אירועי דיומא – 23.03.2018

 כדורסל

טורניר המכללות – שלב שמינית הגמר / עידו גילרי

היום השני של הסוויט סיקסטין מביא לנו את החלק היותר שפוי של הבראקט אך עדיין יש לנו גם כאן סינדרלה.

איזור מידווסט:

2:07  קנזס (1) – קלמזון (5)

הג'ייהוקס מקנזס אלופי הביג-12 התקשו בשלב הקודם מול סיטון הול. הפעם תתיצב מולם משוכה גבוהה יותר בדמות הטייגרס מקלמזון שעדיין מחפשים פיינל-פור ראשון בתולדות המכללה ולא ביקרו בעלית-8 מאז 1979 (אז שיחק שם לארי נאנס האב).

4:37 דיוק (2) סירקיוז (11)

מפגש בין שתי קבוצות מקונפרנס ה-ACC החזק. סירקיוז שנכנסה ברגע האחרון לטורניר מפתיעה וגברה בשלב הקודם על מישיגן סטייט החזקה. כדי להמשיך יצטרכו לגבור על השדים הכחולים של מייק ששבסקי. דיוק מציגה את החמישיה המוכשרת במכללות וכבר ניצחו את הכתומים של ג'ים בונהיים במהלך העונה.

איזור מזרח:

2:27  וילאנובה (1) – מערב וירג'ינה (5) 

הווילדקאטס של ג'יי רייט מוילאנובה נחשבו בחלקים רבים של העונה לקבוצה הטובה במכללות. עם מטר שלשות הם ינסו לשחזר את ההצלחה מלפני שנתיים אז הלכו כל הדרך לזכייה. מולם יתייצבו המאונטנירס של מערב וירגיניה שגם לא נתקלו בקשיים משמעותיים עד עתה.

4:57 פרדו (2) – טקסס טק (3)

המשחק האחרון הוא גם היחיד שהתקבל כ"צפוי" על פי הדירוג. הבויילמייקרס (אם נרצה – נהגי הקטרים) עבדו קשה כדי לעבור את באטלר בסיבוב הקודם וירצו להתקדם לפחות שלב אחד יותר משנה שעברה. השודדים האדומים עשו את העבודה מול פלורידה וירצו מאד להגיע לשמונה האחרונות לראשונה בתולדותיהם.

יורוליג / יאיר זעפרני

שידורים בערוץ ספורט 5 לייב.

20:00: חימקי מוסקבה – צסק"א מוסקבה – הדרבי הרוסי ביורוליג הוא הזדמנות בשביל הקבוצה הפחות ידועה של העיר לנצח את יריבתה העשירה והשבעה, שכבר הבטיחה את המקום הראשון בניצחון על אולימפיאקוס ביום רביעי ומן הסתם, תוריד הילוך. חימקי מבחינתה עם מספר ניצחונות זהה, ערב המחזור, לריאל מדריד, פנאתינייקוס וז'לגיריס קובנה תנסה לרשום ניצחון שלישי ברציפות שיסייע במלחמתה בהן על המקום הרביעי שמקנה ביתיות ברבע הגמר. בשלושת המפגשים בין הקבוצות העונה: שניים בליגה הצפון אירופאית ואחד ביורוליג, הייתה ידה של צסק"א על העליונה. ובכלל, הפעם האחרונה שחימקי ניצחה את צסק"א במשחק רשמי הייתה בדצמבר 2015 (מאז 13 ניצחונות רצופים לצסק"א).

21:00: באמברג – מלאגה – למלאגה יש עוד סיכוי תיאורטי לעלות להצלבה וזה יקרה רק אם היא תנצח את שלושת משחקיה, באסקוניה תפסיד את שלושת משחקיה ומכבי ת"א תנצח רק בויטוריה (בהפרש של עד 36 נק') אבל תפסיד בולנסיה. לבאמברג, גם זה אין. בקיצור, משחק לפרוטוקול כשהגרמנים פייבוריטים בבית. בסיבוב הקודם ניצחה באמברג בספרד 76:80.

22:00: אולימפיאקוס – אנדולו אפס – אחרי שני הפסדים רצופים שהרחיקו אותה מרחק ניצחון אחד מפנרבחצ'ה בקרב על המקום השני (ועוד ניצחון של פנר אתמול בבלגרד), אמורה הקבוצה של וסילופולוס לחזור למסלול הניצחונות במפגש עם הקבוצה הטורקית שסוחבת על גבה את כל הליגה, שישה הפסדים רצופים ואת סוני ווימס. בסיבוב הקודם זה נגמר 58:61 לאולימיפיאקוס באיסטנבול.

22:00: ברצלונה – באסקוניה – אחרי שהחזירה לעצמה במעט את הכבוד האבוד עם שני ניצחונות תחת המאמן החדש-ישן פסיץ', חזרה ברצלונה לסורה והפסידה למלאגה במחזור הקודם במה שדרדר אותה למקום הלפני אחרון בטבלה ונותן להם סיבה להמשיך לשחק כדורסל תחרותי בתקווה שיצאו משאול התחתיות הזה. אלא שבאסקוניה זקוקה לניצחון יותר מהקטאלונים ובמידה והם ינצחו הערב, הם יצטרכו ניצחון רק במשחק הבית האחרון שלהם העונה (מול אנדולו החלשה) בשביל להעפיל לשלב הבא מבלי תלות במשחק הבית מול מכבי ת"א בשבוע הבא (אפשרות נוספת היא שבאסקוניה תנצח רק את מכבי ת"א בשבוע הבא. גם זה יספיק). הקבוצות נפגשו ארבע פעמים העונה וחלקו את הניצחונות ביניהן שווה בשווה: פעמיים בליגה (ניצחון אחד לכל צד בבית יריבתו), פעם אחת בגביע (ניצחון לברצלונה) ופעם אחת ביורוליג (ניצחון לבאסקוניה).

 

טניס / מתן גילור

טורניר מיאמי (1000) – סיבוב שני

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

שידורים בספורט 1 החל משעה 00:45.

18:00 ג'ו סוזה-דויד גופן(7).

18:00 ליאם ברודי-פיליפ קריאנוביץ'(22).

18:00 מייקל ממו-רוברטו באוטיסטה אגוט(12).

18:00 ניקולאס ז'רי-דיאגו שוורצמן(13).

אחריו מיקאל יאמר-מילוש ראוניץ'(20).ראוניץ' היה מצוין באינדיאן וולס. זו ההזדמנות שלו להראות לכולם שחזר וזה לא היה מקרי.

20:00 פייר הוג' הרברט-מארין צ'יליץ'(2).

אחריו בנואי פייר-נובאק ג'וקוביץ'(9).

20:00 (משוער) ג'רמי צ'ארדי-רישאר גאסקה(30).

אחריו ואסק פוספיסיל-אנדרי רובלב(27).

22:00 (משוער) מת'יו אבדן-היון צ'אנג(19).

22:00 (משוער) ג'ון מילמן-קאי נישיקורי(26).

אחריו ז'ירי וסלי-ג'ון איזנר(14).

אחריו מקסימיליאן מארטרר-גריגור דימיטרוב(3).

00:00 (משוער) ג'ראד דונלדסון-פליסיאנו לופז(25).

00:00 (משוער) מיכאל יוז'ני-ג'ילס מולר(23).

03:00 רובין האסה-חואן מרטין דל פוטרו(5). זוכה האינדיאן וולס מתחיל את דרכו לנסות לקחת תואר 1000 שני בקריירה ושני תוך שבועיים.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות השחקנים – רבע וחצי הגמר

16:00: אנתוני מקגיל-שון מרפי

*המלצת צפייה* 22:00: רוני אוסליבן-ג'אד טראמפ (יורוספורט)

שלב רבע הגמר נמשך אתמול עם שני משחקים. במשחק הראשון בין ג'אד טראמפ לניל רוברטסון הראה טראמפ, זוכה השנה שעברה, שאף אחד לא ייקח ממנו בקלות את התואר, לאחר שמחץ את האוסטרלי 6:1 תוך תצוגה התקפית אופיינית. המשחק השני בין מארק וויליאמס לראיין דיי היה מעט יותר מותח: זה התחיל בהפגזה של 4:0 מצד וויליאמס, שאחריה חזר דיי עם שלושה פריימים רצופים. אלוף העולם לשעבר שמר על קור הרוח והמשיך וזכה בשני פריימים על מנת לנצח במשחק.

היום שלב רבע הגמר יינעל עם משחק בין אנתוני מקגיל לשון מרפי. הסקוטי הג'ינג'י הראה רצינות רבה כשהדיח את בן ארצו הבכיר, ג'ון היגינס, בתצוגה מרשימה. מנגד הראה מרפי שהפציעות מהן הוא סובל בגב ובצוואר לא מזיזות לו במיוחד, במשחק מול קיירן ווילסון. המשחק בין השניים צפוי להיות חגיגה התקפית. בחצי הגמר שייפתח הערב אנו כבר צפויים לחגיגה התקפית על סטרואידים, עם משחק בין רוני אוסליבן לג'אד טראמפ. שני השחקנים הראו את יכולתם הרגילה במהלך הטורניר, שזה הרבה יותר ממה שרוב שחקני הסבב יכולים לעמוד בו. כל תוצאה במשחק הזה אפשרית, אך מה שבטוח הוא שזה משחק שאף חובב של הענף לא יכול להרשות לעצמו להחמיץ.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 5

קטע 4 של אתמול, קטע המלך של המירוץ (לאחר השינויים בקטע 3), הבטיח רבות ובהחלט קיים. הקטע מרובה הטיפוסים הציג בעיקר את העוצמה המטורפת של קבוצה אחת – מוביסטאר. הטיפוס המסכם ללה מולינה פירק את הפלוטון לחתיכות, כשחלק אקטיבי בפירוק תפסה השלישייה המובילה של מוביסטאר – ואלוורדה, קינטאנה וסולר. בסופו של דבר, התגבשה רביעייה מובילה שכללה את קינטאנה, ואלוורדה, פייר לה-טור ואיגן ברנאל. ההתקפות המשולבות של ואלוורדה וקינטאנה שחקו את לה-טור ראשון, כשברנאל הצעיר והעקשן (עוד פרוספקט קולומביאני, הפעם מסקיי), הצליח להגיע עם ואלוורדה אל הקו, שם הספרדי הוותיק ניצל את נסיונו ואת רגליו הרעננות יותר על מנת לזכות בעוד קטע. ואלוורדה כעת חזר להוביל במירוץ, ולא ברור מי עוד יוכל לאתגר אותו, ודאי עם מסייעים כקינטאנה וסולר. אחריו ממוקמים ברנאל (19+), קינטאנה (26+), לה-טור (48+), סיימון ייטס (1:12+), פינו (1:14+), סולר (1:18+) וקארתי (1:24+).

קטע 5 הוא קטע הטיפוס המשמעותי האחרון במירוץ, עם שתי פסגות מדורגות קשות, ועוד אחת לקראת הסיום, שלא ברור מדוע היא לא מדורגת. אלא שהסיום עשוי להפוך את הקטע לפחות משמעותי מזה של אתמול.

 

מירוץ E3 Harelbeke

עונת הקלאסיקות מתקרבת לשיאה, והיום נפתחת בבלגיה, מדינת הקלאסיקות המובהקת, סדרה של ארבעה מירוצים חד יומיים, ששיאן בטור של פלנדריה בסוף השבוע הבא. להוציא את האחרון, מירוץ הארלבקה של היום הוא הקשה ביותר בסדרה. המירוץ בן 206 הק"מ כולל אינספור טיפוסים קצרים ותלולים, וקטעי פאבה שוברי רגלים (עם חפיפות בין השניים). בין המשתתפים נראה את כל המי ומי של הקלאסיקות. החל מגרג ואן אוורמארט, הזוכה הגדול של תקופה זו אשתקד (כולל במירוץ זה), אלוף העולם פטר סאגאן, פיליפ ז'ילבר, שתקופה זו סימנה קאמבק עבורו, ועוד קלאסיקנים כאלכסנדר קריסטוף, מייקל מתיוס, אולי נסן, ג'ון דגנקולב, אדוואלד בואסון האגן, ארנו דמאר, מתיאו טרנטין, ספ ואן מארק וטיש בנוט. שידור ביורוספורט 2 ב-18:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רבה ותודה מיוחדת מיוחדת על סיקור המכללות .
    מישהו יכול להסביר להסביר הקטע של ה 7 .
    ?.
    בשעות פתיחת המשחקים (2.07 ,2.27 ,4.37 ,4.57 ).
    עוד נציין ש 83 יום למונדיאל יש היום ניסוי כלים חשוב להרבה מנבחרות תבל .
    בין משחקי הידידות המעניינים .
    איטליה -ארגנטינה .
    רוסיה -ברזיל
    גרמניה -ספרד
    הולנד -אנגליה
    וצרפת -קולומביה .
    בנוסף היום המשחק בשני בסדרות חצי גמר היורקאפ .
    מינכן -דרושאפקה האחרונה מובילה 0-1 ( הטוב מ 3 ).
    ואמליה -קובאן .

    יורוליג .
    חימקי -צסק"א יכול להיות ניסוי כלים מעניין .
    לא אפול מהכיסא אם ברצלונה תנצח את באסקוניה .
    אך ארגיש כאילו נפלתי מהירח אם מכבי תנצל זאת (אם וכאשר ) בבאסקוניה בשבוע הבא.

  2. *המלצת צפיה*
    משחק מס' 3 בגמר פלייאוף הכדורסל של אוסטרליה בין אדלייד 36ers למלבורן יונייטד.
    תוצאת הסדרה- 1:1 (הטוב מחמש).
    כרגע משודר בערוץ הספורט המשחק השלישי, שוויון 53:53 במחצית עם קטטה בין-קבוצתית בירידה למחצית.
    ראיתי מספר משחקי כדורסל בחיי, וואללה שזה כיף לראות את המשחק הזה- אולם מפוצץ, כדורסל לא רע, השופטים לא מפריעים. תענוג.

    1. וואלה נכון. שבוע שעבר ראיתי את המשחק שהיה באדלייד. יש שם הכל. שחקנים בינלאומיים. אמריקאים. שיכולים לשחק בלי בעיה בnba והכי מעניין. מאורי אחד מבניו זילנד שעשה טרור לאדלייד

  3. אני לא מאמין כיצד טעיתי וחשבתי שקלמסון משחקת אתמול…
    אפילו פתחתי ב-7 את הטיוויי וכמובן שהבנתי שטעיתי. אולי זה בגלל הטרוף שהתחיל לפני יומיים ושהציף את גרינוויל טואטלית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט