סיקור משחקי יום ב' של פלייאוף ב-NBA / גיא רוזן

פורסם ב - 08. מאי, 2018 ע"י ב - כללי

 

פילדלפיה סיקסרס 103 – בוסטון סלטיקס 92
(הסלטיקס מובילים 3 – 1 הסדרה)
סיקור מורחב, מדוייק, ונהדר, אפשר למצוא בפוסט של עידן עופר, שנכח במשחק.
סאריץ' (25 נק', 8 רב', 4 אס'), מקונל (19 נק', 7 רב', 5 אס'), סימונס (19 נק', 13 רב', 5 אס'), ואמביד (15 נק', 13 רב'), היו הקלעים הבולטים בשורות הסיקסרס.
טייטום (20 נק'), ומוריס (17 נק'), היו קלעי הסלטיקס המובילים במשחק.
2 נק' משלי על המשחק:
הסיקסרס הצליחו לעשות הלילה משהו שהם לא הצליחו לעשות במשחקים הקודמים:
לגרום לתחושה שזה מחוץ להישג היד של הסלטיקס. הסלטיקס לא הובילו כלל במהלך המחצית השנייה, וברבע האחרון הם לא הצליחו לצמצמם את ההפרש לפער חד ספרתי,
כזה שייתן את התחושה שהם מרחק ריצה אחת מלחזור למשחק.
מה שלדעתי ניצח עבור הסיקסרס את המשחק, זו העובדה שהם ניצחו במאבק על הפוזשנים.
2 הקבוצות קלעו באחוזים דומים (41% לסלטיקס, 40 % לסיקסרס),
2 הקבוצות הגיעו לקו העונשין באותה כמות פעמים (26 זריקות עונשין לכל קבוצה).
ההבדל במשחק היה שלסיקסרס היו במשחק 94 ניסיונות קליעה מהשדה. לסלטיקס רק 75.
הפער נוצר בזכות השליטה של הסיקסרס ברב' ההתקפה (16 – 6 לסיקסרס במאבק על רב' ההתקפה), ובזכות הניצחון בקרב על איבודי הכדור (15 איבודים לסלטיקס, רק 8 לסיקסרס).
יהיה מעניין לראות במשחק 6 איך הסלטיקס יגיבו (לדעתי – עם ציפורניים שלופות…),
והאם נראה סוף סוף משחק דומיננטי של ג'ואל אמביד (יסלחו לי מבקיו של סימונס – הוא רק רוקי. אמביד צריך להיות זה שנלחם, שורט, דוחף, וטוחן את שחקני הפנים של הסלטיקס עד דק).

 

קליבלנד קאבלירס 128 – טורונטו ראפטורס 93
(הקבלירס מנצחים את הסדרה 4 – 0)
ב-2 מילים –
לא כוחות.
אם במשחק 3 טורונטו באו למלחמה, ושיחקו עם המון אנרגיות, כאשר הם מגיעים למצב בו סל של לברון בבאזר מפסיד עבורם את המשחק,
אז הלילה, הם היו מרוקנים מאנרגיות.
אם הרבע הראשון עוד היה צמוד,
וברבע השני הם הצליחו להיות מרחק 4 נק' בלבד, 3 דקות לסיום המחצית,
אז ריצה אחת של הקאבס, שברה אותם.
לברון וקלעי הקאבס, זה כל מה שהיה צריך בשביל לשבור הלילה את טורונטו.
ריצה של 12 – 0 של הקאבס הפכה יתרון זעום של 51 – 47 ,
ליתרון בן 16 נק', 63 – 47 במחצית.
המחצית השנייה הייתה לפרוטוקול בלבד. לא היה רגע אחד בו הייתה את התחושה שיש לטורנטו אפילו רמז של אמונה שהם מסוגלים לקמבאק. לא במשחק, ובוודאי לא בסדרה.
יתרון 16 במחצית הפך ליתרון 28 בתחילת הרבע האחרון,
יתרון שהמשיך לצמוח עד לתוצאת הסיום –
128 – 93 לקאבס במשחק.
בשורות הקאבס חייבים לציין קודם כל את ג'ורג' היל. הוא תפס את תפקיד הרכז בקבוצה ב-2 ידיים, והפך לחלק משמעותי במכונה.
הוא נותן הגנה נהדרת, הוא משחק כדורסל חכם ולא אנוכי, והוא למד את השחקנים שלצדו –
כל תנועה ללא כדור של קורבר או של לאב, מתוגמלת במסירה מדויקת.
היל סיים את המשחק עם 12 נק', ו-5 אס', אבל התרומה שלו הייתה גדולה בהרבה ממה שהמספרים מספרים.
שחקן נוסף ש-"חזר לחיים" הוא קווין לאב. לאב סיים עוד משחק טוב מאוד שלו עם 23 נק', 6 רב', ומשחק הגנה נהדר. בסדרה נגד טורונטו יש לו 20.5 נק', 11.5 רב'. מרשים.
בשקט בשקט, קייל קורבר הופך לסקורר השלישי בחשיבותו בקאבס. הוא סיים את המשחק עם 16 נק', 4 מ-5 מהשלוש, ובסדרה מול הראפטורס יש לו 14.5 נק', ו-3.5 שלשות ב-56%!
ואחרון – ג'יי אר סמית'. לאורך העונה קברנו אותו מספר פעמים. והוא הרוויח כל "הלוויה", ביושר.
בסדרה מול טורונטו הוא המשיך את המומנטון מהסדרה מול הפייסרס, כאשר הוא קולע 12.5 נק' למשחק, מהם 2.5 שלשות. בסדרה כולה יש לו סך הכל 10 שלשות מ-13ניסיונות קליעה!
ובפליאוף בכלל, 25 שלשות ב-41%
אחרון שצריך להזכיר – לברון.
לברון סיים משחק "נורמלי" עם "רק" 29 נק', 11 אס', 8 רב', 2 חט', וחסימה.
הפלייאוף, אחרי 11 משחקים יש לו בממוצע –
34.3 נק', 62.5 TS%, 9.4 רב', 9 אס'. לא רע בכלל…
בשורות טורונטו –
דרוזן הורחק אחרי שנשרקה לחובתו פלייגרנט 2 בעקבות מכה שנתן לראשו של קלרקסון, בניסיון לחסום ליי אפ (בנק' במשחק בה ההפרש כבר עמד על 30 נק').
היחיד שניסה להילחם בקאבס, כאשר בכל דקה שלו על הפרקט הוא נתן את ה-100% שלו,
זה יואנס ואלנצ'יאונס, שסיים את המשחק כקלע המוביל של טורונטו עם 18 נק', 5 רב', והרבה לחימה בצבע (3 רב' התקפה, 3 גגות).

146 תגובות ל - “סיקור משחקי יום ב' של פלייאוף ב-NBA / גיא רוזן”

  1. סתם אחד

    08. מאי, 2018
    09:20

    תזכרו מה אני אומר לכם – בעונה הבאה לברון בטורונטו.

    הם פשוט הגיעו למסקנה שזו הדרך היחידה שהם יצליחו לא להפסיד לו בפלייאוף…

    Reply to this comment
    • נאש

      08. מאי, 2018
      11:03

      Player can't play in a team he own

      Reply to this comment
    • אשך טמיר המקורי

      08. מאי, 2018
      11:05

      שנה הבאה לברון בלייקרס והם יוכלו להפסיד למישהו אחר.

      Reply to this comment
  2. קוין ג'ונסון

    08. מאי, 2018
    09:23

    א) "אז הלילה, הם היו מרוקנים " – פה עצרתי. אומרים מרוקאים !

    ב)
    לברון 34 + לאב 20 + קורבר 14 = 68
    מול
    קרי 21 + דוראנט 28 + קליי 19 = 68

    יהיה מעניין

    Reply to this comment
    • הציפור הנדירה

      08. מאי, 2018
      09:48

      בדיחה לא מוצלחת כי הנכון הוא דווקא מרוקנים כמו גם: אמריקנים, אפריקנים, חיפנים, טבריינים (או: טברנים עם פתח תחת הטי"ת וקמץ תחת הרי"ש).
      הצורות עם "אים" בסוף במקום "נים" הוא לא תקני!

      Reply to this comment
      • קוין ג'ונסון

        08. מאי, 2018
        10:01

        https://www.safa-ivrit.org/dikduk/native.php

        ראה בסוף הערה 5 "מרוקאי עדיף על מרוקני"

        Reply to this comment
        • הציפור הנדירה

          08. מאי, 2018
          11:46

          מי שכתב זאת לא מכיר את מקורות הלשון העברית. במשנה כתוב חיפני ולא חיפאי וכן במקורות העבריים מופיע טברייני או טברני ולא טברייאי או טבראי. כך שמבחינת מקורות העברית הסיומת ני עדפי על אי!

          Reply to this comment
          • קוין ג'ונסון

            08. מאי, 2018
            11:53

            חוששני שלא קראת את העמוד, מתייחסים שם גם לחיפני וטברייני.

          • שייקה

            08. מאי, 2018
            13:33

            רוצה לדבר על מקורות השפה העברית? אולי כדאי שתפנה למקור מוסמך לפני שאתה יוצא בהצהרות –

            https://www.safa-ivrit.org/dikduk/native.php

            לא שידעתי לפני כן, אבל בשביל זה בודקים לפני שקופצים. ני לא עדיף על אי, אלא יש כללים ברורים.

          • שייקה

            08. מאי, 2018
            13:33

            קווין – ברור שלא קרא. למה שיקרא?

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            11:22

            ל"קווין": גם אחרי קריאה שם, לפי המסורות ומקורות העברית אין סיומת אי אלא בסיומת ני בשמות מקומות המסתיימים בהברה פתוחה, לפחות לא במשנה.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            11:24

            התגובה הקודמת גם לשייקה.

  3. שייקה

    08. מאי, 2018
    09:25

    תודה גיא.

    "לברון וקלעי הקאבס, זה כל מה שהיה צריך בשביל לשבור הלילה את טורונטו" – יכולת פשוט לומר הקאבס… בשלב זה, ברור שזה בערך מה שיש להם לטוב ולרע 🙂

    גם אמביד הוא סוג של רוקי. אמנם ראה כמה משחקים אבל ברמות האלה ומול הוטרנים של בוסטון בצבע הוא יצטרך לשכלל את הארסנל שלו ולצבור עוד ניסיון לפני שייתן משחקים מפלצתיים בפלייאוף.

    Reply to this comment
  4. tripledouble

    08. מאי, 2018
    09:31

    לעוף בסוויפ אחרי שסיימת מקום ראשון בקונפרנס שלך מול המדורגת רביעית, איזו השפלה. טורונטו יכולים , ואפילו מוכרחים, לפרק שם את כל העסק. לאורי ודרוזן זה "כוכבים" דרג ז', לא יגיעו איתם לשום מקום.

    Reply to this comment
    • קוין ג'ונסון

      08. מאי, 2018
      09:34

      הם כוכבים דרג ב' שהגיעו לראש המזרח, לא צריך לפרק, רק להביא מאמן אחר

      Reply to this comment
      • שמעון טבדי

        08. מאי, 2018
        12:45

        לאורי לא כוכב דרג ב', יותר למטה.

        Reply to this comment
      • tripledouble

        08. מאי, 2018
        13:21

        למאמן יש גבול ביכולתו להשפיע, אף מאמן לא אשם בזה שהם החטיאו 15 מ16 הזריקות האחרונות שלהם בסוף המשחק ה1, או בסף השבירה הנמוך שלהם במשחקים שאחריו.

        Reply to this comment
      • tripledouble

        08. מאי, 2018
        13:59

        אגב נתקלתי בתמונה עם נתונים מהסדרה האחרונה:
        לברון- 136 נקודות ב57/103 מהשדה, 33 ריבאונדים , 45 אסיסטים.
        לאורי ודרוזן ביחד: 138 נקודות ב53/108 מהשדה, 30 ריבאונדים, 46 אסיסטים.
        עם כל הכבוד ללברון ויש הרבה כבוד, כשהוא לבד מביא את אותה תפוקה (ואפילו טיפה יותר) מ2 הכוכבים של הקבוצה ממול ביחד(!!) אז יש פה בעיה.

        Reply to this comment
    • שי אבן צור

      08. מאי, 2018
      12:58

      לרוע מזלם הקבוצה שסיימה רביעית היא לברון ושות'
      זה לא שהם חטפו סוויפ מאינדיאנה או משהו

      Reply to this comment
      • tripledouble

        08. מאי, 2018
        13:17

        אותה אינדיאנה משכה את קליבלנד ל7 משחקים ונתנה להם 2 בלו אאוטס, אין תירוצים בשבילם השנה הם פשוט התפרקו לחלוטין.

        Reply to this comment
  5. עידן עופר

    08. מאי, 2018
    09:31

    תודה גיא, סיקור מדוייק !

    Reply to this comment
  6. הציפור הנדירה

    08. מאי, 2018
    09:53

    לפי סיקור שקראתי לפני כשעתיים וחצי באתר אחד השיפוט היה מוטה בצורה בוטה לטובת פילי וקפיצה של ההפרש בשלב מסוים (אאל"ט מדובר בתוך הרבע השלישי) היייתה בגלל כמה החלטות שיפוט רעות נגד הסלטיקס וברבע אחד (אאל"ט מדובר בשלישי נשרקו 13 עברות נגד הסלטיקס לעומת אחת נגד פילי).

    Reply to this comment
  7. הציפור הנדירה

    08. מאי, 2018
    09:56

    ללאב צ"ל 11.5 כ"ח ולא אס'!

    Reply to this comment
  8. Eytan majar

    08. מאי, 2018
    10:02

    אחלה סיקור

    Reply to this comment
  9. THE KING RUSSELL

    08. מאי, 2018
    10:11

    תודה רבה!

    רק תיקון טעות לאב עם 11.5 רי' כנראה ולא אסי'.

    Reply to this comment
  10. מוטי

    08. מאי, 2018
    10:21

    מילה על השידור בטלוויזיה.
    סוף סוף הגיע צוות : עודד הלפרין וירון טל שיר, שמבין את המשחק , מכיר את השחקנים, לא מתעסק בשטויות שהצמד הרגיל, גיל ברק ושמחה ריגר, המכונים אצלנו שני קונילמל, שצורחים, מספרים בדיחות קרש, והאסוציאציה המיידית שלהם לכל ארוע היא לציין שם של עוזר מאמן מוילנובה או קונטיקט בשנות ה 70 שהוא חבר של שימי. (שמות מומצאים בדרך כלל).
    ערוץ הספורט נתנו לשמחה ריגר עד היום לשדר 8 משחקים בפלייאוף, לרבות כל המשחקים שהיו בשעות מוקדמות, בהם צופים הרבה בני נוער ואנשים פחות מקצועיים שצריך להכיר להם את ה נ ב א, ולחבב עליהם את המשחק, ואז, הפגישה הראשונה שלהם היא שימי ריגר האידיוט וכולם נבהלים וחוזרים מהר לראות את המכבי פ"ת בכדורגל.
    ערוץ מתקדם וחכם.

    Reply to this comment
    • ולדי קוגן

      08. מאי, 2018
      10:28

      +10

      Reply to this comment
    • אופיר

      08. מאי, 2018
      10:35

      ירון טל פז… הוא באמת מעולה

      Reply to this comment
    • קוין ג'ונסון

      08. מאי, 2018
      10:40

      שימי ריגר הוא נכדו של הדיין רבי שמחה זליג ריגר, הדיין של בריסק בתקופת ר' חיים הידוע, ורק משום זכות זו שומה עלינו לתת לו כבוד ויקר.

      https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9E%D7%97%D7%94_%D7%96%D7%9C%D7%99%D7%92_%D7%A8%D7%99%D7%92%D7%A8

      Reply to this comment
      • הציפור הנדירה

        08. מאי, 2018
        12:46

        הדיין הגרש"ז ריגר זצוק"ל הייתה דמות מופת כמו שהיה אותו רבי חיים, הגר"ח הלוי סולובייצ'ק זצוק"ל. דמות מופת שכמוהה יכולים להיות רק המנהיגים הרוחניים של עם ישראל, גדולי הרבנים של עם ישראל בכל דור ודור, יותר מכל אישיות חילונית או נוכרית.
        היה צעיר בבריסק שבמידה זו או אחרת הייתה לא איזו שהיא בעיה נפשית אך לא חמורה והטריד את הרב ריגר בשאלה אם הוא יעול להתחתן ועשה זאת בבוקר, בצהריים, אחר הצהריים, בערב, בלילה, במשך תקופהניכרת, והרב ריגר ענה לו תמיד במתינות ובעדינות "כן, אתה יכול להתחתן", "כן, בני, אתה יכול להתחתן", בלי כל התרגזות כלשהי. רק אישיות מתוך האמונה היהודית הדתית יכול להגיע לדרגה אנושית ומוסרית כזו, כי זו האמת הנצחית של עם ישראל!

        Reply to this comment
        • גיא הרשע

          08. מאי, 2018
          12:59

          חזרנו להטפות ולדברי ההבל, קרמר?

          "דמות מופת שכמוהה יכולים להיות רק המנהיגים הרוחניים של עם ישראל, גדולי הרבנים של עם ישראל בכל דור ודור, יותר מכל אישיות חילונית או נוכרית."

          משפט שכולו יוהרה.

          אולי טוב תעשה, אם תחזור להתבונן במקורות –

          "כֹּה אָמַר יְהוָה לִמְשִׁיחוֹ לְכוֹרֶשׁ אֲשֶׁר הֶחֱזַקְתִּי בִימִינוֹ לְרַד לְפָנָיו גּוֹיִם וּמָתְנֵי מְלָכִים אֲפַתֵּחַ לִפְתֹּחַ לְפָנָיו דְּלָתַיִם וּשְׁעָרִים לֹא יִסָּגֵרוּ."
          שאול, דוד, וכורש. המלכים היחידים שכונו "משיח".

          לא צריך להיות פרשן דגול בשביל להבין את המסר הערכי שבציון כורש כמשיח –
          יש דברים חשובים מלהיות יהודי דתי.
          שמירה על מצוות לא מקבילה למוסריות.

          אני די בטוח שבעבר כתבת שאתה לא מטיף, רק עונה למי שמתגרה.
          למי אתה עונה, בתגובה היהירה הנ"ל?

          Reply to this comment
          • גיא הרשע

            08. מאי, 2018
            13:00

            שכתי סימני פיסוק –

            !!!!!!!!!

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            13:36

            זו לא יוהרה אלא עובדה דבריו בעניין המכונים משיח לא שייכת לדבריי שמשברת על דמות מופת במידות טובות ובכלל זה בענווה ובעדינות ובסבלנות וכו' ולא תמצא אף אישיות נוכרית או חילונית שתהיה עם כזו ענווה וסבלנות ועדינות כמו הרב ריגר מבריסק ועוד רבים מגדולי הרבנים בכל הדורות.
            למשל אשתו של זלמן ארן מקורבו של בן גוריון שלמרות שהייתה חילונית המשיכה בהדלקת נרות שבת ומה שאומרים לפני וולאחר שהייתה מתפללת שצאצאיה יהיו כמו בן גוריון במשך זמן רב החלה להתפלל שיהיו כמו החזון איש, הכינוי של הרב החרדי שעימו נפגש בן גוריון בעקבות ההתפעלות של בעלה ממנו יותר ממה שהתםעל מבן גוריון.

          • הממזר של סטוקטון

            08. מאי, 2018
            13:43

            גיא, למה שלא תיקחו את הויכוח זה ל"אירועי דיומא" ?

            קצת כבוד בסיסי למי שטרח והרים את הסיקור המושקע הזה…

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            13:45

            *"יותר ממה שהתפעל…"

          • מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

            08. מאי, 2018
            13:48

            בן גוריון, למיטב זכרוני, היה מפינסק. ריגר היה מבריסק. מ.ש.ל

          • גיא הרשע

            08. מאי, 2018
            13:49

            "לא תמצא אף אישיות נוכרית או חילונית שתהיה עם כזו ענווה וסבלנות ועדינות"

            הרי אתה לא חילוני, ולא נכרי, ואתה נותן כאן דוגמה מאלפת ליוהרה נטולת מודעות עצמית.
            "זֵד יָהִיר לֵץ שְׁמוֹ עוֹשֶׂה בְּעֶבְרַת זָדוֹן."

            בנוסף –
            איך אתה יודע?
            אתה עד כדי כך בקיא בצפונות נפשותיהם של כלל המנהיגים הרוחניים בניכר?

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            14:19

            למאנו: אין קשר מהיכן בא בן גוריון אלא בנדוואה של הדמות והאישיות.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            14:22

            *אלא בהשוואה.

          • מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

            08. מאי, 2018
            14:35

            למה לא קשור מהיכן? הרי ידוע שתושבי פינסק עולים בהרבה על תושבי בריסק (וגם מינסק, לצורך העניין, אבל על כך, ועל דברים נוספים, בהזדמנות אחרת).

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            14:58

            מהיכן הבאת את השטות הזו?! אין הבדל מהותי בין תושבי בריסק ופינסק חוץ מההבדל הגאוגרפי!!!

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            15:00

            מהיכן הבאת את השטות הזו?! אין הבדל מהותי בין תושבי בריסק ופינסק ומינסק חוץ מההבדל הגאוגרפי!!!

          • מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

            08. מאי, 2018
            15:17

            מדוע אתה בטוח כל כך שאין הבדל? מדוע הבדל גיאוגרפי אינו גורם להבדל בין האנשים בעוד הבדל באמונה ובדת כן גורם להבדל שכזה? מה גורם להבדל בין ההבדלים הללו?

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            20:19

            כי מיקום אינו עושה הבדל באופי אך כשחיים לפי האמונה הדתית הנצחית בלי סטייה כמו דמויות כהרב ריגר אז מגיעים לרמה האנושית והמוסרית הגבוהה ביותר יותר מכל הדמויות בעל חברה אחרת. אתה מוזמן להביא דוגמה של אישיות חילונית עם כזו סבלנות ועדינות וענווה כמו למשל הרב ריגר.

          • Ish

            08. מאי, 2018
            20:43

            אתה מדבר על בן אדם שמת עשרות שנים לפני שנולדת, אין לך שמץ של מושג מה באמת עשה בחייו הפרטיים. אתה סתם מתבסס על מה שסיפרו לך באותה מידה שהוא היה צדיק הוא היה יכול להיות רודף שמלות שבגד באשתו עם כל מה שזז (או שהטריד מינית ילדים, תופעה כנראה קצת יותר פופולריות בקרב רבנים בחברה המוסרית ביותר ביקום) ואין לך שום דרך לדעת את זה.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            00:31

            בוודאי שיש דרך לדעת כי היו עדים בבריסק למעשה והרב ריגר הייתה אישיות ידועה ומוכרת ונכתב עליו מה שאנשים העידו ממראה עיניהם. אם היה ח"ו רודף שמלות הוא היה נמחק ולא במעמד של צדיק וגאון גדול, כפי שאותו אחד מצפת שנחשב להיות בדרך לרב גדול, נמחק.

          • Ish

            09. מאי, 2018
            01:14

            רייסיסטבירד

            אין לך מושג איך העולם באמת עובד

          • מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

            09. מאי, 2018
            10:18

            דוגמא חילונית לסבלנות, עדינות וענווה – יהודית רביץ
            אשמח לשמוע במה היא נופלת מהריגר הלזה.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            11:38

            ל"מאנו": נראה אם רביץ תהיה סבלנית ועדינה כלפי מי שיטריד אותה מבוקר עד ערב באותה שאלה…

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            11:39

            לאיש: לא כל העולם חייב לעבוד לפי מהשנראה לך שהיולם עובד ולא כל העולם חייב לעבוד באותו אופן.

          • Ish

            09. מאי, 2018
            11:45

            אתה סתם מספק עוד ראיות למה שאמרתי

            'נראה אם רביץ תהיה סבלנית ועדינה כלפי מי שיטריד אותה מבוקר עד ערב באותה שאלה…'

            או במילים אחרות מה שכל הורה לילד כלשהו עושה כל הזמן.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            13:23

            לאיש: הורה לילד זה דבר אחד. לכל הורה ממוצע יש הרבה סבלנות לילד שלו בשר מבשרו והוא מבין שהוא ילד ומתנהג כמו ילד.
            אך כשבוגר מטריד בוגר אחר באותו שאלה שוב ושוב זהמשהו אחר לילוטין ומי שמתנהג כמו הרב ריגר מבריסק זה מראה על גדלות אנושית ומוסרית מיוחדת במינה שיכולה להיות רק בדרך של האמונה הדתית היהודית.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            13:48

            לא קשור לצפונות אלא למעשים בשטח כמו שהיה אצל הרב ריגר או אצל הרב יצחק אלחנן ספקטור מקובנה שפעם אחת הודיע לו מישהו על פלוני ששוחרר מגיוס לצבא הצר והרב הודה בשמחה וכך עוד ארבעה עשר אנשים בהפרש כמה דקות זה מזה הודיעו לא את אותה הודעה והוא הודה להם בשמחה בדיוק כמו לראשון כאילו שומע זאת בפעם הראשונה.

          • Ish

            09. מאי, 2018
            14:07

            יש עבודות רבות שבהן אנשים מתעלים על הרב ריגר בסבלנות כלפי אנשים מטרידים כל יום במשך שנים, לא יום אחד שפעם מישהו הציק לו יום שלם, רובם בלי בכלל לשמוע על האמונה הדתית היהודית, וחלקם אפילו שמעו על הטפשות הזאת ודחו אותה. אתה חי בעולם שדפקו לך במוח מסמרים של אגדות מטומטמות. ברגע שתצא ממנו אולי תתחיל באמת להיות בן אדם. כרגע אתה סתם בדיחה עצובה על חומר ביולוגי אנושי מבוזבז שקיים רק בשביל לשרת אינטרסים של אנשים מושחתים בעודו חושב את כל השטויות שהם דאגו להשתיל לו בראש. אין בין כל המגיבים באתר הזה מגיב פחות מוסרי ממך.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            14:56

            לאיש: המטרידן הטריד את הרב ריגר לא רק יום שלם אלא תקופה ארוכה ובאותה שאלה כל הזמן.
            אדרבה אתה יכולה להביא מקרים שאתה מכיר של אישים מחברהאחרת שרואים אצלם לא פחות סבלנות ועדינות.

            לא תמצא מישהו מקביל בעולם הדתי לפרופסורים כמו שהבאתי, שחזר בשאלה. לכל היות איזהו מקרה נדיר. אך בצדהשני זה לא נדיר בין המדענים החילוניים שהתוודעו לדת היהודית.

        • שי אבן צור

          08. מאי, 2018
          13:00

          מה זה גרש"ז? גר"ח?

          Reply to this comment
          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            13:51

            הדוגמאות שאתה נתת הם דוגמאות לדמויות אנטי מוסריות שהם ההפך לדמויות מופת. לעומת זאת חשובי הרבנים כמו רבהדל בריסק רבי חיים והדיין הרב ריגר הן דמויות מופת למוסריות ואנושיות וכל מידה טובה וכמוהם אין אפשרות שתהיה מחוץ לדרך האמונה הדתית היהודית.
            אישים כאלו וכמו החזון איש (שמו: הרב אברהם ישעיהו קרליץ) שנפגש עם בן גוריון ושאר גדולי הרבנים, לעולם לא היו בוגדים בנשותיהם כמו שבגד בן גוריון בפולה עם ארבע נשים.

          • גיא הרשע

            08. מאי, 2018
            14:00

            עבור מי שמתיימר להבין ביהדות, אי אפשר שלא לגלות חורים מסוימים בהשכלה:

            "מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת דְּבַר יְהוָה לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינַי אֵת אוּרִיָּה הַחִתִּי הִכִּיתָ בַחֶרֶב וְאֶת אִשְׁתּוֹ לָקַחְתָּ לְּךָ לְאִשָּׁה וְאֹתוֹ הָרַגְתָּ בְּחֶרֶב בְּנֵי עַמּוֹן."

            אם אתה חושב שבגידות זו המצאה חילונית?
            מכיר את –
            "וְלֹא תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ"?
            אתה באמת חושב שציווי כזה צריך היה להופיע מספר פעמים, אם "לחמוד אשת רעך" לא היה חלק מהמציאות?

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            14:31

            תגובתי משעה 13:51 הוא למוש השור.

            לגיא: לא אמרתי שזו המצאה חילונית ונוכרית, אך החילוניות הגבירה את התופעה הזו בהרבה ודרדרה את הרמה המוסרית של עם ישראל.
            ולא תמצא בגידה אצל מנהיגחם רוחניים יהודיים כמו החזון איש לעומת מנהיגים חילוניים חשובים ביותר כמו בן גוריון שבגד בפולה ארבע פעמים לפחות, והם דוגמא ומופת להתנהגות מוסרית ובכלל זה יחס לנשים ולא היו שומעים מהם כל צעקה על האישה, יהיה מה שיהיה, ונזהרו מאוד בכבודה ושלא לצערה (וזה נכון גם כלפי אנשים אחריו) וחז"ל אמרו וכך נפסק להלכה שהבעל מחויב לאהוב את אשתו כגופו ולכבדה יותר מגופו והזהירו שלא לצערה כיוון שדמעתה מצויה.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            14:39

            הגרש"ז במקרה זה: הגאון רבי שמחה זליג. במקרים אחרים הגאון רבי שלמה זלמן שהוא צירוף שמות מצוי הרבה יותר.
            הגר"ח=הגאון רבי חיים.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            14:40

            *"תגובתי… היא…"

          • גיא הרשע

            08. מאי, 2018
            14:44

            "החילוניות הגבירה את התופעה הזו בהרבה ודרדרה את הרמה המוסרית של עם ישראל."

            אתה יודע מה כתוב במקורות על שנאת חינם?

          • Ish

            08. מאי, 2018
            14:56

            כל ההבדל בין דמות חילונית לדמות דתית כאן הוא שהדמות חילונית תבגוד 4 פעמים, זה יצא החוצה וכולם בציבור החילוני ידברו על זה ויחשבו על זה מה שלא יחשבו ואחרי כמה זמן יחזרו להתנהג כאילו זה מעולם לא קרה, ודמות דתית תבגוד 4 פעמים אז הציבור הדתי קודם יסתירו את זה, אחר כך יתכחשו לזה, אחר כך יתרצו את זה בצורה כלשהי כדי לשמר על המעמד הטהור של הדמות הדתית ובסוף יחזרו להתנהג כאילו זה מעולם לא קרה.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            15:10

            לגיא: אין קשר לשנאת חינם משתי סיבות:
            הראשונה כי זו עובדה ומציאות בשטח שהחילוניות דרדרה את הרמה המוסרית של עם ישראל כולל לגבי תופעת הבגידות וכולל לגבי המתירנות המינית שלא הייתה יכולה להיות קיימת ללא החילוניות וגם תרבות הפאבים רחוקה מלהיות תרבות מוסרית וגם היא קיימת רק מתוך החילוניות וכן כל המילים הגסות וניבולי הפה כולל משמעות מגונה לאות מאותיות הא"ב, נכנסו לעברית רק בידי חילוניים. כך שזו עובדה בלתי נתנת לערעור שהחילוניות הביאהירידה מוסרית ניכרת לעם ישראל.

            והשנייה כי כתבתי נגד הדרך החילונית לא נגד החילוני כאדם. ורק אתהקיצוניים יותר שבין החילוניים ששונאים אותי ואת אמונתי כפי שהאנטישמים שונאים את היהודים ואת היהדות, אני שונא. אך לא חילוני שמכבד אותי ואת אמונתי.

          • גיא הרשע

            08. מאי, 2018
            15:22

            הבעיה היא שאתה לא מכבד. לא חילוניים. לא נכריים. לא זרמים אחרים ביהדות.

            איך אתה יכול לצפות שיכבדו אותך, כאשר אתה כותב:
            "לא תמצא אף אישיות נוכרית או חילונית שתהיה עם כזו ענווה וסבלנות ועדינות"?

            מייחסים לשלמה המלך את האמירה היפה הבאה:
            "מְכַסֶּה שִׂנְאָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר וּמוֹצִא דִבָּה הוּא כְסִיל."

            ואתה, ברצף אחד של תגובות, אוחז במקל ב-2 קצותיו (לא אלגורית….)
            אתה מצד אחד מתיימר לכבד,
            ומהצד השני מוציא דיבתם של כל מי ששונה ממך.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            16:29

            לא איש, התבלבלת! לא זה ההבדל אלא ההבדל שמנהיג דתי ברמה של החזון איש לא יבגוד כלל באשתו ויהיה דמות מופת למוסריות נעלה ואילו מנהיג חילוני כמו בן גוריון יבגוד 4 פעמים באשתו ויהיה ההפך מדמות מופת מוסרית.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            16:34

            לגיא: עובדה אינה הוצאת דיבה כי הוצאת דיבה היא דבר שהוא שקר.
            אדרבה, הבא לי דוגמה לאחדיות חילונית או נוכרית שיש בה את העדינות והסבלנות והענווה כמו אצל הרב ריגר.

          • גיא הרשע

            08. מאי, 2018
            16:52

            קרמר, תקרא על אדם גדול, מרטין לותר קינג. תלמד משהו על איך צניעות, דרך ארץ, סובלנות, ואמונה, מסוגלים להתגלם בבן אדם אחד:

            https://bina.org.il/mlk-2018-article/

            לא שיש לי משהו נגד הרב ריגר.
            לי, ברור שההתיימרות לכך שכך המידות הטובות, הן בידי הזרם האורתודוקסי של היהדות בלבד –
            זו יוהרה.
            אני משוכנע שהרב ריגר, אם תכונותיו הן כפי שאתה מתאר, היה מסכים אתי.

          • חגי - התותח הקטומוני

            08. מאי, 2018
            16:56

            קרמר להגיד על הגר"ח או הגרי"ז שהם דמויות מופת? אתה אמיתי מה עם הרוגצ'ובר גם הוא דמות מופת? או ר' יוסף אנגיל הגר"א הראב"ד הרב חגיז? הקוצקר? כל אחד מאמא תרזה. בחייך זה אנשים עם כישרונות קוגנטיביים אדירים שהחליטו להקדיש את חייהם למפעל כזה או אחר – כשעושים אידאלזציה לדמויות מסוימות זה יכול להביא לשבר הרבה יותר גדול (מניסיון חביבי)

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            17:23

            לגיא: יש לך פשוט חוסר הבנת הנקרא קיצוני ביותר. לא כתבתי שאין את התכונות האלה כלל אצל אישים אחרים חילונים או נוכרים, אלא שאין ברמה הגבוה מאוד כפי שהייתה אצל הרב ריגר או אצל שאר גדולי הרבנים בכל דור ודור.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            17:26

            לחגי: הרבנים שהזכרת ושאר גדולי גאוני התורה שבכל דור ודור היו מפורסמים גם במידות מאוד טובות ובענווה ובסבלנות ובעדינות ובמעשי חסד ובכל מידה טובה לא פחות ממה שהיו מפורסמים בגאונותם.

          • Ish

            08. מאי, 2018
            18:25

            רייסיסטבירד
            השטיפת מוח שעשו לך וקראו לה חינוך עבדה בצורה נפלאה. תמשיך לשרת את אדוניך כמו שהם התכוונו שתעשה בזמן שהם יוכלו להמשיך לחגוג על חשבונך ללא חשש.

          • הציפור הנדירה

            08. מאי, 2018
            19:57

            לאיש: אתה עברת שטיפת מוח חילונית אנטי דתית

          • Ish

            08. מאי, 2018
            20:01

            מצטער רייסיסטבירד, אבל זאבים לא יודעים לעשות שטיפת מוח, ולכן האופציה היחידה כאן לשטיפות מחר של מישהו היא אצלך(והיא ברורה לכל מי שקורא את השטויות שלך).

          • חגי - התותח הקטמוני

            08. מאי, 2018
            20:28

            קרמר מי ששיווק לך את האנשים האלה כנראה היה גאון פרסומי.

          • no funny shtuff

            08. מאי, 2018
            21:28

            איך, איך נפלתי במלכודת של הציפור.
            רציתי לכתוב לגיא ו-ish איך הם כל פעם מחדש נופלים למלכודת ומספקים דלק לציפור. והנה, אני לא עומד בזה, אז-

            ציפור, אתה כתבת "שהיו מפורסמים בגאונותם". אם הם היו מפורסמים בגאונותם, תן 3 דוגמאות מכל אחד מהנזכרים למעלה המוכיחים את גאונותו. זה בוודאי יהיה לך קל ביותר (משהו כמו "תן 3 דוגמאות למשחק אדיר של קובי ברייאנט". קל.)

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            00:40

            לאיש: התרבות החילונית היא השטויות והרבה יותר גרוע משטויות על כל ניבולי הפה והגסויות שנכנסו לעברית רק בידי חילונים, על כל המתירנות המינית האנטי מוסרית ותרבות הפאבים האלימה.
            מה שאתה קורא שטויות, אנשים כמו הפרופסורים ג'רלד שרודר, בנימין פיין, ירמיהו ברנובר, זאב גרין, ועוד אחרים שדווקא גדלו על ההשקפה החילונית, רואים בהם כאמת ודווקא התרבות החילונית היא בעיניהם השטויות אף שגדלו עליה.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            00:43

            לחגי מי ששיווק לך שתרבות חיים הכולל תרבות דיבור רדודה ומגעילה ומתירנות מינית ותרבות פאבים. היא אמת, הוא הגאון השיווקי הגדול!!!

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            00:47

            ל"נו פאני סטאף": גאונותם אינה ביוטיוב ואולי גם לא ברשת בכלל אלא בספרים שכתבו, בשיעורים שהעבירו, וכדומה.

          • Ish

            09. מאי, 2018
            01:18

            כבר כיסינו את זה ואתה חוזר על השקר המטומטם הזה שגם ככה לא רלוונטי לשום דבר. אף אחד מהאנשים שציינת לא גדל על תרבות חילונית ועבר להאמין באלוהים של היהדות.

            אתה כנראה ממש נואש להאמין אם כל מה שיש לך זה לחזור שוב ושוב על שקרים בשביל לשכנע את עצמך שאתה לא מבזבז את החיים שלך על אמונה שקרית מושחתת ומטומטמת.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            13:26

            זה שאתה אומר שקר, לא עושה את זאת לנכון כי הדמות שהזכרתי הם מהמדענים שחזרו בתשובה ומופיעים בקטגוריה "מדענים ישראלים שחזרו בתשובה" בויקיפדיה. וזה לא נמדד מכלל המדענים אלא מהמדענים שהכירו/מכירים מקרוב את השקפת הדת היהודית.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            13:40

            *הדמויות שהזכרתי.

          • Ish

            09. מאי, 2018
            14:14

            יופי שהם מופיעים בקטגוריה בויקיפדיה, אני בניגוד אליך גם התעמקתי ובדקתי את הסיפורים מאחורי זה ואף אחד מהם לא תואם את הסיפור שאתה מספר בקשר אליהם.

          • הציפור הנדירה

            09. מאי, 2018
            15:04

            על הבדיקה של אנטי דתי כמוך אי אפשר לסמוך. הם לא הוכנסו לקטגוריה הזו בוויקיפדיה כי למישהו התחשמק להכניסם לשם, אלא כי הם גדלו בדרך לא דתית ולאחר שהכירו את השקפת הדת היהודית חזרו בתשובה.

        • מוש השור

          08. מאי, 2018
          13:12

          יותר דמות מופת מדנה אינטרנשיונאל ובילבי ברך גרב? אין מצב

          Reply to this comment
          • מוטי

            08. מאי, 2018
            14:45

            אני גאה להיות זה שהצית את הדיון התורני שנוצר.
            אפילו אם סבא ריגר היה אדם מוצלח, הנכד שלו הוא אידיוט שאינו מבין כדורסל, ועושה מהצופים בשידורים שלו צחוק עם ה"פרשנות" דרג ז' שהוא מצליח להפיק מעצמו.
            בושה גדולה לו ולערוץ שנותן לו לפרשן.

          • קוין ג'ונסון

            08. מאי, 2018
            15:18

            מוטי זה לא אתה זה אני.

            רציתי לראות מה יהיו תוצאות האבן שזרקתי על פני המים, אדוותיה הגיעו עד לקרקאן ISH ששלף את זרועותיו התמנוניות ומנסה לבלוע את הציפור חיים !

  11. הציפור הנדירה

    08. מאי, 2018
    10:28

    כתוב לאחר התוצאה שהסיקסרס מובילים 1-3 וצ"ל הסלטיקס!!!

    Reply to this comment
    • מלובני

      08. מאי, 2018
      10:37

      חחחח כמה פעמיים אתה קורא כל סיקור של גיא ?

      Reply to this comment
      • הציפור הנדירה

        08. מאי, 2018
        13:20

        מה הקשר לשגיאה הזו?

        Reply to this comment
  12. עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

    08. מאי, 2018
    10:30

    תודה גיא על הסיקור. צדקת בשתי התחזיות שלך לגבי משחקי הלילה.
    עושה רושם שהחלקים האקראיים שהיו מפוזרים על הרצפה במוסך של הקאבס התחברו להם יחדיו. אולי פתאום ישנה כאן יחידה אחת מתפקדת

    Reply to this comment
  13. מלובני

    08. מאי, 2018
    10:34

    תודה רבה על הסיקור גיא

    Reply to this comment
  14. שישקבב

    08. מאי, 2018
    10:41

    מה יהיה עם המזרח העלוב הזה היחידים שבאים לתת פייט ללברון כל שנה זה אינדיאנה טורונטו מביכים קבוצה פח עם מאמן חלש ביותר.. אגב גם בוסטון או פילי יעופו בסוויפ פשוט מביך הפשלת המכנסיים וסיבוב אלגנטי שלברון יבוא ויבצע בהם מעשה מגונה

    Reply to this comment
    • הציפור הנדירה

      09. מאי, 2018
      13:29

      גם הסלטיקס באים לתת פייט ונתנו פייט שנה שעברה טעם הייוורד וקיירי היו לפחות נותנים מאבק צמוד מאוד אם לא לנצח.

      Reply to this comment
      • הציפור הנדירה

        09. מאי, 2018
        13:30

        ואף הייתרון היה לטובתם.

        Reply to this comment
  15. חגי - התותח הקטמוני

    08. מאי, 2018
    10:45

    תודה רבה גיא.
    כל כך נכון מה שכתבת לגבי אמביד אבל אני חושב שכל פילי משחקים כאילו מגיע להם – כמו כוכבים שבעים ולא כמו אחת הקבוצות הצעירות בליגה – זה מאוד מאכזב לראות את רמת האנרגיה שלהם – אין רעב ואמביד אולי טוב בלהקניט אבל זה לא מתבטא ומקרין על המשחק שלו.
    מבחינת השלשות פילי עוד לא בקצב ועם עוד לילה קליעה לא טוב. למרות שהימרתי על פילי בבארקט אני ממש רוצה לראות את בוסטון בועטת להם בתחת עם השחצנות שלהם.מקווה ששנה הבאה ישחקו כאילו הם קבוצה שרוצה להלחם ולא בשובע

    Reply to this comment
  16. Captain Beefheart

    08. מאי, 2018
    10:56

    דמאר קיבל את הכינוי defrozen

    Reply to this comment
    • bobby

      08. מאי, 2018
      11:21

      מעולה!

      Reply to this comment
    • tripledouble

      08. מאי, 2018
      13:23

      זה רץ בקהילת היוטוב כבר כמה שנים, אני קורא לו דפרוזן כבר כמה עונות עד שהוא לא יוכיח אחרת.

      Reply to this comment
  17. המזרח החלש

    08. מאי, 2018
    10:57

    כל פעם לברון מביס קבוצה בשיאה, שנה אחרי שנה, בוסטון שיקגו אינדיאנה אטלנטה טורונטו. אז מה, כולן היו חלשות? כולן הגיעו לשיא ואז מו לברון פתחו רגליים בכוונה? נשמע כבר לא רציני. יותר הגיוני שהוא כזה חזק.

    זה נכון שהמערב יותר חזק בתקופה הזו, אין ויכוח. אבל אפשר לחשוב איזה יריבות היתה לג'ורדן במזרח של תקופתו. מול הקבוצות החזקות, הסלטיקס ודטרויט, הוא הובס. אחר כך, כשיש לו אולי את הקבוצה הכי טובה בהיסטוריה, באו הנצחונות ברצף. מי בדיוק היו היריבים הכי גדולים שלו אז? רג'י מילר ואינדיאנה? הניקס של יואינג? גם ג'ורדן שיחק במזרח חלש. עם קבוצה הרבה יותר חזקה מקליבלנד.

    Reply to this comment
    • עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

      08. מאי, 2018
      12:23

      +1
      המזרח רוצה צדק חברתי!
      כולם לחזור אחרי . . .

      Reply to this comment
      • Ish

        08. מאי, 2018
        15:01

        אוי לא, מקווה שיש להם סיכוי לקבל אותו יותר טוב מבארץ

        Reply to this comment
    • ארז

      08. מאי, 2018
      12:41

      ++++++++++
      קבוצות שנות ה90 במזרח (מלבד , אולי, אורלנדו של שאקיל ופני) היו פח אשפה וכל שונאי לברון ומהללי מייקל מסבירים ומספרים אגדות שמעולם לא היו, על קבוצות אימתניות ששיחקו בהן טיטאנים .

      Reply to this comment
    • שמעון טבדי

      08. מאי, 2018
      12:43

      אתה בהחלט צודק. המזרח של שנות ה-80 היה רצחני והיה שווה ערך למערב בעשורים האחרונים ושם מייקל רק ניגף והפסיד.

      שירדו הקבוצות הגדולות והמזרח מאד נחלש הוא גם היה עם קבוצה יותר חזקה, גם היה יותר טוב כשחקן ואז רק ניצח. התחרות שהייתה לו הייתה שוות ערך ללברון במזרח. אני מסכים איתך לגמרי.

      Reply to this comment
    • הציפור הנדירה

      08. מאי, 2018
      14:35

      יש לך טעות! ב-91' דטרויט עדיין הייתה חזקה וגם הניקס הייתה קבוצה חזקה. הסלטיקס אמנם נחלשו אך עדיין היו מהקבוצות הטובות יותר.

      Reply to this comment
    • no funny shtuff

      08. מאי, 2018
      19:53

      אוי ואבוי כמה תגובות של אהבלים ברצף.
      מתאר לעצמי שאתם בני 14 ככה?
      אני מזדקן..

      Reply to this comment
      • no funny shtuff

        08. מאי, 2018
        19:57

        חוץ מעגל כמובן. הוא משעשע כתמיד.

        Reply to this comment
      • הציפור הנדירה

        09. מאי, 2018
        13:36

        לפי התגובה שלך אתה בן 14, כי זו תגובה של אהבל עם דיפלומה. בשנות התשעים המזרח היה חזק יותר גם אם פחות משנות השמונים. הפיסטונס והניקס והקאבס (שאותם לא הזכרתי בתגובה הקודמת) היו אז קבוצות חזקות (דטרויט לפחות בחצי הראשון הייתה כזו) וגם הסלטיקס הייתה בשלוש העונות הראשונות קבוצה חזקה. כך שהמזרח היה אז חזק יותר ממה שאתה מתאר.

        Reply to this comment
  18. עידו גילרי

    08. מאי, 2018
    11:08

    נגעת בנקודה מאד נכונה לטעמי בנוגע לסדרה של הסלטיקס עם הסיקסרס. אמביד חייב להיות דומיננטי כדי שהם יצליחו. בינתיים לא רק שהוא קולע באחוזים גרועים ומאד מתקשה אלא שגזה כגם מול מגן בודד ולא כתוצאה מדאבל טים.
    לגבי טורונטו – איך שלא תהפוך את זה להפסיד 0-4 כשאתה הקבוצה הביתית מול קבוצה שנראתה מאד לא מחוברת רק כמה ימים קודם זו התפרקות מנטלית. אני יודע שהקאבס שיחקו טוב אבל קבוצה לא יכול להיעלם ככה במיוחד לא באספקט ההגנתי. הם היו לגמרי מחוץ לעניינים בשני משחקים באחד הם תפסו גל שלשות שכהוציא אותם מהקבר ובאחד הם התפרקו בסיום.
    הסימנים היו שם כבר מול וושינגטון. לברון או לא לברון קבוצה לא יכולה לתת לכזה דבר לקרות.

    Reply to this comment
    • יניב

      08. מאי, 2018
      12:53

      ששששש שגיא לא ישמע אותך.ההפסד נובע אך ורק מקושי במצ' אפ של טורנטו מול קליבלנד ויכולת אלוהית של לברון.אים כאן שום צד מנטלי או משהו דומה לזה כפי שאתה רומז

      Reply to this comment
      • גיא הרשע

        08. מאי, 2018
        13:05

        יניב, תחזור לפריוויו ותקרא את מה שכתבתי.
        המשחק התנהל בדיוק כמו שלא מעט (כולל אותי) חזו,
        כולל הצפי לקריסה מנטלית של טורונטו.

        אני לעולם לא טענתי שאין דבר כזה "קריסה מנטלית".
        אני כן טענתי, ואני עדיין טוען, שיש הבדל בין קריסה מנטלית שמגיעה תוך פיגור בסדרה,
        לבין "טענת הקופים".

        Reply to this comment
  19. bobby

    08. מאי, 2018
    11:21

    תודה על הסיקור!

    המנצח הגדול של הלילה הוא אהרון שדה, שבזכות הניצחון של פילי, ההימור שלו על הקאמבק הראשון של קבוצה מ0-3 עדיין בעל סיכוי להתממש (גם אם אפסי..) 🙂

    Reply to this comment
    • Captain Beefheart

      08. מאי, 2018
      12:07

      ביום שזה יקרה אפתח בקבוק שמפניה.
      אחרי משחק ה-3:3 אכניס אותו לקירור
      אחרי משחק ה-3:2 אקנה אותו
      בשלב זה התקשרתי למכולת לשאול אם יש

      Reply to this comment
      • bobby

        08. מאי, 2018
        12:31

        תבדוק אם יש להם גלידה פסק זמן לבן. וואלה אחת התגליות של הקיץ הקרוב, סמוך עליי.

        Reply to this comment
      • סתם אחד

        08. מאי, 2018
        13:10

        מה תעשה עם הבקבוק אם ייגמר 4-2?

        Reply to this comment
  20. מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

    08. מאי, 2018
    11:47

    תודה רבה גיא, יאללה שבוסטון ויוסטון יגמרו את הסיפור וניגש לגמרים האזוריים. העם בשל לכך.

    Reply to this comment
  21. שמעון טבדי

    08. מאי, 2018
    12:25

    היה דיון פה באחד הפוסטים הקודמים בין אפלטון ואיש על טים דונהי אז הנה כמה פנינים. אשך בשבילך זה חתיכת פנינה צא עם השלטים להפגין!

    Let’s talk about the NBA. You could say it is the most star-oriented league in the business, and there are certain athletes who have talked about this. How much of a role does the league play in propelling those stars and protecting them?

    A huge amount. The craft of officiating is taught that people come and pay top dollar to see people like Shaquille O’Neal, Kobe Bryant, LeBron James, all the stars, and you have to make sure when you blow the whistle against those individuals that it’s a foul that you basically can’t let go. And if there’s another player in that area, and you can dish that foul off to them, do that, because people come to see these guys play, and that’s what they want done.

    . They just kind of tell us how to call the games. And when you tell somebody how to call a game, at times it puts one team at an advantage or a disadvantage

    What’s the biggest lie in the NBA and in professional sports?

    I think the biggest lie is that they try to say that everybody plays by the same set of rules and that there’s not star treatment. But whether it’s LeBron James in the NBA or Peyton Manning in the NFL, these guys are getting star treatment because they’re the ones that generate the revenue for the league. It’s just a situation where they should come out and say that there is star treatment so that there’s nothing that’s hidden from the fans.

    https://www.theguardian.com/sport/2015/may/22/ex-nba-ref-tim-donaghy-organized-will-always-have-a-hand-in-sports

    Reply to this comment
    • אשך טמיר המקורי

      08. מאי, 2018
      12:45

      סנסציוני. הוא גם אמר שהשמש עולה במזרח ושוקעת במערב?

      Reply to this comment
      • שמעון טבדי

        08. מאי, 2018
        12:50

        שכחתי כבר שאתה עם שלטים מפגין כל ערב בבלוג החי 🙂

        Reply to this comment
      • אפלטון

        08. מאי, 2018
        12:51

        לגמרי, ממש נפלתי מהכיסא. מה כוכבים מקבלים יחס מועדף?

        Reply to this comment
        • הממזר של סטוקטון

          08. מאי, 2018
          13:30

          ההה.. זה גם לא משפיע על מה שקורה על הפרקט..

          Reply to this comment
          • אפלטון

            08. מאי, 2018
            15:14

            בסדר אל תהיה קטנוני. זה הדרך שתמיד שפטו בnba, ברור שהשיפוט מוטה כוכבים, ברור ששופטים אחרת בפלייאוף וברור ששופטים אחרת ברבע רביעי וספציפית בדקות האחרונות.
            גם בין שופטים שונים יש שונות. יש שופטים שיותר מושפעים מהקהל הביתי, יש שופטים שאוהבים לשרוק צמוד ויש שמעדיפים לתת למשחק לרוץ.
            יותר מזה, השיפוט גם יכול להיות מושפע מהתקשורת. אם לדוגמא יפתח איזה קמפיין תקשורתי מתוזמן נגד נגיד הסטפ בק/סייד סטפ של הארדן שבלי סוף יציגו אותו כצעדים (והוא לא, לפחות לא איך שהמהלך נשפט ב30 שנה האחרונות), אז גם השיפוט בהכרח יושפע מזה, וזה טבעי וחלק מהמשחק, גם אם מרתיח.
            הטענה שלי היא שאין יד נעלמה שמכתיבה לשופטים איזו קבוצה צריכה לנצח. הטענה כאילו יש שופט שמקבל תכתיב איזו קבוצה תנצח והוא יעשה מה שצריך כדי לעמוד במשימה, זו הטענה שפשוט מרתיחה אותי בבלוגים החיים. "הנה הליגה תיתן את ההוראה לשופטים" כאילו יש כאן איזה תסריט אילומינטי זה מה שמגוחך בעיני.

          • הממזר של סטוקטון

            08. מאי, 2018
            16:30

            אתה מקטין ראש.

            הוא מדבר על משהו מובנה, שמגיע עם הוראות מלמעלה, איך להתנהל עם שחקנים מסויימים, על מנת לתת לצופים את מה שהם רוצים כדי להשיג רייטינג גבוה, משמע כסף.

            עכשיו, אם היית אומר "אני לא מאמין לו, מדובר בנוכל וכ"ו", אז אפשר היה להתווכח. אבל אם אתה קורא את מה שהוא כתב ומקבל, ואין לך בעיות עם זה, אז… לבריאות…

          • no funny shtuff

            08. מאי, 2018
            20:02

            אוי נו..
            איך שלא תסובב את זה גם רונאלדו ומסי, לדוגמא, מקבלים יחס אחר.
            דונהי שפך את התינוק עם המים אחרי שבעטו אותו מהליגה.
            אגב, אני לא אומר שהיו בעבר מקרים פליליים, כמו עם אותו דונהי ואותו משחק 6 ידוע לשימצה בין הלייקרס לקינגס.

          • no funny shtuff

            08. מאי, 2018
            20:08

            אני לא אומר *שלא* היו מקרים פליליים

          • הממזר של ג'ון סטוקטון

            08. מאי, 2018
            23:18

            תגיד, קראת מה הוא כתב ?..

            הוא מדבר על יחס מובנה, לא איזה צירוף מקרים פסיכולוגי, אלא הוראות מגבוה. שופט מגיע למשחק והוא יודע מראש שיש שריקות מסויימות שהוא לא שורק ויש כאלו שכן גם אם לא היה צריך לשרוק. אח"כ אתה מתפלא שהיו מקרים כמו קינגס – לייקרס…

            ואתה מתפרץ לדלת פתוחה – אמרתי כבר, אם אתה רוצה לומר לי שהוא לא אמין אז סבבה, אבל אם הדברים שלו נכונים ואין לך בעיה איתם, אז לא פלא שמסבנים אותכם כמה עשורים טובים.

          • אסף

            08. מאי, 2018
            23:45

            אם ב wwe ובבושידו הכל מבויים אז למה שב nba לא נחשוב שיש יד מכוונת שדואגת לסדר את העניינים לפי מה שרווחי לליגה אולי לא באותה רמה אבל לפחות מבויים חלקית.
            אני לא בטוח שהקונספירציה של סטוקטון מוגזמת או רחוקה מהמציאות

  22. שגיא נאור

    08. מאי, 2018
    12:34

    אחרי שראיתי את פילי ובוסטון אתמול, נראה לי שאפשר לרשום ללברון גמר תשיעי רצוף. 2 קבוצות מאוד בינוניות. עיקר האכזבה היא מפילי כי לבוסטון יש נסיבות מקלות.

    Reply to this comment
    • אלונזו מורנינג

      08. מאי, 2018
      12:47

      גמר 8 רצוף

      Reply to this comment
      • יניב

        08. מאי, 2018
        12:54

        הוא נתן לו על החשבון גם את הגמר של שנה הבאה…

        Reply to this comment
        • מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

          08. מאי, 2018
          13:58

          אשכרה…
          מה שכן, ההצלחה הלברונית, עד כה, מעלה שוב את האפשרות שישאר בקאבס, ופשוט יביא את הסופר טים אליו. כמו שכריס פול אמר לקליפרס "תעבירו אותי ליוסטון", לברון יארגן כמה חברים (כרמלו? דלונטה?) שיגידו "תעבירו אותי לקליבלנד". כמה שגילברט לא סובל אותו, אם לברון ושות' מתאגדים לקבוצת אנטי-לוחמים כזו, כבר עדיף לגילברט שזה יקרה בקליבלנד מאשר במקום אחר. יטרידו את צעירי הלייקרס עבור כרמלו/שקר כלשהו, יחתימו/יקבלו בטרייד עוד איזה סטאר לשעבר מיואש (דרוזן? איף יו קנט ביט ת'ם וגו'…) ויאללה, סופר טים באוהיו.

          Reply to this comment
          • יניב

            08. מאי, 2018
            15:19

            זה באמת מעניין,העניין שלפחות כרגע זה נראה ששנה הבאה תהיה לו תחרות אמיתית במזרח הן מצד פילי והן מצד בוסטון ואני לא יודע כבר את מי יש לו להביא(כרמלו זאת לא התשובה) אולי פול ג'ורג'.
            התסריט הקל ביותר עבורו זה פשוט לחבור לפילי.ככה הוא גם הורג את המזרח עוד לפני שהתחיל

          • מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

            08. מאי, 2018
            15:51

            אתה צודק, אבל אז הוא פוגם, במשהו, בדימויו כאביר המערב התיכון, אוהיו וקליבלנד. ואם באמת יצליח לחזק את קליבלנד (פול ג'ורג' זה גם רעיון מעניין), ולפחות לפי רמתו הנוכחית, הוא יכול לעבור גם את בוסטון הבריאה ופילי המתרוממת.

          • צביקה

            08. מאי, 2018
            16:57

            שיביא את סטיבנסון. הצלחה מובטחת!

  23. הממזר של סטוקטון

    08. מאי, 2018
    13:21

    4-0 למדורגת מס' 1 במזרח.
    זה באמת לא משנה בגלל מה זה.

    השורה התחתונה היא שאין בקונפרנס הזה קונטנדריות.

    אומרים לי "זה רק יוסטון וגולדן.."

    נניח.. אז בוא נראה :

    יש 4 סדרות בפלייאוף
    ו 3 מתוכן נערכות בקונפרנס ואחת בגמר
    ואם לוקחים בחשבון שהסדרה הראשונה היא רק חימום
    לקונטנדריות אמיתיות –
    (ומצטער לברון, הסטט' באמת יפות, אבל בתכלס.. מי זו אינדי שזה צריך להגיע ל 7 משחקים ?..)

    אז בסוף אנחנו נשארים עם 2 סדרות פלייאוף רציניות –
    חצי גמר קונפרנס, וגמר קונפרנס. גולדן… ו… יוסטון…

    וזה מה שאתה מקבל כשאתה נמצא במערב..

    Reply to this comment
    • אפלטון

      08. מאי, 2018
      13:25

      אם במקרה נס ויוסטון עוברים את גולדן סטייט, אתה לא חושב שיש לקאבס צ'אנס לנצח בגמר בצורה שלברון משחק?
      לדעתי בגמר כזה עם הניסיון של לברון זה לגמרי 50/50.
      מול גולדן סטייט באמת קשה לי לראות את הקאבס לוקחים יותר ממשחק, וזה בעיקר בגלל הניסיון במעמדים האלו.

      Reply to this comment
      • הממזר של סטוקטון

        08. מאי, 2018
        13:33

        אני בהחלט חושב שיש סיכוי כזה. (אבל לא מהסיבות הכשרות)

        יהיה הרבה יותר קל לשווק את זה. וזה גם למה התערבתי עם גילור היום.

        שאם ובמידה וזה קורה, אני לפחות ירוויח על זה משהו.

        לגזור קופון על דמעות יגון…

        Reply to this comment
  24. .איתי.

    08. מאי, 2018
    13:55

    קונספירטורים אף פעם לא יפסידו הויכוח.

    Reply to this comment
    • הממזר של סטוקטון

      08. מאי, 2018
      13:58

      נכון.

      הקונספירציות שלי הן כמו מסכות הפנים של ג'וג'ו אמביד –

      על כל אחת שנשברת לי, יש לי 50..

      Reply to this comment
      • שייקה

        08. מאי, 2018
        14:20

        לא בטוח שזו האנלוגיה שחיפשת… מגן העיניים מחובר בסקוץ׳..

        Reply to this comment
    • Ish

      08. מאי, 2018
      15:04

      במקרה הזה זה בגלל שהם צודקים

      Reply to this comment
  25. Berch

    08. מאי, 2018
    14:14

    אחלה סיקור
    נראה שמגן הפנים של אמביד קצת עוצר אותו מלתת 110%…
    מעניין שבסדרות פלייאוף הקבוצות עושות התאמות נקודתיות לקבוצה היריבה, מה שלא קורה בעונה הרגילה.
    בגלל זה רואים קבוצות שהיו טובות בעונה הרגילה ולא מתקדמות בפלייאוף.
    סימונס קצת מאכזב בפלייאוף הזה (ואני אומר קצת כי אני אוהד פילי)

    Reply to this comment
  26. אלונזו

    08. מאי, 2018
    17:13

    מתי מתחילת סדרת גמר המזרח?

    Reply to this comment
  27. אלונזו

    08. מאי, 2018
    17:14

    מתחילה כמובן

    Reply to this comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *