גראנד טור בארץ הקודש (3) – סוף המסע עם לאנס ארמסטרונג בנגב / דוד "פאקו" סעדה

שלושה ימים נפלאים של הג'ירו עברו כאן. תחושת ההקלה על כך שהכל הסתיים בשלום, בלי שמישהו לא חכם על המסלול יוריד חצי דבוקה, או שהאיראנים יחליטו להתעסק איתנו דווקא עכשיו, התחלפה בטעם של עוד, עוד הרבה. אחד הדברים הבלתי נתפסים ביותר היה הערבוב של המושגים מהג'ירו עם המקומות מכאן. כך ראינו איך טום דומולאן מבטיח לעצמו את המאליה רוזה (חולצת המוביל הורודה) בירושלים, בעוד שרוהאן דניס גונב לו אותה עם שניות הבונוס בקיסריה. האיטלקי אנריקו בראבין מבטיח לעצמו את המאליה אזורה (חולצת מלך ההרים הכחולה) בזכרון יעקב, ושומר עליה בנחל פארן, בעוד שאליה ויויאני סוגר על המאליה צ'יקלמינו (חולצת הנקודות הסגולה) בטיילת של תל אביב ובאילת.

בכלל, לא מעט מראות ייזכרו משלושת הימים האלו. טום דומולאן, למשל, ייזכר כעוד אחד מני רבים שכבשו את ירושלים. ההולנדי שמר את הפואנטה לסוף ביום הראשון של הג'ירו, כשהיה על סף של 50 קמ"ש, המהירות המותרת בעיר. אחד המראות המוכרים מקטעי נג"ש הוא ההתמקדות של הסיקור הטלויזיוני על המוביל של הקטע ביושבו מאחורי הקלעים, בזמן שמתחריו מנסים להשיג תוצאה טובה יותר. כך ראינו את האוסטרלי רוהאן דניס מחייך לאורך כל הקטע, וכיצד יורד לו החיוך מהפנים בזמן שההולנדי עופף לו על המסלול (ולא בגלל שנזכר בקרב גליפולי באזורנו). תמונה זכורה אחרת מהקטע הייתה של כריס פרום ההמום, לאחר שהתרסק בחימום על רחובות ירושלים. ללמדך שאתה יכול לנסות לגעת בשמיים, אבל 3000 שנה של היסטוריה יכולות להוריד אותך אל הקרקע.

תהיה בריא פרומי, רק אל תגזים עם התרופות

או שני קטעי הספרינט הבאים, לאורך החוף ומבאר שבע לאילת. בשניהם קיבלנו גיבור מקומי חדש – גיום בואבן. הקנדי מסייקלינג אקדמי נתן בריחת סולו לאורך רוב הקטע שעל החוף, עד שנתפס כצפוי ע"י הפלוטון באיזור תל אביב. אם כזו בריחה בדרך כלל מכלה את הכוחות של הרוכב, בואבן פרץ קדימה כבר מתחילת הקטע הבא בנגב, ונשאר בבריחה לאורך רובו (כן, היו איתו איזה שני איטלקים, מי הם בכלל). אולי שווה שסילבן אדאמס יבדוק אם יש לו שורשים יהודיים. והיה גם הזוכה הגדול של שני הקטעים האלו, אליה ויוויאני. בקטע הראשון בירושלים הוא די התקשה. הקצב האיטי של ירושלים כנראה פחות מתאים לו ולקבוצת צעד מהיר שלו. אבל בתל אביב ובאילת ראינו אותו במלוא הדרו. בכלל ויוויאני הוא חתיכת רוכב. למי שלא יודע, מלבד היותו מאיץ בליגה מעל כל אלו שהגיעו לכאן, הוא גם אלוף אולימפי באומניום, שזה סוג של קרב עשרה בוולודרום. צריך לקרות משהו מאד לא צפוי או מאד לא נעים בכדי שהחולצה הסגולה שהוא הרוויח כאן תנחת לבסוף על גופו של רוכב אחר, אבל כאן הוא קיבל יופי של משטח המראה.

אליה בלי קוץ

והדבר הכי מרשים בשלושת הימים האלו היה אנחנו. אנחנו זה המדינה שאירגנה את המירוץ ללא דופי. הכל נראה לחלוטין בשליטה (חוץ ממזג האוויר, אבל אולי גם על זה נשתלט פעם), להראות שזה משהו שאנחנו מסוגלים לעשות כשאנחנו רוצים. אנחנו זה גם הקהל שגדש את צידי הדרכים, וסיפק מופע עידוד בלתי פוסק, כולל החברים שרצים לצד הרוכבים בתלבושות משונות, מראה שחשבנו שנראה רק בצילומים מחו"ל. נראה שחברת RCS, המפיקה את הג'ירו, בהחלט הייתה מרוצה משלושת הימים כאן. ולדברי דניאל בנעים, מנכ"ל החברה שהפיקה את Giro Big Start בישראל, יתכן שמפיקי הג'ירו ירימו כאן מירוץ שייכנס ללוח השנה של המירוצים. וואלה מתאים.

 

אחד שהמארגנים של הג'ירו לא ממש רצו לראות כאן הוא לאנס ארמסטרונג. לא צריך להיות חובב אופניים כדי להכיר את האיש ואת אשר עשה, לחיוב ולשלילה. לארמסטרונג יש כעת פודקאסט מצליח למדי העוסק בענייני רכיבה, שבגינו הגיע לארץ במקביל לפתיחת הג'ירו. הוא ביקש להגיע כאורח של מארגני הג'ירו, ונענה בסירוב מוחלט מצידם, כך שההגעה שלו לארץ הייתה כאזרח פרטי. כושר האלתור הישראלי הביא לארגון של הרצאה של ארמסטרונג בחוות "צל מדבר", סמוך למצפה רמון, שאחריה התארגנה רכיבה לצפייה בג'ירו, משפת המצוק של מכתש רמון, בה השתתף גם עבדכם הנאמן.

השיחה עם ארמסטרונג מרתקת. אפשר (וצריך) לא לאהוב את מה שעשה האיש לענף, אבל מאד מעניין לשמוע את שיש לו לומר, גם בכל הקשור אליו, וגם בנוגע למירוץ והענף כולו. השיחה התחילה בצורה חלבית למדי, והלכה והפכה פיקנטית ככל שהזמן התקדם. ארמסטרונג נשאל בתחילה על ההשפעה האפשרית של המירוץ על הרכיבה בארץ, וענה כי ההשפעות יורגשו בטווח ארוך מאד. זאת כאשר איזה ילד, שיושפע מהרכיבה ויהפוך לרוכב מצליח, יספר כיצד הג'ירו נגע בנבכי נפשו והפכו לכזה. בהקשר זה הוא מצר במיוחד על מצב הרכיבה בארה"ב. אחד שאותו ציין כדוגמא לכך הוא הרוכב הצעיר, אדריאן קוסטה, אחד הכשרונות הבולטים שארמסטרונג זוכר, אך אחד שפרש מרכיבה בשנה שעברה, לדברי ארמסטרונג מסיבות מנטליות.

בהמשך נשאל ארמסטרונג על סיטואציות ממירוצים בהם השתתף. הראשונה הייתה בניצחון המיתי של "הפיראט" מארקו פנטאני עליו בקטע על הר ונטו בטור של שנת 2000, והאם הוא איפשר בכוונה לפיראט לזכות בקטע. ארמסטרונג ענה שהוא לא נתן את כל כולו בסיום הקטע, אך אין ביכולתו לדעת אם היה מצליח לזכות לו היה עושה זאת, ודאי כשיריבו היום אינו בין החיים כדי להישאל שאלה זו. הוא הוסיף ואמר שבמקרים רבים, רוכבים מוותרים על זכיות בקטעים מסיבות שאותן תאר כ"פוליטיקה של הפלוטון". עם זאת הוא מספר שמייד לאחר הקטע התקשר אליו אדי מרקס הגדול, ונזף בו על כך, באומרו ש"אתה לא נותן ניצחון על הר ונטו למתחרה שלך". אחר כך הוא נשאל על הקטע הידוע מטור 2003 בו התרסק מתחרהו חוסבה בלוקי (התרסקות שגמרה לבאסקי את הקריירה), כשארמסטרונג חותך מייד אחריו דרך שדה סמוך, וכיצד הצליח להשתלט על האופניים באותו השדה. ארמסטרונג אומר שהיה לו כאן יותר מזל משכל, ושהוא במקרה הצליח לעלות על השביל בשדה ההוא. בכל אחד מצידיו של השביל הייתה תעלה, וכמה סנטימטרים ימינה או שמאלה היו הופכים את גורלו לדומה לזה של בלוקי.

אחר כך עבר ארמסטרונג להתייחס למירוץ הנוכחי. קודם הוא התייחס לסירובם של המארגנים לקבלו כאורח רשמי של המירוץ. לדבריו, המארגנים אמרו לו במילים אלה – "אתה מחוק!". ארמסטרונג טוען שגישה זו של המארגנים אינה זרה לו, ושהגישה שלפיה מתייחסים אליו ואל הישגיו כחור שחור קיימת בכל מקום. אך לדבריו, אי אפשר למחוק בן אדם, וגם אי אפשר למחוק את שהעיניים ראו ואת אשר קרה (בהקשר זה אפשר להזכיר דיון בתגובות באחד הטורים הקודמים, בו עידו גילרי היקר אמר דברים דומים). אשר להימור שלו על המנצח במירוץ, אזי הוא שם את הצ'יפים על טום דומולאן ("ההולנדי הגדול ההוא"). לדבריו יש לדומולאן את כל התכונות הנדרשות על מנת לזכות במירוץ (כל מירוץ). בכל הקשור למוביל הנוכחי של הג'ירו, רוהאן דניס, הייתה לארמסטרונג אבחנה מעניינת: הוא טוען שדניס הוא בהחלט חומר של זכייה בגראנד טור מהבחינה הפיזית, אך מבחינה מנטלית הוא לא מסוגל לתעל את האנרגיות הרבות מאד שלו על מנת להשיג את מטרותיו. כראיה הוא אמר שאפשר לנסות ולראות איך דניס יתנהג בבאר מחוץ לשעות המירוץ, ובחצי בדיחות הדעת הוא אמר שזו תכונה המשותפת לכל האוסטרלים. אבל מה עם קאדל אוונס? הקשו הנוכחים. אוונס אולי נולד באוסטרליה, אבל הוא למעשה שוויצרי, גם באופי, כך לפי לאנס. בהמשך אומר ארמסטרונג שהטור בקיץ הולך להיות אחד המירוצים המעניינים והמרתקים ביותר, גם אם פרום לא ישתתף בו. פרום לא ישתתף? כן, בגלל "הסיפור הזה של המשאף". בעניין זה ארמסטרונג טוען שאין כאן מה לבוא בטענות לפרום, אלא לקברניטי הענף, שהמדיניות שלהם בעניין לא ממש ברורה.

כאן כבר הגענו לפיל שבאמצע החדר, וארמסטרונג דיבר עליו בפתיחות, במפתיע או שלא. כשנשאל אם לדעתו הענף נקי היום, הוא טען שאין לו דרך לדעת, אך בכל מקרה הרוכבים היום לא מסוגלים להגיע לביצועים שלו ושל הרוכבים בתקופתו. הסיבה לכך היא כמובן החומרים שארמסטרונג ומתחריו צרכו באותה התקופה. אם היום הרוכבים צורכים איזשהו חומר לא תקני, אזי הוא משול לדלק באוקטן 89, בעוד מה שארמסטרונג וחבריו צרכו היה "דלק טילים". לפי ארמסטרונג, חומרים אלו נתנו את הדינמיקה המרתקת למירוצים של פעם, לפיה מירוץ אף פעם לא מוכרע עד לדקות הסיום, דינמיקה הנעדרת מאלו של היום.

את הצפייה בקטע לאילת ליווה ארמסטרונג יחד עם כולם, בסופה של רכיבה קצרה לשפת המצוק, ממנו השתקף המראה המרהיב של מכתש רמון, כשדבוקת רוכבים של גראנד טור מתפתלת עליו כמו נחש. מראה שספק אם מישהו אי פעם ציפה לראות כאן בימי חייו, וספק אם גם יחזור.

הג'ירו משפת מכתש רמון. התמונה ב(חוסר) אדיבות מצלמת הנייד.

 

שלושה ימים עברו כמו חלום. הדבוקה טסה חזרה מחר, וזה האובך זה, מה שזה ניחר. יהיה קשה עד בלתי אפשרי לחזור למציאות של התעסקות עם איומים איראנים ועם תיקים בעלי ארבע ספרות. אבל גם במציאות מהסוג הנ"ל נוכל תמיד להתנחם בקסם הזה ששרה עלינו במשך שלושה ימים. וחוץ מזה, היי – המירוץ עוד לא נגמר, הוא רק התחיל.

לפוסט הזה יש 93 תגובות

  1. תודה פאקו – מקסים כמו שלושת הימים האלה.
    מאד מעניין השיחה עם ארמסטרונג. מצטייר לי כבן אדם מאד מפוקח.

    1. אכן מפוכח. זה רק חלק מהשיחה (שמח אגב שהיה לי בה חלק פעיל, ואנסה להביא עוד ממנה בתגובות). אבל אחד הדברים שהוא אמר זה שהוא לא מתגיגע לתקופה הזו ולא היה רוצה לחזור אליה.

      1. אולי אם הוא היה יותר מפוקח לא היינו מגיעים למצב הזה…

    2. תודה 'פאקו'. סקירה מיוחדת, מצויינת, ונפלאה. תודה, דוד, תודה!

      1. מסביר לא מעט את התוצאה שהשיג כמה שעות מאוחר יותר.

    1. או, עכשיו יש לי סוף סוף תירוץ מצולם לחברה בפעם הבאה שהיא תרצה שארכב על אחת ממכונות המוות האלו. אם רוכב מהטובים בעולם לא מסתדר עם כבישי ישראל, מה יגיד העזוב שלא יודע בכלל לרכב?
      (תוך כדי שאני כותב את זה, מולי מונית מנסה להוריד נהג אופניים מהכביש כי הוא נוסע לאט מדי)

  2. גדול פאקו!
    אתה, גילרי, מתן ועוד רבים אחרים מצליחים להתנחל בלבבות ולהעביר אלינו את האהבה לספורט המטורף הזה. כן, אפילו לרוכבי השטח שביננו . . .
    הג'ירו היה ארוע שהפיץ שמחה רבה וחיוכים בקרב כל מי שדיבר עליו. פשוט תענוג שניתן לראות את נופי ארצנו היפה ולא רק את הטירות והכפרים הארופאיים, שאנחנו מקנאים בהם כל שנה מחדש.
    לאנס ארמסטרונג אדם מעניין מאוד עם המון ניסיון.

    1. תודה עגל. היה דווקא מתאים לך להיות שם אתמול.

      1. אני בטוח. מזג אויר נעים (גם אם הראות לא משהו), אוירה מצוינת, אנשים נחמדים.

  3. סיקור באמת יוצא מן הכלל.
    לא נעים לי שאני כל כך לא בקיא, עד שאין נוכחות שלי בתגובות לכיסוי כל כך מוצלח,
    (על אחת כמה וכמה כאשר משווים את נפח התגובות למלחמות הטרולים בהם אני (לבושתי) נוטל חלק)

    אז היות ולא כתבתי זאת לפני כן –
    אציין זאת שוב –
    נהדר!
    הכיסוי מתחילת הג'ירו בכלל,
    והסיקור על סוף מסע האופניים בארץ הקודש, בפרט.

  4. ואיך אפשר בלי הכותרת הפנטסטית באתר הרשמי של הג'ירו:
    From Tel Aviviani to Eilat Viviani

    1. כאשר החלק האחרון הינו כמובן משחק מילים על שמו הפרטי של ויויאני: Elia

  5. גם אני לא מתעניין במירוצים, רק מסתובב כל היום באופניים….
    אתה מעביר את זה נפלא. טור סיכום משובח לאירוע ספורט חשוב ביותר, גם אם אותי לא מעניין.
    אני ממש שמח שהקהל הישראלי השאיר רושם טוב כמו גם יכולת הארגון. יש לזה משמעות גדולה.
    עוד קצת על אופניים, נסעתי לפני כמה ימים עם חבר שמייבא אופני הרים חשמליות באיכות מאד גבוהה ואני חייב לציין שזה אחד הדברים המהנים שעשיתי לאחרונה. אני יודע שה"מגניבים" אומרים שזה השטן אבל זה היה כיף בצורה אלוהית 🙂

    1. תודה ברץ׳.אם היית מסתובב עם רוכבי שטח, היית יודע שהתכונה האחרונה שהם מייחסים לעצמם זה "מגניבות".

    2. האופניים החשמליים הם שטן כשהם על הכביש או המדרכה, בשטח לא נראה לי שזה יפריע למישהו (רק תקפיד לקחת בטריה ספייר . . . )

      1. זה לא בדיוק אופניים חשמליים כמו שנפוץ לראות. יש לו דגם שיכול לנסוע 130 ק"מ בשטח על בטריה אחת. זה מנוע שמגביר את הכח של הרוכב, לא מחליף אותו.
        חוויה אחרת

  6. ארמסטנורג צודק בקשר לענף חבל שמחקו אותו ככה.
    הנוף יפה אבל המרוץ עצמו לא היה מעניין עד ה-100 מ' אחרונים.

    אני לא בטוח שאפילו לחובבי טבע יש סבלנות לצפות בנשונל ג'אוגרפיק כלכך הרבה שעות.

    1. שששש רנדי, אני בטוח שאם המלך היה משתתף היית משתפך על כל שניה.

      1. במי מדובר רנדי? ארמסטרונג הוא המלך באופניים אין מה לעשות.
        כמו לברון,עלי,פלפס,מראדונה,בולט וכו'.

        1. בדרן אתה.

  7. תודה רבה פאקו לך למתן עידו והאחרים, לפני שקראתי פה על הענף לפני שנה בכלל לא ידעתי עליו כלום ולא עניין אותי והיום אני רואה שידור של אופניים מתי שאני רק יכול 🙂

    1. another one bites the dust

  8. משהו יכול להסביר לי את העניין של החולצות?

    1. יש מספר תחרויות פנימיות בנוסף לדירוג הכללי – לכל אחת יש חולצה.
      החלולצה הורודה – מסמנת את המוביל בדירוג הכללי
      החולצה הסגולה – מסמנת המוביל בדירוג הנקודות (נקודות שנצברות על קטי ספרינט בסיום הקטע ובאמצעו)
      החולצה הכחולה – מסמנת את המוביל בדירוג מטפס ההרים (נקודות הנצברות על ידי המגיעים ראשונים לפסגות הרים או ראש גבעות שהוגדאו מלכתחילה)
      החולצה הלבנה – מסמנת את המוביל בדירוג הכללי מבין הרוכבים הצעירים שגילם מתחת ל-24.

      1. תודה

  9. תודה על הסיקור, נשמע שהייתה לך אחלה חוויה.
    מדהים לשמוע את הנוסטלגיה (המפוכחת) של לאנס' 'בזמני הסמים היו טובים יותר'… מזכיר את ווילי נלסון בhalf bake

    https://www.youtube.com/watch?v=NNh4uwz6Qo0

    1. כן רק שזו לא ממש נוסטלגיה..(והוא צודק).
      יאללה תביא את ווסלי פייפס.

    2. אכן אחלה חווייה.
      אגב שאלתי אותו בהמשך למה שהוא אמר לגבי אם הענף היום נקי, מה דעתו בעקבות הסרט "איקרוס" (מי שלא רוצה ספוילר שידלג על המשך התגובה). הוא אמר שהסרט מטורף לחלוטין, ושופל הרבה אור על מאחורי הקלעים של העסק הזה. הוא אגב אומר שהבחור שעשה את הסרט בא אליו לפני הסרט ושטח בפני את הרעיון של לקחת חומרים ממריצים לפני מירוץ חובבים, ולאנס אמר לו שזה רעיון טיפשי שלא יעניין אף אחד. אחרי שהוא אמר לו שהוא מביא דוקטור רוסי למטרה זו, לאנס אמר שהרעיון הפך מטפשי להזוי לחלוטין… לאנס גם מפקפק בכל מה שהציגו שם על הבקבוקים שפתחו. הוא טוען (והוא מכיר את הנושא מן הסתם) שאין שום דרך לפתוח את הבקבוקים האלו בלי לשבור אותם, ושכנראה אחד מהמנהלים במעבדה יושב עכשיו על סטיפה יפה מאד.

      1. damn, למה לא הייתי שם?
        יש מצב שתמללת את כל השיחה?

        1. אני אתן עוד ממה שהוא אמר שם בתגובות. יכסה את הרוב המכריע.

  10. פאקו, סיקור נפלא !
    אהבת הענף + יכולת כתיבה שלך. סחתיין.

    אמסטרונג טיפוס מעניין ביותר אבל מה שהוא עשה מוציא אותו מבחינתי מהענף. הוא צריך לחיות את חייו בשקט ולא לעשות פרובוקציות (אולי בחוצפתו שיבקש להצטרף לטור דה פראנס בכיף שלו ? חלאס !)

    1. זו עצימת עיניים אלגנטית. אז תבקש גם מרוב מנהלי הענף והדיקטורים של הקבוצות לעזוב ולחיות את חייהם בשקט בלי פרובוקציות.

  11. מקסים מרתק .
    מבחינתי האישית הוא עדיין הרוכב הגדול בדורנו .
    ואיני אוהב רמאים .
    הסיבה לכך היא התובנה הפשוטה שלי שכולם עושים דברים בעייתיים אחרת קשה מאד עד בלתי אפשרי להתחרות .
    אותו אמנם תפסו …אך כי הוא היה הכי טוב וניהלו נגדו שנים של מאבקים .
    זאת דעתי .
    בכלל באופן עקרוני קשה לי מאד עם פסילות בדיעבד
    בייחוד לאחר זמן רב .
    לא הגיוני בעיני שבחלוף מספר שנים פתאום מוחקים אלוף אולימפי או שבגלל איזה שהוא סיפור שחיתות מוחקים פתאום אלופת מכללות בארה"ב.
    זה מזכיר לי את הפסילות במאה הקודמת באולימפידות על טענות של מקצוענות .
    היו הרבה סיפורים על רקע פוליטי שנגמרו ככה.
    לבסוף הפסילות נפסלו וההכרה קרתה לעיתים רבות אחרי פטירת הספורטאי .
    הרשו לי להתנבות שזה בדיוק מה שיקרה ללאנס ולכן אני מקדים את זמני וכבר מכיר בו כאלוף.

  12. זכותך להתנבא ואף לקוות לכך.
    בשבילי הוא מחוק.
    הנזק שהוא גרם בלתי נתפס
    חוץ מהרמאות ארוכת השנים, אנו מדברים על רדיפה, רמיסה והרס חייהם של כל האחרים שניסו לחשוף אותו.

    בשבילך אהרון, חבר ה ללל 🙂 . מה יקרה אם ימצאו שלברון השתמש בחומרים בלתי חוקיים, המאפשרים לו כושר עילאי וכן הימנעות מפציעות 15 שנה ? עדיין תכיר בכל הישגיו ?

    1. אני לגמרי מסכים לגבי מעמדו של לאנס כאן. הוא היה רמאי גדול שרדף את כל מי שניסה לחשוף אותו, והתנהל כאחרון המאפיונרים. הוא אחר כך אף הודה בכך כשלא הייתה לו ברירה. לי אישית הוא שבר את הלב, כשחשבתי שכל ההאשמות היו בגלל הצרפתים שלא מוכנים לקבל אמריקאי כזוכה במירוץ שלהם.

    2. אשר ללברון כבר עכשיו איני מכיר בהישגיו 😃😂
      וברצינות אני טוען טענה פשוטה שאולי נשמעת הזוייה אך זו האמת .
      לאנס לא נתן לעצמו שום יתרון שמישהו אחר ממוצע בענף לא לוקח (שכן לתפיסתי כולם לוקחים תמריצים כאלו ואחרים ).
      לברון לעומת זאת משיג לעצמו יתרונות שאמנם חוקיים אך מכוערים ולא יפים .
      ולכן לגבי לברון אני שייך לשונאיו (ואגב לא אמרתי שהוא לא השחקן הגדול בדורו טענתי רק שהוא פחדן שפחד להתמודד בכלים שווים )

      1. זה שקר שאולי נחמד לספר לעצמך. שקול לטענה שכל נהגי הF1 זוכים להזדמנות שווה עם המכוניות שלהם.

        1. מה שקר ?
          האם שלברון פחדן שפוחד להתמודד בכלים שווים ?
          הרי גם מי שחלוק עליי מסכים איתי בכך (ראה תגובות באתר כאן )
          או שאתה מתכוון שהשקר הוא שלא כולם רמאים ואני טוען את זה כי נח לי לומר זאת ?
          הרי ראינו לאורך שנים השעיות ורמאויות שונות כולל יאן אורליךהסגן של אמסטרונג כל השנים ועכשיו גם פרום וכמובן קונדטור .
          תראה איני מומחה על בענף האופניים אבל הרמייה היא חלק ניכר מהענף הזה.
          לי אישית זה לא כ"כ מזיז אני משלים עם זה שכולם שם לא הכי בריאים בלשון המעטה.
          אישית לא הייתי מתמודד בענף שפוגע בבריאותי אך כצופה מהצד אני מניח שכולם עושים פחות או יותר אותו הדבר.

          לסיום אני בהחלט מסכים עם הסיפא של דבריך ש בפורמולה 1 ישנו עיוות רב בכך שלא יודעים האם זה בזכות הנהג או הכלי ואפילו דסקסנו כאן את הצעתי שלטענת מתן ואחרים לא ישימה לצערי.
          הצעתי בקצרה הייתה שכל נהג יתחרה בכל מכונית מספר שווה של פעמים בכדי לדעת מי הנהג הטוב ביותר (וכן מי המכונית הטובה ביותר ללא יתרון אנושי )
          בל אם הפורמולה מעוותת זה לא אומר שאני צריך ככה את הכדורסל שלי .

          1. 'לאנס לא נתן לעצמו שום יתרון שמישהו אחר ממוצע בענף לא לוקח'

            זה, התייחסתי לשורה הזאת.

          2. תגיד אתה עוקף אחרי הענף.
            על יואן אורליך שמעת ?
            על קונדטור ?
            וינקרוב ?
            פורום ?
            ני בטוח שמתן עידו ופאקו יכולים להוסיף לך עוד עשרות שמות .
            מה ההבדל בינם ללאנס ?
            בעיני אין כל הבדל מהותי .
            נכון לאנס נתפס יותר חזק עם יותר הד תקשורתי וכנראה עשה זאת לאורך זמן רב יותר .
            אבל הסיבה המרכזית בגינה הוא עשה זאת לאורך זמן רב יותר היא כי הוא התמודד לאורך זמן רב יותר וניצח לאורך זמן רב יותר ונבדק לאורך זמן רב יותר.

            בשורה התחתונה רוצה לומר
            שאני יוצא מתוך נקודת הנחה שעל מנת להיות בצמרת רוכבי האופניים בעולם אתה חייב כיום לקחת תמריצים .
            צר לי על כל אלו שרוצים להיות בריאים ולא לוקחים תמריצים ובהחלט ייתכן שאחד מהם (אלו שלא לוקחים ) הוא באמת הטוב ביותר.
            אבל מבין הרוכבים המקצוענים כיום (ומסתבר שגם בעבר הרחוק)
            הרי שאם לא תיקח תוספים אסורים אין לך באמת סיכוי (שוב לפי נקודת הנחה שלי …שקשה מאד לסתור אותה ואני בטוח שהרבה מאד חושבים כמוני ).
            ומשכך אם אתה מניח שממילא כולם לוקחים הרי שאתה בעצם חושב בינך לבין עצמך שאין באמת משמעות לפסילות שהרי פסלת משתמש א והענקת את הניצחון למשתמש ב' (בדיוק כפי שמישהו כתב קודם לכן שלאנס היה זה שהעלה את תדמית הענף אחרי בעיות השימוש בתמריצים …)

            שורה תחתונה : איני חושב שזה שקר אני חושב שזו אמת ידועה אולי פחות צבועה ומתחסדת אך זה האמת כולם לוקחים ולכן ממילא לאנס הטוב ביותר ויום אחד בעידן שלאחר הפולייטי קורקט יכירו בכך כולם (והיו מקרים בעבר).

          3. ההבדל הוא כמובן שכמו במכוניות זה שאתה מסמם את עצמך (נוהג במכונית) לא אומר שאתה נהנה מאותה איכות של סימום ותועלת ממנו (ראה מכוניות באיכות שונה)

          4. ואגב אם תעמיק קצת בהסטוריה של הסימום באופניים בעידן ארמסטרונג תלמד די מהר שכתלות בנתונים גופניים טבעיים מסויימים החומרים שהשתמשו בהם ובמכניזמים של הבדיקות באותה עת הרווח שרוכב מסוים יכל להפיק מסימום לעומת רוכב מסוים אחר היה עצום ורוכבים בעלי ביצועים זהים ללא סימום נאלצו לפרוש מסיבה זאת מרכיבה מקצועית בעוד שאלו בעלי התכונות הגופניות שהתאימו לסימום זכו להמשיך ל"קריירה" "מצליחה".

          5. יש לך הוכחה שהסימום של לאנס היה סימום גדול יותר מהסימום של אורליך למשל ?

          6. זו הייתה שאלה רצינית?

          7. בוודאי

          8. ואם תענה אז כדאי שתענה בתגובה חדשה למטה כי כבר בלתי אפשרי לעקוב ככה

          9. איזה תשובה בדיוק אתה מצפה לקבל? אתה מצפה שגם יהיו לי מסמכי גרעין סודיים של כל מיני מדינות?

            בקצת יותר לנקודה, למיטב ידיעתי זה מעולם לא נבדק בשום צורה. אני לא יודע אם אפילו מיטב חוקרי הסימום או הרופאים שעבדו איתם יודעים את זה.

          10. שורה תחתונה התחלת בלקרוא לדבריי שקר.
            ונגמר בכך שאין ראייה שלאנס עשה משהו שונה מכל רוכב מקצועי אחר.
            אני מקבל עמדה שאומרת לא נתפסת לא השתמשת זה מה שאנו אומרים בדרך כלל אדם זכאי כל עוד לא הןכחה אשמתו .
            באופניים מבחינתי זה בדיוק הפוך .
            אדם אשם כל עוד לא הוכחה זכאותו (יתרה מכך איני רואה דרך להוכחת זכאות ).

            לכן מבחינתי לאנס הגדול מכולם .
            כי כולם משתמשים לכן זה חוזר לכישרון נטו .

            נגיד זאת קצת אחרת ביהנתן שכולם ישתמשו באותם חומרים יש לי יסוד להאמין שלאנס יהיה זה שמנצח .

          11. מה לא ברור בזה שאפילו אם כולם זכו לאותה איכות של סימום(והם לא, למי שיש יותר משאבים (ארמסטרונג) משיג יותר), התועלת ששני אנשים יפיקו מאותם חומרים היא שונה ולכן הרווח שרוכב אחד זוכה בו הינו שונה מהרווח שרוכב אחר יזכה בו וכך אחד יזכה ביתרון בעוד השני יצא מופסד ואין כאן מצב של שיוויון ברמאות?

  13. מעולה.
    אני עם אורי. לאנס חלאה. לא בגלל השימוש ב-EPO ושות' שזה עשו רבים, אלא הטרור שהשליט על כל הסובבים אותו ואף על רוכבים מקבוצות אחרות.
    אני ממש לא נמנה על חובבי אל פיסטולרו, אבל בדיעבד לראות את לאנס רואה לו את האחוריים זה דבר נחמד מאד.

  14. עוד ממה שלאנס אמר בשיחה:
    הוא סיפר שיש לו חמישה ילדים, ושמעבר לפודקאסט על האופניים, יש לו עוד אחד שקשור ללייף סטייל. הוא הפסיק להתחרות (לשים מספר על הגב כהגדרתו) לפני שנה, אחרי שראה שהוא כבר פחות ממשיך לעמוד בקצב של אנשים הצעירים ממנו בעשרים שנה.
    הוא התייחס ל"ירידה" שלו על הקהל ביום הראשון (אמר שהתאכזב מהעידוד), וטען שזה התהפך לגמרי ביום השני בתל אביב (גם מבחינת הכמויות וגם מבחינת האינטנסיביות של העידוד). הוא ייחס את זה להבדלים בין הקהל הירושלמי לתל אביבי (זה הוא אמר, לא אני…) ולהבדלים בין יום שישי לשבת. בכלל, הוא אומר שהרוכבים לא אוהבים את הבלגן של הקהל, ומעדיפים בהרבה את הקטעים השקטים יותר שאליהם מגיע הרבה פחות קהל.
    הוא נשאל על אם נגזר על הענף להיות משעמם יחסית ליריבויות הגדולות בתקופתו. הוא אמר שזו לא גזירת גורל, וייתכן בהחלט שהמצב יתהפך אחרי שטיפוסים משעממים כמו כריס פרום (כן, הוא לא ממש ברר במילים) יפנו את הבמה.
    בכלל נראה שהוא בהחלט אהב את זה שהתייחסו אליו כפי שהתייחסו, אחרי שהמחיקה הזו, עליה דיבר, היא משהו שהוא נתקל בו ברמה היומיומית. כל הקטע הזה היה אלתור של החבר'ה מ"צל מדבר", אחרי שראו שהוא הגיע לארץ, והוא זרם עם זה בשמחה. היה בכללי חביב מאד לכולם.

    1. תודה רבה רבה.
      טיפוסים משעממים? סאגאן, סאגאן? סאגאן!!!!!!

      1. הוא התכוון בעיקר לתחרויות ב-GC, וליריבויות המיתיות בתקופתו. רציתי לשאול אותו על היריבות עם קונטאדור כשהיו באותה הקבוצה, אבל נגמר הזמן לשאלות.

    2. מעניין מאוד.
      הייתי שואל אותו על החשיבות בעיניו של "שבירת" היריב ועל הטקטיקה איך לעשות את זה בפועל – האם להגיב לכל התקפה של היריב באופן מיידי או לחכות דווקא לקטע שבו אתה חזק (נניח עליה). או שלשחק אותה נשבר (כלומר לתת לו לעבור אותך ולהשתעשע במחשבה שהוא חזק) ושתיים שלוש דקות אח"כ לעבור אותו בחזרה. משחקים מהסוג הזה. בריצה ישנן המון אפשרויות, בעיקר בריצות שדה (במסלול פחות)

  15. אפשר לאהוב או לשנוא את לאנס ארמסטרונג, אבל עושה רושם שהוא בנאדם מרתק.
    מדובר בבחור שממש הרים את ענף האופניים בזמנו (אם כי השתמש בחומרים ממריצים). זכור לי הטירוף שהיה סביב הטור ובכלל עם הצמידים בתקופה ההיא. משהו לא נורמלי לענף האופניים.

    תענוג פאקו!!!

    1. הקטע המאד מאד אירוני היה שהוא הרים אותו ממשבר תדמיתי עקב בעיות הסמים…

  16. פשוט סיקור מדהים פאקו.
    מאוד כיף לראות את נופי ישראל (למרות ההדרה הגלילית) באירוע ספורט בינלאומי. ונראה שההפרב היתה מאוד מוצלחת שזו התקדמות יפה בפני עצמה.

  17. פוסט ענק, תודה פאקו.

  18. גדול פאקו
    חוויה לכל החיים

  19. גדול אתה פאקו. כתיבה נפלאה

  20. תודה רבה.

    הטור הזה שלך לא נופל מהטור דה פראנס!!

    הג'ירו הזה אותי אישית ממש הכניס לתוך העניין הזה של המירוצים האלו.
    כך שביום שישי תוך עירבוב סיר להכנסת בצק לתנור אני רץ להספיק קטע ספרינט. וכמה שעות שרפתי אתמול על הדבר הזה. היה ממש כיף.

    אגב מאד נהנתי מהשידור בערוץ הספורט, אין לי מושג על כמה הוא "מקצועי" ומתעסק בפרטים הקטנים שבהם באמת עוסקים הספורטאים ואולי גופי שידור אירופים, אבל זאת לדעתי הייתה הצלחה.- להנגיש את המירוץ גם למי שלא צופה בדר"כ, ולא מתעסק עם התחום הזה!!

    אגב מי זה הדרור שהיה הפרשן?

    1. דרור פקץ', מאמן נבחרת ישראל באופני הרים.

      1. והסיקור שם בהחלט מקצועי מאד. מביאים בדרך כלל אנשי מקצע מהדרגה הראשונה שמכירים טוב מאד את הענף. אני שומר אמונים ליורוספורט, אבל לסיקור בערוץ הספורט אין במה להתבייש.

        1. תודה!

  21. מוכרח להגיד שפעם ראשונה שאני עוקב ופשוט נסחפתי.
    תודה רבה על הסיקור ובהחלט נראה שבישראל יש רעב למשהו גדול.
    גם הג'ודו וגם הג'ירו הראה שעם כל הבדיחות שלנו על עצמנו אנחנו יכולים לעשות את זה לא פחות טוב.

    לגבי לאנס ארמסטרונג- אי אפשר לקחת מה שהוא עשה לעולם הרכיבה.
    הוא שם את הענף במדרגה אחרת. נכון שהוא רימה אבל כולם רימו אז קשה לי לשפוט אותו כשקרן בזמן שכולם היו מסוממים.
    מה שכן כנראה שגם את זה הוא עשה יותר טוב מאחרים…

    1. באיזה מדרגה אחרת הוא שם את הענף?

      1. אי אפשר להתעלם מהיח"צ שהוא עשה לענף, לרבות בארה"ב, לא בדיוק אומה ידועה בזה.

        1. בעיקר בארה"ב יח"צ שהעלה עניין והוריד אותו ברגע שהוא נעלם. אין שום אפקט מצטבר כתוצאה מלאנס.

      2. ממשהו לא ממש מעניין לאולי מעניין

        1. איפה בדיוק? פה בארץ? בארה"ב? איפה שהספורט פופולרי הוא היה גם לפניו וגם אחריו.

          1. איפה שהרכיבה היא לא הארד קור

  22. אני מאושר ממש שהכל עבר ללא תקלה.
    שוב, תודה על סקירה מעולה ומרתקת!

    1. היתה תקלה שלא קשורה לאירגון בארץ,פציעה בנגד שעון שלוש פציעות.למעשה, והיתה בחירת.מסלול מאד לא נכונה מבחינת מזג אויר שבדרך נס לא השפיעה אתמול אך מאד השפיעה היום. למה אני מתכון :
      רשות הטבע והגנים סגרה היום את גן ציבורי עין עבדת.למבקרים בדל חשש לשטפונות , אתמול היה הגירו ,ב 24-26 לחודש היו שטפונות חמורים ,המסלול נקבע הרבה מראש.
      פעם בעשר שנים יש מקרי שטפונות.רחבי היקף בארץ, השנה היתה השנה הזו ,להבנתי יש דרך לחזות זאת.מראש שאינה נחלת הציבור לי היא עובדת אך אני לא יכול לטעון שהיא מוכחת המדגם קטן מדי ,
      גם לא יכול לטעון כי המארגנים יכלו לדעת זאת מראש ,אך בדיעבד יכול לטעון שהיה יותר מזל משכל ,הרבה הרבה יותר .

    2. ועיקר הטענה למי שלא מכיר מזג אויר ,היא נגד המשפט מזג האויר שיתף פעולה ,בדיוק להיפך ,זו תקופה מועדת לשטפונת שתשע מתוך עשר שנים לא היתה , ודוקא ביום בו הגירו עבר השמד חייכה,זה לא שלא היה ידוע שהתקופה הזו בעיתית כבר בתחילת האירוע,היה ידוע והיה סיכוי טוב שאפשר יהיה לקיים את הקטע ,במסגרת הרבה מזל שהגיע. לעבודה.

  23. תודה פאקו.נהנהתי מהסיקור וגם מהתגובות

  24. נפל על סוף שבוע בלתי אפשרי מבחינתי, אז תודה לכל מי שהיה אחראי גם על בכלל להודיע שהאירוע הזה מתקיים וגם על הדיווחים התמידיים והמובנים אפילו לי.

  25. אני אחלק את ההתייחסות לעניין החומרים האסורים למספר סעיפים:

    1. יש חומרים שונים ויש הבדל לא מבוטל בין חומרים שונים. לכל הפחות, יש הבדל גדול בין חומר שהשימוש בו אסור קטגורית לחומר שהשימוש בו מותר עד מידה מסוימת.

    2. יש הבדל גדול בין רמות אחריות של הרוכב. יש רוכב שמרמה בכוונה תחילה, ויש רוכב שמכריח את הדומסטיקים להשתמש, יש רוכב שמעדיף לא לבדוק, יש רוכב שפועל בתום לב אבל היה צריך לבצע בדיקות מעמיקות יותר ויש רוכב שנפל קרבן לנסיבות, עשה את כל הבדיקות הנדרשות ובכל זאת נפל.

    3. להשוות בין מי שצרך EPO תו"כ שהוא מבין שזה אסור בתכלית האיסור לבין מי שצרך תוסף תזונה מזוהם מבלי שהתכוון לכ"כ (מקרה שיר צדק למשל) ופשוט להגיד שכולם "רמאים" ואין ביניהם הבדל זה בערך כמו לטעון שמי שבריצה דרך בטעות על קו המסלול של יריבו שקול למי שחתך דרך הדשא תו"כ שהוא מקזז 100 מטרים בכל הקפה. אין ספק שהשניים צריכים להיפסל, אבל המקרים לא דומים וגם העונשים והיחס הציבורי צריך להיות שונה.

    4. חומרים שונים משפיעים באופן שונה על אנשים שונים ועל רוכבים מסוג מסוים. לצרוך העניין, אם ניקח את ה-EPO שמגביר צח"מ, אז הדבר שהוא משפר ביותר זה את המקום בו צריכת החמצן מקסימלית שזה בעיקר בעליות. ככה שבמקרה כזה רוכב שזו נקודת החולשה שלו ייהנה הרבה יותר מרוכב שזה היה היתרון שלו וגם אם שניהם השתמשו בדיוק באותו החומר אי אפשר לומר "שהתנאים היו שווים וזה מנטרל זה את זה". זאת ועוד, יש הבדל בין מי שיוזם ומציף את המערכת לבין מי שנלחם באש עם אש כי אין לו דרך אחרת להיות תחרותי בעידן מלוכלך.

    5. בלאו הכי מי שעשיר מקבל תזונה טובה יותר וביגוד טוב יותר וצוות טכני טוב יותר. להכשיר את השרץ זה לתת לו עוד יתרון כי היה לו כנראה גם את הכימאי הטוב ביותר. זה לא שכולם לקחו אותו הדבר ששיפר אותם בדיוק ב-X% וזה מתקזז.

    6. על פניו ענפים כמו אופניים או אתלטיקה קלה יותר מועדים ללכלוך כי האינסנטיב לשימוש גדול יותר. עוד עשירית השניה במאה מטר קריטי לאצן בעוד שכדורסלן יכול להסתדר היטב גם בלי ואפילו אם אחרים משתמשים והוא לא. אבל… כשבודקים גם ענפים אחרים שלכאורה האנסנטיב בהם נמוך משמעותית (ע"ע כדור בסיס) מגלים שהם מאד מלוכלכים. הענפים בהם תופסים בסיטונאות הם הענפים שרוצים להתנקות. אני בכלל לא טוען שהיום ענף אופני הכביש נקי לחלוטין. אני כן טוען שהוא נקי בהרבה מבעבר (מי בכלל היה מתרגש לפני עשור וחצי מקצת ונטולין?) ואני כן טוען שהוא נקי היום ביחס לענפים אחרים אותם לא בודקים. אם יעשו בדיקות בכדורגל או כדורסל באותה הרצינות שעושים באופניים פתאום אנשים כבר לא יתייחסו אל אופניים כאל "ענף המסוממים" כי יראו כמה זה לא כזה יוצא דופן (שוב, קל וחמר היום פוסט עידן ה-EPO והסטרואידים כחומרים רווחים בענף).

    7. ומשהו קטן לאראל'ה היקר – היכולת שלך להבדיל בין מקרים בכדורסל ולטעון שזה ששחקן נולד בחודש אלול ויש לו את האות ח' בשם גורמת למקרה להיות שונה בתכלית ואז לטעון ש"משתמש הוא רמאי ורמאי זה רמאי ואין שום הבדל" גורמת לפגיעה קשה בעקביות הטיעונים שלך.

  26. מתן תודה רבה על תגובה מחכימה .
    הערת את עיניי בנושאים מסויימים מה שנקרא צריך עיון .
    אשר לתגובתך אליי בסוף .
    אז אומר כך אני מבין קטן מאד באופניים כאמור .
    וכשאני רואה את כולם נתפסים לאורך שנים אגב .
    אני יוצא מתוך הנחה (הגיונית )
    שאומרת זה חלק מהמשחק לקחת וחלק מהמשחק לא להיתפס .
    זה קצת כמו שחקן שסוחט פנדל בכדורגל על ידי זה שהתחזה ברחבה .
    או כמו כדורסלן שעושה פאוול בפיגור 2 …5 שניות לסוף .
    הרי כל עבירה שכזו היא מכוונת (ועל עבירה שכזו יש סנקציה ) אבל כולם עושים זאת כביכול לא בכוונה …..אוהב /לא אוהב זה הכלל וחלק מהמשחק (אמנם בכל כלל יש יוצא מן הכלל ……אבל זה הכלל ).

    לכן לעיינינו בהחלט לא ראיתי בלאנס מקרה שונה .
    בעקבות למשל מה שכתבת עכשיו שבא לומר תראה המקרה שלו שונה כי …הוא כך וכך אני מסכם זאת כרגע בצריך עיון .
    וכפי שאמרתי איני מבין גדול באופניים .
    אני מדדר מתוך ההסתכלות שלי על הענף מבלי להיכנס לניונסים כאלו ואחרים .

    אשר לכדורסל לא הבנתי את כוונתך בהבדלה בין המקרים אני רק משער שהמדובר בלברון ובמעברו ביחס למעבר שחקנים אחרים .
    היינו בזה אנסה לחדש .
    הטענה שלי שמעברו היה חסר תקדים .מכמה בחינות .

    אני חןשב שבחינות אלו מוסכמות על ידי כולם אלא שיש שרואים בזה משהו לגיטימי ואני לשיטת אלו "סתם" רומנטיקן .
    אני חושב שהעובדות כפי שהבאתי מדברות בעד עצמן .
    ואגב רבים כאן באתר הסכימו איתי בזמן אמת (כולל הדוק).
    בימי האתר הראשונים בבעלות הדוק .
    היו ששינו את דעתם לא אני.
    לא בגלל עקשנות יתר אלא בגלל שבאמת ובתמים אני חושב שמה שעשה לברון זו לא חכמה ספורטיבית גדולה.
    ואישית איני מתלהב מזה .

  27. אני רואה אופניים (רק טור דה פראנס – מה זה ג'ירו וואלטה…?) מאז שאחי הגדול נתן לי את הספר השני של ארמסטרונג כשהייתי בכיתה ח (2001). את כל הזכיות שללאנס ראיתי ברצף. הערצתי אותו. הספר שלו ריגש אותי, הכניס אותי למתח, גרם לי להבין את המאבקים בפלטון. בצבא הפסקתי לראות ואז גם לאנס הודה, וזה די שבר אותי. לא היה לי כבר חשק לראות.

    בחיפושי אחרי אתר נבא בעברית מצאתי את הופס לפני כמה שנים ונהניתי מכל רגע. ואז גם גיליתי שבקיץ מסקרים את הטור ובזכות הכותבים כאן ממש חזר לי החשק לצפות. אני יכול לצפות בקטע שלם וליהנות מכל רגע.

    בקיצור… תודה פאקו על כל הסיקורים בקיץ ועל הסיקור הזה בפרט.

    חייב לציין שממש ממש התרגשתי כשראיתי שאשכרה מזניקים גראנד טור בירושלים – השלטים, הטלוויזיה, הדגלים. זה דומה להרגשה כשאתה רואה אמן שאתה מעריץ בהופעה והוא פותח את הפה לשיר ואתה אומר – זה אשכרה הוא! קרוב אלי כל כך.

    כשהג'ירו עבר בכביש 40 הלב התרחב. זה כביש שאני כל כך אוהב ומכיר כל סנטימטר בו.
    אז יאללה מחכה ליולי שיתחיל כבר הטור.

  28. גדול אתה פאקו. כתיבה נפלאה

  29. טוב האמת שהרבה דברים לא מדויקים .
    אתיחס רק לאחד מהם המזל.
    כי הייתי על שפת המכתש היום. מצר על הפיספוס שלי אתמול.
    סיבת הפיספוס פשוט מחלה .
    אבל היום היה היום , בתוך חמש עשרה דקות מסביבות השעה 1300 ומשהו , הרעמים מלמעחה סיפקו תוצרת ,הכביש מעלה עצמאות הפך למראה.
    מראה כל כך יפה שגרמה לי לותר על התוכנית המקורית לנסוע מטה ולטפס למנסרה .
    אם הסיפור הזה היה קורה אתמול אז יותר מרוכב אחד. היה נוטש את המירוץ.
    אולי גם אופנוע ליווי ואולי גרוע מזה .
    בינתיים רק רוכב אחד נטש את המירןץ בארץ זה שנפגע בחימום .
    יש לי הרבה מה להגיד על הגירו ועל החווחה הכוללת ירושליים חיפה תא באר שבע מצפה אילת.
    אך זהו לא פורום רכיבה רעב האנשים בלאו הכי לא יבינו במה דברים אמורים ,וחלקם במקום להגיב לענין יחלקו מחמאות שזה נחמד אך מעיד על בורות ולא בשבילי.
    אז השורה התחתונה מבחינה כלכלית היתה הצלחה אדירה אז ברור שיהיה לכך המשך.
    מבחינת הרכיבה היה נסיון מסוים. אך מאחר ואני מכיר ויודע מהו הפוכנציאל התיירותי הטכני מבחינת הרכיבה מבחינת הנופים והאתרים אז היה כאן מבחינת ההפקה משהו ברמת 6.5 .
    מבחינת מה שאפשר עם הנופים בארץ ים המלח גליל חרמון סטלה מאריס מרכז הכרמל עוספיה דליה , כיסרא יוסרא הר מירון צפת ,אפשר לקבוע סטנדרטים חדשים ברכיבה בכלל הרבה מעל ומעבר למוכר היום בענף ,כי יש לנו הסטוריה של אלפי שנים , מה שאין למדינות אחרות, יש לנו הצצה במכתשים לגיאולוגיה של מאות מליוני שנים מה שאין לאחרים. ויש לנו את ים המלח שאין לאף אחד , אין מדינה שיכולה להציע טיפוס מים המלח לכותל , ולמרות כל מה שכתבתי אגיד עוד משפט אחד שימחיש הכל .
    שעת סיום בגן סאקר טום דומולאן עבר לא בלי שהשאיר עבורי צילום מרהיב , שני זוגות דתיים פנו לעשות שבת שני האבות דחפו את עגלוץ התינוקות לפניהם בזחילה שהיתה ההיפך הגמור לנגד שעון שזה עתה חזינו בו , רוכב דתי דיווש במעלה הרחוב ממול לגן בשיא יכולותיו והגיע רק לשליש מהמהירות של פאביו ארו וקרלוס בטנקור לא מאריות נגד השעון ….
    גיוון אוכלוסית הצופים והמתחרים באירןע הירושלמי היתה מאד ברורה בחורות במכנסיים קצרים חרדים בחליפות ושטריימלים ורוכבים מן קוסמופוליטיות שהוכח שיכולה לעבוד ,ומעל כל זה היה הקהל הירושלמי שנתן עידוד מדהים .
    תם אך לא נשלם ,לפעם הבאה הלואי שתגיע לכאן גם הוולטה

  30. מדהים ותודה פאקו, ועידן, שבזכותכם ובזכות הסיקורים שלכן בשלש טורים האחרונים התחברתי לענף.

    כל כך רציתי לראות בלייב את פרום או דומולן וכל האלה שאנו קוראים עליהם ומנתחים אותם. לא יכולתי בגלל שבת.

    שאלה, יש ברשת באיזשהו מקום את השידורים? בעיקר היום השלישי באר שבע-אילת??? שמעתי שהצילום היה בן זונה

  31. סורי ארמסטרונג כמו שידעת לקבל את האהבה תדע לקבל דחיה (ובלי יללות) למעשים יש תוצאות. ולפרוטוקל : ורדה שואלת ג׳ירו ג׳ירו אבל מה עושים עם כול הוורוד הזה בגוף?!

    1. שום דבר שלא יורד בכביסה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט