מעורב הופס ליום ראשון: לכם יש בוסטון-קליבלנד. לי? תקעו 'יום האם' / מנחם לס

1. למה 'יום האם' בדיוק בשעת המשחק? 

(תקעו לי את 'יום האם' בדיוק בעת המשחק בוסטון – קליבלנד)

אני יודע את חשיבות 'יום האם'. אשתי גייל היא אמא לארבעה, שתיים  (בנותי סיגל ואפרת) הן אמהות בעצמן. בנה האחד ג'סי היה נשוי לשתיים שהפכו אמהות ממנו, וקני – הבן השני – הפך את אשתו לאמא. יש להם (לשני הבנים יחדיו) שלוש בנות שהן כבר אמהות, ובן – מייקל-  הנשוי לניקול שאף היא הפכה לאמא זאת אומרת שיש לנו בוכטה של נינים. זאת אומרת שיש לי מושג או שניים בחשיבות האם בהיסטוריה האנושית.

בקיצור ולעניין, אנחנו באטלנטה אצל הבת אפרת, שאליה הצטרפו 4 אמהות ואין לי מושג כמה נינים ונינות. DINNER RESERVATIONS במסעדה איטלקית יוקרתית לשעה 5:00 (כי הרוב צריכים לחזור לשרלוט וסביבתה, 3 שעות נסיעה), וכל מה שאני רוצה זה לשבת על הכורסה בביתי בגרינוויל ולראות את המשחק על ה-70" שלי. אבל אני הגודפת'ר של כל השבט ואין לי ברירה. אני צריך לשחק אותה מאושר.

כנראה שאחזה ברבע הראשון אם יתמזל מזלי. חבל. כמה הייתי רוצה לראות במו עיני את בוסטון מורחת את הקינג בקקי במשחק הראשון ואז מנצחת ב-5 או 7 משחקים!

 

2. בוסטון סלטיקס אימצה מהפטריוטס את שיטת ה-"NEXT MAN UP"

בבוסטון ישנה עוד קבוצה לא רעה שסבלה פציעות בעונת 2016-17 (לרוב גרונקוסקי ועוד), ושמה ניו אינגלנד פטריוטס והיא משחקת פוטבול, אבל מאמנה ביל בליצ'יק לא עשה מהפציעות עניין ורק אמר "WHO IS NEXT?". אחד פצוע? בא שני. "NEXT MAN UP", מבלי לאבד צעד.

מה היה הסוף? אליפות סופרבול!!! (לא משנה שאטלנטה פלקונס נתנה להם אותו במתנה)

בראד סטיבנס עובד על אןתה שיטה.

"היי, גורדון הייוארד, WISH YOU WERE HERE…אבל אתה איננו, אז אנחנו בונים אסטרטגיה להסתדר בלעדיך!"

"היי, קיירי אירוינג, WISH YOU WERE HERE…אבל אתה איננו. אז מה עלינו לעשות, להרים ידיים?

NO SIR! נסתדר בלעדיך!

הבוסטון סלטיקס (ולפניהם הפטריוטס) – בדיוק כמו 'עלי-באבא' ו-אמזון' – משנים את החוקים. מי אומר שאתה צריך את שחקניך הטובים ביותר לנצח בפלייאוף? הנה, עובדה שלא צריך. לך תדע אם הסלטיקס היו מגיעים לאן שהגיעו  ע-ם   גורדון הייוארד וקיירי אירוינג. ההגיון אומר שכן, אבל ההגיון של קיירי אירוינג אמר גם שהעולם שטוח, וההוכחה שהוא לא מתחלק.

הסלטיקס של היום הם הפתעה אדירה. הם עושים הכל בניגוד לשכל הישר בפיקודו של בראד סטיבנס, אפילו שאף מאמן מה-29 לא בחר בו לתואר 'מאמן העונה'.

רק תחשבו לאן גולדן סטייט היו מגיעים ללא סטף קרי וקווין דוראנט. או יוסטון רוקטס ללא הארדן וכריס פול. ראיתם מה קרה לספארס ללא קאווי לינארד, נ.כון

למזלם יש להם מאמן כבראד סטיבנס שבשקט וללא צעקות או צרחת השתיל בשחקניו תרבות של אחריות, ומילוי תפקיד. הוא אמר להם: "אני לא מצפה מאף אחד להיות כוכב על-אנושי. אני רק דורש מכל אחד שיתרום את שלו ויעשה את המצופה ממנו". זה יצר אווירה של שחקנים צעירים טובים מאד – שלשה בדרך להיות כוכבים, ג'ייסון טאטום, ג'יילן בראון, וטרי רוזייר – שיודעים שמשחק רגיל הוא כל המצופה מהם, ולכן הם רוצים מאד להצטיין מעל ומעבר למצופה מהם.

זוהי קבוצה שאין לה 'גו-טו-גאי'. הגו-טו-גאי מתפתח ותופס מעמד של גו-טו-גאי רק תוך כדי המשחק, ובסיומו הכל נימחק, ומתחילים משחק חדש בו הכוכב יכול להיות אחד מהשלושה, או אל הורפורד, או אפילו מרכוס סמארט. בגלל שאין גו-טו-גאי, המשחק מתחיל כשכולם שווים, ולכן הכדור נע מיד ליד עד שהגו-טו-גאי מתבלט באופן טבעי, ואין את הצורך (ולמעשה 'חובה') לתת לאחד מסוים – כמו לברון בקאבס, אולדיפו באינדיאנה (על המערב נדבר כשיגיע הזמן) את הכדור שוב ושוב, ולראות מה עומד לקרות.

זוהי קבוצה ללא אף איגו-מניאק, כולל המאמן. זוהי קבוצה בה כולם נראים שווים. כולם חברים. כולם אוהבים את כולם. כמו קיבוץ בישראל לפני 50 שנה. בקיבוץ זה היה נפלא כמו עתה בסלטיקס אבל לא החזיק מעמד עם השנים שעברו. גם בסלטיקס זה לא יחזיק מעמד כשטאטום או בראון יהפכו לסופר-סטארים. אבל זה לא יקרה בשנתיים – שלוש הבאות, אז זה מספיק לשתיים-שלוש אליפויות.

אחר כך? איך לימד אותנו המורה שלי קווינט בכיתה ב'? דיה לצרה בשעתה!

3. אמרתי לכם. עובדה שבראד סטיב לא קיבל אף בחירת מאמן!

(היי בראד. הירגע! התרגשויות לא טובות ללחץ הדם! – ככה, לפחות,  אמר לי הרופא)

לאחרונה התחלתי להחמיא פה ושם לבראד סטיבנס.

התחלתי להרגיש שלצעירי הסלטיקס הנאיבים וחסרי האיגו (בינתיים. הכל זה בינתיים!) הוא כנראה המאמן הטוב ביותר שיכול להיות.

אבל חוץ מזה?

עדיין לא השתכנעתי. אני לא מסוגל לקבל את גישתו הנון-צ'לנטית במשחקים (אותי לא מעניין מה מתחולל בנפשו. אני רוצה לדעת את השפעת הבודי אימאג' שלו על שחקניו כשהוא מגלה להם בהתלהבותו את סיפוקו ממשחקם, ואת כעסו ואכזבתו כשהם מפשלים. אני רוצה שהוא יפחד איתם, יהיה PISSED OFF איתם, ויגיב בצהלה איתם, ולא איזה דחליל עם עיניים שהדליקו את גייל אשתי.

שחקניו DUBBED HIM – כינו ומכנים אותו – "גאון" ו-"גורו".

הם ילדים בני 19 ו-20 שהוא יכול להלהיב, לטמטם, ולהפנט בדיבורים בחדר ההלבשה, ואפילו לשלוח אותם להילחם בצפון קוריאה – עד כדי כך הם נאיבים וחסרי מושג 'מי הוא' ו-'מי הוא לא' מאמן טוב.

אבל חבריו המאמנים שיודעים ומרגישים כל תגובה שלו על כל צעד שלהם (והפוך) לא כל כך מתלהבים ממנו, בלשון המעטה. כמוני.

אף אחד מ-29 המאמנים לא בחר בו לתואר 'מאמן השנה'. אפילו דוק ריברס קיבל בחירה אחת.

וואללה שזו מהלומה לא נעימה.

אני יודע בדיוק מי הם הגולשים שכאן יגידו  בתגובות "זה הכל קנאה".

אז מה? בברט בראון לא מקנאים (הבחירה נעשתה לפני הפלייאוף, ולא היה דבר אחד לקנא בסטיבנס יותר מאשר בברט בראון!)? בגרג פופוביץ' לא מקנאים? במייק ד'אנטוני לא מקנאים? בקווין סניידר לא מקנאים? בנייט מקמילן לא מקנאים? בדוויין קייסי לא מקנאים?

אה, הבנתי. בסטיב קר מקנאים ולכן גם בו אף מאמן לא בחר (והכל בעילום שם. רק שתבינו!). 

(בכלל לא בגלל שעם הצוות שלו רק חסר מושג מסוגל לצלוע 7 משחקים מלאים מאחורי היוסטון רוקטס!)

"מאמן השנה" שניבחר ע"י המאמנים היה דוויין קייסי, וסגניו אריק ספואלסטרה ומייק ד'אונטוני!

4. איינג' הביא את מרכוס מוריס עבור משימה אחת: להגן כמה שאפשר על לברון!

 

 

5. הרוקטס בנו קבוצה שלמה עם מחשבה אחת: לתקוע לווריורס!

 

גם הרוקטס וגם הווריורס שיחקו 92 משחקים כל אחת להגיע לשלב הזה. ג'ו ג'ייקובס, בעל הרוקטס, אמר בשבוע שעבר במקבץ עתונאים במלון ביוסטון  שהוא "לא יכול לחכות יותר".

דריימונד גרין אף הוא דיבר. הוא אמר: "אנחנו יודעים שהרוקטס בונים קבוצה כבר שנים שתהיה בדיוק הסוג של הקבוצה לנצח אותנו, אבל אנחנו נהרוס להם את כל הבנייה כבר במשחק הראשון"

הוא הוסיף: "כולם בונים לנצח אותנו. זה לא מוזר? אנחנו לא בונים לנצח אף אחד. אנחנו פשוט מנצחים".

סטיב קר נשאל במיקבץ עתונאים אם הווריורס הם באותה אובססיה לנצח את יוסטון.

 “Obsessed is the wrong word,” Kerr said. “We’re impressed. Impressed is a better word. They’ve had a great year.

אבל הוא הוסיף:

“But we’re the champs. So they’re coming after us. We have to be aware of everybody that’s coming, and we’ve had our eye on them the whole year, because we knew they were going to be the team likely standing in the conference finals.

“I think everybody anticipated this matchup, including us, including them.”

 

אני משוכנע שהלוחמים חשבו משך העונה על הרקטות לא פחות מאשר הרקטות חשבו עליהם. אתה לא יכול לא לחשוב על קבוצה שהיא 14 משחקים לפניך בקומבינציה של הפסדים ונצחונות אלא אם-כן אתה דפוק בראש כמו דריימונד גרין במשחק האחרון של הלוחמים סטיב קר הכניס את ג'ורדן בל הרבה יותר מוקדם מהרגיל לראות כיצד הביג-מן הצעיר שלו יצליח להתמודד עם הפיק-אנד-רול של הרוקטס, כשהיה עליו להתמודד נגד הפיק-אנד-רול של הפליקנס. הוא עשה זאת בהצלחה בינונית. זה לא רע בכלל כי לרוקטס אין אנטוני דייויס.

לשתי הקבוצות היו ימים חופשיים להתאמן באופן מיוחד נגד יריבם כי ההרגשה – המוטעית מאד – שלהם (ושל רוב המומחים שבין גולשינו היקרים) היא שהם למעשה משחקים על אליפות ה-אן.בי.איי, כי הגמר נגד המזרח הוא סתם מטרח, ו-פיין אין דה אס. אחרי שתהיה מנצחת, והיא תשחק את משחקה הראשון נגד בוסטון או קליבלנד, המערבית המנצחת תתעורר למציאות חדשה בה המטוטלת עברה כבר ממצב שיווי משקל, לעבר הטחינה, הפלפל, והנרגילה.

גרין, שהייתי שולח אותו לקורס למתחילים ב'ספיץ' כי הוא מדבר כמו ילד מפגר בכיתה ד' אמר:.

“We won two championships in three years,” Green said. “We don’t have to run around talking about how bad we want to play somebody. We want to win another championship and it don’t matter who is in the way of that. If you in the way of that, then you happen to be in the way.

“But you know, we’re not about to run around like, ‘yeah, we want to play them in the conference finals.’ For what? Like, it don’t matter to us who we play. However, we got them, allright. Now let’s get it. We get to it now. But makes no sense for us to run around: We want them as bad as they want us. For what? Right?

“That, honestly, don’t make much sense to me. Like we got a goal, and whoever is in the way of that goal, you know, then we got to see you. You got to see us. Aiight, now they in the way. Perfect. But we ain’t running around talking about, ‘man, I can’t wait, like, we want them bad.’ No, we want a championship bad, another one. That’s the truth.”

 

מעניין שכמעט אין דיבורים בקשר ליתרון הבית של יוסטון. אוקיי, אין להם קהל מטורף כמו לסלטיקס, אבל קהל זה קהל, ושופטים שופטים משחק ביתי אפילו ללא הכרה. אז תרשמו ותשמרו: אם הרקטות מנצחים את המשחק הראשון, אני נותן להם  60-65% אחוזי בטחון לנצח את הסדרה. אם הם מנצחים את שני משחקי הבית הראשונים הם מנצחים את הסדרה ב- ב-70-75% בטחון.

הווריורס יצטרכו לשחק הרבה יותר טוב מאשר שיחקו נגד הספארס או הפליקנס כדי לנצח את יוסטון.

וסתם הערה שלא שייכת אבל חשובה: ישנם רבים וטובים המעדיף את הצמד הארדן/כריס פול על סטף קרי/קליי ת'ופסון.

דעתי בנידון?

כשסטף/תומפסון במיטבם, הם טובים יותר מהארדן/פול במיטבם.

אבל ברמה נורמלית, הארדן ופול עליונים על קרי ותומפסון כי העליות והירידות אצל הזוג הלוחם (במיוחד תומפסון) הן הרבה יותר חריפות מאשר צמד הרקטות!

אם קר מתכונן להמשיך לשחק עם הצוות הנמוך שלו בסמול-בול ולהשתמש ברוטציה של 8 כפי שעשה נגד הפליקנס, אני מבטיח לו הפסד כבר עכשיו. אני הייתי מציע כבר עכשיו להשתמש כמה שיותר בניק יאנג אם הוא רוצה למצוא דקות מנוחה לגארדים שלו. הוא העארס הגדול ביותר של הרוקטס, והוא חייב לראות דקות-פרקט, במיוחד במשחקי החוץ בהם הוא ניכנס לאופוריה נגד קהל עויין בזמן שהוא הורס אותם עם שלשות.אבל לא אציע לו כדי שלא ימהר להשתמש בו.

אני לא מסתיר את פחדי מהלוחמים. במשך העונה הם היו טרף ממש לקבוצות כמו פורטלנד. יוסטון הייתה טובה מהם ברמות. אבל היורמ'ים האלה מהמפרץ יכולים לפתע לתת הצגה שאף קבוצת ליגה לא תוכל לעמוד נגדה. אני מדבר כמובן על המשחק ביום שלישי כשהלוחמים פתחו לפתע ריצת 4-25 ב-6 דקות וגרמו לפליקנס להיראות כקבוצה שקשרו לה את הרגליים.

אין קבוצת אן.בי.איי המסוגלת לריצה מהסוג הזה כי – כפי שציינתי – כשהם נכנסים להיי כזה אין קבוצה המסוגלת לעמוד נגדם. לכן קיים מאמן יריב שחייב מיד לקרוא טיים, להאט את המשחק, ולהיכנס לוויכוח או שניים עם הזיברות, והעיקר לעצור את המפולת. אני לא בטוח שמייק ד'אנטוני יידע להבחין בזה כי הדבר היחיד שהוא יודע זה לאמן משחק מהיר.

דוראנט אומר:

“Yeah, they’re the No. 1 seed, but we are the defending champions,” Durant said of the Rockets. “So we know it’s a different year, but we do have the crown right now. So obviously, they are trying to knock us off. They’re the No. 1 seed, so we have to go through them to get to where we want to go to. …

“We always could play better, but I like where we are. I like where we’re going right now.”

המעניין במץ'-אפ הזה הוא שכמעט כולם ידעו מתחילת העונה שיבוא זמנו.

וזהו, זמנו הגיע. לנו לא נישאר אלא ליהנות משתי קבוצות הכדורסל הטובות בעולם (למרות שהמזרחית תנצח את המנצחת), ולזכור מה שהדוק הזקן אומר: אם יוסטון מנצחת את הראשון, הסיכויים לנצח את הסדרה עוברים אליה ביתרון מסוים. אם היא מנצחת את שני הראשונים, ניתן ללכת לים ולוותר על המשך הסדרה כי ההמשך יהיה רק כדי להוסיף מספר "1", "2", או "3" לצד ה-"4" של הרקטות.

6. למה דוויין קייסי פוטר?

(נשיא הרפטורס מסאי יוג'ירי, שאני – אישית – הייתי מפטר לפני קייסי, וזה אוקיי מצידי ששוב תכנו אותי גזען)

הידיעה שהרפטורס החליטו לפטר את דוויין קייסי הפתיעה את כולם כרעם ביום בהיר.

שיהיה ברור: כולם חיבבו אותו. נשיא הקבוצה  Masai Ujiri אפילו יצא בהכרזה שפיטוריו  הם מין !CELEBRATION  CELEBRATION של תקופה כזאת נפלאה של קייסי בטורונטו.

CELEBRATION MY ASS, מיסטר יוג'ירי! אולי בניגריה משם הגעת לשמש נשיא הרפטורס יש בפיטורין של מאמן המשתכר 6 מיליון דולארים לשנה "חגיגה". לא כאן בצפון אמריקה. אז לך תזיין את המוח של מטומטמים, לא של הגולשים שלי באתר! (https://www.yardbarker.com/nba/articles/raptors_gm_on_firing_dwane_casey_8216in_some_instances_i_think_of_this_as_a_celebration_8217)/s1_12680_26402411?mb_edition=20180512

לפי מייקל גריינג' (http://Michael Grange of Sportsnet.היו שלוש סיבות לפיטוריו, שתיים הקשורות לניהול המשחקים שלו בפלייאוף.

לפי גריינג', הכשלון הגדול שלו היה באי יכולת לבצע שינויים דרושים בזמן המשחקים כשדברים לא התנהלו כפי שצריך. ההחלפות שלו היו 'מוזרות' ולעתים 'בלתי הגיוניות' (כמובן שיוג'ירי חכם בדיעבד)  ובקשר להצלחה של טורונטו משך העונה, גריינג' טוען (ומביא הוכחות) שה-NEW-LOOK OFFENSE של הרפטורס היה למעשה עבודה של עוזר המאמן ניק נרס (שבזמן טיים-אאוטס היה גם המאמן שדיבר אל השחקנים ברוב המקרים).

בעייה גדולה לפי גריינג' היתה השימוש של קייסי בקייל לאורי ובדמאר דרוזן.

לפי גריינג', קייסי עקשן בשימוש ה-"TRIED AND TRUE" במקום לפעול לפי המצב בשטח ולבצע שינויים בזמן. קייסי לא ידע כיצד – או לא היה מוכן – לדחוף את השניים מחוץ "לאזור הנינוחות" שלהם (COMFORT ZONE). הוא לא היה מוכן – או חשש? – TO HOLD DEROZEN ACCOUNTABLE על פאשלות הגנתיות, וחולשות אחרות שהראה, כגון מין חוסר מוטיבציה וחוסר אגרסיביות.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. 1. יום האם חייב ליפול על משחק, זה כל הקטע. האבסורד היה אם יום האב היה נופל על משחק.
    2. וואלה עובד להם.
    3. לא ברור לי איך התעלמו ממנו לאור התוצאות של העונה
    4. שמענו לאורך השנים על לא מעט לברון סטופרים, למה שדווקא מוריס יצליח איפה שכולם נכשלו?
    5. מפגש מרתק של קבוצות עם שתי שיטות כמעט הפוכות שחייב להניב סדרה גדולה. לא יכול לחכות כבר.
    6. מצד אחד הזייה שמפטרים אותו לאור תוצאות העונה הסדירה ולאור היכולת שלברון הציג במהלך הסדרה, מצד שני לא הייתה הרגשה שהוא מנסה ללכת עד הסוף בניסיון לעשות דברים שונים (כמו שברט לדוגמה הכניס את מקונל לרכז במקום סימונס).

    תודה מנחם.

  2. אם הרוטס מנצחים את שלושת הראשונים , הם ינצחו את הסדרה ב-95% .
    אם הם ינצחו את ארבעת הראשונים , הם ינצחו את הסדרה ב-100% .

        1. תקשיב אתה מצחיק בקטע אחר!
          תפתח איזה קריירה!
          תמצא לך ספסל באיזה פארק יפה, תפזר אוכל ליונים ותתלונן בקול. זה נראה כמו הייעוד שלך!
          אל תחמיץ את החלום!

    1. לא נכון. אם הם ינצחו את ארבעת הראשונים הם ינצחו רק ב-90% כי הם רק ניצחו, ולא קרעו את התחת לקבוצה הכי מעצבנת בהסטוריה של הכדורסל

      1. לא בריא להתעצבן מל . שב בכורסא מול הטלוויזיה או ליד המחשב , תמזוג לך כוסית , ותיהנה מיצירת אמנות . ואם עדיין קשה לך, תהפוך את האטלס ותדמה שאתה צופה בקבוצה מהחוף האטלנטי.

  3. תודה רבה דוק.
    תחזיק מעמד.

    ההר יוליד עכבר וג"ס יקחו כבר את הראשון בדרך לסוויפ או סוויפ ג'נטלמני.

    המאמנים יצאו אפסים (היו כמה שהצביעו לעצמם).

    קייסי כבר כמה שנים תוקע את טורונטו באותו מקום.

    מוריס נתן הגנה נהדרת נגד פילי אבל צריך אותו דווקא בהתקפה.
    לא צריך להתמקד בשיקוץ אלא לשמור חזק את השלוש.
    נגד פילי זו הייתה הכנה נהדרת לכך.
    4-1 או 4-2 לבוסטון.

  4. אגב הביתיות תפעל כחרב פיפיות עבור הרוקטס, ותשים עליהם לחץ נוסף, כי א-ס-ו-ר להם להפסיד את זה.
    ואחרי שיפסידו את זה הם ישברו ויפסידו גם את הבא… האולם ביוסטון עם האוהדים הגרועים בליגה יהפך לבית הקברות הגדול בעולם.

  5. דאנטוני אחרי התבוסה בסדרה וההדחה:
    "נתנו עונה נהדרת. אני מאוד גאה בבחורים. עונה מופלאה ממש. נחזור עונה הבאה ונעשה בדיוק את אותו דבר, ונקווה לתוצאה אחרת."

    1. אשך אני אתך לגבי הלוחמים

      אבל קשה להאמין שהשיקוץ יפסיד מול בוסטון, לא משנה כמה הם מאומנים וקיבוצניקים טובים.

    2. מסכים איתך שהפסד בסוויפ או סוויפ ג׳נטלמני יהיה כישלון עבור הרוקטס.
      אבל אני לא מבין מה הטענות שלך כנגד יוסטון ודאנטוני? לדעתך מאמן אחר, לצורך העניין הכלאה של יקירי ליבך כגון פופ, קווין סניידר, ומי שזה לא יהיה עוד, יכול בוודאות לעשות משהו שונה מדאנטוני עם אותו חומר שחקנים כדיי לנצח את הווריורס?

      הגעה לגמר המערב מול הווריורס היא המינימום שיוסטון צריכים לעשות העונה, ואין ספק שהיו מודחים לפניי זה היה ביזיון גדול. זה גם ברור שמטרת העל היא לנצח אותם, אבל אפשר באמת לבוא ולהאשים מישהו ביוסטון אם הם לא יעמדו במשימה שרבים לא הצליחו עד כה לעמוד בה?

      באמת שאני לא ממש מצליח להבין מה אתה רוצה להביע בתגובות האלה.. (אולי לעצבן? תשומת לב? להגיד ״אמרתי לכם״ למקרה שהווריורס אכן ינצחו, תסריט שבלי תלות לרוקטס הוא בסופו של דבר התסריט הריאלי יותר?..).

      1. טענתי כנגד יוסטון היא להביע התנגדותי לדרך של רמאות השופטים, נגד אופיו של הארדן וגם נגד סגנון הכדורסל הקיצוני של דאנטוני את מורי.

        וזה גם מה שאני מנסה להביע בתגובות.
        מעניין, כשאני מדבר על אוק' אז אוהדי אוק' טוענים שאני בלתי נסבל.
        על קליבלנד – אוהדי קליבלנד ולברון טוענים שכל מה שאני אומר נובע ממשקפי ההייטר.
        על פילי (בגלל התהליך, וסימונס עם ההייפ המוגזם בטירוף והשחצנות הבלתי נסבלת) – אוהדי פילי הופכים אותי לאויב האומה.
        אותו דבר יוסטון.

        אולי לא הבעיה אצלי אלא באוהדים שמתעקשים להיות עיוורים ומסרבים לשמוע דברים אחרים?

        1. הדברים שאתה רושם על אוקלהומה, קליבלנד ופילי אולי לא גורמים לי כאוהד יוסטון להפוך אותך לאויב האומה, אבל גם לגביי חלק מהטענות שלך שם יש דברים שאני לא לגמריי מסכים.
          הבעיה היא שאתה אוהב להקצין ולהתאבסס לכמה נקודות חולשה שאתה מזהה בסגנון של קבוצה/שחקן/מאמן מסויים, ואז בכל פעם שיש כישלון מסויים ישר אתה נהנה לקפוץ עליו.
          אבל אולי זה לטובה ואתה עושה את זה בכוונה, כדיי להכניס קצת עניין לתגובות בפוסטים השונים. כמו מה שאתה גורם לי לעשות ברגעים אלה ממש.. :/

          1. מה לעשות ש"הכישלון המסוים" מגיע תמיד בפלייאוף, כשהאמת נחשפת ומה שאני אומר כל הזמן מסתבר כנכון?

          2. בובי אתה לא צריך לעשות כלום עם הטענות של האשך. הוא לא מסתכל על תוצאות אלא על סגנון. ישנם שחקנים שהוא שונא וזהו, לא תשכנע אותו. ישנם מאמנים שהוא שונא וזה אותו דבר. גם אם המאמן שינה את סגנון האימון שלו. הוא שם תווית ובדרך כלל (לא תמיד) נדבק אליה. השעיר לעזאזל האחרון הוא סימונס. לא שחקן מושלם אבל מפיו של האשך נשמע כאילו הוא הגרוע על פני תבל

          3. אני מסתכל על תוצאות, אבל קודם כל מה שחשוב לי זה אכן הסגנון ואופי השחקנים / מאמנים.
            גם מבחינת פופ הדרך יותר חשובה מהמטרה.
            ה"שעיר לעזאזל" הביא עליו את האש עם שחצנות מהממת עוד לפני שדרך על הפרקט, ועם הייפ מטורף שהפך אותו למה שהוא לא, ונגד זה אני אכן מתקומם.
            לא טענתי שהוא השחקן הגרוע בתבל, טענתי תמיד שהוא נגר (מה לעשות, זה המצב), ושהוא לא מתאים לפילי כפוינט-גארד.
            הוא באמת מגביל אותה בתפקיד זה כמו שראינו נגד בוסטון, ומה שהכי מעצבן זה שהוא לא מתכוון בכלל לנסות ולהפנים את זה וגם לא מאמנו.

          4. בקיצור, אשך, אתה מחנך.
            לגבי סימונס וההתנהגות שלו אני די מסכים איתך (אם כי יש לתת לו קרדיט על פקטור צעירות). גישה הפוכה לשלך אומרץ שכצופה בכלל לא אכפת ההתנהגות מחוץ למגרש, גם ככה אנחנו לא מכירים את החיים האמיתיים של הסטארים, חשובות רק הקבלות על המגרש.
            אישית, אני יותר קרוב לקצה השני.

        2. ואין לי בעיה לשמוע דברים אחרים.
          אבל מה לעזאזל אני אמור לקחת ממה שאתה טוען? שכל עוד אנטוני והארדן ביוסטון והם לא מפסיקים להתבכיין על השיפוט, יוסטון היא קבוצה מעפנה ואני צריך להפסיק לאהוד אותם ולצפות במשחקים שלהם?

          כי לקבל את זה שהסדרה הולכת להיות קשה והסיכויים הם נגד יוסטון אני דווקא יודע ויכול.

          1. האמת שאם הייתי אוהד יוסטון זה באמת מה שהייתי עושה – מפסיק לאהוד אותם ולצפות במשחקים שלהם.

            (את יוסטון של החלום מאוד כיבדתי והחזקתי מהם)

        3. אשך, רק שלא תהפוך לנו למין קווין דוראנט שכולם חוטפים חלחלה רק ממשמע שמו (אבל הוא לוקח 30 מיליון לעונה בדרך לבנק ומנסה להסתיר את צחורו)

  6. דוק, לא יכלו לוותר לך על "יום האם"?? (שגם ככה זו המצאה לסחוט עוד כספים על הדרך מהצרכנים). תבקש שיוותרו לך הפעם, שיביאו לך בדוגי באג פסטה פרימוורה ושיספרו לך מה היה.

    1. הניתוחים שלי? אני כבר מנתח למפרע: אם בוסטון ויוסטון תנצחנה זה "אמרתי לכם". אם קאבס והלוחמים מנצחים, זה השופטים

  7. גולדן=סטיט דורסת את הליגה כבר 4 שנים בלי תחרות בקנפרנס המערב וכל הליגה חוץ מקאבס
    עונה 1 67W אליפות נגד קליבלנד בלי קיירי ארוינג ובלי קוין לאב
    עונה 2 73W הפסידו לקליבלנד של לברון וקיירי בסדרה מותחת
    עונה 3 67W הביאו את דוראנט ולקחו אליפות עם הפסד אחד רק בגמר
    עונה 4 – 58W עשו תרגיל לכולם? נתנו ליוסטון לקחת מקום ראשון ולפרשנים לשנות תחזיות. אבל נראה שהולכים לדרוס עוד פעם והשנה גם אין קאבס חזקה…..
    תבואו בעונה 5….. אם יהיה שינוים בקיץ

  8. אותי יהיה מעניין לראות כמה מהזמן קרי ותומפסון יהיו ביחיד וכמה מהזמן פול והרדן יהיו ביחד בגלל שהם לא טובים בלשחק ביחיד במקום סטיב קר הייתי הופך את דורנט ולא את תומפסון לאחד שמשחק עם החמשייה השנייה וככה ג"ס יוכלו לייצר בוסט בדקות שפול והארדן משחקים בניפרד

  9. מנחם תודה רבה על טור נפלא .
    איתך בהתבאסות …חלק מהחיים לפחות תאכל טוב במסעדה.
    אשר לסטיבנס כמה הערות .
    1. תמיד הבחירות הם לעונה הסדירה שם הוא עשה אמנם דבר יפה אך לא מדהים שכן קיירי היה כל השנה וכו .
    המדהים באמת נעשה בפליאוף ולא בסדירה.

    2. חוץ מזה המאמנים (או לפחות חלק גדול מהם) לא הוכיחו הבנה כזו מרשימה וראייה לדבר היא בכמות הפיטורים ההולכת וגדלה .

  10. אתה יכול להתחמק מהחגיגה ולהגיד – היי, אתם מביאים אותי לאטלנטה הקרויה (על שם אוקיינוס הקרוי) על שם האליל היווני אטלס, ומביאים אותי למסעדה איטלקית, יוון ואיטליה ביום ירושלים ?! תיכף תדחפו לי גם את נבוכדנצר הבבלי !
    אני הולך מכאן, לצפות בריקוד הדגלים …
    ואז בבית תוכל לראות בTV את הכהן הגדול לברון ואת חמשת הקורבנות התמימים שלו במדים ירוקים.

  11. לא סומך על הקהל של יוסטון שידחוף, לדעתי בטוח ג"ס לוקחים אחד מהשניים הראשונים.
    השאלה עם טורונטו איזה מהלכים הם יעשו עם השחקנים, מאמן אחר לא יביא שינוי דרמטי

    1. גם חושב שג"ס יקחו לפחות אחד בחוץ אבל השאלה אם יקחו את הראשון או השני.
      ניצחון של יוסטון בראשון ישחרר הרבה לחץ, ויביא את הסדרה כנראה חזרה ליוסטון ב 2-2 בצורה כזאת או אחרת. ניצחון של ג"ס בראשון זאת הצהרה שתיכנס חזק לראש של יוסטון ומשמה הדרך ל סוויפ / ג'נטלמן סוויפ סלולה.

  12. מה זה "יום האם" ? יש לי בעבודה חבר שלאשתו היה קשה מדי עם הילד שנולד אז היא נעלמה והוא מגדל את הילד לבד. הוא חוגג יום האם ?
    בארץ החליפו את זה ליום המשפחה…מתישהו ישנו את זה גם שם 🙂
    יכול להיות שהעניין עם זטיסנס זו קנאת סופרים ? באמת הזוי שלא קיבל הצבעה אחת.
    ואם הלוחמים ינצחו את הראשון אז אוי ואבוי לרוקטס…..
    מעורב משובח על הבוקר 🙂

  13. יש לי שאלה שבכלל לא קשורה אבל אשמח לקבל עליה תשובה –
    1. כשעושים טריידים על בחירות דראפט, מה הכוונה לבחירה שהיא "protected" ומה הכוונה לעשות "swap"?

    1. בחירה מוגנת, היא בחירה שאחד מהתנאים שהיו בזמן הטרייד, הוא שאם בחירה "נופלת" על מיקום מסוים אחרי הלוטרי, הקבוצה ששלחה את הבחירה בטרייד שומרת עליה.
      ,הגנה על בחירה יכולה להיות למקרה שהיא תצא גבוהה מאוד (לדוגמה – הבחירה של הלייקרס בעונה שעברה. הם שמרו עליה בגלל שהיא הייתה הבחירה ה-2),
      או שקבוצה שסומכת על יכולתה בעונה הרגילה, "תגן" על הבחירה כך שאם היא נמוכה, היא תשמור עליה (כמו שמילווקי עשו השנה – הבחירה שהם היו צריכים להעביר לסאנס, נשארה שלהם בגלל שהם סיימו את העונה במקום מספיק טוב לשמור עליה).

      חילוף בחירות, זו סוג של טרייד על בחירה, מבלי לאבד בחירת דראפט.
      אסור ב-NBA להשאר ללא בחירת סיבוב ראשון במשך שנתיים רצופות. קבוצה חלשה שבשנה שעברה הייתה ללא בחירת דראפט, אבל צפויה להיות עם בחירה גבוהה העונה, יכולה לעשות טרייד על הבחירה שלה, תמורת בחירה שצפויה להיות נמוכה יותר (כך היא עדיין עם בחירת דראפט, ולכן לא מפרה את הכללים).
      הקבוצה שמקבלת את בחירת הדראפט שצפויה להיות גבוהה, מקבל למעשה את הזכות להחליף את בחירות הדראפט עם שותפתה לטרייד (נגיד – מקרה בו המזל משבש את הצפוי – קבוצה שמחמיצה את הפלייאוף ודרך נס זוכה בבחירה מס' 1 בדראפט).

  14. מנחם שיהיה יום אם שמח,במקרה הגרוע תקליט את השידור.

    אני חושב שזאת בושה שמפטרים מאמן נהדר כמו קייסי.
    המועמדים להחליף אותו הם אנשים שסליחה על הביטוי הפיחו נפיחה ליד גרג פופוביץ'.

  15. זה מביך לראות את הטרנד ששם את בקי הומונד שיכולה להיות דוגמנית,מסינה ובודנהלצר הכישלון באטלנטה מועמדים רציניים לאימון.

    שיבדקו מה הקבוצה של פופוביץ' עשתה אחרי 2014'.הייתי מפטר אותו לפני קייסי המצויין.

    1. ההבדל הוא שפופוביץ גם הביא הישגים. טורונטו תחת קייסי התנהלה בצורה מביכה בפלייאוף, בצורה קבועה הם היו מפסידים משחקי בית ומאבדים יתרון בייתיות. גם בניצחונות הם נראו רע. אין כאן מה להשוות בכלל

  16. אני גם אשמח לראות את בוסטון קוצצת את לברון ושות' לבשר טחון
    לקציצות שתאכל אותם ביום האב במסעדה אצל מחמוד גאברי מוורגיניה מסעדה עממית.

    מנחם שירבו הנינים והנכדים ורק בריאות
    בהצלחה לעלה ירוק⁦☘️⁩

  17. מנחם לי זה נראה ששנאתך ללוחמים גורמת לך לחפש סיבות למה לרוקטס יש סיכוי

    אני מאמין שזה יגמר בארבע או חמש ללוחמים

  18. מה שבוסטון מצליחים לעשות למרות כל הפציעות הוא בהחלט מדהים,
    וקשה באמת לדמיין מה קבוצה אחרת הייתה עושה ללא שני הכוכבים העיקריים שלה.
    זה גם נותן סוג של יתרון מנטאלי לבוסטון בכל סדרה שלא תהיה – הם יודעים שאין עליהם לחץ להגיע רחוק לאור הפציעות, והם מצליחים לשחק משוחרר יותר ורגוע יותר, ועל הדרך לנצח.
    אני ממש לא אופתע אם יצליחו לנצח גם את קליבלנד בגמר המזרח. לכל הפחות הם יצליחו לגרור את הסדרה ל-6 משחקים לדעתי.

    1. בוסטון חזקה בצורה יוצאת דופן.
      והם גם משחקים מאוד חזק, מרביצים כל הזמן (כמו שצריך)

  19. תודה מנחם, בואנה אתה יותר עסוק מאיש הייטק עם כל הנסיעות האלו. באיזה שלב מתחילים לקבל פאס?
    לגבי המשחקים,יאללה שיתחיל כבר, דיברנו יותר מדי.

  20. המבעים והפרצופים של המאמן הם שוליים ואין להם כל קשר ליכולת האימון. היכולת של הסלטיקס עד כה עם כל הפציעות נזקפת ראשית כל למאמן וההישג של הסלטיקס גם העונה הסדירה עם כל הפציעות שווהיותר מההישג של טורנטו למרות מאזן טוב פחות בכמה משחקים.

    עם כל הכבוד להבנה של מאמני הליגה באימון, בבחירת מאמן העונה אין להם כל מושג, ומה שעשה סטיבנס עם הסלטיקס עם כל הפציעות שווה די הרבה יותר ממה עשה קייסי למרות שטורונטו הייתה הראשונה במזרח. גם דאנתוני ראוי לתואר לפני קייסי

    אתה יכול להיות בטוח שאם הייוורד וקיירי היו בריאים והסלטיקסהיו מגיעים למאזן של מעל 60 ניצחונות אם לא 65, סטיבנס היו לוקח בהליכה את התואר והרובהיו מצביעים לו.

  21. אחלה מעורב מנחם.

    מקווה שהאוכל במסעדה מספיק טעים בשביל להמתיק את העובדה שאתה מפסיד את השידור של המשחק..

  22. אחלה מעורב דוקטור, תודה רבה ויום האם שמח
    מקווה שיהיה ערב טוב לבוסטון, אם אפשר לסדר לנו ניצחון קטן לתחילת השבוע, זה יהיה מושלם.
    הגיע הזמן לברר מדוע הווריוורס, קר, ובעיקר סטיבנס, נכנסו אצלך למגירת ה'בלתי נסבלים'. קר ניחא, גם את גס אפשר לקבל, אבל את סטיבנס? יקירינו?!?
    אני יודע למה: הסטואיות שלו מזכיריה לך שיקוץ אחר, אחד שצריך השתלה של אצבע כדי לשאת את כל הטבעות שטקס ווינטר סידר לו…
    אל תדאג, עושה רושם שסטיבנס הוא ה real deal, נשאר רק להחזיק אצבעות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט