אירועי דיומא – 21.04.2018: חולון תנסה להתאושש מול אשדוד, פתיחת אליפות העולם בסנוקר

 

כדורגל

ליגת העל – מחזור 31 (בית עליון) / מתן גילור

20:30 מכבי תל אביב-בני יהודה תל אביב (ספורט 4). דרבי שמפגיש את שתי הקבוצות החלשות ביותר עד כה בפלייאוף העליון. מכבי ת"א טרם השיגה נקודה, כלומר היא ברצף של 4 הפסדים, כולל 2:3 בירושלים ביום שני. היא במקום הרביעי עם 55 נקודות רק 3 מעל נתניה, מה שאומר שגם המקום באירופה, שנראה עד לא מזמן מובן מאילו, נמצא בסכנה. בני יהודה הפסידה בביתה לנתניה במשחק שדי סיים עבורה את העונה. היא עם 44 נקודות במקום השישי וזה כבר רחוק מדי. היא תוכל להתנחם בתקיעת טריז בגלגלי היריבה העירונית. בעונה הסדירה ניצחה מכבי ת"א 0:2 בנתניה. בפ"ת הסתיים המשחק בתיקו 0:0.

ליגת העל – מחזור 30 (בית תחתון) / מתן גילור

17:45 עירוני קרית שמונה-איחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב). משחק לפרוטוקול בין שתי קבוצות שהבטיחו את ההישארות.

18:00 מכבי פתח תקווה-מכבי חיפה (ספורט 4). פ"ת בדרכה לאליפות הפלייאוף התחתון. מכבי ניצחה במשחק חושב מאד את אשקלון 1:2 ומעשית הבטיחה את הישארותה בליגה. היא תרצה לאסוף נקודות כדי למנוע גם את התרחיש הקלוש בו היא יורדת ללאומית. בעונה הסדירה סיימו הקבוצות בתיקו 2:2 בפ"ת ובתיקו 1:1 בחיפה.

20:00 הפועל אשקלון-הפועל עכו (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות מגיעות אחרי תוצאה מאכזבת מאד מבחינתן. אשקלון, כאמור, הפסידה בחיפה והתרחקה יותר ממשחק מאשדוד, כשלה 21 נקודות במקום ה-13 ולאשדוד 25 נקודות במקום ה-12, מה שאומר שאפילו ניצחון במשחק ביניהן (שיתקיים באשדוד) לא מבטיח לה הישארות. לפיכך, היא פשוט מוכרחה לנצח את המשחק. עכו סיימו בתיקו עם אשדוד, כשהשוותה בתוספת הזמן, בשער שיותר הרס לאשדוד מאשר סייע לה. תיאורטית עכו עוד יכולה להישאר אם תנצח את כל המשחקים וכל הכוכבים יתיישרו בדיוק במסלול המתאים, אבל נראה שגם שם מבינים שזה לא עומד לקרות. בעונה הסדירה ניצחה אשקלון 1:2 באשקלון ו-1:0 בעכו.

סרייה A – מחזור 34 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: ספאל-רומא (ספורט 4 וספורט 5). העומס הגדול על רומא נתן את אותותיו עד סוף השבוע האחרון, אז איבדה את המקדמה שהייתה לה על לאציו ואינטר במקום השלישי. באמצע השבוע היא חזרה לנצח, הפעם מול גנואה, והניצחונות של שכנותיה לטבלה מבטיחים לנו כנראה קרב צמוד על העלייה לאלופות עד סיום העונה. קצת לפני המפגש מול ליברפול באמצע השבוע, הרומאים יפגשו היום קבוצה חלשה למדי, אחת המצוייה נקודה מעל לקו האדום. ספאל סיימה בתיקו בששת משחקיה האחרונים, תוצאה עליה תחתום היום מול קבוצת הצמרת שמולה.

21:45: מילאן-בנוונטו (ספורט 2). מילאן מחזיקה בשיניים במקום השישי, האחרון המוליך לליגה האירופית. חניכיו של גאטוסו שכחו מהתקופה הטובה, עם ארבע תוצאות תיקו רצופות, האחרונה מול טורינו. למזלם, ההפסד של פיורנטינה לנאפולי מנע מהראשונה לחלוף על פניהם בטבלה. היום מילאן צפוייה בוודאות לנצח מול נועלת הטבלה. ירידת הליגה של בנוונטו הייתה ברורה כבר מתחילת העונה, אך ההפסד הצפוי לאדומים שחורים ייתן לכך את החותם הרשמי.

בונדסליגה – מחזור 31 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: איינטראכט פרנקפורט-הרטה ברלין (פריצות בספורט 3). קצת לפני שהוא עוזב את פרנקפורט לטובת באיירן, המאמן ניקו קובאץ' הוליך את פרנקפורט לניצחון גדול על שאלקה בחצי גמר הגביע, בדרך למפגש מול אותה באיירן בגמר. בליגה חניכיו של קובאץ' מלקקים הרבה פחות דבש, והתבוסה ללברקוזן במחזור הקודם חיסלה מעשית את סיכוייהם להעפיל לליגת האלופות. למרות זאת, המאבק על הכרטיס לליגה האירופית עדיין רלוונטי, ופרנקפורט צפוייה לנצל את האדישות של היריבה שסיימה את העונה על מנת לנצח היום.

16:30: האנובר-באיירן מינכן (משולב בספורט 3). אחרי הבטחת הזכייה באליפות, באיירן נתנה הצגה לקהל הביתי ב-5:1 מול מנשנגלאדבך. היום, קצת לפני המפגש הפסיכי מול ריאל מדריד באלופות, היא צפוייה להוריד את הרגל מהגז. גם ליריבה אין כל שאיפות בליגה, מה שהופך את המשחק לחסר חשיבות למדי.

19:30: באייר לברקוזן-בורוסיה דורטמונד (ספורט 3). מפגש 3-4 המפגיש שתי קבוצות במצב רוח שחוח למדי. לברקוזן הובסה 6:2 בחצי גמר הגביע מול באיירן באמצע השבוע. בכל זאת, את המשימה היותר חשובה היא השיגה לפני כן בליגה, כשהנחילה לפרנקפורט תבוסה 4:1, עם שלושער של קווין פולנד (הפך למלך השערים הגרמני בבונדסליגה). הניצחון שם את לברקוזן בעמדה מצויינת לסיים בין ארבע הראשונות. דורטמונד השלישית (הצמודה לה מבחינת נקודות) במצב רוח רע אף יותר – אם לא די בהפסד לשאלקה במחזור האחרון, חלוצה הבלגי, מישי בטשואי, אחד הגורמים המרכזיים בקאמבק של הצהובים שחורים במהל העונה, נפצע בקרסול וגמר את העונה. כמה חבל. עדיין צפוי לנו משחק פתוח לחלוטין, בו שתי הקבוצות ינסו לשפר עמדות.

ליגה צרפתית – מחזור 34 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: מארסיי-ליל (ספורט 5). קרב נואש בין שתי קבוצות המצויות במצב דומה, גם אם משני הקצוות של הטבלה. מארסיי הרביעית נמצאת בקרב קשה מול ליון על המקום השלישי, האחרון המוביל לליגת האלופות, כשערב המחזור היא בפיגור רק עקב הפרש שערים נחות מיריבתה. ליל גם היא בשוויון נקודות עם היריבה שמעליה, אלא שזה שם אותה בדיוק מתחת לקו האדום. משחקה האחרון הוא דוגמא מצויינת לעונה המחורבנת שהיא עוברת (כולל סאגת חילופי המאמנים), זאת כאשר הוליכה 2:0 עד לתוספת הזמן, ושם איבדה את הניצחון עם ספיגת שני שערים (אחד מהם עצמי).

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 26

20:25: גלבוע/גליל – מכבי ראשון לציון (ספורט 5, משולב). הקבוצה של אריאל בית הלחמי חזרה לעצמה בשבועות האחרונים עם שלושה ניצחונות רצופים, האחרון שבהם, במקום הקבוע – יד אליהו על מכבי ת"א (ניצחון חמישי של גלבוע על מכבי ת"א בשתי העונות האחרונות. והיד עוד נטויה…). הגלבועים מדורגים במקום השביעי (שיפגיש אותם נכון לעכשיו לסדרת פליאוף מול אותה מכבי ת"א) ומוליכים בנקודה על מכבי ראשון לציון שמדורגת בטבלה אחריה עם משחק חסר. גלבוע תנסה להגדיל את הפער הזה מול הקבוצה מעיר היין שחזרה להפסיד בשבוע שעבר, אחרי שחילופי המאמנים הביאו לניצחון נדיר. ראשון לציון בהחלט עשויה להסתבך בתחתית ולכן המשחק הערב חשוב לה ביותר. זה כמובן לא אומר שהיא הולכת לנצח במקום בו היא הפסידה רק לפני שלושה שבועות עם מאמן אחר, אבל היא לפחות תנסה… מארק טולפסן לא נרשם בסגל של ראשון מרובה הזרים.

*המלצת צפייה* 20:30 הפועל חולון -מכבי אשדוד (ספורט 5, משולב).סוף תקופתו של גלן רייס ג'וניור בהפועל חולון, שהסתיימה עם התקרית האלימה שלו כלפי גיא פניני, הביאה עימה את המשבר הראשון העונה של החולונים שרשמו שני הפסדים ברציפות (באחד מהם קרתה התקרית המפורסמת). תודות להפסד של מכבי ת"א בבית לגלבוע, חולון עדיין מדורגת במקום הראשון אבל אם תתמיד בשוקיסטיות שעטפה אותה עם עזיבתו של הזר המצטיין, הוא לא יהיה שלה לאורך ימים.

הערב יש לחולון אפשרות להתאושש עם הזר החדש והמרשים ג'ורדן המילטון (למי שזוכר אותו מימיו בדנבר) אלא שהיריבה שלה היא אחת הקבוצות שכבר מתחילות לנשוף בעורפה. האשדודים ניצחו את כל שבעת משחקי הליגה האחרונים שלהם וסה"כ רושמים ארבעה עשר ניצחונות בששת עשר המשחקים האחרונים ונמצאים במקום השלישי, מרחק שני ניצחונות מחולוניה. אשדוד הפסידה פעמיים העונה לחולון, כשהפעם האחרונה בחולון הסתיימה בהפסד צורב 88:105. אשדוד משחקת ללא הזר הפיני ג'ראלד לי, אבל מוכיחה לכולנו שישראלים להוטים בהחלט מספיקים. ניצחון שלה הערב כבר יהיה הצהרת כוונות רצינית.

 

טניס / מתן גילור

טורניר מונטה קרלו (1000) – חצי גמר

14:30 רפאל נדאל(1)-גריגור דימיטרוב(4) (ספורט 2). נדאל פשוט דרס את ט'יים כשהוא זוכה ב-9 המשחקונים הראשונים ומנצח עם 2:12 בסה"כ. הוא נראה נפלא ובדרך הבטוחה לעוד עונת חימר גדולה שתכלול מייג'ור, מאסטרים ועוד איזה 500. תחליפו את יחס החימר/קשים בסבב והוא בקלות הטניסאי הגדול בהסיטוריה. דימיטרוב ממשיך להתקדם על החימר באופן לא לגמרי צפוי. הפעם ניצח את גופן בשתי מערכות. המאזן ביניהם עומד על 1:10 לנדאל, כשהניצחון היחיד של דימיטרוב לא ממש על חימר…

16:30 אלכסנדר זוורב(3)-קאי נישיקורי (ספורט 2). לקח לזוורב למעלה משעתיים וחצי ומערכה פיגור כדי לנצח את גאסקה. אין ספק שעל חימר יותר קשה לו. צ'ליץ' בעונה טובה, אבל חסר אצלו הרבה תכלס. מראש, הסגנון שלו פחות מתאים לחימר. נישיקורי המתקמבק ניצל זאת וניצח אותו במשחק בשלוש מערכות שלקחו כמעט שלוש שעות. במפגש היחיד בין השניים ניצח הגרמני.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – סיבוב ראשון

ברוכים הבאים לאליפות העולם בסנוקר לעונת 2017-8, אירוע השיא של הענף, שיתקיים כבכל שנה בתיאטרון הקרוסיבל שבשפילד, אנגליה. האליפות תימשך 17 ימים, בהשתתפות 32 שחקנים. 16 מהם הם המדורגים עליונים בדירוג הדו שנתי, ו-16 האחרים הם אלו ששרדו את שלושת סיבובי המוקדמות של האליפות. שלב המוקדמות הביא לנו כמה הפתעות, בעיקר מהאגף הסיני, כששלושה מהשמות המוכרים לא צלחו את השלב – ליאנג וונבו, יאן בינגטאו וז'או יואלונג. מבין אלו שכן נראה נמצא כמובן את כל השמות המוכרים. ראשון להזכיר הוא כמובן רוני אוסליבן, החווה עונה מופלאה, ויקווה לזכות בתואר עולמי השישי שלו. אם יזכה, הוא גם ישבור את שיא הזכיות בטורנירים בעונה, העומד על חמישה. פייבוריט נוסף הוא אלוף העולם בשנתיים האחרונות, מארק סלבי. לסלבי הייתה עונה בינונית מאד בסטנדרטים שלו, אך הוא יודע כתמיד להגיע בכושר אופטימלי לאליפות, כפי שהראה כשזכה באליפות סין הפתוחה. עוד נראה כאן את שון מרפי, אחד השחקנים הבולטים השנה, וודאי אחד הפייבוריטים לתואר. ג'אד טראמפ הוא עוד אחד כזה, כשהשנה הוא יקווה סוף סוף לממש את הפוטנציאל האדיר שלו. בנוסף נראה כאן אלופי עולם ותיקים כג'ון היגינס, מארק וויליאמס וסטיוארט בינגהאם, שוודאי רואים באליפות זו את אחת האחרונות שבהן יהיה להם סיכוי ממשי לזכות בתואר נוסף. אלו רק כמה מהשמות הגדולים שהגיעו לאליפות, וזכייה של אחרים שלא הוזכרו כאן ודאי לא תפיל אף אחד מהכסא.

12:00, 21:00: מארק סלבי-ג'ו פרי (יורוספורט)

12:00: מארקו פו-ליו האוטיאן

16:30: רוני אוסליבן-סטיבן מגווייר (יורוספורט)

16:30: קיירן ווילסון-מתיו סטיבנס

21:00: אלי קארטר-גרהאם דוט

הסיבוב הראשון ייפתח היום עם חמישה משחקים (בפורמט הטוב מ-19). מארק סלבי ורוני אוסליבן יפגשו שני שחקנים וותיקים וטובים כ"א, העשויים להקשות עליהם את החיים, אך שני אלופי העולם יהיו פיייבוריטים במשחקים. שני מדורגים העוברים עונה מזעזעת כל אחד הם מארקו פו ו"קפטן" אלי קארטר, שלמרות שהגיעו מדורגים לאליפות, בכלל לא ברור אם הם הפייבוריטים. בעיקר הדבר אמור לגבי הקפטן, שיפגוש את גרהאם דוט, לו בינתיים עונה לא רעה כלל. במשחק החמישי, קיירן ווילסון, עוד פוטנציאל גדול, אמור לא להתקשות מול מתיו סטיבנס הוותיק, ששיאו הרחק מאחוריו.

 

 

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. גאסקה מפסיד הרבה משחקים לאחר שהוליך כבר כמה שנים , למיטב הבנתי וכבר כתבתי בעבר לא לקח מנוחה מספיק ארוכה להתאושש מפציעה , ורואים כי הוא מפסיד תמיד משחקים צמודים , כאלו שיכל לקחת.

  2. ולורדה מבטיח שינצח בליאז בסטון ליאז , אומר לא הגבתי מהר מספיק להתקפתו של זוליאן, לאחר שפתח פער צמצמתי עד כדי מטר ממנו ואז הרגשתי אפיסת כוחות ( נשמע כמו גיל …) יכולתי לסגור כל רוכב אחר חוץ מזוליאן ( לא נכון את סאגאן הוא לא יכל לסגור ) אבל ניקח את ההצהרה הזו לבדיקה מחר .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט