אירועי דיומא – 18.04.2018: מירוץ פלש וואלון

כדורגל

סרייה A – מחזור 33 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: קרוטונה-יובנטוס (ספורט +5). סוף השבוע האחרון השכיח מעט את אירועי המשחק הסוער של יובה מול ריאל. האלופה הנחילה תבוסה 3:0 לסמפדוריה (שלושה בישולים של דגלאס קוסטה), ויחד עם איבוד הנקודות של נאפולי, הפער שלה מהשנייה כבר תפח ל-6 נקודות. פער שנראה מבטיח מאד, שישה מחזורים לסיום העונה. היום לא נראה שיש סיבה לכך שהפער יצטמצם – היריבה היא אחת הקבוצות החלשות בליגה, הנמצאת מתחת לקו האדום. אלא שהקרבה לקבוצות שמעליה תביא אותה להילחם על חייה, מה שכנראה לא יעדור.

21:45: נאפולי-אודינזה (פריצות בספורט +5). מישהו מאמין שנאפולי עוד מסוגלת לזכות באליפות? כנראה שאפילו בנאפולי כבר לא. הקבוצה איבדה נקודות פעם נוספת בשבוע שעבר, הפעם מול מילאן, במשחק שכלל החמצה אדירה שלה ממש בסיומו. היא היום אמורה להתקשות הרבה פחות מול היריבה מהתחתית, אך כפי שאנו למדים מהתכולים בתקופה האחרונה, זה לא מבטיח כלום.

21:45: פיורנטינה-לאציו (פריצות בספורט 4). המשחק הטוב של הערב מפגיש שתי קבוצות שהמומנטום שלהן נעצר בשבוע שעבר. לאציו סיימה בתיקו מאופס מול יריבתה העירונית, המצוייה איתה בקרב, יחד עם אינטר, על שני המקומות האחרונים לאלופות. פיורנטינה אחזה ברצף הארוך ביותר של נצחונות עד לשבוע שעבר, בו איבדה במפתיע נקודות דווקא נגד ספאל. היא כעת במרחק של שתי נקודות ממילאן שבמקום השישי, האחרון המוליך לליגה האירופית, ולכן לא תרצה לאבד עוד נקודות. משחק חשוב ביותר לשתי הקבוצות.

21:45: רומא-גנואה (ספורט 4). רומא של הליגה די שונה מזו של ליגת האלופות. הקבוצה שעברה את ברצלונה כבר שלושה משחקים ללא ניצחון, והעלייה שלה לליגת האלופות, שנראתה בטוחה עד לפני כמה מחזורים, נראית בסכנה. לרוע מזלה, אינטר המדדה שמאחוריה החליטה לנצח אתמול, ועלתה זמנית למקום השלישי. למזלה היא היום מול קבוצה שמזמן נמצאת בחוף הים, ללא שאיפות מיוחדות בצמרת או לתחתית.

21:45: טורינו-מילאן (פריצות בספורט +5). מן הון להון התקופה היפה של מילאן נשכחה לחלוטין, כשהיא כבר ארבעה משחקים ללא ניצחון. היא עדיין אוחזת במקום השישי והאחרון המוליך לליגה האירופית, כשעיקר הסכנה נשקפת לה מפיורנטינה שמאחוריה. חניכיו של גאטוסו לא צפויים ללקק דבש גם היום. היריבה נמצאת במומנטום לא רע, והסיכוי הקטן שלה לתפוס את המקום של מילאן יביא אותה להילחם גם היום.

גביע גרמני – חצי גמר / דוד "פאקו" סעדה

21:45: שאלקה 04-פרנקפורט (ספורט 3). חצי הגמר השני מפגיש שתי קבוצות במומנטום הפוך. שאלקה, השנייה בליגה, הבטיחה את מקומה בליגת האלופות לאחר ניצחון מרשים על דורטמונד. מנגד, פרנקפורט, שהייתה אף היא בחבורת הצמרת עד לא מכבר, נמצאת בסוג של צלילה בתקופה האחרונה, והיא ודאי לא אמורה להיות הפייבוריטית היום. המנצחת במשחק תקבל את הזכות להינגף מול באיירן בגמר.

גביע צרפתי – חצי גמר / דוד "פאקו" סעדה

22:00: קון-פ.ס.ז' (ספורט 2). ברכות לפ.ס.ז', שזכתה בסוף השבוע באליפות, לאחר שרמסה את מונאקו 7:1 בסוף השבוע. הקבוצה בדרכה הבטוחה לטראבל, גם אם זה לא בדיוק הטראבל לו קיוותה בתחילת העונה. איך זה ייגמר היום מול היריבה מהתחתית, כולם יודעים.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – רבע הגמר – משחק מספר 1

20:15: פנרבחצ'ה (2) – בסקוניה (7) – אלופת אירופה מתחילה במסע להגנת תארה עם משחק לא פשוט מול הקבוצה הבאסקית השאפתנית שתנסה לעשות ככל יכולתה להפריע. פנר, כיאה לקבוצה של אוברדוביץ' די שייטה ברוב העונה על ניוטרל, ניצחה משחקים חשובים בעיקר אבל גם הפסידה כמה טיפשיים ולמרות כל זאת, הצליחה לסיים במקום השני עם מאזן נאה של 21 ניצחונות ו-9 הפסדים. היריבה שלהם מצידה ניצחה שבעה משחקים ברציפות והתקאמבקה בסערה, אלא שרגע לפני שהיא מסיימת במקום השישי ונמנעת ממפגש עם פנר או צסק"א, היא הפסידה בבית לאפס פילזן החלשה ובכך התדרדרה למקום השביעי בו היריבה שלהם תהיה קשה עד מאוד. השתיים לא נפגשו מעולם לסדרת פליאוף אבל בשני המפגשים שלהם העונה ניצחו הטורקים פעמיים. מצד שני, בשנה שעברה ניצחו הספרדים פעמיים את פנרבחצ'ה ודווקא האחרונה זכתה באליפות אירופה, כך שקשה לדעת. איך שלא מסתכלים על זה, עם סגלים מלאים בכל טוב, עושה רושם ששתי הקבוצות קיבלו יריבות קצת יותר חזקות ממה שהן ציפו לקבל…

21:15: אולימפיאקוס (3) – ז'לגיריס קובנה (6) – על אף שרוב הפרשנים הצביעו על הסדרה בין ריאל מדריד לפנאתינייקוס כסדרה המעניינת בשלב הנוכחי, הרשו לי להפנות את תשומת ליבכם לסדרה השנייה שתכלול קבוצה יוונית ותפתח הערב בפיראוס. למרות סגל לא מאוד מרשים וכוכב אחד מזדקן ולא בשיאו (ספאנוליס הקדוש), אולימפיאקוס הצליחה העונה להפתיע ולסיים במקום השלישי, הרבה בזכות המסורת של הקבוצה ורוח הלחימה המדהימה שלה. אלא שארבעה הפסדים בחמשת המחזורים האחרונים העירו את תשומת לב כולנו לכך שהקבוצה היוונית נמצאת בנסיגה ומגיעה בכושר לא טוב לשלב רבע הגמר. ואם זה לא מספיק, בשלב הזה מחכה לה הפתעת היורוליג, אלופת ליטא מקובנה. הליטאים הצעירים של שאראס נתנו עונה לפנתיאון עם הרבה לחימה וניצול מצוין של המגרש הביתי והאנרגיות של הקהל בו בשביל לסיים במקום השישי. במחזור האחרון הם ניצחו בפעם השנייה העונה את אולימפיאקוס ובכך קיבלו אותה ברבע הגמר והאמת שזו נראית כמו משימה אפשרית בשבילם. כך או כך, הקבוצה שתנצח בסדרה תהיה הקבוצה הרומנטית של הפיינל פור. מי תעשה זאת בסוף? צפו לסידרה הפכפכה ומעניינת.

טניס / מתן גילור

טורניר מונטה קרלו (1000) – סיבוב שני

אתמול התקיימו 5 משחקים והיום יתקיימו 11 הנותרים.

12:00 דניאיל מדבדב-קאי נישיקורי.

אחריו נובאק ג'וקוביץ'-בורנה צ'וריץ'.

אחריו רפאל נדאל(1)-אלז' בנדה. נזכיר שנדאל צריך לשחזר את הזכייה מהשנה שעברה כדי לשמור על המקום הראשון בעולם.

אחריו פרננדו ורדסקו-מארין צ'יליץ'(2).

12:00 קארן חצ'אנוב-ג'יל סימון.

אחריו פאביו פוניני(13)-יאן לאונרד סטורף.

אחריו רישאר גאסקה-דיאגו שוורצמן(10).

אחריו מילוש ראוניץ'(14)-מרקו קצינאטו.

12:00 רוברטו באוטיסטה אגוט(11)-פליסיאנו לופז.

אחריו פיליפ קולשרייבר-אלברט ראמוס וינולאס(15).

אחריו גויירמו גארסיה לופז-אנדראס ספי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פלש וואלון

כמעט לפני סיום עונת הקלאסיקות של האביב, אנו מקבלים את אחד המירוצים המעניינים ביותר בתקופה זו – הפלש וואלון. בניגדו לרוב הקלאסיקות של האביב, מירוץ זה מיועד בעיקר למטפסים, יותר נכון לפאנצ'רים, אלו האוהבים טיפוסים קצרים ותלולים ככל האפשר. הסיבה היא בעיקר הסיום שלו – הקיר של הוי. לא מדובר כאן במליצה, זהו קיר פשוטו כמשמעו – טיפוס של 1300 מטרים שחלקים ממנו מגיעים לשיפועים של 20%. הקיר הזה חוזר על עצמו שלוש פעמים לקראת סיום המירוץ, יחד עם עוד כמה טיפוסים קצרים מהסגנון הזה, המפרידים את הגברים מהילדים. וכשמדברים על הגברים במירוץ הזה, שם אחד מתנשא הרבה מעל כולם – אלחנדרו ואלוורדה. הפנומן הספרדי זכה בארבע הפעמים האחרונות במירוץ (וחמש סך הכל), כשבכולן לא היה נראה בכלל שיש לו תחרות. הפציעה הקשה בברכו בטור דה פראנס האחרון גרמה לחששות שהישגים מסוג זה כבר לא יחזרו על עצמם, אך ואלוורדה הביא לאכילתם של כובעים רבים (כולל אחד של כותב שורות אלה). המתחרה העיקרי של הספרדי יהיה ז'וליאן אלאפיליפ, עוד פאנצ'ר שחווה בינתיים עונה מצויינת. עוד כמה מתמודדים שעשויים לדבר חזק היום הם דן מרטין, דילן טיונס וטים וולנס. אלו כמובן לא כל השמות הגדולים במירוץ הזה, וכך נוכל לראות גם את ניבאלי, אורן, הנאו, פולס, בארדה, בארגי, מייקה, קרוייזוויק, זכארין ומולמה. שידור ביורוספורט ב-15:30.

טור האלפים – קטע 3

קטע 2 כלל בסיומו את השיפוע הקשה ביותר במירוץ. לקילומטר המסיים הגיעה חמישייה שכללה את פרום, לופז, פוצוביבו, פינו והקולמביאני הצעיר איבן סוסה. הסיום היה שייך ל"סופרמן" לופז, שהצליח לפתוח מבערים לקראת הסיום, כאשר פינו וסוסה לא מצליחים להדביקו לקראת הסיום, בעוד שפרום נחלש במעט אף לפניהם. לאסטנה זהו ניצחון שני ברציפות, לאחר הזכייה בקטע 1 של בילבאו. בתום הקטע, המוליך המפתיע של המירוץ הוא דווקא סוסה (מקבוצת אנדרוני ג'וקאטולי הקטנה), כשאחריו פינו ולופז (6+), פרום (16+) ופוצוביבו (19+).

אם קטע אתמול כלל את העלייה הקשה במירוץ, זה של היום כולל את הירידה הקשה בו. ירידה ארוכה של כמעט 20 ק"מ, כמעט עד לסיום. יהיה מעניין לראות את כישורי הירידה של המובילים ובפרט את אלו של כריס פרום, אותם טיפח בשנים האחרונות. שידור ביורוספורט ב-14:00.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. פרום הוריד הילוך. הוא לא הלך על ניצחון בקטע. הוא סגר בירידה יותר מ-20 שניות וסיים אותה ראשון. הוא מוכן לג'ירו.
    כל הסיטואציה איתו ממש מוזרה. מושכים יותר מדי זמן עם המסקנות.
    אי אפשר לנצח את קוויקסטפ בקלסיקות השנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט