סיקור יום רביעי הצנוע והמפתיע / עמית טבול

הלילה ירדתי לשליש משרה. רק 4 משחקים התקיימו אבל כל אחד היה מלמיליאן. חצי מהמשחקים נגררו להארכות כאשר שלושה מהם די הפתיעו בהתחשב בתוצאה הסופית. לקינוח אחוד לכם חידה (מי שכבר מכיר שייתן צ'אנס לאחרים לפני שהוא עונה).

 

אורלנדו מג'יק (48-21, מקום 14 במזרח) 126 – מילווקי באקס (32-36, מקום 7 במזרח) 117

שתי הקבוצות יצאו מפסידות ועשו סבוטאז' עצמי. אורלנדו ניצחה משחק שהיא לא צריכה לנצח ומילווקי הפסידה משחק שהיא חייבת לנצח. המג'יק חזרו מהחרפה בסן אנטוניו ושמו קץ לרצף בן 5 הפסדים.

ריצת 7-27 של אורלנדו הובילה ליתרון 16 כשהתקליטן אוגוסטין ויונתן סימונס מתקשים להחטיא וניקולה ווצ'ביץ' תורם במגוון קטגוריות. ברבע השני הפריק התחיל לפרק ומילווקי יצרה ריצה משלה שנגסה בפער במהירות ופתחה את המשחק. אורלנדו קלעה את 14 הנקודות האחרונות של הרבע השלישי ונכנסה לרבע הרביעי עם יתרון נוח של 11 נקודות. מילווקי לא הצליחה לצמצם מעבר ל-5 הפרש.

אורלנדו, למרות חסרונם של פורניה וגורדון, הצליחה להיכנס לקצב כשהיא נהנית מערב קליעה נדיר עם 18 מ-34 מחוץ לקשת. את הקלעים שלה הוביל סימונס עם 35 נקודות (7 מ-12 מהשלוש). אוגוסטין, אחד השחקנים היותר אנדרייטד בליגה, קלע 32 (6 מ-9 מהשלוש), ווצ'ביץ' שימח לבב אנוש ושחקני פנטזי עם 22 נקודות, 9 ריבאונדים ואסיסטים פלוס 4 חטיפות. הקוסם (שלווין) מק סיים עם 6 ו-7 אס'.

במילווקי, שהפסידה 7 מ-10 משחקיה האחרונים, הפריקיאניס היה אדיר עם 38 נק', 10 ריב', 7 אס' ו-3 חטיפות. מידלטון נתן את הטון עם 22 ו-5 אס', בלדסו 20, 8 אס' ו-4 גזילות, פארקר 14.

הלך הברנדון, נשאר הג'נינגס – הרכז המוכשר שהוחתם לחוזה בן 10 ימים לא הצליח לחזור על ההופעה המרשימה במשחק הבכורה בין השאר מכיוון ששותף רק 9 דקות. הוא סיים עם 2 נקודות בלבד בתוספת ריבאונד ואסיסט.

ואיך אפשר בלי לקשר בין הכדור הכתום לגיטרות..

לא יודע אם הם כיוונו לזה – נראה שלהקת One Republic היטיבה לתאר בשיר המעולה Counting Stars, את המתחולל בראשו של שחקן קבוצת טאנקינג כמו אורלנדו:

I, feel something so right
Doing the wrong thing
I, feel something so wrong
But doing the right thing

 

בוסטון סלטיקס (22-46, מקום 2 במזרח) 124 – וושינגטון וויזארדס (30-39, מקום 5 במזרח) 125 [הארכה כפולה]

הרבע הראשון לא רמז כהוא זה על מה שהולך להתרחש במשחק הזה. וושינגטון הגיעה לעיר השעועית לחלק השני של הבק טו בק. בוסטון חסרה 6 שחקנים אבל זה לא הפריע לה להתחיל את המשחק בסערה ולעלות ליתרון 20.

וושינגטון חזרו כמו גדולים והרבע הרביעי היה צמוד צמוד. דקה לסיום ברדלי ביל מקרב את וושינגטון לפיגור נקודה בליי אפ מוצלח. מרקוס מוריס המצוין קלע שלשה חשובה 44 שניות לסיום והיתרון עומד על 4. מספר שניות לאחר מכן ביל קולע עוד ליי אפ וההפרש עומד על 2. טייטום קולע רק אחת מהקו ומעלה את הסלטיקס ליתרון 3. ליי אפ נוסף של ביל מצמצם לנקודה, 20 שניות לסיום. לארקין קולע 2 מהקו וזה שוב 3 הפרש. ביל מחטיא שלשה, ריבאונד ההתקפה הולך לוושינגטון וג'ודי מיקס שרק נכנס למשחק קובר שלשה גדולה שמשווה את התוצאה, 2.4 שניות לסיום. מוריס מחטיא והקבוצות נכנסות להארכה טייק 1.

בהארכה הראשונה אף קבוצה לא מצליחה לייצר בריחה. פורטר שם שתיים מהקו, 20 שניות לסיום ומעלה את וושינגטון ליתרון 2. אסיסט של רוזייר מוצא את טייטום למהלך של פאול וסל והקהל בבוסטון באקסטזה. הרוקי הצעיר לא מצליח לקלוע את זריקת הבונוס והקבוצות נכנסות להארכה שניה.

בהארכה השניה מרקיף מוריס מראה לאחיו שגם הוא יכול לקלוע ותוקע שלשה קריטית שמעלה את וושינגטון ליתרון 5, 2:46 לסיום. בדקה הבאה הקבוצות בעיקר מחטיאות ומאבדות עד שטייטום מוצא את עבדול נאדר שמוריד ל-3 הפרש. ביל מחזיר ליתרון 5 בליי אפ וקולע את זריקת הבונוס. ההפרש עומד על 6, 1:25 לסיום. סל של מונרו ושלשה גדולה של רוזייר מחזירים את בוסטון לפיגור נקודה, 47 שניות לסיום. מכאן והלאה אף קבוצה לא הצליחה לקלוע כולל טייטום שהחטיא שלשה 3 שניות לסיום.

בוושינגטון ביל המבהיל הוביל עם 34 נק', 7 ריב' ו-9 אס', מוריס 20, 7 ריב' ו-4 אס', פורטר הצעיר תרם ח"י נקודות, 11 ריב' ו-3 חטיפות, מהינמי נתן תצוגה מהימנה עם 14 ו-11 ריב', סטורנסקי 10 ו-6 אס'.

בבוסטון מוריס עם 31 ו-8 ריב', רוזייר עוזר עם 21 נק', 5 ריב', 9 אס', 3 בלוקים ו-2 חטיפות, טייטום 19, 5 ריב' ו-6 אס', מונרו 16 ו-10 ריב', לארקין 11, נאדר 10.

 

סקרמנטו קינגס (47-22, מקום 13 במערב) 123 – מיאמי היט (33-36, מקום 8 במזרח) 119 [הארכה]

עוד הפתעה בערב שכולו הפתעות. מה הסיכוי שאורלנדו וסקרמנטו ינצחו באותו ערב קבוצות פלייאוף?

דיארון פוקס היה מפוקס, קלע סל און דה באזר בפעם השניה תוך שבועיים (זה כבר ממש לא פוקס) ושלח את הקבוצות להתכתש במשך 5 דקות נוספות.

מיאמי התחילה טוב יותר את המשחק וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 7. צעירי סקרמנטו היו הרבה יותר טובים ברבע השני, חזרו למשחק ועלו ליתרון 7 במחצית. ברבע האחרון סקרמנטו פתחה מבערים וכבר עלתה ליתרון 16. דראגיץ' נכנס למוד יורובאסקט ו-11 נקודות רצופות שלו הובילו קאמבק הירואי.

בהארכה הניסיון של רנדולף דיבר. סלים שלו ולאחר מכן נקודות של פוקס, בוגדנוסיץ' (שלשה) ו-4 מהעונשין של הילד היו כבר יותר מדי עבור מיאמי.

בסקרמנטו הילד עם 24 ו-6 ריב', רנדולף 22, 9 ריב' ו-4 אס' (כולל חסימה גדולה במאני טיים על ווינסלו), פוקס 20, בוגדנוביץ' 14, מייסון 11.

במיאמי, שיכולה להתנחם בעובדה שגם מילווקי מעדה הלילה, דראגיץ' עם 33, אלינגטון עשה קרלוס לישבואה וסיים עם 6 מ-17 מהשלוש בדרך ל-22 נקודות. ג'יימס ג'ונסון 18, 10 ריב', 7 אס', 2 חטיפות ובלוק. טיילר ג'ונסון 14, אוליניק 13, 8 ריב' ו-5 אס', ווינסלו 10, 7 ריב' ו-4 אס'.

 

גולדן סטייט ווריורס (16-52, מקום 2 במערב) 117 – לוס אנג'לס לייקרס (37-31, מקום 11 במערב) 106

גולדן סטייט הופיעה ללא מספר 30 שחוגג בימים אלה 30, ללא קליי ודריימונד וללא שחקנים נוספים. למרות זאת הם השכילו לנצח קבוצה שנמצאת בכושר טוב. שילוב שחקני הספסל שלהם, כולל ההוא מהמעצמה של המזרח התיכון, חשוב מאוד לקראת הפלייאוף, שכן לדעתי ספסל הלוחמים נחות משמעותית מזה של יוסטון.

המשחק לא היה מאוד צמוד אך גם לא היה בלואאוט. המחצית הסתיימה בשוויון. הווריורס סיימו את הרבע השלישי ביתרון 7 והוסיפו עוד קצת הפרש ברבע הרביעי.

בג"ס דוראנט הוביל עם 26, 5 ריב' ו-6 אס', יאנג 18, כספי 15 ו-7 ריב', קוק ולווינגסטון 13 כ"א, לוני 11. פצ'וליה זרח עם 10, 12 ריב' ו-6 אס'.

בלייקרס רנדל עם 22 ו-10 ריב', לופז 20 נק', 6 ריב' ו-4 בלוקים, תומאס 20 ו-7 אס', אניס 12, בול 11 אס' ו-8 נק'.

 

ועכשיו לחידה: מי הן 2 קבוצות הנבא שהמשחק ביניהן יכול להיקרא "דרבי הקנצלרים"?

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 38 תגובות

    1. התוכנית משחק המקורית די ייבשה אותו, בכך שלוני וזאזא פתחו, מגי בל ואיגודאלה נכנסו לפניו ברוטציה.

      מצד שני הוא קיבל דקות ארוכות מהרגע שנכנס בסוף הרבע הראשון, ומסוף השלישי הוא שיחק עד הסוף, ככה שקר נתן לו את הקרדיט למשוך את החצי השני של הרבע האחרון כשהניצחון עוד לא היה מובטח, איגודאלה לעומת זאת נשאר על הספסל.

      וחשוב לציין שכספי היה מצויין הלילה, סופר יעיל בהתקפה, וממוצע פלוס בהגנה.

  1. מאיפה הבאת את קרלוס לישבואה הזה ?
    הייתי צריך לברר מי זה עם חבר שלי גוגל שמבין בדברים האלה….
    🙂

    סיקור משובח

  2. תודה סיקור נהדר.
    ההתרשמות שלי מהמשחק שראיתי.
    לונזו בול מקבל פרי פס להתאמן על שלשות בזמן משחק בלי קשר ליכולות שלו.
    במשחקים שלא ראיתי סנגרתי על המספרים שלו כי אמרתי, 'הי, אם אתה פנוי, תזרוק'.
    אבל החוצפה לעלות לפול אפ מהשלוש אחרי קרוסאובר כאילו הוא הארדן (איירבול), או שלשות בסטפבק, על שומר, תוך כדי תנועה. פשוט זריקות גרועות לשחקן שלא, בוא נגיד, קלע מזהיר. וזה לא שקיבל מטר לזרוק.
    חוץ מזה לוק וולטון בהימור על ברוק לופז איבד סיכוי לנצח קבוצה שעם כמה שחסרו להם 3 אולסטארים, עדיין משחק שם שחקן טופ 3 בליגה, לצד שחקנים איכותיים וותיקים שכבר ראו דבר או שניים בקריירה שלהם.
    לופז תוקע את כל המשחק של הלייקרס וכך גם רנדל וגם בול איבדו מהאפקטיביות שלהם במשחק הריצה. קוזמה עם חוסר הפחד שלו היה יותר חסר מאינגראם.
    בגולדן סטייט צריכים להגיד תודה למשבץ הלו"ז שסידר להם יופי של פינאלה להכניס את הספסל לעניינים. כספי היה מצוין ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים, ליווינגסטון פתאום הופיע לעונה, ניק יאנג ראה את הסל והתאהב מחדש. השבוע הזה בלי קרי וקליי יכול להתברר כברכה במסווה.

    1. לפני שבוע שמעתי שהקליעה של בול השתפרה פלאים.

      ובכן, בול ב 4 המשחקים האחרונים:

      זריקות שלשות עונשין
      3-11 1-8 1-3
      2-11 1-7 0-2
      2-11 1-6 0-0
      7-16 1-8 0-0

      כאילו שיש לו מיכסה של 11 זריקות למשחק ו 7-8 שלושות שהוא חייב לזרוק ויהי מה. ולהימנע כמה שיותר מקליעות עונשין כי שם הפדיחה גדולה עוד יותר.

      1. יש לו לאן לשאוף, הוא רק החמישי הכי גרוע בליגה. במקום הראשון מהסוף (למי שלוקח לפחות 2 שלשות במשחק), ה-MVP המכהן.

        באמת מה מצפים? שהאחוזים המחפירים של לונזו, 31 לשלוש, 36 מהשדה, פתאום יטוסו אחרי הקיץ? אם זה היה כ"כ פשוט כולם היו סטף. לונזו בול הוא קלע גרוע, נקודה.

        1. רוקי צריך לבחון דרך פריזמה קצת שונה.

          א. אין ספק שלונזו בול לא קלעי גדול.
          ב. כאשר הוא "משתולל" (כמו בדוגמה של אפלטון), הוא לא סתם "לא קלעי גדול", הוא קלעי איום.

          אבל כאשר בוחנים את ההתקדמות שלו ככל שהעונה התקדמה,
          מגלים לדוגמה, שבקאצ' אנד שוט מה-3, מאז ה-1.1 , הוא קולע ב- 42.3%
          (30 מ- 71 , במצטבר).
          אלו אחוזים שבהחלט אפשר לעבוד אתם.

          אתה יודע מה האחוז של דונובן מיצ'ל, באותה תקופה, בקאצ' אנד שוט מה-3?
          39.4%

          ברור לכל מי שפה בלונזו בול משחק, שהוא יהיה חייב לשפר את הסיומת ליד הסל, את בחירת הזריקות, ואת הקליעה, בדגש על העונשין.
          אבל יש המון שחקנים שעשו זאת. שיפרו חלקים חלשים של משחקם.
          אם מנסים לבדוק מי השחקנים שהצליחו לשפר את משחקם, מגלים ששחקנים שהגיע אחרי שנה אחת או פחות מהמכללות,
          כאלו שהראו גרף של שיפור במהלך עונת הרוקי שלהם,
          הם השחקנים שהצליחו בהמשך הקריירה שלהם להשתפר.

          בול עונה לקריטריונים, ולצד האפסייד שהוא מציג, נהיה ברור יותר למה יש תחושה שהוא יכול להתפתח לשחקן מיוחד.

          1. +100
            על זה בדיוק נמדדת גדולתו של שחקן.שכל שנה הוא משפר חלק אחר פחות טוב במשחק שלו ואם בול הוא מהחומר הנכון הוא יידע לשפר את החלקים הפחות טובים במשחק שלו

  3. סיקור מצויין
    אני רק חוזר ומציין שג'ודי מיקס לא היה מגיע לשלשה אם 2 שניות לפני כן היתה נעשית עבירה על כל שחקן שהוא של וושינגטון. עבירה היתה מעמידה את וושינגטון על הקו ל 2, שתיים עד שלוש שניות לפני הגונג ובוסטון היתה מובילה בנקודה והכדור שלה ל 3 השניות האחרונות. גם אם היו נעצרים בעבירה של וושינגטון והיו קולעים או אפילו מחמיצים מהקו. היו נשארות רק שתי שניות ואולי פחות ולוושינגטון היה הרבה יותר קשה לנצח. אני מקווה שסטיבנס למד את הלקח! ואם לא, שיקח שיעור אצל מייק!
    לדעתי, זו השנה של דאנטוני והארדן והם הולכים להעיף את ג"ס ולקחת אליפות נגד כל קבוצה במזרח שתעלה לגמר.

    1. זו סוגיה מעניינת.
      מצד אחד אתה מקצר את הזמן שנשאר ליריבה לקלוע את הנקודות שהיא צריכה. מצד שני אתה יכול לעמוד שוב באותה סיטואציה כמה שניות מאוחר יותר.
      כמובן שאם הקבוצה השנייה מחטיאה אז זה סוגר את המשחק אבל אם אתה מחטיא אז הגדלת את סיכויי הניצחון של היריבה משמעותית.
      יש גם תמיד את הסיכון לסל ועבירה או שלוש זריקות כתוצאה מעבירה בזריקה.
      צריך לזכור שגם אם הקבוצה השנייה קולעת היא רק משווה ולא מנצחת את המשחק.
      בקיצור זה לגמרי לא ברור שהצעד ה"נכון" כאן הוא לעשות עבירה. אני יודע שמאמנים אירופאים אוהבים לעשות את זה בעוד שב-NBA לא אבל זה לא אומר הרבה לכאן או לכאן.

    2. לא כל כך מסכים. מסכים יותר עם גילרי.
      באירופה אין פסק זמן אחרי ריבאונד הגנה ולכן זה עשוי להשתלם. באנ בי איי, אם נותר פסק זמן לקבוצה בפיגור – יש סכנה לאבד את המשחק, בדיוק כפי שגילרי ציין. עדיף להסתכן בהארכה, מה עוד שלרוב מדובר בשלשה קשה. כבר ראינו השנה סלי ניצחון שנבעו מהכנסת כדור מהצד עם שנייה או שתיים על השעון.

      1. אני לא יודע להגיד לכאן או לכאן. זה משהו ששווה לבחון אותו בצורה מעמיקה יותר. אם כי ההרגשה שלי אומרת שלא נראה העדפה ברורה לכאן או לכאן. אנשים נוטים לשפוט סיטואציות כאלו על פי מקרים בודדים שנחרטו בזיכרון ולא באופן אובייקטיבי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט