אירועי דיומא – 10.05.2018: משחק אליפות בכדורעף, הג׳ירו מגיע להר האתנה

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 30

18:45 גלבוע/גליל – בני הרצליה (ספורט 5+ לייב. משולב). אחרי שבעה ניצחונות רצופים שעזרו לה לטפס עד המקום החמישי, נעצרה גלבוע ביום ראשון האחרון באשדוד אבל בהחלט יש לה תירוץ הגיוני לאור היעדרותם של ג'ייקבון בראון ודיאנג'לו האריסון מהמשחק. הערב היא תוכל לחזור לנצח ולשפר עמדות לקראת הפליאוף מול בני הרצליה שהובסה ביום ראשון מול ראשון לציון בבית (100:69) ואחרי שלושה הפסדים רצופים כשהיא במקום הלפני אחרון, היא מסתכלת בדאגה על מכבי חיפה שצמצמה את הפער ביניהן למשחק אחד (השתיים ייפגשו במחזור הבא ביום שני). בראון בספק למשחק, ניצוחון שני של הרצליה בגן נר השנה – בספק גם כן…

19:00: מכבי ת"א – עירוני נהריה (ספורט 5+ לייב) – הפסדים של מכבי ת"א כבר מתקבלים בהבנה בימינו וקריסה של הקבוצה בצהוב בתקופה הזו של השנה גם היא הפכה לשגרה. אחרי ההפסד להפועל אילת בתחילת השבוע שהיה הרביעי בששת המחזורים האחרונים, איבדה הקבוצה של ספאחיה את המקום הראשון בטבלה. למעשה, הצהובים לא ניצחו פעמיים רצוף בליגה (או בכל מסגרת אחרת) מאז המחזור ה-18 וזה קרה בתחילת מרץ… היום תוכל מכבי ת"א להמשיך בזיגזג שלה עם משחק ביתי מול הקבוצה החלשה מנהריה. החניכים של אריק אלפסי רשמו הפסד ביתי להפועל חולון שיחד עם ההפסד למכבי חיפה בסוף השבוע שעבר משאיר אותם עמוק בתחתית ומרחק ניצחון אחד מהחיפאים. הם יצטרכו לתת הכל על המגרש בשביל לנצח ויקוו שמכבי ת"א תשתף פעולה. האקים ווריק לא נרשם למשחק אצל הסגולים, פרחובסקי (כרגיל), פייר ג'קסון (בצדק גמור לאור הכושר הנוכחי שלו) ומייקל רול לא נרשמו אצל המארחת.ג ג'רמי פארגו יחזור ליד אליהו אחרי מספר שנות היעדרות. בשני המפגשים הקודמים העונה ניצחו התל אביבים.

20:55: מכבי אשדוד – הפועל ת"א (ספורט 5. משולב) – שתיים מהקבוצות היותר חמות בליגה ייפגשו למשחק מסקרן בהיכל הקריה באשדוד. הקבוצה הביתית חזרה למסלול הניצחונות אחרי ההפסד להפועל ירושלים בחמישי שעבר עם 67:92 קליל על גלבוע/גליל שהיה הניצחון העשירי שלה באחד עשר המשחקים האחרונים. היה זה ניצחון הבית ה-11 ברציפות של מכבי אשדוד שלא הפסידה באולמה הביתי מאז ה-11/11/2017 (90:80 מול מכבי ת"א). את הרצף הזה התחילה אשדוד מול הפועל ת"א והיא תקווה שהוא לא ייעצר אצל האדומים שעוד מפנטזים על לגנוב מאחת מארבע קבוצות הצמרת את הביתיות לקראת השלב הבא. האדומים של דני פרנקו התאוששו מההפסד המרגיז בדרבי עם ניצחון מרשים על הפועל ירושלים 81:86 שהיה הניצחון הרביעי שלהם בחמשת המשחקים האחרונים אבל הם עדיין רחוקים שלושה ניצחונות מהקבוצה של בראד גרינברג שגם ניצחה אותם פעמיים העונה.

21:05: הפועל ירושלים – הפועל אילת (ספורט 5). ההפסד להפועל ת"א דרדר את ירושלים למקום הרביעי בטבלה עם ניצחון אחד פחות משלושת המובילות מחולון, תל אביב ואשדוד. בבית מול הפועל אילת תנסה ירושלים להתאושש והיא תתלה את יהבה בכך שהאילתים רושמים רצף של ארבעה הפסדי חוץ. אילת מצידה ניצחה את מכבי ת"א במה שהחזיר אותה למאזן חיובי והיווה את ניצחון הבית השביעי ברציפות שלה אבל מחוץ לחום של אולם בגין, החיים כנראה קשים יותר לקבוצה של שרון דרוקר. שתי הקבוצות ישמחו לניצחון בשביל לשפר עמדות כל אחת באזור המלחמה שלה. בשני המשחקים הקודמים בין הקבוצות העונה ניצחו הירושלמים.

 

כדורעף / מתן גילור

סדרת הגמר

19:00 הפועל מטה אשר-מכבי תל אביב (0:2) (ספורט 5+). מטה אשר חוזרת הביתה כדי לסגור סוויפ ולהשלים דאבל. המשחק בת"א הלך צמוד מאד והכרע רק במערכה החמישית. נראה איך מטה אשר תתפקד תחת הלחץ בניסיון להחזיר לעצמה את תואר האליפות.

 

טניס / מתן גילור

טורניר מדריד (1000) – שמינית גמר

שידורים בספורט 1.

13:00 דויד גופן(8)-קייל אדמונד. גופן ניצח את האסה בשתי מערכות. אדמונד גבר על נולה בשלוש מערכות.

15:00 דניס שפובלוב-מילוש ראוניץ'. דרבי קנדי בין בכיר המדינה למי שמתיימר להגיע למעמד הזה. שניהם אחרי 3 מערכות בסיבוב השני. שפובלוב על פייר וראוניץ' על דימיטרוב.

15:00 (משוער) פיליפ קולשרייבר-קווין אנדרסון(6). קולשרייבר התקשה אך ניצח בשלוש מערכות את באוטיסטה אגוט. גם אנדרסון נדרש לשלוש מערכות בשביל לנצח את קוקושקין.

אחריו בורנה צ'וריץ'-דומיניק תיים(5). צ'וריץ' פשוט ריסק עם סטורף כשהוא מפסיד לו 2 משחקונים בלבד. תיים הגיע עד לשובר שוויון במערכה השלישית ונראה לא מספיק טוב בשביל מי שאמור להוות אלטרנטיבה לשליט החימר. אם יש משחק עם סיכוי לא רע להפתעה גדולה, הוא פה לדעתי.

אחריו ג'ון איזנר(7)-פאבלו קואבס. שני שוברי שוויון נדרשו לאיזנר בשביל לנצח את האריסון בן ארצו. קוואבס כבר גלש לשלוש מערכות בשביל לנצח את ראמוס וינולאס.

17:00 (משוער) חואן מרטין דל פוטרו(4)-דושאן לחוביץ'. דלפו ממשיך את עונתו הטובה וניצח את דז'ומור בשתי מערכות. לחוביץ נזקק לשני שוברי שוויון כדי להפתיע את גאסקה.

19:00 (משוער) לאונרדו מאייר-אלכסנדר זוורב(3). מאייר ניצח את ורדסקו בקלות מפתיעה תוך שהוא מפסיד 3 משחקונים בלבד. זוורב התקשה מעט יותר אבל ניצח בשתי מערכות את דונסקוי.

21:00 רפאל נדאל(1)-דיאגו שוורצמן(13). נדאל ממשיך להבריק על חימר והביס את מונפיס. שוורצמן ניצח את לופז ומנע דרבי ספרדי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 6

קטע 5 של אתמול היה עוד קטע גבעי ועצבני מאד על אדמת סיציליה. למרות שלא היה מדובר בקטע דרמטי מדי מבחינת המאבקים בין הרוכבים, הקטע לווה בנפילות והתרסקויות רבות. ראשון לעבור את השיפוע שבסיום הקטע היה האיטלקי אנריקו בטאלין, שבקטע הקודם הצליח להגיע רק שלישי. איתו איישו את הפודיום ג'ובאני ויסקונטי וג'וזה גונזאלבש. המפסיד הגדול של היום היה "סופרמן" מיגל אנחל לופז, שהתרסק בתוך שדה ואיבד כארבעים שניות. עוד גיבור טרגי של היום היה גיא ניב שלנו, שהתייצב לתחילת הקטע לאחר מחלה ממנה סבל בלילה, מה שגרם לו לנטווש את המירוץ במהלך הקטע. עצוב מאד. גזרת ההובלה נותרה ללא שינויים ניכרים, כשרוהאן דניס עדיין בראש, ואחריו דומולאן (1+), ייטס (17+), וולנס (19+), בילבאו (25+), שכמן (28+), פוצוביבו (28+), גונאלבש (32+), פינו (34+), קונרד ובטאנקור (35+).

*המלצת צפייה* אם עד עכשיו היה אפשר להתייחס לכל מה שקרה עד כה בג'ירו הזה כאל חימום, אזי קטע 6 של היום הוא ההתחלה של המנה העיקרית. את התוואי הגבעי הסיציליאני נקבל גם היום לאורך רוב הדרך, אך הסיום בהר הגעש אתנה הוא כבר טיפוס בדרגה 1, ומהאלמותיים ביותר שיש. את המופע של אלברטו קונטאדור ב-2011 בדרך לשם לא הרבה מחובבי הענף ישכחו. גם בשנה שעברה הקטע נכלל במירוץ, ולא ייצר יותר מדי דרמות. סביר להניח שהיום המצב יהיה שונה. כמה מהמטפסים הכבדים ביותר, כייטס, פינו, ארו ולופז ירצו לשפר עמדות לנוכח דירוגם הנוכחי. המוביל הנוכחי, רוהאן דניס, עדיין לא שייך לצמרת הגבוהה של המטפסים מצד אחד, ומצד שני כריס פרום נראה פגיע מאד. הזדמנות טובה למי שיש לו רגליים טובות היום להשתלט על החולצה הוורודה ו\או ליצור פערים משמעותיים על היריבים העיקריים. היום נקבל תשובות להרבה מאד שאלות: באיזה כושר טיפוס מגיע דומולאן, עד כמה המצב של פרום קשה, מי עוד מבין המטפסים יראה שהוא שייך לצמרת במירוץ הזה, ולמי עשוי להיגמר המירוץ כבר היום. בכל מקרה מדובר בקטע שאסור להחמיץ.  שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. תודה רבה בעיקר על ההרחבות בגירו .
    עוד היום משחק השלמה באנגליה.
    ווסטהאם -יוניטד לא משחק משמעותי מדי בכל זאת ניצחון של יוניטד יבטיח לה את המקום השני וסגנות.

    נציין את המחזור ה 38 בליגה הבלגית .
    אנדרלכט קיזזה פער דו ספרתי מקלב ברוז בחסות הקיזוז וניצחון כפול בפליאוף והיא מרחק 2 נקודות (והפרש שערים נחות משמעותית ) מברוז
    אך כשהפער ביניהם היה כבר קרוב ל 20 נקודות אנדרלכט מאמינה שתוכל לבצע את המהפך ( נותרו 3 משחקים לכל קבוצה ).
    היום אנדרלכט תארח בשעה 15.30 את סדנדרד ליאז וניצחוו שלה יעלה אותה זמנית לראשות הטבלה וילחיץ עוד יותר את קלאב ברוז שמצידה תתארח אצל שרלארואה בשעה 21.00 .
    בברוז חוזר לעניינים ליאור רפאלוב .

    בכדורעף מטה אשר צפויה לחגוג אליפות אבל לפחות זכינו למשחק פליאוף אחד משובח מאד (משחק 2 ).

    משפט ותחזית לכל משחק בסל .

    גליל -הרצליה .גליל תישאר באזור 5-7 .הרצליה במשבר גדול ובאווירת חירום אני הלך על הרצליה .

    מכבי תל אביב -נהריה. מכבי באווירת משבר אך נהריה חייבת את הניצחון יהיה צמוד מאד במשחק שיוכרע ממש בפוזשן האחרון שלו נהריה .

    אשדוד -הפועל תל אביב .אשדוד במומנטום טוב וניצחה פעמיים את הפועל תח אביב כך שהיא בפער 3.5 משחקים ממנה אין סרט שאשדוד תאבד ביתיות ….ואם יש לאדומים סיכוי לביתיות זה רק מול האדומה מהבירה ממנה מרוחקת 2 משחקים בלבד ועם יתרון במאזן הפנימי אבל בשביל זה היא תצטרך לנצח באשדוד …..והיא לא .

    ירושלים -אילת.
    ירושלים חייבת ניצחון על מנת לשמר את סיכוי אליפות העונה הסדירה ובשביל לא להסתבך באיבוד המקום הרביעי .
    אילת די סגורה במקומות 5-7 ותבוא משוחררת… אבל לקטש יש איזה חשבון לסגור עם אילת ויהוא יסגור .
    ירושלים דו ספרתי .

  2. את התשובה הכי מענינת לא נקבל היום …
    והיא מינון הסובטאמול אותו פרום ייקח …
    בצורה עקיפה נדע קצת לפני הפיסגה כאשר כולם יריעו
    לפרום על ההצגה הבלתי צפויה תזכרו שמה שקובע
    הוא הרופא….

  3. היתה לפרום תקלה טכנית. אם הוא לא יחזור לפלוטון ב-6 הק"מ הקרובים הג'ירו בשבילו הסתיים. מאמין שיצליחו להחזיר אותו. השאלה בכמה אנרגיה זה יעלה. מניח שהוא חותם עכשיו על שימור הפער הנוכחי.

  4. פרום תלוי ביכולת של הדבוקה לתפןס את הבריחה ולחבור לשניים שמקדימה בדגש על הנאו.
    כרגע אין לו מספיק תמיכה לכושר שהראה עד כה.

  5. ראיתי את הסוף הנפלא .
    אשמח להסבר קטן מתי נותנים בונוס שניות על מקום ראשון .
    ובכלל קצת להרחיב על הנקודה הזו .
    מי מקבל בונוס מיקום (איזה מקומות ? כמה זמן בונוס ? באלו קטעים ? ובקיצור כל מה שצריך לדעת בנקודה זו)

      1. תודה רבה לכל העונים !
        זה נכון לכל הטורים הגדולים ?
        אם מישהו יוכל להרחיב בקטעי ביניים מתי בדיוק אשמח.

  6. הם אמרו בשידור שלא היה בונוס בסיום אבל זה לא נכון.

    הרמאנס סיים 11 (40+), פלאזה 40 (5 דקות), שגיב ובואבן אחרי 20 דקות

        1. חחח הם אמרו כנס לאתר ותבדוק…
          מי שקובע עדיין הוא האתר הרשמי לא הנציגות הישראלית…אולי גם זה יגיע… וביבי יקבע את החוקים .

  7. בינתיים דקה 63 בבלגיה וקלאב בפיגור.
    בינתיים רבע 3 ואני צודק בהערכות הנועזות שלקחתי לגבי הניצחונות של הרצליה ונהריה בגליל ובנוקיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט