מעורב הופס לכניסת השבת: איך אוליניק עשה מיליון דולארים בדקותיים! / מנחם לס

1. כיצד עושים 1 מיליון דולארים בדקותיים

 

כשמחליטים לקבל ג'וב מסויים חשוב לחשוב כמה העבודה תשלם וכמה זמן ייקח לעשותה. המורה שלי קווינט לימד אותנו בכיתה א' שכמה שהג'וב יותר ארוך עבור תשלום מסויים, מספר הגרושים לדקה יורד. כשהוא שאל מי מבין את הכוונה במשפט אני הייתי היחיד שהרים את ידו כי תמיד הייתי חכם בענייני כסף (ובעוד דבר אחד).

לפעמים החישוב נוטה מאד לצידך, למשל כששתי דקות עבודה מכניסות לך מיליון דולארים.

זה המצב שקלי אוליניק מצא את עצמו במשחק נגד אטלנטה ביום רביעי בערב. כשהמשחק החל, הביג-מן מגונזגה שיחק 1,697 דקות ו-49 שניות עבור מיאמי בעונה זאת. מה מסתבר? שבחוזה ה-50 מיליון שלו ל-4 שנים ישנה פיסקה המדגישה שאם בשנתו הראשונה הוא משחק 1,700 דקות ה-7' הזה מקבל מתנה של מיליון.

את הרעיון הוא קיבל מהסלטיקס שהציעו לו אותו סידור אבל בגלל פציעות וכו' הוא דפק רק ,1,538 דק' בשעון.

הוא וסוכנו הביאו את אותו רעיון למיאמי היט, ולקבוצה לא היתה בעיה להוסיף את הסעיף לחוזה כי איש לא האמין שהוא ישחק 1,700 דקות בעונתו הראשונה כשווייטסייד הוא הסנטר.

GUESS WHAT? בגלל הפציעות של ווייטסייד, אוליניק עשה שיא קריירה של 22 עליות בחמישייה, עם שיאי קריירה בחיצים, בונבונים, וקרשים!

כשהמשחק החל הוא ידע שכל מה שהוא צריך זה שתי דקות ו-11 שניות אבל הוא פחד לפרסם זאת שמא פט ריילי – בצוו ממיקי אריסון – יאסור על אריק ספואלטרה  להכניסו למשחק…

אני מתלוצץ. כולם ידעו על הבונוס. אדוניס האסלם הביא לספסל תיק גדול מלא בעיתונים ולאוליניק אמר שבתיק יש מיליון שטרות של דולאר אחד… (Ira Winderman of the South Florida Sun Sentinel.).

אוליניק עשה מיד 2 פאולים בדקה וחצי… אז מה? ספואלטרה יוציא אותו? לא. הוא עשה את הפאול השלישי אחרי 3.5 דקות, כשהמיליון כבר היו שלו.

מאז ואז סוף המשחק אוליניק הרביץ משחק מצוין של 19 נק' ב-7 מ-12 עם 8 קרשים ו-5 בונבונים ב-23 דקות עבודה, ביודעו שהוא עשיר במיליון דולארים.

2. ד"ר ג'יי על בן סימונס: "אחד לדור. אולי אחד לחיים!"

*

 

3. ללכת או לא ללכת?

דיוינסנזו? ללכת או לא? (ה-MVP של הפיינל פור)

 

מהרגע שה-NCAA הקלה קצת על שחקני הראשונה לבדוק את שוק הדראפט, יותר ויותר שחקנים החליטו לנסות ולבדוק את השוק.

המשפט שחייב להיות בראש בני ה-19 חייב להיות:

 “If you’re a first-round pick, you should go to the NBA, and if you’re not you should stay in school.”

ה'אתלטיק' (https://theathletic.com/302059/2018/04/06/nba-draft-report-these-prospects-face-a-tough-decision-stay-or-go/?source=email) מציין כ-20 שחקנים גבוליים החייבים להחליט 'ללכת או לא ללכת'. אני בטוח שבעתיד – אולי כבר בשנה הבאה – ייתנו לשחקנים צ'אנס להיכנס לדראפט ואם הם לא נבחרים, או לא אוהבים את מקומם בבחירה, יוכלו לחזור למכללה לעונה נוספת.

שחקני וילנובה

בוילנובה ישנם ארבעה החייבים להחליט. מיקל ברידג'ס שכנראה יהיה בחירת לוטרי ילך בטוח. ג'לן ברונסון? הוא נחשב לשחקן הטוב ביותר בוילנובה, אבל במשחק המכללות. ב-NBA ברידג'ס בא עם יכולות עליונות על שלו. אבל ברונסון יקבל את ה-B.S בשלוש שנים, ואליפות נוספת לא תועיל לו. אז הוא בוודאי ילך לדראפט. הוא ייבחר כנראה בסוף הסיבוב הראשון.

עכשיו שני הבעייתיים, אומרי ספלמן ודונטה דיוינסנזו. לפני האליפות ספלמן נחשב כהולך בטוח לדראפט. הוא פרשמן שהוא REDSHIRT, בן 21, וגובה 2.09 מ'. הוא שחקן טוב המסוגל לחסום אבל הגנתו עדיין שאלתית. העונה יהיו הרבה סנטרים בדראפט והוא ייבחר כנראה בסוף הסיבוב הראשון או בסיבוב השני.

דיוינסנזו? לפעמים חייבים להכות בברזל בעודו חם. 31 הנקודות שלו במשחק הגמר הם קלף חם מאד, וכדאי לו לנסות את השוק, במיוחד כשהוא קבר כמה שלשות בדיוק רב ממרחקים של סטפן קרי. כמובן שיילחשו על הגנתו שהיא אולי בסטנדרדים של ה-NBA, אבל כמובן שרוב השחקנים בדראפט הם לא עם רמת ההגנה של ה-NBA. זה דבר שלומדים כשמתחילים לשחק נגד לברון. אם הוא הולך לדראפט השנה? הוא ייבחר כנראה בין ה-20 ל-45, אבל להיבחר הוא ייבחר.

שחקני קנטקי

לראשונה בהרבה שנים לשחקני קנטקי ישנה החלטה להחליט. בשנים האחרונות זה לא היה "כדאי ללכת", אלא "כמה הולכים". החמישייה כולה? החמישייה ושני שחקני ספסל? שי גילגוס-אלכסנדר  ילך לדראפט, אבל הוא עדיין לא החליט רשמית. גם קווין נוקס כנראה יעזוב אפילו שאמו ואביו רוצים שהוא יחזור ללימודים. "הוא בן 18 FOR GOD SAKE" אומר אביו. "WHAT IS THE RUSH?".

ה-RUSH הוא הסיכוי לפציעה. אם היה יכול לקחת ביטוח של 30 מיליון למקרה של פציעה מחסלת קריירה זה היה עניין אחר. גם המידו דיאלו עומד לעזוב אבל גם הוא עדיין לא הודיע רשמית לכאן או לכאן.

פיג'יי וושינגטון כבר הודיע שהוא הולך לבחון את המים ללא סוכן. ה-2.00 מ' הזה עם מוטת ידיים של 2.20 מ' וניתור מהמקום של 43 אינטשים (ניתור מצויין. ג'ורדן וכאלה ניתרו ל-48") יכול לשחק סנטר או פאור פורוורד בסמול בול, והוא כנראה ייבחר בסוף הסיבוב הראשון אם יחליט ללכת. אבל אם יחכה שנה – ודראפט 2019 עומד להיות חלש יחסית – הוא יהיה בחירת לוטרי בטוחה.

ג'רד וונדרבילט לא הודיע בינתיים דבר בקשר לתוכניותיו. היתה לו עונה קצרה בגלל פציעה בכף הרגל, אבל גם לפניה הוא לא היה שחקן שהיה לו הרבה להציע בגלל שאין לו ג'אמפ שוט. הפציעה בכף רגלו היתה השלישית בקריירה הצעירה שלו וב-NBA זה רשום באותיות גדולות.

ווניין גבריאל? היתה לו עונה סולידית כרול פלייר. הוא סטרץ' 5 שמשחקו הוא משחק הגנה, עם קליעת 3 לא רעה (39.6%). ההמלצה עבורו היא להישאר עוד שנה.

(סיום המאמר מחר)

4. סן פרנציסקו – העיר החדשה של "BROTHERLY LOVE"

 

הת'ומפסונים עומדים להפוך את סן פרנציסקו ל-'עיר אחוות האחים' החדשה.טרייס, האח הצעיר של קליי, הוחתם ע"י האוקלנד אתלטיקס בבייסבול. הוא אאוטפילדר מצויין. בקשר למקום לישון הלילה לא תהיה לו בעייה:

 

*

קליי הזמינו לגור בביתו "FOR AS LONG AS HE WANTS"טרייס בן ה-27 הוא בעונתו השלישית ב-MLB עם ממוצע חבטות חלש של 233. אבל הוא חובט הום-ראן מצויין לפעמים שהיה AT BAT עם 19 HR ו-50 RBI. הוא שיחק עבור הווייט סוקס והדודג'רס, ולפני שבועיים הוא נילקח ע"י היאנקיס שכמעט מיד עשו WAIVERS עליו והאתלטיקס מיד חטפו אותו.האח השלישי, מיקל תומפסון ג'וניור (כשם האבא השחקן בלייקרס), הוא המבוגר בין השלושה (30) ששיחק את כל שנותיו ב-D LEAGUE ועתה ב-G LEAGUE, וב-2015 לקח עם סנטה קרוז את אליפות ה-G LEAGUE. 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. תודה על המעורב מנחם!
    האם אשתו של מייקל תומפסון היא ממוצא איטלקי? יש משהו במראה של כל האחים שמזכיר קצת ״גווידוס״ מאזור ניו-ג׳רזי.

  2. תודה רבה מנחם
    עם כל הכבוד לד״ר ג׳יי מה דעתך על סימונס ?
    הסיפור על אולייניק נהדר, מיאמי יכלו לדפוק אותו אם רצו בכך

    1. לא לתת לו להתלבש 6 משחקים כשיש לו חוזה לעוד כמה שנים שם? נראה לי מיותר. היו מפסידים שחקן שמקבל 7 ספרות לעונה (הספרה הראשונה היא 1, ועדיין)

  3. מה כבר אפשר להגיד על סימונס? הוא עם 15, 8 ו 8, פלוס הגנה, זה שחקן על בליגה. יש לו מספיק גודל בשביל להגביל את לברון ומספיק אתלטיות לשמור 1-4. כבר היום הוא כוכב לגיטימי, בעיקר בגלל ההגנה. יש לו אפסייד מטורף שתלוי רק ביכולת שלו לקלוע מרחוק.
    כמובן שכאן באתר, יש אנשי צוות ומגיבים כמו אשך שחושבים שהוא נגר, אבל בשביל לכתוב כדורסל לא צריך להבין בספורט.

    1. הכישרון שלו אדיר וחד פעמי ידענו עוד מ2015 שזה כישרון מדהים ויכול להיות אחד הגדולים בהיסטוריה, אבל כוכב הוא עדיין לא

    2. הוא נגר. זה לא משנה את העובדה שהוא שומר מעולה, שהוא אול אראונד פלייר ושמשנה הבאה הוא חבר קבוע במשחק של האולסטאר. זה כמו שבלינלי הווא פיור שוטר אבל לא כוכב נ.ב.א, זה לא בהכרח קשור.

        1. מה הקשר? אם מישהו הוא רואה חשבון מוצלח זה אומר שהוא יכול לרוץ מרתון? סימונס הוא נגר. הוא לא היה לוקח תחרות חיובים באף מגרש ציבורי בפילדלפיה. האם הוא שחקן מצויין? כן, בגלל המון תכונות שאף אחת מהן לא כוללת קשר מיוחד עם הטבעת. יחיד בדורו? נחכה ונראה. גם לברון לא קלע שלשות בהתחלה (לא היה גרוע כמו סימונס, אבל לא טוב כמו עכשיו).

          איך קוראים לשחקן עם 56 אחוז מהקו שעוד לא קלע שלשה (לפחות לפי הנתונים שראיתי)?

      1. בן סימונס נגר?
        מה זה נכתב ברצינות?

        (רק למען הסר ספק לדעתי הוא לוקח ROY בענק השנה אולי חוץ מדונובן. אין לו קליעה אבל זה ילך וישתפר עם הזמן כי הטכניקה הבסיסית שלו סבירה. הוא פוטנציאל ברור לאולסטאר ואף למעלה מזה).

      1. בן סימונס מאז האולסטאר העלה את הרמה שלו וכך את של כל פילדלפיה
        שיפור בקבלת ההחלטות וומנהיגות- מדהים לרוקי
        מספרים ?
        מאז האולסטאר הנט רייטינג של פילי כאשר סימונס משחק ללא אמביד הו פלוס 8

  4. מי זה הליטאי הזה בתמונה ועל איזה פיינל פור מדובר?
    זה בטח לא הג'ינג'י מווילנובה שהצטיין בגמר המכללות.

    1. טוב, הייתי חייב לבדוק את זה.
      בתמונה ה- mvp של הפיינל פור של "ליגת האלופות" של אירופה לשנת 2017, הליטאי Marius Grigonis שחקנה של טנריף שהגמר נערך באולמה. במקום השני- באנביט מטורקיה.
      זהו, חזל"ש.

    1. פרופילים מזוייפים? אתה מתכוון לתמונות שמישהו משתמש בהן? אין לי מושג על מה אתה מדבר ואין לי תשובה אם אני חושב שאני מבין את כוונתך

  5. ברונסון שחקן מכללות מצויין. צריך לקוות שיגיע לקבוצה מסודרת (עם מאמן חזק) כדי שיקבל הזדמנות.
    שחקן שיש לו חזקות אבל בהחלט נראה קצת גבולי ל-NBA מבחינת אתלטיות ואולי יכולת לייצר לעצמו זריקה מול השמירה של המקצוענים.
    השם שעולה לי בראש שאני חושב עליו הוא מרכוס ויליאמס (לשעבר קונטיקט) שגם יחסית שלט במכללות וסיים באירופה, בלי יותר מדי דקות NBA.
    המזל של ברונסון שהואכנראה יבחר מאמצע הסיבוב הראשון ולקראת סופו ככה שהוא כנראה יגיע לקבוצה חזקה יחסית. אשמח לראות אותו מקבל הזדמנות בספרס.

  6. סיפור נהדר על אוליניק. אבל אני לא אסלח לא לעולם איך במדי בוסטון הוא הוציא את הכתף של קווין לאב לטיול וגמר לקליבלנד של דיוויד בלאט את הסיכוי לאליפות.

  7. אחלה מעורב מנחם, תענוג אמיתי.
    בניגוד לשחקנים אחרים שעזבו את בוסטון והלכו לאיבוד ברחבי הליגה (ברדלי, תומאס) אוליניק נותן עונה נהדרת. יש לו שילוב של משחק פוסט לא רע וקליעה מצוינת מחוץ לקשת, לצד יכולת מסירה גבוהה והוא בצדק מקבל קרדיט גדול מהספסל.

  8. מעורב מצויין:
    שימו לב לבחירות הדראפט הקרובות, במיוחד הנמוכות. קולות השינוי והעובדה שהרבה שחקנים יחסית יגיעו אליו לא בשלים, יגרמו לכמה קבוצות למצוא יהלומים לא מלוטשים, שיוכלו אם יפותחו נכון להיות שחקני nba מפתיעים מאד סטייל באטלר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט