הנגרייה-חלק ב'/ שמעון טבדי

 

 

 

אחרי שבחלק הקודם דנו בנגר הנמצא בתהליך התקדמות, הפעם מושא הדיון יהיה נגר הנמצא בשלהי הקריירה אשר מקומו כנגר מובטח בספר דברי הימים- זאזא פאצ'וליה.

זאזא פאצ'וליה נולד ב-10 בפברואר, 1984 בעיר טביליסי, גרוזיה. הינו נשוי לטיקה ואב ל-2 ילדים.

See the source image

תאמינו או לא, בניגוד להרבה נגרים, חיידק הכדורסל היה קיים בזאזא מגיל ילדות. אמו, מרינה פאצ'וליה, הייתה כדורסלנית מקצוענית בגרוזיה ואף הופיעה במדי נבחרת בריה"מ. זאזא העריץ אותה בתור ילד ותמיד ידע שהוא ירצה להפוך לכדורסלן, להחלטה זו תרמה גם העובדה כי הוא היה ענק גם בתור ילד כאשר בגיל 13 התנשא כבר לגובה של 2.03 מ'.

אימון הכדורסל הראשון בתוך מסגרת רשמית של זאזא היה בגיל 9 וכבר אז  החל לבלוט בזכות גובהו וכישרונו ובמהלך 5 השנים הבאות הצטיין במסגרת שבה שיחק. קפיצה ראשונה בקריירה הגיעה בגיל 14 כאשר סקאוטים טורקים שהיו בגרוזיה התרשמו ממנו והוא חתם בקבוצת אולקרספור (אולקר לשעבר) הטורקית ועבר להתגורר בטורקיה. זאזא ציין כי יום המעבר בגיל 14 לטורקיה היה הרגע שבו החליט שחייו יתמקדו לחלוטין בכדורסל וחלומו הוא לשחק אך ורק ב-NBA משום שהוא לא נהנה לעזוב את מולדתו ואת משפחתו וחבריו אבל אם הוא כבר עושה זאת אז המטרה היא רק NBA  (הנגר לרגע לא האמין שהוא נגר). שנה לאחר המעבר נפטר אביו אך פאצ'וליה החליט להישאר באיסטנבול.

תחילה הוא שיחק בקבוצת הפיתוח של אולקרספור והרשים מאד במהלך השנתיים שלו בקבוצה עד כדי כך שבגיל 16 הוא קודם לקבוצה הבוגרת והפך לאחד השחקנים הכי צעירים בהיסטוריה ששיחקו ביורוליג.

הוא שיחק שנתיים ביורוליג כאשר העמיד ממוצעים של 3.2 נק, ב-7.4 דק, 13 משחקים (עונת 2001-2002) ו-4.4 נק ב-10.4 דק, 14 משחקים (עונת 2002-2003).

בליגה הטורקית ממוצעיו לא המריאו גם ועמדו בעונת 2001-2002 על 17 משחקים עם 7.4 דק' בהם הוא מנפק 3.4 נק עם 2.2 ריב כאשר בעונה לאחר מכן חל שיפור עם 30 משחקים ו-15.7 דק בהם קלע 9.5 נק וקטף 5.4 ריב.

נתונים אלו הספיקו עבור זאזא ועבור סקאוטים מה-NBA ובשנת 2003 הוא החליט שהוא נרשם לדראפט. הוא נבחר במקום ה-42 ע"י אורלנדו מג'יק בדראפט 2003 האגדי.

המג'יק נתנו לילד בן ה-19 להתפתח עם 59 משחקים ו-11.3 דק שאליהם צירף 3.3 נק ו-2.9 ריב לפני שהועבר בשנת 2004 למילווקי בעוד המג'יק החליטו לפנות את המקום לאחד דוויט האוורד (נגר לא קטן בפני עצמו). בבאקס הוא שותף ב-74 משחקים עם כ-19 דק למשחק והכפיל את ממוצעיו מהעונה הראשונה.

אחרי נדודים של שנתיים זאזא סוף סוף מצא בית באטלנטה תחת מייק וודסון ושיחק שם 8 עונות בהם הגיע לשיא קריירת הנגרות שלו כאשר בשנתיים הראשונות בקבוצה העמיד מספרים מכובדים של 78 משחקים כשחקן חמישייה עם 31.4 דק' וממוצעים של 11.7 נק' עם 7.9 ריב (שיאי קריירה בכל הקטגוריות הנ"ל למעט נקודות) ו-72 משחקים עם 28.1 דק בהם זהר עם 12.2 נק (שיא קריירה) ו-6.9 ריב.

See the source image

לאחר 4 שנים בליגה כאשר בכל שנה הוא מציג רף התקדמות הגיע נקודת המפנה לרעה בקריירה עת ההוקס בוחרים בבחירה ה-3 בדראפט 2007 את הסנטר הדומינקני מאוניברסיטת פלורידה אל הורפורד (אני מציע להורפורד לקנות מגינים בגמר אפשרי בין הסלטיקס לווריירס).

הורפורד קיבל מיידית את המפתחות מוודסון כסנטר הפותח במקומו של פאצ'וליה והחל לפרוח במקביל להידרדרותו של האחרון מעונה לעונה. אותה עונת 2007-2008 הייתה נוראית עבור זאזא כאשר שותף כ-15 דק למשחק בלבד וסיים עם ממוצעים של 5.2 נק (43.7% מהשדה)ו-4 ריב' ב-62 משחקים. ב-5 העונות שלאחר מכן במדי ההוקס פאצ'וליה לא הצליח להתרומם ברמת משחקו ולא בנתוניו המספריים.

See the source image

עם הגעתו לגיל 29 שנים וסיום חוזהו בהוקס בשנת 2013 הוא חתם במילווקי באקס בחוזה ל-3 שנים ושם העביר את השנתיים הבאות עם שיפור מועט בממוצעים אך זה לא הספיק עבור הבאקס וביולי 2015 זאזא הועבר לדאלאס עבור בחירת סיבוב שני עתידי.

אצל המאבס הוא פתח ב-69 משחקים (26.4 דק לערב) של 8.6 נק ו-9.6 ריב אך לא התבלט יותר מידי ובעצם היה המינימום שהמאבס יכלו להביא לאחר הברזתו של דיאנדרה ג'ורדן.

עם סיום העונה במאבס, זאזא החליט לחתום במדי האלופה הגולדן סטייט ווריירס, שם נכנס לחלוטין לתפקיד הנגר ואימץ אותו בכל רמ"ח אבריו כאשר תפקדיו נעים בין לתת חסימות, להביא קשיחות מול הסנטרים האימתניים של הליגה, לקחת ריב, להטביע, לשים רגל מתחת לזורקים, ליפול על שחקנים ושלל טריקים שסטיב קר מאפשר לו לבצע אחרי הסדנה שעבר אצל פופוביץ'. כמו נגר טוב התקפה היא מילה גסה בלקסיקון אצלו, כמה גסה? לדוגמא הוא עומד על 0 מ-25 זריקות מקשת ה-3 (אפילו שאקיל קלע 1 מ-22) בקריירה ומקום ראשון בהיסטוריה של הליגה עם הכי הרבה ניסיונות ל-3 מבלי לקלוע.  נוסף על כן אחוזי השדה שלו במשך הקריירה ב-1,013 משחקים עומד על 47% שזה אחוז נמוך לסנטר שתפקידו לקלוע מטר מהסל.

See the source image

זאזא לאן?

הנגר בהחלט העלה את מניותיו אחרי שהרחיק את לאונרד מהסידרה במפגש הפלייאוף מול הספרס בעונה שעברה ולנו נותר לראות מה זאזא מתכנן לפלייאוף הקרוב.

יחד עם זאת, העתיד לא אופטימי עבורו בגיל 34 ועם יכולת שרק הולכת מדרדרת. הוא נמצא בשלהי הקריירה וקשה לראות אותו מחזיק מעבר ל-3 שנים נוספות בליגה. ייתכן ובפלייאוף הקרוב הוא יפתיע אותנו עם כמה תרגילים חדשים על שחקנים חדשים ויהיה שובר שיוויון.

See the source image

 

See the source image

פאצ'וליה הוא גיבור לאומי בגרוזיה עם מעריצים רבים, מקיים מחנות אימון , בנה אקדמיית כדורסל ועושה רבות עבור הקהילה שם ואף קיבל בשנת 2017 אות כבוד מנשיא גרוזיה. כמו חברו הכדורגלן לשעבר ככה קלדזה שנבחר לראש עיריית טביליסי ייתכן שגם זאזא יהיה פוליטיקאי בארצו.

הידעתם:

-זאזא אוהב לשמוע את ג'י זי ו-50 סנט.

-מעריץ את אל פאצינו ודה נירו (כנראה היוו השראה לחיסוליו הממוקדים).

-אוהד של מילאן בכדורגל.

 

כמובן נסיים בבדיחה על גרוזינים:

 

שאלה: "מה מאחלים ביום הולדת של גרוזיני?"

תשובה: "עד 120 אינצ'…"

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. נראה בחור מאוד נחמד מחוץ למגרש.
    תכל'ס הבן אדם עשה קריירה לגיטימית בליגה (וכן, אישתו ממש שווה).
    מי זה הלא-נורמלי שמנסה ללכת איתו ראש בראש בתמונה הלפני אחרונה? ראש בראש?! מול זאזא?!

  2. אפילו אם זה היה פוסט מחורבן, הבדיחה היתה שווה הכל, אבל זה היה פוסט אחלה עם בחירה מצויינת של נגר הבונה ארונות למופת יש מאין.

  3. האם כבר אז בלט בכשרונו האדיר להפיל את עצמו על הרצועות הצולבות, גידים ומה לא של שחקני היריב? האם גם אז סנפיריו הגדולים שמשו לעיקום כפת רגליהם הדואבות של ילדי השכונה ורקדני טיביליסי הגרוזניניניייים? מעניין. מה שכן אשתו מתאימה לכתבות של מנחם ומומי. מאתגרך מומי להצמיד לפרוויו של מחר תמונות חשקניות של גברת פסולייה. רצוי בבגד ים מינימאלי, אתה יודע מה? אפשר גם בלי….

  4. זאזא קצת מגושם, אבל חוץ מזה אחלה בחור שנותן על המגרש את
    נשמתו .
    הוא קולע בכלל לא רע , ובדרך כלל לא מטביע אלא זורק מטר או שניים מהסל .
    נגר נגר – אבל כבר כעת עם טבעת אליפות אחת , ולא מעץ .

  5. זאזא זה פיל בחנות חרסינה, יכול להשמיד כל מה שנקרה בדרכו. אתה אף פעם לא יכול לדעת את מי הוא יגמור במהלך הבא, חבר או אויב. סיפור מעניין יש לו, תודה לך שמעון

  6. אכן נגר, הרבה יותר מאדאמס שעליו כתבת לפניו שמעון.
    כל 'קבוצה מנצחת צריכה אחד כזה … אפילו ג'ורדן יעיד על זה.

  7. חבר'ה זאזא הוא שחקן מצוין שחווה ירידה טבעית ביכולת לקראת סוף הקריירה.

    הוא פשוט נקלע לסיטואציה שהוא משחק בקבוצה מלוכלכת,
    אם בוחרים כבר שחקן מלוכלך משמה אז גרין הבריון הוא מספר אחד.

  8. כאוהד הווריורס אני אנטי פקוליה , גם נגר מדופלם גם שונא לקפוץ כדי להטביע ובעיקר לא קשור לכדורסל בכלל ולגולדן סטייט בפרט. הביאו אותו כתחליף לבוגוט יבדל"א , שנהנה מכל רגע לשחק באוקלנד . מצא את ההבדלים . אבל בשורות טובות, שג'בייל מגי פותח במקומו במשחקים האחרונים , אומנם לא הקלף המנצח אבל חסימות והאלי הופים יש ויש.

  9. פצצה שמעון, קצת בדלילות על הבדיחות על הגרוזינים אבל טור מהנה ביותר.

    זאזא לטעמי הוא שלב הבא באבולוציה של הנגר הוא קלינגון!

    יש לו מצח שטוח (BUILT IN לילידי טיביליסי) הוא מדבר בשפה בלתי ברורה. והוא משחק עד המוות (של היריב).

    אם אפשר בקשה קטנה טור על האמאמא של הנגרים: אדון שאקיל "בלי מוח" אוניל והמינימי שלו דהיום הסנטר החכם באדם : קזינס (ההשוואה מתבססת על זה ששניהם הכי טובים בדורם, ועל הזזת היריב עם התחת)

  10. גולדן סטייט לא הצילו לפצ'וליה את הקריירה, ההיפך יותר נכון. הקבוצה ניצלה את התנאים המיוחדים שנוצרו ממילא וצירפה את דוראנט, בנסיבות חריגות שנוצרו. אלא שהשמיכה היתה אמורה להיות קצרה מדי גם לשלם עבור סנטר סביר.
    אבל כאן באו לעזרה פצ'וליה, ודיוויד ווסט, והליגה שמאפשרת לעשות צחוק מתקרת השכר "מלמטה". השחקנים עושים הנחה ניכרת בשכר, וככה מצרפים שחקן של 5 או 10 מיליון – שאין לקבוצה יכולת – ב-1 מיליון בלבד, עיסקה מלאכותית וכוזבת. נותנים עוד יתרון לא הוגן לקבוצה חזקה-ממילא. וקונים טבעת אליפות בכסף, תוך עקיפת כללי התחרות ההוגנת.
    דיוויד ווסט הוא בכלל סיפור נלעג, עבר כמו בחלונות האדומים מקבוצה לקבוצה והציע את מרכולתו בכמעט חינם.
    הסניגורים הקבועים של גולדן סטייט קוראים לזה "הקרבה", "הם ויתרו על כסף עבור טבעת אליפות". במילים אחרות, לרמות את השיטה. כמו לתמחר מוצר במחיר נמוך במיוחד, כדי לשלם עליו מס פחות.

  11. אהבתי לקרוא, רק אומרים גיאורגיה. פרט לכך להורפורד כבר יש ניסיון עגום עם דלבדובה, עוד נגר מדופלם

  12. תודה רבה, אחלה מאמר!

    זאזא זה מסוג הנגרים שאתה משלם לו לא לבוא, הוא יהרוס לך את המטבח, יפיל את האגרטל עם האפר של סבתא וישמוט לך פטיש 5 קילו על הרגל.
    בגדול ההתמחות הגדולה שלו כנגר היא בתחום בניית ארונות הקבורה.

  13. בסך הכל שחקן חביב שבגיל 34 עדיין נותן תרומה בליגה. הוא לא מגדולי הדור אבל קצת נסחפנו פה. יש לו טכניקה לא רעה, הוא די חכם ומוסר טוב. נותן קריירה ארוכה וסולידית שאחרים יכולים רק לקנא בה.
    גם בכל הקשור לסיפורי האלימות יש כאן הסחפות ענקית – הוא אדם חביב לאללה ולדעתי הרבה מהפציעות שלו נבעו בעיקר מסגנון ה׳אול אין׳ שלו וקצת ממגושמות יתר, ולא מנסיון לפצוע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט