דירוג הרוקיז (9) / תומר שנאן

ערב טוב ושבוע טוב לכולם. בזמן שעבר מאז הדירוג הקודם קרו לא מעט דברים. קוזמה המשיך במגמת הירידה שלו, ג'קסון סוף סוף נתן לאוהדי הסאנס פתח כלשהו לתקווה, ולונזו וחברתו מצפים לילד (השחקן השלישי מהמחזור הזה שמצפה/יש לו כבר ילד). כמו כן, טייטום חזר לעצמו, סימונס קופח בפעם השלישית ברצף ומיטשל… טוב, היה מיטשל. על רקע כל האירועים הללו נשאלות השאלות: היכן מדורג קוזמה? האם טייטום חזר לטופ 5? והאם מישהו הצליח להעיף את מיטשל מהפסגה? כמו תמיד, אתם מוזמנים לקרוא, ולגלות.

BLKPGSTPGAPGRPGPPGMPGGPTEAMPLAYER
0.41.53.43.419.231.852UTAHDonovan Mitchell, SG
0.91.87.37.716.534.952PHIBen Simmons, PG
0.40.61.85.915.729.854LALKyle Kuzma, PF
0.60.61.37.715.230.349CHILauri Markkanen, PF
0.31.04.83.914.829.248DALDennis Smith Jr., PG
0.80.91.45.213.631.057BOSJayson Tatum, SF
0.31.03.12.711.127.251SACBogdan Bogdanovic, SG
0.50.91.24.111.123.255PHXJosh Jackson, SF
0.30.94.32.611.127.047SACDe'Aaron Fox, PG
1.10.61.07.010.322.250ATLJohn Collins, PF
0.91.57.17.110.233.936LALLonzo Ball, PG
0.20.83.52.59.319.136NO/PHXMike James, PG
0.10.55.33.29.325.625LACMilos Teodosic, PG
0.30.81.33.19.028.054MEMDillon Brooks, SF
0.10.52.92.17.618.629SACFrank Mason III, PG
0.80.40.65.17.518.248BKNJarrett Allen, C
0.70.61.65.47.320.647MIABam Adebayo, C
0.20.61.42.16.918.747DETLuke Kennard, SG
0.20.71.13.66.120.650LALJosh Hart, SG
0.10.90.82.56.121.254TOROG Anunoby, SF

לא דורגו אך ראויים לציון:

ג'ארט אלן (סנטר, ברוקלין נטס):

הרוקי בן ה-19 שנבחר בבחירה ה-22 בדראפט מגיע להופעת בכורה בדירוג. אלן מציג בזמן האחרון משחק פשוט נהדר, ועם 14.1 נק' ו-7.6 ריב' בשבועיים האחרונים הוא בהחלט נותן לאוהדי ברוקלין סיבה לאופטימיות. כל מה שנותר לו כעת זה לשמור על הכושר הנוכחי שלו. ואם וכאשר הוא יעשה זאת, הוא ימצא את עצמו בטופ 10 ללא שום ספק.

 

לאורי מארקנן (פאוור פורוורד, שיקגו בולס):

לאורי לא שיחק בארבעת מתוך ששת המשחקים האחרונים של קבוצתו עקב לידת בנו הבכור. וזוהי הסיבה היחידה שהוא לא נכנס לדירוג.

 

באם אדביו (סנטר, מיאמי היט):

בתור אוהד אוקלהומה אני חייב להודות, אני פשוט אוהב לראות את אדביו משחק. וזה לא קשור לעוצמה שיש במשחקו (שקיימת גם קיימת), אלא יותר באלגנטיות איתה הוא משחק (ועונה לשאלות העיתונאים). הוא פשוט יודע לקרוא את המשחק בצורה הנכונה, וכתוצאה מכך הוא מסיק מסקנות ופועל באופן נכון. הוא כמעט ולא טועה בהגנה, מוצא שטחים פנויים בכדי לעשות תנועה אליהם בהתקפה, יודע לצפות את מיקומו של הכדור לאחר שיחרורו מה שגורם לכמות ריבאונדים לא קטנה. ובאופן כללי פשוט משחק מאוד חכם יחסית לסנטר עם המימדים שלו. אני מאוד מקווה שימשיך בכיוון הזה.

 

ג'וש הארט (שוטינג גארד, לוס אנג'לס לייקרס):

עוד רוקי נהדר שמגיע אלינו מהצד הסגול של לוס אנג'לס. בשבועיים האחרונים הלייקרס מציגים מאזן של 4 ניצחונות לעומת 2 הפסדים בלבד. רוצים לנחש את הנתונים של הארט בפרק הזמן הזה? 11 נק' ב-59% מהשדה ו-53.8% מהשלוש. אלו נתונים נהדרים לשחקן שלצערי הרב, סביר להניח לא היה מקבל הזדמנות ברוב קבוצות הליגה האחרות. כמו כל המוזכרים למעלה, גם עליו שווה לפקוח עין בזמן הקרוב (והרחוק).

ולדירוג עצמו:

 

מקום עשירי: דילון ברוקס (שוטינג גארד/סמול פורוורד, ממפיס גריזליס)

נתונים: 9.0 נק', 3.1 ריב', 1.3 אס', 0.8 חט' ו-0.3 חס' למשחק ב-28 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 10

את מהגניבות הכי גדולות בדראפט ממשיך להראות יכולת נהדרת. באחד הדירוגים מישהו בפייסבוק רשם (אם אתה קורא את זה אתה יותר ממוזמן לקחת על זה קרדיט) שמה שמפתיע אצל ברוקס, זה העובדה שבעוד שחלק לא קטן מהרוקיז מתנגש בקיר המפורסם. ברוקס מדלג מעליו ללא מאמץ מיוחד. ואת האמת, לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר. הוא ששיפר כל פרמטר פרט לכמות החס' למשחק בפרק הזמן שעבר מאז הדירוג שעבר. זה נתון מדהים לשחקן שעובר מ-27 משחקים לעונה ל-55 כאלה. ואני בטוח שרוב אוהדי יוסטון (וביניהם גם ניב שלנו) תופסים את הראש על הטרייד שלו.

 

מקום תשיעי: בוגדן בוגדנוביץ' (שוטינג גארד, סקרמנטו קינגס)

נתונים: 11.1 נק', 3.1 אס', 2.7 ריב', 0.3 חס' וחטיפה אחת למשחק ב-27.2 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 8

כמו הלייקרס, גם סקרמנטו יכולים להתגאות בשלושה רוקיז שמשחקים לא רע בכלל (טוב נו… מייסון לפחות שיחק טוב לפני שנפצע). באשר לבוגדנוביץ', הוא מקבל לא מעט דק' בסקרמנטו, ומחזיר תמורה נאה בהחלט. הטרייד על היל כנראה יגרום לעלייה בדקות המשחק שלו ושל פוקס. ואם הוא ימשיך במגמת השיפור שלו, לא מן הנמנע שהוא ימשיך לטפס.

מקום שמיני: ג'ון קולינס (פאוור פורוורד, אטלנטה הוקס)

נתונים: 10.3 נק', 7.0 ריב', 1.1 חס' ו-0.6 חט' למשחק ב-22.2 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 9

נכון, הנתונים של קולינס לא מסנוורים במבט ראשון. אך כאשר מסתכלים על כמות הדק' שלו, מקבלים את התמונה השלמה. אם קולינס היה משחק 36 דק' למשחק, וממשיך לספק את אותה התפוקה שהוא סיפק עד כה, הוא היה משיג 16.7 נק', 11.3 ריב' ו-1.8 חס' למשחק. נתונים לא רעים בכלל לשחקן NBA, לא רק לרוקי. נותר רק לחכות ולראות כיצד הוא יתפתח, כי אם הוא ימשיך כך מצפה לו עתיד מזהיר.

 

מקום שביעי: ד'ארון פוקס (פוינט גארד, סקרמנטו קינגס)

נתונים: 11.1 נק', 4.3 אס', 2.6 ריב' ו-0.9 חט' למשחק ב-27 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 7

מעל לחצי עונה מאחורינו, וסוף סוף ד'ארון פוקס מתחיל למצוא את מקומו בליגה. עם 14.5 נק' ו-1.3 חט' בשבועיים האחרונים, פוקס ממשיך להשפיע לטובה על סקרמנטו. אבל, וזה אבל גדול, הוא חייב לעבוד על השלשות שלו. הוא עם 32.6% מהשלוש לאורך כל העונה, ועם 14.3% מהשלוש בזמן שעבר מאז הדירוג הקודם. לאחר שישפר את השלשות שלו, הוא יגלה פתאום שהדרך לסל תהיה הרבה יותר קלה.

מקום שישי:קייל קוזמה (פאוור פורוורד, לוס אנג'לס לייקרס)

נתונים: 15.7 נק', 5.9 ריב', 1.8 אס', 0.6 חט' ו-0.4 חס' למשחק ב-29.8 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 5

יכול להיות (ואפילו מאוד יכול להיות) שאני הולך לחטוף על המהלך הזה לא מעט ביקורות בתגובות. אך העובדה היא שקוזמה מאוד לא מרשים בזמן האחרון. בשבועיים האחרונים הוא משיג 10.5 נק' באחוזים לא מזהירים בלשון המעטה (38.2% מהשדה, 24% מהשלוש). ובעוד שרוב הרוקיז מציגים גרף התקדמות משכנע עד משכנע מאוד, אני לא יכול לדרג את קוזמה גבוה יותר לצערי.

 

מקום חמישי: ג'וש ג'קסון (סמול פורוורד/שוטינג גארד, פיניקס סאנס)

נתונים: 11.1 נק', 4.1 ריב', 0.9 חט' ו-0.5 חס' למשחק ב-23.2 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: לא דורג

מעל לחצי עונה מאחורינו, וסוף סוף ד'ארון פוקס ג'וש ג'קסון מתחיל למצוא את מקומו בליגה!!! בשבועיים האחרונים ג'קסון מציג לראווה 19 נק', 6.9 ריב', 0.9 אס' ו-1.6 חס' למשחק! היחיד שעוקף אותו בנתונים הללו הוא הפלא האנושי מהבחירה ה-13, העונה לשם דונובן מיטשל. ואם הוא ימשיך ככה, אפילו הפסימיים שבינינו (גיא!!) יבינו שמשהו טוב קורה באריזונה.

מקום רביעי: ג'ייסון טייטום (סמול פורוורד, בוסטון סלטיקס)

נתונים: 13.6 נק', 5.2 ריב', 1.4 חט' ו-0.9 חס' למשחק ב-31 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 6

לאחר שירד למקום השישי בדירוג שעבר, טייטום החליט להחזיר מלחמה. עם 15.6 נק', 0.7 חס' וחטיפה אחת למשחק הוא מצליח לחזור חזרה לטופ 5, ובגדול. סביר להניח שמבין כל הרוקיז הבולטים רק טייטום יגיע לגמר/חצי גמר אזורי, שכן הוא משחק בקבוצה אשר ממוקמת במקום ה-2 במזרח. ובפלייאוף הוא יעמוד למבחן, שלדעתי הוא יעבור, שוב, ובגדול.

 

מקום שלישי: דניס סמית' ג'וניור (פוינט גארד, דאלאס מאבריקס)

נתונים: 14.8 נק', 3.9 ריב', 4.8 אס', 0.3 חס' וחטיפה אחת למשחק ב-29.2 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 3

עוד דוגמא לשחקן שהחל להאיץ בזמן האחרון. סמית' ממשיך לעשות בדיוק את מה שהוא עושה הכי טוב – וזה לספק היילייטס, הרבה היילייטס. אלא שלאחרונה, הוא החל גם לשמור לא רע. וזה, דבר שלדעתי מקנה לו את המקום מעל לטייטום וג'קסון. למרות שהאחוזים שלו השבוע לא היו מזהירים במיוחד.

מקום שני: בן סימונס (פוינט גארד, פילדלפיה סבנטי-סיקסרס)

נתונים: 16.5 נק', 7.7 ריב', 7.3 אס', 1.8 חט' ו-0.9 חס' למשחק ב-34.9 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 2

יש משהו שמאוד מרגיז אותי אצל סימונס. הבן אדם הוא שחקן אול-אראונד מדהים. שיכול למסור, לחדור, לקחת ריבאונדים, לחטוף את הכדור, לחסום שחקנים גבוהים ממנו, ולהוציא מתפרצות ברמה גבוהה מאוד. אז למה, רציני, למה, הוא לא עבד על השלשות שלו? תדמיינו שחקן כמו סימונס, רק שבניגוד למה שקורה כרגע. השומר שלו לא יוכל לתת לו 3,4,10 מטרים פנויים, אלא יהיה חייב לשמור עליו בכל שנייה. שחקן כזה יהיה ללא ספק השחקן הכי טוב בליגה. לכן, סימונס חייב להתחיל לעבוד על הזריקה שלו ומהר. מעבר לכך, אני לא חושב שאני צריך להסביר מדוע מגיע לו להיות במקום השני.

מקום ראשון: דונובן מיטשל (שוטינג גארד, יוטה ג'אז)

נתונים: 19.2 נק', 3.4 אס', 3.4 ריב', 1.5 חט' ו-0.4 חס' למשחק ב-31.8 דק' לערב

מקום בדירוג שעבר: 1

יש למישהו ספק שהמקום הראשון מגיע למיטשל? השוטינג גארד הזה משחק כל כך טוב, עד שיוטה הסכימה "להיפטר" מרודני הוד בטרייד. הוא ה-גניבה של הדראפט לדעתי. וללא ספק מצפה לו עתיד מזהיר. לא אלאה אתכם במילים מיותרות. רק אגיד שהוא אחד השחקנים האהובים עליי בליגה כולה.

לפוסט הזה יש 98 תגובות

  1. פנינה אמיתית תומר
    הייתי מוציא את קוזמה מהטופ 10 אם הבחירה היא עבור שבוע בלבד
    ג׳וש האט שווה מקום בטופ 10
    יש מחזור רוקיס משובח וחלק נכבד מהרוקיס מעל לציפיות
    שוב תודה על פוסט מושקע מאוד

    1. הדירוג הוא דירוג דו-שבועי, מצטבר עם התחשבות מיוחדת בפרק הזמן שעובר בין דירוג לדירוג (דהיינו שבועיים). אם הדירוג היה דירוג לא מצטבר כנראה שלא היינו רואים את קוזמה, אך אני לא יכול לפסול מעל לחצי עונה טובה בגלל שבועיים לא טובים

  2. אני מסכים עם הדירוג למעלה רק שהייתי שם את סימונס לפני מיטשל ואת טייטום לפני דניס סמית (בכל זאת בקבוצת פלייאוף רצינית ולא בקבוצה פח). השאר בול.

    Donovan Mitchell, SG
    0.9 1.8 7.3 7.7 16.5 34.9 52 PHI Ben Simmons, PG
    0.4 0.6 1.8 5.9 15.7 29.8 54 LAL Kyle Kuzma, PF
    0.6 0.6 1.3 7.7 15.2 30.3 49 CHI Lauri Markkanen, PF
    0.3 1.0 4.8 3.9 14.8 29.2 48 DAL Dennis Smith Jr., PG
    0.8 0.9 1.4 5.2 13.6 31.0 57 BOS Jayson Tatum, SF
    0.3 1.0 3.1 2.7 11.1 27.2 51 SAC Bogdan Bogdanovic, SG
    0.5 0.9 1.2 4.1 11.1 23.2 55 PHX Josh Jackson, SF
    0.3 0.9 4.3 2.6 11.1 27.0 47 SAC De'Aaron Fox, PG
    1.1 0.6 1.0 7.0 10.3 22.2 50 ATL

  3. תודה רבה
    תבדוק שוב את הנתונים על השלשות של פוקס לא הגיוני ה14 אחוז הוא רק בעליה.
    מול סאן אנטוניו קבר 100 אחוז ב5 הזדמנויות.

      1. מוזר הקליעה שךו השתפרה פלאים.
        כנראה שינואר היה מעולה מבחינת 3 נקודות כי הוא היה על 22 אחוז ועכשיו הוא על 32.
        באופן כללי הוא שחקן מלהיב.
        לא רציתי שיבחר בדראפט ועכשיו אני שמח שנבחר על ידי הקינגס.

  4. תותח ! אני מאוד אוהב מה שאלן עושה בברוקלין. התחיל הסנטר השלישי ברוטציה והפך לסנטר הפותח, הרבה בגלל היכולת שלו לשמור מס׳ עמדות והדרך בה הוא מגן על הטבעת.

  5. תודה על הדירוג תומר.

    אם להגיד את האמת? הסיבה שלך להציב את סמית' ג'וניור מעל טייטום (ההגנה שלו) תמוהה בעיניי. טייטום אמנם משחק בקבוצה הגנתית הרבה יותר טובה. אין על כך ספק. אך היא טובה גם בגללו.
    שים לב למשל לנתון הבא – הרייטינג ההגנתי של הסלטיקס כרגע עומד על 100.5 . של טייטום? 99.4 . הוא עוזר להגנה של הסלטיקס להשתפר והוא משחק המון, כך שקשה לטעון אחרת.
    לעומתו, הרייטינג ההגנתי של דאלאס הוא 107.2 (אם מעניין מישהו –
    מקום 21 בליגה). הרייטינג ההגנתי של סמית'? 112 (41 סה"כ).
    הנתון היחיד בו סמית' טוב יותר מטייטום הוא 1.0 חטיפות למשחק לעומת 0.9 חטיפות למשחק של טייטום.

    ובכדי שנוכל לטעון שהסיבה תופסת על הדירוג הנוכחי, אנו צריכים לבחון את השבוע –
    הרייטינג ההגנתי של סמית' גרוע ב-7 נק' מהממוצע העונתי שלו, לעומת טייטום שהדרדר ב-5 נק'. והלו"ז של בוסטון השבוע היה קשה יותר ע"פ שקלול כולל של דירוג כלל היריבות משני הצדדים.
    אמרתי אולי אתה מכוון לשיפור כללי יותר, אז הלכתי לעוד 2 אופציות –
    תחילת החודש (117 נק' ברייטינג לעומת 112.5 של דאלאס)
    לפני חודש ב-11/01 (112.2 נק' ברייטינג לעומת 107 של דאלאס).

    לטעמי, פשוט נכון יותר להגיד שסמית' מדורג גבוה יותר כי בשבוע האחרון הוא נראה טוב יותר בהתקפה, לעומת טייטום שנראה שחווה קשיים לאחרונה (כמו שאר הקבוצה שלו).

    1. לא כתבתי שהוא שומר יותר טוב מטייטום. כתבתי שהוא השתפר בהגנהבאופן אישי. אני חושב שהרייטינג ההגנתי הנמוך שלו בעיקר מגיע בגלל הקבוצה בה הוא משחק. שכן, לפי מה שראיתי בזמן האחרון, הוא מאבד את השומר שלו הרבה פחות מבעבר. ועובד נהדר עם הרגליים

      1. סטטיסטיקה לא משקרת.
        הוא לא השתפר. אולי דווקא השחקנים מולו יורדים ביכולת או משקיעים פחות. מה שזה לא יהיה – הוא לא השתפר.

  6. והשאלה האמתית היא אם הליגה הייתה נגמרת היום, מי היה מקבל את הroy.
    אני חושב שמיטצ'ל צריך לקבל אבל הליגה אולי תיתן את זה חסימונס בגלל כל הרעש שהוא עושה בקשר לאולסטאר.

  7. מסכים עם הרוב, אם בוחרים היום את רוקי של העונה אני עדיין יקח את סימונס, בכל זאת, גם הם הוא קולע יותר גרוע מאיתי שגב בכללי הוא טוב ממיטצ'ל אבל בגלל שזה התייחסות יותר שבועית אז אני מסכים.

    טייטום ללא ספק מעל סמית, סמית שומר טוב? וטייטום? הוא שומר נהדר וחלק מאוד חשוב בקבוצת ההגנה הטובה בליגה… תוסיף לזה שטייטום בקבוצה רצינית ששם הרבה יותר קשה לתת מספרים מבדאלאס, ועם כל זה הוא בכלל לא נופל ממנו… טייטום מוביל עליו בריבאונד ובחסימות, שבנקודות, אמנם לסמית יש 1.2 יותר, ההפרש לטובת טייטום באחוזים הוא עצום, טייטום עם 47 מהשדה 43 לשלוש(12 בליגה) 49 לשתיים ו54 אפקטיבי שלסמית יש 39 מהשדה(רע מאוד) 32 לשלוש 43 לשתיים ו44 אפקטיבי. טייטום הרבה יותר יעיל.

      1. אז אם אתה מסכים שהוא לא שומר יותר טוב מטייטום ואפילו פחות טוב אז למה הוא לפניו?
        לגבי סימונס הבנתי את הנקודה שלך. בכל מקרה אחלה פוסט!

  8. פשוט מעולה תומר. דווקא בתור אוהד יוסטון אני שמח שדילון ברוקס בממפיס. אצלנו היה מתבזבז בג'י ליג. הוא מוכן לשחק היום. יוסטון יכולים לקחת רק פרוייקטים עתידיים שמגיעים בגיל 18-9 וישתפשפו איזה שנתיים שלוש בליגה הנמוכה.
    דונובן מיטשל הוא רוקי העונה הכי מפתיע שאני זוכר, בטח בהתייחס לתחרות הגדולה.

      1. ברוגדון לא היה מפתיע, יותר מאכזבה ופשוט לא היה מי לבחור. כמו עם mcw. זו עונה של סופרסטארים ומיטשל פשוט הגיע משום מקום לתת עונת רוקי מדהימה.

  9. אני חושב שרוקי השנה זה אחד הדברים הכי סתמיים שיש.

    אבל אני לא מבין למה אף אחד פה לא מחשיב הגנה , סימונס הוא שחק הגנה מצוין שיכול לשמור על 4 עמדות במגרש , הוא חוטף מצוין וריבאונדר הגנה מצוין.

    1. הגנה זה לא רק חט' חס' או כל נתון יבש כזה או אחר. מיטשל הוא שומר מדהים, כמעט כל מי שראה אותו משחק לאורך זמן יכול להעיד על כך

      1. אני ראיתי את סימונס עושה ממנו צחוק פעמיים בשני משחקים
        לך תראה את המספרים של מיטצ'ל נגד פילדלפיה כשסימונס שמר עליו

        1. לסימונס יש פוטנציאל להיותש חקן ההגנה הכי טוב בליגה ויכולת לשמור על כל עמדה. אין לו קליעה אבל גם לברון ומגיק לא היו קלעים גדולים, סימונס הוא בסגנון הזה, הוא לעולם לא יהיה דוראנט או קרי עם קליעה כמו שלהם זה או שיש לך את זה מוקדם מאד או שאין לך.
          לסימונס יש יתרונות אחרים בדיוק כמו שיש ללברון והיה למגיק.

      2. מיטשל מול פיל השנה ב-2 משחקים:

        3 מ21 מהשדה 8 נק ב-31 דק

        6 מ19 מהשדה 17 נק, 5 אס ב-37 דק

        לא ראיתי את המשחקים האלו.

  10. "יש למישהו ספק שהמקום הראשון מגיע למיטשל?"

    כן.

    כי זה דירוג מצטבר ולא שבועי ולכן סימונס חייב לקחת.
    הוא משמעותית טוב מהיתר.

    1. טוב במישור האישי. אך כפי שכבר כתבתי בלא מעט דירוגים, אני גם לוקח עוד פקטורים כגון "יעילות" בחשבון. אני באמת לא חושב שיש שחקן שהיה יעיל יותר לקבוצתו ממיטשל. סימונס לפעמים תוקע את המשחק של קבוצתו, והופך אותו לשבלוני וצפוי מאוד

      1. בא נדבר על מספרים ביעילות
        כסימומס על המגרש פילי עם אופנסיב רייטינג של 106.1 נק לעומת 103 בלעדיו
        דיפנסיב רייטינג של הסיקסרס עם סימונס על המגרש 101.7 ספיגה לעומת 105.3 בלעדיו
        תומר תבדוק נתוני יעילות לפני שאתה יוצא בהכרזות שמתאימות לאשך
        שדרך אגב באופן מתמיד תוקף פה את כל השחקנים הטובים בליגה

    1. לא ראיתי את יוטה העונה אולי למעט איזה 2 חצאי משחק תוך כדי ארוחת הבוקר שלי אז לא יודע איך מיטשל שומר בהגנה.

      סימונס עולה עליו למעט בנקודות בכל הפרמטרים ומוביל קבוצה לפלייאוף ושחקן הגנה טוב כרגע עם פוטנציאל להיות מפלצת הגנתית.
      לסימונס מגיע כרגע אבל גם מיטשל לגיטימי לחלוטין.

  11. קוזמה סובל מכך שהלייקרס משחקים בלי פוינט טבעי. אינגראם עושה עבודה טובה אבל עם לונזו התפוקה שלו הייתה הרבה יותר אפקטיבית. וג׳וש יאנג חייב היה להיכנס לעשיריה ולו לשבוע אחד. מה שהוא עשה בארבעה משחקים – דאבל דאבל בנקודות ורייבאונדים – לא נראה לי שהרבה גארדים בנשה הראשונה עשו.
    מצטרף לבחירה – אתה roy של הופס

  12. לקינגס יש ארבעה רוקיז לגיטימים. גסטין גקסון סטרטר לאחרונה ונראה טוב. נראה כמו שחקן חמישיה משלים כבר עכשיו. לא מישהו שיפציץ סטטיסטיקה. אבל אחד ששומר טוב ו מבין את המשחק ממעט לעשות טעויות.

  13. משהו על ג'אמפ של סימונס: זו בעיה קשה, כי לדעתי זה משהו פסיכולוגי. הוא בכלל לא זורק. ראיתי אותו מתאמן, יש לו זריקה, ומי שמשחק ומתאמן כל החיים שלו, יכול גם לקלוע זריקות חופשיות לגמרי. יכול להיות שלא מסתדר לו עם הקואורדינציה של ימין ושמאל, שהוא לא החליט באיזה יד לזרוק, איך לנתר, את כל הדברים האלה לומדים בגיל צעיר ומשפרים בקולג', ואף אחד מהם לא אמור להפריע לו עדיין לזרוק. עכשיו הוא בליגה של הגדולים, יהיה לו קשה מאד להשתפר, וזה תלוי רק בו.

    1. סימונס כבר הצהיר לפני כמה חודשיים שהוא הולך לעבוד כל הפגרה בטירוף על הקליעה שלו, עונה הבאה זה יראה אחרת. ברור שהוא בחיים לא יהיה כבר קלעי גדול, התקרת זכוכית שלו זה קליעה ברמה של לברון, אם יגיע לזה דיינו. גם למגיק לא היה קליעה, מה נעשה?
      לסימונס יש יתרונות אחרים של פיזיות, גודל, מסירה, אייקיו כדורסל גבוה, הגנה, יהיה בסדר יקיפו אותו קלעים ויש אמביד, אני לא מודאג.

      1. מעולה שיעבוד על הזריקה, אצלו הבעיה שהוא לא זורק! וגם, לשחקן עם יכולות כאלה, אין שום סיבה מוטורית שלא תהיה קליעה סבירה לפחות.
        סימונס יכול להסתדר בלי קליעה, אבל להיות אלוף? להכריע משחקים? בליגה הזאת צריך גם קליעה.

        1. לברון ומגיק ניצחו ולקחו אליפויות. הוא לא זורק כי אין לו בטחון והוא לא מעוניין כנראה שהקבוצה תפסיד על חשבון הזריקות שלו.
          הקליעה שלו לא תישאר ברמה שהיא היום, תהיה בטוח בזה.

          1. הם גם היו בקבוצות כוכבים אז לפילי חסר עוד אולסטאר (קליי אנחנו מחכים לך עזוב את דוראנט וקרי תוביל לאליפות בפילי תאמין לי).

        2. ללברון וגם למג'יק (מי זה מגיק?) יש והיתה קליעה לא רעה, גם אם זה לא הצד החזק שלהם. את אף אחד מהם אי אפשר היה להשאיר חופשי, בטח שלא בתוך קשת ה 3. גם אם היו חפשיים הם לקחו את הזריקה, ולרוב קלעו. סימונס פשוט לא זורק.

          1. לדעתי כדאי שתראה את עונת הרוקי של לברון מבחוץ, הדבר היחיד שהוא זרק מבחוץ היה אבנים. נכון היה לו קליעה טיפה יותר טובה מסימונס. מגיק היה קלעי חלש

  14. אני ממש ממש גבוהה על המחזור הזה.
    סיכוי טוב שהוא הדראפט הכי עמוק בכל הזמנים.
    מאליק מונק עוד יפרוץ גם זה לא שחקן שיהיה באסט.
    בסקרמנטו מאד מתלהבים מהארי גיילס.
    בקבוצות שעושות טנקינג לא רוצים ש הרוקיז ישחקו יותר מידי כי הם פשוט טובים.
    אם זה גון קולינס או הרביעיה של סקרמנטו ואפילו לונזו בריא.
    הדאפט הזה הוא משהו מיוחד בעומק שלו.
    לא נראה לי שנראה הרבה מחזורים כאלה.
    שנה הבאה יש כמה שחקנים עם אפסייד מטורף אבל הדראפט הרבה פחות עמוק.
    לכן הרבה קבוצות בבניה ויתרו על השנה בשלב מוקדם כדימ להשיג בחירת לוטרי גבוהה.

    1. היו לא מעט דראפטים שנראו ככה בעונת בכורה ואז בעונה השנייה הרוב שוקעים ונשארים במקום. מסתמנים פה 2 כוכבים גדולים סימונס ומיטשל. דניס סמית גם עם פוטנציאל אדיר, לגבי השאר לא בטוח שהם יהיו משהו מיוחד בליגה (אולי קוזמה..).

      1. כל כך הרבה יותר ממה שציינת, לא יודע אפילו איפה להתחיל, מרקנן שכבר כמעט אולסטאר, גוש גקסון, אנואבי , פוקס שמראה ניצוצות של שחקן מבריק.
        דראפט עמוק ברמות.
        ויש שחרקנים שלגמרא מתחת לרדאר.
        כמו חואן אונס שבמעט שראיתי יכול להתפתח לשחקן שישי נהדר עבור הקליפרס

        1. מרקנן כמעט אולסטאר?? באיזה ליגה? קולע 16 נק בקבוצת פח זבל זה אולסטאר?. אין לבולס בכלל שחקנים חוץ ממנו אז ברור שהוא ינפח סטטיסטיקה

          גוש גקסון והשאר שציינת מה הם עושים? כלום, בקבוצות פח זבל בקושי מנפחים סטטיסטיקה.

          בפיניקס והקינגס הם כבר היו צריכים להיות עם 20 נק למשחק.

          לך אחורה ותראה כמה רוקים קלעו 12 נק בעונת הבכורה בקבוצות זבל ואחכ מי שמע עליהם בכלל.

          1. אתה תראה שזה לא המצב בדראפט הזה.
            פוקס שאני רואה הרבה הוא שחקן סופר קבוצתי שהסטטיסטיקה ביחס למה שהוא נותן לקבוצה מקפחת אותו.

          2. ומרקנן פה בשביל להשאר.
            תשים לב שלבין לאומיים בעיקר ממדינות שלא דוברות אנגלית הרבה יותר קשה להקלט.
            הילד הוא כשרון, יש לו אופי והוא מעמיד ממוצעים של 15 8 והגנה סבירה כשלגבוהים לוקח המון זמן להשתלב בליגה.
            רואה אותו מהרהמאד כשחקן של עשרים עשר ב36 דקות כרגע הוא משחק 30 להרבה שנים.

          3. ברור שהוא כשרון, אבל היום נכון לעכשיו הוא לא קרוב לאולסטר. בעתיד ייתכן שיהיה, לא פסלתי אותו כי חוץ מתקצירים לא ראיתי אותו אז אני מאמין לך

      1. זה לא המצב לדעתי בדראפט הזה.
        הדראפט הגיע לליגה שיש בה הרבה כשרון ופשוט פרץ החוצה.
        בחירת לוטרי אחת אני לא מתלהב מהאפסייד שלה וזה זאק קולינס של פורטלנד ואחרי הלוטרי יש לך עוד סביב העשרה שחקנים שיכולים להיות מעל הממוצע בליגה.
        כמה דראפטים כאלה אתה ראית.
        אני לא ראיתי הרבה.
        וטייריק זה הרבה מאד הנסיבות ופחות הכשרון עם ניהול נכון של הקריירה ויותר מזל הוא היה אול סטאר. עד שהוא תקן את הקליעה הוא התחיל להפצע סדרתית. לטייריק הייתה זריקה עם מכניקה גרועה ברמות היסטיריות והיום יש לו אחלה קליעה.

        1. אחרי הארדן חשבתי שטייריק יהיה השחקן הכי טוב מדראפט 2009 בזמן אמת. הוא היה שחקן ענק במכללות וחזק בצורה בלתי רגילה עם פלג גוף עליון מפלצתי לגילו וכישרון מטורף, משהו בראש שלו דפוק, זה שחקן שהיה צריך להיות סופרסטאר.

          1. גם וגם.
            היה לו חוסר מזל עם הנסיבות, להגיע לקינגס של האחים מאלוף כרוקי ממשפחה יחסית קשת יום בסיטואציה של המון לחץ. פיטורים בלתי פוסקים של מאמנים, חוסר כימיה עם קאזנס ומאבק בלתי פוסק מיהו האלפא של הקבוצה ומאמנים כושלים כמו פול ווסטפול קיט סמארט.
            אחר כך שהגיע לסיטואציה יותר נוחה בניו אורלינס התחיל להפצע סדרתית.

      2. טייריק אוונס זה מה שאמור לעמוד מול העיניים של כל מי שקורא את סדרת הכתבות (המצוינת!) הזאת.

        מחזור שכלל את פאקינג קרי (פעמיים MVP), הארדן (פעמיים כמעט MVP + כנראה MVP), גריפין ודרוזן (ויהיו שיאמרו גם ריקי רוביו וג'ף טיג), ואוונס לקח את רוקי העונה. זה רק מראה כמה אפשר ללמוד מעונת הרוקי של שחקנים.

        מה שכן, מיטשל אדיר.

        1. אוונס היה לא פחות מוכשר מהם ובאותו זמן היה לו אפסייד מטורף.

          הדבר הקשה לחיזוי בדראפט זה לא כישרון (למרות שהרבה מנהלים לוקים גם בזה) אלא איך שחקן כישרוני יהיה אחרי שהוא ירוויח מיליונים בשנים הראשונות). רוב השחקנים בליגה אחרי שקיבלו את החוזה זהו, הם משחקים בשביל כסף, הם לא יהרגו את עצמם באימונים, זה הרוב. קשה לחזות מי יהיה קובי עם רעב בלתי נגמר ומי יהיה ראסל עם רעב בלתי נגמר גם אחרי שיעשו מיליונים וגם אחרי 4-5 שנים.

          את קרי דירגתי רביעי בזמן אמת של דראפט 2009 וצפיתי שבמקרה הטוב הוא יהיה אולסטאר. איש לא היה בוחר את קרי טופ 3 באותו דראפט כי הארדן בלייק ואוונס היו דאן, שחקנים כבר מוכנים ישר לליגה (תאביט כולם ידעו שיהיה פלופ חוץ מהמנגר של ממפיס) שפוטנציאל נפיצות וכשרון כבר שם.

          קרי רק אחרי 5-6 שנים בליגה נהיה כוכב.

          1. אני לא טוען שמישהו היה יכול לחזות בזמן אמת מה יקרה עם קרי (ואוונס). לא אחרי שנה, ובטח שלא בדראפט עצמו.

            זה בדיוק העניין – לפעמים העונה הזאת לא אומרת הרבה לגבי ההמשך.

  15. תודה על הפוסט, אחלה דירוג.

    דונובן מיטשל בודאות צריך לזכות ברוקי העונה, הגיע מבחירה 13 לקבוצה שבורה (שהכוכב היחיד שלה עזב אותה), תוך חצי עונה הפך להיות הפרצ'ייז פלייר של המועדון, סימונס עם כל הכבוד לסטטיסטיקה היפה שלו, הוא בסך הכל הרובין של אמביד

  16. קשה לעשות פאוור רנקינגס כי זה שילוב של מדגם קטן המתכתב עם מדגם גדול. עשית עבודה יפה סה"כ

    בן סימונס כן עובד על שלשות באדיקות כמעט דתית. הוא גם מתחיל להכניס אותם באימונים. לצערו ולצערם של הליגה אין הרבה אימוני scrimmage תו"כ עונה בכדי שיצבור ביטחון בשטף של משחק. אני מאמין שנראה מעט מזה בהמשך אך בעיקר בשנה הבאה. יש לו בעיה של יד דומיננטית ורגל דומיננתית ורק בחודשים האחרונים הוא מצליח להגיע לסיבוב rotation נכון של הרגלים בזריקה משלוש ביד שמאל. ליד הסל הוא ממשיך להרגיש יותר בנוח עם יד ימין.

    דיארון פוקס וג'וש ג'קסון הגיעו לקבוצות עם מאמני התקפה בינוניים מינוס

    בכלל מדהים שיש כל כך הרבה רוקיז בדאבל פיגרס בקלייה כאשר מרקל, אייזיק והארי ג'יילס בחוץ.

    עוד פרוספקט שנתקל בחומת הרוקיז בשם טום תיבדו הוא ג'סטין פאטון ששווה לראות מה הוא מסוגל לעשות (בג'י ליג.. אבל בכל זאת). הוא 2.13 חזק וגבוע שיודע לקלוע מבחוץ לחסום ולסיים. סוג של צראה לתומאס ברייאנט רק משופשף יותר.

          1. הוא בריא מעל חודש וחצי ויכול בקלות לתרום 5-10 דקות למשחק. תראה תקצירים מהג'י ליג. הסטטיסטיקה לא מעניינת אלא מה הוא מסוגל לעשות.

          2. תקצירים מהג'י-ליג לא אומרים כמעט כלום. בדרך כלל לא סתם שולחים שחקנים להיכנס לכושר משחק שם. בוא נראה עכשיו מה יהיה הם העלו אותו חזרה לקבוצה.

          3. על סמך היחס שלו לרוקים מאז שהוא מאמן ראשי..
            רק תראה איך קריס דאן משחק בשיקגו ואיך "שיחק" (במרכאות כי הוא קיבל בערך 4 דקות למשחק) בשנת הרוקי במינסוטה.

            אתה צודק שלא קל להכנס לליגה כשאתה מתחיל את עונת הרוקי פצוע, אבל היו מלא מקרים כאלה וכמעט כל השחקנים שהיו בסטואציה הזו קיבלו את ההזדמנות באיזשהו שלב. אצל תיבודו, קשה לי לראות אותו מקבל אותה.

          4. קריס דאן קיבל 17 דקות למשחק ובסך הכללי רק 12 רוקיז קיבלו יותר דקות ממנו וזה למרות שהוא היה מזעזע.
            לתיבודו בהחלט יש קיבעון לחמישיה שלו אבל אני לא חושב שהוא היה מונע ממנו דקות משחק אם הוא היה בכושר מתאים.

          5. הלכתי להסתכל וראיתי שאתה צודק, אם כי לאורך העונה היה נראה שהוא בקושי משחק (לא בצורה שונה משאר שחקני הספסל של מינסוטה). הייתה תקופה לא ארוכה שרוביו היה פצוע, שבה בהחלט קיבל הזדמנות וכמו שאמרת היה מזעזע..

            אז אולי לתיבודו אין שנאה מיוחדת לרוקים אלא רק לשחקני ספסל…

          6. כריס דאן גם היה פצוע. אבל במקרה שלו זה לא רק דקות משחק אלא חוסר אמון. ה17 דקות מנופחות כי רוביו נעדר והיו לו משחקים של 25-30 דקות ומשחקים של 7-10 דקות. הנקודה החשובה היא שהיה מדובר בכישרון אדיר שהוא התייחס אליו כסתם.

            לא חשבתי שה19 נקודות של ג'סטין פאטון שווים 10 בnba. אבל איך הוא קולע יותר חשוב ואיך הוא מגן זה חשוב ןזה בטח שווה 5-10 דקות שיוכל להוריד מטאונס וגיבסון לקראת הפלייאוף.

          7. אין שום ניפוח בדקות האלה. רוביו פספס 5 משחקים או משהו כזה? דאן לא קיבל בהם הרבה יותר דקות נכרגיל. להיפך כל המשחקים בהם שיחק את מספר הדקות הגדול ביותר היו כשרוביו שיחק גם הוא.
            חוץ מזה תיבודו מאד נאמן לדפוסים שלו וכמעט לא היו משחקים שדאן היה פחות מ-10 דקות על הפארקט.
            לגבי פאטון- אם הוא יראה שהוא מסוגל היכנס לרוטציה הוא יקבל גם 10+ דקות. קשה לי להאמין שאם מאמן כמו תיבודו שנעול כל כך על הרוטציות שלו זה יקרה העונה.

          8. עידו בשורה האחרונה תיבודו גמר לו ת'ביטחון והפך אותו לסמרטוט.
            מה, ואיך וכמה זה ממש לא משנה.
            וכולנו דיברנו על זה תוך כדי העונה החולפת.
            אגב אצל הקצב זה עניין עקבי לייבש רוקיס ושחקני ספסל, אין בזה שום הפתעה.

          9. אם זה שהוא מייבש שחקני ספסל אני מסכים. הוא נעול על רוטציות שהורגות את החמישיה. אבל אני לא חושב שזה בגלל שמדובר ברוקי. למירוטיץ' הוא לא נתן דקות בזמנו? או לבאטלר (אמנם בעונה השנייה) כשהוא עוד לא הפך לסטאר שהוא היום.

  17. תומר היקר, תודה רבה על פוסט זה ועל כל סדרת המעקב !

    הבעיה שלי עם סימונס היא לא שלשות אלא חצי מרחק. שיעבוד קודם על חצי מרחק. לא מצליח לראות אותו זורק ג'אמפ נורמלי

  18. החלטתי לעלות קצת נוסטלגיה ולהראות את הפגיעות בול בדראפטים שלי ואת הפלופים שלי. בשנים 2007-2009 עקבתי באדיקות אחרי המכללות, היה המון זמן פנוי בלימודי התואר הראשון :, תהנו

    אלו היו הדירוגים שלי בזמן אמת של הדראפט

    דראפט 2007

    1. דוראנט
    2. קונלי
    3. סטאקי
    4. אודן (לכל העולם אמרתי שהוא יהיה פלופ רצח וכולם צחקו עלי)
    5. ניק יאנג
    6. הורפורד
    7. תורנטון
    8. קוק
    9. לואו
    10. גף גרין

    דראפט 2008

    1. רוז
    2. ביזלי
    3. לאב
    4. ברוק לופז
    5. ברנדון ראש
    6. היברט
    7. מאיו
    8. גלינארי
    9. באטום
    10. דארל ארתור

    האמנתי שווסטברוק ואריק גורדון יהיו בלופים ופחים.

    דראפט 2009

    1. הארדן
    2. אוונס
    3. גריפין
    4. קרי
    5. גוני פלין
    6. דארן קוליסון
    7. צייס בודינגר
    8. טרנס סוויליאמס
    9. ווין אלינגטון
    10. ברנדון גנינגס

  19. תומר ממש אחלה דירוג. מסכים איתך בהכל הייתי שם רק את טייטום לפני דניס סמית כי הוא משחק בקבוצת פליאוף גבוה דקות מאוד משמעותיות וגם המספרים שלו לדעתי לא פחןות טובעם משל דניס סמית . אבל זה סמנטיקה בסהכ דירוג מעולה . שאפו

  20. אז סימונס לוקח שלוש זריקות פחות למשחק ממיצל וקולע 3 נקודות פחות
    מצד שני קולע ה53 אחוז מהשדה לעומת 44 אחוז מהשדה למיצל
    לא לדבר על היתרון העצום בכ״ח אסיסטים חטיפות וחסימות למשחקים כל מחזור הרוקים
    הגנה ?
    איזה שחקן מהרוקים יכול לשמור על5 עמדות ביעילות גבוהה?
    בעני רוקי העונה זה תואר מיותר וקשקוש אחד גדול
    אבל יש לי רושם שאיבדתם פרופורציות בתגובות על סימונס.

להגיב על Benjo לבטל

סגירת תפריט