אירועי דיומא – 29.03.2018: משחק ההדחה של מכבי ת"א מהיורוליג ורבע גמר מיאמי

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 29

22:00 בסקוניה – מכבי ת"א (ערוץ הספורט). שלום לכם וברוכים הבאים למשחק ההדחה של מכבי ת"א מהיורוליג. אז נכון, על הנייר יש למכבי ת"א סיכוי לנצח הערב את בסקוניה וכבר ראינו כמה פעמים את מכבי ת"א במהלך ההיסטוריה קמה מהקבר בעולם בויטוריה. ובכל זאת, בהתחשב במצב העניינים ובהתחשב בכך שהסיכוי לעבור את בסקוניה ולזכות במקום השמיני קלוש גם במקרה של נצחון הערב (מכבי ת"א תצטרך לנצח בולנסיה בשבוע הבא ובמקביל לקוות שבסקוניה תפסיד שוב בבית והפעם לאחרונה בטבלה אנדולו אפס) – נדמה לי שהיום תהיה שירת הברבור של הקבוצה של ספאחיה ביורוליג להשנה.

ויש כמובן את העובדות היבשות: חבורת ספאחיה מגיעה למשחק עם חמישה הפסדים בששת המשחקים האחרונים שלה ביורוליג. היא גם לא ניצחה בספרד מאז 2014 ואם אלו לא מספיקים אז נציין שבסקוניה עומדת על 9 ניצחונות בחודש מרץ בכל המסגרות אל מול 0 הפסדים ועל חמישה ניצחונות רצופים ביורוליג.

הקבוצה הספרדית בכושר נפלא ואלמלא תחילת העונה הקטסטרופלית שלה תחת המאמן הלא מנוסה פבלו פרג'יוני היא כנראה הייתה מדורגת גבוה הרבה יותר ביורוליג. יש לה סגל שחקנים רחב ומנוסה ושמות של שחקנים יעילים כמו יאניס תימה הלטבי, רודריג בבואה הצרפתי אקס דאלאס, טורניקה שנגליה הגאורגי, מאט ג'נינג האמריקאי, מרסלו הוארטס הברזילאי, וינסנט פוריה הצרפתי, יונאס פויגטמן הגרמני ולוקה וילדוזה הארגנטינאי-איטלקי (אם חיפשתם ספרדי, תנסו במקום אחר, אילמה דיופ הסנגלי המתאזרח הוא הכי קרוב למקומי שיש מבין השחקנים שמקבלים דקות בויטוריה) והיא אמורה לגבור על מכבי ת"א במשחק בצבע, במאסה ובקליעה מחוץ לקשת. בסיבוב הקודם אמנם מכבי ת"א ניצחה את בסקוניה 68:74  אבל שתי הקבוצות היו בכושר אחר לגמרי.

מכבי ת"א בשלה תנסה למצוא כוחות בסגל הקיים להישאר במשחק ואולי להפתיע בסוף. אלא שכמו שמכבי ת"א נראתה במשחק מול נהריה, האחרונה בטבלת ליגת העל, ביום ראשון – לא צריכות להיות לה הרבה תקוות. ובסופו של דבר, גם אם מכבי ת"א תודח היום ויש סיכוי גדול שכך יהיה – לפחות העונה הזו של מכבי ת"א טובה יותר מהעונה הקודמת…

18:45: חימקי מוסקבה – פנרבחצ'ה – משחק חשוב לשתי הקבוצות. פנרבחצ'ה שמובילה במשחק על אולימפיאקוס רוצה לנצח ולשמור על המקום השני, חימקי מצידה חוששת להפסיד ולגלות את עצמה במקום השמיני שיוביל אותה לדרבי המוסקבאי מול צסק"א ברבע הגמר אשר גם לו חוקים משלו ובמסגרתם – חימקי לא מנצחת אף פעם. אלופת אירופה ניצחה בסיבוב הקודם את הרוסים 67:71.

20:45: אנדולו אפס – ברצלונה – המשחק בין שתי הקבוצות האחרונות בטבלת היורוליג לא יקבע כלום שכן לבארסה 9 ניצחונות ולאנדולו 6 בלבד מה שמקבע את מעמדה כסוגרת הטבלה. אולי ניצחון של הטורקים אחרי 7 הפסדים רצופים יעזור קצת לבלוע את הגלולה המרה. בסיבוב הקודם ניצחה אנדולו בברצלונה 85:89 בעוד אחת מהסיבות למה ברצלונה נכשלה העונה כליל.

21:00: באמברג – מילאנו – משחק לא חשוב ולא מעניין בקרב על שום דבר. בסיבוב הקודם ניצחה מילאנו 62:71.

טניס / מתן גילור

טורניר מיאמי (1000) – רבע גמר

היום יתקיימו משחקי החצי העליון של ההגרלה.

22:00 פאבלו קרנו בוסטה(16)-קווין אנדרסון(6) (ספורט 2). קרנו בוסטה פשוט ריסק את בן ארצו ורדסקו עם בייגל ו-3:6. אנדרסון לא ליקק דבש מול טיאפוא שממשיך להראות שהוא פוטנציאל גדול. המאזן ביניהם עומד על 4:0 לטבות הדרום אפריקאי, כולל ניצחון באינדיאן וולס השנה.

02:00 אלכסנדר זוורב(4)-בורנה צ'וריץ'(29) (ספורט 2). זוורב הרשים מול קריוס וניצח אותו ב-2 מערכות. צ'וריץ' פשוט בתקופה נפלאה ניצח את שופובלוב ב-3 מערכות. באופן די מפתיע, המאזן ביניהן עומד על 2:0 לטובת הקרואטי. יש לזכור כמובן שהוא גם המבוגר בין השניים.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה.
    ביורוליג נציין שבאסקוניה ביתרון פנימי על קובנה וחימקי ומשחקים קלים יותר לכן אם לא תמעד היא תתקדם למקומות 6-7

    חימקי – פנרבחצה .
    חשוב בעיקר לחימקי.
    שכן פנרבחצה הבטיחה בודאות ביתיות ותסיים בוודאות במקום 2-3.
    לכו תבקוש בודאות את 6/7 וממילא לא תוכל לדעת מי זו תהיה .
    אני מניח שכל הקבוצות מעדיפות את קובנה ואז את חימקי רק לא באסקוניה .

    עוד היום משום מה היה מתבקש שיהיה היום משחק 4 בפליאוף הנשים בין רמלה לרמת חן (1-2 רמלה ) אך לא ראיתי זאת .
    מה שכן היום מחזור 29 בליגה הלאומית בכדורגל .
    אולי הכדורגל הישראלי לא משהו אך כל מי שנהנה מהשלב הזה בעונה בנ.ב.א כאשר אנו במירוץ סוסים פרוע יהנה מאד מהליגה הלאומית .היום המחזור הלפני האחרון .
    8 קבוצות יכולות לעלות ראלית ליגה אך קבוצה אחת כלל לא תגיע לפליאוף העליון פשוט תענוג .
    כל המשחקים ב 19.30
    כפ"ס- רמה"ש. (הראשונה הובילה את הטבלה אך גחמות של עסקנים הובילו לפיטורי שני מאמנים וכרגע מקום 8 ואפילו הפליאוף בסכנה ).

    מרמורק -הפועל חדרה (המארחת עם סיכוי קלוש לעליון האורחת עולה חדשה הפתעת העונה במקום השני . בזמנו הייתה הקבוצה הוותיקה בליגה הלאומית כשזו נקראה הארצית …מתי שהוא ירדה העונה חזרה וכבר בעמדת זינוק לליגת העל ).

    קטמון -נצרת עילית (המארחת התאוששה לאחרונה ממשבר גדול וניצחון יבטיח פליאוף וחשוב מכך ישאיר אותה במאבק העלייה ).

    הפועל תל אביב -הפועל רמת גן (המארחת בדרך הבטוחה לליגת העל אא"כ יהיו דברים משפטיים האורחת בעונה רעה נאבקת בתחתית ).

    נשר -הפועל פ"ת. ( המארחת ירדה מעשית האורחת תהיה בפליאוף התחתון והמבאס מה קורה להפועל פ"ת ? שתקועה כמה שנים בליגת המשנה ואפילו לא מדגדגת את הצמרת ).

    אחי נצרת -הפועל ראשון (קרב צמרת המנצחת תבטיח פליאוף בראשון הבעלים אייל ברקוביץ כשאחיו המאמן ).

    עפולה -בני לוד (מאבק על הפליאוף ).

    הרצליה -בית"ר תל אביב רמלה (המארחת בדרך הבטוחה להצטרף לנשר בליגה א .האורחת בתקופה פחות טובה תקווה לסיים טוב ואולי להתברג בפליאוף העליון ).

  2. תודה מתן ויאיר. העונה של מת"א התחילה יפה אבל הלכה ודעכה לאיטה.
    עכשיו שיפסידו את האליפות . . .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט