מי אתה? (5) – קייל קוזמה / תומר שנאן

שבוע טוב לכולם. כפי שחלקכם זוכרים, לפני שלושה שבועות ערכתי לכם סקירה על מארקנן עקב לידת בנו, ועקב היכולת המשופרת שהציג. כך שהפעם בפינה, אציג לכם את הרוקי הטוב בלוס אנג'לס (ובין הטובים בליגה) נכון לעכשיו.

הוא אחד מהשחקנים היותר מפתיעים שיצאו מהדראפט, יעיל מאוד מכל הטווחים במגרש, והוכר ע"י דדי כבנו החדש, אך בחודש האחרון ירד במעט ביכולתו. אך מכיוון שכל אלה לא מספקים לנו מספיק מידע עליו – מי אתה קייל קוזמה?

פרטים אישיים:

תאריך לידה: ה-24 ביולי 1995

עיר לידה: פלינט, מישיגן, ארה"ב

גובה: 2.06 מ'

משקל: 100 ק"ג

שם האם: קארי קוזמה

מכללה/אונ': יוטה

 

נתוני קריירה:

ממוצעי קולג': ממוצע ב-99 משחקים – 10.1 נק', 5.5 ריב', 1.5 אס', 0.3 חט' ו-0.4 חס' למשחק ב-21 דק' לערב

ממוצע בשנתו האחרונה: 16.4 נק', 9.3 ריב', 2.4 אס', 0.6 חט' ו-0.5 חס' למשחק ב-30.8 דק' לערב.

שנת כניסה לדראפט: 2017

מקום בחירה בדראפט: 27

קבוצה בוחרת: ברוקלין נטס (נבחר עבור הלוס אנג'לס לייקרס)

ממוצעיו ב-NBA: ב-58 משחקים: 15.5 נק', 5.8 ריב', 1.7 אס', 0.6 חט' ו-0.4 חס' למשחק ב-29.3 דק' לערב

 

לפני ה-NBA:

קוזמה נולד וגדל בפלינט, מישיגן. לאמא לבנה ואבא אפרו-אמריקאי (ששמו אינו ידוע). מקום היוולדו של קוזמה הוא מקום אלים, בו מאוד קל להיגרר לתגרות רחוב למיניהן, ואתה נמצא תחת איום על חייך בכל יום שעובר. יותר מכך, בפלינט לא היו מים נקיים בברזים, כך שקוזמה אפילו לא יכל לפתוח את פיו במקלחת מבלי להידבק במחלה! אך כדורסל תמיד היה לקוזמה למפלט. הוא החל לשחק בגיל מאוד צעיר בתוך ביתו דרך סל מאולתר שהוריו בנו לו. ומגיל מאוד צעיר הוא החליט שהוא רוצה ללכת ל-NBA. קוזמה סיפר זאת לכל מי שרק רצה לשמוע, בין אם זה בביה"ס היסודי, בחטיבת הביניים או בחיק משפחתו. הוא פשוט החליט להיאחז בחלום, ולא להרפות ממנו. בסופו של דבר, לאחר תקופתו בתיכונים. קוזמה התחייב ליוטה, ומשם סיפור הסינדרלה שלנו מתחיל לקבל את התפנית בעלילה.

עונתו הראשונה ביוטה – ללא הופעה בחמישייה לכל אורך העונה:

העונה הראשונה של קוזמה ביוטה לא הייתה מרשימה במיוחד. הוא הושעה (או שמא הושהה) מפעילות הקבוצה בתחילת העונה עקב העובדה שהוא התחייב אליהם מעט מאוחר מדיי.  וב-8.1 דק' למשחק הוא השיג 3.3 נק', 1.8 ריב' -0.6 אס' בלבד. אולם מהעונה השנייה יש לנו כבר תפנית בעלילה.

העונה השנייה והשלישית – קבלו אותו – קייל קוזמה!!!

החל מהעונה השנייה קוזמה כבר החל להיראות הרבה יותר טוב. הוא קיבל מקום של קבע בחמישייה, והחל להראות שיש לו מה לתת בליגה הטובה בעולם כשבעונתו האחרונה הוא מציג ממוצעים נהדרים בכל קנה מידה אפשרי (ראו למעלה).

בסופו של דבר, קוזמה נרשם לדראפט, ונבחר בבחירה ה-27, ומכאן, ישנו רק דבר אחד שקוזמה יכל לעשות.

הפריצה בליגת הקיץ:

21.9 נק', 6.4 ריב', 2.7 אס', 1.1 חט' ו-1.4 חס' למשחק – אלו הנתונים של קוזמה בליגת הקיץ. אלו נתונים מטורפים לשחקן שנבחר בבחירה ה-27 בדראפט, גם אם זו רק ליגת הקיץ. קוזמה הציג בחירת זריקות טובה לצד תנועה נהדרת ללא כדור. ונבחר ל-MVP של משחק הגמר.

משחקן שולי לאחד משחקני העתיד של הלייקרס:

קוזמה לא הפסיק לאחר ליגת הקיץ. להיפך, הוא רק הגביר מאז. הוא הפך לסיכון מכל טווח (כפי שניתן לראות בטבלה למטה). ובעזרת יכולת כדרור לא רעה הוא גם הגיע למצב בו הוא יכול ליצור לעצמו מצבים בצורה יחסית מוגבלת. תוסיפו לכך את היכולת הלא-רעה-בכלל שלו לקחת ריבאונדים ותקבלו שחקן התקפה מסוכן ויעיל. קוזמה גם מציג הגנה אמנם לא מזהירה אך גם לא כל-כך גרועה. והוא ללא ספק נחשב לאחד מהשחקנים היותר טובים של הלייקרס העונה.

טבלת הזריקות של קוזמה מ-basketball reference

שיתוף הפעולה עם לונזו:

זהו לא סוד ששיתוף הפעולה של לונזו ושל קוזמה הוא פשוט מדהים. לונזו מספק לקוזמה 1.1 אס' למשחק, ו-9.5 מסירות למשחק. בעוד שקוזמה מחזיר לו עם 12.2 מס' המובילות ל-0.3 אס'. שיתוף הפעולה הזה הוא מהפוריים ביותר בלייקרס, וניתן לראות כי בין השניים יש תיאום שאין להרבה שחקנים אחרים. ניתן לראות שלונזו חסר מעט לקוזמה בזמן האחרון,שמתקשה ללא רכז טבעי. ניתן רק לחכות ולראות לאן מערכת היחסים הזאת תתפתח. והאם אינגראם יצטרף לטריו קטלני בעתיד.

 

אז מה צופן העתיד?

קוזמה הוא אדם שנולד אל תוך תסריט הוליוודי. מילד שגדל ברחובות האלימים של מישיגן, אל חלום הכדורסל שהיווה מפלט, דרך שלוש שנים בקולג' ועד אל המקום השביעי בהצבעות לפרונט-קורט של המערב באול-סטאר. אני בעצמי לא יודע להאריך את הפוטנציאל הטמון בילד הפלא הזה, אך אני חושב שהוא יצליח לאסוף כמה הופעות באולסטאר ולהפוך לסקורר מסוכן מאוד בליגה הטובה בעולם. אחרי שקראתם את סיפור הרקע שלו, מישהו באמת מוכן להמר נגדו?

לפוסט הזה יש 32 תגובות

    1. הרגת אותי עם קוזלביץ׳
      השבוע דיברתי עם אישתי ( כן זה קורה לפעמים ) והיא שאלת אותי שאלה ועניתי לי – אדון קוזליביץ
      היא אמרה שזה מצלצל מוכר
      אחרי ה פ-תוח !!! נפל האסימון

  1. מעולה ! קוזמה הוא בעיניי ה-דבר הבא של הלייקרס, לפני לונזו ואינגרם, בעיקר בגלל המנטליות שהוא מביא איתו.

  2. כשהייתי אצל אחותי באיסט לנסינג[צמוד לקמפוס של מישיגן סטייט]
    עשינו יום כייף ביחד, היא שמה בוויז בלומפילד מישיגן ועברנו בפלינט, זה היה הבלומפילד הלא נכון אבל הגענו במקרה לעירה מקסימה בשם פרנקמוט בין פלינט לסנגאו בה מאד נהנינו.
    לא היה לי מושג שפלינט כזה מקום גרוע על פניו זה לא נראה ככה, ביחס לדאון טאון דיטרויט פלינט נראה הרבה יותר טוב.

    שמח בשביל קוזמה 🙂

    1. הוא לא יציב בתקופה האחרונה כי אין לידו ממש רכז יוצר כמו לונזו. לקוזמה אמנם יש פוטנציאל, אך נכון להיום הוא לא ממש יכול ליצור לעצמו מצבים. אם היה ללייקרס רכז טהור מחליף היית רואה את אותו קוזמה של תחילת העונה.

      1. בסדר הוא צעיר וניכר שמה שמניע אותו זה הרעב להוכי, הוא תמיד בא כאנדרדוג זה מאד חשוב הרעב זה מה שיחזיק אותו בצמרת. תוך שנתיים נדע אם הוא הריל דיל או עוד שחקן טוב רגיל.

  3. תודה מעולה. קוזמה השחקן עם הביצים הכי גדולות בלייקרס. ממש אוהב את השחקן הזה. גם אם לא יהיה כוכב בליגה, אחלה שחקן רוטציה שנים קדימה. רק שישקיע יותר בהגנה.
    פלינט אגב עד היום בלי מים נקיים לשתייה, ומשבר המים של פלינט משמש דוגמא עד היום למשבר התשתיות הרציני שמאיים על ארה"ב, ולאפלייה הממסדית כנגד שחורים (57% שחורים בעיר).

    1. אני מת על קוזמה, בעיקר כי הוא גבר עם ביצים של שור.
      אינגראם ובול זה גלקסיה אחרת, קשה לי להחליט מי יותר מבינהם אבל ללא עוררין
      אינגראם/בול
      קוזמה
      רנדל
      הארט

      1. סוף סוף מישהו מבין כמה קוזמה נהדר, אבל גם כמה בול ואינגראם בקליבר עוד יותר גבוה.

        הגיע הזמן שהאתר יתחיל להתקדם מרפות ההבנה שהביאה לנרטיב הפוך.

        1. דדי, אנשים שמבינים כאן לא רוצים לעורר בך תקוות שוא, אז אנחנו לא מגזימים בקשר לאינגראם, וחוששים מאד-מאד בקשר לבול.

        2. מסכים לגבי קוזמה ואינגרם. לגבי לונזו קשה להחליט. הוא חייב לשפר את הקליעה למרות ה 100% מהשדה הערב (שאר האספקטים במשחד שלו טובים) . אני לא משוכנע שאי פעם הוא יהיה קלעי אמין יש לו משהו דפוק בטכניקה שיהיה קשה מאוד לשנות. קלעי אמין זה תנאי הכרחי לפוינט גארד מהשורה הראשונה בליגה כיום. מקוה שאכן כך יהיה ואם כן זו קבוצה עם עתיד נהדר בתנאי שיצליחו לשמור גם על רנדל ולא במחיר של חוזה מקס.

  4. אחלה שחקן, הקרע שלו מסביר הרבה, זה אומר שיש לו רעב להוכיח ולהפוך לשחקן גדול, זה דבר מאד חשוב. אסור לליקרס לוותר עליו אפילו עם לברון הוא יסתדר.

    1. שילוב שלו, של לברון ושל לונזו יהיה מפחיד. הוא פשוט יצטרך לעמוד בפינה, לחכות לכדור, ולהגיע ל-24/5 נק' למשחק ללא כל בעיה

  5. שחקן שלא פוחד לזרוק, וזורק כשיש סכוי לסל, והוא קולע מצויין. אני אוהב מאד את אופיו. ההגנה שלו בינתיים בינונית, אל לאתלט כמוהו זוהי אינה בעייה שלא ניתן לשיפור עם מעט תשומת לב.

  6. מעולה תודה!
    אחד השחקנים הטובים בדראפט שמראים עד כמה הדראפט האחרון עמוק וטוב. הוא עם ממוצעים נהדרים. אמנם טיפה ירד לאחרונה אבל זה בגלל הרבה שינויים בלייקרס והפציעה של לונזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט