אמביד 1 – וויטסייד 0 – הסיקסרס עוצרים את רצף הפסדים עם ניצחון 103-97 על ההיט / עידן עופר

 

הנסיעה לפילי היום גרמה לי להבין דבר אחד, "התהליך" בסאבווי של ניו יורק יכול ללמוד מהתהליך של הסיקסרס, מה שאומר שיש לא מעט מקום לשיפור. אחרי שעתיים של עיכוב עקב תקלה ברכבת התחתית אני מגיע לעיר האחווה, העיר שכל כולה מאוחדת בשביל קבוצה אחת, הפילדלפיה איגלס. קבוצת הפוטבול האהובה של העיר תתמודד ביום הראשון בסופרבול שייערך במיניאפוליס הקרה (לא יכלו למצוא מקום יותר חם לאירוע כזה) נגד ניו אינגלנד עם הקווטרבק הלא נגמר, טום בריידי. לכבוד המשחק כל העיר צבועה בירוק, הסרטון שלפני המשחק מפגין תמיכה בקבוצה שמשחקת באצטדיון הסמוך ואפילו אנשי המדיה קיבלו חולצה של האיגלס והסיקסרס.

בניגוד לנשרים, המצב של קבוצת הכדורסל של העיר לא ורוד כמו שרבים ציפו שיהיה. הקבוצה שמזוהה עם "התהליך" נמצאת במקום השמיני במזרח עם מאזן של 24-24 ומגיעה למשחק הערב לאחר 3 הפסדי חוץ רצופים, האחרון שבהם לפני יומיים לברוקלין. לצערם המשחק הלילה לא עומד להיות יותר קל כאשר הם מארחים את מיאמי למשחק שייתן לנו הזדמנות ראשונה העונה לחזות במאצ' אפ המסקרן בין ג'ואל אמביד לחסן וויטסייד.

התהליך עוד לא נראה כמו שהאוהדים והשחקנים היו רוצים.

ההיט כאמור מחזיקים במאזן של 29 ניצחונות אל מול 22 הפסדים שמעמיד אותם במקום הרביעי במזרח, משחק וחצי מאחורי קליבלנד שניצחה אותם לפני יומיים. אריק ספולסטרה מצליח להעמיד חבורת שחקנים מגובשת ולוחמנית שמשחקים לאט בהתקפה (94.9 פוזשנים ל-48 דקות, מקום 28 בליגה) אך נמצאים במקום השלישי במס' הנקודות שהם סופגים בממוצע למשחק עם 100.9.

אחד מאותם שחקנים שפורח תחת השיטה של ספולסטרה הוא לא אחר מאשר קלי אוליניק. הפאוור פורוורד המעולה חתם בקיץ האחרון על חוזה של 50 מיליון דולר ל-4 שנים הקרובות אחרי שסיים את חוזה הרוקי שלו בבוסטון. הגבוה מאוניברסיטת גונזגה ביצע שינוי גדול בכל מה שנוגע להתאמה של הגוף והמשחק שלו לצורה בה משחקים כיום בליגה. "רק עבודה, עבודה כל יום. אתה יודע, הם נתנו לי הרבה הזדמנויות פה להרחיב את המשחק שלי ולעשות דברים שונים שמעולם לא עשיתי" אמר לי אוליניק לפני המשחק בהתייחסות לשינוי שעבר. כמה גדול השינוי זה אתם שואלים? אוליניק שיחק השנה בעמדה מס' 4 ב-43% מהזמן. במשך 4 שנים בבוסטון השיא שלו עומד על 15%. 

הריאיון המלא:

לפני המשחק פילדלפיה הוקירו בדקת דומייה מרגשת את ראסול באטלר, יליד העיר, שנהרג לפני מס' ימים בתאונת דרכים קשה. 

התמונה של באטלר על המסך הגדול. עצוב.

מחצית ראשונה

לאחר שכיבדו את באטלר אוהדי הסיקסרס נכנסו למצב מלחמה ובזכות המקומות הנהדרים שקיבלתי מאחורי הסל הרגשתי כמו אחד מהם. המשחק נפתח עם לא מעט פוזשנים אבל מעט כדורים שנכנסו לטבעת. המאצ' אפ המסקרן של המשחק מספק לנו התחלה נהדרת כאשר וויטסייד חוסם את אמביד וקולע עליו זריקה מחצי מרחק מיד לאחר מכן.  הצדדים ממשיכים להיות קרובים אחד לשני כשסאריץ' היחיד שמתפקד בפילי עם 9 נק' מתוך ה-15 של הקבוצה. למרות חולשה של החמישייה הראשונה, ההיט מצליחים להישאר במשחק בזכות מלחמה גדולה בריבאונד של באם אדביו ונקודות חשובות של הנציג של ההיט בתחרות השלשות באולסטאר הקרוב, וויין אלינגטון.

אלינגטון. איזו ידית. מה הסיכוי שלו בתחרות השלשות השנה?

הסיקסרס ממשיכים להתקשות בתחילת הרבע השני, בייחוד קובינגטון שעומד על 0 מ-3 ונמצא בתקופה לא טובה. אחרי שלא הרשים ברבע הראשון, סימונס החליף נעליים ונכנס למשחק כשעל הדרך הוא סוחף את חבריו בצד ההגנתי וביחד עם היכולת ההתקפית של אמביד וסאריץ' הסיקסרס מסיימים את המחצית ביתרון 10.

סימונס. החליף נעליים, החליף מזל.

למי שתהה, גם היום התעלומה שעונה לשם מרקל פולץ הראה בעיקר מה יש לו ברגליים  והמשיך לגרום לאנשים לתהות, מה הסיפור איתו ?

מחצית שנייה

דז'ה וו – סאריץ' כנראה לא חש את הקור באולם כמו כל האחרים שנכחו באולם היום (למקונול היה כל כך קר שהוא ביקש ממני את המעיל) ועם שלשה נוספת (3-5) מעלה את קבוצתו ליתרון 14 ואת מאזנו האישי ל-17 נקודות.

הסיקסרס ממשיכים לשחק הגנה נהדרת, כנראה בזכות האוהדת שיושבת מאחורי ולא מפסיקה לצעוק "די די די דיפנס"… עד לירושלים שומעים אותה. האוהדים לא נחים לרגע וארבע וחצי דקות לסוף השלישי, ב-22 הפרש הם נכנסים לטירוף מוחלט אחרי שקובינגטון מסמן להם לקום מהכיסאות שלהם. ללא ספק אחד מהאולמות היותר ביתיים שקיימים בליגה . 

במיאמי אף אחד לא מצליח לייצר סל ועם כל הסימפטיה לדראגיץ', האולסטאר הטרי אנמי מידי כשבדיוק בשביל סיטואציות כאלו הוא נמצא בקבוצה. פילי ואמביד לא מורידים את הרגל מהגז והקמרוני דואג לסיים את הרבע בסטייל עם אפ נ' אנדר יפהפייה, 86-60 למקומיים.

הדרקון הסלובני. לא היה שם כשהיו צריכים אותו.

בין הרבע השלישי עלה למגרש אוהד עם חולצה של טום בריידי, דבר שלא התקבל בצורה יפה בקרב האוהדים והקמע של הקבוצה שעשה את הדבר הבא:

ההיט נזכרו להופיע לרבע הרביעי עם מלחמה גדולה בהגנה ומהלכים גדולים של אוליניק ואדביו בהתקפה שהורידו את הפער עד לחמש בלבד, דקה ו-58 שניות לסיום. בנקודה הזו נגמרו למיאמי הכוחות ולצד קריאות "We Want Brady" הסיקסרס יוצאים עם הניצחון, 103-97 בסיום.

סאריץ' היה נהדר עם 17 נק' ו-10 ריבאונדים, סימונס הוסיף 20 נק', 6 ריב' וחמישה אס' ואמביד עזר גם הוא עם דאבל דאבל של 17 ו-11.

בצד השני קלי אוליניק ניסה לסייע ללא הצלחה עם 19 נק', אדביו היה מעולה עם 15 ו-13 ואלינגטון הוסיף 16 נק' מהספסל.

ה-19 נקודות שלו לא הספיקו לקבוצה מפלורידה.

מיאמי בבעיה. דראגיץ' אמנם נבחר לאולסטאר אבל בדקות ההכרעה היום הוא ישב על הספסל, לא משהו שקורה לעיתים קרובות בליגה. כל קבוצה צריכה שחקן שבין הוא ביום רע או בין אם הוא ביום טוב, אפשר לסמוך עליו בדקות האחרונות, זה כנראה לא המצב עם הסלובני. הסוגייה הזו בעצם מסמלת את הבעיה הכי גדולה שלה ההיט, הם טובים, אבל לא יהיו יותר מכך. לא עם הקבוצה הזו. פט ריילי נעל לא מעט מתקרת השכר עם החוזים שהעניק לחלקים המרכזיים בסגל שלו והתוספת של אוליניק ועכשיו, בטח עם הפציעה של השחקן היחיד שיודע ואוהב לעשות נקודות מכלום, ההיט במקום בעייתי. שלא תבינו לא נכון, גם אם מוסיפים את דיון וויטרס למשוואה, דיון הוא עדיין לא שחקן מהשורה הראשונה של הליגה, שחקן שאפשר לסמוך עליו שיופיע לכל משחק וייתן את המספרים שלו כך שלא בטוח שזה היה משנה את המצב בהרבה.

ריילי אמנם שומר על שקט אבל אפשר לסמוך עליו שאם יגיע הטרייד הנכון, הוא לא יהסס להעביר כל אחד משחקניו, כולל דראגיץ' וחסן וויטסייד.

וויטסייד. אל תופתעו אם תראו אותו עובר קבוצה עד השמיני בפברואר.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. דראגיץ' ישב בספסל גם בדקות ההכרעה מול שארלוט. הוא אמנם השחקן מס' 1 של מיאמי, אבל אצל ספולסטרה משחקת החמישייה המתאימה ביותר בכל רגע נתון ובהתאם לשיקולים שלו.

    1. נכון אבל אם הוא היה שחקן שהוא סומך עליו גם אם הוא ביום רע כמו שקורה ברוב הקבוצות אז הוא היה משחק. בכל קבוצה כמעט יש שחקן שגם אם הוא 0 מ-20 הוא עדיין ישחק בסוף, למיאמי לא והיא צריכה אחד כזה.

  2. עידן אתה פשוט מקצוען, חייבים למצוא דרך לשלם לך משכורת על כל העבודה המצוינת הזאת.
    מעניין מה שאמרת על דראגיץ' ומסכים איתך. קבוצה חייבת היררכיה ברורה. בעייתי שמי שאמור להיות הכוכב והשחקן הכי טוב שלך לא נמצא שם ברגעים המכריעים. יכול להיות גם שהוא פצוע או עייף. היה לו קיץ מטורף וזו התקופה בשנה שכולם מרגישים את הגריינד ומחכים להפסקה.

      1. לא חושב שאני עדיין במצב לממן את כתבי הופס, עד כמה שהייתי רוצה, וגם לצערי ראיתי שיש הרבה התנגדויות לתרומות משותפות שניסינו לעשות שנה שעברה באירועים ספציפיים, אבל אין מי שמגיע לו יותר מלעידן. לא יודע אם הוא יכסה את האולסטאר השנה להופס אבל בהחלט מוכן לעוד פרוייקט כזה

  3. אחלה בוקר של סיקורים, תודה רבה.
    נשמע שהאולם בפילי זה חוויה מיוחדת, עוד מקום להוסיף לרשימת הפנטזיות..

  4. מי כמוני יודע שזה לא פשוט להגיע מברוקלין לפילדלפיה, וכל ההוצאה הכספית. עידן עופר שלנו עושה עבודת קודש. מקווה שביום מין הימים זה ישתלם לו כי הוא הופך מוכר יותר ויותר ב-NBA.

  5. תודה עידן
    אני מאוד אוהב את הסיקורים שלך במיוחד מפילדפיה – כן ירבו

    במשחק ברט בראון הוריד את כל השחקנים ביתרון 28 לספסל ,11 דקות לסיום. כי אמור להיות הבק טו בק הראשון של אמביד ומשחק מאוד חשוב מול הפיייסרס.
    16-0 רצו מיאמי עד שבראון החזיר את כולם למגרש והמשחק נגמר ביתרווןקטן שלא שיקף את מהלכו.
    אמביד היה מאוד אנמי ועם 6 איבודים ואחוזים נמוכים – יש לו המון לשפר (אבדיו ממיאמי שיחק מולו היום בצורה טובה מאוד וממש הקשה עליו)
    המצטיינים היו סימונס וסאריץ שחתכו את ההגנה של ההיט מתי שרצו. בכלל סימונס נמצא בתקופה מצויינת.

    לגבי ג'סטין אנדרסון – אני אוכל פה את הכובע אבל אני לא בטוח שפילי הם הצד המפסיד בטרייד על נרלס נואל.

    לגבי מיאמי – פשוט להסיר את הכובע בפני ספולטרה איך הוא מצליח להביא קבוצה כזו למיקום כזה גבוה, הם לא מוותרים לרגע. וקלי אולינק היה היום הקלי אולינק שאני זוכר מהפלייאוף שנה שעברה בבוסטון מיסטר מאני טיים – רבע 4 גדול.

    תודה שוב עידן

    1. הסיקסרס הם ללא ספק המרווחים מהטרייד על נואל/אנדרסון. סימונס מעולה, מדהים אותי כל פעם מחדש איך הוא מצליח לקלוע עשרים נקודות בלי לזרוק מחוץ לצבע.

  6. תודה רבה עידן. אני רואה את הוידאו שצילמת של פולץ ואומר לעצמי מב קורה שם בפילי? הוא נראה כשיר לגמרי ועושה חשק לראות אותו
    ממש
    מה הסיפור שם יש מישהו שיש לו מושג?

  7. עידן תמיד היללנו אותך בצדק, במקרה שלך
    אף אחד לא יכול להגיד שהגזמתי,
    רב אומן בסיקור בשטח.
    השאר צנוע (הסוד להצלחה)
    ותאהב את מעשיך כי טובים ונאים המה.

  8. מצויין עידן.
    תיארת את התכונה הזו של מיאמי כחולשה, שלאף אחד אין מניירות של כוכב, אבל זה גם מה שהופך אותם לאחת הקבוצות הטובות בליגה, כשהדברים מתחברים הם לוקחים כל קבוצה.
    עומק אדיר, שמאפשר להתגבר על יום פחות טוב של כל אחד מהשחקנים.

    1. אני לא אומר שהעומק שלהם זו חולשה, אני פשוט חושב שכל קבוצה צריכה שחקן שיהיה ברור שהכדור הולך אליו כשצריך סל ולהם אין את זה תמיד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט