אירועי דיומא 01.06.2018: פלייאוף בישראל, סיבוב שלישי ברולאן גרוס

כדורסל / יאיר זעפרני

רבע גמר פליאוף ליגת העל – משחק מספר 2 (הטוב מ-5)

13:20: הפועל אילת – הפועל חולון (0-1 לחולון בסדרה) (ערוץ הספורט). לא בקלות הצליחה הפועל חולון לנצח את הפועל אילת במשחק הראשון ולעלות ליתרון בסדרת רבע הגמר, אותה היא חייבת לעבור אחרי הכישלון בעונה שעברה. לא בקלות אבל יש לציין שהקבוצה של דן שמיר הובילה מהרגע הראשון ועד האחרון במשחק כשרבע ראשון מצוין של ג'ורדן המילטון עם 14 נק' (גם שאר הרבעים שלו לא היו רעים) נתן לחולוניה יתרון של 8 נק' שהיא הצליחה לשמור עד הסיום כשאילת רק נוגסת בפער אבל אף פעם לא מוחקת אותו לגמרי עד ל83:89 לחולון בסיום. עכשיו, כשאילת בבית, בו היא ניצחה 8 פעמים רצוף עד ההפסד בשבוע שעבר לגלבוע/גליל, ינסו האילתים להשוות את הסדרה ולתת לנו מנה של מתח נוספת בסדרות רבע הגמר.  חולון שקיבלה 28 נק' מהמילטון, 23 מהלוואי ו-20 מאלכסנדר תקווה לקבל יותר משאר שחקניה. אילת בה בלטו לויד עם 24 נק', גריפין עם 17 לצד תרומה מפתיעה עמית של ביר-כץ עם 10 נק' (או שלא מפתיעה בהתחשב שבצבע של חולון כל שחקן מעל 2 מטר יכול לעשות שמות) תנסה לנצל את ההתלהבות ואת האנרגיות החיוביות של יום שישי בצהרים בשביל להציג תצוגת כדורסל טובה יותר.

16:00: גלבוע/גליל – הפועל ירושלים (0-1 לגלבוע בסדרה) (ערוץ הספורט) איך כתב פעם המשורר המנוח יעקב אורלנד: "רוח רוח על המים, נרדמה ירושלים"… ממש כמו בשנה שעברה עושה רושם שהפועל ירושלים הגיעה לרבע גמר הפליאוף מנומנמת לחלוטין ובטוחה בעצמה יתר על המידה. אלא שמה שלפעמים מספיק מול קבוצות אחרות בליגה, לא אמור להספיק מול הקבוצה הכי ערנית בליגה. גלבוע/גליל שרק מחכה שהיריבות שלה יחשפו את חולשותיהן ניצלה את העניין והייתה לקבוצת החוץ הראשונה (והיחידה עד כה) שמנצחת משחק בפליאוף ובכך גנבה את הביתיות.

עכשיו תנסה גלבוע/גליל לנצל את המעבר לגן נר ולתת לעצמה מקדמה חשובה. הפועל ירושלים כבר הפסידה באולם בגלבוע השנה 71:72 והמפגש עם החניכים של אריאל בית הלחמי בהחלט לא פשוט לה ואם היא לא תתעלה היא עלולה למצוא את עצמה בקבר שבניגוד לשנה שעברה, היא תתקשה לצאת ממנו. מי שבלטו אצל הגלבוע היו כרגיל הזרים – זאק לידיי, מלך הסלים של הליגה, תרם 22 נק' וקטף מניין ריבאונדים ואילו ג'ייקובן בראון, שחזר זה עתה מפציעה, התנהג כאילו לא הייתה פציעה מעולם והוסיף 22 משלו כולל כמה סלים חשובים בדקות קריטיות ששברו את רוח היריבה מהבירה. גם טל קרפלס עם שיא קריירה של 16 נק' הפציע (כבר כתבנו שהוא בכושר טוב לאחרונה). בירושלים היו אלו בעיקר ריצ'רד האוול עם 17 וג'רום דייסון עם 16 (באחוזים רעים מאוד 3/12 מ-3) שעשו מאמץ אבל כשקיילין לוקאס משחק רק 6 דקות וקולע 0 נקודות וקינסי מוסיף רק 5 משלו ב-29 דקות, לירושלמים באמת לא היה מה למכור ואף אחד גם לא קנה.

אחר הצהרים של יום שישי הוא באמת ההזדמנות של ירושלים לחזור לסדרה, כי אם היא תעשה שנ"צ, זה הולך להיות קשה מאוד לקום ממנו…

 

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – סיבוב שלישי

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

שידורים ביורוספורט ויורוספורט 2 החל משעה 12:00.

12:00 פרננדו ורדסקו(30)-גריגור דימיטרוב(4). ורדסקו עבר בקלות את אנדרוזי. לעומתו דימיטרוב נזקק ל-5 מערכות ול-8:10 במערכה השלישית כדי לנצח את דונלדסון. משחק שהייתי מסמן בעל פוטנציאל להפתעה.

12:00 דאמיר דז'ומור(26)-אלכסנדר זוורב(2). לא ממש מפתיע שדז'ומור נגרר למשחק של 5 מערכות נגד אלבוט. אבל מאד מפתיע שזוורב שנראה מצוין עד כה בעונת החימר נזקק ל-5 מערכות נגד לחוביץ' וניצח לא מעט בגלל כושר גופני עדיף.

14:00 (משוער) רוברטו באוטיסטה אגוט(13)-נובאק ג'וקוביץ'(20). שני הטניסאים נראים פחות טוב ממה שהיינו מצפים מהם. בוסטה נזקק ל-5 מערכות בסיבוב הראשון. אמנם בשני זה הלך ב-3, אבל לא פשוט. נולה טרם הפסיד מערכה אבל ממש לא מרשים. הוא מנצח על חודה של שבירה או אפילו שו"ש.

אחריו דויד גופן(8)-גאל מונפיס. גופן התקשה בסיבוב הראשון אבל בשני כבר ניצח את מאהו בשלוש מערכות כולל איבוד של משחקון בודד בשתי המערכות האחרונות. גם מופיס התחיל קשה בסיבוב הראשון, אבל בשני כבר הלך לו קל יותר נגד קלייזן.

14:00 (משוער) קאי נישיקורי(19)-ג'יל סימון. נישיקורי הזיע במשך 5 מערכות נגד פייר. גם סימון עבד קשה כדי להפתיע את קווארי ב-4 מערכות.

אחריו מרקו קצ'ינאטו-פאבלו קרנו בוסטה(10). בעוד שקצ'ינאטו עבר בקלות את טרוגליטי, קרנו בוסטה עבד קשה נגד דלבוניס. הוא נזקק ל-4 מערכות וניצחון בשני שוברי שוויון.

16:00 (משוער) לוקאס פויי(15)-קארן חצ'אנוב. שניהם מגיעים אחרי משחק ארוך וקשה בן 4 מערכות. פויי נגד נורי וחצ'אנוב נגד גארסיה לופז.

17:00 (משוער) דומיניק תיים(7)-מטאו ברטיני. תיים לא חזר לעמו מאז ההפסד בגמר רומא. בסיבוב הקודם הוא נזקק ל-4 מערכות מול ציציפאס. אל בכל זאת עוד עדיף משמעותית על האיטלקי שניצח ב-4 מערכות את גולביס. עוד ניצחון ועוד ביטחון בשביל שחקן החימר הנפלא הזה.

בנוסף, התארחתי בהסכת "עולים לרשת". מוזמנים להאזין.

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. יאיר ומתן תודה.
    האם יום שישי ב 13.20 כן נראה לכם מתאים למשחק כדורסל ?

    איני בא כרגע לסתור את העניין העקרוני של פרנקל שלא הכרתי מודה.
    אבל כמישהו אוביקטיבי אני חושב שהמשחק של מכבי מול נס ציונה ב 17.45 ובהתחשב באילוצים החשובים זה דבר סביר .
    סביר הרבה יותר משעות המשחק היום .

    1. לא חושב שיום שישי ב13:20 זה עדיף, אבל השאלה היא כמובן שאלת האלטרנטיבה.

      במקרה של מכבי ת"א הייתה אלטרנטיבה והייתה שעת משחק מקורית (19:00) ופה אין אלטרנטיבה בגלל שיש רצון ששני המשחקים לא יהיו במקביל ויש שבת בסוף היום שיש החלטה שלא מחללים אותה.

      אם זה היה בא מהפועל אילת, הייתי מתלונן באותה מידה. זה לא בא ממנה

  2. מתן! שמעתי את הפודקאסט. המארח שלך שלילי בצורה מפחידה. אפילו אהבת האדם ואהבת הטניס שלך לא הצילה את זה. נהנתי מהצד שלך בדיון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט