10 דברים גרועים יותר מהמצב בדרום/
אוהד ס"א
את הפוסט הזה הגיתי בממ"ד, בדיוק חיפשתי שם איזה תהליך שלום שהלך לאיבוד.
מאז אין טילים, אבל יש שריפות וכיף גדול. ברוכים הבאים ל"דרום כתום".
ורק כדאי להתפלל שהכתום הזה יהפוך מהר לשחור ומסריח
"צריך לקבל פרופורציות בחיים", אני חושב לעצמי. אבל לפני שאני אסור למרפאתו של דוקטור קליין ואצטייד ב- 750 מ"מ DD, אז הנה, לפני ההידרדרות הבאה, רשימת 10 דברים גרועים יותר מהמצב בדרום (בסדר אקראי):
- עוד סדרת גמר חד צדדית –
אז כמו השמש הזורחת במזרח, כמו ההתחממות בגבול עם עזה מדי קיץ (שני), כך באה עוד סדרת גמר של הלוחמים מול לברון. זה מעניין כמו סרט סטודנטים פרואני בפסטיבל קולנוע דרום.
הסוף ידוע כמו סוף שנת הלימודים המשמשת ובאה וזה מעורר עניין כמו פרסומת של קאווי ליאנרד. - "בולשיט" –
בהתחלה הם מספרים לנו שאלו משחקי קדם עונה ושעוד כלום לא חשוב.
אחר כך מתחילה הליגה, אבל צריך להתעלם מכל משחקי ה- B2B, חסרי הערך הספורטיבי, או מהתוצאות של 10 קבוצות שעושות וואנקינג חסר בושה + כמה קבוצות חכמות ששולחות את הכוכבים שלהן לחופשות יזומות באישור הדוקטור.
ואז מגיע הפליאוף, ואז מספרים לנו כמה זה מותח וחשוב והיסטרי. ואוטוטו פילי תהיה בגמר. והנה הילדים המוכשרים מבוסטון, שלא לדבר על אלופת העונה הרגילה מיוסטון, יש לנו בעיה.
אבל הכל בולשיט. אין באמת תחרות. הקבוצות עם התקציב הכי גבוה ומס המותרות הכי גבוה דופקות כרטיס בגמר.
כי בולשיט זה בולשיט, לא משנה איפה זה קורה ובאיזה תחום.
"אני אוריד את הנייה תוך 48 שעות" שווה ערך להבטחה ש- OKC יקחו אליפות. לא יקרה.
כמו אזעקות השווא, "הטפטופים", "הסבבים", "ההכלה". מילון שלם של מילים מכובסות שכל מטרתן היא לבנות איזה מצג שווא שבא להסביר למה מדינת ישראל בוחרת שלא להחליט. יש 2 דרכים להפסיק את המוטיבציה שלהם לפגוע בנו: בטוב או ברע. רק תחליטו.
המחיר הוא דור שלם של ילדים שסובל לפוסט טראומה וחבל ארץ מדמם.
אבל הבולשיט, אלוהים הבולשיט.
- מפגן יידוי השלשות המזעזע של יוסטון –
מצד אחד זאת מחשבה מרגיעה, כשאתה חושב על מי שמנסה לכוון עליך ברגע זה ומחטיא:
"היי, זה קורה לטובים ביותר (כמעט)".
מצד שני. לאחר שאתה שומע שצה"ל לא פגע באף מחבל ששיגר טילים, אתה חושב WTF:
או שלהחטיא כל כך הרבה פעמים זאת גאונות לשמה (כמו לקבל 200 בפסיכומטרי), או שמדובר באסטרטגיה גאונית שאתה לא מצליח לתפוס (כמו להביא את לברון בשנה הבאה?)
*
*
- הפרצופים והשטויות של סטף קארי לפני ובזמן המשחק –
אני לא בן אדם אלים. אבל שילוב של סטרס וסטף קלי, גורם לי להתענג על הוידיאו הזה:
*
*
זה בדיוק מה שבא לי לעשות לכמה מתושבי המרתף שמתחת לבית החולים בעזה
כשאני רואה שוב את הפרצוף הזחוח שלו עושה שטויות, אני פתאם חושב שלברון זאת לא אופציה כל כך גרועה. "ללל, אני פורש"
*
*
- הרוטציה של יוסטון –
הרוטציה של יוסטון יותר קצרה מהזמן שיש להגיע לממ"ד בעוטף עזה.
מצד שני, לסבב קצר (rotation) יש יתרונות בחבלי ארץ מסויימים.
ד'אנטוני כנראה מאמין (שוב) בספסל קצר.
- צוות האימון של הקאבס –
טייטלים של שקר כלשהו, מאד נפוצים באיזור שלנו. זה לא חמאס, זה ג'יהאד. זה לא ג'יהאד
זה דעאש, זה הממורמרים עלי אדמות, זה האחים המוסלמים או הבני דודים העצבניים. מה זה חשוב? זה יורה עלינו, לא? אז תורידו.
כנ"ל צוות האימון של הקאבס. הרי בינינו אין באמת צוות אימון לקאבס. יש את לברון.
המערכון של הגשש על סאלים ורזה, מעולם לא היה יותר אקטואלי: put the ball in the sal
הנאומים של טיירון לו לפני משחק בטח דומים מאד לנאומים של המורה שלי לספורט. ביסודי:
"קחו כדור ולכו לשחק".
7. הפלופים של לברון –
ואגב לברון, אני יודע שהוא השחקן הכי טוב בהיסטוריה וכו' (אולי, אבל לארי תמיד יהיה יותר),
אבל כש- 250 הפאונד שלו עפים ברוח, כמו הדף של גראד, אתה חושב שאולי רשימת תצוגות המשחק האיומות ביותר (כדאי לראות), דורשת תיקון
*
*
עכשיו אני גם מבין מי בדיוק מי הגה את תעשיית ה- Pallywood
*
*
"ללל, חזרתי".
8. אופנת זקני החמאס –
אמנם האיסלאם לא זר לספורט האמריקאי ולכדורסל בפרט.
קארים עבדול ג'באר התכתב נפלא עם השפה הערבית וקיבל מקום של כבוד בסלנג הישראלי.
אבל האופנה הזאת שהתחיל ג'ימס הארדן ועובר מסטף קארי ללברון ג'יימס, הכוללת זקן מדולדל ולא מטופח עם נגיעות של הומלס ניו יורקי שלא התקלח שנתיים.
עושה אותי קצת ג'אמפי.
אתה לא באמת יודע מי יקפוץ לך מהבור בדשא מאמצע המפעל, והמחשבה שאתה תמות כשאתה תשווה אותו לזקן של הארדן, גורמת לך לאנטגוניזם מסויים לבורות הלא חיננית הזאת.
יאללה תתגלחו
(אבו טיר)
- צ'אק ושאק בעוד דיון אינטלקטואלי מרשים –
אפשר להצמיד להם כל סופרלטיב שהוא:
אם המח שלהם היה לציפור, היא היתה עפה אחורה. אפשר לשים את המח של שניהם בכפית ועוד יהיה מקום לסוכר, וכו'.
לכן, אי אפשר לבוא אליהם בטענות לגבי חוסר המודעות שלהם לסכנות של זעזוע מח. כי כשאין מח, אין ממה להזדעזע .
עכשיו רק נותר לבדוק מי מהם "ברקו" ומי מהם "פירה", כי ללא ספק הם הולכים לקבל תוכנית משלהם באחד הערוצים המרכזיים.
*
*
אני רוצה להאמין שרמת הדיון בין הפוליטיקאים שלנו בקבינט, לא נראית ככה ,אבל אני יודע שכן.
בינתיים, אני מתנחם בפנטזיה ששאק או צ'אק יחליפו את הרוני דניאלים או היעקב ברדוגואים.
אם כבר שטויות, אז יאללה.
- לברון עובר ליוסטון או לכל קבוצת כוכבים אחרת –
רשימת הדברים שהכי מפחידים אותי בסדר עולה:- טילים
- מנהרות
- עפיפוני תבערה
- לברון עובר לפילי
- לברון עובר ליוסטון
- לברון מחליף את קאווי בספרס
חוץ מתחושת הקבס המגעילה, יש כאן הרס מוחלט של עקרונות הפייר פליי.
נכון שדוראנט עשה את זה קודם, אבל זה היה מגעיל ויישאר מגעיל .
דוראנט והמורשת שלו
העתיד?
הייטרים –
אז למרות כל הקיטורים והירידות בסעיפים 1-10, לא כדאי שנהפוך להייטרים (גראמפי זה ממש בסדר)
כי דוגמא מצויינת לאיך שנראית שנאה, אפשר לראות אותה נהדר מהצד השני של הגבול.
במקום לבנות את החיים שלהם ולדאוג לעתיד שלהם, הם עסוקים בלהחריב את שלנו.
אולי בגלל זה מצב הכלכלה שלהם כל כך נפלא, התל"ג בשמיים וכל אחד חי שם בוילה ובבריכה הפרטית שלו.
קשה לחשוב על מקרה כל כך ברור, עד כמה שנאה לא מובילה לשום דבר.
הם יישארו בחיים העלובים שלהם, נחנקים במנהרות שלהם, עם הביוב שלהם והמחלות שלהם, בזמן שתושבי שדרות ועוטף עזה, מנצחים.
ערך הבתים בשדרות עלה מאז צוק איתן ביותר מפי 2.
ההיצע לבניית בני ביתך בקיבוצים ובמושבים בעוטף לא מצליחה לגרד את הביקוש.
רמת התיכונים עולה, חממת סטארטאפים קמה. בימים אלה, מתרחש פסטיבל קולנוע דרום.
זה נובע מסיבה אחת פשוטה. תושבי האזור מסרבים לשנוא.
זה כל כך טיפשי לשנוא, את לברון או את קארי?
את ג'יי אר או את גרין?
לשנוא את ההיטקיסטים מהמפרץ? (מיעוט בקרב התושבים)
או את הרד נקס המטומטמים מהקרוונים של אקרון (קוני הכרטיסים במשחקי הקאבס המרוויחים 6 ספרות לשנה)?
שנאה לא תביא אתכם לשום מקום (או לבית הלבן)
*
*
הייטר מס' 1 (עם התמחות בבעלי מוגבלויות ומהגרים)
עידן עופר
13 יונ 2018 09:39:28פוסט גדול, הפסקה האחרונה עוד יותר, תודה רבה ותמשיך לכתוב !
ד"ר רזי הופמן
13 יונ 2018 19:31:49+ מליון 🙂
מנחם לס
14 יונ 2018 02:42:01מצטרף למחמאות, והיה כיף לערוך ולפרסם את הפוסט
תודה
ניר
13 יונ 2018 09:43:21אהבתי מאוד את הפוסט, תודה רבה.
Ljos
13 יונ 2018 10:33:53מעניין מאוד, גולש בשם ס"א. נחמד. גם אם אני לא מסכים עם הרבה מהנאמר. אבל כן כמה הערות:
1) כן, אבל רק כי קיבלנו אירוע אנטי קליימטי. הגמר האמיתי היה במערב ומשום מה החליטו להמשיך עוד סדרה. זה כאילו נגמר רוקי 3, ואז מחליטים להוסיף עוד חצי שעה של קרב מול הומלס שהיה אלוף לפני עשור ומאז חי בדיאטה של חשבונות רפואיים שלא נגמרים.
2) שני הבדלים: כאן כל הקבוצות יכולות לשלם את הסכום הזה. ויש הגבלות שמונעות מסתם זריקת כספים להשפיע יותר מדי.
4) לא הבנתי איך הפרצוף הזחוח של לברון גורם לך לרצות להיות אלים כלפי סטף.
8) בהכללה, היחס לזקנים השתנה הלוך וחזור לאורך ההיסטוריה בין מכובד ואצילי (ואז המגולחים היו פשוטים העם) למורד ופראי (ובהתאם, המגולחים הן השמרנים יותר)היוםנו בתחום המרדני. ולא, לא נגלח את הזקן.
עידו גילרי
13 יונ 2018 10:35:06ועדרת פני זקן…
Ljos
13 יונ 2018 10:48:35התכוונתי ללכת עם "הגידו כן לזקן", אבל שלך הרבה יותר טוב.
אפילו ביוסטון לא חושבים שהיה צ'אנס
13 יונ 2018 10:52:42"הגמר האמיתי היה במערב" זה הבלוף הכי גרוע. שום גמר אמיתי. כל העולם ואחותו ידעו שגולדן סטייט תלחץ על הדוושה וזה ייגמר כי זה לא כוחות. וזה בדיוק מה שקרה. קבוצה בפיגור 3:2 והמשחק האחרון בחוץ, לכאורה אבוד. אבל כולם ידעו איך זה ייגמר. כבר עדיף סוויפ ובלי העמדת הפנים הזו על "גמר אמיתי". כשאוהדי הקבוצה המנצחת יוצאים מגידרם להמציא סיבות למה זה בעצם היה נורא קשה, אתה בצרות. "כן, אם רק היה כריס פול, וזה..". בולשיט.
Ljos
13 יונ 2018 10:59:07https://m.youtube.com/watch?v=qiwTHf8tdp4
עידו גילרי
13 יונ 2018 11:03:42אם הייתי צריך לחשוב על שילוב יותר מעצבן אני לא חושב שהייתי מצליח להתעלות על ברנדון פרייזר, פולי שור ושון אוסטין. ייקס.
עידו גילרי
13 יונ 2018 11:07:50בעצם אם תחליף את אוסטין באדם סנדלר אני חושב שיש לנו מנצח.
Ljos
13 יונ 2018 11:15:35טום גרין לא שווה איזכור? (לא)
bobby
13 יונ 2018 14:02:06ושום מילה על כך שבמשחקים 6+7 פול היה פצוע?
קשקשן.
Ido
13 יונ 2018 10:35:26כתוב נפלא מאחד המגיב ים המוכשרים שיש פה.
אבל מסרבים לשנוא? חצי מילת חמלה על 2 מליון עזתים שנהנים מארבע שעות חשמל ביום . מים מלוחים. ו 25% בתים הרוסים ממבצע השופוהי מהשכנים הנחמדים מהצפון… ואתה עוד שואל מה עם הוילות ובריכות השחייה? ולמה הם כאילו עויינים?
ביום שתתחיל להרגיש חמלה זה היום שהמחיר של הביית שלך יעלה לא פי 2 אלה פי עשר!
אור
13 יונ 2018 10:41:03#התחלנו
מתן גילור
13 יונ 2018 11:05:22איפה החמלה שלך לסורים? איפה החמלה שלך לקונגולזים? איפה החמלה שלך לצפון קוראנים? אבל יותר מהכל – איפה החמלה שלך לילדי עוטף עזה שחיים בצל ישות איסלמונאצית אחרי שישראל נסוגה מהשטח עליה היא יושבת?
לישראל אין שום אחריות לנעשה בעזה. זאת הבעיה עם השמאל הקיצוני בואך יהודי גלותי. בטוחים שבסוף כל משפט שמספר על אירוע רע בפלנטה יושב יהודי בבנק.
הספורט הלאומי שלנו נהיה הלקאה עצמית (שזה עדיין טוב בהרבה מהספורט הלאומי של הפלסטינים שהוא רצח יהודים).
Ido
13 יונ 2018 11:51:47The art of spin.
ברור שאתה לא אשם..הם התחילו…. תראה חתול נחמד בפייסבוק
מתן גילור
13 יונ 2018 12:02:13"הם התחילו" זה בקטנה.
"הם לא קיבלו את תכנית החלוקה וניסו ביחד עם 7 צבאות ערב לעשות שואה ליהודי א"י, הובסו ומאז עסוקים רק בטרור ובכיינות" זה כבר יותר מדויק.
150 שנה שמוסלמים רוצחים יהודים בארץ ואתה אשכרה חושב שאנחנו אשמים בזה.
תראה, קנגורו קופץ בפייסבוק…
ד"ר רזי הופמן
13 יונ 2018 19:36:23לא יעזור…
קנגורו לא יכול לקפוץ לפי האג'נדה הנכונה.
רק באג'נדות השגויות הוא קופץ, ואל תבלבל אותו עם עובדות….
אמרת נכון, יצאנו מעזה ונתנו להם מדינה פחעלסטינית במתנה אבל השמאל בשלו, אנחנו אשמים בכל בעיות העולם…..
השרת
13 יונ 2018 12:09:34החמלה לילדים העזתיים לא צריכה לבוא ממקום של הלקאה עצמית אלא ממקום אגואיסטי לחלוטין שרוצה להאמין שמתישהו העם העזתי יקום על שליטיו הטרוריסטים וייקח את השליטה על האזור לידיו על מנת לשקם אותו ולשגשג, אבל אם אנחנו נישאר בצד של השנאה בלבד, אז ברור שהעזתים ימשיכו גם לשנוא אותנו וימישכו לחיות חחת מרותם של אירגוני טרור.
החמלה שלי לעזתי המסכן לא נובעת מהלקאה עצמית וגם לא מתוך תחושת אחריות, אלא נובעת מהתקווה שהוא ירצה לחיות איתי בשלום. הקונגלונזי הרבה פחות מעניין אותי כי אין לו כמעט השפעה עליי, לעזתי יש.
הספורט הלאומי שלנו לצערי הפך להיות הסתה פנימית בתוך עמינו. ״ימין״ נגד ״שמאל״ נגד ״ימין״, אנחנו או הם, חילוניים נגד דתיים, מזרחים נגד אשכנזים נגד רוסים נגד אריתראים נגד אתיופים. ספורט הלקאה עצמית זה כמו בדמינגטון לעומת ההסתה שהיא הכדורגל.
* אוהד ס.א, נהניתי לקרוא
מתן גילור
13 יונ 2018 12:16:28כעזה היתה תחת שלטון בריטי יצא משם טרור נגד ישראל.
כשעזה היתה תחת שלטון מצרי יצא משם טרור נגד ישראל.
כשעזה תחת שלטון פלסטיני יוצא משם טרור נגד ישראל.
הם חיים במחנות פליטים כי הם רואים עצמם כפליטים. והם לגמרי מתכוונים לחזור.
ממקום אגואיסטי לגמרי ישראל צריכה להתחיל להתחשב יותר באזרחים שלה ופחות בשבויים של החמאס. עם כל הצער עליהם (ובאמת שיש צער) תפקידה של ממשלת ישראל הוא לדאוג לאזרחיה בראש ובראשונה.
די, נמאס מ"קרבנות השלום". כשהיתה פה הרתעה סאדאת וחוסיין התחננו לשלום.
אני לא בצד של השנאה. אין לי שום דבר נגד ילדי עזה. אני פשוט בצד של האהבה לילדי ישראל. אני לא נטרלי ולא מתיימר להיות כזה.
מסכים איתך לגבי הפסקה האחרונה.
גיא רוזן
13 יונ 2018 12:41:26לא אכנס כאן לדיון של "צדק" ו-"אשמה",
רק אציין שישנו חוסר דיוק היסטורי בלהפיל את מלוא האחריות למצב בו אנחנו נמצאים כיום על הפלסטינים.
http://content.ecf.org.il/files/M00149_Peres%E2%80%93HusseinLondonAgreement-OriginalHebrewText_0.pdf
אפריל 1987. הנקודה בזמן בה היה לנו OUT, ומתאמי אידאולוגיה (דמוקרטיים למהדרין, ולחלוטין לגיטימיים) בחרנו להמשיך לשלוט בפלסטינים.
ההחלטה של הקבינט באותו רגע בזמן (לדחות את ההסכם), לא נבעה מרצון להגן על אזרחי ישראל. הסיבה הייתה האידאולוגיה של שמיר, זו שהכתיבה את מדיניות ה-"בתקופתי לא יוחזר סנטימטר אחד מארץ ישראל."
האינתיפאדה הראשונה פרצה בדצמבר של אותה שנה.
האווי לאסוף
13 יונ 2018 12:47:41אל תדאג, אף אחד לא חושב שמישהו שכותב 'יישות איסלמונאצית', 'השמאל הקיצוני בואך יהודי גלותי' ו'ניסו ביחד עם 7 צבאות ערב לעשות שואה ליהודי א"י' הוא נייטרלי.
אני אמנם לא מכיר אותך, אבל על פי מה שכתבת בשתי התגובות הללו, אתה בהחלט בצד של השנאה, עמוק בתוכה
מתן גילור
13 יונ 2018 12:51:02זורם איתך (לא באמת, אבל לצורך הדיון). לישראל חלק בטרור מעזה משנת 1987-2005. די, אנחנו כבר לא שם. אי אפשר להאשים אותנו יותר. עכשיו אודה להסבר היסטורי על 100 שנות הטרור שקדמו לכיבוש. האם גם בזה אנחנו אשמים?
ואחרי כל זה, האם לא חתמנו הסכם שלום עם ירדן והפלסטינים בעשור העוקב?
מתן גילור
13 יונ 2018 12:53:36גם אני לא מכיר אותך, אבל לפי מה שכתבת בתגובה האחרונה אתה בהחלט בצד של הבורות. עמוק בתוכה. לך וקרא את אמנת חמאס. ולך ולמד על הבטחות צבאות ערב לערביי א"י.
אני לרגע לא טענתי שאני נטרלי. אני חדמ"ש בעד ישראל.
מתן גילור
13 יונ 2018 13:01:37מתוך אמנת חמאס:
"ישראל תקום ותוסיף להתקיים עד שהאסלאם ימחה אותה"
"לפיכך , המדינות הערביות הגובלות בישראל נדרשות לפתוח את גבולותיהן בפני לוחמי הג`האד [מג`אהדין] מקרב בני העמים הערביים והמוסלמים, על מנת שימלאו את תפקידם ויצרפו את מאמציהם למאמצי אחיהם המוסלמים בפלסטין."
"אכן , ישראל על יהדותה ויהודיה קוראת תיגר על האסלאם והמוסלמים"
כן, מי שמכנה רעיונות כאלה איסלאמונאצים הוא עמוק בצד של השנאה. הרי ממש קשה לראות את הדמיון…
גיא רוזן
13 יונ 2018 13:03:58לא מתכוון להיכנס לוויכוחים פוליטיים בהם אי אפשר לשכנע את הצד השני במשהו. מעייף מדי. נפילה ארוכה מדי במורד מעורת הארנב.
ציון העובדות (וזה בדיוק מה שהן – עובדות, לא דעות) ההיסטוריות היה לטעמי נחוץ לצורך פרספקטיבה.
בנוסף, רק שתדע –
כל אנשי השמאל שאני מכיר אישית,
בעוד שהם מאמינים בביקורת, ובצורך בהתבוננות פנימה,
אף אחד מהם לא חושב שיש בנקאי יהודי בסופה של כל מזימה.
עוד יותר מפתיע –
רובם המכריע היו לוחמים בצבא הגנה לישראל, רובם אנשי קבע לתקופה כזו או אחרת.
כן, יש מי שמאמינים בציונות, שפעלו לטובת המדינה תוך סיכון נפשם, והם עדיין ש-מ-א-ל-נ-י-ם (רחמנא ליצלן).
FAN
13 יונ 2018 13:04:37מתן כתבת יפה מאוד+1
גיא לא הצלחתי להבין על מה המסמך שצרפת מדבר..מסירת יהודה ושומרון לירדנים?!
אתה צריך לראות את הנוף שרואים מיהודה ושומרון על שאר מדינתנו (כולל תל אביב)..לא היינו שורדים..
ולהאווי-בצד של השנאה?! אולי תענה לו עניינית במקום לחרטט..אהבתי שאתה קורא ל"צבאות ערב ניסו לעשות שואה בעם היהודי" שנאה…תפקח עיניים אח
מתן גילור
13 יונ 2018 13:11:38גיא, אני מבקש שתחזור לך מכל החלק של ה"בנוסף" כלפי. אתה ווי אוף.
רוב אנשי השמאל שאני מכיר לא פחות אוהבים את ישראל, לא פחות ציונים ולא פחות פטריוטים מרוב אנשי הימין שאני מכיר. (וגם לא להפך. זה לא נובע אחד מהשני.)
זה עדיין לא אומר שאחסוך שבטי ממנוולי ה-BDS, בצלם, להב"ה או לה פמיליה. הפחד הזה מביקורת כלפי הקיצוניים או לחלופין הניסיון לייחס ביקורת כזו למחנה שלם לא במקום בעיני.
גיא רוזן
13 יונ 2018 13:25:50מתן,
הבהרה חשובה.
אני כאמור, בכלל לא מתכוון להיכנס לדיון הפוליטי.
אין לי שום בעיה עם ביקורת, כלפי מי שמתחשק לך
(גם אם לא בהכרח אסכים) –
לי מציקה הרטוריקה שהפכה את המילה "שמאל" למילת גנאי.
מתן גילור
13 יונ 2018 13:35:26גיא, כתבת תגובה שמתייחסת אלי, החלטת שהשימוש שלי בתיבות "שמאל קיצוני" הוא רטוריקה כלפי מחנה שלם ואתה לא רוצה לחזור לך.
נו שוין.
גיא רוזן
13 יונ 2018 13:44:09מתן,
אני מכבד את מה שאתה כותב. אני מכבד את הדעות שלך.
אני לא מקבל (בכללי) את השימוש במילה "שמאל" כמילת גנאי.
זה להכפיש ציבור שלם.
כאמור –
קבלתי, והבנתי, את ההברה שלך. ורשמתי זאת בתגובה קודמת.
שאלה –
לא נתקלת במהלך דיונים כאלו ואחרים, כאן באתר, תגובות שהשתמשו במילה "שמאל" כמילת גנאי?
מתן גילור
13 יונ 2018 13:53:02גם אני אני לא מקבל (בכללי) את השימוש במילה "שמאל" כמילת גנאי.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 16:02:42זה שיש אנשי שמאל שהם ציוניים ותומכים במדינה ושירתו את המדינה ואף חרפו נפשם למענה, אינו סותר את נכונות דברי מתן שלא דיבר נגד שמאלנים כאלו אלא נגד ארגון הבי-די-אס-אס ותומכיו כולל יהודים של השמאל הקיצוני שהם לא ציוניים ותומכים בחרם על ישראל וצה"ל הוא צבא של פושעי מלחמה כי כשאוכלובייהאזרחית נפגעת בדלל שהם מגן אנושי לטרוריסטים זה אצלם פשע מלחמה ו"שמאל קיצוני" זה בהחלט גנאי.
וכן כל דבריך אינם סותרים את העובדה שההשקפה השמאלית (והחילונית) מופרכת מיסודה ואין לה בסיס והיא סותרת את העובדדו, והמציאות כי טענות הערבים על הארץ הם שקרים וזאת מוכח מכך שבקוראן כתוב שהארץ של היהודים ואין שם כל זכר לקדושת הארץ למוסלמים ואין בו כל אזכור לירושלים לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך,
וכן זה מוכח מהממצאים בשטח המראים שההיסטוריה היהודית בארץ קדמה בהרבה להיסטוריה הערבית והמוסלמית ונשמר רצף התיישבותי יהודי עד היום ובכלל הערבים ה"פלסטינים" לא שלטו כאן מעולם ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה ממנה ולכן אין להם כל סכות טענה על חלק כלשהו של הארץ.
ובכלל כל הלאומיות הפלסטינית הומצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ כפי שהצהירו מנהיגים ערביים בתקשורת הערבית והבינ"ל ולכן כל השקרים שלהם על קדושת הארץ בכלל וירושלים בפרט למוסלמים מה שסותר את הקוראן והשקרים של הכחשת ההיסטוריה היהודית בארץ וקיומם של בתי המקדש שסותר את הממצאים בשטח והכחשת השואה.
ובכל מקרה ראינו בשטח שמדיניות הוויתורים רק החמירה את הטרור כי הערבים ניצלו את הוויתורים כדי להגביר את הטרור כך שמדיניות השמאל לא מקדמת את השלום אלא גורמת להגברת הטרור ומדינה ערבית בלב הארץ תהיה מדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים ממרכז הארץ, כשם שמדינת החמאס בעזה והסביבה היא מדינת טרור.
כל הדברים האלה מראים היטב שאין כל הצדקה מלכתחילה לחלוקת הארץ ולא מגיעה לערבים מדינה ובכל מקרה זה יביא ליותר טרור ולא לשלום וכאמור בכל מקרה אין הצדקה לתת להם מדינה ואין כאן כיבוש אלא שליטה בארצנו.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 16:16:10גיא, אתה לא מביא בחשבון דבר אחד כל הבביס לסכסוך עם הערבים הוא השנאה של הערבים שלא שונה משנאת הנאצים והטרור הערבי החל הרבה לפני ששלטנו בהם וגם לפני המדינה ואף לפני העליות הציוניות כך שלא השליטה עליהם ולא ההתנחלויות הם הסיבה לטרור וכל הטענות שלהם על הארץ הם שקרים ונובעות מהשנאה הזו כשם דהן משקרים בהכחשת ההיסטוריה היהודית בארץ וקיומם של בתי המקדש והכחשת השואה, הכל מתוך אותו שנאה וגם "הלאומיות הפלסטינית" היא בדיה והמצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ וכפי שהצהירו מנהיגים ערביים בתקשורת הערבית והבינ"ל וכפי שרואים מכך שטענותיהם סותרות את הקוראן שכתוב בו שהארץ הזו שייכת ליהודים חוץ מבעובדה שהם לא דלאו כאן אף לא בחלק מהארץ ומעולם לא הייתה פלשתין שהם טוענים שנלקחה מהם.
האווי לאסוף
13 יונ 2018 17:26:16אולי אני בור, אבל כנראה אני לא לבד… זה שישראל יצאה מעזה (בדרך אגב בניגוד לדעת הצד השני וכדי להרחיק מרוה"מ עננות חקירה) לא משנה את העובדה שאנחנו עדיין שולטים עליה. תנסה לשלוח משהו לעזה ותראה. תנסה להיכנס לשם, בדרך חוקית כמובן, ותגלה.
ידעת שמ2005 וכעשור אחר כך, ישבה ועדה של כמה אלופים בתל אביב, וקבעה איזו בדיוק פירות וירקות העזתים ייזכו לקבל? לא במתנה חו"ח, אלא תמורת כסף מלא. אם הם ביקשו 10 משאיות עגבניות, אבל בארץ היה עודף של בצלים, אז שלחו להם רק בצל, ושוב, תמורת תשלום מלא. הלזה אתה קורא עצמאות? חופש? כאשר אנחנו מסרבים לתת לספורטאים מעזה לצאת לתחרות (בכל זאת, הופס זה אתר ספורט, לא?), האם זה סימן לשלטון עצמי.
הבעיה שלי עם ימנים קיצוניים כמוך, שמשום מה אוהבים לראות עצמם כ'מרכז' היא חוסר היכולת לראות שלטנגו הזה צריך שניים. לצערינו, הפלסטינים, טפשים ככל שיהיו, מצאו יריב שווה ערך
מתן גילור
13 יונ 2018 19:03:43והבעיה עם שמאל אולטרה רדיקלי כמוך הוא השנאה העצומה לישראל והטחת האשמה בה על הכל. כי האמת היא שבשנת 2005 נפתח הגבול בין עזה למצרים וישראל לא מנעה כניסה של פירות, ירקות, נשק או כל דבר אחר. היא לא יכלה כי זה לא גבול שלה. על מצרים הם לא יורים. מישהו מונע ממצרים להכניס לשם משהו? ברור שישראל תחליט מה נכנס משטחה לחברים שלך שמנסים לרצוח את ילדי עוטף עזה.
אין מדינה אחרת בעולם שניתה נותנת להם כל כך הרבה.
גזענות של ציפיות נמוכות פאתטית לא פחות מכל גזענות אחרת.
הלוא גם כשמצרים שלטו שם היה טרור נגד ישראל.
יאללה, לתת את הקול למבקרת בקברי ארכי טרורוסטים ולהרגיש נאור. גם ככה כל מי שלא מוכר שקרים על המשקל לאנטישמים נחשב בשבילך ימין קיצוני.
האווי לאסוף
13 יונ 2018 20:01:20שנאה עצומה לישראל? למה, לדעה שלך יש זכויות יוצרים על אהבת מולדת? האם העובדה שאני חושב שהמדינה שלי לא נוהגת כפי שהייתי רוצה, הופכת אותי לשונא עצמי?
בעצם, עזוב. אני מנהל את השיחות האלה על בסיס קבוע, עם אנשים שעל מנת לא להתמודד עם השאלות שלי, פשוט מנסים להפוך אותי ללא לגיטימי. משום מה חשבתי שפה זה עשוי להיות אחרת.
והסיבה שאני מדבר בעיקר על הדברים הלא טובים שישראל עושה, ופחות על הצד הפלסטיני? מן הסתם מהעובדה שאני ישראלי, וככזה יש לי יכולת לדרוש שינוי רק מצד אחד. להפנות אשמה? פחות מעניין אותי
מתן גילור
13 יונ 2018 20:27:02הוואי היקר, עם כל הכבוד (ויש), אתה לא יכול לצפות שתכנה אותי ימין קיצוני ולצפות לדיון נאות. בטח לא אחרי ששמרתי על ילדים פלסטינים תוך שאני מונע מחיילי מג"ב שהציקו להם לעבור במחסום ובטח כשחטפתי אבנים מילדים ואפילו לא יריתי באוויר ובטח עוד דברים שאם אני אמשיך לכתוב פה עוד יעלו אותי משפט במילואים הבאים. תגיד שזה אותו הדבר כמו שכתבתי לעדו. זה כמובן יהיה נכון. עדו הצהיר שהוא תומך BDS וככזה אני מודה שאין לי איתו דיון, אלא רק התנצחוץ
אם מבחינתך מה שכתבתי (לגבי המצב לא עליך) שם אותי באותו המקום, אז אולי באמת אין לנו דיון.
מותר לבקר את ישראל. אם מתחשק לך אתה יכול לשוטט בפייסבוק שלי ולראות כמה אני מבקר את הרשויות. אבל… מותר גם לקחת בחשבון שיש מי שיראה את הדברים אחרת.
אני מודה שהתחממתי כששמת אותי בצד של השנאה והימין הקיצוני וזה הוציא לי את החשק לדיון ענייני.
ועוד משהו – אותי אי אפשר להאשים בזה שקל לי על המקלדת. אנחנו היינו אוספים פועלים יום-יום ממחסום סופה ונותנים להם עבודה. עמדנו בקשר עם הקבלן האחראי (תושב רפיח) גם אחרי שסגרו את המעבר. לא נמשיך. הרעיון ברור. תושבי עזה מסכנים שהם בשבי החמאס. למרות שאני לא מקבל את זה שמדובר על אחריות של ישראל אני מוכן שישראל תעזור עד הנקודה בה זה מסכן את אזרחיה וחייליה.
ונחזור לביקורת על ישראל – ישראל כובשת עם אחר בגדה (ירצה קרמר או לא). אבל ישראל לא כובשת עם אחר בעזה. ולפיכך, לדעתי, אין זהות בין המקרים ואני מודה שהרבה יותר קל לי להזדהות עם ביקורת על פעילות ישראל בגבול המזרחי מאשר במערבי.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 22:52:35מתן, אם תרצה אתה או ישראל ישראל לא כובשת בגדה כי אין עם כובש בארצו! ישראל שולטת בגדה אך זו שליטה בלב ארץ ישראל שבו ממצאים יהודיים מלפני יותר מאלפיים ויותר משלושת אלפי שנים כשהערבים באו הרבה יותר מאוחר וגם בגלויות עדיין נותר יישוב יהודי מצומצם ששמר על רצף התיישבותי יהודי, והערבים הפלסטינים בכלל לא שלטו מעולם בארץ הזו ואף לא על חלק ממנה ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם, ולכן אין להם כל זכות טענה על הארץ וגם בקוראן כתוב שהארץ של היהודים וזה מוכיח שהם משקרים בכל טענותיהם על הארץ כפי שמשקרים בהכחשת השואה והכחדת הקשר היהודי לארץ. לכן אין כאן כיבוש כלל אלא שליטה בלב ארצנו ומולדתנו ולאיסלמונאצים/ערבונאצים האלו אין כל זכות לקבל מדינה שגם תהיה נדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים ממרכז הארץ.
האווי לאסוף
13 יונ 2018 23:27:12מתן, מודה שהדיון התדרדר למקומות לא ראויים, לא מעט בגללי. הסיבה, אם יש כזו בכלל, היא עמדת ההתגוננות שאליה אני נדחק בכל דיון כזה, ואני מניח שלעשות לך את אותו הדבר זה לא הדרך המומלצת.
ובאווירה אופטימית זו, זה נראה כמו זמן טוב למצות את הדיון 🤐
IDO
14 יונ 2018 06:23:34מאד מאכזב מתן.
כיוון שהרגע אתה שם אותי בציד מכשפות..
אז אני לא יכול גם להחרים ישראל (BDS) וגם לכתוב באתר של ישראלים.
כיוון שאני נהנה מהקהילה פה ולא מעוניין להפריע לחווית הגלישה שלי או שלך אודה לך אם תפסיק להגיב לטוקבקים שלי. אין לי צורך בדעתך או בסילופים וספינים שיוצאים לך מהמקלדת.
מתן גילור
14 יונ 2018 06:58:22עדו, על מה אתה מדבר?!
אני אומר שאם אתה בעד BDS (וכפי שכבר כתבתי לך, אולי תחקור קצת יותר לגבי הדרישות ההזויות שלהם שלעולם לא תתגשמנה) אז אין לנו בסיס לדיון *פוליטי*.
אם מבחינתך מי שאין אינו בסיס לדיון פוליטי אתה לא יכול לדבר איתו על טניס, אז סבבה. לא נדבר גם על זה.
כל ניסיון לטעון שמישהו מנסה לסתום לך את הפה או המקלדת מגוחך.
הציפור הנדירה
14 יונ 2018 12:20:23לעדו (מתאים גם להאווי אך זו תגובה ישירה לדברי עידו): התנועה הזו שאתה תומך בה לא מעניין אותה הסכסוך הישראלי-ערבי אלא השמדת מדינת ישראל. הם לא מביאים בחשבון את הטרור הערבי שהחל בכלל הרבה לפני מלחמת ששת הימים ואף לפני הקמת המדינה וגם לפני תחילת העליות הציוניות ושהחמאס והג'הואד האיסלמי משתמשים באזרחי עזה כמגן אנושי. וגם אינם מודעים שהשטחים האלו הם לב ארצו ומולדתו של עם ישראל לפני שחשבו כאן על ערבים מוסלמים ושהערבים ה"פלסטינים" מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם.
להאווי (וזה כמובן מתאים גם לעידו אך הדברים הם תגובה ישירה לדברי האווי): השליטה נובעת מהגנה נגד הטרור, אותו טרור שהחל הרבה לפני 67' ואף לפני קום המדינה וגם לפני העליות הציוניות.
בלאט
13 יונ 2018 15:38:14הטפות מהיורד מהארץ אם אני לא טועה? מציע לך לבוא להשפיע מבפנים. בכל מקרה אין לנו בעיה מהותית איתם, להם יש איתנו. לא יתאוו לרצח- יקבלו יותר חשמל. גם ככה הם מקבלים 4 שעות אקסטרה על חשבוננו.
פאקו
13 יונ 2018 10:39:25מחיאות כפיים.
אור
13 יונ 2018 10:42:14יפה. מקווה שתזכו לשקט.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 10:45:47עם האיסלמונאצים/ערבונאצים האלו אין אפשרות בטוב הם אינם מוכנים לשלום עם ישראל ועם יהודים והשנאה שלהם לא מאפשרת שלום ובטח א"א לחשוב זאת לגבי החמאס והג'יהאד האיסלמי וכדומה המצהירים בגלוי על רצונם להשמיד את ישראל. והוויתורים להם רק יגבירו את הטרור ולא יביאו שלום, בדיוק כמו שהשליטה הביטחונית והנשק שקיבלו והקמת הרשות הפלסטינית בתהליך אוסלו, רק הגבירו את הטרור ולא קידמו כל שלום, ומדינה ערבית בלב הארץ תהיה מדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים מגוש דן והשרון והשפלה ובעל מקרה זה יהיה פרס לטרור.
ולא הטרור הערבי לא החל מההתנחלויות ו"הכיבוש" אלא גם לפני הקמת המדינה ואף לפני שהחלו העליות הציוניות. בעל מקרה הם מתייחסיםכשטחים כבושים לכל שטח הארץ ולא רק יש"ע אלא גם הגליל והגולן וכל הצפון, וגוש דן והשרון והשפלה והדרום
בכלל כל הטענות של הערבים על זכותם בארץ וחשיבות הארץבכלל וירושלים בפרט באיסלאם הם שקרים: גם בקוראן כתוב שהארץ הזו שייכת ליהודים, כמו בתנ"ך, ואין בו כל אזכור לא לחשיבות הארץ באיסלאם ולא של ירושלים. וזה מוכיח שהערבים משקרים בעל טענותיהם על הארץ כמו שהם משקרים בהכחשת הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל והכחשת קיומם של בתי המקדש והכחשת השואה
והעובדה ההיסטורית היא שהיהודים הראשונים הגיעו לארץ מעל 1,900 שנים לפני הערהים והמוסלמים הראשונים וישנם ממצאים ארכאולוגיים המוכיחים חיים יהודיים מלפני יותר מאלפיים שנים ואף יותר משלושת אלפי שנים ואין ממצאים מוסלמיים וערביים מתקופות אלו. וגם בגירושי היהודים מפה נשאר יישוב יהודי מצומצם ונשמר רצף התיישבותי יהודי של יותר משלושת אלפי שנים.
ועובדה היסטורית לא פחות חשובה שהערבים ה"פלסטיניים" מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה פלשתין שהם טוענים שנלקחה מהם. ולכן מלכתחילה הם לא צד כאן בדרישות לשלוט כאן ואין להן כל זכות טענה.
לכן אין כאן כיבוש ושטחים כבושים אלא שליטה בארצנו ומולדתנו ולכן התנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק כי הן לא נמצאוץ בשטחים כבושים אלא בלב ארץ ישראל.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 10:48:54*ולא, הטרור הערבי…
*בכל מקרה, הם מתייחסים כשטחים כבושים…
פאקו
13 יונ 2018 10:53:54DFTK
הייט אשברי
13 יונ 2018 11:04:54איך שראיתי את ההתחלה , הבנתי שכתבה אותה הציפור , עוד לפני שראיתי את שם הכותב .
אז זה בשבילך , Rare bird , אולי תחוש קצת סימפטיה .
https://www.youtube.com/watch?v=2TMw92_q8Ac
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 13:12:14אין מה לחוש סימפטיה לאלו שרוצים להשמיד אותנו ולגזול מאתנו את ארצנו, מה שהם טוענים במצח נחושה נגדנו.
apelton
13 יונ 2018 11:11:23מילים חורכות. תכלס צחקתי, כתוב נהדר ועוקצני.
בנסיון לשים את הפוליטיקה בצד, אם כל אחד מאיתנו היה מנסה (בדמיון, בדמיון) לשים את עצמו במקום שכנו, במקום לנסות להכריח את שכנו להבין אותו, אולי היה טיפלה יותר טוב.
רפיקי
13 יונ 2018 12:31:07בזכות הייטרים כמוךמתחילים להבין עד כמה השושלץ של הווריורס גדולה
יחיו הקנאים ויסבלו
FAN
13 יונ 2018 12:48:44כתבת מאוד מאוד יפה!
גרמת לי לצחוק תוך כדי שאני מתבאס על המצב של אחינו בדרום..אולי תכתוב קצת על חיי היום-יום שאנשים ידעו יותר..
ועוד מילה
עצוב לי שיש עוד אנשים שחושבים על הערבים מאשר עלינו..ותמיד יאשימו אותנו בכל הרע..
אתם יכולים לבחור איזה שנה שאתם רוצים מ1930 בערך (צר"צ) ותקבלו רצח יהודים ע"י ערבים וכאלה שיזעזעו אתכם מעצמת האכזריות..
כמות הפעמים שערבים קמים על שליטהם במהלך ההיסטוריה היא עצומה-וזה מה שאנשים בעזה צריכים לעשות-זה עליהם לא עלינו
איראן מצהירה בראש חוצות להשמדתנו ועושה לא מעט
סוריה- הנשק הכימי היה נשלח אלינו אם לא המלחמות בין אסד למורדים.עלינו!
מצרים-כל יום יכול השלטון שם ליפול..אין לי מושג איך זה מחזיק(ועוד שיתוף פעולה "נסתר" אווירי שלנו).העם המצרי שונא שנאת מוות אותנו אבל גם להם יש צרות מבפנים..
לבנון-חזבאללה גם עסוק במלחומות בגבול הצפוני שלנו עם ארגונים אחרים ועדיין מוצא זמן לתצפת עלינו ולהתכונן לעוד סבב..
אנשים תחשבו קצת! זה נס שאנחנו הגענו להישגים שהגענו עם כל מה שמסביבנו!
זה נס שהמדינה קמה בכלל!
תפקחו עיניים
האווי לאסוף
13 יונ 2018 12:49:23תודה על הטור, ושתדעו רק שקט
זילות השואה
13 יונ 2018 13:04:40אם תושבי עזה הם איסלאמו-נאצים אז צריך להשמיד אותם. כי זה מה שחייבים לעשות עם נאצים.
מסתבר שהאג'נדה הזו לא מקובלת על כל ממשלות ישראל עד היום. זאת אומרת רוב-רובו של העם לא תומך בפתרון הסופי הזה.
זמן לחשוב על פתרון אחר.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 13:25:52אין קשר לדבריי. היחס שלהם ליהדות וליהודים בדיוק כמו שהתייחסו הנאצים ליהדות וליהודים, ואם הייתה להם אפשרות היו ממשיכים את השואה ובתקופת השואה הייתה שותפות בין ערביי ארץ ישראל לבין הנאצים והאידיאולוגיה הזו שלהם ממשיכה עד היום.
שמעון טבדי
13 יונ 2018 14:50:20בדיוק. זה גם לא רק יהודים זה גם שאר העולם. אנחנו זה רק תירוץ בשבילם.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 13:10:08שני משחקים היו דו צדדיים ובייחוד הראשון, כך שלמרות הטיאטוא הגמר לא היה לגמרי חד צדדי.
רובין
13 יונ 2018 15:54:46ההיסטוריה לא זוכרת שמשחק 1 היה צמוד…
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 16:18:44אני לא היסטוריה ואני זוכר יותר טוב ממנה ואני זוכר שהמשחק הראדון היה צמוד!!!
אוהד ס"א
13 יונ 2018 13:23:58תודה רבה על התגובות,
אני מנסה לא להיכנס ממש לפוליטיקה (זה לא באמת אפשר).
אבל כשאני מסתכל על עזה, אני והרבה מאד מהתושבים פה, באמת מרחמים עליהם.
מנסים להכניס ממחסום ארז כמה שיותר שיביאו לחם הביתה (ככל שהשב"כ מאשר), אבל לכולם ידוע שהמצב לא טוב, ותעזבו כרגע באשמת מי, לא בגלל שזה לא חשוב, אלא כי זה לא מקדם.
2 נקודות שאני רוצה להתייחס אליהם:
א. להבדיל אלף אלפי הבדלות:
לאחר השואה – הפשע הגדול ביותר נגד האנושות (ונגד המשפחה שלי), הסתובבו ברחבי אירופה כמה עשרות מליוני פליטים יהודים ואחרים חסרי כל, עם כל הסיבות הטובות בעולם לשנוא ולנקום ולהרוס.
רובם ככולם החליטו לפתוח דף חדש בחייהם ולהקים בית ומשפחה. חלקם חזרו לארצות מוצאם, חלקם היגרו למדינות אחרות וחלקם עלו לארץ.
תוך 5- 10 שנים מתוך המלחמה, אירופה היתה נקייה מפליטים (יהודים ולא יהודים), לאחר המלחמה הכי גדולה בתולדות האנושות.
בקרבות בעזה, בכל מלחמות ישראל, נהרגו פחות אנשים מיום אחד בזירה אחת במלחמת העולם השנייה, ועדיין חיים שם פליטים כבר 70 שנה. למה?
ב. על מנת לשפר את המצב של אזרחי ישראל (ותושבי עזה), יש לשנות את המוטיבציה של ארגון החמאס לפעול נגד תושבי מדינת ישראל.
ישראל עסוקה כל השנים הללו בפתרונות טקטייים של הסרת איום צבאי כזה או אחר, אבל לא בגורם למוטיבציה.
דרך אחת בטוב: לשקם את הרצועה, לאפשר הקמת נמל ימי, לפתוח אותה ליבוא ויצוא סחורות ואנשים. בתקווה שאם יהיה טוב לאזרחים, תהיה פחות שנאה ופחות רצון לפגע.
דרך שנייה ברע, כיבוש הרצועה וסילוק שלטון החמאס. יש כאלו הטוענים כי זאת הדרך ההומניטרית ביותר עבור תושבי הרצועה הנאנקים תחת שלטון דתי רצחני.
אלו 2 האפשרויות היחידות, כל שאר האפשרויות הן פשוט לא להחליט.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 13:29:41האפשרות הטובה היא לא אפשרות כי הם ינצלו רת הנמל הימי וכל וויתור כדי להגביר את הטרור כפי שהם עשו עם כל מה שניתן להם, שטחין לשליטה ביטחונית, רצועת עזה, נשק ועוד ויתורים. הם אינם שונים בשנאתם ליהודים מהנאצים.
Ido
13 יונ 2018 13:44:27תגייר אותם קרמר…. פתרון גאוני . לא?
ד"ר רזי הופמן
13 יונ 2018 19:58:54אולי תגיב לגופו של עניין?
נתנו להם בחטא (המושחט אריק שרון) מדינה ותנאים והם בחרו בטרור.
מה אדוני הגאון יקרה אם יתנו להם נמל? מה הם ייבאו? פרחים? בנות בצריח? הם יבריחו עוד נשק ועוד טרוריסטים ואפילו אירנים שרוצים להשמיד אותי ואותך, ואתה יודע את זה בדיוק כמו אוהד סאן אנטוניו….
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 22:41:42מגיירים מי שרוצה להתגייר כי היהדות היא האמת הנצחית.
בכל מקרה, כל הבסיס של השקפת העולם שלך מופרכת מיסודה כי הטרור הערבי החל לפני 67' וגם לפני 48' ואף לפני תחילת העליות הציוניות. והוויתורים לערבים כמו השליטה הביטחונית שנתנו להם והנשק רק הגבירו יותר את הטרור ממה שהיה לפני הוויתורים ולא
וכן השטחים הללו הם לב ארץ ישראל והבסיס לקשר שלנו לארץ לפני כל שאר הארץ כולל גוש דן ויהודים חיו בארץ הזו הרבה לפני שחשבו כאן על ערבים ומוסלמים ובכלל הערבים ה"פלסטינים" מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה פלשתין שהם טוענים שנכבשה מהם ולכן אין להם כל זכות טענה על הארץ מלכתחילה. ויש לציין שטענותיהם הם נגד הקוראן שכתוב בו הארץ שייכת ליהודים ואין בו כל אזכור של ירושלים לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך וזה מוכיח שהם משקרים במצי נחושה בכל טענותיהם על הארץ כמו שהם משקרים בהכחשת הקשר בין עם ישראל לארץ הזו והכחשת השואה.
נתן
13 יונ 2018 13:56:02יש לי תחושה שאם היו רוצים כלכלה טובה בעזה, כבר מזמן היתה. בדיוק כמו בלבנון לפני מלחמת האזרחים, ואיראן לפני המהפכה. אנחנו ללא ספק צד בסכסוך, וכזה שלא תורם במיוחד לשלום, אבל אי אפשר לקחת אחריות על הצד השני.
FAN
13 יונ 2018 14:09:02תודה רבה על השיתוף..
אני מצטער..באשמת מי זה מאוד חשוב כי בזה תלוי הפתרון..
אני לא יודע את גילך אבל כמות החקלאות המוכנה שנשארה להם אחרי הגירוש מגוש קטיף הייתה עצומה…
דרך בטוב-הלוואי שהיה רלוונטי-אבל אם החמאס שולט שם אז הוא יחליט מה לעשות עם הקמת נמל לצרכיו..יש המון סחורות שנכנסות מעזה..אני מניח שאתה יודע ממה הם מייצרים מנהרות כדי להגיע לעוטף עזה..
דרך ברע- הלוואי שיקרה אבל לצערי יכניסו את הצבא לתוך הרצועה ומספר ההרוגים מכך היה צריך להעצר ממזמן..
לדעתי צריך לעודד את התושבים בעזה לסלק את חמאס..
ועוד משהו שאתם מאוד מאוד תופתעו-קבלו את הכתבה הזאת של הטלוויזיה הטורקית..לא למצמץ
https://www.facebook.com/hazinor/videos/10156529835149662/
שמעון טבדי
13 יונ 2018 14:48:41הם מאמינים לשקרים של עצמם. זה הכי מצחיק.
ד"ר רזי הופמן
13 יונ 2018 20:01:49לסלק את החמאס אפשר רק עם ישראל תשבור אותו ותחזיר את התמני דקלון שברח מעזה כשהחמאס התחיל לרצוח את אנשי הפתח. נראה לי שלנתניהו נוח שהחמס נשאר בשלטון בעזה….
שמעון טבדי
13 יונ 2018 13:54:15הטעות של השמאלנים והרבה אנשים בעולם זה שהם חושבים שהערבים עובדים עם מטליות אירופאית או מערבית. פה הם נופלים.
הערבי האלפא השולט עם הנשק והסכין לא רוצה שלום ולא רוצה הסכמות, הוא רוצה שתמות ותיעלם מפה ואחרי שתמות ותעלם מפה הוא יתחיל לרצוח אנשים אחרים מהעם שלו בתואנה כלשהי.
זה כמו שדעאש יעני מפיץ איסלאם ורומה איסלאם אבל אין אחד בדעאש שבאמת מאמין בזה, למה הם באים לשם? לאנוס נשים ולבזוז כסף תחת אידיוליגיה יעני אסלמית.
זה מה שאירופאים לא מבינים, הערבים לא מעוניינים להשתלב בחברה האירופאית, הם רוצים לאנוס את הנשים שלהם ולשלוט בהם והאירופאים לא רואים את זה וחושבים במנטליות אירופאית שהם מסכנים ואם נשלב אותם בבתי ספר יהיה טוב. הם חיים בסרט ולא מבינים שמדובר במלחמת תרבויות. אור נגד חושך.
איפה עוד המטליות לוקה? פעם מדינות היו מפסידות היו נכנעות תמורת תנאים וכל מיני. הערבים לא מעניין אותם שהם מפסידים ולמות בהמוניהם, הם ימשיכו באותה דרך, יש להם מנטליות אחרת.
בג'ונגל צריך להיות חיה בשביל לשרוד, מי שהומני מת מהר והמזרח התיכון הוא חתיכת ג'ונג'ל ואנחנו בלב הג'ונג'ל.
ערבים מעריכים רק כוח, הם יכבדו מי שיהיה כוחני ואלים וגם אם לא זו הדרך היחידה להתמודד איתם. בקרוב מאד כל העולם יבין את זה, זה לאט לאט טיפין טיפין מחלחל בכל אירופה, מפלגות הימין בעלייה וזה רק ילך עד המלחמה הבלתי נמנעת ואז תראו מה האירופאים ה"נאורים" יעשו לערבים.
Ido
13 יונ 2018 14:24:06שמעון כפרה. יש מצב שאתה טיםטיפה גזען. עם כל הערבים וגל האירופרים וכל ההכללות שלך?
שמעון טבדי
13 יונ 2018 14:45:19לומר אמת זה גזען? ברור שזה לא כולם אבל מי שמכתיב את המדיניות הוא השולט והריבון אז הם נכללים בפנים.
במקום שהערבים יבכו שישקיעו בבתי ספר וחינוך, במקום לבנות מנהרה שיבנו תיאטרון, אף אחד לא מפריע להם.
איפה מפריעים? שהכספים לבניית תיאטרון נגנבים ע"י ה"מנהיגים הלוחמים הגדולים" ומועברים לבוני מנהרות שהם עושים קבלנות משנה ע"י איומים על אזרחים של רצח או בניית מנהרה.
אז שם היהודונים שכמונו מתחילים להפריע לעכברים במנהרה.
איך יצאנו מעזה ובמקום שגשוג ותיאטראות ובתי ספר התחילו משם קאסמים ומנהרות? חשבתי הם יהנו מהשטח "המשוחרר" וידעו מה לעשות איתו.
אשליות
נתן
13 יונ 2018 15:00:03איזה כיף לחיות בעולם פשוט:
יש ערבים, אירופאים, יהודים, שמאלנים, לברונים, החלוקה ברורה, רק נשאר לבחור צד. העולם דרך משקפי האוהד.
חבל שהמציאות לא כל כך פשוטה.
שמעון טבדי
13 יונ 2018 13:58:32דבר נוסף, כל אלו המלינים על העזתים ה"מסכנים" ושזה לא אשמתם והם נופלים בין הפטיש לסדן, מי בדיוק בחר בחמאס????
אולי עם כל האנרגיה שהם מכוונים אלינו יכוונו ל"מנהיגים" שלהם ואז תוך שניה גורלם בידם אבל הם ראש קטן ומטליות אחרת.
הם לא מסכנים חברים, אל תתרגשו מהתמונות שהם מפיצים של ילדים מסכנים וכו' הכל זה תעמולה, הילדים האלו יום למחרת ילכו עם חגורת נפץ.
עזה בלי חשמל ומים כי הם כל היום עסוקים כמו עכברים לחפור מנהרות ולירות טילים, אז שייט הפנס.
לח"י = חמאס
13 יונ 2018 14:10:53גם אני גם אהוד ברק גם מנחם בגין וגם כל ישראלי שני לפחות היינו בוחרים בחמאס אם ככה היו נראים החיים שלנו
לפוצץ לך את המסיבה עד שתיתן גם לשני לחיות כמו בן אדם ולא כמו כלב, ואתה מתייחס אליו יותר גרוע מכלב
כל עוד העם הפלסטיני הוא עבד של היהודים ושל המתנחלים תהיה מלחמה עד חורמה. מי שלא מבין את זה יתעורר עם מפלצת שיוצאת מהמנהרה
שמעון טבדי
13 יונ 2018 14:41:01רגע שאני אבין גם בשאר העולם אתם עבדים של מישהו? באיראן אתם גם עבדים של הציונים? או בסוריה? או בעיראק? או באפגניסטאן?
בצרפת ובלגיה ואנגליה וגרמניה ושוודיה אתם גם תחת כיבוש ועבדים? אז למה באתם לשם? הרי אנשים לא הולכים מרצונם להיות עבדים בצרפת לא?
אז למה שם אתם חופרים מנהרות ורוצים שריעה?
שמעון טבדי
13 יונ 2018 14:52:24אגב בזכות היהודים אתם הולכים למוסדות לימוד גבוהים ויש לכם עבודה. אתה תמיד יכול לנסות לעבוד בעזה או שכם או בירדן או במצרים, מעניין למה אתה רוצה לעבוד פה 🙂
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 17:09:28אך כל הבסיס למאבק הוא השנאה של הערבים ליהודים והטרור הערבי שהחלו הרבה לפני שהיו מתנחלים וגם הרבה לפני הקמת מדינת היהודים.
כל טענות הערבים הן שקרים כי בקוראן שלהם כתוב כמו בתנ"ך שהארץ של היהודים, ואין בה כל אזכור של ירושלים ולא של קדושת הארץ הזו באיסלאם וגם מה שכתוב אל אקצא הכוונה למסגד בחצי האי ערב בשם זה שהמסגד בירושלים נקרא על שמו כי הוקם בסוף המאה השביעית תחילת השמינית למניין הנוצרים וזמנו של הקוראן היה בשליש הראשון של המאה השישית (מוחמד מת בשנת 532).
ובכל מקרה העובדה היסטורית שרואים מהממצאים בשטח שהיהודים קדמו לערבים ולמוסלמים בקשר עם הארץ ביותר מ-1,900 שנים כי היהודים הראשונים הגיעו לארץ לפני כ-3,300 שנים והערבים והמוסלמים הראשונים הגיעו לארץ לפני כ-1,380 שנים, ובכל מקרההערבים ה"פלסטינים" מעולם לא שלטו בארץ ולא הייתהפלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם.
לכן אין כאן כיבוש אלא שליטה בארצנו.
ד"ר רזי הופמן
13 יונ 2018 20:06:59וואלה מרחם עליך כי אתה לגמרי לא בכיוון.
אם המצב היה הפוך והיינו מקבלים את עזה מהפלסטינים היינו הופכים אותה לגן עדן….
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 23:29:22ויש להוסיף שערבים רבים באים לעבוד בישראל וגם בהתנחלויות בלי בלי לחשוש יותר מדי ולעומת זאת כל כניסה של יהודי ליישובערבי זוהי סכנת מוות.
הציפור הנדירה
13 יונ 2018 23:31:42הכוונה לכל כניסה של יהודי ליישוב ערבי ביו"ש ובחבל עזה.
Berch
13 יונ 2018 14:14:01פוסת נהדר. הסיומת פרייסלס….
no funny shtuff
13 יונ 2018 18:07:55תודה רבה אוהד ס"א.
מאוד נהניתי לקרוא.
ספלאש
13 יונ 2018 18:45:09כל מי שמדבר על הזדהות וחמלה על הצד השני- נחמד לפנטז, אבל במלחמה אתה לא יכול לחשוב על טובת ורווחת האויב שלך, ואם אתה עושה את זה, אתה פוגע באנשים שלך.
תגידו זה לא מוסרי? אז יותר לא מוסרי להימנע מלהפגיז בסיסי רקטות מחשש פגיעה ב"לא מעורבים", וכתוצאה ישירה מכך יפגעו אזרחים בצד שלנו. דוגמא אחת
משה
13 יונ 2018 18:46:01פוסט נהדר וגם התגובות מעניינות אחת אחת
לדעתי דוקא כן יש שיחה פתוחה ופחות שיח של חרשים. בתגובות כמובן.
כואב הלב על האחים שלנו בדרום
כואב כל פעם שכל כך הרבה אזרחים וילדים נאלצים לחיות בפחד ולצאת מהשגרה בגלל החבלים ימח שמם
כל מי שמשחק אותה סימפטי כלפי המחבלים האלה מוזמן לגור בשדרות או באיזה נתיב העשרה ולהנות מטוב ליבם
הכי קל לדבר מרחוק ולהגיד "איזה מסכנים הערבים, גם אני נוהג ככה במקומם"
אגב
הלוואי שהיו מתייחסים לשיגורים על הדרום כמו על שיגורים לת"א. מעניין אם גם אז היה להם אומץ לירות באהלן אהלן
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
13 יונ 2018 18:57:52פוסט מעניין ומקורי. מקווה שביקוריך בממ"ד יהיו נדירים, קצרים ויסתיימו ללא פגע.
ג'ונס
13 יונ 2018 23:32:44ההשראה לזקן של הארדן זה מקימבו פלייס ,לוחם mma, GTA וקרבות
רחוב
הציפור הנדירה
14 יונ 2018 00:34:29לכל השמאלנים, גם הציוניים: https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post.html?m=1
וניל זה טרופי
14 יונ 2018 01:57:03מעניין תודה, לא ממש ברור לי הצד החוקי בבעלות על ישע, יש בית משפט בהאג שמכריע בענינים כאלה, והעם היהודי טוב בבתי משפט לא?
הציפור הנדירה
14 יונ 2018 12:28:40אך אותן שופטים בהאג כמו רבים אחרים כולל אנשי השמאל, גם הציוני, לא מודעים להיסטוריה של הארץ ולכך של"פלסטינים" אין כל זכות לאומית על הארץ ולא הייתה פלשתין שהם טוענים שנלקחה מהם ושאף בקוראן כתוב שהאאץ של היהודים.
הציפור הנדירה
14 יונ 2018 12:30:55*שהארץ של היהודים.
שלמה
14 יונ 2018 12:02:40פחחחח "האמת היהודית"…
יצאה לי אמת יהודית מאוד דומה לזו בשירותים היום בבוקר
הציפור הנדירה
14 יונ 2018 12:25:56אז מה אמת בעיניך השחיתות המוסרית של ניבולי הפה והגסויות ולכנות אנשים ונשים על שם אבר המין שלהם, של המתירנות המינית, של דקירות בפאבים, של סרטי זימה ופרסומות זימה.
תרבות החיים שלך היא השווה למה שיוצא בשירותים ואפילו פחות מכך.
סלים ווארזה
14 יונ 2018 01:34:48אהבתי, במיוחד את הסיפא.
חזק ואמץ.
עומר מזיג
14 יונ 2018 16:08:58האמת – פחדתי כשראיתי את הפוסט זה בעמוד הראשי. אבל כתבת נהדר והמסר בסוף נהדר. סחתיין