לקראת הפלייאוף נגד הקאבס: חרדת לברון / הגולש יהודה לינדנבאום

***************************

יהודה הוא סטודנט בן 26 מרחובות. זהו מאמרו הראשון בהופס

************************

חרדת לברון

יהודה לינדנבאום

 

בעוד כמה שעות ספורות הקאבס ולברון עולים למשחקם הראשון בפלייאוף.

עוד עונה סדירה חלפה לה והפלייאוף בפתח. יש תחושה שהשנה יותר משנים עברו יש כמה סדרות שיכולות ללכת לכאן או לכאן. כמעט אין סדרות עם צפי לסוויפ. הרבה קבוצות גם בלי ביתיות מרגישות שהן יכולות להמשיך הלאה (הפליקנס, הבאקס והויזדרדס בעיקר) אך נדמה שדבר אחד נשאר ברור: לברון הולך להגיע לגמר.

לברון הגיע לגמר כבר שבע פעמים רצופות! וגם בגיל 33 הוא השחקן הטוב בעולם ואף אחד במזרח לא מעז להמר נגדו. אף אחת מהקבוצות ואף אחד מהאוהדים (אולי חוץ מאוהדי טורנטו האופטימיים ביותר, וגם הם – בסתר ליבם – הכי מפחדים..) לא  מאמין שהוא יכול לעמוד ולעצור את לברון מגמר שמיני רצוף.

לדעתי השנה יותר מתמיד הדבר נובע בעיקר מחרדה – פחד . ממש כמו ילד שפוחד מהבריון בשכונה. הבריון הכי חזק, הכי מוכשר ואף אחד לא מעיז לחשוב אחרת, אף אחד לא מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה.   במערב – חוץ מיוסטון וגולדן סטייט – אין אף קבוצת עילית מאיימת במיוחד ופערי הרמה בינו לבין המזרח ירדו. ארבעת המקומות בין 3-6 יתנו פייט של שווים-בין-שווים לקאבס והסדרה, אם הייתה כזו, הייתה מסתיימת בצורה מאוד שקולה לכאן או לכאן.

זכור לי גם כשקיירי היה בריא דיברו על כך שבוסטון יגיעו מעמדה נחותה לסדרה מול הקאבס (על אף יתרון ביתיות של הסלטיקס) ואם מסתכלים על הנתונים היבשים קשה שלא לשאול 'למה'. בוסטון היא אולי הקבוצה הטובה בהגנה בליגה כך שאם יש קבוצה שיכולה להקשות על ההתקפה המתקתקת והדורסנית של הקאבס זו היא. החולשה של בוסטון בהתקפה? תזכירו לי בבקשה מתי קליבלנד שיחקו הגנה יותר טובה מקבוצות הלוטרי החלשות בליגה (תצטרכו לחפש משחק כזה הרבה לפני האולסטאר).

אוקיי אז כולם מפחדים, תגידו.

מה אני מציע? לשחק משחק שכונה, בלי טקטיקה מתוחכמת בכלל.

אם נסתכל על הרוסטר של קליבלנד נראה שמלבד לברון ולאב, הדבר היחיד שקליבלנד עושה כקבוצת עילית זה לקלוע שלשות. כל דבר אחר שקשור לכדורסל, הקאבס בינוניים ביותר או אף בתחתית, רוצים מספרים?

*ריבאונד מקום 25

* חסימות מקום 28

* נקודות בצבע מקום  15

*דירוג הגנתי מקום 27

יכולתי להמשיך אך אין טעם. מספיק לראות את חומר השחקנים שיש לקאבס (בשלב הזה בקריירה לפחות).

מבחינה אסטרטגית יש לשחק נגד לברון בשני אופנים:

1 מבחינה התקפית: על הקבוצות שמשחקות מול הקאבס לשחק הרבה – ולהשתמש הרבה ככל שניתן – בשחקן עליו לברון שומר, ולאלצו לעשות הגנה. לברון נוטה לזייף בהגנה והשנה הדברים הגיעו ממש לידי קיצוניות.

2 מבחינה הגנתית יש לפעול בשני אופנים:  אחד זה ליצור על לברון לחץ ושמירה משך כל התקפה, ועוד לפני שהכדור מגיע אליו. מכיוון שחוץ מכמה חברה מגולדן סטייט ואוקייסי, ולנארד אחד כמובן, אף אחד לא יכול באמת להקשות על לברון, יש פשוט לפעול בצורה של התשה. אם רכזים תזזיתיים יגרמו ללברון להזיע ברבעים הראשונים  לברון יהיה מותש לקראת סיום המשחק. שנית, בנוסף להפעלת הלחץ על לברון יש להרבות בדאבל טים עליו. נכון אמנם שהדבר יאפשר להרבה שלשות פנויות, אך לטווח ארוך של סדרה אני נוטה להאמין שמשהו ברוח הקבוצה ובמוטיבציה הרעועה בכל מקרה של לברון כרגע יתערער. ברגע שחלקים גדולים מידי של המשחק הכדור יהיה מחוץ לידיו של לברון, נראה אצלו FRUSTRATION, וכשלברון משחק בכעס ותסכול – רמתו יורדת. הוא מתחיל להכריח זריקות והוא מנסה לנצח את המשחק לבדו. (במקרה כזה  נגלה שללברון -בניגוד לתדמית המצויירת – כן חשוב לסיים עם מספר אסיסטים גבוה ולא רק עם מספר נקודות נקודות גבוה, דבר שיוסיף לתסכולו!)

האם אני באמת חושב שאפשר למנוע העפלת גמר שמינית רצופה מלברון? כן , אני די בטוח! אני לא חושב שזו תהיה אינדיאנה. חוסר הניסיון – ויש להודות גם חוסר כישרון – לא יאפשרו לאינדיאנה לעצור את קליבלנד, לכל היותר להקשות ולהביא את הסדרה לששה משחקים. אך טורנטו או פילי בריאה בהמשך, יכולה ואף צריכה לעשות זאת.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה יהודה אבל זה נראה לי קצת חשיבה שמסכנת בצורה לא מחושבת ולא רואה את התמונה המלאה;
    בוא ניקח את ונשווה את נתוני הפלייאוף לעונה הסדירה של הקאבס בשנה שעברה, למעט הסידרה שלהם מול הלוחמים:
    %REB מקום 19 בעונה הסדירה מקום 3 בפלייאוף נט רייטינג מקום 8 בעונה הרגילה מקום ראשון בפלייאוף דיפנס רייטינג מקום 19 בעונה הרגילה מקום 3 בפלייאוף. על סמך הנתונים הללו אפשר לומר שהם רק קבוצת שלשות ולהסתמך על נתוני העונה הסדירה בכל הנוגע לקאבס יכול ליצור תעתוע
    נדיר לראות את לברון לוקח החלטות מתוך תסכול ולדעתי מה שאתה מציע זו התאבדות של כל קבוצה מזרחית שתבוא מולה

  2. שאפו . תודה רבה . פשוט מעולה.

    אני רק מקווה בשבילי שאף אחד מה-נבא, לא קורא את מה שכתבת.

    כי הרבה "גו"בות" עלולות להתעופף מהכיס שלי …

    קטונתי להביע פה דעה אך למרות הכל = לברון = אלוף העונה הזו.

  3. ההתבוננות על הקאבס צריכה להיות לא על פני העונה כולה, הרי הקבוצה עברה שינוי דרמטי בטרייד דד ליין,
    צריך להתבונן במה שהם עשו מאז.

    אז במה הם טובים?
    בשלשות? כן, אבל זה קצת פשטני. הקאבס במהדורתם הנוכחית, בעיקר בדקות בהן הם עולים לשחק עם 4 קלעים (לאב בסנטר), זו קבוצת ההתקה מהטובות בליגה.
    ה-38.7% מהשלוש, שני רק לגולדן סטייט באותה תקופה,
    אבל הם רחוקים מלהיות קבוצה שחיה על השלשות –
    הם זורקים הרבה פחות מהמובילות בליגה (30.9 ניסיונות ל-3 במשחק, מקום 12 בליגה, 10 שלשות פחות מיוסטון, 8 פחות מברוקלין).
    למרות שיחסית לשנים הקודמות הם זורקים פחות מהשלוש, הם עדיין קבוצת התקפה נהדרת –
    אופנסיב רייטינג של 112.9 , ב-2 נקודות יותר מה-110.9 של השנה שעברה, למרות ריבוי הפצועים, למרות שבמקום קיירי הרכז שפתח בהכי הרבה משחקים הוא קלדרון.

    לנסות לשמור עליו בשמירות כפולות,
    את זה כבר ניסו בעבר.
    לאורך זמן, זה פשוט לא עובד.
    הוא לא הרכז של הקבוצה, הוא לא צריך להתחיל את ההתקפה, מספיק לו להתחיל את ההתקפה מהמרפק או מההיי פוסט, בשביל להפוך כל ניסיון לדאבל טים לשלשה פנויה.
    כאמור –
    הקאבס קולעים כמעט 40% מהזריקות מהשלוש. כאשר הם יהיו חופשיים?
    המספר יעלה פלאים. רק להזכיר את מה שהקאבס עשו לאטלנטה, שניסו למנוע בכוח מלברון מלהגיע לצבע
    (שיא השלשות במשחק פלייאוף? כן, נגד אטלנטה).

    לנסות ולגרום שהוא ישמור על "הרכז התזזיתי"?
    בהצלחה עם זה.
    נכון, לברון השנה בחר לנוח בלא מעט משחקים. אבל במאני טיים?
    ההגנה שלו טובה כפי שהייתה תמיד.
    מספיק לבדוק את נתוני הקלאץ' שלו.

    לגבי תסכול, כעס, ותדמית מצוירת?
    נרטיב, וספקולציה. עליהם אני נאלץ לחלוק.

    האם דרכם של הקאבס לפיינלס סלולה?
    ברור שלא. טורנטו במהדורתה הנוכחית זו קבוצה נהדרת,
    כנ"ל הסיקסרס.
    אלו 2 קבוצות שמשחקות כיום ברמה גבוהה בהרבה ממה שהקאבס פגשו בעונה שעברה.
    אם אחת מ-2 הקבוצות הנ"ל ינצחו, זה ככל הנראה יהיה בגלל שהן קבוצות נהדרות,
    ולא בגלל "תסכול" או "כעס".

    תודה על הפוסט.

  4. מסכים עם גיא. פילי ואולי אפילו טורונטו, מסוגלות לנצח את הקאבס, כי הם יותר טובות ועמוקות, אם הן ישחקו על האיכויות שלהן ויעשו את ההתאמות הנדרשות. המכונה של הקאבס פחות טובה ולמרות שהיא תהיה בהילוך אחר לגמרי בפלייאוף אני חושב שהשנה התקרה שלהם נמוכה יותר משתי הקבוצות שהוזכרו. אבל תכלס לאף אחת משתיהן את לברון, כך שהכל פתוח. אני אישית המרתי שפילי תדיח את הקאבס בגמר, אם הוא לא יודח בחצי על ידי טורונטו.

  5. תודה. הכי אני חושש מטורונטו שיש לה את הכישרון והיכולת לנצח ואפילו בקלות, אבל נראה שהם ממש סובלים מפוסט טראומה ומשתינים במכנסיים בכל פעם שרואים אותו.
    כל שאר בקבוצות במזרח, או פצועות מדי או לא בשלות בכדי לעשות נזק אמיתי בסדרה.

  6. טורונטו ניצחה משחק ראשון בפלייאוף כששני הכוכבים שלה הסריחו.
    זה מראה על שינוי חיובי בקבוצה הזו.
    גם פילי יכולה, ואולי אולי גם בוסטון….
    אחלה טןר. 🙂

  7. תודה יהודה
    לאחר המשחק הראשון נראה שלקאבס בהחלט יש בעיה
    קליבלנד הפתיעה לרעה עם יכולת התקפית מזעזעת
    המפתחות של קליבלנד זה השלשות והאחוזים משם בשאיפה ל 15 ומעלה ב 38 אחוז
    בלי זה הם פשוט ללא ארסנל

  8. תודה לכל המגיבים
    מודה שחלק מהאסטרטגיה שהצעתי היא קצת יומרנית אבל עדיין שווה ניסיון מחודש לאור מצב הקבוצה…
    נכון עונה רגילה אינה דומה לפלייאוף, במיוחד לא באוהיו, ובכל זאת עונה כ"כ בינונית ומלאת סערות כמו העונה היא קיצונית גם ביחס לקאבס.
    אני לא חושב שלברון יעשה גלן רייס סטייל חח , אבל אני חושב שמצב הרוח בקאבס ובלברון בפרט לא בשיאו ומי שראה את המשחק הלילה יוכל להעיד על כך…

    בכל מקרה עיקר המאמר היה מיועד להתמקד בתחום המנטלי שכה חלש אצל המתמודדים כנגד הקאבס ולברון בפרט במזרח. לצערי בדיעבד אני מבין שלא עשיתי זאת בצורה מיטיבית.
    נכון כששחקן משחק ברמה כ"כ גבוהה וקוצר כ" הרבה הצלחות התגברות עליו נראית כבלתי אפשרית אך בדיוק כאן נכנס הלוחמה הפסיכולוגית, ההכנה המנטלית ( איפה אתה פיל גקסון שאתה סוף סוף נצרך) ונדמה לי שעל הנקודה הזו היריבים לא שמים מספיק דגש. נכון אנחנו מפחדים מלברון הבה נודה בכך עכשיו בואו נתגבר עליו!!
    שימו לב שגם הרבה מכם מודים שטורנטו כקבוצה יותר טובה מהקאבס ,לא רק בכושר נוכחי אלא בכלל, ברמה הפוטנציאלית. אממה שוב החרדה מלברון ואצל טורנטו בכלל מהפלייאוף …

  9. תודה על הטור. בינתיים הקאבס הפסידו לאינדי ונראו רע. ההימור שלא יגיעו לגמר המזרח נראה אמיתי מתמיד. סיומה של תקופה.

  10. כל הכבוד ליהודה על המאמר הראשון, מאמר ה״רוקי״

    גם אם אני לא מסכים עם כל מילה, הרי שבגדול אסטרטגית ״ ההתשה״ נכונה. לברון אמנם נותן מדהימה בכלל ולגילו בפרט, אך את סימני הגיל כבר רואים.

    היכולת שלו בגילו לסחוב משחק פלייאוף שלם על גבו היא מרשימה אבל יש לה גבול. כמה רבעים הוא יכול למשוך ככה, כמה משחקים רצופים, כמה סדרות … בקיצור, במוקדם או במאוחר הוא יותש.
    ולכן האסטרטגיה המוצעת נכונה לחלוטין.

  11. גם אני כבר אחרי משחק הלילה בו קליבלנד הפסידה.
    כמו שאמרו מעלי, להפעיל על לברון כמה שיותר לחץ ולקוות שהצוות המשלים יפשל. כרגע הקבוצה עדיין לא מספיק מחוברת וזו ההזדמנות להכות בברזל כשהוא חם. שחקני המשנה הצעירים בינוניים בהחלט ונראו לי חסרי ביטחון בהופעה הראשונה בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט