הגנה על הפיק אנד רול/שמעון טבדי

הגנה על הפיק אנד רול/שמעון טבדי

 

 

 

צורם לי בעין לראות בסידרה בין הלוחמים לטילים את הקלות הבלתי נסבלת שחסימה פשוטה של המתקיף גורמת למיס מאץ' רצוי מבחינת הקבוצה המתקיפה. אנו עדים למשחק בידודים בו כל קבוצה מגיעה לרוב למקומות הנוחים לה. דוראנט מוצא את עצמו מול הארדן והארדן מוצא את עצמו מול דוראנט, קרי, לוני. אתמול באחד הפוסטים אנשים כתבו שלא ניתן להתמודד מול הכפייה של הסוויץ' וזה מה יש. תרשו לי לחדש לכם שניתן, ועוד איך ניתן.

כמובן שאמצעים טכנולוגים בהם הייתי יכול להראות תנועה של שחקנים ולסמנם בעיגול עם פוקוס עליהם היה יכול לעזור לי מאד להדגים ולהמחיש את הפתרונות אבל אינם נמצאים באמתחתי ולכן נאלצתי לעשות חיפושים ברחבי הרשת ולקוות שאמצא כמה פנינים למה אני מתכוון והסברים עם סרטונים. גיליתי שהרשת מפוצצת בדברים כאלו לשמחתי הרבה, מה שאיפשר לי לעלות פוסט זה.

אציין שהפתרונות זה לא מדע מדוייק ולא עושים אותם כמו רובוט וזה מצליח. הכל תלוי במאמץ השחקן, ברמת האימון, תחכום הגנתי אישי וקבוצתי. לעיתים ייתכן שלקבוצות אכן נוח עם המאצ' אפ והם לא יהפכו עולמות על מנת להתמודד איתו, שזה אני מניח האסטרטגיה המקובלת גם על הלוחמים וגם על הטילים. כמו כן, זה לא דבר שעושים על אוטומט ותלוי ב"תחושת המשחק" ובניהול המשחק וצריך "לקרוא" את המשחק בשביל זה.

אני בטוח שלצוותי האימון יש גישה הרבה יותר רחבה למידע בתחום מאשר השטויות שאני אביא לכם בהמשך פה אולם מסתבר ש-20 איש בצוות האימון מקבלים את רוע הגזירה ולא מעניינים אותם השטויות הנ"ל או שהם רפי הבנה גדולים המחכים להיות עם הגב לקיר. לשם נוחות אתמקד בהגנה של גולדן סטייט ומה יוסטון עושה מולם.

הרוקטס כל השנה מחפשים מיס מאצ' בו הם יוכלו לעשות מהלך ISO על המגן הכי חלש וכל ההתקפה שלהם מתנהלת בהתאם. בסידרה מול הלוחמים המטרה שלהם זה להוריד את קליי תומפסון מפול והארדן ולסדר להם מאצ אפ מול הגבוהים גרין או לוני לרוב. למה אתם שואלים?

דוראנט שמר על הארדן 74 פוזשנים בסידרה בהם הארדן קלע  32 נק ב-52% מהשדה.

סטף קרי שמר על הארדן 53 פוזשנים בסידרה בהם הארדן קלע  34 נק ב-47.6% מהשדה.

לוני שמר על הארדן 20 פוזשנים  בסידרה בהם הארדן קלע 17 נק ב-60% מהשדה.

מה המצב עם קליי אתם שואלים? ב73 פוזשנים הארדן קלע  11 נק ב- 40% מהשדה.

גרין שמר על פול 40 פוזשנים בסידרה בהם פול קלע 17 נק ב-50% מהשדה.

לוני שמר על פול 26 פוזשנים בסידרה בהם פול קלע 10 נק ב-33% מהשדה.

איגודלה שמר על פול 30 פוזשנים בסידרה בהם פול קלע 11 נק ב-36.4% מהשדה.

מה המצב עם קליי אתם שואלים? ב94 פוזשנים פול קלע  13 נק ב- 50% מהשדה.

נעזוב את הטעות של קר בסידרה עד כה לשמור עם קליי את פול במקום את הארדן (אותי לימדו שאת השומר הכי טוב שמים על השחקן הכי טוב-במשחק האחרון כנראה נפל האסימון) ונגיע לעיקר ההתמודדות מול הסוויץ' בפיק אנד רול.

תראו באיזה קלות, בלי שמץ של מאמץ החילוף מתבצע (שחקני GSW אפילו זורמים איתו מיד):

אריזה בא לחסום את דוראנט ותראו איך דוראנט בכלל לא מתאמץ ואז קרי נשאר על הארדן ו"שוכח" אותו על ה-3.

מה אפשר היה לעשות פה? קרי היה נשאר על הארדן ודוראנט מיד היה רץ להארדן חזרה וקרי רץ חזרה לאריזה, עד אז גרין שומר איזורית על אריזה וקאפלה ואם אריזה מקבל כדור גרין יוצא עליו, קאפלה לא איום מבחוץ.

 

תראו איך דוראנט נרדם שאיגי נתקע בחסימה, במקום לצאת לפול באגרסיביות נשאר עומד כמו בול עץ ומאפשר לפול לקבל כדור ולקחת את לוני לטיול

שימו לב לוני מראש על פול (למה? איפה סטף? שומר בפינה עם העיניים על טאקר) וקליי על הארדן ואז יוסטון בוחרים פול על לוני או הארדן על לוני כי פול בא לחסום. קליי באיטיות מחליף, יכל לרוץ חזרה מהר להארדן ולוני חזרה לפול אבל אין כוח כנראה

לא ברור למה דוראנט וסטף לא מתחלפים, גם ככה אריזה עומד לבד סתם-למרות ההחטאה

דוראנט והמגן השני לא אגרסיבים מספיק ודוראנט לא מזהה שהחסימה עומדת לבוא

לוני ולוינגסטון לא אגרסיבים מספיק, ליוינגסטון לא קורה נכון את המהלך ומסתובב אחורה במקום לצאת קדימה ושלוני יחזור אחורה על קאפה, השנייה הזאת לא תזיק יותר מיד במקום מה שקורה אח"כ

לוני כנראה לא צועק לדוראנט שמגיעה חסימה, דוראנט נתקע ישר ולורד אוף דה דנס

קליי לא אגריסיבי נתקע ישר בחסימה וסטף למד מלברון לחלק הוראות

 

דוגמא לכיסוי מצויין ואגריסיבי של דוראנט וסטף (למרות שגרין כיסה רע מאד את קאפלה)

עוד התמודדות יפה של דוראנט למרות הסל

אוקיי אחרי שראינו הפתרון הוא מה עושים נגד זה? לא תמיד יש מה לעשות, לפעמים יש לקחת סיכונים אבל אפשר מאד להקשות על המהלכים האלו. קודם כל הרבה תלוי במגן הנחסם, אמורים לומר לו שעומדת לבוא חסימה שיוכל להיערך אליה וזה הרבה תקשורת. לאחר שהודיעו לו על כך הנה טכניקה להימנע מהחסימה-הסבר מצויין.

תראו ב-1:23:11 איך קליי בקלות מחליף עם קרי בלי טיפה מאמץ (העתיקו את הקישור ותפעילו את הסרטון-מתחיל מאותו הקטע).

תראו באיזה זלזול הארדן מחליף את השומר שלו. איש לא מתאמץ אצל הלוחמים וזה שיא המאני טיים (1:25:14). ושוב ב-1:26:32.

גם המגן השני מקבוצתו ששומר על השחקן החוסם צריך לדעת לאן לזוז בכל מצב ולהיות בעל תגובה מהירה. ראיתי את קליי אולי 5 פעמים עושה את זה כל הסידרה.

לעומת זאת תראו את דג'ונטה מורי איך הוא מיישם את זה:

כמו שראינו טכניקה ואגרסיביות של השחקן הנחסם היא קריטית. כמו כן גם השחקן ששומר על החוסם צריך להיות אגריסיבי ואם הוא גם בעל גוף גדול מימדים אז הוא יכול להקשות על החילוף וגם לחסום את הנתיב.

אטורה מסינה מסביר:

כמובן ישנם עוד דברים מעבר למעורבים בפיק אנד רול כמו חילופים מהירים לפני מהלכי הפיק אנד רול אולם לא מצאתי סרטונים להמחיש זאת אך אנסה להסביר בפשטות במהלך הבא. שימו לב כאן ב1:25:15 הכדור אצל הארדן ודריימונד רץ לאט מאד להגנה וגורם לקליי שמחכה להארדן ללכת לשמור את אריזה בפינה עקב זאת (קליי אפילו מסמן לו נראה לי). גרין מחליט להישאר על הארדן. שימו לב לקרי שמאבד לגמרי את גורדון בלי מאמץ ונשאר על טאקר. גורדון ישר חוסם את גרין והארדן נשאר לרקוד על המיסמאצ'.

ניתן לראות כי בהחלט יש מה לעשות על מנת להקשות על הסוויץ' ולעכב את ההתקפה של הטילים אולם לי נראה כי הלוחמים מאמינים ביכולת שלהם לנצח משחקים גם בלי זה. מסקרן הערב במשחק 5 מה יהיו המגמות.

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. תשמע, אני מבין את הטענה שלך שאפשר להיות יותר אגרסיביים נגד החסימות, אבל יש לזה גם חסרונות, סטף צבר שלוש עבירות במשחק הקודם שנבעו מהרצון שלו לשבור את החסימה או למנוע מאריזה מלכתחילה לחסום.

    וכשהשיטה של יוסטון היא כזו אבסולוטית אז זה פשוט לא משנה, תשבור חסימה אחת הם יעשו עוד חסימה ועוד חסימה עד שאחת תצליח לייצר את החילוף.

  2. שמעון הפיתרון שנתת לפיקנרול עתיק כמו הכדורסל של תיבודו.
    זה פחות או יותר מה שבוסטון עושים, וזה לרדת בחסימה תוך דחיפת השחקן המחזיק בפיקנרול אל הצד. אם תקשיב טוב תוכל לשמוע עד עכשיו צעקות ICE! ICE! ICE! מהדהדות בערבות מינסוטה.
    מהפכת השלשות די נטרלה את הICE של תיבודו ככה שלרדת בחסימה מול הארדן או פול זה משחק באש.
    יכול להיות עם איך שהקליעה של יוסטון הולכת שזה יכול לעבוד אבל להשאיר קבוצה כמו יוסטון לזרוק 40 שלשות במשחק זה בדיוק מה שהם ירצו.
    עכשיו אתה אומר, אוקיי, אז תתקפו את החסימה בצורה אגרסיבית במקום לרדת וזה גם אחלה, רק שהארדן ופול רק צריכים את השבריר שנייה הזה כדי למצוא את השחקן הפנוי ואז אתה 3 מול 4 בהגנה, עוד פעם בעמדת נחיתות מול קבוצה חזקה כמו הרוקטס (או גולדן סטייט).
    הפיתרון של הסוויצ'ים הוא סך הכל הפיתרון שמאפשר את הרע במיעוטו. מסכים שלא חייבים בהכרח להתפשר על כל סוויץ' וככל שקבוצה מספיק מנוסה וחכמה היא יכולה לעשות סויץ' כפול כמו שהצעת, כשיש סוויץ' ומייד קריאה ותיקון עם סוויץ נוסף. יוסטון, בוסטון וגולדן סטייט הקבוצות הכי טובות בזה בליגה.
    בסוף ברמה הזאת של קבוצות כל כך חזקות וחכמות זה הכל הדברים הקטנים. הבוקסאאוט לריבאונד, כמה זמן צריך כדי לקרוא את החילוף וכמה אגרסיבי הוא מתבצע, הקריאה ההגנתית בעצם מכתיבה את מה שאפשר לעשות בהתקפה מה ששוב מחזיר אותנו למצב שכשההגנות כל כך טובות, מי שינצח בקרב ה 1 על 1 ינצח.

    1. אתה אומר דברים נכונים אבל לתיבודו לא היה קבוצה ברמה של גולדן גולדן סטייט. זה לא רק זה יש גם דברים אחרים שאפשר לעשות פשוט אין לי אמצעים איך להראות את זה אז ויתרתי. ברור שאי אפשר לאטום כל פיק אנד רול אבל אפשר להקשות ולצמצם אותם ולבזבז שעון מההתקפה שלהם וזה קריטי עבור הלוחמים כי אם יוסטון כופה את אזור הנוחות שלה היא יכולה לעקוץ. וכמו שאמרתי הכל דינמי צריך לראות איך הולכים השלשות וכו. זה לא נוסחא או רובוט.

      פשוט גולדן מאד בקלות (גם יוסטון אגב) נותנים את המאצאפ הרצוי וכמו שציינתי ייתכן בהחלט שזה רצון שני הצדדים.

      1. גם כאן אתה בוחר להראות רק את המקרי שבהם החילוף היה ללא מאבק. סטף קרי ודוראנט ניסו די הרבה למנוע לא מעט מהחילופים הנ"ל אבל לרוב ללא הצלחה.

      2. שמעון הקבוצות המודרניות בנויות בהכרח כדי לנטרל את עניין המיסמצ'. זה כל תהליך ה'פורוורידציה' של הליגה, שבוסטון הפכה לחזית שלה, ויוסטון הביאה את טאקר, מבה מוטה ואיזה בדיוק בשביל זה.
        אמנם הארדן וקרי הם מיסמץ' הגנתי שאפשר לנצל, אבל עדיין הפיתרון ההגנתי הכי טוב הוא שהם יצליחו להתמודד במשימה ההגנתית שלהם ועל זה המאמנים בונים.
        הארדן נתן משחק הגנה מעולה במשחק הקודם, וקרי צריך להוכיח שהוא לא נטל. אם קר ינסה להחביא אותו בהגנה זה יעבוד מול 90% מקבוצות הליגה, אבל לא מול יוסטון שבנויה בדיוק כדי למצוא את המיסמץ' הזה.
        מסכים איתך שכמה שגולדן סטייט יצליחו להקשות על מציאת המיסמץ', והרבה מזה תלוי בסוויצ'ים הכפולים כך יוסטון ישחקו יותר לאט ואז במהלכים שלהם יגיעו מאוחר השעון, מה שמשחק לטובת גולדן סטייט, אבל בשביל זה גולדן סטייט צריכים לשחק בשיא הריכוז והתיאום. במשחקים שזה עבד להם הם ניצחו די בקלות, אבל כאן גם נכנסת ההגנה של יוסטון לתמונה, ואם היא תצליח לכפות איבודים, אז הם ירוצו קדימה ויקשו מאוד על ההגנה של גולדן סטייט להסתדר.
        סך הכל סדרה ממש מעניינת מבחינת הניואנסים הקטנים וההגנה.

        1. אתה צודק שעל זה המאמנים בונים ושמו את יהבם בסידרה. זכותם. בסוף אחד יטעה ואחד ינצח אז למישהו זה לא יעבוד.
          זו לגמרי גם שיטה, להישאר ולהחליף תמיד ולסמוך על השחקנים שלך.

          אגב מה שכתבתי פה נכון גם לצד השני פשוט התמקדתי בהגנה של גולדן.

  3. יש כמה שיטות שמירה יעילות נוספות.

    צונאמי – ארבעה שחקנים מתנפלים בפתאומיות עם הידיים למעלה והצידה על הPG. הוא ייסוג אחורה וינסה למסור מעליהם, והשחקן החמישי יקלוט את הכדור.

    איל ניגוח – הסנטר מזהה שמישהו מהיריב מתחיל לחסום לPG, הוא צועק מילת קוד מוסכמת, והשומר (שאין לו עיניים בלחיים) מכין עצמו לניגוח החוסם עם הכתף. ואז הוא נוגח בו בעוצמה כה רבה שהוא לא מוכן לעשות זאת פעם שניה במשחק.

    יצאת צדיק – לפני חסימה השומר צועק "כתוב בתורה: לא תחסום שור בדישו".

    אגב, מה המצב עם קליי ?

  4. שמעון חיכיתי בסבלנות וחייב להגיד שהתאכזבתי. לא סיפקת כאן שום פיתרון. כל הדוגמרות שהבאת הם פיתרונות ידועים ונפוצים שלא ניתן ליישם מול האיזו של הארדן/פול.
    הדוגמאות שאתה מביא להתמודדות הלוקה עם הפיק אנד רול של הווריורס כאן הם או בלבלול בחילוף (כמו הדוגמא הראשונה) או טקטיקה הגנתית – בערך שאר הדוגמאות.
    אצלך זה הופך ל"ישן" , "נרדם" ,אין כח" כשזה בעצם מבצע את מה שהוא אמור.
    זה רק מראה לי שוב שאין לך מושג על מה אתה מדבר.

  5. עכשיו לקטע שהכי מעצבן אותי מכיוון שאנשים קוראים אותך ונוטים לקחת ברצינות. אתה עושה פה דיסאינפורמציה מוטית אג'נדה. אתה רוצה להגיד קליי ינגב.
    נתחיל בזה שקליי הוא באמת השומר הכי טוב בהפרש שיש לווריורס מול הגארדים ולכן הרוקטס בוחרים לא ללכת מולו אלא לתקוף את הגבוהים או את סטף.
    אבל כמו שאמרתי כבר מלא פעמים הנתונים שאתה מביא לא אומרים מי היה השומר בעת הזריקה .אני אתן עוד פעם דוגמא כדי להמחיש. אם קליי שומר על פול ואז אחרי 15 שניות משעון ההתקפה מתבצע פיק אנד רול ולוני לוקח את פול שזורק אחרי 5 שניות אז הזריקה הזו היא למעשה תירשם על קליי לא על לוני.
    הבאתי לך את הנתונים מהסדרה אתמול (כאלה שישבתי חצי שעה במיוחד בשבילך כדי לראות על מי פול עשה את הנקודות):
    15 נקודות על קליי ב6 מ-10 מהשדה
    15 נקודות מול גרין ב 5 מ-11 מהשדה
    15 נקודות מול לוני ב-6 מ-16 מהשדה
    קליי כמעט לא לקח זריקות מול הארדן אז ההשוואה לדוראנט וקרי שמולם הוא היה הרבה יותר חסרת רלבנטיות.
    ההתעלמות שלך מהמשמעות של הנתונים והנטייה שלך לחזור עליהם בצורה מטעה כזו די מרגיזה אותי ואם תמשיך בקו הזה אפשר לשער שהתגובות שלי יפכו ליותר ארסיות.

    1. אני משקשק כמו סטיבן אדמס מדריימונד גרין 🙂

      או שנקרא לך הממבה הצהובה?

      וברצינות, בשבילי זה הדבר הרלוונטי. אתה רוצה טרו שוטינג תכתוב, מישהו הפריע לך? ה-15 נק בכמה פוזשנים הם נקלעו? או ב"פזשנים אמיתיים" לדבריך? מה שיפה בסטטיסטיקה שאפשר לשחק איתה בכל הכיוונים.

      1. כל פוזשן הוא אמיתי. השאלה היא מה נדרש ממך באותו פוזשן. תומפסון לא מונע מפול כלום. לא באשמתו כמובן כי בגלל איכותו כמגן הרוקטס נמנעים ממנו.
        זה בהחלט נתון חשוב מי שומר על מי רוב הזמן מה שמפריע כאן הוא דרך ההצגה שלך שנותנת להם משמעות אחרת. אתה יוצר תמונה כאילו אם קליי היה על הארדן דברים היו נראים אחרת . זה לא היה מונע מהרוקטס להחליף בחסימה ושוב לקבל את מי שהם רוצים. ההוכחה? המשחק האחרון בו קליי היה השומר של הארדן.

          1. הארדן קלע 30 נק במשחק. 3 נקלעו על קליי. בכל השאר קליי לא היה באזור חיוג של הארדן אלא בל לוני ודוראנט וקרי. אם קליי באמת היה שומר עליו זה לא היה נגמר ב-24 נק בחצי הראשון. שקר הבין את זה זה לא חזר על עצמו. אה וגם את משחק 2 הוא הפסיד לא?

            קר מאמין שההתקפה שלו תנצח את הסידרה וזה כנראה מה שיש, השאר פחות חשוב לו. אני מקווה שזה יתפוצץ לו בפנים למרות שהסיכוי קלוש. נצחון היום נותן ליוסטון 50 אחוז לקחת את הסידרה.

            הפסד והם במוות קליני

  6. תודה שימעון
    מעניין מאד. היום ראינו שאפשר להקטין את ההשפעה של החסימה כשיש חילוף ששם את לברון על טרי. סטיבנס הכין את הקבוצה מצויין לעניין הזה.

    1. ההבדל שהסגל של קליבלנד זה לא הסגל של יוסטון.
      יש הבדל משמעותי בקליעות לשלוש ובכלל באיכות הסגל מסביב.

      כל קבוצה זה תכנון אחר, מה עוצרים ואיפה "משלמים מחיר".
      מה שישים מול הקאבס לא בהכרח יעבוד מול ג"ס/יוסטון.

      סטיבנס עשה מה שעשה כי הוא החליט (ובצדק) שכנראה הצוות המסייע של הקאבס לא מסוגל לנצח (לפחות לא בבוסטון), ובטח שקורבר משחק רק 19 דקות.

  7. שמעון, שיחקת פעם כדורסל?

    אני לא מבין מאיפה "הזלזול" הזה שלך כל הזמן באנשים שזה המקצוע שלהם.

    הרי לכל סדרה יושב צוות מקצועי שלם ומכין תכנית פעולה שכנד הקבוצה השנייה מכינה תכנית פעולה משל עצמה ומשנים תוך כדי תנועה.
    ג"ס ויוסטון הן שתי קבוצות התקפה אדירות, ולראייה המאזנים והשחקנים. לא כל מה שעובד מול קבוצה אחרת היה עובד מולם. יש סיבה שהם כאלה טובים בהתקפה.
    ג"ס כי יש להם קלעים אבסולוטיים, ועוד שחקן שיודע להוביל כדור ולמסור (גרין) שניצל דאבל טים בפיק נ' רול כדי להעניש.
    יוסטון בעלת שני אשפי פיק נ' רול ואולי שחקן האחד על אחד מכדרור הטוב בליגה. והשני עדיין נחשב אולי למנהל משחק הטוב בליגה.

    1. א. שיחקתי מספיק תאמין לי

      ב. אין שום זלזול באף אחד

      ג. גם על השחקנים הכי טובים ניתן להקשות ולהוציאם מאזור הנוחות

      ד. אם כך כל המאמנים מושלמים מעצם היותם מאמנים? תאמין לי גם אתה יכול לאמן בNBA לא פחות טוב ממאמנים רבים. אם היית מאמן גולדן סטייט עדיין הייתי מהמר עליכם כאלופים.

      מותר להביע דעה אחרת.

  8. אתה רוצה לומר בעצם שלד'אנטוני יש איזשהו מושג באימון ?
    שהעיזות של מנחם לא היו מגיעות לגמר המערב עם טאקר, הארדן ופול ?
    מוזר מאד

    בכל מקרה טור מעולה ומושקע.
    תודה על ההסברים המלומדים. באמת 🙂

    1. דאנטוני לקוי למידה אבל הוא יודע מה הוא רוצה להשיג בסידרה ובינתיים משיג את זה. אם חלילה הוא יצטרך לשנות משהו עם הגב לקיר אז זה לא יקרה. בינתיים נחזיק לו אצבעות שימשיך להכות שוק על ירך את הלוחמים. גו הארדן גו. אני רוצה גם הבוקר לקום עם הארד און

  9. הגזמתם עם הביקורת..

    אחלה טור שמסביר גם את הבעיה וגם דוגצאות לפתרון

    אין שום נסיון למנוע את החסימות אצל הווריוס ואכן זה נראה מאדו מוזר-לא הגיוני שאי אפשר לעשות כלום
    שום מאמץ.לפחות תנסו פעם פעמיים תגרמו להם לעבוד..

    למשל במשחק היום של בוסטון פעם ראשונה שהם עבדו כדי שרוזיר לא ישאר על לברון והצליחו רוב הפעמים..

    מה אי אפשר לעשות כלום כדי למנוע חילופים?!

    ולגבי הסטטיסיטיקה- יש המון נתונים שאפשר לעשות מהם סלט..יש אסיסטים שנחשבים למרות מסירה פשוטה לשחקן שאחריכן הוא נכנס לסל בכלל
    גם בדוגמאות שלו-
    א.מי שמר כל הפוזשן
    ב.מתי היה חילוף.
    ג הגיע לזריקה עם יד של המגן באוויר או לזריקה חופשית..
    ד. הזריקה נקלעה למרות שמירה צמודה ויד על הפרצוף או לאחר יצירת הפרדה של התוקף מהמגן
    וכו.
    יש יותר מדי חורים בדברים האלה ולכן אפשר להביא נתונים ואפשר לא להחשיב אותם

    תודה על הכתבה שמעון

    1. זה לא שאין מה לעשות נגד החסימות השאלה היא האם כדאי. נכון ברוב המקרים הווריורס מאפשרים אותם בלי מאבק ( למרות שיש חילופים ספציפים שהם מנסים למנוע). הסיבה? זו ההגנה של הווריורס כבר שנים והיא עובדת. גם בסדרה הזו הארדן ופול נותנים את התפוקה שלהם אבל בגדול גולדן סטייט מצליחה לצמצם את התרומה של השאר.
      הסיבה שהסדרה בשוויון היא לא ההגנה על האיזו של הרוקטס אלא ההגנה של יוסטון על ההתקפה של הווריורס.

    2. דרך אגב הטיפול של הסלטיקס בחסימות שהשאירו את לברון על רוזיר הוא דוגמא מצויינת אבל אם נסתכל על התוצאות לרוב ביינס היה זה שנשאר מולו ואם אני לא טועה ב3-4 מקרים כאלו לברון גם קלע עליו.

      1. הסלטיקס גם איכשהו מקבלים את הכבוד כאילו הם המציאו את הסוויץ' הכפול. מה שהם קוראים 'סקראם'. הכוונה ששחקני ההגנה מתכוננים לסוויץ' של לברון על רוזייר, מצמצמים לכיוון לפני שקורה הסוויץ' וברגע שקורה עושים טאג טים ומחליפים במיידי.
        הקאבס בבעיה כי סטיבנס שם את רוזייר על ג'יי אר ואז הם צריכים שג'יי אר יהיה מנהל המשחק חס ושלום אם לברון מוסר לו את הכדור בחסימה, או פשוט נותנים לג'יי אר לזרוק את הזריקות המשוגעות שלו.
        כשיש לך את הארדן ופול ואז חבורת קלעים וקפלה שאי אפשר לא לשמור על אחד מהם, לגולדן סטייט אין את הפריווילגיה הזאת.

      2. לגבי ביינסזה נכון אבל העניין שהם השיגו חילוף בלי לקבל על זה עונש..זה שלברון שם על ביינס תנקודות זה משהו אחר..

        לגבי הווריוס יש לכם טעות קטנה..היו לא מעט פעמים שעשו חילוף על קרי וקרי ניסה להשאר עם השחקן שלו והיה בלבול..מישהו שם טעה..או שקר אמר לא להחליף וקרי ניסה בכל זאת או שהם כן אמורים להחליף ותומפסון/דוראנט התבלבלו..

        הקלות שהם מצליחים לעשות את החילופים יכולה לקבל ביקורת מכתבנו שמעון בהופס..לדעתי יש בזה מן הצדק

          1. קודם כל נעלבתי קצת בשביל שמעון למרות שהוא כתב מאוד יפה עם דוגמאות..גם לכתוב על הבעיה אפשר..וגם בסרטון שמראה איך גוברים על פיק-אנד-רול יש דוגמאות סבבה.
            אתם אמורים לתקוף יותר את הווריוס
            איך יכול להיות שיש לך ארבעה שחקני הגנה על המגרש ברמות הכי גבוהות!אז אי אפשר לנסות להחליף עם קרי שומרים?!משהו?!

            כמו עם רוזיר-לקח הרבה מאד זמן עד שהתחילו לעשות משהו עם החילופים..
            מה סטיבנס לא רואה את זה ?אין לואיך לפתור את זה?
            במשחק 5 ראית שכן יש לו מה לעשות עם זה.אולי אם היה עושה יותר מוקדם הם היוביתרון יותר גדול בסדרה..
            אין לי מושג אם צוות האימון של בוסטון עבד/לא עבד על זה ומתי..
            אולי החליטו פתאום שזה כן משמעותי וניסו למצוא פתרון
            לא יודע
            .מותר להעביר על זה ביקורת..

            לדעתי אם זה היה משהו שמכריע את הסדרה במערב(עוד יכול לקרות) היו משקיעים בזה יותר מאמץ מהנונ-שלנטיות שמשאירים את זה בלי לנסות כלום

          2. תראה אני כבר יומיים מחכה להסבר שיש לו לפיתרון. הוא נותן דוגמאות להתמודדות כללית עם פיק אנד רול שלא רלבנטיות למה שקורה בסדרה הנ"ל. בעיקר בגלל שיטת המשחק של יוסטון וגם בגלל מי השחקנים שמחזיקים בכדור.
            גם כאן הוא טוען שיש לו רעיונות אבל הוא לא יכול הציג אותם בגלל שאין לו את הכלים. זה כמו ילד שאומר אני יודע את התשובה אבל אני לא אגיד לך.
            אני שמח שאתה נעלב בשם שמעון אבל הוא באופן קבוע אומר שלא מענייין אותו זה וזה ומבטל דיעות של כל אחד אחר בעולם בערך.
            כמו שאמרתי כבר האוטמטיות בחילוף נובעת הרבה משיטת הגנה של הווריורס שהביאה אותה לשלושה גמרים רצופים. האם יש להם סיבה לשקול מחדש? אני חושב שכן מכיוון שיוסטון בנויה לתקוף הגנה כזו. השאלה מה הפיתרון?

        1. גם לא הבנתי מה אמרת לגבי החילוף של ביינס במקום רוזיר על לברון. מה זה נקודות אם לא עונש? אם לברון קולע על ביינס באותה קלות שבא הוא קולע על רוזיר אז מה הרווחנו כאן?
          אהבתי את זה כי כל פעם הם מנסים להתמודד עם זה אחרת. זה חשוב לשמור את היריב לא מוכן אבל בתכלס הם לא השיגו את המטרה בחילוף -מניעת הנקודות.

          1. בגלל שהחילוף עצמו עבד בלי בעיות.אחכ לברון שיחק על ביינס וקלע

            העובדה שהחילוף הצליח זה מה שחשוב..אם ביינס היה שומר על לאב והורפורד על תומפסון אולי היו מצליחים להביא את הורפורד..

            העניין שזה אפשרי לעשות חילוף בלי עונשבהמלך החילוף..

          2. עידו לפעמים גם אם חילוף לא עובד והוא גורם ליריב לעבוד קשה יותר להתאמץ יותר זה טוב יותר. ביינס לא יכול לעצור את לברון בחיים והקאבס כפו פה חילוף טוב אבל במקרה הגרוע הוא כמו רוזיר במקרה הטוב לברון צריך להשתמש ביותר כוח ולהתעייף יותר. חילופים חכמים לאורך זמן גם מתישים את השחקנים וגורמים להם לחשוב. אין פה 100 אחוז הצלחה המטרה זה ל הקשות על היריב ולגרום לו לעבוד ולבזבז לו זמן מהתקפה. גולדן כמעט תמיד לא מתאמצים בחילוף זו הטענה שלי. ההתקפה של יוסטון יכולה להיתקע ולהגיע לסופי שעון. הצלחה נוספת דל כל צד גם יוסטון אגב ב2 3 מהלכים כאלו יכולה להביא נצחון. לא צריך יותר מזה.

          3. אבל איך החילוף המדובר גורם ללברון להתאמץ יותר? הוא לא משקיע יותר מאמץ בלקלוע על ביינס (זריקה מבחוץ או חדירה) מאשר על רוזיר (פוסט אפ לרוב).
            שוב אני אוהב את המהלך כי הוא בא להתמווד עם נקודה בעייתית עבורם אבל בפועל זה לא פתר את הבעיה.

          4. הטענה לגבי להביא את יוסטון לסוף שעון היא נכונה וטובה אבל גם בשיטה הנוכחית הם הצרליחו לגרום לזה לקרות הרבה פעמים.

  10. תודה שמעון, זה פוסט מעניין מאוד.
    הייתי רוצה לראות את פילוח הזריקות של הארדן ופול לפי השומר שהיה לידם בשתי השניות האחרונות לפני הזריקה.

      1. הנה עשיתי את זה כבר בשבילך:
        לגבי פול כבר כתבתי אתמול ובתגובה למעלה.
        לגבי הארדן הנפגעים העיקריים:
        קרי – 43 נקודות 14 מ-30 63% TS
        לוני – 21 נקודות 8 מ-12 81% TS
        דוראנט – 19 נקודות 7 מ-15 58% TS

  11. הנה עשיתי את זה כבר בשבילך:
    לגבי פול כבר כתבתי אתמול ובתגובה למעלה.
    לגבי הארדן הנפגעים העיקריים:
    קרי – 43 נקודות 14 מ-30 63% TS
    לוני – 21 נקודות 8 מ-12 81% TS
    דוראנט – 19 נקודות 7 מ-15 58% TS

  12. עידו לא ברור מה אתה מחפש ואיזה פתרונות קסם? אחדש לך משהו אולי בכדורסל היום כבר לפני 20 שנה כל הפתרונות קיימות. אף אחד לא ממציא את הגלגל. השאלה זה אם מיישמים את זה. הבאתי פתרון אחד שגולדן פשוט לא מיישמת. קליי ודוראנט כמעט לא נלחמים על המיקום ולא השחקן ששומר על החוסם. קל מידי. אז זה פתרון. יש גם עוד פתרון שמורכב יותר וקשור בהגנה קבוצתית כמו שהראיתי במהלך האחרון וזה דורש סימוני עיגולים והזזת שחקנים שלצערי אין בידי אחרת הייתי מביא המון דוגמאות כיצד לפתור את זה. שיהיה לי זמן אולי אוסיף בפוסט הזה עוד סרטונים של הפתרון השני. למעט זה אין פה פתרונות קסם והכל תלוי בזרימת המשחק כי אם כולם חמים זה פחות יכול לעבוד. זה פתרונות הבאתי. אף אחד לא ממציא את הגלגל התרגילים של מסינה קיימים עוד לפני שהוא נולד כנראה.

    1. לא מחפש פיתרונות קסם. מחפש כאלו שרלבנטיים.
      אני אסביר שוב מה הבעיה בלהילחם על החסימה. כשיש שחקן כמו הארדן. ברגע שאתה עובר אתה נמצא חצי צעד מאחוריו ויש לו את היכול לשנות מהירות בשביב שנייה זה למעשה משאיר את המגן מאחור כשהשחקן של החוסם לא יכול לעזור והחוסם כבר מתגלגל לסל. ככה למעשה קאפלה עשה המון מהנקודות שלו. העובדה שקאפלה יחסית לא אפקטיבי קשורה לבחירה של הווריורס.

      1. קליי התגבר כבר על דברים גדולים מהארדן בפיק אנד רול. יש להם את דוראנט איגי וקליי שיכולים להתמודד לא רע בכלל מול זה. קאפלה לא בבידרה כי גרין נועל אותו ולא עוזר כל הזמן מרחיק אותו מהסל כמו שהיה צפוי לפני תחילת הסידרה שזו לא תהיה הסידרה שלו. קאפלה בוסר אין לו יכולת קליעה או ליצור לעצמו וקל לסגור אותו. אותו דבר קרה לאדמס מול גובר ואדמס שחקן טוב מקאפלה. הארדן גם מכדרר מלא שהוא נשאר על המיסמאצ אפשר מיד להחזיר את השמירה בהרבה מהלכים. אני מאמין שנראה את מה שאמרתי אם גולדן יהיו עם הגב לקיר ואני מקווה לנצחון של יוסטון היום לראות איך קר יגיב לזה.

  13. שמעון קודם כל פוסט מדהים!
    מעשיר מאוד

    לדעתי הבעייה של הלוחמים בהגנה הייתה חיסרונו של איגי שבייחד עם גרין מחזיקי את ההגנה של הלוחמים
    אבל לא פחות מזה דוראנט..הוא פשוט לא השקיע בהגנה גם באחד על אחד וגם בעזרה..אני ראיתי את גרין מתעצבן עליו לחות פעמיים במשחק הקודם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט