על קו הסיום לפני המירוץ – יומן יוטה 3# / הגולש יאיר חממי

לוגו יוטה ג'אז מויקיפדיה

על קו הסיום לפני המירוץ – יומן יוטה 3#

מאת הגולש יאיר חממי

תשעה ימים לסוף העונה ועדיין אי אפשר לסכם אותה. בעוד תשעה ימים יוטה יכולה למצוא את עצמה באחד מהמקומות שבין מקום רביעי לעשירי במערב הצמוד. ליוטה נשארו המשחקים הבאים: לייקרס (ב), קליפרס (ב), לייקרס (ח), גולדן סטייט (ב) ופורטלנד (ח). נראה שמינימום הניצחונות שלהם עומד על שתיים ומספר הניצחונות הראלי תלוי באיזה מצב בטבלה, גולדן סטייט ופורטלנד תגענה למשחקים. סיכוי סביר שהם כבר לא ישחקו על שום דבר, ואלו יהיו משחקים הרבה יותר פשוטים עבור יוטה. אני מעריך שיוטה תנצח ארבעה משחקים ותסיים במקום רביעי או חמישי. במידה ואני צודק, הם יכולים לרשום את העונה הזו כהישג, ויש להם גם מה לחפש בפלייאוף.

בגזרת השחקנים, אפשר כבר לסכם את העונה. גיליון הציונים שלהלן מתייחס לתפקיד של השחקן (שחקן חמישייה/ קצה ספסל) לציפיות ממנו ולעלות שלו.

דונבן מיצ'ל- 10. חבל על הזמן, הלאה.

ריקי רוביו- 8. אם ביומן הראשון הייתי קצת חשדני ביחס להתקדמות שלו וביומן השני החשש הפך למשהו הרבה יותר יציב, אולי אפילו ייאוש, הרי ביומן הזה, אני מרשה לעצמי לחלק לו מחמאות. הוא התחיל את העונה מצוין ועדיין, הדיבור היה על שחקן עם קליעה לא יציבה. אז באמת, הוא הוכיח שהחששות כלפיו היו מוצדקים, ונתן רצף של משחקים עם קליעה מהגיהינום.

זה הזמן לגלות. לריקי יש אח תיאום! כמו האחים בלול, שבנוער היו מחליפים גופיות ביניהם במחצית בשביל לא להיכנס לבעיית עבירות, כך גם לריקי יש אח שמחליף אותו השנה בהתקפה וזורק עבורו משלוש. ריקי שיפר את האחוז שלו משלוש מ30% לכיוון ה35%, שזה כבר מספר סביר, שלא משאירים לבד על הקשת. הוא גם חודר נפלא ונותן הגנה טובה. דווקא באסיסטים הוא חווה עונה איומה במונחים שלו: 5.4 לעומת קרוב ל- 9 בעונות הקודמות. אפשר להסביר את זה בכך שהכדור פחות אצלו ושהוא יוצר יותר בעצמו אבל, זה לא מסביר את כל הפער. ריקי גם יושב על חוזה של 14 מיליון (השני בגובהו בקבוצה)- 7.5.

ג'ו אינגלס- עם חוזה שנראה מנופח הוא פתח את העונה עם פוטנציאל רק לאכזב. הוא לא. ממש לא! בכדי לחסוך במילים אני מפנה אתכם לניתוח שנתקלתי בו ומגדיר אותו כאחד מהשחקנים הכי יעילים הליגה- 8.5.

דרק פייבורס- גילוי נאות, אני מחבב את השחקן גם בלי הסבר הגיוני. ובאמת, קשה למצוא היגיון בלאהוב אותו. עם נתונים כמו שלו, הוא היה צריך להיות שחקן הרבה יותר מדהים ממה שהוא. הוא לא, כי אין לו את האופי המתאים. הוא שקט מדי. אז יוטה הרוויחה שחקן באופי שלה שמספק מעל 12 נקודות, 7 ריבאונדים חסימה, אסיסט וחטיפה למשחק ושומר על המרקם החברתי, מה רע?- 8.

גובר-  גילוי נאות, אני לא מחבב אותו… לא יודע להסביר גם פה את תחושת הבטן, אבל נראה לי שגובר מקבל הרבה יותר כבוד והערכה ממה שמגיע לו. בהשוואה לעונה הקודמת שלו, הוא 2 ריבאונדים פחות בממוצע למשחק ובשאר המדדים נמצא באזור של שנה שעברה. לאחר שהיווארד פינה לו את משבצת הכוכב, הוא לא עשה את הקפיצה המיוחלת. אפשר להאשים את מיצ'ל, אבל מיצ'ל חדש בקבוצה וכנראה שנכנס לחלל שלא התמלא. עדיין, הוא סנטר מעולה בהגנה ושחקן הגנה מתקבל על הדעת. אבל, הוא חייב! להמשיך ולהשתפר, כמצופה משחקן על חוזה מקסימום – 8.

ספסל:

ג'ו קראודר- תורם מעל 12 נקודות למשחק (40% יותר מהתקופה בקליבלנד) באחוזים סבירים, השתלב טוב בקצב המשחק ונמצא על חוזה נוח- 7.

ג'ונס ג'רבקו- שחקן משלים, שעל פי שיקול הדעת של סניידר נכנס לפרקי זמן באורכים משתנים. סה"כ עושה בד"כ את העבודה בצורה טובה, לתפקידו ומעמדו- 6.5.

רויס אוניל- אוניל חווה ירידה במשחקים האחרונים. הכדורים פחות נכנסים והדקות שלו התמעטו, אבל הוא היה שם כשהוא נקרא לדגל והוא מחזיק במספר לא מבוטל של משחקים בספרות כפולות. -6.

אלק בורקס- אחת החידות הגדולות של יוטה. בשתי העונות האחרונות שותף בכ- 16 דקות בממוצע למשחק. נתן כמה משחקי 20+ בנקודות, מכניס אנרגיות לאחת הקבוצות הפחות חזקות בתחום, תורם גם באסיסטים וריבאונדים ובכל זאת משותף במסורה.- 5

דונטה אקסום- כאן צריך לעשות כמה הנחות סלב. ראשית, לא נתייחס לבחירה המוקדמת בה הוא נבחר בדראפט. שנית, ניתן לו הנחה על כל השנים הקודמות שהוא כמעט לא שיחק עקב פציעה ולבסוף, גם נשכח לו את העובדה שהוא התחיל את טרום העונה בליגת הקיץ כהבטחה יותר גדולה ממיצ'ל ונתן שם הצגות שהפיחו בנו תקווה שהולך לצאת משהו מהגופה הזו. אחרי כל ההנחות הללו, הוא אחלה שחקן משלים, עם פוטנציאל ליותר מזה. בכל זאת, הוא יכול להיות השפן שסניידר ישלוף מהכובע בפלייאוף.- 6.5

ראול- 6 תורם מתי שהוא משותף ושהוא לא פצוע, עכשיו הוא פצוע… 6.

אקפה אודו- היה מחליף ראוי לגובר ופייבורס בזמן הפציעות שלהם. אחרי שחזרו לא זוכה לדקות. הראה יכולת טובה בהגנה ומעט מאוד יכולת בהתקפה- 5.5.

מעבר לזה- נציין שסטוקטון, הבן של, שיחק מול מיניסוטה כמה דקות…

בחשבון הכללי, מתברר, שסניידר, עשה פלאים מכוכב רוקי, כמה שחקנים חביבים, חלקם (רוביו, קראודר) עם צורך בשיקום. נראה, שיוטה יכולה לעבור סיבוב ראשון ובכפוף לירידה גם לאתגר סיבוב שני אבל, קודם צריך להגיע לפלייאוף ועדיף ממקומות 4-6.

לסיום, החברים של נטאשה.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה רבה על היומן הנהדר!
    אני חושב שאתה קצת קשוח עם רוביו, כשהגיע ליוטה ציפיתי שהוא יתן הרבה פחות ממה שהוא נותן עכשיו, מבחינתי מגיע לו מינימום 8.5-9

    באשר למיטשל – אני לא חושב שאפילו סניידר ציפה שהוא יקבל שחקן כל כך טוב ומגוון כמוהו בדראפט, בטח לא מהבחירה ה-13

  2. קבוצה שכיף לאהוב. הרבה שחקנים סימפטיים שנותנים עונה טובה בניצוחו של סניידר.
    מובלת על ידי רוקי שנותן עונה פנטסטית, רכז שהתחיל לקלוע משום מקום ואוסטרלי עם טונות של שכל.
    גובר סותם את הצבע ופייבורס בעוד עונה שמשאירה את המחשבה של הוא יכול להרבה יותר.
    סניידר בהחלט מראה שיש על מי לסמוך על הקווים. דווקא אחרי שציפו לנפילה בגלל העזיבה של היווארד והיל הם מראים שמוקדם להספיד אותם ויהיו בפלייאוף.

    עכשיו נשאר פרוייקט השיקום של אקסום וצריך לחכות לאיזה אולסטאר ליד מיטשל.

  3. אחלה יומן לקבוצה שמצליחה מעל ומעבר. מיצוי יכולות של שחקנים לא מדהימים, הגנה, מלחמה. כדורסל כמו שכדורסל צריך להיות. כל הכבוד להם.
    אם יהיה להם יתרון ביתיות להערכתי, וכנראה לצערי, הם עוברים לסיבוב הבא כנראה על חשבון הספרס.

  4. דונובן מיצ'ל זה פלופ. טייריק אוונס מודרני. שחקן עם ווליום זריקות גבוה בקבוצה מוגבלת התקפית. תזכרו מי היה הראשון לזהות

    1. אתה רציני? ראית אותו משחק? הוא מוכשר כמו שד, כוח ואתלטיות מתפרצים מרשימים מאוד ואפילו מראה ניצוצות של ראיית משחק טובה, וגם שומר לא רע יחסית לרוקי שהוא לא סימונס.

  5. נהדר!

    רק לא הבנתי – רוביו מקבל 8 ואחיו התאום הקלע המחונן רק 7.5??

    וזה כמובן ג'יי קראודר ולא ג'ו. ומסכים חלקית לגבי גובר, הוא היה פצוע ובעונה עם כמה שחקני סגל חדשים וייעוד שונה והרבה יותר רציני. פלוס יש לו סנסציית רוקי שאף אחד לא חזה שגם לוקח זמן להבין ולהתרגל אליה…

    אני מת על יוטה. כבר לפני כמה שבועות "ניבאתי" (לא באמת, סתם הבעתי תקווה) שהם יגיעו לפלייאוף כשהם היו במקום עשירי או תשיעי. לא מקנא בקבוצה שתקבל אותם בסיבוב ראשון.

  6. יומן מעולה יאיר ! צריך לזכור שיוטה סבלה מהרבה פציעות השנה (כמו כל שנה האמת) . דונובן מיטשל מעולה , אינגלס שחשבתי שלא יצדיק את החוזה שלן נותן עונה מעולה מספק שלשות , אסיסטים , גניבות וגם מהווה דבק בקבוצה , גובר כשאר הוא בריא מהווה את האיום ההגנתי הגדול בליגה , רוביו הפתעה נעימה ביוטה הסיבה שיש לו פחות אסיסטים זה מיטשל ואינגלס . לדעתי יוטה ואינדיאנה הן ההפתעות הנעימות של השנה ב-NBA

  7. יפה מאד- איזה קבוצה כיפית!
    אני חושב שלרוביו מגיע המווון קרדיט על העונה הזאת ביוטה אחרי שגם הדביקו לו כמה תוויות מהעונות במיני…

  8. לדעתי, עצם זה שיוטה תגיע לפלייאוף השנה (טפו טפו טפו, חמסה חמסה חמסה, וכו') זה כבר הישג. בעיקר משום שהעפלה לפלייאוף היא בניגוד לרוב התחזיות שניתנו בתחילת השנה.
    רק לחשוב מה היה קורה אם היווארד היה נשאר. איזו מן קבוצה היתה יכולה להיות איתו ועם מיצ'ל. שני שחקנים שגם יכולים ליצור לעצמם וגם לשחק בתוך מסגרת קבוצתית מסודרת (בהתקפה ובהגנה). יחד עם רכז מוכוון מסירה כמו רוביו, וגובר בצבע…
    ליוטה כבר שנים שיש רק שחקן כוכב אחד (1.5 גג 🙂 ), ועד שמגיע כוכב חדש (מיצ'ל), הישן (היווארד) עוזב. באסה.
    הלוואי ויקרה נס (אקסום יתעורר?) ושיוטה תגיע לגמר. אבל נראה לי שכנראה נאלץ לחכות עד שמלון (הבן של) יצטרף לסטוקטון בשביל שזה יקרה.

  9. המגדלור הצרפתי מאז שחזר אוטם את הצבע והוא אחד מ-4 שחקני ההגנה הטובים בליגה העונה יחד עם אמביד הורפורד ודיוויס. מאז שהוא חזר הגאז רצים בטירוף לנצחונות.

    הבעיה שהוא סוג של נגר התקפי ולא יאמן שאחרי ככ הרבה זמן הוא לא השתפר במאומה (איזה הבדל בינו לבין אדמס).

    יוטה קבוצה חביבה ונחמדה אבל לא תעבור סיוב מול שום קבוצה, היא ונ"א הכי חלשות בפלייאוף הזה ווהיא יותר קשוחה מנ"א.

  10. אני חושב שעם לדרק פייבורס יש שכל הוא חותם בקיץ בגולדן לדעתי הוא יצאים להם כמו כפפה ליד.
    אני חושב שיוטה צריכים להביא בדראפט הקרוב 4/להגיש הצעה על דריו סאריץ
    ולהחתים את אקסום על חוזה נח

  11. תשימו לב, רגע זה יהיה נדיר ולא יחזור שנית. אני רוצה להודות לתיבודו. הוא שיחרר את התאום של רוביו מהכלוב של מינסוטה וזרק אותו להרוויח את לחמו במכרות המלח.

    גם רוייס אוניל מרשים אותי בינתיים. לדעתי השחקן שהכי מייצג את מנטליות אריות הים של הקבוצה. הוא בהחלט האדם שהייתי נותן לו לנקות את כל הסירים של אחרי הסדר.

  12. בוודאי שדרק פייבורס מצדיק את המחמאות.
    בקבוצה שיש לה מיצ'ל שזורק המון, ומושך המון תשומת לב, חייבים פייבורס שידע לקחת רב' התקפה, שידע לקחת את מה שנותנים לו.
    דאבל פיגרס באחוז אפקטיבי גבוה (57.4%),
    זה נתון מצוין לשחקן במעמדו.
    ואז, יש את ההגנה של פייבורס. הוא משלים את גובר, ומאפשר ליוטה להיות אחת מקבוצות ההגנה החזקות בליגה.

    תודה על אחלה פוסט, יאיר.

  13. תודה רבה יאיר
    יופי של פוסט
    לגביי גובר ההשפעה שלו על יוטה עצומה 18-34 המאזן של יוטה עם גובר
    15-11 בלעדיו.
    החזרה של גובר והריצה של יוטה מזכירה לי את החזרה של גאסול לממפיס לפני 4 עונות הוא חזר לקראת סוף העונה וממפיס רצה בטירוף יחד איתו
    אני מאמין שהם יעשו חצי גמר מערב ואם אני יוסטון או גולדן סטייט אני מעדיף להמנע ממפגש מול הג׳אז

  14. תודה יאיר.לא מסכים לגבי רוביו וזה עוד דוגמא למה אני פחות אוהב סטטיסטיקות ויותר מראה עיניים.
    עד השנה רוביו היה אצלי בסביבות המקום 15-20 מבחינת הרכזים בליגה ואפילו חשבתי שטיג זה שדרוג ענקי עליו בקיץ.
    אחרי שראיתי אותו לא מעט בתקופה האחרונה הוא עלה מבחינתי לטופ 5 יחד עם קרי קיירי הארדן(שחזר כאילו לעמדה 2) ופול.
    היום אני לוקח אותו לפני ווסטברוק וול ובטח לפני דרג 2 כמו גורג היל וויג שעד הקיץ חשבתי שטובים ממנו

      1. עד כדי כך? מסכים שבחודשיים האחרונים הוא משתלב מצוין במשחק הקבוצה אבל, לא בטוח שזה לא תלוי סיטואציה והמון קרדיט.

      1. ברור, מי היה קורא אם זה היה כתוב אחרת, לא? אפילו ציינתי את זה. בכל מקרה הציון וגם השורה האחרונה מסויגת.

  15. וואלה למיטשל מגיע ציון 15, לסחוב קבוצה לפלייאוף ועוד ככה.שחקן מדהים, ממש לא בא לי שאוקלהומה יפלו על יוטה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט