כמה קליי תומפסון חשוב לגולדן סטייט? / סער ברעם

גולדן סטייט, הקבוצה שמובילה את הליגה ללא עוררין מאז 2015, מוכרת בזכות הכוכבים שלה. סטפן קרי שלקח פעמיים MVP, קווין דוראנט (שחקן ההתקפה השלם ביותר בעולם), דריימונד גרין השורט והנושך, אבל כמה באמת קליי תומפסון משפיע על הקבוצה? יצאתי ממסך הכרום לפיירפוקס לבדוק את הסוגייה הזו.

אם נבדוק הנתונים היבשים, קליי עם מעל 50% אפקטיבי מהשדה בקליעת כמעט 3 שלשות למשחק. 42% לשלוש בקריירה ויעילות די מרשימה. בנוסף, כולם מחשיבים אותו בתור שחקן הגנה מהטובים בליגה. אני הולך לבדוק את כל הסטיגמות על קליי – האם הוא רק בצל של הקבוצה הטובה ביותר או שהוא חלק טיפה יותר בולט במערכת? וכמה הוא הושפע מהגעת קווין דוראנט?

ברשותכם, אתחיל מהאמצע:

1. קליי תומפסון בעונת 2014-15

בעונה הזו הוא הצליח להוריד 10 ריבאונדים פעם אחת ולרשום דאבל-דאבל פעם אחת בלבד. ניכר שזה לא התפקיד שלו, כאשר יש הגנה קבוצתית מצוינת והם מסיימים את העונה במאזן מצויין של 65-17, עם התקפה משומנת (ראשונים בנקודות ובקצב, שניים ברייטינג התקפי) והגנה מבעיתה (ראשונים ברייטינג הגנתי). איך קליי השפיע על זה?

הוא הגיע למספרים שדי מאפיינים אותו עד היום, אבל משהו בולט הוא ההגנה – שחזקה משמעותית משאר העונות. הוא עומד על 0.833 גניבות למשחק, בעוד שבעונה הזו הוא ציין 1.1. אותו הדבר בקשר לחסימות. בעונות שעברו הוא גירד חצי חסימה למשחק (קצת פחות) ובעונה הזו הוא היה עליון עליהן עם 0.8 חסימות. אל תשכחו, מדובר בגארד בגובה 2.01 מ'.

הסטטיסטיקות הולכות לקיצוניות עוד פר 36 דקות. כאן אפשר להגיד בוודאות: קליי הוא סטאר לכל דבר. הסטטיסטיקה המעניינת שמצאתי לנכון לשתף: כשקליי תומפסון בעל 4 עבירות או יותר במהלך פלייאוף 2015, גולדן סטייט מנצחים בדוחק או מפסידים. יש משחק אחד שיוצא מהסכימה עם +14, אבל כל שאר המשחקים נראים ככה:

הפסד לממפיס ב-10, ניצחון על יוסטון ב-4, ניצחון על יוסטון בנקודה, הפסד ליוסטון ב-13, ניצחון על יוסטון ב-14, הפסד לקליבלנד ב-2 והפסד נוסף לקליבלנד ב-5. יש להם הפסד נוסף בפלייאוף, לממפיס ב-7 וגם שם חלש עם 3 עבירות ו-5 איבודי כדור. כשקליי אנמי \ לא משחק, גולדן סטייט בבעיה: זה אומר שהמשחק שלהם עובד פחות טוב.

https://www.youtube.com/watch?v=jQd0K1yQK1I
תסלחו לי על האיכות, ועל הספרדית

2. קליי תומפסון בעונת 2015-16

בעוד שעונת 14-15 הייתה תאוריה בעיקר, בעונת 15-16 מצאתי לנכון לגבות בעוד נתונים סטטיסטיים את היכולת של קליי. ב-14-15 לא הצלחתי למצוא נתונים אמיתיים שמוכיחים את היכולות של קליי, כי הוא לא הצטיין מבחינת רייטינג בהגנה או בהתקפה באופן חריג משאר הקבוצה. הוא תמיד שמר על הכוכבים, התרוצץ והתעייף הכי הרבה. הרייטינג ההגנתי וההתקפי שלו בעונה הקודמת היה הטוב ביותר בקריירה.
משהו במחויבות של קליי נפגע מהעונה הקודמת, שהייתה עונה ברמת חמישיית ההגנה. לשמור על שחקני ההגנה הטובים בעולם ולנפק כאלו מספרים זה רק דמיוני. אני משער שזה חלק מה'חייבים לעבור את השיא של הבולס' שדריימונד דחק בקבוצה, בעיקר. דריימונד השתפר משמעותית (כמעט 5% מהשדה, 1.3 ריב', 3.7 אס', 2.3 נק', 6% ל-3) ואולי זה האפיל יותר על התרומה של קליי, בצד ההתקפי וההגנתי.

אבל מה באמת חשוב? זה שקליי יודע לעשות את ההתאמות כשסטף קרי לא נמצא בעניינים. ממליץ בחום לראות איך קליי מוביל את גולדן סטייט לניצחונות משכנעים על
פורטלנד פעם אחרי פעם, וזה רק טעימה ממה שקורה:

קלי דומיננטי באוקלנד עם 37, 5 אסיסטים ו-7 שלשות

קליי שולט בפורטלנד במשחק 3 עם 35

חשוב לציין שסטפן קרי חזר לחלוטין רק במשחק 4 בסדרה הזאת וקליי הוביל את הדרך לחלוטין עד אז.

חשוב לציין: חוק 4 עבירות בפלייאוף שוב חל על קליי תומפסון. המאזן של גולדן סטייט הוא 3-3 כשהוא עם 4 עבירות או יותר, והם לא מנצחים מעל 9 נקודות הפעם.

3. קליי תומפסון בעונת 2016-17

בעונה הזו התרומה של קליי הייתה אמורה לרדת עקב הצטרפותו של קווין דוראנט, אבל הוא נשאר זהה כמעט לחלוטין מעונת 15-16, לפני דוראנט. אפשר לראות לחלוטין שאין הבדלים משמעותיים בין העונות מבחינת סטטיסטיקה יבשה. אין טעם להשקיע בעונה הזו מרוב הדומיננטיות של גולדן סטייט, אבל אנקדוטה מעניינת: כשקליי 'זכה' ל-4 עבירות או יותר, גולדן סטייט ניצחו תמיד, אבל רק בפעם אחת עברו את ה-9 נקודות. 4 נצחונות מתחת ל-10 נקודות כשקליי עם 4 עבירות.

עכשיו אתם שואלים: סער, הבטחת לנו את ההבדלים בתפקוד של קליי. מה עם זה?

ההגנה של קליי תומפסון

תדירות המהלכים ההתקפיים שהיו מבצעים על קליי, בכחול 15-16 ובורוד 16-17
היו משחקים הכי הרבה בפיק נ' רול על קליי תומפסון. פועל יוצא מזה שהוא כנראה מגן גרוע בפיק נ' רול, נכון? אחרי הכל, יש כאן הרבה יותר משמירה אישית שהוא מצטיין בה. עוד מסקנה יוצאת מזה היא שהוא גם שמר על הרבה קלעים שעולים לקליעה ללא כדרור, אחד המהלכים המשתלמים בכדורסל.
מה קורה בפועל?

קליי, גם בפיק נ' רול וגם בספוט-אפ שומר מעולה. אזור ה-0.9 נק' לפוזשן, או אפילו פחות. דווקא המהלך שהייתי מציע לשחק בסאן אנטוניו כרגע, זה פיק נ' רול בין השומר של קליי תומפסון לבין מאנו ג'ינובילי, במידה וקליי לא שומר אותו. מאנו מספיק חכם בשביל לנצל מיס מאצ'ים, ואני לא מאמין שבגיל 40 הוא שחקן שתורם באופן ניכר לליגה.
איך זה נראה בפועל?

ההתקפה של קליי תומפסון

ההתקפה של קליי, באופן די ברור, מתבססת על 4 מהלכים עיקריים – אחרי חסימות (סביבות ה-31.5%), ספוט-אפ (סביבות ה-17%), התקפת מעבר (סביבת ה-18%) ותנועה (8.5%). בהינתן הנתונים הללו, אתם חושבים לעצמכם: בואנה, כנראה שהחסימות עובדות מעולה לקליי שלנו. את האמת, המצב נראה קצת מוזר משחשבתם:

בעוד שהשימוש ההתקפי של קליי תומפסון נשאר זהה כמעט לחלוטין, היכולת שלו לקלוע הושפעה עקב התפקיד שלו. בזכות הצטרפותו של דוראנט אין לו אתגרים ליד הטבעת (0.15 נק' יותר בחיתוכים), הוא ממש לא יעיל כשהוא מקבל את הכדור מחוסם (הבדל של כמעט חצי נקודה בעונה! מטורף), ומגמה בולטת נוספת היא שהוא מצליח לייצר נקודות כשהוא-הוא החוסם, ביותר מחצי נקודה למהלך. הבידודים שלו טובים יותר (+0.3 למהלך) ואת זה אני יכול לצרף לריווח ההתקפי.
ומה עם כמה המלצות?

1. כמו שלמדנו, גולדן סטייט יודעים להוציא את המיטב מהכוכבים שלהם. לאחרונה, ללא סטפן קרי, משהו שם חורק. במקום לתת לקווין דוראנט לחזור לשורשיו באוקלהומה עם ה1 על 1 שלו (למרות שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם), אני דווקא הייתי שם את הכדור בידיים של גרין או ליווינגסטון ונותן לדוראנט וקליי לעבור על חסימות. עם גרין בצבע ומשחק קבוצתי, אני רואה איך גולדן סטייט מצליחים כמעט לשכוח מהיעדרותו הבולטת של קרי. לחזור לכדורסל הזה, כשקווין דוראנט לוקח את התפקיד של בארנס, אבל מוכשר בכמה רמות.

מעונת 15-16

מעונת 16-17

משהו ששמתי לב כאן: קווין דוראנט משתתף ב-10 מהלכים קבוצתיים באופן 'קבוצתי' – כשאני מחשיב כל מהלך לניהול האינטיליגנצייה\היכולות שלו באופן מיוחד, שונה מכל שחקן אחר, לצורך העניין האריסון בארנס, אם היה נשאר בקבוצה. ככה הם הכי טובים, כשדוראנט משחק קבוצתי, וזה יכול לקרות רק כההתקפה עוברת דרך קליי, בתנועה.

התקפת התנועה והמעבר עוזרת לקליי תומפסון לפרוח. דוראנט צריך להיות חלק אינטגרלי מההתקפה הזו, לא לתקוע את הכדור בידיים של עצמו, ולהפוך להיות אפילו יותר קבוצתי בהיעדרו של קרי.

2. קליי חייב להמנע בפוסט אפ, בכל מקרה. הנתונים לפניכם ואני לא צריך להרחיב על זה יותר מדי. משחק ריצה עושה לו טוב, ואפשר לראות את זה בכל המהלכים ההגנתיים וההתקפיים שלו. במתפרצת הוא עובר את השומרים, עוצר ל-3 ויודע למסור. הוא מגוון לחלוטין.

3. לנסות להשתמש במהלך שנקרא 1-2 PNR, כשקרי וקליי עושים פיק נ' פופ ביניהם. העדיפות היא שקרי ימשיך עם הכדור ויקלע, כאשר הוא קולע יותר טוב מקליי בתנועה, ויותר מזה- כשקליי באמת מציב את החסימה כמו שצריך, הם קולעים. כשהוא 'מחפף', רוב הפעמים זה לא נגמר בנקודות. זה אך ורק כשצריך לרדת עם שלשה בהפסקה.

4. להמנע מהבחור הזה:

מסקנה מרכזית: כשקליי טוב, גולדן סטייט טובה. הוא צריך לשמור על עצמו נקי מעבירות וכמה שיותר לרוץ, גם כשזה יותר קשה ומאולץ – אם הוא יקבל על עצמו את תפקיד המוטיבטור, לגולדן סטייט יהיה הרבה יותר קל לדהור (שוב) לאליפות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. פרופיל מקיף ומצויין שחידש לי הרבה. מאוד אהבתי. מסכים בקשר ליעילות של קליי אחרי חסימות וגם מקאץ' אנד שוט. זה די מעניין – מצד אחד הוא תוצר של השיטה בגולדן, מצד שני היא לא הייתה כל כך יעילה עם פינישר כמוהו. לכן הוא יהיה פחות יעיל במקום אחר.

    ההגנה שלו אכן נפלאה. היה שחקן ההגנה הטוב ביותר בגמר האחרון מבחינת הווריורס לדעתי (כן, יותר מדוראנט או דריימונד) ועצר את קיירי וכל שחקן שהתבקש לשמור עליו, לפעמים גם את לאב. הוא אנדרייטד.

    1. אני רואה אותו כסופרסטאר לכל דבר ועניין. כלבויניק. הוא יכול לעשות מה שתבקש ממנו. הוא פחות מרכז ההופעה, אבל בכל קבוצה אחרת הוא יכול להיות בקלות. לצורך העניין, גם בבאקס, האצנים הצעירים, הוא יכול להיות מופלא.

      1. מסכים מאוד סער , הוא גם יציב בצורה מופלאה ומגוון מאוד.
        מעניין שאם הגובה שלו לא משתמשים בו יותר בפוסט אפ סטייל ליוינגסטון למשל… תודה על הפרופיל המקיף.

  2. פוסט נפלא!! אחד השחקניםאהובים עליי ואנדרייטד אמיתי.

    יפה כל נתוני ההגנה שהבאת ורק מחזק את הטענה אולם קליי הוא שומר בלי היילייטים, הוא השחקן שלא ניתן להסיק מסטטיסטיקה הגנתית עד כמה הוא טוב בהגנה. צריךראותאותו, איזו הגנה באחד על אחד, הליכות עם המתקיף, עבודת רגליים, והגנה נקייה בניגוד לשחקני הגנה גדולים שהיו מלוכלכים מאד. הוא שומר מדהים והגארד ההגנתי הטוב בליגה (לא רואה ממטר את באטלר או גיילן בראון שרק סימונס נותן לו פייט). הוא ערב ערב שומר את העלית והקרם דה לה קרם של התותחים, לברון, ראסל הארדן וכל מפלצות הליגה ונותן עוד 20 נק ככה סתם בהתקפה. אנשים לא מבינים ששנים הוא שחקן ההגנה הכי טוב של גולדן ולא ההוא שחוגגים עליו באחד על אחד כל הכוכבים הדוב רקד שנבחר ברוב בושה לחמישיית ההגנה גם העונה כנראה.

    בלעדיו אין לגולדן הגנה, הוא גם מחזיק את כל הגנת הפרימטר. ברבעון האחרון של העונה הוא מאד ירד וזרק זין בהגנה וזה למה גולדן נראית ככה אבל הוא נח, בפלייאוף הוא יבוא לחסל.

    כוכבי הליגה משקיעים מאמץ אדיר מולו שהוא שומר עליהם, הוא יודע בחכמה גם להוביל לנתיבי מילכוד שחקנים.

    שאני רואה כל שנה שלא סופרים אותו בהגנה ושמים פחים הגנתיים כמו כריס פול לפניו ברור לי שלא מסתכלים תוך כדי משחק בכלל על ההגנה שלו או שהם רפי הבנה ברמות הגבוהות ביותר.

    אני גם אגיד עוד דבר עם קרי ודוראנט ובלי קליי אין אליפות ללוחמים, עד כדי כך.

    הוא שחקן שבקבוצה אחרת היה יכול להיות סטייל הארדן טיפה פחות טוב ויותר הגנה(יכול להוביל ויש כדרור והכל פשוט לא צריך לעשות את זה בגולדן). מאד חכם ויכול גם לנהל התקפות (אין צורך בזה בגולדן).

    אצלי כבר 4 שנים הוא שחקן טופ 10 בליגה.

    1. תגיד שמעון … אתה לא סותם אף פעם ?

      כולנו יודעים שהליגה סגורה במנעול ומי היחיד שאומר פה ת' אמת בפרצוף .. סמיילי

  3. שחקן מצוין בתור אופציה שלישית ואפילו שניה.כאופציה ראשונה זה לא היה הולך, לדעתי ישאר בג"ס כל הקריירה ולא יחפש הרפתקאות

    1. לא משוכנע בזה ולדי, קצת נתפס ככזה בגלל האופי "ילד טוב" שלו.
      אני דווקא חושב שהוא יכול להיות אם יקבל הזדמנות מוביל שקט בסגנון ספרסי שכזה (הייתי מת לראות אותו אצלם). להזכיר לך שבעונת 73-9 המפורסמת הוא זה שבסופו של יום בעט לאהובתך בתחת וגרם לפירוק הסופי של הזוגיות ראסל את דוראנט.

  4. לא מסכים עם הדברים. קליי נהנה ממעמד לא מחייב של אופציה שלישית. כשהוא טוב מהללים אותו, אבל הוא לא יציב ונתן לכל אורך השנים משחקים חלשים בקליעה. כשההגנה מתרכזת בסטף ודוראנט – קל לו לחגוג. מה שכן – יש לו את השחרור המהיר בליגה והוא סטריק-שוטר ברמה של סטף – יכול לתת רצף שגומר משחק. הוא ללא ספק בין שלושת או חמשת הקלעים הקטלניים והגדולים בליגה, כבר הרבה שנים. אבל אם היה כוכב ראשי, היה נשמר חזק ומתקשה לייצר לעצמו נקודות כי הוא מוגבל בתנועה עם הכדור.
    באשר להגנה – הוא מחוייב ועובד קשה יותר מכולם אבל כאן חשוב לזכור שבימינו השחקנים לא נשארים עם הכוכב לאורך התקפה שלמה ויש הרבה מאוד חילופים. את הארדן, לברון וראסל הוא אף פעם לא באמת הצליח לעצור. איגי עשה על לברון עבודה הרבה יותר טובה; בברלי הקשה על ראסל הרבה יותר. דוראנט מגן יעיל וטוב יותר ממנו.
    כוכב גדול, כן, קלעי על ברמה הכי גבוהה שיש, כן; אבל כינור שלישי. עובדה שכשסטף איננו – הוא לא מצליח לסחוב את ג״ס לכדורסל טוב.

    1. תראה את האחוזים של הארדן מול גולדן ודבר איתי מי לא עצר את מי סתם ככה מהזכרון. את לברון וראסל אף אחד לא עוצר באחד על אחד. הם דורשים תיאום קבוצתי. דבר שני הגנה לא נמדדת רק אם עצרו את לברון יש עוד 30 שחקנים בליגה. בברלי לא מגיע לרבע ממנו בהגנה

      1. איגי הצליח להקשות על לברון בגמר 2015
        בברלי התיש את ראסל בשנה שעברה
        קליי שומר אדיר בלב ובנפש אבל הוא קטן מדי פיזית כדי לשמור על PF ולכן לא ממש בתכניות ההגנה על כוכבי העל בליגה כגון דוראנט/לברון/קאוואי/יאניס
        מצד שני הוא לא מספיק מהיר בשביל רכזים קטלניים כגון קרי/ראסל/וול/קיירי/לילארד
        נשאר לו להגן בעיקר על SG בסגנון הארדן/באטלר/דרוזן/רדיק/מקולום/ג'ורג'(?)
        למעט הארדן והשנה גם דרוזן – SG ככוכבים ראשיים לא ממש מצליחים לסחוב את הקבוצות שלהם לצמרת הגבוהה. בדרך כלל זה או רכז קטלני (סטף, ראסל, קיירי, רוז בשיאו), או PF עם כדרור שעושה הכל (לברון/דוראנט/קאוואי) – ועליהם קליי מתקשה לשמור.

        1. 2015 היה לפני 3 שנים והיום איגי כבר כלום.

          ב-2015 איגי וקליי התחלקו בשמירה עליו ולא חושב שאיגי הגביל את לברון יותר, לברון פשוט היה עייף בסיום. קליי רדף אחרי קיירי שאיגי היה על לברון ברוב המקרים.

          שראסל מעמיד ממוצע 38 נק וטריפל דאבל לומר שבברלי עצר אותו זה קצת מצחיק.

          קליי יכול לחסל את וול, קיירי וליליארד (תוציא את גון וול מהרשימה הזאת בבקשה).

          אני עוד לא פגשתי שומר שעצר את לברון, ראסל, דוראנט באחד על אחד יותר מידי, אם תמצא תגיד לי. אגב אני חושב שקליי וקאווי שמרו עליהם הכי טוב מכל שומר אי פעם באחד על אחד

        2. לא יכול לשמור על רכזים קטלניים כמו קיירי?
          זה אמנם נכון שקיירי קלע לא מעט סלים על השמירה של קליי אבל כולם היו סלים של great defense better offense כשקיירי פשוט קולע ממצבים בלתי אפשריים. כל שומר אחר היה חוטף פי שתיים ממנו.

  5. לפי דעתי הוא קצת אובר רייטד כי הוא משחק בקבוצה אם הרבה כוכבים והמון תנועה ככה שיש לו הרבה זריקות קלות..מעניין מה יעשה קיץ הבא שיהיה שחקן חופשי כי אני לא חושב שגולדן סטייט יוכלו להביא לו יותר ממה שמביאים לו עכשיו(17 מיליון) וקבוצות אחרות יציעו לו כנראה חוזה מקסימום..שנה שעברה הוא אמר שהוא יהיה מוכן לוותר על כמה מיליונים כדי שיוכלו להשאיר שחקנים אחרים אבל לא יוותר כ"כ הרבה כמו kd שקיבל 25 במקום 34.5..מעניין מה יעשה אם קבוצות אחרות יציעו באזור ה30 מיליון וגס יוכלו להביא לו גג 20..גם מעניין אותי מה יקרה אם תשים קלע כמו קייל קורבר במכונה של גולדן סטייט במקום תומפסון..לפי דעתי הוא יוכל להגיע לכמעט אותם מספרים כמו קליי..

    1. נקודה מעניינת.

      גולדן סטייט יכולים לתת לו מקס. השאלה היא האם הם רוצים –
      המשמעות של מקסימום לקליי היא מס מותרות אסטרונומי לגולדן סטייט.

      אז ישנם 3 שאלות –
      כמה מוכן בעל הבית להוציא מהכיס בשביל להשאיר את קליי בגולדן סטייט?
      כמה מוכן לוותר קליי בשביל להישאר בגולדן סטייט?
      אם מנחשים שדוראנט יקבל בקיץ הקרוב 30+ מיליון לעונה, איך זה ישפיע על החלטות קליי ובעל הבית?

      (אני אתן הימור מופרע –
      גולדן סטייט לא זוכים השנה באליפות, ודוראנט חותם על חוזה ענק. מה שיוביל לטרייד של קליי תמורת שחקן וכישרון עתידי. לדוגמה: קובינגטון ופולץ' תמורת קליי)

      1. לא חושב שפילי יעבירו את פולץ טרם יראו איך משתלב עונה הבאה. בתום העונה יכולים להחתימו חופשי למה לוותר על פולץ? מחיר גבוה עבור מישהו שחוזהו נגמר תוך שנה.

          1. לא הבנת אותי. התכוונתי שפילי יכולים לחכות שנה ואז להחתים את קאווי /קלייבחינם. למה לוותר על פולץ?

            הייתי מוכן לטריידים על פולץ לפני שראינו אותו ואז איש לא לקח סיכונים והסכים לטרריד עליו (ככה זה בחיים צריך לקחת סיכונים)

            עכשיו אחרי שראיתי אותו לא הייתי מוותר עליו בקלות, הוא יכול להתפתח להיות שחקן נהדר סטייל הארדן. השאלה זה אם יצליח להשתלב בפילי ליד סימונס וזה עבודה למאמן, נראה איך יהיה עונה הבאה.

            אבל אם יש מישהו בנ"א שמוכן להעביר לנו את דיוויס אני מוכן לתת את פולץ וכמה סוכריות. אני לא רוצה לחשוב מה אמביד ודיוויס יחד עושים לליגה הגנתית והתקפית.

      1. השנה קובינגטון הרוויח כמעט 17 מיליון. בשנה הבאה הוא ירוויח 10.5 מיליון. פולץ ירוויח בשנה הבאה 8.5 מיליון. קליי ירוויח בשנה הבאה 19 מיליון. כך שטרייד כזה עובד בקלות, ומשאיר את גולדן סטייט עם 3 שנים של גמישות כלכלית (ה-10 מיליון שהם חוסכים על החוזה החדש של קליי
        משמעותם 35 מיליון חסכון שכולל את מס המותרות).

    2. לגבי קורבר – הבנאדם לא יודע לשמור כמעט בכלל. לשים אותו במקום קליי פרושו לתפוקה קטנה יותר בהתקפה(לפחות ב 30% לדעתי) ולספיגה גבוהה בהרבה, אבל הרבה, יותר בהגנה.

  6. תודה סער. תכלס מהנתונים לא מבינים הרבה, אז נשארת דעתו של הכותב. קליי לא הוכיח ולא נראה שהוא סופרסטאר.
    הוא אחד השחקנים הכי מגניבים בליגה מבחינת אופי, אבל האופי הקליל שלו לא יאפשר לו לקחת קבוצה על הגב למשך עונה שלמה.
    מצד שני, הוא לגמרי אולסטאר. סופר רול פלייר שעושה את התפקיד שלו בצורה מושלמת. הגנתית אני לא מחזיק ממנו כמו מגרין, אבל הוא בהחלט בצד החיובי של הסקאלה.
    מאוד הייתי רוצה לראות אותו מנסה ללכת לקבוצה בתור השחקן הראשי, רק כדי שים את ה'מה אם' הזה מאחורה, אבל קשה לי להאמין שיעשה את הצעד. טוב לו בגודלן סטייט, ואף פעם לא היה נראה כמו בחור שמונע מכסף או כבוד. לפחות שילך לפילי בשביל האתגר המקצועי.

    1. אתה טועה לגביו. אם יבנו סביבו הוא ישחק אחרת. שהוא היה בלי דוראנט היה יותר טוב. היום הוא כבר לא ספלאש. אנשים צריכים להבין שמנטלית קשה לרדת מ2 ל3 כי הוא פחות נוגע בכדור ומחזיק ומנהל דברים וזה שמישהו פתאום לא משחק לא אומר שהוא ישר ככה יכול לחזור לעיניינו. הוא תותח עם תרגול ותרגילים בשבילו וניהול התקפה אני בטוח שהוא יכול להוביל קבוצה לגמרי

  7. וואו, מאמר מקיף ומרתק על אחד האנדרייטים הגדולים בליגה. מקווה בשבילם שיעלה הילוך בפלייאוף. תודה רבה

  8. עונת השיא של קליי היתה באליפות הראשונה . בתפקיד דוראנט היה הריסון בארנס. אבל מאז השתנו דברים, וכמו שכתב כאן דה שוט , תומפסון הפך לכינור שלישי בהתקפה , כשגם גרין זורק יותר לסל .
    אבל מאד ברור לעין שהעונה על אף אחוזים טובים , יש ירידה בכושר .שתי סיבות עיקריות , האחת , בידודי דוראנט בע"מ והשניה , געגועים לספלאש קרי .

  9. אחלה מאמר, תודה רבה סער.

    אין ספק שהגעת דוראנט הזיזה את קליי קצת למטה/הצידה, גם מאחר והוא נוגע פחות בכדור וגם מאחר והוא חי פחות טוב במשחק שיש בו יותר בידודים. במובן זה קליי גם תלוי בכך שקרי משחק יותר מאשר דוראנט.

    בלי לבדוק, אני מקבל את הרושם שהוא מחמיץ קצת יותר בשנתיים האחרונות, יתכן עניין פסיכולוגי שקשור גם בשינוי בקבוצה.

    ועדיין, הוא שחקן נפלא בשני צדדי הפרקט, ושחקן שתורם מאד במשחק קבוצתי. נכס ללוחמים ולכל קבוצה אחרת בליגה. והוא גם המקום שבו השמיכה של היריב מתבררת כקצרה מדי – גם אם איכשהו הצלחת להאט את קרי, וגם אם שמת איזה קוואי כזה על דוראנט, קליי יקלע 29 נקודות וינצח אותך.

    לדעתי, דוראנט או לא דוראנט, המנגנון של גולדן מבין את חשיבותו של קליי ולא יתנו לו ללכת. אם צריך להטריד מישהו או לוותר על מישהו או להציע למישהו פחות כסף החוזה העתידי זה יבוא על חשבון שון, איגי ואפילו דריימונד, ועוד חתיכות מהספסל שאינן ג'ורדן בל.

    אני אומר את זה, גם בצער, כי לדעתי היה מאד מתאים בספרס, אבל לא יגיע לשם.

    1. בוא נדבר קצת על התחושות שלך.
      בשנה שעברה קליי קלע באותו דיוק כמו בשנה לפני שדוראנט הגיע. השנה? הוא קולע באחודים הגבוהים בקריירה שלו.
      לגבי המיתוס הידוע שדוראנט הזיז את קליי הצידה – בשנה שעברה קליי זרק את מספר הזריקות הגבוה בקריירה בשלו. זריקה אחת למשחק יותר מדוראנט. השנה הסדר בין שניהם התחלף אבל אי אפשר להצביע על ירידה משמעותית בחשיבות של קליי.
      מה לגבי הכדורים שעוברים דרכו? לא היה שום שינוי במספר הכדורים שעוברים דרכו בהשוואה בין העונה לפני שדוראנט הגיע לזו שאחרי. העונה אפילו יש עלייה קלה בכדורים שהוא מקבל (וזה הגיוני לאור מספר ההעדרויות הרב של סטף).

      1. זה כן ולא. תלוי. כתבתי גם את זה בכתבה. אין משהו שאני יכול להצביע עליו סטטיסטית מבחינת 'הירידה בתפוקה' שלו. מה שקר עושה, ובחוכמה גדולה, זה לחלק את הדקות של הכוכבים שלו כדי שהם יפיקו בזמן שהם משחקים מול חמישיות שניות לעתים.

      2. תודה עידו, על הריאליטי צ'ק.

        נראה לי שיש מספר אפשרויות:

        א. התחושות שלי שגויות – אפשרות בלתי נתפסת בעיני, אבל אחרים, כולל אשתי, טוענים זאת לא פעם… 🙂

        ב. מכיוון שאני צופה בלוחמים בעיקר בפלייאוף, ובעיקר בשלבים המתקדמים שלו, אולי יש אפשרות שהתחושות נכונות לגבי הפלייאוף? איכשהו נראה לי ש, בעיקר במאני טיים, הכדור ילך יותר לקרי או לדוראנט, ו/או שהם יזרקו יותר, כלומר קליי יגע בכדור אבל יוותר על הזריקה לטובת שניהם (כאמור, כששלושתם על הפרקט). לא יודע האם קיימים נתונים כאלה, אבל זה יכול להסביר את התחושות.

        ג. בעניין התחושה שהוא קולע פחות טוב. האם יכול להיות שהוא לא קולע פחות טוב מבחינת האחוז הכולל, כפי שהוכחת, אבל שהוא פחות יציב בקליעה? כלומר שיש לו יותר משחקים שבהם הוא מחמיץ הרבה? גם זה יכול להסביר את התחושה – איכשהו פעם הרגשתי שהוא תמיד "מניה בטוחה", והעונה שעברה, כאמור בעיקר בפלייאוף, יש לי הרגשה שראיתי כמה משחקים "דני גריניים" מצידו.

        ד. מה שסער כתב – כלומר האם יתכן שהוא שומר על המספרים הכוללים (נגיעות, זריקות), בגלל שהוא משחק יותר דקות עם החמישיה השניה ו/או בלי דוראנט.

        1. א. איך עוד לא למדת שהאישה תמיד צודקת?

          ב. הפלייאוף האחרון של קליי היה מאד חלש והוא נבלע בתוך הקלילות שבה הווריורס זכו באליפות. אז כן מהבחינה הזו האחוזום,הזריקות והנגיעות ירדו משמעותית. אבל לדעתי זה יותר נובע מהכושר הירוד שבו הוא היה ולא מהנוכחות של דוראנט. בוא נגיד שהפלייאוף הנוכחי יהיה מבחן טוב לתיאוריה הזו.

          ג.

          1. ג. היה לי את הויכוח הזה עם ניב בתחילת השנה וכשבדקתי את זה לא זיהיתי נפילות אצל תומפסון. להיפך השונות בקליעה שלו יחסית נמוכה. הפלייאוף האחרון באמת היה תקופת שפל מבחינתו באופן כללי.

            ד. אם ראית את הווריורס בשתיים האחרונות אז אתה תדע שתומפסון נמצא על המגרש עם דוראנט יותר מאשר עם קרי.

  10. מה שאני לא מבין איך הוא מצליח אם כמעט נטו קליעה להיות כל כך טוב ויש עוד קלעים ברמה שלו כמו בלינלי רדיק סי ג'יי מיילס שלא מצליחים כמוהו האם זה בגלל השיטה

    1. 2.01 סנטימטרים של שחקן הגנה נהדר, כזה שמסוגל לשמור על כמה עמדות
      +
      יד קטלנית כאשר הוא חופשי
      +
      יכולת לקחת שחקנים נמוכים יותר עם הגב לסל

      הופכים את תומפסון לשחקן מושלם לשיטה של גולדן סטייט.
      הם לא צריכים שהוא ייצור מצבים לחבריו,
      הם לא צריכים אותו חודר לסל.
      מה שהוא עושה, את זה הם צריכים.
      לכן הוא מצליח כל כך.

    2. שיטה סגנון משחק, קריאת המהלכים ותנועה גאונית ללא כדור וטווח בלתי נגמר,מעט מאוד שחקנים יכולים לנוע ולגמוע כל כך הרבה תנועה כמו שהלוחמים מבקשים. הגרביטי שהוא דוראנט וקרי מאפשרים נותן לשחקנים האחרים להיות כל כך יעילים, אני עדיין לא הייתי מגדיר אותו כסופרסטאר אלא כמשלים כוכב מצויין והרול פלייר הטוב בעולם. הוא היה די אנמי וציפתי שיקח את הקבוצה מהפציעה של קרי ויתעלה, הוא עדיין לא יוצר לאחרים, הוא יוצר לעצמו מעט מאוד עדיין מדובר בקלעי עלית עם הבנת משחק מצויינת ואופי מושלם שמתאים ליד כוכב. אני מת שפילי ישימו עליו את היד ליד סימונס אמביד רדיק וקובניטון יהיה להם חמישיה מפלצתית התקפית והגנתית שמושלמת אחת לשנייה

      1. אם ב-"ישימו את היד" אתה מתכוון לשוק השחקנים החופשיים, אז אין מצב בו הם מצליחים גם להחזיק את רדיק (אלא אם ייתן להם הנחה ממש משמעותית), וגם להביא לקבוצה שחקן מקסימום (או כמעט מקסימום).

        לי יש את התחושה (לונג שוט, אני יודע), שקליי יעבור בטרייד בקיץ.
        אם דוראנט חותם על חוזה חדש של 30 מיליון, אז 10 המיליון הנוספים שקליי יוכל לדרוש מגולדן סטייט, משמעותם תהיה תוספת של עשרות מיליונים במס מותרות.
        טרייד עבור שחקנים עם חוזה ארוך יותר, יחסוך את אותו מס, וייתן לגולדן סטייט גמישות –
        כמו שכתבתי בתגובה לשמעון,
        משהו בסגנון קובנגטון + פולץ תמורת קליי.
        הסיבה שאני חושב שפילדלפיה היא מעומדת לטרייד שכזה היא בגלל שיש לה נכסים, והיא לא באותו קונפרס יחד עם גולדן סטייט.

        (ואז תרחיש הבלהות של הליגה, שגם מסתדר כלכלית –
        קליי מגיע בטרייד, לברון חותם כשחקן חופשי. סימונס, קליי, לברון, סאריץ', אמביד. זו חמישייה שגורמת לזו של גולדן סטייט להחוויר…)

    3. גיא הרשע צודק.
      יש לו הרבה יותר מקליעה, את זה הוא עושה פשוט הכי טוב.
      שים לב למשחקים בהם הוא נגד פורטלנד.
      ראה את הסטטיסטיקה שאני מדבר על משחק המעבר המעולה שלו.

  11. מאמר פשוט נפלא סער!
    בעיני הוא לחלוטין אנדרייטד. אנשים נוטים להמעיט בתרומה שלו ושוכחים עד כמה הוא היה חיוני להצלחה של הלוחמים. בלעדיו הם לא היו אלופים אפילו פעם אחת.

    אגב, לפני שנה ורבע, ישראל גוטיירז העלה טיעון שהמספרים של קליי לא מצדיקים את הבחירה שלו לאולסטאר. תראו את התגובה של ג'ף ואן גנדי ומארק ג'קסון: https://www.youtube.com/watch?v=ruFIbeG5Yrg

    1. כל מילה של ון גנדי סלע. הכתבים לא יודעים כלום=הם רפי שכל זה מה שהוא אמר. צחק על הכתבים המפגרים עם הסטטיסטיקות המתקדמות שלהם, זו בדיוק הסיבה שפאקן כריס פול ודריימונד גרין נבחרים לחמישיות השנה, סטטיסטיקות מפגרות. כריס פול מגן בינוני מינוס להחריד והוא פאקן אוסף חמישיות הגנה כאילו הוא איזה כוכב הגנתי.

      קובי בריאנט היה בשני כניסות אחרות לחמישיית ההגנה חרפה והיה סדרן תנועה ונחבר לחמישיית ההגנה שלא שמר בכלל (ב-2 השנים האחרונות).

      לברון ג'יימס היה שומר על בשיא הקריירה שלו ובקושי היה מועמד לשחקן ההגנה של העונה. פאקן כתבים מפגרים שלא ראו משחק.

  12. !!klay's defence

    חפשו ביוטיוב שמירה שלו על לברון, ראסל, הרדן וקיירי תראו איזה שומר על וגם כל הסלים שלהם עליו קשים רצח

    klay thompson defense on james harden

  13. מחסל את קיירי

    https://www.youtube.com/watch?v=Ctpt2l1hFgo

    הארדן

    https://www.youtube.com/watch?v=x9VDYbfmzcw

    לברון

    https://www.youtube.com/watch?v=QFpawFdpWq8

    ראסל

    https://www.youtube.com/watch?v=dhG73mXj08Q

    עוד חיסולים ממוקדים מקליי

    https://www.youtube.com/watch?v=pbbBpfQ4VnQ

    תביאו לי גארד שומר ברמה הזאבליגה, אין. רק סימונס העונה מתחיל להיות כזה

  14. תודה רבה סער פוסט מעולה
    דעתי על קליי שנוכל לראות עד כמה הוא גדול רק אם יצא מהצל של קארי ודוראנט בגודלן סטייט
    אני חושב שהקבוצה שהכי תפורה למידותיו היא הלייקרס בגלל וולטון ובגלל שאין מי שקולע שם שלשות בסיטונאות

  15. פוסט מצוין. גם אני מת על קליי (כמובן שגם בגלל האופי הנהדר שלו).
    הוא לא סופר סטאר מהרמה הראשונה.
    קצת מזכיר לי את סקוטי פיפן – אחד שמשלים את הקבוצה של הסטראוטיפ הראשי בצורה מושלמת. קשה אבל אפשר למצוא לו תחליף, אבל באותו זמן, אם הכוכב הראשי חסר, הוא יכול לקחת את הקבוצה על כתפיו.
    ובסוף, הוא עדיין מס׳ 2 ולא מס׳ 1

  16. המסקנה האחרונה צריכה להיות הפוכה – כשג"ס טובה – קליי טוב.

    קליי הוא המייצג הראשי של שיטת המשחק של ג"ס.
    כשהיא משחקת כמו ג"ס של טרום דוראנט, עם המון תנועה, מסירות, וזריקות משלוש במתפרצות, קליי פורח ומוסיף המון עוצמה לקבוצה.

    כשג"ס משחקת בשיטת דוראנט – יותר אחד על אחד, פחות זרימה, יותר איטי – קליי נובל ולא מסוגל להביא את היתרונות שלו למשחק.

    זה הכל

    1. יש פה תנאי: שים לב שהעלאתי את עניין העבירות. קליי לא יכול להרשות לעצמו לעשות פאולים אם השיטה של ג"ס צריכה לעבוד.
      יש פה יחסי גומלין ועדיין לא החלטתי לגבי האם הם צריכים אותו יותר או הוא צריך אותם יותר..,

להגיב על מאנו דה מאן (לשעבר מיקי) לבטל

סגירת תפריט