פוצ'ימו אולסטאר! פוצ'ימו!!! – יומן יוטה 2#/ הגולש יאיר חממי

לוגו יוטה ג'אז מויקיפדיה

פוצ'ימו אולסטאר! פוצ'ימו!!! – יומן יוטה 2#/ הגולש יאיר חממי

האולסטאר הוא הוא נקודת ציון בעונה. מבלי להביע את דעתי על האירוע המיותר, טיפשי, חסר השחר הזה, אציין, שאפשר בהחלט לראות באירוע הזה נקודה שאחריה הקבוצות מחליטות על המשך דרכן. בנקודה הזו, הרבה קבוצות (השנה כשליש ליגה) מחליטות שהן כבר לא יגיעו לפלייאוף ועוברות למצב ניוטראל עד סוף העונה.

ליוטה, זה היה סוג של בלם שהורם ועצר להם רצף ניצחונות נהדר. עד לאותה הנקודה יוטה עמדה על רצף של 11 ניצחונות, הארוך הליגה באותה הנקודה. מאז האולסטאר, המאזן הוא 2 הפסדי בית וניצחון בודד וקשה על דאלאס, לא בדיוק הקבוצה התחרותית בליגה.

הבעיה, שהיומן יוצא בתאריך שרירותי ולא ע"פ התרחשות האירועים. אז, למרות תחושת הבאסה הנקודתית, אני אנסה לשקף את כל התקופה מהיומן הקודם. בסוף היומן המסקנה הייתה שיוטה לא מספיק טובה בשביל להיכנס לפלייאוף ולא מספיק רעה בשביל לזכות בבחירה גבוהה. נחסוך לכם את המתח, זה גם המצב הנוכחי. באמצע, היה מאזן גרוע שקירב אותם למצב של דאלאס וכבר הייתה תקווה שהעונה הזו לפחות תופסת כיוון (גרוע). באופן לא ברור הגיעו 11 ניצחונות כולל ניצחונות על גולדן סטייט, סאן אנטוניו וטורונטו. כשאני אומר לא ברור, אני מתכוון לתופעה שנקראת ריקי רוביו. רוביו הצליח לסיים כמה משחקים לפני הרצף משחק עם 2! נקודות ב1-7! בתוך הרצף הוא סיים משחקים עם 23, 29 ואפילו 34 משחקים מול ממפיס, סאן אנטוניו וגולדן סטייט!

יוטה גם חשפה במשחקים שלה את הרוקי, יוצא הדופן שלה, שמתעלה הרבה מעל הציפיות, תורם משני צידי המגרש ומשתלב נהדר במשחק הקבוצתי, הלא הוא… רויס אוניל. לא מכירים?! הוא שיחק שנה שעברה נגד הפועל ירושלים!… מדובר על שחקן בין 24 שלא נבחר בדראפט של 2015 והסתובב שנתיים באירופה. היבשת, לא ממש חשה בהעדרו.

בנוסף אינגלס, השחקן והחוזה להוכחה, הוכיח שהוא יכול להצדיק את החוזה שלו. אני מתרשם, שהוא ייעל את הזריקה שלו והיא כיום הרבה יותר מהירה. בנוסף, הוא, כנראה, שתה מיץ אומץ והתחיל לזרוק גם כאופציה ראשונה בהתקפה. אגב, נקודה שעליתי עליה לא מזמן היא, שהחוזה של אינגלס יורד כל שנה! כך שלמעשה, עם ההתקדמות של הקבוצה בכל שנה הוא מפנה מקום תחת התקרה, הפוך מהמגמה אצל רובם הגדול של חוזי השחקנים.

כמו כן, פייבורס המשיך לתרום תרומה משמעותית למשחק, בעיקר עד שגובר חזר אבל, גם יחד איתו. אודו, ראול נטו וג'רבקו ממשיכים לתת תפוקה כשהם נקראים אל הדגל. כל זה מוביל אותנו למסקנה המתבקשת ולנקודה החשובה, שהקבוצה הזו בנויה מצוין על הכוכב האמיתי שלה.

כאן, הפעם השנייה, לא אבחר בתשובה הפחות מובנת מאליה: מיצ'ל. אני חושב שצריך להסיר את הכובע בפני סניידר. למרות, שהיו לו כל הסיבות שבעולם להוריד הילוך ולהרוויח דירוג בדראפט, הוא בחר להמשיך ולאמן את הקבוצה לניצחונות. צריך לראות את הקבוצה בשביל להבין כמה היא עובדת כיחידה אחת. האימון והסבלנות שלו עם שחקנים מתקשים, נתנה לאוניל אפשרות לפרוח, לנטו להפוך לשחקן NBA לגיטימי (יכול להיכנס למשחק בגלל פציעה או בעיית עברות ויהיה לו את הביטחון לקחת זריקה מרחוק או לחדור לצבע) ולדעתי, זו הסיבה שקראודר ישתלב טוב ביוטה.

כאן המקום לבחון את הטרייד עם קליבלנד. בואו נגיד את זה ישירות: הוד יותר טוב מקראודר בטח בהיבט של פוטנציאל. הוד הוא שחקן שקלע כבר 40 נקודות למשחק עם המון תעוזה. קראודר יכול אולי לתת יותר הגנה וריבאונד שהם שני דברים שפחות חסרים ליוטה. מצד שני, הוד לא גילה יציבות השנה ולא עשה את המדרגה הנוספת בכדי להיות כוכב. למרות שהוא לא עשה את הקפיצה הזו, לטעמי, הוא רואה את עצמו ככוכב. משפת הגוף שלו ומההתנהגות שלו על המגרש נראה שהוא לא מוכן לקבל את מיצ'ל כשחקן שמתעלה עליו. אני מעריך שהנהלת הקבוצה גם הבינה שהוא הולך לבקש חוזה קרוב למקסימום בסוף העונה, ולא הייתה להם נכונות לתת לו כזה. מצד שני, לקראודר יש חוזה לעוד שנתיים נוספות על כ- 7 מיליון לעונה. שיהיה ברור, קראודר, למרות הפתיחה הטובה, עדיין צריך להוכיח את עצמו והוד הוא עדיין קלעי מוכשר. הרווח הברור הוא רק ברמה החוזית.

אז הייתי כבר אופטימי ואז הגיע האולסטאר! ל-מ-ה!!!

מאז האולסטאר הקבוצה לא זורמת, ההתקפה תקועה לגמרי ונראה שכל הקבוצה יצאה מהקצב. אחרי שני הפסדים לפורטלנד ויוסטון שוב, הקבוצה חזרה למצב הביניים של סוף היומן הקודם…

Trust the snayder!

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. יומן מצוין יאיר.
    אם זה מנחם אותך, גם פורטלנד ובטח שיוסטון הן קבוצות שלא בושה להפסיד להן.

    לגבי הטרייד, אני חושב שזה טרייד טוב, כי כפי שציינת, הוד לא היה יציב מספיק, והיה דורש חוזה גבוה יותר ממה שהייתם רוצים לתת לו.

    קראודר תמורה הולמת.

    מה שמדהים הוא שבכלל לא היה צורך להתייחס לוויתור מראש על רוז…

  2. יוטה לא בשר ולא חלב, אבל בהחלט יש למה לצפות עם מיצ,ל שפשוט נהפך לשחקן אדיר (גילברט ארינס בלי ראש דפוק ואקדחים, נכון להיום…).
    אני חושב שעדיין פייבורס צריך להתעלות כי הוא היחידי עם פוטנציאל להשתפר משאר הסגל שם.
    איכשהו רוביו גילה את הקליעה ביוטה ואתן בזה קרדיט לסניידר. עכשיו רק צריך לחכות למהלכים שלהם בקיץ ולראות כיצד יצליחו לחזק את הקבוצה שגם תרגיש שהיא יכולה לדבר בפלייאוף ולא רק לצאת עם המחמאות של הפסד בכבוד

    1. רוביו לא גילה את יכולת הקליעה. זה אותו רוביו.
      השיפור שלו (בעונה שעברה 44.8% אפקטיבי, העונה 46% אפקטיבי) באחוז האפקטיבי נובע מכך שהוא זורק יותר מ-3 (השנה האחוזים שלו מהשדה כמעט וזהים לאחוזים שלו בעונה שעברה, והאחוז מהשלוש טיפס מ-30.6% ל-32.6% , שזה אותו אחוז משלוש שהיה לו לפני שנתיים במדי מינסוטה).

  3. יוטה מזכירה לי את ממפיס של השנים האחרונות. לדעתי ייאבקן עם ניו אורלינס והקליפרס על הכרטיס האחרון לפלייאוף. יש להם יתרון גדול בעמדת המאמן על שתיהן. מהמר שיעשו פלייאוף ויטרידו קצת את יוסטון או הלוחמים . אב וכמובן אחלה יומן.

  4. תודה על היומן המושקע.

    אני לא חושב שהעונה תיזכר כמוצלחת או לא, במבחן ההעפלה לפלייאוף.
    עצם העובדה שאחרי עזיבתו של הייוורד הם עדיין בתמונת הפלייאוף, זו הצלחה.
    לדעתי, העונה כבר סופר מוצלחת עבורם. הם מצאו יהלום בדראפט, והם נתנו לו מקום להתפתח.
    אי אפשר היה לבקש יותר לפני תחילת העונה.

    היה הם יצליחו להעפיל לפלייאוף, ולתת לילד קצת ניסיון במאני טיים?
    זה בונוס. נטו, בונוס.

  5. יומן מצויין. תודה ליאיר. אני מחזיק מסניידר כאחד ממאמני הליגה הטובים ביותר.
    ליוטה ישנה אותה בעייה שיש לטורונטו, קליפרס, מינסוטה, אטלנטה, שרלוט, ולכאלה: "SUCCESS PHOBIA". הם לא מאמינים – פסיכולוגית – ש'מגיע להם' להיות אלופים אז הם נעצרים תמיד באיזה שהוא שלב.

  6. אין מה להשוות את הוד לקראודר. הוד היה עוזב בסוף שנה. קראודר בגדול על חוזה נח, אבל כשרואים את החוזים החדשים אני לא כל כך בטוח בזה (לו ויליאמס לדוגמא מקבל 8 מליון דולר).

    בכל מקרה, יוטה בונה את עצמה יפה ליום שאחרי יוסטון וג"ס (בהנחה ושנה הבאה תהיה האחרונה שהן בפער מובהק מהאחרות) עם הבחירה במיצ'ל, החוזה היורד של אינגליש והחוזים המסתיימים של בורקס, רוביו וגרסת הבטא של סימונס שיפנו לה יותר מ-30 מליון דולר מהפיי רול.

  7. אני גם לא מתרגש לגבי המאבקים על מקומות 7-8 במערב. להיכנס בתור פרט טריוויה שולי (איזה קבוצה הייתה הראשונה במסע הפלייאוף באליפות השלישית של ג"ס או האליפות הראשונה של הארדן ופול) נשמע לי כמו טרייד אוף לא שווה לתמורה- סוויפ בהפרש דו ספרתי בממוצע

  8. אבל כדי לבנות קבוצה בדרך כלשהי כדי שגם תהיה תחרותי לא?
    אתה לא רוצה להיות פיניקס (סליחה גיא), סקרמנטו או אורלנדו נניח שנופל לתהום הטנקינג לכמה שנים טובות….

    1. ויוטה תחרותיים מאוד השנה. אבל אם בסופה הם יסיימו 7 או 10, זה לא ישנה את הכיוון שהמועדון הולך אליו

  9. יכול להיות, אבל שב ושואל מה האלטרנטיבה? גם בזה הם מזכירים לי את ממפיס של השנים האחרונות… מועדונים מדרג ביניים ומטה מבחינת האטרקטיביות והיכולת שלהם להביא כוכבים ולכן תמיד תהיה הדילמה הזו מה עדיף ? מבין למה כל עוד יש אפשרות מועדונים כאלה יעדיפו להכנס לפלייאוף ולדחות את קץ הבנייה מחדש כל עוד אפשר…

  10. יומן נהדר נהנתי מאוד לקרוא. סניידר מעולה ועל מיטשל לא צריך להרחיב אבל ה x פקטור בקבוצה הזאת הוא גובר. הם היו טובים בתחילת השנה (בתוך השמיניה הראשונה) עד שנפצע. אחר כך התדרדו לתהומות המערב וכשחזר – אחרי כמה משחקי הסתגלות- עשו את הרצף. לא חושב שיש עוד שום קבוצה בליגה השנה שהושפעה מהעדרותו של שחקן כלשהו כמו שיוטה הושפעה מהעדרו. יש לי תחושה שאם הם יעשו קצת התאמות הם יכולים להיות קבוצת פליאוף בשנה הבאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט