זה משבר?
קשה לנצח בכמויות עונה אחרי עונה ב-NBA. הלייקרס של שאקובי ירדו מ-58 ל-50 משחקים אחרי 3 עונות של מעל 55 ניצחונות והבולס של ג'ורדן ירדו מ-72 ו-69 ל-62 בעונה האחרונה של אלוהים. עכשיו הגיע תורה של גולדן סטייט, הקבוצה הראשונה שניצחה לפחות 67 משחקים ב-3 עונות ברציפות וכרגע עם 3 הפסדים מ-6 המשחקים האחרונים כשהמקום הראשון במערב בסכנה.
יוסטון עם יתרון של חצי משחק עליהם ומשחק חסר, כאשר במצב בו ל-2 הקבוצות מאזן זהה הרוקטס יהיו ראשונים. ראוי לציין כי הלו"ז שנשאר לגולדן סטייט עד סוף העונה קל יותר על הנייר, מה שיכול להשפיע לצד פערי האיכות בין הבתים של 2 הקבוצות (גולדן סטייט צפויה להיות היחידה שתגיע מהבית הפסיפי לפלייאוף, בעוד גם ניו אורלינס וגם סן אנטוניו יכולות לעשות את הפוסט-סיזן). הרוקטס בנויים טוב ומשלבים בין ספסל עמוק, שחקנים שיכולים לכסות מספר עמדות ו-MVP עתידי, מה שאומר שהם יכולים להיות אתגר לווריורס.
השאלה היא האם צריך לקחת את הבעיות של ג"ס ברצינות. הם נראים עייפים, נכון, אבל היו קבוצות שלקחו אליפות עם 50 ו-47 ניצחונות בעונה הסדירה. אף פעם לא כדאי לזלזל בלב של אלופים, במיוחד לא בכאלה שהפסידו פעם אחת בכל הפלייאוף של 2017. העונה קווין דוראנט, קליי תומפסון ודריימונד גרין משחקים כמות דומה לזאת של שנה שעברה, מה שאי אפשר להגיד על סטפן קרי (שמתמודד עם לא מעט פציעות). בכל זאת, יש כמה כלים שגולדן סטייט משחקת איתם במהלך העונה ושווים התייחסות:
הראשון זה הפיק-נ'-רול של סטפן קרי וקווין דוראנט. זאק לואו הגדול כתב עליו בשבוע שעבר והווריורס משתמשים בו בתדירות גבוהה יותר מבעונה הקודמת. הם השתמשו בו לפרקים במשחק החמישי של גמר 2017 וגם עכשיו זאת דרך קלה לייצר נקודות – יש פה שני שחקנים עם יכולת כדרור נהדרת ותנועה מעולה בלי כדור שהם במקרה 2 מ-5 שחקני ההתקפה הטובים בליגה. ההתקפה של סטיב קר מאוד לא אוהבת פיק-נ'-רול, אבל זה פשוט עובד. מאמין שבפלייאוף נראה אותם הולכים הרבה יותר על המהלך הזה.
עוד משהו מעניין, שבולט במיוחד ב-12 המשחקים האחרונים של האלופה (6 ניצחונות, 6 הפסדים), הוא העדרו של ג'ורדן בל. בל מוסיף הרבה אנרגיה למגרש, בעיקר בהגנה וגולדן איתו נראית יותר טוב ממה שהיא נראית כשזאזא או ג'אבל מגי האנמיים משחקים. הם צריכים עוד סנטר הגנתי משמעותי או מישהו שיוכל להוריד חלק מהעומס בצבע. יש סיבה לזה שסטיב קר משחק איתו ועם פטריק מקאו לא מעט כשחקנים הצעירים היחידים של הווריורס, משהו שיכול לתרום לכל קבוצה.
הגורם החשוב ביותר הוא הספסל. אנדרה איגודלה בן 34. שון ליבינגסטון בן 32 עם בעיות ברכיים. דיוויד ווסט בן 37. ניק יאנג בן 32, מגי בן 30 ואחרי הרבה פציעות וכספי בן 29. נראה שחלקם, בעיקר שלושת הראשונים, משחקים יחסית בהילוך שני בהשוואה לשנה שעברה. יכול להיות שנראה את איגודלה, MVP גמר לשעבר, מתעלה בפלייאוף, אבל העונה הוא לא פוגע בשני צדדי המגרש כשהאחוז המשוקלל שלו צנח מ-60.5% ל-47.6%. העדר התרומה ההתקפית של המחליפים משפיע וכשבצד השני יש ספסל חזק כמו זה של יוסטון זה יכול להיות בעייתי בסדרת פלייאוף ארוכה. השיטה של הווריורס להמנע מזה בשנה שעברה עבדה לא רע (לסיים כל סדרה ב-4 משחקים), אבל מעניין לראות איך זה יחזיק בשאר העונה. מנוחת השבוע הנוכחית והעובדה שנשארו להם רק עוד 2 מקרים של בק-טו-בק, משהו שאין בפלייאוף, יעשו פלאים לספסל. האם זה יחזיר להם את המקום הראשון במערב?
חמישיות ההגנה שלי
חמישייה ראשונה:
בן סימונס (פילדלפיה). כולנו מדברים על המירוץ לרוקי השנה, בצדק (הזדמנות טובהלהמליץ על דירוג הרוקיז האחרון של תומר שנאן למי שפספס), אבל פחות על הצד השני של המגרש. ג'ייסון טייטום ודונובן מיצ'ל שחקני הגנה טובים, אבל לא ברמה של סימונס. הוא לא תמיד שומר על הרכז של היריבה, נכון, אבל הוא הרכז של הסיקסרס ולכן נחשב גארד לכל דבר. מאז הראשון בינואר הוא השני בליגה אחרי יאניס באחוז של השחקנים ששומרים עליו. כשמוסיפים לזה 2 חטיפות וחסימה ואת השיפור העצום שלו בהגנה מתחילת העונה, יש פה קייס לגיטימי.
קייל לאורי (טורונטו). הראפטורס תמיד שיחקו הגנה טובה, מגיע לא מעט קרדיט לאנונבי ואיבקה על כך, אבל לאורי בולט במיוחד. ב-2018 הוא אחד השומרים הטובים ביותר בליגה למרות המימדים הפיזיים הנחותים בהשוואה לשאר שחקני החמישייה, כשהוא העלה רמה בצד הזה של המגרש בזמן שדרוזן יותר בולט בהתקפה. שינוי חלוקת הכוח ביניהם עושה עבודה נהדרת לטורונטו והציל את המשרה של דווין קייסי. לכן, בהתחשב בזה שאין גארדים שומרים טובים יותר מדי בליגה של היום, הוא בחמישייה.
קווין דוראנט (גולדן סטייט). יכול לשמור על כל עמדה, חוסם כמעט 2 כדורים למשחק ומועמד לגיטימי לשחקן ההגנה של השנה. למרות העונה הלא מדהימה של הווריורס עד עכשיו הוא השתפר בצד האפור של המגרש ויכול להיות הלברון-סטופר בפלייאוף הזה. יש לא מעט אנשים שמוכנים לתת לו את שחקן ההגנה של העונה ובכך להפוך לשחקן השני בהיסטוריה (ג'ורדן הראשון) שמסיים קריירה עם תואר שחקן ההגנה של העונה ועם עונה של מעל 30 נקודות למשחק. השנה הוא לא הזוכה שלי, אלא הבא בחמישייה.
אל הורפורד (בוסטון). שר ההגנה של בוסטון. כל ההגנה הנהדרת של הסלטיקס, הטובה בליגה, מתבססת עליו. משלב בין הגנה על הטבעת ושמירה על שחקני חוץ, שבמשחקים מסויימים הוא מוחק את כוכבי היריבות. שחקן ההגנה של העונה מבחינתי למרות הכושר הנוכחי של הסלטיקס שגורם לכולם סביבו להראות יותר טוב. גם כסנטר בהרכבים נמוכים וגם כפאוור פורוורד ליד ארון ביינס הוא עושה עבודה נהדרת.
אנטוני דיוויס (ניו אורלינס). בחירה קשה על עמדת הפורוורד/סנטר השלישית בינו לבין דריימונד גרין ויאניס. הגבה מכסה 16.2 זריקות למשחק, הכמות השלישית הכי גבוהה בליגה, שנקלעות עליו ב-40.7%. השחקנים היחידים שמתקרבים לזה הם ג'ואל אמביד (40.7% ב-14.3 זריקות) וג'וש ריצ'רדסון, בכמות נמוכה יותר בצורה משמעותית של זריקות (11.6). הוא מגן טבעת מעולה, גם עם קאזינס וגם בלעדיו. הפליקנס עדיין יכולים להגיע לפלייאוף, לא מעט בזכות היכולת שלו בהגנה.
(חמישייה שיכולה לקחת אליפות NBA די בקלות. בואו נמשיך לשנייה)
חמישייה שנייה:
ג'יילן בראון (בוסטון). אחד משחקני ההגנה האישית הטובים בליגה. ארוך, יכול לשמור על הרבה עמדות ובלם לחלוטין את דוראנט. המאזן המשובח של בוסטון מול הגדולות הגיע הרבה בזכות העבודה האפקטיבית שלו על כוכבי היריבות, משהו שהם יצטרכו בפלייאוף. טיפה דעך לאחרונה ויכול להיות שלא יהיה בחמישיה הסופית, בכל זאת נשארו חודשיים לעונה, אבל ראוי לקרדיט.
כריס פול (יוסטון). איכשהו תמיד נכנס – נבחר ל-6 חמישיות ההגנה הראשונות האחרונות. לא בהכרח בצדק, אבל הוא שחקן הגנה טוב והשיפור של יוסטון בהגנה הגיע לא מעט בזכותו. הגנרל הקטן מנהיג גם בהגנה, תפקיד שבדרך כלל שמור לשחקנים גדולים ממנו בסגנון של קווין גארנט, וההגנה של יוסטון נראית טוב בהרבה כשהוא על הפרקט. נכון שיש את קלינט קפלה שמגן לא רע על הטבעת ואת טרבור אריזה, מבאה א מוטה וטאקר הנהדרים, אבל הקפיצה של הרוקטס מהמקום ה-18 ל-8 בדירוג ההגנתי רשומה בעיקר על שמו. סביר שיכנס גם לראשונה.
ג'וש ריצ'רדסון (מיאמי). האיש השקט של ההיט ואחד השחקנים הכי חשובים בהגנה שלהם. היחיד בליגה שמגן על כמות דו ספרתית של זריקות שנקלעות בפחות מ-40% מהשדה. שומר אישי פנטסטי. יחד עם וויטסייד בצבע וג'יימס ג'ונסון יש פה 3 שומרים טובים שעושים חיים קשים לכל יריבה ואחראים על העונה הטובה של מיאמי הלא יותר מדי מוכשרת עד עכשיו. אחד מהם שווה מקום בחמישיית העונה, הכי מגיע לריצ'רדסון.
יאניס אנדטקומפו (מילווקי). הגריק פריק עושה הכל. מגן על 12 זריקות למשחק שנקלעות ב-40.4%, הכי הרבה במילווקי. ההגנה הקבוצתית שלהם הייתה חלשה מאוד בתקופת ג'ייסון קיד אבל יאניס לא הבעיה. כשמוסיפים לזה כמות מסחרית של חטיפות וחסימות הוא מצדיק בחירה שנייה לחמישיית ההגנה השנייה. ההגבלה ל-3 פורוורדים ו-2 גארדים בראשונה מונעת ממנו להכנס לשם ומיותרת לחלוטין בכדורסל של היום.
דריימונד גרין (גולדן סטייט). למרות הפציעות והעונה היחסית חלשה בהשוואה ל-73-9 ול-2016/17 במימדים הגנתיים, שחקן ההגנה של השנתיים האחרונות שווה מקום. הוא התחנה האחרונה אצל גולדן סטייט, עובד טוב בצבע ועם עונה רביעית ברצף של מעל 1.3 חטיפות ו-1.3 חסימות במשחק. לא משהו שרואים כל יום. בבחירת חמישיות הגנה, משהו שלא מעט פעמים הולך לפי השם של השחקן (טוני אלן נבחר אשתקד לשנייה), הוא יכנס לאחת בודאות.
סער ברעם
16 פבר 2018 09:12:50מפתיע שבחרת בלאורי כשיש לך את יאניס, כריס פול וג'יילן בראון
רועי ויינברג
16 פבר 2018 09:30:35יאניס כרגע פאוור פורוורד, לכן לא הכנסתי. פול זה קרב צמוד, מבחינת בראון – לא חושב שהוא כזה משמעותי, אבל יכול להיות שכן. לאורי באמת נהדר בחודש וחצי האחרונים בהגנה
הציפור הנדירה
16 פבר 2018 13:34:54דווקא כתבת על בראון שהוא משומרים האישיים הטובים בליגה ויכול לשמור על מגוון עמדות.
רועי ויינברג
16 פבר 2018 15:32:24נכון, אבל לאורי יותר משמעותי ממנו. לכן אחד בראשונה ואחד בשנייה
מנחם לס
16 פבר 2018 19:08:31לדעתי יש שוויון בין פול ללאורי
Smiley
16 פבר 2018 09:21:351. ג״ס לדעתי במצב שיוט. מאמין שהפליאוף יתחיל האינטנסיביות תעלה. אכן קשה לשמור על רמה גבוהה אבל קאר כבר היה כשחקן בקבוצות כאלה (בולס, ספרס) ויודע איך להתנהל.
2. יוסטון מצויינים השנה ויש סגל עמוק. אבל… בעוד לג״ס יש ארבעה סופר-סטאריםשהם יכולים לשים בכל רגע נתון. אצל יוסטון זה הארדן (mvp נכון להיום) ופול (שאם מדרגים את כל השישה אז הוא במקום שש, אולי חמש) ככה שתמיד יווצר מצב של ״2 מול 1״. ועוד לא הזכרתי את התיאום לטובת המפרץ כי יפול-הארדן בעונה ראשונה ביחד.
3. קשור קצת ל-2. על השחקנים של יוסטון והמאמן חובת ההוכחה בפלייאוף. זה נראה כרגע כמו ״פיניקס משופרת״ של דאנטוני. ופיניקס ההיא אפילו לא הגיעה לגמר…
4. לדעתי שהכסף על השולחן עדיין הווריורס הם הקבוצה הטובה יותר.
שמעון
16 פבר 2018 12:32:11בשום פלנטה גרין לא סופרסטאר. סופרסטארים יש רק 7 בליגה דוראנט קרי לברון ראסל הארדן דיוויס וקאווי. אחריהם זה אולסטארים והדרג השני קיירי ליליארד קליי יאניס אמביד גורג פול קאזינס בלייק טאונס באטלר. אחריהם באים שחקנים דרג 3 וכו
מנחם לס
16 פבר 2018 19:09:36די מסכים עם שמעון
רועי
16 פבר 2018 23:30:35הייתי מוסיף כאולסטר גם את דמר דרוזן
Smiley
17 פבר 2018 00:21:39אוקי, אבל עדיין ליוסטון אין שחקן פנים ברמתו של גרין ובפער רב
ד"ר מלבי
16 פבר 2018 18:51:37חובת ההוכחה ממש לא על יוסטון, הם באים כאנדרדוג מול הווריורס, גם אם זה יהיה מהמקום הראשון.
חוץ מזה, שאף על פי שדנת'וני לא זכה (עדיין) באליפות, הניסוי שלו בפיניקס היה בהחלט אחד מוצלח, לדעתי שלב ביניים לאבולוציה לסמול בול של כדורסל מהיר ושיגור מרחוק. רבים וטובים לא סיימו קריירה עם טבעת, מה לעשות..
ע.ג.
16 פבר 2018 09:24:49סער החליפה שלך משהו משהו שנות ה 90
ברוך רובין
16 פבר 2018 09:27:30אמביד חייב להיות בחמישית ההגנה, אותו דבר גרין, נתת אלמנט לא מבוטל של הגנה אישית והתעלמת לחלוטין מהגנה הקבוצתית, והשפעה על חלקי הקבוצה בהגנה. 5 שחקני ההגנה הטובים בליגה העונה אלו דריימונד גרין אמביד דוראנט אנדרה רוברטסון (שגמר את העונה ורואים את ההשפעה האדירה על ההגנה), ושחקן ההגנה של העונה לדעתי הורפורד.
רועי ויינברג
16 פבר 2018 09:32:13רוברסון לא שיחק מספיק משחקים ואוקלהומה שלו לא בדיוק הייתה אימת הליגה בהגנה. אמביד שיחק 42 משחקים מ-58, התלבטתי מאוד בקשר אליו ולכן לא הכנסתי. דריימונד – את מי אתה מוציא בשבילו?
ברוך רובין
16 פבר 2018 09:51:47אוקלהומה 20 משחקים ראשונים הציגה הגנה מפלצתית, הרייטינג ההגנתי איתו על הפארקט לעומת בלעדיו פשוט מדהים והוא שיחק רק 3 משחקים פחות מאמביד, אם זה עדיין לא מספיק משחקים יש את מרקוס סמארט ולונזו בול הרבה לפני לאורי, לגבי דריימונד בגלל התחרות העזה כשאני חושב על זה הוא צריך להיות בחמישיה השנייה.
החמישיה צריכה להיות סימונס, רוברטסון/סמארט, דוראנט, הורפוד , אמביד.
חמישיה שנייה: לונזו בול, גיילן בראון, קליי תומפסון, גרין ורודי גובר
רועי ויינברג
16 פבר 2018 10:29:30שחקן שמשחק פחות מ-60 משחקים בעונה לא צריך להיות בחמישיית עונה כלשהי לדעתי (להוציא אמביד והרוקיז שנה שעברה, מקרה חריג). לונזו לא יגיע ל-50 משחקים וההגנה של הלייקרס לא מספיק טובה. בקשר לסמארט – קייס חזק מאוד. גובר גם לא שיחק מספיק השנה
שמעון
16 פבר 2018 12:27:31לשום שחקן של אוק לא מגיע חמישיית הגנה. הגנה בזיון כמעט כל משחק העונה. לא מעניין אותי איזה מקום הם בליגה.
אור
16 פבר 2018 14:14:34קוראים לו רוברסון.
no funny shtuff
17 פבר 2018 12:40:16לונזו בול שחקן חמישיה שניה של ההגנה?!
ברוך, כמה white-russian שתית על שולחן הבלאק-ג'ק בוגאס?
גיא הרשע
16 פבר 2018 10:03:36תודה, רועי.
אני מסכים עם ברוך. אמביד חייב להיות בחמישייה,
ובהתחשב בעובדה שההגנה של הפליקנס ממוקמים במקום ה-4 בליגה, זה צריך להיות על חשבונו של דייויס.
לגבי שאר החמישייה, הבחירה בהורפורד ובלאורי היא הגיונית, ברמה של "שחקנים מייצגים" של 2 מקבוצות ההגנה החזקות בליגה.
אבל לב ההגנה של בוסטון סב סביב השלישייה טייטום/בראון/סמארט,
ואם הייתי צריך לבחור שחקן אחד מה-3, זה היה סמארט (לא שיש לי בעיה עם הורפורד).
לא בשונה, ההגנה של טורונטו, גם היא לא נשענת על הכוכבים של הקבוצה, אלא על הרוטציה העמוקה של השחקנים הצעירים והכישרוניים של הקבוצה –
אנונובי/פולטל/סיאקאם.
הספרס, גם בשורותיהם זה המשחק הקבוצתי בראשות מוריי שהוא הגורם להגנה המצוינת של הקבוצה.
החמישייה שלי –
סמארט, בראון, סימונס, לוק בא א מוטה, אמביד.
רועי ויינברג
16 פבר 2018 10:33:41חמישייה מעניינת. קו אחורי שלם מאותה קבוצה זה נדיר (לא חסר תקדים, הייתה עונה שג'ורדן, פיפן ורודמן נבחרו; הם ניצחו באותה עונה 72 משחקים). מבאה א מוטה לא משחק מספיק בשביל להכנס לדעתי – 27 דקות במשחק.
הבעיה עם אמביד זה הנושא של המשחקים. אם יגיע ל-58 משחקים השנה זה יהיה גבולי. אם יגיע ל-50 (כרגע קצב של 59) אז לא צריך להכנס.
THE KING RUSSELL
16 פבר 2018 12:55:21גם לדעתי הריצה האחרונה של בוסטון הלא מי יודע מה חלקה בפציעה של סמארט שאולי מסדרת לו חוזה גדול משחשבנו.
רועי ויינברג
16 פבר 2018 14:24:33סביר מאוד שכן. חלק חשוב מהטריו כמו בראון והורפורד
הציפור הנדירה
16 פבר 2018 13:40:28גם אם הולס היו מנצחים רק 52 משחקים היה מגיע לשלישייה הזו להיות בחמישיית ההגנה הראשונה. שלושתם שחקני הגנה ברמה היסטורית ושני הראשונים גם ברמה היסטורית באופן כללי ובייחוד ג'ורדן.
איתי
16 פבר 2018 10:06:38לא מבין איפה באטלר שומר ענק הרבה יותר טוב מסימונס ולאורי
דה שוט
16 פבר 2018 10:08:33+ 1
רועי ויינברג
16 פבר 2018 10:31:50ההגנה של פילדלפיה פשוט נהדרת. מינסוטה שמרה רע בתחילת העונה (השתפרה עכשיו), יכול להיות שעד סוף העונה הוא יכנס לאחת החמישיות במקום סימונס/לאורי או אפילו אחד הפורוורדים
אריה
16 פבר 2018 12:47:06מינסוטה שומרת רע כל העונה ואני לא רואה איך ההגנה שלהם תשתפר, אבל קשה להאשים בזה את בטאלר ששומר מדהים ונותן הכל
דה שוט
16 פבר 2018 10:08:13תודה רועי. הניתוח של ג״ס טוב מאוד. לדעתי חסרה התייחסות למאבקי האגו שצפויים שם. נחכה ונראה.
לגבי חמישיות ההגנה – ממש לא מסכים.
1. איפה שחקן ההגנה של העונה עד כה? (ג׳ורג׳)
2. מה גרין עושה שם? (ההגנה שלו ושל קבוצתו על הפנים)
3. כריס פול לא באמת יכול לעצור גארדים בגילו.
גיא הרשע
16 פבר 2018 10:25:29ג'ורג' אפילו לא שחקן ההגנה של העונה בקבוצה שלו (רוברסון, שאם לא היה נפצע, היה מעומד ראוי לתואר).
דה שוט
16 פבר 2018 10:41:37ממש לא! מוביל את הליגה בחטיפות ודפלקשנס, נותן הגנה אישית וקבוצתית מדהימה ערב אחרי ערב. משום מה הוא לא מוערך, גם שם וגם כאן (בהופס). לא מובן לי
גיא הרשע
16 פבר 2018 10:52:33זה לא שאני חושב שג'ורג' שומר רע. הוא שומר נהדר.
אבל רוברסון הוא מסוג השחקנים שמאפשרים לשחקנים כמו ג'ורג', ללכת על ניסיון החטיפה, תוך ידיעה שיש להם גב.
דפלקשנס זה נתון בעייתי. גם חטיפות. ווסטברוק, לדוגמה, תמיד בצמרת הרשימה, וההגנה שלו, איך לומר, סובלת מהיעדרויות לא פעם.
אם לא היו רוברסון, ואדאמס, לאוברפליי של ג'ורג' וווסטברוק היה מחיר גדול בהרבה, מהתמורה המתקבלת מה-"האסל" שלהם.
שמעון
16 פבר 2018 12:12:54גורג ממש לא חמישיית ההגנה חגגו עליו בהמון משחקים של אוק.
דה שוט
16 פבר 2018 14:39:03על מי לא חגגו?
שמעון
16 פבר 2018 15:15:31בדיוק. זה מה שכתבתי שלשום שחקן של אוק לא מגיע. פוטנציאלית גורג שם אבל מעשית לא לא ולא.
אפלטון
16 פבר 2018 10:39:59תודה רועי אחלה נקודות, וגם די מסכים עם החמישיות סך הכל כשאתה מחשיב את הדירוג ההגנתי הקבוצתי בשקלול האישי.
25 המשחקים האחרונים של העונה יציגו לוז לא קל בכלל לרוקטס, ושם השאלה איך דאנתוני ינהל את הרוטציה כדי לא להגיע מותשים לפלייאוף.
גולדן סטייט מבחינתם יהיו חייבים להרים את האינטנסיביות לקראת סוף העונה אבל משהו שעלית עליו מעניין כשהמוטו של גולדן סטייט תמיד היה Power in numbers. הכוונה שתמיד היה להם רוסטר רחב שהיכה יריבות בגלים.
השנה יוסטון בנו רוסטר רחב מהם, כשיש 10-11 שחקנים שיכולים לעלות ולהוות צרה ליריבה, אבל האם זה מספיק כדי לחפות על היתרון הגדול בכישרון החמישייה שיש לגולדן סטייט?
רועי ויינברג
16 פבר 2018 10:52:52מסכים בקשר ליוסטון. יש להם 18 משחקים מול קבוצות פלייאוף או כמעט פלייאוף עד סוף העונה, זה מאתגר. הסגל שלהם ארוך יותר על הנייר, אבל הנטייה של ד'אנטוני לשחוק כוכבים יחד עם המאבק על המקום הראשון מסוכנים לבריאות של שחקניו. אני לא חושב שזה יספיק בפלייאוף מול הרביעייה של הווריורס, אבל תהיה סדרה ענקית.
שם (נחוץ)
16 פבר 2018 10:45:26גולדן סטייט באה מפליאוף של 1-16. ההפסד היחיד שלה הגיע במשחק היסטורי ששבר שיאי NBA, כמו 49 נקודות ברבע, 86 נקודות בחצי, 24 שלשות מעל 50 אחוז. זה מה שנדרש.
זו נקודת המוצא. 1-16. עליונות חסרת תקדים, ליגה נפרדת, אפילו שתיים מעל.
הקבוצה רק התחזקה מהעונה שעברה. דוראנט כבר ממש מוציא מעצמו את המיטב. היריבות שלה, למעט יוסטון (ומינסוטה שלא היתה מעולם יריבה), נחלשו עד נחלשו משמעותית, בעיקר קליבלנד – היחידה שהצליחה לנצח – והמעבר של ארווינג.
גולדן סטייט עושה העונה מה שלברון עשה בקטנה לאורך הקריירה. שומרת כוחות ונותנת מנוחות, לקראת הפליאוף.
כי האיום הכי רציני עלגולדן סטייט הוא לא הארדן ופול, ולא לברון, ולא תיבודו – אלא פציעה לאחד מהכוכבים. זה האיום האחד והיחיד.
בהיעדר פציעה כזו – אין שום שאלה לגבי האליפות. אף אחת לא יכולה לחלום לנצח את הקבוצה הזו 4 פעמעים בסדרה. 1 כאמור יהיה יפה מאוד.
הציפור הנדירה
16 פבר 2018 13:42:25הגמר היה יותר צמוד מהתוצאה הסופית והקאבס היו קרובים לנצח את המשחק השלישי.
אדם
16 פבר 2018 11:04:34תודה רועי
מסכים עם דבריו של ברוך רובין:
"אמביד חייב להיות בחמישית ההגנה, אותו דבר גרין, נתת אלמנט לא מבוטל של הגנה אישית והתעלמת לחלוטין מהגנה הקבוצתית, והשפעה על חלקי הקבוצה בהגנה"
מומי שאוהב חציל בטחינה
16 פבר 2018 11:18:44דריימונד גרין לא היה שחקן ההגנה בשנתיים האחרונות
קוואי היה שנתים רצוף ובשנה שעברה דריימונד
רועי , רד ל 10 שכיבות שמיכה
רועי ויינברג
16 פבר 2018 12:49:31צודק, טעות שלי. הייתה שנה שהוא קיבל יותר הצבעות למקום הראשון מקוואי ולא זכה
עידן הרחוק
18 פבר 2018 23:07:22😉
שמעון
16 פבר 2018 12:08:57איפה לעזאזל גואל אמביד החמישיית ההגנה???? הוא שחקן ההגנה של העונה.
שמעון
16 פבר 2018 12:11:04רואים שזה חמישיות לפי דירוג סטטיסטי חרטא כלשהו. אין כמו מראה עיניים. שחקן ההגנה של העונה זה גואל אמביד בפער ניכר. מי שלא מסכים לא ראה משחקים של פילי בכלל ומתבסס על סטטיסטיקה חרטא כלשהו.
רועי ויינברג
16 פבר 2018 12:50:11כל מי שלא מסכים איתך סתם חרטא. גישה טובה. גם אפשר לקיים דיון לפי השיטה הזאת. נו באמת
שמעון
16 פבר 2018 12:54:01אל תעלב לא התכוונתי להעליב אל תיקח את זה ברצינות. פשוט אם לא הכנסת את אמביד יש לי הרגשה שלא ראית אותו העונה מספיק. הוא שחקן ההגנה של העונה כמו שהארדן אמויפי. ואם לא יתנו חו ויתנו לאיזה גרין או האוורד סתם חרפה אבל אני לא אופתע.
שמעון
16 פבר 2018 12:55:11לי יש תחושה שכמה עיתונאי חצר דוחפים לכיוונו של דוראנט בצורה אגרסיבית והוא יקבל בסוף.
שמעון
16 פבר 2018 12:20:54אם כבר במחשבות עסקינן שאתם כבר יודעים מה כל אחד יכול לתת נכון להיום את מי אתם לוקחים סימונס או מיטשל? זה בקשר לדיון שהיה בפוסטים האחרונים.
אשך טמיר המקורי
16 פבר 2018 12:48:34ג'ונתון סימונס שחקן לא רע בכלל.
אבל עם כל העדפתי אליו עדיין לוקח את מיטשל, שהתקרה שלו גבוהה יותר.
הציפור הנדירה
16 פבר 2018 13:44:16אני חושב שהוא התכוון לבן סימונס.
אשך טמיר המקורי
16 פבר 2018 13:59:43בן מי??
אור
16 פבר 2018 14:17:04שמע אתה רק מתעלה על עצמך. עצוב
שמעון
16 פבר 2018 15:14:05נפלת קורבן לציניות של למבייר
אור
16 פבר 2018 15:18:44הוא לא מכיר את המושג ציניות. צפה לתגובה – "אני כן מכיר!!!!"
שמעון
16 פבר 2018 12:23:16לא ראיתי את טורנטו אבל איך איבאקה שם? הוא היה שחקן הגנה ענק באוק. ייתכן שהוא חזר ומשחזר רמת הגנה זו בטורנטו? אם כן גם הוא צריך להיות בחמישיית הגנה. זו שאלה לאלו שרואים את הראפטורס
MBK
16 פבר 2018 12:33:20אני מסכים . אני חושב שהגנה זה משהו שלא מראים בהיי לייט של משחק
על מנת לקבוע חמשיית הגנה כדאי לראות את השחקנים בפעולה ולא להעזר בסטטיסקה
איבקה אתלט וחוסם טוב מאוד אני לא משתגע עליו ולא ראיתי מספיק משחקי טורנטו כדי לקבוע
שמעון
16 פבר 2018 12:51:20ברור הגנה זה רק מראה עיניים ומשחקים שלמים או דקות מאני טיים. כל החוטפים והחוסמים למיניהם זה סתם הייליטים ואף אחד מאיתנו או מהעיתונאים שמדרגים לא ראו את כל המשחקים. רוב הבחירות של ההגנה זה סתם לפי הייפ וסטטיסטיקה. אני דירגתי את מי שראיתי למעט גובר אבל שהוא משחק ושהוא לא משחק ההבדל הוא עצום באיך שיוטה נראית וכבר ראיתי אותו בעבר איך הוא אוטם את הצבע אז אני מתבסס על ניסיון העבר.
הציפור הנדירה
16 פבר 2018 13:46:20לא נכון לכתוב כל החוטפים והחוסמים כי גם שחקניהגנה גדולים יכולין להיות חוטפים וחוסמים מעולים.
שמעון
16 פבר 2018 17:13:02לא התכוונתי שכל החוסמים לא טובים. מה שבאתי לומר ששחקן הגנה יכול להיות רוצח גם בלי להיכנס להיילטס ובלי לחטוף או לחסום בכלל. קליי למשל הוא כזה. ויש הבדל בין שחקני הגנה ששומרים כל ערב על סופרסטאר של היריבה. אף שחקן לא שומר בליגה כמות כשרון יריבים שקליי שומר עליהם וגם ברדלי.
אפלטון
16 פבר 2018 12:48:55לא ראיתי מאיבאקה שום דבר העונה שיצדיק את המיקום שלו באף אחת מחמישיות העונה בשום צורה. אם הוא יעלה את הרמה שלו לחצי ממה שהיה באוקלהומה אז טורונטו באמת יהיו מסוכנים.
רועי ויינברג
16 פבר 2018 12:50:351+
שמעון
16 פבר 2018 12:43:05חמישיית ההגנה שלי סימונס קליי יאניס גובר ואמביד דירוג 10 שחקני ההגנה לפי הסדר 1. אמביד 2. גובר 3. יאניס 4. דיוויס 5. הורפורד 6. סימונס 7. קליי 8. וויטסייד 9. ברדלי 10. בטלר
הציפור הנדירה
16 פבר 2018 15:06:43היכן סמארט ובראון ממוקמים אצלך?
שמעון
16 פבר 2018 17:10:34בראון מקום 12 אחרי סטיבן אדמס. סמארט שומר טוב אבל הוא שחקן מחליף ובמאני טיים בפלייאוף הוא לא ישחק ומספר הדקות שלו הוא לא רב. קשה לי לשים מחליפים בטופ. אבל הוא שומר מעולה בין הגארדים בליגה.
Berch
16 פבר 2018 13:20:12אחלה מחשבות לבוקר
ברגע שהזכרת את פי ג'יי טאקר קנית אותי…..
צודק בהכל 🙂
חגי - התותח הקטמוני
16 פבר 2018 14:23:45תודה רועי.
מקווה שאתה לא חושב לצאת לקצינים ונקבל אותך חזרה למשרה מלאה
מנחם לס
16 פבר 2018 19:12:05תודה רועי. מאמר מצויין. בקשר לווריורס הם גם משייטים, אבל גם העובדה שקבוצות למדו כיצד לשמור על קרי, ובכלל על הווריורס.
לחמישיית ההגנה הייתי מכניס את אמביד ללא היסוס. גם את לאורי הייתי מחליף בכריס פול או סמארט.
ג'ק סיקמה
16 פבר 2018 22:07:32לא זוכר עונה כ"כ משעממת….הייתי מציע לעבור אחרי האול סטאר ישר לגמר המערב בין גולדן והיוסטון…זה הדבר היחיד שיהיה מעניין העונה…הגמר הכללי לפרוטוקול בלבד …טורנטו/בוסטון /קליבלנד יכולות לקחת משחק אחד לכל היותר בגמר .
john
17 פבר 2018 13:26:07עונה משעממת? מאיזה בחינה? לי ממש כיף. כמעט כל מחזור יש כמה הפתעות ןהקונפרנצים די צמודים. אם אתה מחליט מראש שמה שהיה הוא שיהיה זה עניין שלך כי הסימנים בשטח לא ממש מראים את זה.
john
17 פבר 2018 13:49:38הי רועי. טיפה מאוחר אבל ממש נהנתי מהמחשבות שלך ואני מסכים עם לא מעט ממה שכתבת. ג"ס חסרה את בל אבל גם איתו למרות מאזן 32-6 הוא שהם התקשו מול אותם קבוצות בדיוק. 2 גארדים מאיימים וסנטר אתלטי וחזק (מהר מידי בשביל זאזא חזק מדי בשביל דוראנט וגרין). הם אכן חייבים סנטר. חייבים גם לציין שג"ס נכשלה בבחירות המאוחרת שלה בשנים האחרונות. חלק בבחירה כמו לוני ומאקדו וחלק בפיתוח כמו ג'ונס (יכל להיות בובה של סנטר) ומק'או (צעד קדימה 2 אחורה. למה לוינגסטון לא נח עד הפלייאוף ונותן למקאו דקות לצאת מהסלאמפ). בכלל לא מבין למה לא לחטוף סנטרים שנמקים בלי סיבה בקבוצות אחרות כמו ווילי הרננגומז שיכל מאוד לעזור עד שעבר לשאלוט. אני בטוח שיכל לעזור הרבה יותר מזאזא האיטי והלא יותר בהתקפה.
לגבי חמישיות ההגנה אני לא מסכים לגבי לאורי. ראיתי לא מאט את הרפטורס. ההגנה שלו מאוד לא יציבהצוהוא בעיני אפילו לא הגארד המגן הטוב בקבוצה שלו (דילון רייט). לגבי ההגנה של מיצ'ל בעיני תוך שנתיים הוא טוב מסימונס בהגנה. 1. קשה יותר להצטיין בהגנה כגארד עם התחרות בעמדה. 2. הוא כרגע שומר על סקנד גארדים. כשהוא על פוינטים הוא מאוד מרשים. יש לו את כל הכלים. הוא כבר עכשיו מגן קבוצתי טוב. הוא צריך שנתייםתוהוא טופ 3 בעמדה שלו בהגנה