82 )
    3. הבעיה של גרמניה ב 4 נקודות היא שגרמניה משחקת את המשחק הבא מול שבדיה שסביר להניח תנצח את קוריאה לכן תיקו במשחק זה והיא עלולה להיות לספקולציה במשחק בין שבדיה למקסיקו
    4. מעניין אם ברזיל תתחיל לעשות חשבונות היום מול שווץ ובהמשך הבית.
    5. לא רק שספרד 2010 הפסידה את המשחק הראשון אלא שהמנצחת הודחה כבר בבתים (שוויץ) לתשומת לב מקסיקו שצריכה עוד לפגוש בשבדיה.

  2. זה לא רק אלופת או סגנית.
    כל טופ 5 לפני הטורניר שיחק
    רק צרפת ניצחה וגם היא לא הרשימה (1-2 אוסטרליה ).
    דווקא נבחרות טופ 10 אבל לא טופ 5 ניצחו (קרואטיה ואורגוואי ) ניצחו .
    מחר נקבל את אנגליה ובלגיה למבחן ראשון ומחרתיים אם תרצו את קולומביה .
    אף אחד לא הרשימה .. אבל גם ספרד 10 כאמור לא הרשימה.
    וגם פורטוגל 16.
    לטורניר יש דינמקה …קצת מזכיר לי את פרום של הג'ירו האחרון .
    אתה צריך להיות שם אתה יכול ליפול בשנייה אבל אם אתה שורד אתה פתאום יכול ללחוץ על הדוושה ולברוח לכולם .

    1. נקודה מאד חשובה אהרון. אני רואים איך הלחץ גומר נבחרות. במקרה של הנבחרות הגדולות, ככל שהשלבים מתקדמים הלחץ יורד ובגמר עולה חזרה. מעין פרבולה אם תרצו. אם אחד בגרמניה/ברזיל/ספרד/כיו"ב לא רוצה לחזור הביתה עם הדחה בשלב הבתים. הדחה בחצי גמר זה מבאס, אבל זה לא משהו שיקטלו אותם זמן רב (אא"כ מדובר על שביעייה בבית כמובן).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט