You are currently viewing מעורב הופס לשלישי בערב / מנחם לס

מעורב הופס לשלישי בערב / מנחם לס

 

1. הבית בו גרתי מגיל 3 עד 12

נכד של בן דודי ביקר את בת גלים לרגל יום העצמאות אתמול ושלח לי את התמונה הזאת של ביתי ברח' חוף התכלת 9 (היום רח' רציף אהרון רוזנפלד). חדרי היה החדר שפנה למרפסת שעם השנים דיירים סגרו. הגדר היתה ללא המחצלת, ו-20 מטרים ממנה היו מי החוף. בימי חורף סוערים הגלים התנפצו על הגדר, ונחילי מים חדרו דרך הדלת למרפסת והחלון שהיה בחדרי שפנה לים.

על הגדר הזאת ישבתי כשמוקדם בבוקר של יום מסוים התעוררתי לרעש גדול. קול המום, מוזר, שלא שמעתי לפני כן. רצתי למרפסת, וכך הכל החל.

כתבתי על כך ספור בשלושה חלקים לאתר בת-גלים ואז לאתר שלנו (http://www.hoops.co.il/?p=49655)

כך התחיל הסיפור:

לגבי הכל החל ביום שלישי לפנות בוקר. התגוררנו אז אמי ואני בקומה השנייה של הבית ברח' התכלת 9, עם מרפסת וחלון חדרינו היחיד הפונים לים הפתוח. זה הבית בו התגורר שנים אח"כ המורה צבי רפאלי, ובקומה הראשונה נפתחה מספרה. רק 3 בתים הפרידו בין ביתינו לגדר של מחנה הצי הבריטי (עכשיו חיל הים). אני זוכר עד היום את צרחות החיילים הבריטים שהחלו למלא את החוף. התגוררנו אז בחדר אחד כשאנחנו מתחלקים בחדר האמבטיה ובמטבח עם משפחת ברזילי (הוריו של אריה, שהפך שחקן כדורסל מעולה בהפועל חיפה בליגה הלאומית, ואיש עסקים מצליח כשהוא מנהל את מוסך המכוניות החדשות 'שברולט וולטר', אביה של נעמי, אשתו).

כמובן שחייב הייתי להיעזר במסמכים היסטוריים כדי לוודא שהרעש האדיר של טנקים ומכוניות משוריינות בריטיות ב-6 בבוקר, קרה ביום שלישי, ה-27 לפברואר, 1947, כשאני בן 10 וחצי. אמי ואני יצאנו למרפסת לראות מה קורה, וראינו חיילים בריטיים מצביעים לעבר אוניה שהיתה אז כ-3 ק"מ מהחוף, מוקפת בשתי משחתות D-15 ושתי אוניות צי קטנות יותר (את רוב הפרטים מצאתי בארכיון חיל הים שלנו, וכמה מאמרי פליטים, וכן מאמרו של לובה אליאב שהיה מפקד האונייה, אך לא קברניטה). ללא ספק אמי ואני היינו בין הישראלים הראשונים שראו את האונייה.

כמובן שאמי התנגדה אך לא יכולתי להתגבר על היצר לרדת למטה ולראות מה קורה. אני זוכר שגדעון זינגר (שביתו גבל עם הגדר ואחיו שאת שמו שכחתי), שמעון שטיינר ואחיו, רודי ריהן (קפטן נבחרת ישראל בכדורמים), ועוד כמה ילדים ונערים, התרוצצנו לבריטים בין הרגליים, ואז ראינו ישראלים מבוגרים שלא היו בת-גלימים, מתקרבים לחוף אך הבריטים מגרשים אותם. רק אח"כ הבנתי שהם היו אנשי 'הגנה' שבאו לעזור למעפילים, למקרה והם יגיעו לחוף. לבסוף הבריטים גירשו גם אותנו מהחוף, אך אני (ועוד כמה ילדים) התיישבנו על גדר הבטון של ביתי (היא עדיין קיימת!), והיינו עדים לכל המחזה.

אנחנו ראינו את האוניה מתקרבת בפול ספיד לעבר החוף ממש מול התותחים של מחנה הצי הבריטי, עולה על שרטון (למעשה היה זה החול במים שעומקם במקום שהאוניה נתקעה בו היה בערך 4-5 מטרים), ואנשים קופצים למים. האוניה הגיעה עד כדי 200 מטר מהחוף בקו ישר, אם-כי כשהתחלנו לשחות אליה כעבור כמה ימים, המרחק היה לפחות 400 מטרים אם לא יותר, בגלל הקו האלכסוני שנאלצנו לשחות בגלל גדרות התיל של מחנה הצי הבריטי.

כל הקופצים (שכמה מהם היו אנשי פל"ים, ומתנדבים יהודים-אמריקאים שהיו אנשי ים) נתפשו ואיש לא הגיע לחוף. עובדה זאת גיליתי רק כשכתבתי את המאמר הראשון על האונייה בשנת 1994. כל השנים התרוצצו ספורים על פליטים ששחו עם חגורות הצלה, ונאספו ע"י ההגנה ליד הקזינו. בכל המסמכים שקראתי, המסקנה היתה אחת: אף איש לא הצליח להתחמק מחגורת הבריטים שעטפה את האוניה.

את המבוגרים,הבריטים גירשו עד לגדר הבריכה, אך אנחנו הילדים (אני הייתי בן 10.5) ישבנו על הגדר והחיילים – או שלא שמו לב, או שלא אכפת היה להם – לא זרקו אותנו משם. היינו ילדים ועבורנו היתה זאת ההצגה הגדולה בתבל. עד היום זכורים לי פרטי פרטים מהבוקר ההוא – עד כדי כך היתה השפעת המאורע על מוחי הצעיר.

וכך החל הספור שכתבתי, ונתתי לו את הכותרת רואים את הארץ, אך לא מגיעים אליה: סיפורה של האוניה 'חיים ארלוזרוב'  (http://www.hoops.co.il/?p=49655)(

 

2. סטפן קרי יחמיץ עוד 3-4 שבועות

סטפן קרי, שהיה אמור להתחיל לשחק בסיבוב השני, עלול להחמיצו טוטאלית, או לפחות בחלקו.

עלי לומר דבר נוסף: החלמה מפציעה היא דבר אינדיבידואלי. עוד לא היו שתי פציעות בהיסטוריה של היקום שהן תאומות אחת לשנייה. אני מדבר IDENTICAL. בכל פציעה נקרעים כמה וורידים יותר או כמה וורידים פחות. כמה עצבים יותר וכמה פחות. פציעה היא לא מדע מדויק והחלמה ממנה אינה מדע מדויק.

במשחק אמש קווין הרלן, איש ה-פליי-ביי-פליי, הודיע שסטיב קר אמר לו שהדעה הרפואית עתה היא שהוא ייעדר לפחות שלושה שבועות. כשאתה ג'ו-שמו ועובד בסופרמרקט כמטעין מטען, שבוע יותר או שבוע פחות לא ישנו את תפוקת הסופרמרקט ושביעות רצון הפטרונים.

כשאתה סטפן קרי הסיפור אחר. אמש, נגד זקני הספארס ושחקני הגנון שלהם הגולדן סטייט התקשתה משך שלושת רבעי משחק להשליט את עליונה.

אם הם ינצחו ב-4 משחקים הסיפור ייגמר ב-19 לאפריל. אם הוא יימשך ל-7, העסק יסתיים ב-28 לאפריל.

שלושה שבועות יכללו את שניים או שלושה המשחקים הראשונים נגד המנצחת בין פורטלנד וניו אורלינס. ארבעה שבועות? הסיבוב השני אף הוא OUT.

אני רק אומר.

 

3. טיירון לו רוצה לברון 'יותר אגרסיבי'

 

בואו נגיד שללברון לא היה משחק טוב במיוחד נגד הפייסרס. בעצם, למה שלא נגיד את האמת? הוא הסריח את הפרקט.

כמובן שמספריו היו מהווים חג עצמאות עבור כמעט כל שחקן אחר, אבל עבורו זה היה יום של נאדה מעורב עם יום זיבורי, מזופת, מזורגג, ומרוט.

לי זה נראה כאילו המלך היה עירום, זאת אומרת עייף וסחוט גם ממאמץ פיזי, וגם ממכות, מרפקים, פרצופים, והעוויות מלאנס סטפנסון והגנה אישית מצוינת (עד כמה שזה אפשרי) מבוגדנוביץ' ואולדיפו.

אצל מאמנו טיירון לו זה הכל מצטמצם לחוסר אגרסיביות מצידו, ומצד שאר השחקנים.

אתמול הוא אמר לעיתונאים שסובבו אותו ש- "LeBron needs to be more aggressive from the opening tip-off".

בואו נגיד שאילו אני הייתי לברון לא הייתי לוקח את דבריו 'LIGHTLY AT ALL' ואומר לטיירון הזה שייכנס לכמה דקות בעצמו למשחק וייראה מה קורה לפני שהוא פותח את פיו.

אבל לפי דייב מקמנמין מאי אס פי אן (http://www.espn.com/nba/story/_/id/23204173/cleveland-cavaliers-coach-tyronn-lue-wants-lebron-james-come-more-aggressive) הם דיברו על הצורך ל

*

… being aggressive early, setting the tone, especially for these new guys, bringing these guys along. He understood that, but once again, he’s always a guy trying to get his teammates off early, get them guys going, then try to feel the game out. But be ready to set a tone.”
*
כנראה שלברון וטיירון לו חיים בעולם אחר משלי ורואים דברים אחרת. טיירון אמר ש“I know he played 40-some minutes, but his body felt good. He’s in a good place,” Lue added.
*

כן? 'גופו' במקום 'טוב'?

*

*כמו כאן?

 

או כמו כאן?

 

למה לא כמו כאן?

 

 

או כאן:

 

 

אז אני אומר שאולי לברון הוא סופרמן. לי הוא נראה לאה, מדוכדך, ורצוץ. אני משוכנע שהערב הוא יתחיל כלוחם שגאוותו וגבריותו הושפלה והוא יתחיל כגיבור. אבל אז הפיזיולוגיה והקינזיולוגיה יתחילו לבקש את התשלום.
נחכה ונראה.

4. סופי: קאווי לינארד יחמיץ את כל הפלייאוף

 

לא משנה כמה קצרה או ארוכה תהיה ריצת הספארס בפלייאוף הזה, קאווי לינארד לא יהיה שותף לה, וזה סופי.

שמס קרניה מיאהו ספורט http://Leonard will miss the entire playoffs מדווח שלינארד נמצא במנהטן שם הוא מטופל ע"י צוות מומחים שאמרו לו לשכוח מעונה זאת.

כל המצב משונה, מוזר, ואולי המילה הנכונה ביותר היא "עצוב". כי פופ עצמו לא מדבר יותר יותר רק על "אנחנו". הוא מדבר על "אנחנו" ו-"הם" כאילו מדובר כאן על שני מחנות יריבים כי כך הוא ענה כשנשאל על מצבו של לינארד:

 

ז"א שקאווי לינארד ישחק בעונה הבאה בקבוצה אחרת.

5. מאמר מצוין על "למה 15 שנה אחרי מייקל לא קם מייקל אחר"

https://www.yardbarker.com/nba/articles/fifteen_years_later_it_39s_clear_we_39ll_never_see_the
_39next_michael_jordan_39/s1_13132_26202890?mb_edition=20180417

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
68 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
no funny shtuff
no funny shtuff
17/04/2018 19:23:44

אדיר מנחם.
הווריורס לא יצליחו להאריך את הסדרה מול הספרס גם אם מאוד ישתדלו. למזלם, פורטלנד והביג איזי ילכו ל-6,7 משחקים.

ולדי קוגן
17/04/2018 19:27:14

ג"ס יגמרו את הסיפור מול הספרס בסוויפ.אחר כך ידאגו ליריבה הבאה.
הלחץ על לברון במשחק 2 יהיה גדול,אם הוא מפסיד הוא בסכנה ברורה לעוף הביתה מוקדם מאוד.אני צופה התפוצצות של 40 נק ממנו.

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 19:42:03

1. מעניין ומרתק הים של ישראל זה אחד הדברים שהיו חסרים הרבה.
2. המזל של הלוחמים שהם שוב יקבלו מאצאף די קל עד הגמר לא יתקלו לא באוקלוהמה ולא ביוטה, אני מאמין שהם עוקפים את פורטלנד ואת ניו אורלינס בלי קרי במיוחד שסוף סוף קליי החליט להיות מעורב יותר (גם אתמול היה אנמי לחלוטין עד הרבה ה3).
3. טיירון לו צודק לברון בתחילת המשחק בהתאם לשיטת משחק הוחלט שיהיה פחות אגרסיבי ושהכדור רוב הזמן יהיה אצל אחרים, שיטה שהתבררה כמוטעת.
4. הסוף של קוואי והספרס שני מחנות נפרדים
4. קמו שחקנים טובים משמעותית מגורדן אבולציה של משחק, אני רק יכול לדמיין מה קרי לברון דוראנט… היו עושים באותה תקופה, לגורדן יש את אחת מכונת התקשורת הטובות בהיסטוריה וקהל אדוק של מאמינים, אתים מבחינת יכולת וכישורים קרי דוראנט לברון… כמה רמות מעליו (אותו דבר יהיה תקף לעוד 50 שנה שהשחקנים יהיו טובים משמעותית מהיום).

בוני
בוני
17/04/2018 19:54:05

נוף יפה מנחם.

לאונרד יכול להיות שחקן משלים מצוין ללברון,הוא אף פעם לא היה מנהיג אמיתי גם בעונת האליפות הוא היה מובל ע'י דאנקן וג'ינובלי.

לא הייתי גומר את העונה של קליבלנד אבל כרגע ללברון אין שום סיבה להתאמץ כדי לקחת את הקבוצה הזאת לגמר.

נתן
נתן
17/04/2018 20:09:12

מאמר נחמד על ג'ורדן, "הסופרסטאר היחיד שהיה".

Berch
Berch
17/04/2018 20:11:31

חיפה חיפה עיר עם תחתית (דיוויד ברוזה אמר, לא אני).
דוןקא אוהב את חיפה, יש לי משפחה שם.
אם אני סטיב קר אני רק דואג שקארי לא ידבר עם קוואי
ולא עם אפאחד מהקבוצה שלו 🙂

רועי ויינברג
Admin
17/04/2018 20:12:03

למה לא קם מייקל אחר?

פשוט מאוד: אין היום אייקונים כמו פעם. כל המדיה החברתית חשפה אותנו להרבה יותר קולות ויותר קשה למכור נרטיבים ממה שהיה באייטיז והניינטיז. אם בתקופה של היום לברון היה מהמר לילה לפני משחק קריטי מול בוסטון בגמר המזרח, מעיף אגרוף לג'ורג' היל באימון, משפיל את המאמן שלו מהתיכון בכל הזדמנות וכו' הוא לא היה נזכר ככה. זה עולם פוסט מודרני, לכן לא יהיה עוד אייקון כזה.

מבחינת כדורסל זה נושא אחר, אז אכניס רק משפט אחד – לברון שוקל 15 קילו יותר מג'ורדן. כשהוא קולע מרחוק יותר טוב ממנו ומשחק כדורסל מהיר יותר, ב-1 על 1 הכל פתוח.

תומר שנאן
Editor
17/04/2018 20:29:18

+1

Berch
Berch
17/04/2018 20:33:09

בגלל זה גם היו פעם להקות "גדולות" כשהיו פחות כלי תקשורת – אמטיווי אחד ומצעד הפזמונים ברשת ג'.
היום זה בעיקר עניין של טעם אישי…..

מנחם לס
17/04/2018 20:50:07

רועי, הירגע. זה לא סושיאל מדיה ולא בטיח. לא היה אחד כמו מייקל. נקודה. אני ראיתי את כל הגדולים אז אני מרשה להגיע למסקנה הזאת. אפילו אתמול עם דוויין היה טיפונת טעם של 'פעם', של הגדולים של העבר כי דוויין שייך ל'עבר' של שנות ה-90 יותר מההווה של 2018

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 21:13:04
Reply to  מנחם לס

מנחם גם אני ראיתי את רוב הגדולים את ווילט ראיתי בדמדומיו שיהיה הרחק משיאו, השחקנים היום טובים משמעותית זה אבולציה של משחק גורדן היה שחקן מדהים לתקופתו בדיוק כמו מגיק ובירד, אבל מבחינת רמה זה עולם אחר, אתה מצליח לחשוב שמישהו בשנות ה80 ו90 מצלייח לשמור בכלל על קרי לברון דוראנט…, האנדצק זה אחת מהשטויות הכי גדולות בהיסטוריה כמו התקפת המשולש, אם קרי היה קיים באותה תקופה הממוצעים של צמברליין היו חוזרים לדעתי. הכל השתפר משמעותית השליטה בכדור השליטה בגוף האתלטיות שדרושה לליגה יכולת הקליעה המסירה קבלת ההחלטות, ההגנה… לגורדן של אותה תקופה לא היה את המידע הטכנלוגיה הרפואה האימונים והתזונה שיש היום.

מנחם לס
17/04/2018 21:17:38

אתה ראית אותם בטיווי. אני ראיתי אותם מחמישה מטרים. לא היה אף אחד כמייקל. הוא היה הורס את הליגה גם היום. למעשה, אפילו אוסקאר רוברטסון משנות ה-60 היה מסוגל לטריפל דאבל היום. גם שחקנים כג'ק ניקלאוס אין היום (וניתן לבחון מספר חבטות על אותו מגרש גולף)

שמעון
שמעון
17/04/2018 22:21:04
Reply to  מנחם לס

רועי רק אומר שאם מייקל היה משחק היום היו לו הייטרים רבים כמו שהיה לקובי לברון הארדן וראסל, היו מחפשים אותו בנרות, היום הכל מצולם. אז מכרו מותג (אין קשר לכדורסל זה ברור שהוא הכי גדול וגם בליגה של היום היה קולע איזה 40 נק כל משחק בקלות כי בגיל 40 בשנות ה2000 דפק 20 נק בלי אתלטיות בכלל בקבוצה פח). היום האשך היה שונא את מייקל מוות

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 22:53:14
Reply to  שמעון

מייקל של שנות ה2000 לא היה מייקל מלפני הפרישה ה2 כתם שחור שיחסי הציבור שלו ואנחנו בתור אוהדים החלטנו להעלים,לחשוב שמייקת היה קולע 40 נקודות היום זה מגוכח, ההגנות ברבה יותר חזקות השחקנים הרבה יותר טובים ומוצלחים אם כל הכבוד לנוסטלגיה אתה מוזמן לחזור ולצפות במייקל בשנים 87-89 (השיא שלו) ולהבין כמה הרמה נמוכה

שמעון
שמעון
17/04/2018 23:08:55

מייקל בגיל 40 שהיה פח העמיד ממוצע 20 נק בליגה. אתה רציני? מייקל אתלטי היה אוכל את הליגה היום עם העבירות על כל נשיפה וחסימה, על מה אתה מדבר??

לי אין ספק שמייקל היום היה מלך הסלים בקלי קלות והיה השחקן הטוב בעולם בקלות, הוא לא היה פחות אתלטי מדוראנט או וויד, אתה באמת חושב ככה?

גם לארי בירד היה חוגג היום לא פחות מסטף ודוראנט עם החוכמת משחק שלו.

נגד אינדי לברון טיפה קיבל הגנה אגרסיבית כאב לו, עם ההגנות של אז היו עושים לו בושידו

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 23:10:49

איזה חכמת משחק אתה מדבר על מסירות לאותיות של בוסטון? השחקנים היום הרבה יותר חכמים וטובים מאשר בירד וגורדי תצפה ב63 הנקודות שלו נגד בוסטון כעת זה זבל טהור

שמעון
שמעון
17/04/2018 23:11:54

הרמה הכללית אכן הייתה נמוכה, אין ספק שהליגה היום הכי טובה ותחרותית ומפותחת אבל כוכבי שנות ה-80 היו עושים שמות בליגה של היום גם. לא מדבר על שחקני הביניים שהיו מאד חד גוונים לעומת שחקני היום. מצד שני אם תחזיר את כוכבי היום לשנות ה-80 הם לא יראו כמו היום אלא כמו אז עם הטכנלוגיה של אז.

זה כמו שתשווה את חיילי האימפריה הרומית לחיילי ארהב היום, ברור שהצבא של היום יותר חזק אבל תמיד יש גלדיאטורים בודדים ומייקל היה גלדיאטור.

שמעון
שמעון
17/04/2018 23:12:49

מייקל בגיל 40 חגג על קובי בשיאו אז לא יודע מה אתה מדבר

Ish
Ish
17/04/2018 23:38:06

אם אתה רוצה לדייק מייקל בגיל 40 שיחק פעם אחת נגד קובי(שעדיין לא היה בשיאו) וזה מה שקה שם – https://www.basketball-reference.com/boxscores/200303280LAL.html

יש לך הגדרה מאוד מעניינת לחגיגה

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 23:42:27

מחלקה של הנחתים הייתה מחסלת את האימפריה הרומית בדיוק, לא היה להם את הציוד הידע הטכנולגיה… זה די מגוכח שאוהגי הכדורסל מבינים שהתקדמנו כל כך בהכל ורק בNBA העבר טוב מעתיד זה אבולציה של משחק. קרי בשנות ה80 ו90 אם היו שמים אותו כביכול במכונת זמן היה מעמיד ממוצעים של צמברליין

Ish
Ish
17/04/2018 23:47:48

שמעון אתה באמת חייב ללכת לצפות במשחקים מאז כמו שברוך אומר. כמעט כל המסירות בתקופה ההיא היו כל כך נאיביות ועדינות שזה מצחיק, היום אי אפשר בכלל לחשוב על למסור בצורה הזאת. חוץ מזה ההגנה בכללי הייתה כל כך גרועה ואיטית שזה כמו להביט על ההבדלי גרפיקה בין משחקי מחשב בין התקופה ההיא להיום.

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 23:53:46

מסכים, שמעון בן כמה אתה? יצא לך להיות בשנות ה80 וה90 ולצפות במשחקים?

Ish
Ish
17/04/2018 23:57:55

ברוך אם הבנתי נעון את מה שהוא בדיוק אמר מוקדם יותר היום, זה המשחק הראשון שהוא ראה –

https://www.youtube.com/watch?v=PRCTp57LQro

ברוך רובין
ברוך רובין
18/04/2018 0:03:59

גם אני חושב כך הוא אמור להיות פחות או יותר בגיל של הנכדים שלי, והם לא צפו בגורדן

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17/04/2018 21:02:31

צר לי רועי, זה ערימה של שטויות שרק מי שמדבר באופן תיאורטי יכול להגיד.

רועי ויינברג
17/04/2018 23:01:45

אין לי דרך לחזור בזמן, אז אשתמש במשוואה אחת:
3>2

אם קבוצה כמו קליבלנד או גולדן סטייט רצה על המגרש ויכולה להשיג ב-4 זריקות מה שלקבוצה אחרת יקח 6, יש לה יתרון. לכן קבוצות עברו לשחק על כל החצי ולא רק בתוך הצבע. ברירה טבעית של כדורסל

Zivke
Zivke
17/04/2018 22:12:27

רועי, מה לגבי ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו?

Ish
Ish
17/04/2018 22:20:36
Reply to  Zivke

זה לא אותו הדבר מסי קולע הרבה יותר טוב משלוש וההפרש בefg% ביניהם הינו יותר מ15% לטובתו.

רועי ויינברג
17/04/2018 23:02:51
Reply to  Zivke

אני לא פרשן כדורגל, אבל הרבה פרשנים אחרים אומרים שהמשחק היום יותר פיזי ומורכב מאי פעם. לא חושב שמרדונה ושות' רצו כל כך הרבה והיו כל כך יעילים. בנוסף, אני לא חושב שיש שחקן אחר שמתחרה ברזומה של רונאלדו (מבחינה קבוצתית). יש לשניהם קייס למקומות גבוהים ברשימת כל הזמנים

שמעון
שמעון
17/04/2018 23:17:47

הם כבר מזמן מקומות 1 ו-2.

מי שמדבר על מרדונה פלה ושטויות זה סתם נוסטלגיה. יש להם הכי הרבה תארים קבוצתיים, אישיים וסטטיסטיקות שלא ישברו כנראה לעולם.

מארדונה היה מסומם שהוא שיחק ועם ממריצים כל הקריירה. גם סבא שלי שבגילו של מנחם אומר שמסי ורונלדו הכי גדולים ובהרבה.

מסי ורונלדו 10 שנים שולטים ביד רמה בלי שמישהו בכלל מתקרב אליהם. שחקן כמוהם ספק אם יראו אי פעם. קשה לי לראות שחקן כדורגל עם 6-7 תארי שחקן השנה בעולם ועם ככ הרבה תארים קבוצתיים וסטטיסטיקה הכי מפלצתית שקיימת אי פעם שבכלל אין סיכוי להתקרב אליה.

Ish
Ish
17/04/2018 23:40:03
Reply to  שמעון

מעניין איך בכדרוגל החברה עכשיו הם הטובים ביותר אי פעם ובכדורסל האלו של פעם הם הטובים ביותר אי פעם. אני לא מצליח להבין אם אתה רומנטיקן או סתם לוקה בהזיות.

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 23:43:30
Reply to  שמעון

גם אני זה מגוכח, אם כל הכבוד לנוסטלגיה אני מבין שהשחקנים ששיחקו

ברוך רובין
ברוך רובין
17/04/2018 23:43:48
Reply to  שמעון

שמשחקים היום טובים משמעותית מאז

שמעון
שמעון
18/04/2018 8:13:09
Reply to  שמעון

מי אמר זאת? אחרי מייקל אני שם את קובי לברון ושאק והם שחקנים מהיום. איך? כי למייקל יש את הסטט הכי טוב הכי הרבה אליפויות והכי הרבה תארים אישיים (עזבו את קארים וראסל בצד), אם יבוא היום כדורסלן שישבור את השיאים האלו יחד אז יהיה יותר גדול ממיקל וגם בהנאה מהמשחק והכל. אני כבר הסברתי את הקריטריונים שלי לגדולה: תארים קבוצתיים, תארים אישיים, סטט, שליטה לאורך זמן והנאה מהמשחק. מייקל מוביל בכולם. בכדורגל מסי ורונלדו מובילים בכולם הבנת? אם לא היו מובילים הם לא היו מספרי 1 ו-2

Ish
Ish
18/04/2018 9:48:50
Reply to  שמעון

לא דיברנו על גדולה דיברנו על איכות יכולת

Mbk
Mbk
17/04/2018 23:44:56

איזה גיבוב של מילים ללא כיסוי
אתה לא היית בתקופה ההיא וניזון מדפים בבסקטבול רפרנס
באותה תקופה היו חלאות כמו הבד בויז ליימביר מהורן אוקלי ודומיהם ג'ורדן היה נופת צופים לעומתם
שמעת על הג'ורדן רולס ? הפיסטונס פירקו לו את הצורה ערב אחרי ערב
אתה יודע איך הפיסטונס ירדו מהפארקט אחרי שחטפו סוויפ מהבולס ? ירדו לחדר ההלבשה לפני שהמשחק נגמר רק בשביל לא ללחוץ לאף אחד את היד ולתת את התעונוג לג'ורדן
מייקל עשה הכל בשביל לנצח הוא מיתוס הוא מותג נעליים. למה המותג של לברון לא התרומם ? כי הוא לא ג'ורדן לא היה ולא יהיה
גם השונאים הכי גדולים של ג'ורדן יודו שהוא היה דה בסט ,השונאים של לברון הולכים עם בובות וודו בכיס
פלפס לא אייקון ? בולט לא אייקון ? טופ בריידי ?
הפוך גוטה הפוך – הגדולה של ג'ורדן שהוא ה-משחק וזה ישאר כל עוד יש לו מותג נעליים עם שמו

Ish
Ish
17/04/2018 23:49:50
Reply to  Mbk

מתי פעם אחרונה פתחת את המסך ושמת את אחד מהמשחקים מהתקופה ההיא עליו ונשארת לצפות בו?

Mbk
Mbk
17/04/2018 23:57:53
Reply to  Ish

אין לי שום בעייה לצפות במשחקים משנות ה 80 וה 90
משחק ההארכות בגמר של 93 לדוגמא ,משחק 7 בין פיניקס ליוסטון
מומלץ
האמת יש יותר משחקים כיום שלא השאירו אותי מול המסך לעומת אז
יש משחקים שנראים כמו אימון קליעות בספורטק
אין ספק שהכדורסלן כיום אתלטי יותר וטוב יותר אבל זה לא אמור להוריד מהשגיו של MJ מג'יק או בירד
האפקטים הקולנעים של היום בכמה דרגות מעל שנות ה 70 עובדתית אני מעדיף סרטים ישנים יותר או סרטים של כירסטופר נולאן כל השאר נוצץ אבל ממש לא זהב

Ish
Ish
18/04/2018 0:00:20
Reply to  Mbk

השאלה הייתה מתי עשית זאת בפעם האחרונה, והשאלה הבאה בתור היא האם אתה מסוגל לעשות זאת בצורה ביקורתית השוואתית.

ברוך רובין
ברוך רובין
18/04/2018 0:13:51
Reply to  Mbk

אין לי בעיה אם מי שמעדיף נוסטלגיה, כל עוד הוא מבין שהמשחק והשחקנים של היום טובים יותר משמעותית, שום דבר לא בא לפגוע מהשגים שלהם רק מסבירים שזה אבולציה של משחק. אני לא מסוגל לצפות במשחקים של גורדן בירד ומגיק יותר באותה תקופה שקקתי חיים רק מלשמוע את השמות האלה הייתי מספר לילדים שלי סיפורים עליהם ולקחתי אותם לכמה משחקי פלייאוף של הלייקרס הגדולה היום אני מבין כמה המשחק השתנה והתפתח שקשה לי לצפות בזה

מנחם לס
18/04/2018 1:26:51
Reply to  Mbk

מידן, עזוב. ISH לא ראה משחק NBA אחד בחייו והוא (כמו ברוך) לא מבינים שלהיות על המגרש ולשמוע שחקנים ולהרגיש אצ שליטתם זה אחר לחלוטין מלהסתכל בטיווי. למעשה אני מוכן לשים כסף ש-ISH אפילו לא היה במשחק כדורסל אחד בליגה הישראלית. הוא יותר מדי יורם והיה פוחד ללכת. הויכוח הוא אבוד. הם לא מבינים מה הלייקרס או הסלטיקס של שנות ה-80 היו עושים לקבוצות של היום.

\המקום היחיד שיש בו שיפור ניכר הוא הכדורגל.

הם מדברים על השחקנים של היום שהם יותר אתלטים. זה בכלל לא נכון. אולי יש שיפור בתזונה, בסניקרים, ובעוד דברים פעוטים שנותנים יתרון של רבע אחוז. עובדה ששיאי עולם תקועים ולא משתפרים בא"ק מלבד כשמופיע איזה בולט, ועעכשיו עוד 50 שנה לא יהיה שיפור.

Ish
Ish
18/04/2018 1:38:37
Reply to  מנחם לס

יאללה, על כמה מתערבים?

Ish
Ish
18/04/2018 1:41:09
Reply to  מנחם לס

אה כן, והלייקרס והסלטיקס של שנות ה80 היו מפסידות כבר במחצית לכל אחת מהקבוצות שניצחו יותר מחצי מהמשחקים שלהן העונה.

Ish
Ish
18/04/2018 1:47:16
Reply to  מנחם לס

https://www.youtube.com/watch?v=oPhprx5CzOw

בחיי, תסתכל על זה …… מה שהולך שם זה על גבול הקומי

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
18/04/2018 1:33:07

מישהו יכול לדמיין את ג׳ורדן בוכה עד כדי איבוד עשתונות בגלל שהמזגן באולם לא עובד?!?!
מישהו חושב שרודמן לא היה יכול לשמור את לברון ולמרר לו את החיים?
גם פיפן היה יכול לשמור עליו.
הקביעה שבגלל הטכנולוגיה הכוכבים של היום יותר גדולים מהכוכבים של פעם נראית לי מוטעית. חדשני לא בהכרח אומר טוב יותר, בזמן שהרוחות דברים מסויימים הפסדת דברים אחרים

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
17/04/2018 20:44:58

שאלה לי אליך מנחם.
גידעון זינגר שאתה מזכיר פה מבת גלים, האם זה השחקן המהולל ששיחק בקאמרי את דון קישוט איש למנשה?
אם כבר שאלתי את השאלה בעבר כנראה ששכחתי למרות שהזיכרון 100%
🙂

מנחם לס
17/04/2018 20:46:32

לא. הגדעון זינגר הזה עזב את הארץ עם הוריו מיד אחרי מלחמת השחרור ומאז לא שמענו ממנו

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17/04/2018 21:00:04
Reply to  מנחם לס

תודה דוק. אני עדיין בטוח שקוואי לא הולך לשומקום.
אבל את הכבוד שלי הוא איבד.
היה חייב להיות עם הקבוצה ולהגיד משהו.

Mbk
Mbk
17/04/2018 23:46:01

לגמריי

רן הנרגן
רן הנרגן
17/04/2018 21:17:22

אני מתחיל לחשוד שהבעיות של קוואי הן בתחום המנטלי או סוג של התמכרות למשככי כאבים.

היה איזה עיתונאי שראה אותו בשבועות האחרונים?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/04/2018 21:27:38

מסכים עם האשך, לא משנה מה יהיה, קאווי איבד הרבה מניות בדרך. אפשר להיפרד מקבוצה, אבל יש אלף דרכים יותר מכובדות מזו שבה הוא בחר.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/04/2018 21:28:07

וכמובן, תודה רבה על המעורב

Ish
Ish
17/04/2018 21:31:37

לגמרי, אפשר לסגור סופית את הסיפור על הסיכוי שלו אי פעם להיות גדול כמו ג'ורדן

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
18/04/2018 3:04:54
Reply to  Ish

אל תסגור…..
אם לברון עובר לפילי הוא יגמור הכי טוב!

יוני טויטו
יוני טויטו
17/04/2018 21:51:36

כאוהד הספרס, הייתי שמח שקוואי יעזוב. שחקן טופ 5 בליגה לא שווה את העיסוק הלא מכובד עם הניהול הטוב בליגה.

tripledouble
tripledouble
17/04/2018 22:02:24

לברון באמת נראה כאילו שיחק על ניוטרל בתחילת המשחק הקודם. וכשהתחיל לתקוף כבר היה במינוס 20. אני מאמין שבמשחק הקרוב הוא באמת יבוא יותר אגרסיבי וקליבלנד ישוו. לקרי אין מה לדאוג ולמהר, הגמרים האזוריים לא מתחילים לפני אמצע מאי, ואני לא רואה איך פורטלנד או ניו אורלינס מצליחות לנצח את גס גם בלעדיו. עדיף שיבוא בכושר שיא כשבאמת יצטרכו אותו בגמר המערב.

tripledouble
tripledouble
17/04/2018 22:03:01

אה וקוואי יצא שמוק שאפילו לא בא לתמוך בקבוצה. לא רואה איך ימשיך בקבוצה אחרי התנהגות כזאת.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
17/04/2018 22:18:43

עכשיו הלוחמים יפסידו בכוונה 2 משחקים מול הספרס, כדי למרוח עוד שבוע בסדרה הזאת. בתקווה לקבל את קארי לסדרת הגמר.
הם יתנו לספרס את משחק 3 ואת משחק 5

שמעון
שמעון
17/04/2018 22:22:36
Reply to  אוהד ס"א

אף אחד לא מפסיד בכוונה כלום. זה פלייאוף. נ"א פורטלנד יעשו את העבודה בשבילם.

dani din
dani din
17/04/2018 22:43:52
Reply to  אוהד ס"א

זה קצת קישקוש. יש תאריכים קבועים מראש. הסיבוב הבא מתחיל בסוף אפריל. מקסימום מקדימים ביומיים. אף אחד לא יסכן סידרה בגלל יומיים. הסיכון גדול מידי גם להפסד וגם לפציעות נוספות.

dani din
dani din
17/04/2018 22:44:58
Reply to  dani din

הנה התאריכים:
http://www.nba.com/key-dates

שמעון
שמעון
17/04/2018 22:21:56

אחלה סיפור מנחם

מנחם לס
17/04/2018 22:41:40
Reply to  שמעון

תודה

שמעון
שמעון
17/04/2018 22:24:10

סטפן צריך אותו רק לסידרה של גמר המערב. בלעדיו גם בגמר הליגה הם נותנים סוויפ על לברון. עד גמר המערב גולדן גג יפסידו 2 משחקים או שיעשו פו אנד פו

נתן
נתן
18/04/2018 0:22:10

מנחם לברון מקבל מיליונים כל שנה שישתוק ויעשה את העבודה בלי לבכות ובלי להתבכיין

אלפרד
אלפרד
18/04/2018 8:33:51

"חוף התכלת 9", איזה שם נפלא היה לרחוב הזה הממוקם על שפת הים. תגיד מנחם, לא היית חוזר לגור ברחוב ההוא ולו לשנה אחת? אולי היית יושב וכותב שם ספר על הילדות שלכם אז, בשנות ה-40? אתה, כמו גם ההורים שלי, ראיתם במו עיניכם דבר-מה נדיר, את הקמת המדינה.

רפיקי
רפיקי
18/04/2018 14:20:40

איזה מבאס הקטע עם קרי

רפיקי
רפיקי
18/04/2018 14:22:53

מנחם אתה כזה אגדי שלפעמים זה נשמע כאילו אתה מחרטט

מקנא בך על הדברים שראית